Autoradio 156:een + asennukset (+ehkä kaiuttimet)
Valvoja: Moderators
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Autoradio 156:een + asennukset (+ehkä kaiuttimet)
Moikka,
Tulevassa 156 2.5L V6 Alfassani on asennettuna joku rupunen kasettisoitin, joten heti alkuunsa (kunhan pian auton viimein saan) vaihtoon menee nämä vekottimet. Ainakin kasettisoitin vaihtuu cd/mp3-versioon. Olen katsellut jotain Pioneerin DEH-4700 tai DEH-5700 -mallia. Ideana olisi että vekottimeen saisi tarvittaessa suoraan subbarin kiinni (5700-malliin kait saa?).
Autoon audiolaitteita en ole asentanut, joten ajattelin mahdollisesti teettää nämä jossain mestassa ja jos sieltä saisi edukkaasti laitteetkin, niin aina vain parempi. Suosituksia hyväksi / edulliseksi paikaksi pk-seudulla? Pitääkö Alfassa tietää jotain erityistä laitteita hankittaessa tahi asentaessa?
Kiitos etukäteen kaikille avuliaille! Suosituksiakin saa järkevistä perusvehkeistä antaa!
p.s. Haulla en löytänyt oikein mitään aiheeseen osuvaa... tai sitten hakusanat persiillään...
Tulevassa 156 2.5L V6 Alfassani on asennettuna joku rupunen kasettisoitin, joten heti alkuunsa (kunhan pian auton viimein saan) vaihtoon menee nämä vekottimet. Ainakin kasettisoitin vaihtuu cd/mp3-versioon. Olen katsellut jotain Pioneerin DEH-4700 tai DEH-5700 -mallia. Ideana olisi että vekottimeen saisi tarvittaessa suoraan subbarin kiinni (5700-malliin kait saa?).
Autoon audiolaitteita en ole asentanut, joten ajattelin mahdollisesti teettää nämä jossain mestassa ja jos sieltä saisi edukkaasti laitteetkin, niin aina vain parempi. Suosituksia hyväksi / edulliseksi paikaksi pk-seudulla? Pitääkö Alfassa tietää jotain erityistä laitteita hankittaessa tahi asentaessa?
Kiitos etukäteen kaikille avuliaille! Suosituksiakin saa järkevistä perusvehkeistä antaa!
p.s. Haulla en löytänyt oikein mitään aiheeseen osuvaa... tai sitten hakusanat persiillään...
Re: Autoradio 156:een + asennukset (+ehkä kaiuttimet)
Takavuosina (joskus 90-luvun alussa) Itä-Pakilassa/Maunulassa oli osaava paikka, joka myi tunnettuja merkkejä ja jolla oli myös asennuspalvelu. En nyt kuollaksenikaan muista mestan nimeä, mutta yritän kaivaa jostain.tmv kirjoitti: Suosituksia hyväksi / edulliseksi paikaksi pk-seudulla?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Osta Pioneerin DEH P77MP. Sopii Alfaan todella nätisti ja on hyvä soitin, voin kokemuksesta sanoa. Ja siinä on sub-out. ja muistaakseni ainakin 4V linjalähdöt ja paljon muuta kivaa kuten etulevy aitoa alumiinia.
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 73249.html
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 73249.html
Abarth 500 Esseesse
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Aranko on jeps tässä lähellä ja voin allekirjoittaa tuon palvelun laadun. Muistaakseni kyllä siitä sitten veloittavatkin sen mukaisesti (firman asioissa ollut heidän kanssaan pariin otteeseen tekemisissä).Boxer33 kirjoitti:Tomi Aranko Olarinluomassa. Oli ainakin ennen varsin pätevä ja mukava paikka. Hintatasosta en oikein tiedä, ku ikinä joutunu mitään maksamaab, mut palvelu oli huippuluokkaa!!
Edit: Laitoinpa kuitenkin heti Arangolle kyselyn meilitse, kiitos Boxer33:lle paikan muistutuksesta!
