Päästöistä jäi taas kiinni :(

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Häkä oli 0,56 kun pitäis olla alle 0,3.

Konttorinsetä kierätti 3000rpm. ja tuossa 0,5-1,0 heilu arvot.
Sanoin sille et laitas 3500rpm. niin hetken aikaa oli alle 0,3 ja nousi 0,4.

Taas laski rpm:n 3000 niin huiteli liki ykköstä kunnes oli tuo keskiarvo päälle 0,5.

Oliskohan se tuo pelkkä Lambda-anturi.

Orgis Lodget on reilu vuodenvanhat, ei usko et vaikuttais huonoilta. Täytyy vilasta.

Saako ilmamäärämittarista "huijattua" arvoja konttorisedälle mieluisaksi.

Muuta ei ollut konttorisedällä sanomista.
Keravan Drive-inissä asiallista palvelua vaikka 2 tuntia joutu odottelemaan.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Olisit tullut kaffelle oon töissä ihan keravan katsastusaseman vieressä :wink:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Alfaholisti kirjoitti:Olisit tullut kaffelle oon töissä ihan keravan katsastusaseman vieressä :wink:
No Kerpele olis voinnutkin. No tulihan kierettyä se femmatori aikas tarkaan.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Keravalla kävin aikoinani kaksi kertaa, enkä meinannut päästä kummallakaan kerralla pakokaasuista läpi. Toisella kertaa edellä ajanut Opeli jäi päästöistä kiinni. Sen jälkeen olen käynyt Espoossa, Hakuninmaalla ja Herttoniemessä ja aina on mennyt hienosti läpi. Ja autohan ollut sama (164) joka kerralla, vanhenee vain.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HOTAKAINEN kirjoitti:Konttorinsetä kierätti 3000rpm. ja tuossa 0,5-1,0 heilu arvot.
Sanoin sille et laitas 3500rpm. niin hetken aikaa oli alle 0,3 ja nousi 0,4.
Mulla katsastusmies kierrätteli yli neljän ja puolen tuhannenkin kunnes sanoin että eiköhän nää juhlat oo nähty, lämmöt yli 120 :crazyeyes:
Oliskohan se tuo pelkkä Lambda-anturi.
Niin sitä ei sitten kannata ostaa merkkiliikkeestä nim. hieman kalliimpi kuin motonetistä :roll: Mutta sen vaihdolla tuli auto ekalla kerralla kuntoon.
Saako ilmamäärämittarista "huijattua" arvoja konttorisedälle mieluisaksi.
Seuraavana vuonna taas kusetettiin jotain jotta meni läpi. Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata :?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja HOTA »

[/quote]

Seuraavana vuonna taas kusetettiin jotain jotta meni läpi. Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata :?[/quote]

Muisteles ny mitä väännettiin ja mihin suuntaan 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata :?
Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi, ellei sitten bensanpaineensäädin ole säädettävää mallia. Ei ainakaan vakiona ole.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata :?
Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi, ellei sitten bensanpaineensäädin ole säädettävää mallia. Ei ainakaan vakiona ole.
Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HOTAKAINEN kirjoitti:Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.
Eikös se mittarin kyljessä ole sininen tms. tulppa? Tulpan alta pitäisi löytymän säätöruuvi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

broidin 164ts ssä kat on samaa ongelmaa yks trokari käy sen ruuvarimukana aina katsastaas ja vääntää sen niin laihalle et viittävaille ettei alkaa nakuttaan..niin kait sielä joku ruuvi on mistä pitää ruuvata :roll: ja mun mielestä se oli imupuolella...olin vaan kerran mukana...

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.
Eikös se mittarin kyljessä ole sininen tms. tulppa? Tulpan alta pitäisi löytymän säätöruuvi.
jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut... :)
Juu, se ruuvi taitaa olla ilmamäärämittarin kalibrointia varten, mutta kyllähän se käytännössä seosta säätää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi
No se oli sitten varmaan se :silly: Mittariin kiinni ja ruuvailemaan..

