Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuplat
Viimeksi muokannut A Bart, 25 Kesä 2019, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Kappassahan on sama puhaltimenmoottori ja aina vika on löytynyt siitä paksusta + abikosta joka menee moottorin piirilevylle.OL kirjoitti:Nyt alkaa huumori loppumaan lämppärin puhaltimen kanssa. Perinteistä "Momentary connection to air conditioner faulty." -ilmoitusta pukkasi aiemmin aina silloin tällöin, jolloin koko yksikkö oli täysin mykkä. Lopulta vika jäi ns. päälle, jolloin pääsin kunnolla vikaa etsimään. Vika löytyi lopulta huonosta kontaktista puhallinmoottorin juuressa olevasta johtosarjasta. Moottori on ilmeisesti vaihdettu jossain vaiheessa ja liitoksissa oli tehty vähän omia patentteja.
Onnellista elämää kesti muutama kuukausi, kunnes ruutuun alkoi ilmestyä "Air conditioner faulty. Please contact workshop!". Nyt siis kaikki säädöt kyllä toimii, ilman suuntaukset, lämmön säädöt ja muut, mutta puhallinmoottori ei pyöri. Joskus satunnaisesti saattaa lähteä pyörimään, mutta silloinkin yleensä sammuu aika pian. Konehuoneen puolella johtojen ja sulakkeiden kimpussa on vietetty paljon aikaa jo tuon edellisen ongelman yhteydessä, onko sitä nyt sitten sukellettava ICS:n alle? Kaikki vinkit on tervetulleita, alkaa hiukan turhauttamaan, puhallin on kuitenkin sen verran oleellinen laite päivittäisen käytön kannalta.
Puhaltimen saa käymään niin että nyppää johtonipusta joka menee moottoriin sisälle jolloin liitin muljahtaa tehden kontaktin.
Liittimen kiristys ei oikein auta, vaan olen nykyään tinannut sen abikon kiinni.
- OL
- Viestit: 850
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Etusumarit on myös pimeänä, niin sulakkeet on kyllä kahlattu kaikki läpi. Kuskinpuolen etupyörän edestä, raitisilmansuodattimen edestä, ratin vasemmalta puolelta ja vielä takakontista apparin puolelta. Kaikki ok. Onkohan niitä vielä jossain?Satakuusnelonen kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin se pikkusulake raitisilmasuodattimen vierestä, voi poksahdella useinkin.
Ok, täytyypä tutkailla sitä seuraavaksi. Mokoma liitin on vaan todella ikävässä paikassa ainakin 166:ssa.A Bart kirjoitti:^Kappassahan on sama puhaltimenmoottori ja aina vika on löytynyt siitä paksusta + abikosta joka menee moottorin piirilevylle.
Puhaltimen saa käymään niin että nyppää johtonipusta joka menee moottoriin sisälle jolloin liitin muljahtaa tehden kontaktin.
Liittimen kiristys ei oikein auta, vaan olen nykyään tinannut sen abikon kiinni.
Sen verran kerkesin jo kyseistä nurkkaa purkaa, että ei automaattisesti käytä sisäilmankierron läppää auki/kiinni virrat päälle laitettaessa. Silloin kun sen "Momentary" ongelman kanssa painin, niin jos ei tehnyt tsekkausta, niin ei toiminut. Jos teki, niin toimi. Nyt kuitenkin napista painamalla sisäilmankierto menee kyllä päälle ja tosiaan kaikki muutkin kontrollit pelaa. Voisi sikäli siis olla tuo moottorin päässä oleva liitin.
Vikakoodina ICS:lle näytti jossain vaiheessa B1023 - Audio module connections. Voi liittyä jotenkin, tai sitten ei mitenkään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
V6 -99. Suuttimen punavalo ryhtynyt palamaan melkein päätoimisesti. Välillä poistuu eikä vaikuta ajoon muuten kuin viivyttämällä kierroksia joissain tilanteissa kaasua painaessa. Eilen vedin reilu 400km ja valo paloi. Alkaa vaan hiljalleen ärsyttää, joten mistä ja mitä etsiä? Starttaa hyvin ja vetää ok myös ottaa kierroksia tappiin asti mutta viiveellä. Ei tunnu vaikuttavan kulutukseen. Eli joku anturiko temppuilee?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaava oire 156 V6:ssa johtuu huonosta liitoksesta kaasupolkimen johdoissa. 156:ssa tunnetuin ongelmaliitin hanskalokeron takana, mutta 166:n vastaavasta ei tietoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Täytyypä tarkistaa kaasupolkimen liitokset. Eipä käynyt edes mielessä..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaasupolkimessa ei ole johtoliitoksia nähdäkseni missän kohtaa. Käytin myös hanskalokeron irti muttei sielläkään oo muuta kun airbagin piuhoja. 156 on erilainen tässä kohtaa. No, pitää pähkäillä uusia mahdollisia paikkoja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Liitin on anturissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Liitin on anturissa. Anturi on tarkka asennostaan, jos euro2 auto. Testerillä säädettävä malli.