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Vastaan nyt miehen toiseenkin kysymykseen eli asennukseen
Autossa on iso liitin jonka avulla saat kytkettyä uuden soittimen helposti kiinni. Kaiuttimet voit halutessasi vaihtaa parempiin (alkuperäiset kenwoodin surkeat p*sk*t) irroittamalla ainoastaan suojaritilät ovista ja avauskahvan suojuksen (taitaa olla kiinni yhdellä ruuvilla). Kaiuttimien johtoja joutuu muokkaamaan uusiksi abikoliittimillä mutta muuten tosi helppo homma.
Subbarin asennus taitaa onnistua parhaiten takaluukkuun. Itselläni on perus 10" loota pyörimässä luukkua ympäri. Vahvarin asensin hattuhyllyn verhoilun alle piiloon. RCA johdoituksessa syntyi ensin vinkunaa kun johdot menivät polttoainepumpun johdon kanssa vierekkäin, siirto kauemmas kuitenkin auttoi asiaan.
Deltasta saa sitten muuten kauluksen keskikonsoliin jolla peittää nätisti ruuvit, jotka jäävät näkyviin poistettaessa alkuperäinen raatio. Maksaa jotain 20-30euroo. Kannattaa hankkia, muuten tulee törkeän näköinen asennus.
Autossa on iso liitin jonka avulla saat kytkettyä uuden soittimen helposti kiinni. Kaiuttimet voit halutessasi vaihtaa parempiin (alkuperäiset kenwoodin surkeat p*sk*t) irroittamalla ainoastaan suojaritilät ovista ja avauskahvan suojuksen (taitaa olla kiinni yhdellä ruuvilla). Kaiuttimien johtoja joutuu muokkaamaan uusiksi abikoliittimillä mutta muuten tosi helppo homma.
Subbarin asennus taitaa onnistua parhaiten takaluukkuun. Itselläni on perus 10" loota pyörimässä luukkua ympäri. Vahvarin asensin hattuhyllyn verhoilun alle piiloon. RCA johdoituksessa syntyi ensin vinkunaa kun johdot menivät polttoainepumpun johdon kanssa vierekkäin, siirto kauemmas kuitenkin auttoi asiaan.
Deltasta saa sitten muuten kauluksen keskikonsoliin jolla peittää nätisti ruuvit, jotka jäävät näkyviin poistettaessa alkuperäinen raatio. Maksaa jotain 20-30euroo. Kannattaa hankkia, muuten tulee törkeän näköinen asennus.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ei kai tuo kaiutinsetin vaihtaminen ihan noin helppoa ole? Meinaan vaan tuon jakosuotimen kannalta. Onko alkuperäisessä asennuksessa sellaista ja jos on niin missä mahtaa sijaita? Sehän täytyy kuitenkin vaihtaa... Kyselen kun sattuu itsellä olemaan kans ajankohtainen homma.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Hyvä kysymys. 156:ssa ei tuo oven paikka ole kovin tilava, vaikka onkin 6,5" . Itse jouduin antamaan vasaraa ovelle, että sain korotusrenkaan kanssa DLS R6A midbassot sopimaan.Jappe kirjoitti:..ja kysymys hifisteille: mitkä kajarit heittää noiden orkkisten paikalle?
erillistä vahvaria ei siis ole.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko se ovipahvi kaiutinasennuksen kannalta yhtä baza kuin GTV:n pahvi, eli kaiuttimen ja ovipaneelin välissä on paikoin etusormen mentävä aukko? Kumma juttu jos ei bassoa irtoa
Mulla on kevyt hifistys vaiheessa, bitumia oviin ja niitä ovipeltien ja -paneelin aukkoja umpeen mahdollisuuksien mukaan. Josko noilla eväillä ja 6,5" erillissarjalla selviäisi ilman subufuutteria, ruumassa kun ei ole mitenkään liikaa tilaa. Vahvistimen voisi kyllä joskus pultata kiinni.
