molsky kirjoitti:Taas huhuillaan että AR olisi vetäytymässä pois F1:stä.
Vois olla kyllä ihan fiksu liike jos halutaan että sieltä paipista uusia malleja joskus vielä tulee Tonalen lisäksi.
tiedä sitten tosta, ei siihen hirveästi ole kai rahaa laitettu "Fiat Group paid six millions euros to change the name of the team for 2019, and they have until the summer to decide if they want to buy the team altogether."
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Janne kirjoitti:Onko muuten 500:n sähköversioita tullut maahantuojan kautta Suomeen yhtäkään kappaletta? Bayerncar näyttää tuoneen niitä maahan jonninlaisen nipun ja kauppa vaikuttaa käyvän.
Just luin jostain että niitä olisi viety vain ja ainoastaan USA:n markkinoille. Kuulin että noita olisi ostettu sata ja olisivat leasing-palautuksia.
Janne kirjoitti:Onko muuten 500:n sähköversioita tullut maahantuojan kautta Suomeen yhtäkään kappaletta? Bayerncar näyttää tuoneen niitä maahan jonninlaisen nipun ja kauppa vaikuttaa käyvän.
Yks kaveri oli viikonloppuna lunastanut itselleen yhden kaupunkiautoksi. On kuulemma niin hauska vekotin, ettei malta pysyä poissa ratista
Omaan silmään aivan hirveä viritys tuo, kiertäisin helvetin kaukaa. (makuasioita nämä, tässä vain oma rehellinen mielipide)
Ihme ettei tuossa mainoksessa Fiat hajonnut sentään kun hyttynen osui ;=D
Omaan silmään aivan hirveä viritys tuo, kiertäisin helvetin kaukaa. (makuasioita nämä, tässä vain oma rehellinen mielipide)
Ihme ettei tuossa mainoksessa Fiat hajonnut sentään kun hyttynen osui ;=D
Juu, en minä loukkaannu
Mietityttää tuo hyttysen vahingoittaminen tuossa mainoksessa (ilkeän kuvan antaa autosta).
Omaan silmään aivan hirveä viritys tuo, kiertäisin helvetin kaukaa. (makuasioita nämä, tässä vain oma rehellinen mielipide)
Ihme ettei tuossa mainoksessa Fiat hajonnut sentään kun hyttynen osui ;=D
Juu, en minä loukkaannu
Mietityttää tuo hyttysen vahingoittaminen tuossa mainoksessa (ilkeän kuvan antaa autosta).
Hyvä juttu, ei tässä kenenkään mieltä ole tarkoitus pahoittaa.
Itse olen aina näistä Alfoista tykännyt, mutta Fiat ei iske sitten yhtään (vaikka yhden Bravon omistinkin joskus nuorena).
Itse tykkään Fiat 500X -mallista ja mielestäni osaan pysyä kohtuullisen hyvin aiheessa, joka on Uutisia Alfa Romeosta. Tämä kommentti oli toisin hieman off-topic.
155156 kirjoitti:Itse tykkään Fiat 500X -mallista ja mielestäni osaan pysyä kohtuullisen hyvin aiheessa, joka on Uutisia Alfa Romeosta. Tämä kommentti oli toisin hieman off-topic.
Joo.
Tosin aika harvassa on uutiset Alfa Romeon osalta ja kyllähän Fiatin menestys/tekemiset vaikuttaa siihen, että tuleeko ylipäätänsä yhtään uutista Alfan osalta...