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vikakoodit lukemalla varmaan saisi vahvistuksen onko kyse kaasupolkimesta vai jostain muusta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tonza
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina, 164 3.0 V6 1989, 33 Permanent4 1991, 166 2.0 TS 2001
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Help... nyt lakkasi puhallin toimimasta, ei puske ilmaa ollenkaan.
ICS antaa virheilmoituksen "air conditioner faulty, please contact workshop" ja tuossa tuulilasin edessä oleva 30A sulake tuppaa posahtamaan aina uudestaan vaikka sen vaihtaa. Hetken aikaa kyllä kun sen sulakkeen vaihtaa, niin puskee ilmaa normaalisti, ainakin hyvin siihen asti kun moottorin laittaa käyntiin. Sitten moottori käynnissä posahtaa sulake.
Eikös silloin puhaltimen moottori pitäisi olla kuitenkin ehjä, kun puhaltaa hyvällä teholla pelkkä virta käynnissä ilman moottorin käynnistämistä. Liittyisiko tuon sulakkeen posahtaminen jotenkin ilmastoinnin kompuraan sitten vai mihin?
Mikäs tässä nyt neuvoksi ensimmäisenä?
Thanks!
ICS antaa virheilmoituksen "air conditioner faulty, please contact workshop" ja tuossa tuulilasin edessä oleva 30A sulake tuppaa posahtamaan aina uudestaan vaikka sen vaihtaa. Hetken aikaa kyllä kun sen sulakkeen vaihtaa, niin puskee ilmaa normaalisti, ainakin hyvin siihen asti kun moottorin laittaa käyntiin. Sitten moottori käynnissä posahtaa sulake.
Eikös silloin puhaltimen moottori pitäisi olla kuitenkin ehjä, kun puhaltaa hyvällä teholla pelkkä virta käynnissä ilman moottorin käynnistämistä. Liittyisiko tuon sulakkeen posahtaminen jotenkin ilmastoinnin kompuraan sitten vai mihin?
Mikäs tässä nyt neuvoksi ensimmäisenä?
Thanks!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nojoo. Nyt sItte valo sammui ja kaasupolkimen vaste ok. Tiedä tästä... Mites muuten, mitä kaikkea tuon valon "takana" on? Ilm Lambda ainakin, mitähän muuta?
Siitä vikakoodin lukijasta, mitä asiantuntijat täällä suosittelevat? Mistä hyvät kokemukset? Täällä on varmaan aiheesta jauhettu...
Auto siis 166 -99
Siitä vikakoodin lukijasta, mitä asiantuntijat täällä suosittelevat? Mistä hyvät kokemukset? Täällä on varmaan aiheesta jauhettu...
Auto siis 166 -99
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^^ Kyllä se toistuva sulakkeen palaminen kertoo, että piiristä menee läpi liikaa virtaa. Vaikka harvinaista onkin, niin voi olla, että akkujännitteen varassa on rajoilla, mutta laturin herätessä menee yli ja siksi sulake palaa kun moottorin käynnistää.
Kyllä mää ekana sitä lämppärin pöhnötintä tutkiskelisin, se on kuitenkin uutenakin aika virtasyöppö vekotin. Vuodet tuo kitkaa ja kankeutta ja lisää virrantarvetta.
^ MES eli MultiEcuScan on näihin parhaasta päästä yksityiselle harrastajlle: https://www.multiecuscan.net/
Kyllä mää ekana sitä lämppärin pöhnötintä tutkiskelisin, se on kuitenkin uutenakin aika virtasyöppö vekotin. Vuodet tuo kitkaa ja kankeutta ja lisää virrantarvetta.
^ MES eli MultiEcuScan on näihin parhaasta päästä yksityiselle harrastajlle: https://www.multiecuscan.net/
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 05 Heinä 2019, 16:05
- Car(s): 166 3,0 Super manual -99
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
3,0 manuaalin lootaöljynvaihto.
Ymmärsinkö oikein,että jossain tuolla uumenissa on mittatikku,jonka reiästä täyttö tapahtuu?
Ymmärsinkö oikein,että jossain tuolla uumenissa on mittatikku,jonka reiästä täyttö tapahtuu?
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilmeisesti myös 3.0 on mittatikku, johon pääsee käsiksi parhaiten alakautta ja samalla saa ohuen täyttöputken sopivasti hollille.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 05 Heinä 2019, 16:05
- Car(s): 166 3,0 Super manual -99
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jep,löytyihän se helposti.Edellinen omistaja laitattanut oikeaoppisesti Tutolaa,joilla veivattu 40tkm.
Olin erilainen nuori ja kippasin kokeeksi Redlinen MT85,ja laatikon toiminta tuntui paranevan.
Keppi liikkuu sivusuunnassa todella tahmeasti,tuskin ihan tuollainen kuuluu olla.
Tämä tahmeus hankaloittaa 2>3 vaihtaessa,ei meinaa saada millään ilman rusahdusta sisään.