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut... :)
Juu, se ruuvi taitaa olla ilmamäärämittarin kalibrointia varten, mutta kyllähän se käytännössä seosta säätää.
jeps..no tuolla ruuvilla on aina saatu seokset kondikseen kun paikallaan oli jetronic, motronicilla ei ole päässyt vielä kokeilemaan..

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

jospa nyt aloitaisi tuosta Lambda-anturista kun voip olla tuolla hiukan ikää.

Missäs olis itähesassa hyvä mittaripaikka ?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Piru vie. Meitän 33 16V P4 jäi tänään kanssa päästöistä kiinni. Häkä oli kierroksilla 3,0. Tyhjäkäynnillä normaali. Lambda oli hieman alle alarajan.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

2TS kirjoitti:Piru vie. Meitän 33 16V P4 jäi tänään kanssa päästöistä kiinni. Häkä oli kierroksilla 3,0. Tyhjäkäynnillä normaali. Lambda oli hieman alle alarajan.
NO johan on markkinat. Lisätään nyt vielä, että ei se meikäläisenkään 33:nen ole vielä puhtaita papereita saanut! Taitaa olla vaan eri vika, kun teillä muilla, kun kierroksilla arvot on ok, mutta tyhjäkäynnillä ei!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Itsellä on kohta kolmas yritys katsastaa, ekalla kerralla päästöt liian isot ja jarruputki takaa alkoi vuotaa dynossa, toisella kerralla päästöt ok (pakoputkessa oli reikä ekalla kerralla), mutta toinen jarruputki alkoi vuotaa. Nyt on vaihdettu kaikki jarruputket takaa, mutta silti hirvittää mennä, entä jos ei vieläkään.. :roll: Oli muuten kiva ajaa molemmilla kerroilla pois kun jarrupoljin painu lattiaan..

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Wille kirjoitti:Itsellä on kohta kolmas yritys katsastaa, ekalla kerralla päästöt liian isot ja jarruputki takaa alkoi vuotaa dynossa, toisella kerralla päästöt ok (pakoputkessa oli reikä ekalla kerralla), mutta toinen jarruputki alkoi vuotaa. Nyt on vaihdettu kaikki jarruputket takaa, mutta silti hirvittää mennä, entä jos ei vieläkään.. :roll: Oli muuten kiva ajaa molemmilla kerroilla pois kun jarrupoljin painu lattiaan..
Taisinpa muuten bongata sut viime kerralla kun olit konttorilla olisko ollut viime viikolla? Mä kun olen töissä tässä ihan konttorin vieressä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11269
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itse käytin viime viikolla oman autoni katsastuksessa. Läpi meni, mutta tarkasti insinööri autoa syynäsi. Viereisillä hihnoilla meni 80-luvun Asconaa ja Corollaa tuplanopeudella. Kävi muuten oikein naapurimontunkin setä ihmettelemässä Alfan taka-akselistoa. Oli samana päivänä vaihdettu komeasti kiilteleviä uusia tukivarsien heloja alle, mikä ehkä lisäsi mielenkiintoa. Ja onhan paketti muutenkin hieman erilainen kuin perusnissanissa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Doniin. Lambda tuli vaihdettua ja taas mennään vuosi eteenpäin.

Kiikun kaakun oli arvot vielä mut leiman lätkäs heti kun sanoin et onhan tolla padalla ajettu ja 280tkm. 8)

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

tos ylempänä pikkuveli jo puhu mun 164:sta joka ei oo arvoissa,tuttu
trokari joka vuos sen kanssa käy konttorilla ja ruuvaa auton ollessa
mittarissa se niin laihax,häkä on 0,00000ja jotain jolloin palamattomat
hiilivedyt on kohdallaan.
toinen konsti on käyttää aitoa ns.rallibensaa jonka avulla kone on kuin
katilla varustettu

Komppi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2003, 21:15
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Kävi muuten oikein naapurimontunkin setä ihmettelemässä Alfan taka-akselistoa

heh..mulla oli 3 katsastusmiestä ihmettelemässä alfan etupäätä, ko oli muka liian alhaalla..eihän se kolissu kuin 2 kertaa siin matkalla että sai pukille sen ja pääsi katsastusmies monttuun

Vastaa Viestiin