(Myönnän, että voi olla parempiakin topikkeja Fiat jutuille).
ei Fiat merkkinä siihen Alfaan juuri vaikuta nykypäivänä. Enemmän vaikuttaa vaikka Jeep, kyllähän tässä ketjussa on ihan tasaisin väliajoin uutisia Alfasta ollut.-
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Itsekin säännöllisin välein off-topicciin syyllistyvänä (taisin äskettäin kommentoida Lancia Ypsilonia) ajattelen, että tämän otsikon alle ehkä kuuluisivat Fiat-yhtymää (Fiat-Chrysler?) koskevat uutiset. Fiatin ja Lancian malleja koskevat uutiset voisi jakaa Fiat-foorumilla. Joku enemmän tai vähemmän kantava aasinsilta olisi hyvä löytyä. Eli kun esimerkiksi käsitellään 40 vuotta vanhaa Maseratia, sitä ei oikein löydy kommenttiin "minun isälläni on Jaguar".
vois olla ihan hyvin kaksi ketjua FCA:lle oma (kaikki muut merkit paitsi alfa) ja FCA (jutut mitkä liittyvät myös jotenkin Alfaan) / Alfa uutisille oma.- Itse kuitenkin pidän parempana pitää Alfa jutut omana ketjunaan, koska sen merkin foorumi kyseessä. Muiden merkkien uutuudet ketju sitten kokonaan konsernin ulkopuolisille. Esimerkkinä esim Torinossa satsataan 50 milj euroa akkukokoonpanotehtaaseen. ei liity suoraan Alfaa, paremmin sopii FCA uutisten alle (https://www.autofutures.tv/2019/10/23/f ... ttery-hub/)
eli
Uutisia FCAsta
Uutisia (FCA/)Alfa Romeosta
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
V6 kirjoitti:vois olla ihan hyvin kaksi ketjua FCA:lle oma (kaikki muut merkit paitsi alfa) ja FCA (jutut mitkä liittyvät myös jotenkin Alfaan) / Alfa uutisille oma.- Itse kuitenkin pidän parempana pitää Alfa jutut omana ketjunaan, koska sen merkin foorumi kyseessä. Muiden merkkien uutuudet ketju sitten kokonaan konsernin ulkopuolisille. Esimerkkinä esim Torinossa satsataan 50 milj euroa akkukokoonpanotehtaaseen. ei liity suoraan Alfaa, paremmin sopii FCA uutisten alle (https://www.autofutures.tv/2019/10/23/f ... ttery-hub/)
eli
Uutisia FCAsta
Uutisia (FCA/)Alfa Romeosta
Oma ketju FCA-uutisille on hyvä idea. Alfa Romeon lisäksi ainakin itseäni kiinnostaa seuraavaksi eniten Fiatin ja Maseratin kuulumiset.
Yksi mahdollisuus olisi toki itse kunkin osalta käsitellä ja kirjoitella Fiat-asiat Fiat-foorumilla, sitä varten se kai (?) on olemassa. Mersu-asiatkin on Mersu- ja Jaguar-jutut Jaguar-foorumilla. Maseratin tapaiset ilman omaa keskustelupaikkaa olevat merkit ovat sitten eri juttu. Jos olisi suomalainen Ferrari-forum, menisikö joku sinnekin kirjoittelemaan 500:n erinomaisuudesta tai Punton huonoudesta? Jos tapahtuisi sellainen ihme, että Alfa myytäisiin VAG-yhtymälle, en oikein usko, että VW:n omistajat tulisivat Alfabbs:lle runoilemaan volkkariasioita. Tai mistä sen tietää?
alum kirjoitti:Jos tapahtuisi sellainen ihme, että Alfa myytäisiin VAG-yhtymälle, en oikein usko, että VW:n omistajat tulisivat Alfabbs:lle runoilemaan volkkariasioita. Tai mistä sen tietää?
