Alfa Romeo 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Have kirjoitti:Suhteellisen upea kuva tuosta punaisesta.. drool :)

Paljonkos tuon massa olikaan? En sitä löytänyt pikaisella haulla. Lähinnä ajatellen sitä, että kuinkahan hyvin tuo 160hv 1.9 JTS liikauttaa?
Specifications 1.9 JTS 160 bhp

Performance
Top speed (km/h) 212
Acceleration (1 adult + 30 kg):
0-100 km/h (sec) 9.7
0-1000 m (sec) 30.7

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Kuva

Näkeekö juku muu yhtäläisyyden?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei täällä ainakaan herätä malli sekaantumis mielialoja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giri
Viestit: 526
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Vittorio Jano kirjoitti:
Näkeekö juku muu yhtäläisyyden?
Joo, mutta yhtäläisyys oli havaittavissa jo 156:n Cordoban välillä. Cordoba siis on 156:n kopio eikä päinvastoin. Veiköhän muuten De Silva mukanaan VAG:lle kaverin, joka oli piirtänyt 156:n vai käskiköhän vaan Seatin piirtäjiä ottamaan mallia 156:sta..

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Katselin liikenteessä, kun jonkun matkan päässä edellä viilettä 156:n. Noh otampa sen kiinni :P Lähemmäs päästyäni huomasinkin, että se oli seat. Tossa perässä on kyllä jotain samaa :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

autocarissa on joku jo päässyt ajelemaan;

"The engines - all of them- feel exactly like Alfa engines should. The V6 you could easily mistake for the outgoing unit, with the same all-encompassing smoothness and wide power band, the same growl progressing into a snart when you ask for serious power, except that there's more of it now. This is a serious rival for the finest BMW straight six and performance is well up to the class standard (150mph, 0-62mph in 7.0 sec)."

esite hollannin kielellä;

http://local.alfaromeo.nl/pdf/alfa159_brochure.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika härskit nuo siniset leederit...

1.9 korvaa siis suorituskykynsä puolesta Superin ja 2.2:n nykyisen JTS:n. Kyllähän tuo haluja herättää, ei mahda mitään. Odotellaan wagonia. Ja hintoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Veikkaisin että superin korvaaja 1.9 hinnat alkaen on varmaan siellä 33-34ke tienoilla, 2.2 varmaan aikalailla samassa hinnassa kuin missä GT on nyt... eli turkasen kallista, tai ehkä se vain köyhästä vaikuttaa siltä :)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Muualla maailmassa 2.2 7% lisähintaa JTS:ään verrattuna, eli about 5k lisää. Siis muualla maailmassa :evil:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Juu, vähän huonolta kuulostaa. Varsinkin kun huomioi sen, että jään syksyllä tytön kanssa kotiin ja tienaan reilut 200 egeä kuussa. No, elämä on täynnä valintoja. Toivottavasti vaimo loistaa omissa palkkaneuvotteluissaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfista kirjoitti:Muualla maailmassa 2.2 7% lisähintaa JTS:ään verrattuna, eli about 5k lisää.
Huh, onpas kalliita noi JTS:ät nykyään.. :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Rolle kirjoitti:
alfista kirjoitti:Muualla maailmassa 2.2 7% lisähintaa JTS:ään verrattuna, eli about 5k lisää.
Huh, onpas kalliita noi JTS:ät nykyään.. :wink:
Ootas... 31000e, 1% on 310... jep, niinpä onkin, eli lisähintaa 3000 kieppeissä, eikö? Se tekisi 34000e, todennäköisesti 34990.- hmmm, kyllä kai sen kanssa voisi elää. Siis jos tämä hinta-arvaus toteutuu 2,2 litraiselle!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

159:n koeajosta voi lukea tuolta...

http://www.channel4.com/4car/road-tests ... 5905-.html

Parannusta on tulossa ilmeisesti verrattuna 156:een kokonaisuutena.

Suorituskykyä ei vieläkään kehuttu muiden kuin kuutosen osalta. Harmi :oops:

Moottorien äänimaailma on vissiin säilynyt entisellään. :lol:

Suomessa hankinnan estää varmasti hinnoittelu... :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

159:n V6 näyttää ilahduttavan tutulta. The one and only V6 otettu takaisin tuotantoon... tai sitten väärä kuva :oops:.

http://www.autoexpress.co.uk/previews/5 ... o_159.html

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kaikkine himmeleineen näyttäis kovasti 156:n pannuhuoneelta. Harmi :(
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mikähan lienee 159 V6:n keskikonsolin vasemmanpuoleinen mittari: öljynpaine, öljynlämpö vai kello?