Mulla on kevyt hifistys vaiheessa, bitumia oviin ja niitä ovipeltien ja -paneelin aukkoja umpeen mahdollisuuksien mukaan. Josko noilla eväillä ja 6,5" erillissarjalla selviäisi ilman subufuutteria, ruumassa kun ei ole mitenkään liikaa tilaa. Vahvistimen voisi kyllä joskus pultata kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Itse huomasin positiivisena yllärinä, kun availin kaiuttimen ritilöitä ihan ok speakkerit. Kaveri ei myyntihetkellä maininnut niistä, olisihan se ollut vielä plussaa lisää. Edessä oli Infinityn 2 tie erkat ja takana Caliberin 2 tiet. Soi itse asiassa melko hyvin, kuulostaa melkein siltä että olisi subikin, noh kohta on
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...noi Focalin K2 Power 165 KP on kyllä sairaan hyvä soundiset... todella dynaaminen ja tarkka... mutta ei varmaankaan kovin edulliset... mutta toisaalta eihän köyhällä ole varaa ostaa halpaa... ja kuulin ne Volvossa, enkä tiedä mahtuuko ne edes Alfaan...
http://www.focal-fr.com/car/en/
http://www.focal-fr.com/car/en/
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Yleensä juurikin näin, että siellä on piuhassa matkan varrella joku konkka ja ehkä vastus. Aikoinaan ostamissani Alpinen 2-tie systeemeissä oli myös sama juttu. Eli siis vanhat kajarit konkkineen pihalle jos ostaa uuden 2-tie setin, siinä pitäisi olla omat konkat yms tarvittavat. Jos ostaa diskantit ja mid/bassot erikseen niin sitten täytyy itse laskea oikeat osat(Good luck ). Suotimen osathan täytyy laskea täysin diskantti/mid/basso kohtaisesti jotta jaot tulee kohdilleen. Ilmaisia ohjelmia toki löytyy netistä, mutta miten lopputulos toimii IRL onkin aina oma tarinansa...
Ayrton Senna da Silva forever
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Eipä noita jakosuotimia paljon kannata itse tehdä noihin autosarjoihin. Pelkästään elemettien sijoituskin aiheuttaa sen, että laskemalla verifioidut komponenttien arvot ei tuota oikeata tulosta kuuntelupisteessä. Jaot saattavat mennä kohdalleen, mutta tasot heittävät varmasti. Tietysti vastuksilla saadaan tasot hinattua kohdilleen, mutta en usko et maksaa vaivaa, kun kerran settien mukana tulee jo jakosuotimet.
Oliko siis tuo keskiääni-/bassoelementti jätetty kokonaan suodattamatta alkuperäisessä setissä?
Oliko siis tuo keskiääni-/bassoelementti jätetty kokonaan suodattamatta alkuperäisessä setissä?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Niin minä Maunun vastauksesta ymmärsin. Mutta eikös tuo ole hyvin tyypillistä halvoissa tehdasasennussarjoissa.Kaalipata kirjoitti:Oliko siis tuo keskiääni-/bassoelementti jätetty kokonaan suodattamatta alkuperäisessä setissä?
Mitenkäs, kun nuo valmiiden 2-tiesarjojen suotimet tulevat yleensä sellaisissa enemmän tai vähemmän kookkaissa bokseissa, niin minne ne kannattaisi piilottaa? Varmaankaan oven sisältä ei löydy sopivaa tilaa?
Siellä ovessahan on tilaa vaikka millä mitalla, siis ainakin 156ssa. Pikku vahvarikin voisi mahtua jos oviverhoilun purkaisi mutta itse ainakin tipautin jakosuotimen siitä ovenkahvan reiästä. Ympäristö on pehmustettu joten ei kolkata eikä kilkata vaikka irti onkin ja sitäpaitsi se ovipahvi kaventuu sinne alaspäin mennessään että jakari "kiilautuu" sinne eikä liiku. Ei mikään pro asennus mutta mulle kelpaaMitenkäs, kun nuo valmiiden 2-tiesarjojen suotimet tulevat yleensä sellaisissa enemmän tai vähemmän kookkaissa bokseissa, niin minne ne kannattaisi piilottaa? Varmaankaan oven sisältä ei löydy sopivaa tilaa?
Niin ja semmoista vielä että itellä Peerlesin D6:t eessä ja aika ronskisti sai oven muoveista louhia tilaa sille bassolle että sai nippanappa mahtumaan. Sisäpuolen ovipelleillekkin joutui näyttämään vasaraa. Sai kuitenkin sopimaan lopulta omille paikoilleen mutten kyllä noita D6:ia suosittele muille laittettavaksi ilman korokepaloja ja niidenkin kanssa epäilen että tulee ongelmaa, senverta oli ikävän muotoinen elementin runko. Asentaessa kävi pari kertaa mielessä miksen ostanut jotain focalin settiä mikä pitäisi mennä heittämällä paikoilleen
Se lasihan tulee alas siihen ovipellin viereen muovin taakse, tarkemmin en ole kyllä purkanut mutta vettä ei kyllä sen muovin takaa lasin suunnalta kyllä ainakaan jakosuotimelle pääse, kosteutta siellä kyllä varmasti on enemmän kuin auton sisällä. Yleensä nuo autosarjoissa olevien jakosuotimien levyt on lakattu vielä erikseen komponenttiladonnassa. Tosin liitokset kyllä hapettuu mutta en usko ovessa sisällä olevan kosteuden olevan paljoakaan suurempi oven sisällä kuin auton sisällä, ei siellä nyt sentään vesi seiso eikä se jakari mahdu edes pohjalle asti jossa sitä vettä voisi olla ellei ämpärillä sitä viskaa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ne jakosuotimet eivät taida olla turhan hyvin vedeltä suojattuna, etteivät pääsisi kastumaan oven sisällä? Sinnehän tulee kuitenkin sadevettä ikkunatiivisteen raosta.
Jokainen sitten vetää omat johtopäätökset, minullä taäällä kertaa veti helppous pidemmän korren. Nimim. en inhoa mitään enempää kuin autoon piuhan vetämistä.
Viimeksi muokannut Vode, 08 Elo 2005, 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Heh, sama vika itsellä. Oven sisään taidan siis itsekin tulevat suotimet tiputtaa. Eipä tarvitse vedellä uusia piuhoja muualle.Vode kirjoitti:Jokainen sitten vetää omat johtopäätökset, minullä taäällä kertaa veti helppous pidemmän korren. Nimim. en inhoa mitään enempää kuin autoon piuhan vetämistä.
Vielä kun joku osaisi suositella kivutta orkkispaikoille sopivaa erillsisarjaa... Impactilta löytyy ainakin tuolla neodyymitekniikalla pirun matalia midbassoelementtejä. Kenelläkään kokemuksia niistä? Tietty joku perinteisempikin elementti varmaan sopii heittämällä tai ainakin korokepaloilla.
Edit: Pioneerin sivuiltahan löytyi näppärä kilke, joka automallin perusteella osasi tarjota sopivia vaihtoehtoja, esim. eteen TS-C1700R 2-way Reference Component, Use adaptor UD-M171. Miltähän tuo mahtaisi kuullostaa...
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Nextin hinta/laatu suhteeltaan hyvä ALS-16 sarja menee melkein heittämällä vanhoille paikoille. Se diskanttikin mahtuu alkuperäiselle paikalle hyvin ja sen johdon saa hyvin tiputettua sieltä alas.Pablo Honey kirjoitti: Heh, sama vika itsellä. Oven sisään taidan siis itsekin tulevat suotimet tiputtaa. Eipä tarvitse vedellä uusia piuhoja muualle.
Vielä kun joku osaisi suositella kivutta orkkispaikoille sopivaa erillsisarjaa...
Minulla
oli ekassa 156:ssa nämä ja jakosuotimen kiinnitin oven sisälle vahvalla kaksipuolisella teipillä, hyvin se siellä pysyi, jos kosteutta pelkää, niin käärii sen minigrip-pussiin vaaka-asentoon, niin ei mene vesi sisään.