tuskin siinä tapauksessa enää mitään alfabbsää tarttis, vois suoraan mennä sinne volkkarifoorumille , ainakin uusien mallien osalta. Joo mutta vois lopettaa tän offtopikin, ja seuraava joka postaa fcasta jotain vois aloittaa sen FCA uutisia ketjun.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
alum kirjoitti:Yksi mahdollisuus olisi toki itse kunkin osalta käsitellä ja kirjoitella Fiat-asiat Fiat-foorumilla, sitä varten se kai (?) on olemassa. Mersu-asiatkin on Mersu- ja Jaguar-jutut Jaguar-foorumilla. Maseratin tapaiset ilman omaa keskustelupaikkaa olevat merkit ovat sitten eri juttu. Jos olisi suomalainen Ferrari-forum, menisikö joku sinnekin kirjoittelemaan 500:n erinomaisuudesta tai Punton huonoudesta? Jos tapahtuisi sellainen ihme, että Alfa myytäisiin VAG-yhtymälle, en oikein usko, että VW:n omistajat tulisivat Alfabbs:lle runoilemaan volkkariasioita. Tai mistä sen tietää?
alum kirjoitti:Jos tapahtuisi sellainen ihme, että Alfa myytäisiin VAG-yhtymälle, en oikein usko, että VW:n omistajat tulisivat Alfabbs:lle runoilemaan volkkariasioita. Tai mistä sen tietää?
tuskin siinä tapauksessa enää mitään alfabbsää tarttis, vois suoraan mennä sinne volkkarifoorumille...
Tulenhan minäkin tänne runoilemaan ja lukemaan runoiluja, vaikka Alfaa ei ole ollut vuosiin...
Nyt tuntuu olevan taas valoa näkyvissä tunnelin päässä. Tuo "avioliitto" ranskalais-italialaisittain voisi toimia sekä tunne- että järkiperustein.
Molempien firmojen tuotteita ollut ajossa, ja olen tykännyt varsinkin Citroenin autofilosofiasta. Ja kunniaa tulisi vielä molempien firmojen perustajainsinööreille Andrelle ja Nicolalle Pidän peukkuja tälle !
Jarsan kirjoitti:
Tulenhan minäkin tänne runoilemaan ja lukemaan runoiluja, vaikka Alfaa ei ole ollut vuosiin...
Teen rohkean väitteen että yhä ajat useammalla er Alfalla kuukauden aikana kuin keskimääräinen foorumin jäsen. Et ole siis päässyt taudista eroon vaikka kuinka pyristetelet...
Jiitee kirjoitti:
Nyt tuntuu olevan taas valoa näkyvissä tunnelin päässä. Tuo "avioliitto" ranskalais-italialaisittain voisi toimia sekä tunne- että järkiperustein.
Molempien firmojen tuotteita ollut ajossa, ja olen tykännyt varsinkin Citroenin autofilosofiasta.
Jep, peukut tälle.
Molempia PSA kulkineita on ollut omistuksessa ja etenkin Citikkaa oon jäänyt kaipaamaan
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Olisko tämä kuitenkin ihan hyvä juttu. Jos vihdoin loppuis kituuttaminen ja saatais ehkä positiivisia juttuja myös huolto- ja myyntiverkostoon. Toivotaan näin. Ja itse vähän jo ennakoinkin tätä kun hyppäsin 308 rattiin viime vuonna
Ihan hyvältä vaikuttaa tuleva mallisto muuten mutta en ymmärrä miksi uutta Giuliettaa ja GTV:tä ei voisi tulla?? Uusi GTV luulisi aika helppo olla toteuttaa koska Giuliaan perustuisi. Giulian Faceliftissä voitaisiin sopivasti esitellä myös farkku!
Aika karu plääni. Tällä hetkellä kolme mallia. Niistä yksi tiputetaan pois ilman seuraajaa. Jäljelle jäävälle kahdelle luvataan ns. päivitystä joka tuskin pysyy aikataulussa ja kuten ollaan nähty, ei piristää myyntilukuja.
Näille kahdelle päivitetylle mallille PHEV vaihtoehto olisi järkevä mutta tuskin kannattavaa?
Sitten mainitaan jotakin hölynpölyä uusista B ja C suveista. Tuskin nekään kannattavia ellei ne ole minimi kustannuksilla AR:ksi rebadgattuja konsernin muita olemassa olevia malleja hyödyntäviä malleja.