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Italiaspeed.com kirjoittaa mm. seuraavasti:


"An impressive array of Alfa 159’s gave international motoring press a chance to drive the new cars on the road officially for the first time. Journalists waxed lyrical about the Italdesign-Giugiaro and Alfa Romeo Centro Stile designed Alfa 156 successor, stating that it is, “without doubt the best Alfa of all time.” The Alfa 159 is a serious prestige car with 900 million euros worth of investment and 300 project developers being implemented during its 50 months of development time. This is impressive compared to BMW’s average 3 years of development time for their latest models."

"Journalists liked the new range of petrol engines, not only for their sublime performance, but also for the direct steering. The steering, measuring 2.2 turns lock-to-lock, is even more direct and pleasant to that of the Alfa 156. The Alfa 159’s generous tyres, Xenon headlights and powerful brakes guarantee the highest levels of active and preventive safety.

A 'golden future' was predicted by most journalists, especially so as the Alfa 159 will be sold with a three year warranty and a free service deal for the first 120.000 km, with filters and oil included."

http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... /1806.html

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Kuulostaa kyllä hyvältä!
Ei vaan mennyt jakeluun mitä hienoa on 50 kuukauden kehitysajalla vrt. BMW:n n.36kk aikaan?
Vaikuttaa siltä että 159 vain korostaa niitä piirteitä mistä ainakin itse pidän eniten 156:ssa. Eli nopea ja tarkka ohjaus, hyvät moottorit ja hieno ulkonäkö.

Jea, pitää singahtaa deltaan ihastelemaan tuota heti syksyllä, kunhan tulee esittelyyn.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tuosta italiaspeedin sivulla olevasta kuvasta (yläviistosta maantiellä) tulikin yllättäen vanha Giulia mieleen, siinäkin lähdettiin lokasuojan reunasta alaspäin auton keskilinjaa kohti mennessä (OK, varsin eri tavalla kuin tässä mutta yhteys näkyy). Kyky yhdistää vanhoja aineksia uusiin luomuksiin on todella ihailtavaa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Aivan oikein! Tuohan on ihan Giulian näköinen. Olenkin jo miettinyt, että mistä tuo häijy hymy on peräisin.

159 farmari on itselläni seuraavana valintana, voisin sen jo nyt sanoa vaikkei vehjeestä ole vielä tietoakaan. Tietysti jonkin verran mietityttää, että kuinka paljon tuo esisarjan autot ovat kohdallaan. Eli ajatuksena - ovatko esim. 97-98 -malliset 156:t antaneet enemmän ongelmia omistajilleen kuin myöhäisemmät vuosimallit - kuinka paljon lastentauteja näissä yleensä esiintyy?

Itse olen tämän GT:n kanssa joutunut kestämään joistain aika hämmentävistä, lähinnä viimeistelyyyn ja akustiikaan liittyvistä ongelmista, joita ei kuitenkaan varmastikaan suuremmissa sarjoissa valmistetuissa malleissa ole. Tai sitten vain olen odottanut liikoja... Joka tapauksessa, GT vaihtuu ainoastaan GT V6:een tai sitten 159:iin. Niin tai Kamaliin. Tai tai tai...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

J. Saari kirjoitti: Alfa 159 will be sold with a three year warranty and a free service deal for the first 120.000 km, with filters and oil included."
Taitaa olla liikaa odotettu, että tällainen malli otettaisiin käyttöön Suomessakin. Vaan eikös Jaguarin ohessa moinen täky ole? Saattaisi muutama järkiautoilijakin päätyä Alfa Romeoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, tuo takuu olisi todella asiallinen juttu. Tavoitteenahan on parantaa Alfan laatumielikuvaa ja laajentaa asiakaskuntaa. Juuri jotain tuollaista se vaatii.