Olin erilainen nuori ja kippasin kokeeksi Redlinen MT85,ja laatikon toiminta tuntui paranevan.
Keppi liikkuu sivusuunnassa todella tahmeasti,tuskin ihan tuollainen kuuluu olla.
Tämä tahmeus hankaloittaa 2>3 vaihtaessa,ei meinaa saada millään ilman rusahdusta sisään.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Johtuukos tässä tahmeus kanssa niistä lootan päällä olevista muovipuslista? Jos, niin uutta tilalle niin herkistyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kepin sivuliikkeen jähmeys johtunee juuri noista puslista mitä Vesamaan mainitsi. 166 erittäin helppo homma vaihtaa vrt. 147 tai gt.Kavitaatio kirjoitti:Jep,löytyihän se helposti.Edellinen omistaja laitattanut oikeaoppisesti Tutolaa,joilla veivattu 40tkm.
Olin erilainen nuori ja kippasin kokeeksi Redlinen MT85,ja laatikon toiminta tuntui paranevan.
Keppi liikkuu sivusuunnassa todella tahmeasti,tuskin ihan tuollainen kuuluu olla.
Tämä tahmeus hankaloittaa 2>3 vaihtaessa,ei meinaa saada millään ilman rusahdusta sisään.
Rusahdusta ne ei aiheuta, mutta johtuisko siitä, että saattaa koittaa vahingossa ensin 1.vaihdetta sisään?
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kysytääs täällä foorumillakin:
Lämpömittari alkanut näyttämään hippasen hulluja. Alkoi yhtäkkiä.
Alkuun toimi kylmällä koneella normaalisti, mutta lämpimällä koneella näytti normaalia vain jos kiihdytti, jarrutti tai käänsi jyrkästi. Muulloin maksimia.
Uusi lämpöanturi vaihtui eilen tilalle ja tänään heti aamusta kylmällä koneella heitti maksimiin. Ajoin parikymmentä kilometriä, välillä räpsähteli 90:ssa, muuten jatkuvasti maksimissa kunnes tämän jälkeen heitti kerrasta takas 90:iin ja 30km loppumatkan pysykin siellä räspähtämättäkään maksimissa. Tuskin kuitenkaan itsestään korjautui joten mitäs seuraavaksi tutkia?
Voisko MES:illä viisastua? En omista mutta varmaan onnistuu jossain kohtaa tsekkaaminen mitä näyttäis.
Videonpätkää tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=ETaXXeE2ga0
Lämpömittari alkanut näyttämään hippasen hulluja. Alkoi yhtäkkiä.
Alkuun toimi kylmällä koneella normaalisti, mutta lämpimällä koneella näytti normaalia vain jos kiihdytti, jarrutti tai käänsi jyrkästi. Muulloin maksimia.
Uusi lämpöanturi vaihtui eilen tilalle ja tänään heti aamusta kylmällä koneella heitti maksimiin. Ajoin parikymmentä kilometriä, välillä räpsähteli 90:ssa, muuten jatkuvasti maksimissa kunnes tämän jälkeen heitti kerrasta takas 90:iin ja 30km loppumatkan pysykin siellä räspähtämättäkään maksimissa. Tuskin kuitenkaan itsestään korjautui joten mitäs seuraavaksi tutkia?
Voisko MES:illä viisastua? En omista mutta varmaan onnistuu jossain kohtaa tsekkaaminen mitä näyttäis.
Videonpätkää tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=ETaXXeE2ga0
Viimeksi muokannut Macela, 24 Syys 2019, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Heinä 2019, 19:03
- Car(s): 166 3.0 Super manual 1999
- Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikäköhän saa kytkimen kuulostamaan tällaiselta?
https://www.youtube.com/watch?v=6i091_V ... e=youtu.be
Kytkin toimii muuten täysin normaalisti,onko kytkin ylhäällä tai alhaalla ei ole vaikutusta ääneen.
Moottorin kierroksilla jonkin verran.
Ääni on huomattu huoltokuittien perusteella useampi tuhat km sitten jo.
Kyseessä siis 3,0 V6
https://www.youtube.com/watch?v=6i091_V ... e=youtu.be
Kytkin toimii muuten täysin normaalisti,onko kytkin ylhäällä tai alhaalla ei ole vaikutusta ääneen.
Moottorin kierroksilla jonkin verran.
Ääni on huomattu huoltokuittien perusteella useampi tuhat km sitten jo.