Taitaa taas olla tälläinen tuttu nälkä palkalla elossa pysyminen seuraavat vuodet.
Puhdasta talousmatematiikkaa. Noiden autoluokkien myyntimäärät pienenevät vuosi vuodelta.
No varmasti joo ja etenkin Giulietan kokosesta autosta ei paljon voittoa saisi. Silti urheilulliselta merkiltä odottaisi muutakin kun pelkkä Giulia ja maasturiperhe. Toisaalta jos alkaisivat myymään niin voisi muuta kehittää.
Manu kirjoitti:Toisaalta jos alkaisivat myymään niin voisi muuta kehittää.
Niinpä.
Eiköhän sakuillakin kaikenmaailman äksät, quut ja glnönnönnööt mahdollista ne hinnaston coupét ja sportit. Porschenkin talous taitaa enenevässä määrin perustua suveihin - niin se vaan menee.
Viimeseen saakka pyritään toki SUV -bandwagoniin nousemista välttämään, kuten @sanctuskin totesi. Tonale kiinnostaa kyllä silti, mutta ei minään dieselinä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
[quote="155156"]En löytänyt tuota "Refocus brand on its strenghts..." kuvaa FCA:n sivuilta. Näyttää aidolta, mutta ettai vain oli nykyään muodikas fake news.
karua on, FCA ei kyllä ikinä ymmärrä miten myynti saadaan ylös, kahden mallin kapealla valikoimalla ei suosta nousta ikinä ylös-Ei ole yhtään jatkuvuutta tai kärsivällisyyttä kehittää mallistoa. Uusien mallien tullessa myyntiin vanhat on jo niin vanhoja että niiden tuotanto voidaan lopettaa ja taas aloitetaan 2 mallin mallistolla. Tämä taisi olla sen prk Manleyn aikaansaannos, Maseratia alettiin kehittämään ja Alfa unohtui..
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Sattumalta ajoin 308 lla hiljattain ja joiltain osin se oli ihan loistava. Alusta +++ moottori +++ ohjaus +++ ( vaihteisto --- liiallinen tousch screen meininki ---)
alfista kirjoitti:FCA PSA fuusio meneillään. Mitä ajatuksia tästä?
Sattumalta ajoin 308 lla hiljattain ja joiltain osin se oli ihan loistava. Alusta +++ moottori +++ ohjaus +++ ( vaihteisto --- liiallinen tousch screen meininki ---)
Alfa Romeo Tonale tulisi (huhuja vielä) myyntiin 2020 lopulla mutta realistinen aika on 2021 ekoina kuukausina. Tuolla on myös että mitä mahdollisia moottoreita autoon voisi tulla.
Alfa Romeo Tonale tulisi (huhuja vielä) myyntiin 2020 lopulla mutta realistinen aika on 2021 ekoina kuukausina. Tuolla on myös että mitä mahdollisia moottoreita autoon voisi tulla.
tossa product planissa mihin oli linkki aiemmin se on merkitty 2021
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Kuulostaa siltä että merkki haluaa olla erikois- urheiluauto brändi näillä suunnitelmilla. Jos haluaa olla premium, samalla vähentää läsnäoloa ja investointia, välttää konsernin muiden mallien kanssa kilpailua, ja vielä keskittyä omiin vahvuuksiin, niin en näe kovin montaa vaihtoehtoa kuin se että valmistaisi puhtaasti urheiluautoja. 4C, 6C ja 8C olisi hyvä alku ylläpitää edes jonkinlaista katu-uskottavuutta brändille kun ei näillä eväillä mitä viime vuosina on ollut kannata jatkaa vaikka aivan erinomaisia autoja ollaan luotu, silloin kun on luotu!
kyllähän toi market strenghts tarkoittaa noita suveja, sen takia ne urheilu ja muut autot jäi pois- Tämä oli todella huono plaani Alfalle, käytännössä uudet mallit (rahat) siirrettiin Maseratille 7 kpl uusi malleja ja Alfalle jäi 2 vaivaista SUVIA. Tää Manley pitäs saada sieltä puikoista pois. Reduced global reach vois ehkä olla Kiina?