Tosin aika hyvin se oli suojattu muutenkin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
"Melkein" heittämällä tarkoittaa, että jonkunlaiset korotuskaulukset pitää joka tapauksessa tehdä?Campari kirjoitti: Nextin hinta/laatu suhteeltaan hyvä ALS-16 sarja menee melkein heittämällä vanhoille paikoille. Se diskanttikin mahtuu alkuperäiselle paikalle hyvin ja sen johdon saa hyvin tiputettua sieltä alas.
Tuli muuten tässä vaiheessa mieleen, että tarkoitus on kytkeä ne ihan soittimen vahvistimeen, eli herkkyys olisi kenties aika tärkeä ominaisuus. Noista Nexteistä kaivoin tietoja netistä ja eivät tosiaan hullummilta vaikuttaneet. Ainoastaan saattaapi olla, että vaatisivat erillisen vahvistimen... Vai oliko sulla ihan soittimen perässä?
Edit: Kenelläkään kokemuksia DLS:n PS6-sarjasta? Asennussyvyys (53mm) alkaa olla sitä luokkaa, että tuon voisi saada jo suoraan sopimaan. Diskantit ovat vain vähän kummalliset, kaipa ne tosin jotenkin alkuperäiselle paikalle saa sovitettua.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Yllätin itseni toden teolla ja ostaa räväytin tuon DLS PS6 -sarjan ja asensin sen kertaheitolla. Midbasso meni suoraan alkuperäiselle ovikaiutinpaikalle (joskin takaosan muovireikä oli magneetille hieman ahdas), diskantit kiinnitin ilmastointiteipillä myös piiloon alkuperäiselle paikalleen ja jakosuotimet kiilasin oven sisään. Hyvin pysyy, ja etenkin soi!
Ero alkuperäiseen naurettavaan kaiutinsarjaan on lähes korviahuumaava. Bassoon tietenkin kaipais aina vähän lisää syvyyttä ja soittimen vahvistintehokaan ei kummoisiin voimakkuuksiin riitä, mutta näillä pärjää jo pitkälle.
Ero alkuperäiseen naurettavaan kaiutinsarjaan on lähes korviahuumaava. Bassoon tietenkin kaipais aina vähän lisää syvyyttä ja soittimen vahvistintehokaan ei kummoisiin voimakkuuksiin riitä, mutta näillä pärjää jo pitkälle.
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Jos bassoa haluaa lisää niin kannattaa tukkia ne kaiutinritilän reiät. Toi jesse viritys kunnon meininkiä tosin itelläkin meni diskantit kikkailun puolelle. Poistin ne alkuperäiset ritilät ja laitoin sen diskantin siihen koloon näkysälle ja kiinnitys muovipaneelin taakse porattuihin reikiin nippusiteellä ja kuumaliimalla varmistus.Pablo Honey kirjoitti:Yllätin itseni toden teolla ja ostaa räväytin tuon DLS PS6 -sarjan ja asensin sen kertaheitolla. Midbasso meni suoraan alkuperäiselle ovikaiutinpaikalle (joskin takaosan muovireikä oli magneetille hieman ahdas), diskantit kiinnitin ilmastointiteipillä myös piiloon alkuperäiselle paikalleen ja jakosuotimet kiilasin oven sisään. Hyvin pysyy, ja etenkin soi!
Ero alkuperäiseen naurettavaan kaiutinsarjaan on lähes korviahuumaava. Bassoon tietenkin kaipais aina vähän lisää syvyyttä ja soittimen vahvistintehokaan ei kummoisiin voimakkuuksiin riitä, mutta näillä pärjää jo pitkälle.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Joo, tuota uudelleenpiuhoittamista vois miettiä sitten, jos innostun laittamaan tolle erkkasarjalle oman vahvistimensa. Sitä ennen taidan antaa olla. Ehkä ens kesänä vois palata hifiasioille... Alustavasti voisikin kysyä, että mihin olette vahvistimianne asentaneet, olisko muualla kuin takakontissa (ettei tarvitsisi piuhoja sieltä asti kierrättää) hyviä paikkoja?Seiska5mma kirjoitti:Jos jaksat, niin vedä kunnon piuhat akusta asti
ja maadota samaan paikkaan.
Itsekin noin puoli minuuttia harkitsin jonkun siistin asennuksen tekemistä, kunnes totesin että paskat ja otin teipin esiin. Jos se tuolla pysyy, niin hyvä, eipä sitä ulospäin näe, millä menetelmällä ne on kiinnitetty. Pientä askartelua niiden asennus joka tapauksessa vaatii... Liimaa ja ruuveja varmaan itsekin otan esille, jos tuo teippi ajan mittaan pettää.Vode kirjoitti:Jos bassoa haluaa lisää niin kannattaa tukkia ne kaiutinritilän reiät. Toi jesse viritys kunnon meininkiä tosin itelläkin meni diskantit kikkailun puolelle. Poistin ne alkuperäiset ritilät ja laitoin sen diskantin siihen koloon näkysälle ja kiinnitys muovipaneelin taakse porattuihin reikiin nippusiteellä ja kuumaliimalla varmistus.
subbari
suosittelen laittamaan eteen esim. dsl erillissarjan, ohuemman version että ikkunat mahtuu auki. Subbari taakse, itsellä kaksi 10" Peerlessiä.
Ainoa seikka mikä asennuksissa tuotti aluksi päänvaivaa, oli vahvistimen johdon läpituonti akulta repsikan jalkatilaan. siellä on sellanen kumitulppa jonka sisässä metalliholkki. holkin reikä on pieni, joten jos meinaa saada paksumman johdon läpi, niin sitä on viilattava. ei kannata viilata liian isoksi. vain sen verran että johto tulee läpi. silloin pysyy ohjaamo tiiviinä.
Ainoa seikka mikä asennuksissa tuotti aluksi päänvaivaa, oli vahvistimen johdon läpituonti akulta repsikan jalkatilaan. siellä on sellanen kumitulppa jonka sisässä metalliholkki. holkin reikä on pieni, joten jos meinaa saada paksumman johdon läpi, niin sitä on viilattava. ei kannata viilata liian isoksi. vain sen verran että johto tulee läpi. silloin pysyy ohjaamo tiiviinä.
Itse valitsin vielä helpomman tien ja asensin eteen vain uudet midbassot ja taakse coaksiaalit, niin sinnekin saa vähän diskanttia. Lopputulos kuulostaa hyvältä, eikä hintakaan ollut kummoinen. Merkki oli Audio Design, jota en kyllä ennestään tunne, oli pakko luottaa myyjään. Mutta lopputulos ei ole hullumpi.
Voiko kukaan neuvoa: kaiuttimien vaiheistus teetti hieman töitä. Ensin asensin tyyliin valkoinen miinukseen, mutta viimeinen ovi oli korvakuulolta päinvastoin. Eli onko ovien värikoodaukselle jollakulla selitys?
Voiko kukaan neuvoa: kaiuttimien vaiheistus teetti hieman töitä. Ensin asensin tyyliin valkoinen miinukseen, mutta viimeinen ovi oli korvakuulolta päinvastoin. Eli onko ovien värikoodaukselle jollakulla selitys?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Audio Design on kyllä laadukkaana tunnettu, joten epäilemättä kuullostaa hyvältä. Mutta että jätit alkuperäisen diskantin paikalleen? En ole noita koskaan kuullut, mutta sitä tohdin kyllä epäillä, että onko niistä yhtään mihinkään. Kunnollisella diskantilla saisit varmaan etupään äänimaailman vielä aivan uusiin ulottuvuuksiin...alfista kirjoitti:Itse valitsin vielä helpomman tien ja asensin eteen vain uudet midbassot ja taakse coaksiaalit, niin sinnekin saa vähän diskanttia. Lopputulos kuulostaa hyvältä, eikä hintakaan ollut kummoinen. Merkki oli Audio Design, jota en kyllä ennestään tunne, oli pakko luottaa myyjään. Mutta lopputulos ei ole hullumpi.
Minunkin pitäisi laittaa uudet takamöykkärit. Aivan kamalat nuo alkuperäiset.