Kyseessä siis 3,0 V6
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Osaako joku sanoa mitä eroa on 156 ja 166 2.4jtd euro2 moottoreissa? On alkanut epäilyttämään että tuohon omaan 2000 vuotiseen 100kw euro2:een olisi joskus vaihdettu moottori. Epäilyni kohdistuu siihen kun tuo oma on 5-vaihteinen ja ymmärtääkseni kaikki 166 dieselit olisivat 6-vaihteisia. Toinen epäilyni että tuossa ei toimi cruise ja alfaobd testeri valittaa "cruise disable cause: not detected eeprom" eli ihan kun koko toimintoa ei olisi olemassa. Onko vanhempaa 156 saanut cruisella? Kolmas epäilyni johtaa kilometrilukemaan, koska alfaobd ecun kilsat ovat 60 000km ja auton mittarilukema 260 000km. Kaikki nämä yhdessä ovat alkaneet herättämään epäilyksiä ja saksantuonti kun vielä on.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaikki suomeen tuodut alkupään 166 2,4 JTD mallit oli 6-vaihteisia, eikä muita tietääkseni ole tehtykkään (moottori AR34202 ja versio 936A2A00 04). Viisivaihteisia olivat 2,0TS ja 2,5V6, 6-v malleja oli loput, V6TB, 3,0V6.
156 oli samalla 2,4-koneella, mutta saman sukupolven 5-vaihteisella laatikolla. Laatikko ei kuitenkaan käy suoraan 166-malliin koska sen takakiinnitys on erilainen. No, rakentelemalla senkin saa sopimaan.
Myös valintamekanismin säätö laatikon päällä voi aiheuttaa ettei viimeistä vaihdetta löydy!
Alkupään 156-malleihin ei saanut Cruisea lainkaan.
Ajetut km kulkee samaa tahtia mittarin kanssa "suunnilleen", mutta tähän on voitu vaihtaa ecu 60tkm sitten?
156 oli samalla 2,4-koneella, mutta saman sukupolven 5-vaihteisella laatikolla. Laatikko ei kuitenkaan käy suoraan 166-malliin koska sen takakiinnitys on erilainen. No, rakentelemalla senkin saa sopimaan.
Myös valintamekanismin säätö laatikon päällä voi aiheuttaa ettei viimeistä vaihdetta löydy!
Alkupään 156-malleihin ei saanut Cruisea lainkaan.
Ajetut km kulkee samaa tahtia mittarin kanssa "suunnilleen", mutta tähän on voitu vaihtaa ecu 60tkm sitten?
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitokset sepolle!
En usko että laatikossa mikään jumittaa sillä 5 vaihteella kierrokset on matka vauhdissa mukavan alhaiset eikä moottori huuda joten uskoisin että välityksiltään ok. Ecua mietin myös, että sekin voisi olla vaihdettu joskus johonkin väliin. Voihan tietenkin olla että laatikko olisi joskus porsinu ja tuonne olisi istutettu 5-vaihteinen laatikko. Hyvin tuo laatikko pelittää ja välityksiltään miellyttävä.
En usko että laatikossa mikään jumittaa sillä 5 vaihteella kierrokset on matka vauhdissa mukavan alhaiset eikä moottori huuda joten uskoisin että välityksiltään ok. Ecua mietin myös, että sekin voisi olla vaihdettu joskus johonkin väliin. Voihan tietenkin olla että laatikko olisi joskus porsinu ja tuonne olisi istutettu 5-vaihteinen laatikko. Hyvin tuo laatikko pelittää ja välityksiltään miellyttävä.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Heinä 2019, 19:03
- Car(s): 166 3.0 Super manual 1999
- Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastataan itselle.Kyllä se vauhtipyörä siellä metelöi.haaparousku kirjoitti:Mikäköhän saa kytkimen kuulostamaan tällaiselta?
https://www.youtube.com/watch?v=6i091_V ... e=youtu.be
Kytkin toimii muuten täysin normaalisti,onko kytkin ylhäällä tai alhaalla ei ole vaikutusta ääneen.
Moottorin kierroksilla jonkin verran.
Ääni on huomattu huoltokuittien perusteella useampi tuhat km sitten jo.
Kyseessä siis 3,0 V6
Alkuperäistä kaksoimassaa ei enää saa,eikä semmoista sinne edes kannattaisi laittaa....
Onkohan kellään kokemusta näistä kiinteistä sarjoista,mahtaako mennä 166:toseen bolt-on tekniikalla?
http://www.ahmotorsports.co.uk/product/ ... td-weight/
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Omaani on aikanaan vaihdettu kiinteä vauhtipyörä ja GTA:n asetelma. Sitä en tiedä, onko kiinteä vauhtipyöräkin GTA:sta ja käykö 2.5/3.2 kovat vauhtipyörät ristiin. On siitä täällä juttua ollut aikaisemmin, mutten muista kenen tekemänä.
Edittiä, löysin. Tuolta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 2A+kenn%2A
Edittiä, löysin. Tuolta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 2A+kenn%2A
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
"Air conditioner faulty. Please contact workshop!"
Joo, tämähän se oli. Tähän kun olis keväällä käyttäny sen 2min aikaa niin olis saanu kesän ajella toimivalla ilmastoinnilla.
Edit: Vai oliko sittenkään tällä kertaa, vika ilmenee taas ja uusi sulake edelleen ehjä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25966 (viimeset)Satakuusnelonen kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin se pikkusulake raitisilmasuodattimen vierestä, voi poksahdella useinkin.