AR 159 esitelty lehdistölle paikassa nimeltä Schloss Nymphenburg, kuvia ei vielä näkynyt.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuollaisen takuun kustannukset täytyy kuitenkin jostakin ottaa. Eli maksumiehiä on kuitenkin autoilijat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ainakin nivelten ja puslien kanssa näyttäisi olevan helpompaa. Puslat metallikuoressa...

http://index.hu/cikkepek/totalcar/teszt ... to_055.jpg

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

alfista kirjoitti:Ainakin nivelten ja puslien kanssa näyttäisi olevan helpompaa. Puslat metallikuoressa...

http://index.hu/cikkepek/totalcar/teszt ... to_055.jpg
:shock:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toisin sanoen, puslia ei pysty enää edes öljyämään ja vaihtaminen maksaa enemmän :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Alfissimo kirjoitti:Toisin sanoen, puslia ei pysty enää edes öljyämään ja vaihtaminen maksaa enemmän :mrgreen: .
Kirosin ihan samaa kuvaa katsottuani. Samaa tingeltangelia näyttää olevan kuin nykyään, nyt vaan metallikuoressa.

Ei silti, kivahan se on että asiaan vihkiytymättömistä kuullostaa niinkuin M. Grönholm tulisi nurkan takaa... mutta kuitekin. ... :roll:

Pahoittelen mahdollista offtopic-jupinaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

155156 kirjoitti:Mikähan lienee 159 V6:n keskikonsolin vasemmanpuoleinen mittari: öljynpaine, öljynlämpö vai kello?

Three supplementary gauges reveal fuel, water temperature and either oil temperature (petrol) or turbo boost (diesel).
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jospa metallikuoreen saa asennettua rasvanipan...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

159 kuvista päätelleen Alfa on siirtynyt mallinmerkinnän fontissa hyvin paljon Volkswagen-tyyppiseen fonttiin. Perinteinen Alfa Romeo mallimerkintä fonttityyppi (suora & kulmikas) on hylätty. Tuokohan uusi fontti "laatuvaikutelmaa", kun ihmisille tulee VW mieleen.

159:n perä sivukuvassa tuo jostain syystä aina nykymallin Renault Lagunan mieleen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

samoin on ilmestynyt dieseleihin JTDM , M kirjain punaisella . Farmari versiokin näyttää olevan melkein valmis, alfaownerin foorumilla oli muutama kuva.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

:(

"The 159’s chassis is all new. Our drive – albeit on impeccable German road surfaces – suggests the 159 is a big improvement on the 156, but not good enough to top the class.

The ride errs on the soft side and deals well with most surfaces, but you can hear the suspension clunking over sharp bumps in way that the BMW 3 Series’ doesn’t.

Body movement isn’t as tightly controlled as that of the 3 Series either, so the 159 isn’t as rewarding or precise when you want to make the most of a twisting country road. It grips well and the steering guides you accurately when pressing hard, but it could do with sharper responses. Mid-corner bumps and surges of power through the front wheels are well isolated, however."

Koko stoori

No, mielipiteitähän on monia. Ringilläkin on kuitenkin näköjään käyty. Ainakin parkkipaikalla.

1
2
3
4
5
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

muutama lisää, yhden "testin" perusteella ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä.Engelsmannit ainakin rankkaavat tuon whatcarin 0 kerhoon autoasioissa ,) :wink:


MSN review


independet online


daily telegraph
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Niinpä: fast steering is much more fluid and accurate than before, with none of the 156's over-sensitivity, and helps turn the saloon into corners with delicious speed and bite. (MSN)

No, pitää odottaa, että itse pääsee kusin paikalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

MSN:

The 260bhp 3.2-lirre V6 sounds like the absolute bee's on paper, and starts off great with a delightfully loud, head-turning exhaust burble and ample torque from low revs. But drive it hard and the car's 1740kg weight saps its power - performance is not electric - and when revved, the classic Alfa wail and howl is lacking. It's just like any other V6, which is a minor tragedy considering the brilliance of the unit it replaces.


:(

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

1740 kg??????? :crazyeyes:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Vittorio Jano kirjoitti:1, 2, 3, 4, 5
Oijoi! Pitäisköhän sitä oikeasti alkaa pistämään rahaa sivuun.. :-D :shock:
156 2.0 TS ['98]

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaalipata kirjoitti:1740 kg??????? :crazyeyes:
??