En tiedä, minkälaiset johdot takakaiuttimille menee, mutta muistaakseni etupäässä oli kyllä toinen (miinus) johdin enemmän tai vähemmän selkeästi mustalla merkitty. Ainakaan en muista hirveästi epäröineeni, miten päin ne tulee.alfista kirjoitti: Voiko kukaan neuvoa: kaiuttimien vaiheistus teetti hieman töitä. Ensin asensin tyyliin valkoinen miinukseen, mutta viimeinen ovi oli korvakuulolta päinvastoin. Eli onko ovien värikoodaukselle jollakulla selitys?
Epäilemättä diskanttienkin uusiminen olisi vielä parantanut tulosta, mutta laiskuus ja nuukuus voitti. Suurin vika, eli ala ja keskiäänien pahvinen kopina on kuitenkin poissa.
Takana on kuitenkin edelleen vaivana oviverhoilun resonanssit. Ne kun jaksaisi purkaa ja täyttää villalla.
Kiitti tiedosta. Pitää vielä tarkistaa nuo piuhat, en muistaakseni löytänyt mustia takaa. Minulla on sellainen muistikuva, että ruskeaa käytetään joskus mustan sijaisena.
Takana on kuitenkin edelleen vaivana oviverhoilun resonanssit. Ne kun jaksaisi purkaa ja täyttää villalla.
Kiitti tiedosta. Pitää vielä tarkistaa nuo piuhat, en muistaakseni löytänyt mustia takaa. Minulla on sellainen muistikuva, että ruskeaa käytetään joskus mustan sijaisena.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Vanhassa alkuperäisessä kaiuttimessa (tai liittimessä) ei ollut mitään merkintöjä ainakaan edessä. Sen takia meni mullakin tosiaan hieman arpomiseksi.Vode kirjoitti:Sen napaisuuden voi kattoo myös niin että siinä vanhassa skobessa on merkitty + ja siitä sitten katsoo kumpi on kumpi kun liitin käy vain yksienpäin.
Purkasin ne liittimet enkä tajunnut pistää värejä muistiin...
Vaiheistus teettää edelleen töitä. Bassoja riittää, mutta edessä ylemmät keskiäänet kateissa, joten midbassot lienevät eri vaiheessa kuin ovien diskantit. Hommasin oikein yleismittarinkin, mutta käyttö ei ollutkaan itsestään selvää. Onko neuvoja?
Ääntä ensin peliin, mittarin kontaktit piuhoihin? Vai toinen maahan ja se piuha jossa on eloa on +?
Vaiheistus teettää edelleen töitä. Bassoja riittää, mutta edessä ylemmät keskiäänet kateissa, joten midbassot lienevät eri vaiheessa kuin ovien diskantit. Hommasin oikein yleismittarinkin, mutta käyttö ei ollutkaan itsestään selvää. Onko neuvoja?
Ääntä ensin peliin, mittarin kontaktit piuhoihin? Vai toinen maahan ja se piuha jossa on eloa on +?
Näkeehän sen napaisuuden kun ottaa soittimesta ISO-liittimen irti ja vertaa siitä.
Re: subbari
Missäköhän kohtaa jalkatilaa tuo metalliholkki tulppineen mahtaa olla? Tein pienen tutkimuksen, enkä löytänyt.SOCOM kirjoitti:suosittelen laittamaan eteen esim. dsl erillissarjan, ohuemman version että ikkunat mahtuu auki. Subbari taakse, itsellä kaksi 10" Peerlessiä.
Ainoa seikka mikä asennuksissa tuotti aluksi päänvaivaa, oli vahvistimen johdon läpituonti akulta repsikan jalkatilaan. siellä on sellanen kumitulppa jonka sisässä metalliholkki. holkin reikä on pieni, joten jos meinaa saada paksumman johdon läpi, niin sitä on viilattava. ei kannata viilata liian isoksi. vain sen verran että johto tulee läpi. silloin pysyy ohjaamo tiiviinä.
Re: subbari
Onko tämä ymmärrettävissä, ettei MS6(A) mahdu eteen järjellisellä sovittamisella?SOCOM kirjoitti:suosittelen laittamaan eteen esim. dsl erillissarjan, ohuemman version että ikkunat mahtuu auki.