Joo, tämähän se oli. Tähän kun olis keväällä käyttäny sen 2min aikaa niin olis saanu kesän ajella toimivalla ilmastoinnilla.
Edit: Vai oliko sittenkään tällä kertaa, vika ilmenee taas ja uusi sulake edelleen ehjä.
Viimeksi muokannut Macela, 02 Loka 2019, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nakkis
- Viestit: 589
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159 - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaveri valitteli outoa keinuntaa alfan takapäässä, joka ilmestynyt aikalailla yhtäkkiä. Hyppäsin mielenkiinnosta kyytiin todetakseni itsekkin mikä on meininki.
Hetken ajelun jälkeen tosiaan yhden montun osuessa kohdille n.40km/h nopeudessa,
heti montusta poistulon jälkeen takapää tosiaan heijasi puolelta toiselle sivuttain n. 3 kertaa kunnes rauhoittui.
Tämä toistui useamminkin sit myöhemmin.
Muutaman huomion siinä ajellessa tein/tehtiin:
-Auto lähti heijaamaan vain, jos tiessä oli vain toisella puolella monttu/kohouma.
-Esim hidastetöyssyn yms. suoran poikittaiseen kohouman/montun jälkeen ei heijaa.
-Muistaakseni oikealle kääntyvässä mutkassa montun osuessa toisen pyörän alle, ei lähtenyt heijaamaan.
Eli pikaisen koeajon perusteella vain suoraan ajaessa, jos toisen puolen pyörät osuvat monttuun/kohoumaan, lähtee auto heijaamaan.
- Nopeus ei muuten vaikuttanut, mutta sen kasvaessa heijaus kyllä lisääntyi.
Kuudenkympin vauhdissa haki jo 5-6 kertaa, ennenkuin asettui. En haluaisi olla kyydissä, jos moinen vaikka
motarinopeuksissa kävis..
-Mitään ylimääräisiä kolinoita, natinoita yms. ei kuulu. Tätä heijausongelmaa lukuunottamatta kulkee todella hienosti tiellä kuin tiellä.
Nämä havainnot sitten tottakai tehtiin syrjäisillä, tyhjillä teillä pimeän aikaan iltasella.
Toivottavasti oli jotenkuten ymmärrettävissä sepostus. Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita 166:a,
tai toisaalta onko hyviä arvauksia mistä moinen voisi johtua? 2.4 10v koneena.
Nosturillehan tämä täytyy saada ja tutkia mitä siellä on, mutta helpottaahan se aina, jos valmiiksi tietää jo mitä tekee.
Hetken ajelun jälkeen tosiaan yhden montun osuessa kohdille n.40km/h nopeudessa,
heti montusta poistulon jälkeen takapää tosiaan heijasi puolelta toiselle sivuttain n. 3 kertaa kunnes rauhoittui.
Tämä toistui useamminkin sit myöhemmin.
Muutaman huomion siinä ajellessa tein/tehtiin:
-Auto lähti heijaamaan vain, jos tiessä oli vain toisella puolella monttu/kohouma.
-Esim hidastetöyssyn yms. suoran poikittaiseen kohouman/montun jälkeen ei heijaa.
-Muistaakseni oikealle kääntyvässä mutkassa montun osuessa toisen pyörän alle, ei lähtenyt heijaamaan.
Eli pikaisen koeajon perusteella vain suoraan ajaessa, jos toisen puolen pyörät osuvat monttuun/kohoumaan, lähtee auto heijaamaan.
- Nopeus ei muuten vaikuttanut, mutta sen kasvaessa heijaus kyllä lisääntyi.
Kuudenkympin vauhdissa haki jo 5-6 kertaa, ennenkuin asettui. En haluaisi olla kyydissä, jos moinen vaikka
motarinopeuksissa kävis..
-Mitään ylimääräisiä kolinoita, natinoita yms. ei kuulu. Tätä heijausongelmaa lukuunottamatta kulkee todella hienosti tiellä kuin tiellä.
Nämä havainnot sitten tottakai tehtiin syrjäisillä, tyhjillä teillä pimeän aikaan iltasella.
Toivottavasti oli jotenkuten ymmärrettävissä sepostus. Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita 166:a,
tai toisaalta onko hyviä arvauksia mistä moinen voisi johtua? 2.4 10v koneena.
Nosturillehan tämä täytyy saada ja tutkia mitä siellä on, mutta helpottaahan se aina, jos valmiiksi tietää jo mitä tekee.
[__/==\*/==\__]
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hmh, ilmastointivika tullut useasti taas ja uusi sulakekin silti edelleen ehjä. Sekä muuten tuntuu toimiessaan toimivan hyvin mutta kun laittaa vaikka 22C niin puhaltaa kyllä tietyn aikaa lämmintä kunnes alkaa puhaltamaan haaleeta/viileetä, jolloin täytyy nostaa lämpöä pari astetta, puhaltaa sitten taas hetken aikaa lämmintä. Sama homma oli kyllä kesällä että piti käyttää LOW:ta jotta puhalsi viileetä. Voisko sisätilan lämpöanturissa olla häikkää vai kuitenkin itse ilmastoinnissa/jossain sen yksikössä? Moottorin lämmöt pysyy normaaleina.