V6 4wd 1650kg
1.9 ja 2.2 1470-1490kg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cotson kirjoitti:
MSN:

The 260bhp 3.2-lirre V6 sounds like the absolute bee's on paper, and starts off great with a delightfully loud, head-turning exhaust burble and ample torque from low revs. But drive it hard and the car's 1740kg weight saps its power - performance is not electric - and when revved, the classic Alfa wail and howl is lacking. It's just like any other V6, which is a minor tragedy considering the brilliance of the unit it replaces.


:(

nuo on vielä esituotanto sarjaa

"The good news for Alfa Romeo fans is that the exhaust note from the new 3.2-litre V6 engine rasped in a way that will have the hairs standing up on the back of ones neck - although it is important to mention that this car is a pre-production prototype, and as such, its exhaust is still a long way from production standard. However Kalbfell is aware of just how much store an Alfa buyer puts by the sound of his engine, telling me that their engineers were currently working "very very hard" to get it right, and that "this area is of the most importance"."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turismo »

V6 kirjoitti: V6 4wd 1650kg
1.9 ja 2.2 1470-1490kg
auto / luglio 2005 kirjoitti: 1.9 JTS 1480 kg
2.2 JTS 1490 kg
3.2 JTS Q4 1740 kg
1.9 JTDm 8V 1525 kg
1.9 JTDm 16V 1535 kg
2.4 JTDm 1630 kg
Tämä siis uusimmassa italialaisessa auto lehdessä. Taitaapa tuossa uudessa moottori lehdessä olla samat lukemat.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

huhu on paino noussut sitten sata kiloa ensin ilmoitetusta (italiaspeed ja tuo hollannin alfan esite) sehän alkaa olemaan jo kunnon tankki, ei ihme ettei liikahda tuon paremmin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No nyt on kaikkitietävä Tuulilasikin "testannut" 159:n.. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Järkyttävä läski.

Selvästikin tarvetta olisi Club Sport versiolle, josta airbagit, mukitelineet, turvapalkit, ilmastointi ja muut painoa lisäävät lässyttimet on jätetty rannalle. Nyt mennään Autobahnkampfwagen-linjalla, josta ainakaan minä en tykkää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onkos tää nyt sitten sitä strategiaa et päästään samaan läskikerhoon mersun ja bemarin kanssa? Ei perkele...ei mun mielestä urheilulliseen imagoon kuulu mikään 1700+ kilon omamassa. Laihdutuskuuri vaan päälle niin tuo 260 heppaa kuljettais ihan eri tahtiin tuota 159:ää.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

taitaa olla niin että tuleva 149 astuu 156sen saappaisiin. Nykyäänhän uusi malli kasvaa aina numeroa isommaksi. Eikös nykyinen polokin ole jo yhtä iso kuin ykkös sarjan golffi tai jopa isompi. Eipä silti kyllä tuokin liikahtaa sitten kun siihen saadaan se 300-400hp
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä taitaa tuo Poloinen olla jo 2-koppaisen Golfin kokoinen.
Jossain näin tulevan Jettan (Bora) mitat ja se on lähes sentilleen saman pituinen ja levyinen kuin 164, joka oli aikanaan kuitenkin ns. iso auto.

Mihin on mualima menossa, kun pikkuautot onkin "isoja" ja kaikista autoista on tullut läskejä :crazyeyes: :evil: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

V6 kirjoitti:taitaa olla niin että tuleva 149 astuu 156sen saappaisiin. Nykyäänhän uusi malli kasvaa aina numeroa isommaksi. Eikös nykyinen polokin ole jo yhtä iso kuin ykkös sarjan golffi tai jopa isompi.
Näin. Syytän mieluummin nykyaikaa (hiiohoi!), kuin Alfa Romeon suunnitteluosastoa.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Alfissimo kirjoitti:Mihin on mualima menossa, kun pikkuautot onkin "isoja" ja kaikista autoista on tullut läskejä :crazyeyes: :evil: .
Nykyään mennään tolla tilavuusajattelulla. Kävin pikaseen katsomassa VW:n mallistoa netistä, joka ainoaa autoa mainostettiin ensimmäisenä tai toisena argumenttina sanalla "Tilava".

Autot on nykyään jotain saakelin Transformereja(tm), takapenkit voit taitella taskuun ja lattian alta tulee tarvittaessa puhallettava lentokonehangaari työkaluineen. Autoon pitää mahtua vähintään 300 neliöinen hirsitalo vuolukivitakkoineen..
156 2.0 TS ['98]

Vastaa Viestiin