Viimeksi muokannut V6, 05 Marras 2019, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Maseratina taitaa saada paremman katteen, joten ymmärtäähän sen. VAG tai mitä se nykyisin onkaan tekisi niin, että eri hintaisia muoveja käyttämällä olisi versiot Audina, volkkarina, Skodana jne.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
ongelma on se että FCA ei osaa tehdä pitkäjänteistä työtä, juuri kun saatii Alfa hyvälle alulle, pantiin homma taas poikki. Sama tapahtui kyllä käytännössä Maseratille aiemmin. En tiedä miten kuvittelevat saavansa Maseratia niin paljon kaupaksi, kuitenkin kyseessä kallis luxusauto. FCA ilmeisesti toimii rahaa nopeasti periaattella, tällä tavoin ei kyllä ikinä saada mitään merkkiä ylös. Manley vielä aiemmin sanoi ettei halua että Maserati ja Afa tekisivät yhteistyötä mikä on täysin käsittämätöntä.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Vittorio Jano kirjoitti:"Reduced global reach"?
Pois ainakin joiltain Euroopan ulkopuoliselta markkina-alueelta?
Esimerkiksi 1970-luvulla Alfoja myytiin melkein kirjaimellisesti maailman joka kolkassa. Ehkei sentään Grönlannissa tai etelänavalla, mutta niinkin eksoottisessa paikassa kuin Tahiti. Malesiassa taisi olla jonkinlainen kokoonpanotehdaskin. Nykyään Fiat varjelee Alfan mainetta paremmin. Olisihan se nyt säädytöntä, jos esimerkiksi jollain Tyynenmeren saarella kaikenlaiset tyttöset, joiden ainoana asuna on kaislahame, ajelisivat Alfalla. Pelkkä ajatus jo pöyristyttää.
V6 kirjoitti:ongelma on se että FCA ei osaa tehdä pitkäjänteistä työtä, juuri kun saatii Alfa hyvälle alulle, pantiin homma taas poikki. Sama tapahtui kyllä käytännössä Maseratille aiemmin. En tiedä miten kuvittelevat saavansa Maseratia niin paljon kaupaksi, kuitenkin kyseessä kallis luxusauto. FCA ilmeisesti toimii rahaa nopeasti periaattella, tällä tavoin ei kyllä ikinä saada mitään merkkiä ylös. Manley vielä aiemmin sanoi ettei halua että Maserati ja Afa tekisivät yhteistyötä mikä on täysin käsittämätöntä.
Uskoisin että kun kuulemma Carlos Tavares on kova kulujen karsija niin Alfa ja Maserati tulevat tekemään yhteistyötä ja tommosta eestakasin meininkiä ei enään sallittaisi!
Vittorio Jano kirjoitti:"Reduced global reach"?
Pois ainakin joiltain Euroopan ulkopuoliselta markkina-alueelta?
Esimerkiksi 1970-luvulla Alfoja myytiin melkein kirjaimellisesti maailman joka kolkassa. Ehkei sentään Grönlannissa tai etelänavalla, mutta niinkin eksoottisessa paikassa kuin Tahiti. Malesiassa taisi olla jonkinlainen kokoonpanotehdaskin. Nykyään Fiat varjelee Alfan mainetta paremmin. Olisihan se nyt säädytöntä, jos esimerkiksi jollain Tyynenmeren saarella kaikenlaiset tyttöset, joiden ainoana asuna on kaislahame, ajelisivat Alfalla. Pelkkä ajatus jo pöyristyttää.
tässä vuoden 2017 dealer tilanne, onhan tossa monta paikka mistä voi karsia....
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama