80 tkm huolto
Valvoja: Moderators
80 tkm huolto
Eli nyt viikonloppuna ajattelin tehdä. Mitäs huolto-ohjelmaan kuulu? Ö-, i- ja ri-suodattimien sekä öjyn vaihto. Onko muuta?
Ei taida 147:aan löytyä raitisilmasuodatinta motonetistä, tuleeko mieleen muita ostoapaikkoja PK-seudulta?
Ei taida 147:aan löytyä raitisilmasuodatinta motonetistä, tuleeko mieleen muita ostoapaikkoja PK-seudulta?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Nykypäivänä kun korjaamotoiminta on vapautunut niin eiköhän se leima voi olla jokin muukin kuin merkkiliikkeen leima.
Eli jos haluat leiman "passiin" niin hae se jostain muualta kuin DA.
Jos taas liikaa paalua taskussa, niin...
EDIT: Tuppaa se leimaaamattomuus alentamaan jälleenmyyntiarvoa.
Eli jos haluat leiman "passiin" niin hae se jostain muualta kuin DA.
Jos taas liikaa paalua taskussa, niin...
EDIT: Tuppaa se leimaaamattomuus alentamaan jälleenmyyntiarvoa.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Motonetista saattaa hyvinkin tuon filtterin saada, vaikkei sitä listalla näytä olevan. 155/156 löytyy kolmea eri mallia, eli kannattaa ehkä katsoa josko mitat täsmäisivät. Joku Fiatin patruunakin saattaa sopia, tuskin noita kovin monia on konsernin tuotteissa käytössä. Mutta taaskaan en mitään tiedä enkä lupaa
Mitä huoltoleimoihin tule, niin itseäni kiinnostaa ostajana enemmänkin se, onko huollot tehty ajallaan kuin jonkin ylihintaisen merkkipajan huoltoleima. Eli osista kuitit talteen jne. Toisaalta kun autosi on noinkin uusi, niin kyllä se leima siellä kirjassa varmaankin jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa.
Mitä huoltoleimoihin tule, niin itseäni kiinnostaa ostajana enemmänkin se, onko huollot tehty ajallaan kuin jonkin ylihintaisen merkkipajan huoltoleima. Eli osista kuitit talteen jne. Toisaalta kun autosi on noinkin uusi, niin kyllä se leima siellä kirjassa varmaankin jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tuosta tulikin mieleen, kuinka tarkkoja huoltoja tekevät firmat ovat huoltoajankohdasta? Elikkä, jos mittarissa on 121 tonnia, suostuvatko liikkeet silti laittamaan leiman 120 tonnin huollon kohdalle?Pepperoni kirjoitti:Mitä huoltoleimoihin tule, niin itseäni kiinnostaa ostajana enemmänkin se, onko huollot tehty ajallaan kuin jonkin ylihintaisen merkkipajan huoltoleima.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
No tuleehan siihen kilometrit ja päivämäärä. Se on ihan sama missä sarakkeessa se leima lepää. Välillä näkee niin hämärästi täytettyjä vihkoja, ettei niistä ota selvää ilman exceliä..
Nimim. 167kkm lasissa ja 160 tonnin huollon ajankohta vaan venyy ja venyy.. Öljyt on sentään luriteltu välissä.
Nimim. 167kkm lasissa ja 160 tonnin huollon ajankohta vaan venyy ja venyy.. Öljyt on sentään luriteltu välissä.
156 2.0 TS ['98]
Niin no näinhän se taitaa olla! Eli ostan itse kaikki roippeet ja vien liikkeeseen vaihdatettavaksi. Olis vaan ollu nyt viikonloppuna aikaa ja hallikin käytössä.. Ja välillä luottamus omiin taitoihin/tarkkuuteen on hieman suurempi, kuin "Ranen nyrkkipajaan" (epäluuloinen, minäkö )
Niin ja mittarissa on muuten jo 85tkm, mut öljyt vaihdoin 9tkm sitten ja 60tkm huoltokin oli tehty 64tkm kohdalla..
Niin ja mittarissa on muuten jo 85tkm, mut öljyt vaihdoin 9tkm sitten ja 60tkm huoltokin oli tehty 64tkm kohdalla..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Ghost
- Viestit: 465
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Niin, kyllähän noita leimanpalvojia riittää, leima kirjaan, 20tkm huoletonta ajoa ja sitten taas merkkihuoltoon hoitoon... ja sillä välillä auto saattoi olla pahastikkin rikki, käyttäjä vaan ei huomannut. Itse kyllä mielummin ostaisin auton tyypiltä, joka itsekkin ymmärtää auton päälle muutakin, kuin sen kuinka sitä ajetaan.
Itse ylöskirjatut huoltomuistiinpanot ja kuitit vaihdetuista osista ovat mielestäni ihan yhtä hyvä, ellei parempi, kuin merkkiliikkeen huoltokirja, tällöinhän voisi oletttaa, että autolla on ollut käyttäjä, joka on seurannut autonsa kuntoa koko ajan ja korjannut mahdolliset viat heti niiden ilmaannuttua.
Ja jos puhutaan yli 5 vuotta vanhasta autosta, niin kyllä auton yleinen kunto vaikuttaa jäälleenmyyntiarvoon varmasti enemmän, kuin leimat huoltokirjassa.
Nimimerkillä " 60 tkm merkkihuolto jai väliin, 80tkm merkkihuolto jää väliin ihan kohta... ja taidan sen jakoremminkin vaihtaa itse"
Itse ylöskirjatut huoltomuistiinpanot ja kuitit vaihdetuista osista ovat mielestäni ihan yhtä hyvä, ellei parempi, kuin merkkiliikkeen huoltokirja, tällöinhän voisi oletttaa, että autolla on ollut käyttäjä, joka on seurannut autonsa kuntoa koko ajan ja korjannut mahdolliset viat heti niiden ilmaannuttua.
Ja jos puhutaan yli 5 vuotta vanhasta autosta, niin kyllä auton yleinen kunto vaikuttaa jäälleenmyyntiarvoon varmasti enemmän, kuin leimat huoltokirjassa.
Nimimerkillä " 60 tkm merkkihuolto jai väliin, 80tkm merkkihuolto jää väliin ihan kohta... ja taidan sen jakoremminkin vaihtaa itse"
No tein sitten vaihdot ja tarkastukset itse ja kuitit on tallessa. Itseasiassa jokaikinen tankkauskin keskikulutuslaskennalla on ylhäällä..Ghost kirjoitti:Itse kyllä mielummin ostaisin auton tyypiltä, joka itsekkin ymmärtää auton päälle muutakin, kuin sen kuinka sitä ajetaan.
Itse ylöskirjatut huoltomuistiinpanot ja kuitit vaihdetuista osista ovat mielestäni ihan yhtä hyvä, ellei parempi, kuin merkkiliikkeen huoltokirja, tällöinhän voisi oletttaa, että autolla on ollut käyttäjä, joka on seurannut autonsa kuntoa koko ajan ja korjannut mahdolliset viat heti niiden ilmaannuttua.
Taidan ruveta kaupittelemaan autoani sitten vain alfisteille, jotka osaavat arvostaa näitä juttuja, ehkä jo vuoden sisällä..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!