Josta päästäänkin siihen moottorilämpötilan mittariin, tämäkin hiukan vaivaa edelleen kun välillä näyttää sitä maksimia, välillä sitten sitä mikä se lämpötila oikeasti on. Anturi tosiaan vaihdettu uuteen. Vikaan edelleen tuntuis vaikuttavan montut ja kiihdytys. Kylmänä vaikuttaisi herkemmin näyttävän sitä maksimia.
Josta päästäänkin siihen moottorilämpötilan mittariin, tämäkin hiukan vaivaa edelleen kun välillä näyttää sitä maksimia, välillä sitten sitä mikä se lämpötila oikeasti on. Anturi tosiaan vaihdettu uuteen. Vikaan edelleen tuntuis vaikuttavan montut ja kiihdytys. Kylmänä vaikuttaisi herkemmin näyttävän sitä maksimia.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On kokemusta. Kaikista järkevin toimenpide on ottaa koko taka apurunko alas ja vaihtaa sinne kerralla kaikki eli apurungon puslat,alatukivarsien puslat,napojen uniballit,napojen pystytangot,ylätukivarret,koiranluut ja vakaajan helat. Ylätukivarret tuntuu kestävän parhaiten,joten niitä ei välttämättä tarvi.Kriittisimmät paikat on alatukivarsien puslat,napojen uniballit ja napojen pystytangot sekä vanhemmiten lopulta myös apurungon puslat eli lähes kaikki . makuasia laittaako uretaanipuslaa vai alkuperäisen tyylistä. Mulla on siinä "navan pystytangossa" uretaanipuslat,muuten vakio mallista. Auraus kannattaa ainakin takana säätää nollaan,muuten näillä Suomen uraisilla ja sieltä täältä paikatuilla teillä perä muljuaa vaikka alusta olisikin kunnossa. Sama koskee etupäätä.nakkis kirjoitti:Kaveri valitteli outoa keinuntaa alfan takapäässä, joka ilmestynyt aikalailla yhtäkkiä. Hyppäsin mielenkiinnosta kyytiin todetakseni itsekkin mikä on meininki.
Hetken ajelun jälkeen tosiaan yhden montun osuessa kohdille n.40km/h nopeudessa,
heti montusta poistulon jälkeen takapää tosiaan heijasi puolelta toiselle sivuttain n. 3 kertaa kunnes rauhoittui.
Tämä toistui useamminkin sit myöhemmin.
Muutaman huomion siinä ajellessa tein/tehtiin:
-Auto lähti heijaamaan vain, jos tiessä oli vain toisella puolella monttu/kohouma.
-Esim hidastetöyssyn yms. suoran poikittaiseen kohouman/montun jälkeen ei heijaa.
-Muistaakseni oikealle kääntyvässä mutkassa montun osuessa toisen pyörän alle, ei lähtenyt heijaamaan.
Eli pikaisen koeajon perusteella vain suoraan ajaessa, jos toisen puolen pyörät osuvat monttuun/kohoumaan, lähtee auto heijaamaan.
- Nopeus ei muuten vaikuttanut, mutta sen kasvaessa heijaus kyllä lisääntyi.
Kuudenkympin vauhdissa haki jo 5-6 kertaa, ennenkuin asettui. En haluaisi olla kyydissä, jos moinen vaikka
motarinopeuksissa kävis..
-Mitään ylimääräisiä kolinoita, natinoita yms. ei kuulu. Tätä heijausongelmaa lukuunottamatta kulkee todella hienosti tiellä kuin tiellä.
Nämä havainnot sitten tottakai tehtiin syrjäisillä, tyhjillä teillä pimeän aikaan iltasella.
Toivottavasti oli jotenkuten ymmärrettävissä sepostus. Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita 166:a,
tai toisaalta onko hyviä arvauksia mistä moinen voisi johtua? 2.4 10v koneena.
Nosturillehan tämä täytyy saada ja tutkia mitä siellä on, mutta helpottaahan se aina, jos valmiiksi tietää jo mitä tekee.
Edit: niin ja taka-aurauksen säätötangot kannattaa myös varata tai jos puslat on ehjiä niin entisöidä vanhat=hiekkapuhallus ja maalaus ja reilusti rasvaa kierteisiin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kappas, imuputkeen on ilmestynyt repeämä. Teipillä fiksasin, mutta uusiahan tuo pitää. Mistähän tuon sais järkevään hintaan? Jossain 200€:n kieppeillä näkyi olevan, mutta tuntuu lievästi sanottuna ryöstöhinnalta. Auto siis 166 3.0 vm.-99.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aika moni on laittanut silikoni imuputken. Orgiksia saanee huonosti ja hinnat on kovat. Silikoni putkia ..hmm..eri putkissa 70€ ylöspäin
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla tässä tuli sellanen ongelma, että auto ei selvästikään lataa. Latausvalo syttyy vasta, kun akku on jo tyhjä. Mittarilla katselin jännitettä, niin hiljakseen alkaa se laskemaan. Eikös sen latausvalon kuuluis syttyä jo silloin heti, kun lataus ei toimi. Käynnistys kaapelilla tein lisämaadoitusta koneen kyljestä koriin. Ei vaikutusta. eli maadotus pitäs olla kunnossa.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hinta selittynee sillä että imuputkea myydään pakettina resonaattoripöntön kanssa, näin ainakin jokunen vuosi sitten.Jakke kirjoitti:Kappas, imuputkeen on ilmestynyt repeämä. Teipillä fiksasin, mutta uusiahan tuo pitää. Mistähän tuon sais järkevään hintaan? Jossain 200€:n kieppeillä näkyi olevan, mutta tuntuu lievästi sanottuna ryöstöhinnalta. Auto siis 166 3.0 vm.-99.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ähelsin tänään laturin irti tutkittavaksi. Näyttäs, että hiilet kyllä vielä ylettyy, koska niiden piuhat työntyvät vielä pikkusen kaarelle. En mä nyt kyllä oikein tajua, miksi tuo ei suostu lataamaan.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla ainakin sytty valo heti, kun lakkasi lataamasta. Laturi ei ollut kovin vanha, mutta kait päälle valuva nafta sai sieltä jonkin osan vioittumaan, onneksi uusi oli vai
n 130 euroa.
n 130 euroa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niko Tuomola kirjoitti:Ähelsin tänään laturin irti tutkittavaksi. Näyttäs, että hiilet kyllä vielä ylettyy, koska niiden piuhat työntyvät vielä pikkusen kaarelle. En mä nyt kyllä oikein tajua, miksi tuo ei suostu lataamaan.
Diodisilta rikki. Ei vältämättä sytytä latauksen merkkivaloa.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok. Jännää, että seisonnan aikana tuollain hajoaa. Ei aikanaan tuon kanssa ollut tuollasta vaivaa. Pitänee tilailla laturi. Onhan tuolla jo ikää. Muutenhan tuo alkaskin oleen jo leimakunnossa. Jarrut putkineen tein uusiksi ja käsijarruvaijerit vaihdoin. Toinen etulambda herjailee esilämmityksestä vielä. Molemmat kyllä on uusittu. Tiä sitten mikä siinäkin mahtaa olla.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Xenonprojektoreiden vaihto meneillään uuskärsäiseen 166:een ja ihmettelen käämin piuhoja, jotka ohjaavat valoläpän toimintaa, ilmeisesti ei ole merkitystä kumminpäin johdot ovat, aina laskee läpän alas. Youtuben opetusvideossa piuhat kytketään kaukovalovilkun piuhoihin, mut eihän sieltä kautta voi tulla herätettä valojen vaihtoon ja alkuperäinen liitin jätetään irralleen umpion sisään.
Kuka on värkännyt näitä aiemmin ja onko tuollaista tullut vastaan.
Kuka on värkännyt näitä aiemmin ja onko tuollaista tullut vastaan.
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos se on ihan vaan magneettinen käämi niin ei lie merkitystä kumminpäin sen magnetisoi -> polariteetilla eli piuhojen järjestyksellä ei ole väliä.
Läppä lie oletuksena asennussa X ja sähköt päällä asennossa Y. Jos X on lyhyillä ja Y pitkillä, kytketään kaukovalon käyttöjännite käämille ja nautitaan valosta, jos toistepäin niin signaali tarttee pyöräyttää vaikka vaihtoreleellä niin, että läpälle tulee sähkö kun pitkät ei ole päällä.
Läppä lie oletuksena asennussa X ja sähköt päällä asennossa Y. Jos X on lyhyillä ja Y pitkillä, kytketään kaukovalon käyttöjännite käämille ja nautitaan valosta, jos toistepäin niin signaali tarttee pyöräyttää vaikka vaihtoreleellä niin, että läpälle tulee sähkö kun pitkät ei ole päällä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lyhyet on päällä kun virtaa ei tule ja varmasti juuri magneettinen käämi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ai että näkisi hyvin, kun saisi "ohitus" väläytyksen palamaan pitkien kanssa kokoajan. omassa aikanaan luulin että on jotain vikaa kun halogeenit toimi ainoastaan viiksestä vetämällä hetkellisesti.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Xenon-tarvikeprojektorien, ainakin mitkä mulla on lähivalojen valokuvio on hyvin epämääräinen, saa nähdä kelpaako katsastuksessa. Kaukovalot eivät kehuja saa, mut ne sentään pystyy tekemään hyviksi laittamalla lediheitin keulalle. Tekis mieli hommata uudet valot, mut on turhan kalliit, sitten tietty jos nuo vanhat heijastimet pinnottaisi uudelleen, mahtaisko kromimaali toimia kuin kauan?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kromimaali ei toimi ollenkaan, kokeiltu on.VMTD kirjoitti:Xenon-tarvikeprojektorien, ainakin mitkä mulla on lähivalojen valokuvio on hyvin epämääräinen, saa nähdä kelpaako katsastuksessa. Kaukovalot eivät kehuja saa, mut ne sentään pystyy tekemään hyviksi laittamalla lediheitin keulalle. Tekis mieli hommata uudet valot, mut on turhan kalliit, sitten tietty jos nuo vanhat heijastimet pinnottaisi uudelleen, mahtaisko kromimaali toimia kuin kauan?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kellään 166 FL sähkökaaviota? Vanhakeulainenkin käy. Jos ei kaaviota, niin lähtöön riittäisi myös tieto, mistä sisäpuhaltimen moottorille lähtee iso virta? Nyt se sähkö puuttuu.
