80 tkm huolto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

80 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Eli nyt viikonloppuna ajattelin tehdä. Mitäs huolto-ohjelmaan kuulu? Ö-, i- ja ri-suodattimien sekä öjyn vaihto. Onko muuta?

Ei taida 147:aan löytyä raitisilmasuodatinta motonetistä, tuleeko mieleen muita ostoapaikkoja PK-seudulta?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Huoltokirjahan sen varmasti kertoo, mutta eiköhän ne varsinaiset toimenpiteet ole tuossa. Huoltokirjassa on varmaan lueteltu erinäisiä tarkastuksia noiden vaihtotöiden lisäksi. Hihnathan on vaihdettu jo 60 tkm ja tulpat on vasta 100 tkm.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Mitäs muuten ootte mieltä, kun nuo hommathan hoituu itseltäkin varsin kivuttomasti, mutta leimaahan siitä ei saa. Vaikuttaako jälleenmyyntiarvoon? Meinaan kuitenkin vaihtaa Alfan toiseen jo varmaan ensi keväänä..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Nykypäivänä kun korjaamotoiminta on vapautunut niin eiköhän se leima voi olla jokin muukin kuin merkkiliikkeen leima.
Eli jos haluat leiman "passiin" niin hae se jostain muualta kuin DA.

Jos taas liikaa paalua taskussa, niin...

EDIT: Tuppaa se leimaaamattomuus alentamaan jälleenmyyntiarvoa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Motonetista saattaa hyvinkin tuon filtterin saada, vaikkei sitä listalla näytä olevan. 155/156 löytyy kolmea eri mallia, eli kannattaa ehkä katsoa josko mitat täsmäisivät. Joku Fiatin patruunakin saattaa sopia, tuskin noita kovin monia on konsernin tuotteissa käytössä. Mutta taaskaan en mitään tiedä enkä lupaa :silly:

Mitä huoltoleimoihin tule, niin itseäni kiinnostaa ostajana enemmänkin se, onko huollot tehty ajallaan kuin jonkin ylihintaisen merkkipajan huoltoleima. Eli osista kuitit talteen jne. Toisaalta kun autosi on noinkin uusi, niin kyllä se leima siellä kirjassa varmaankin jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa.

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Esim. öljypisteen leima riittää...eikä tarvitse itse miettiä öljyjen sijoitus paikkaa..ym..

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Pepperoni kirjoitti:Mitä huoltoleimoihin tule, niin itseäni kiinnostaa ostajana enemmänkin se, onko huollot tehty ajallaan kuin jonkin ylihintaisen merkkipajan huoltoleima.
Tuosta tulikin mieleen, kuinka tarkkoja huoltoja tekevät firmat ovat huoltoajankohdasta? Elikkä, jos mittarissa on 121 tonnia, suostuvatko liikkeet silti laittamaan leiman 120 tonnin huollon kohdalle?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

No tuleehan siihen kilometrit ja päivämäärä. Se on ihan sama missä sarakkeessa se leima lepää. Välillä näkee niin hämärästi täytettyjä vihkoja, ettei niistä ota selvää ilman exceliä.. :D

Nimim. 167kkm lasissa ja 160 tonnin huollon ajankohta vaan venyy ja venyy.. Öljyt on sentään luriteltu välissä.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Niin no näinhän se taitaa olla! Eli ostan itse kaikki roippeet ja vien liikkeeseen vaihdatettavaksi. Olis vaan ollu nyt viikonloppuna aikaa ja hallikin käytössä.. Ja välillä luottamus omiin taitoihin/tarkkuuteen on hieman suurempi, kuin "Ranen nyrkkipajaan" (epäluuloinen, minäkö :roll: )
Niin ja mittarissa on muuten jo 85tkm, mut öljyt vaihdoin 9tkm sitten ja 60tkm huoltokin oli tehty 64tkm kohdalla..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Riippuu varmaan ostajasta miten sitä huoltoläpyskää arvostaa. Mulle on ihan sama kuka ne hilppeet on vaihtanut kunhan vaihdettu on ja siitä on kuitteja todisteena. Joku muu varmaan ajattelee toisellakin tavalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Niin, kyllähän noita leimanpalvojia riittää, leima kirjaan, 20tkm huoletonta ajoa ja sitten taas merkkihuoltoon hoitoon... ja sillä välillä auto saattoi olla pahastikkin rikki, käyttäjä vaan ei huomannut. Itse kyllä mielummin ostaisin auton tyypiltä, joka itsekkin ymmärtää auton päälle muutakin, kuin sen kuinka sitä ajetaan.

Itse ylöskirjatut huoltomuistiinpanot ja kuitit vaihdetuista osista ovat mielestäni ihan yhtä hyvä, ellei parempi, kuin merkkiliikkeen huoltokirja, tällöinhän voisi oletttaa, että autolla on ollut käyttäjä, joka on seurannut autonsa kuntoa koko ajan ja korjannut mahdolliset viat heti niiden ilmaannuttua.

Ja jos puhutaan yli 5 vuotta vanhasta autosta, niin kyllä auton yleinen kunto vaikuttaa jäälleenmyyntiarvoon varmasti enemmän, kuin leimat huoltokirjassa.

Nimimerkillä " 60 tkm merkkihuolto jai väliin, 80tkm merkkihuolto jää väliin ihan kohta... ja taidan sen jakoremminkin vaihtaa itse"

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Motonetissä on siitä kiva ostaa filsua että hyllyssä on about 10 filsua jotka sopii! Kunhan on sama jenga sekä se nousu vai miksi sitä kutsutaan.. Ja tietysti että koon puolesta sopii.. Fiiattiin lanciaan, alfaan.tms on tosi paljon keskenään käyviä filttereitä.. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV, sulla taitaa muuten olla sama öljynputsari kuin Fiat 127:ssa :mrgreen: Ainakin mulla oli 3.0:ssa, ja sama perustahan siinä on kuin V6 Turbossakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:MarcusV, sulla taitaa muuten olla sama öljynputsari kuin Fiat 127:ssa
No mutta toihan on hyvä juttu. Jos erehtyy meneen Deltaan, niin 127:n putsarin saa varmaan 150% halvemmalla kuin Alfaan.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Ghost kirjoitti:Itse kyllä mielummin ostaisin auton tyypiltä, joka itsekkin ymmärtää auton päälle muutakin, kuin sen kuinka sitä ajetaan.

Itse ylöskirjatut huoltomuistiinpanot ja kuitit vaihdetuista osista ovat mielestäni ihan yhtä hyvä, ellei parempi, kuin merkkiliikkeen huoltokirja, tällöinhän voisi oletttaa, että autolla on ollut käyttäjä, joka on seurannut autonsa kuntoa koko ajan ja korjannut mahdolliset viat heti niiden ilmaannuttua.
No tein sitten vaihdot ja tarkastukset itse ja kuitit on tallessa. Itseasiassa jokaikinen tankkauskin keskikulutuslaskennalla on ylhäällä..

Taidan ruveta kaupittelemaan autoani sitten vain alfisteille, jotka osaavat arvostaa näitä juttuja, ehkä jo vuoden sisällä..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Vastaa Viestiin