Kaikki johtoja seuraamalla löytyneet liittimet putsattu ja aiheeseen liittyvät sulakkeet ja releet vaihdettu tai testattu päikseen toimivalla vastaavalla. Puhallin itsessään testattu toisessa yksilössä toimivaksi ja toisessa ysilössä toimiva ohjausyksikkökin jo paikallaan.
Kaikki johtoja seuraamalla löytyneet liittimet putsattu ja aiheeseen liittyvät sulakkeet ja releet vaihdettu tai testattu päikseen toimivalla vastaavalla. Puhallin itsessään testattu toisessa yksilössä toimivaksi ja toisessa ysilössä toimiva ohjausyksikkökin jo paikallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Rele ja sulake ilmakaukalossa samoin taisi olla päävirtaliitin sulakkeelle menevälle piuhalle, eli siellä missä moottorikin on.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tässä ei ole niitä puhallinkaukalon sulakkeita ollenkaan, mitä vanhanenäisessä on. Tulee muun johtosarjan mukana kabiinin puolelta ja kaikki kojelaudan ja konehuoneen releboksien sulakkeet on ehjiä. Konehuoneen rasiasta jo 20- ja 30-amppeeriset vaihtanu ihan vaan varuiksikin uusiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok, näköjään muuttunut FL mallissa? Rele T8 ja sulake F8 ovat moottoritilan sulakerasiassa B1 vasemmalla edessä. Releen ohjaus on hiukan erikoinen, se kun katkaisee virran puhaltimelle käynnistyksen ajaksi, mutta niinhan se oli myös vanhassa mallissa.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tänään vihdoin ja viimeis nykäisin venttiilikopan irti 2.4 JTD stä ja katselin venttiilivälykset. Aika hyvin oli kohdillaan, muutama pako, jos se on oikeanpuoleinen edestä katsottuna olis ehkä likempänä 0,25 kuin 0,3 minkä autodata antaa arvoksi. Kait sitä seuraavat 200 tonnia ajelee mittariin ennenkuin uudestaan tarvii kurkata vai mitä on asentajat mieltä?
On muuten ehjä jäähdyttäjän alapelti paikoillaan, nyt on katsastusmieskin tyytyväinen.
Varsinainen kysymys koskee fl:n mittaristoa, se meni yht´äkkiä pimeäksi ainoasta taustavalot, vilkun merkkivalot ja valojen merkkivalot toimivat, edes vikavaloja ei pala. Matka ei myöskään kerry ainakaan ics:n mukaan. Onko mittaristolle oma sulake?
On muuten ehjä jäähdyttäjän alapelti paikoillaan, nyt on katsastusmieskin tyytyväinen.
Varsinainen kysymys koskee fl:n mittaristoa, se meni yht´äkkiä pimeäksi ainoasta taustavalot, vilkun merkkivalot ja valojen merkkivalot toimivat, edes vikavaloja ei pala. Matka ei myöskään kerry ainakaan ics:n mukaan. Onko mittaristolle oma sulake?
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Millaisia arvoja pitäisi löytyä ABS:n anturien liittimistä mitattaessa?
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sehän on hyvä jos ei matka kerry, arvo säilyy...VMTD kirjoitti:Tänään vihdoin ja viimeis nykäisin venttiilikopan irti 2.4 JTD stä ja katselin venttiilivälykset. Aika hyvin oli kohdillaan, muutama pako, jos se on oikeanpuoleinen edestä katsottuna olis ehkä likempänä 0,25 kuin 0,3 minkä autodata antaa arvoksi. Kait sitä seuraavat 200 tonnia ajelee mittariin ennenkuin uudestaan tarvii kurkata vai mitä on asentajat mieltä?
On muuten ehjä jäähdyttäjän alapelti paikoillaan, nyt on katsastusmieskin tyytyväinen.
Varsinainen kysymys koskee fl:n mittaristoa, se meni yht´äkkiä pimeäksi ainoasta taustavalot, vilkun merkkivalot ja valojen merkkivalot toimivat, edes vikavaloja ei pala. Matka ei myöskään kerry ainakaan ics:n mukaan. Onko mittaristolle oma sulake?
- Kari