Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kai alfan käyttämät tulpat kestää pidempään ku 12 tkm :D
Mä oon itseasiassa ihan viimeaikoina vasta huomannu ton nykimisen, eli täytyy vähän seurata tilannetta. Ja siis muuten ei nyi yhtään vaan just ku vetelee tol pikkukaasulla ja nostelee kaasua. Ennen oon ajanu vaan kaasu kokoajan pohjassa ni en oo huomannu.
Ja lämpimänä myös yhtälailla eli tää ei liity kylmään.
Avatar
Jiitee
Viestit: 3406
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Täällä ei nykimistä, ja tulppien vaihto näillä 60 tkm:n välein.

Kahdet kynttilät vaihdettu siis täällä, seuraavan kerran
n. 15 tkm:n päästä eli noin vuonna 2022.

Alkavaa puolavikaako tuo nykiminen?
Mulla 2. sylinterin puola vaihdettu n. 120 tkm:n kohdalla.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
harde
Viestit: 265
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Alfisti foorumilla jollakin oli tulpat putsattu ja alkoi toimimaan: Kilsoista ei tietoo, ilmeisesti kuiten selvästi alle vaihtovälin kun eivät uusia laittaneet..

159 Tbi:ssä alkoi puolan hiipuminen nykimisellä, sitten syttyikin se kuuluisa moottorinkuva..
Avatar
Jiitee
Viestit: 3406
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Onhan näissä 952:ssa jo tuota väyläsähköäkin pikkaisen ja muutama modulikin vikaantua :wink: :
Montakohan sähköistä anturia lienee Juuliassa ja Stelviossa ?

Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?
Avatar
Jiitee
Viestit: 3406
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

olsberg kirjoitti:Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?
öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

Jiitee kirjoitti:
olsberg kirjoitti:Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?
öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO
Tätä en varsinaisesti kysynyt eikä tällainen vänkäys minusta kuulu tietyn mallisen auton tekniikkaan keskittyneeseen ketjuun, mutta vastaan silti:
Takavalot olisi hyvä palaa välillä valosallakin näkyvyyden ollessa muuten huono, kuten sumu, lumisade/-pölly, vasta-aurinko tms. Suurin osa autoilijoista ei tajua sellaisessa tilanteessa laittaa itse ajo- tai sumuvaloja päälle, enkä usko itsekään aina muistavani.

Joihinkin erimerkkisiin laittavat oletuksena maahantuojan puolesta tai viimeistään pyydettäessä. Onnistuuko näihin messillä ja onko joku laittanut?
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

En oo ainakaan löytänyt että ton saisi muutettua. Messin valikossakaan ei ole moista. Varmasti se jokin arvo on bcm:ssä /proxissa mutta mikä.

Vaikka toi väittely ei kuulukkaan tänne koska aika globaali ja yleinen aihe, niin osa valmistajistahan polttaa takavaloja koko ajan just sen takia että järjestelmä ei välttämättä reagoi johonkin sumuun tms (vaikka monet nykyään senkin tunnistavat) tai että auto ylipäänsä näkyisi paremmin myös päivällä. Ja osa taas ei koska jonkun tutkimuksen mukaan ihminen reagoi nopeammin valottoman auton muuttuessa jarruttaessa valolliseksi vs että takavalot vain kirkastuisivat.
Avatar
Jiitee
Viestit: 3406
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

olsberg kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
olsberg kirjoitti:Onko kukaan laittanut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa?
öhhh, miksi ?
Kun automatiikka vaihtaa hämärän tullen ajovalot päälle ... ? Namiska asennossa AUTO
Tätä en varsinaisesti kysynyt eikä tällainen vänkäys minusta kuulu tietyn mallisen auton tekniikkaan keskittyneeseen ketjuun, mutta vastaan silti:
Takavalot olisi hyvä palaa välillä valosallakin näkyvyyden ollessa muuten huono, kuten sumu, lumisade/-pölly, vasta-aurinko tms. Suurin osa autoilijoista ei tajua sellaisessa tilanteessa laittaa itse ajo- tai sumuvaloja päälle, enkä usko itsekään aina muistavani.

Joihinkin erimerkkisiin laittavat oletuksena maahantuojan puolesta tai viimeistään pyydettäessä. Onnistuuko näihin messillä ja onko joku laittanut?
Ok. Ymmärrän hyvin kantasi valoteemaan.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Avatar
JVI
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JVI »

Ne takavalothan palaa normaalistikin päivävalojen kanssa. Ainakin 2017 mallissa.
Avatar
h_lauri
Viestit: 6193
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

JVI kirjoitti:Ne takavalothan palaa normaalistikin päivävalojen kanssa. Ainakin 2017 mallissa.
:eggface:

Pakko mennä katsomaan, mulla tosin on 2016 marraskuussa tjs rekattu.
harde
Viestit: 265
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mulla palaa takavalot päivävalojen kans, 10/2016 tehty..

Saakohan tuota kuskin penkin eestaas veivaamista mitenkään pois? Yhtä turha kuin tämä S&S..
Kysymys vielä penkin narinasta, ootteko viritelleet jotain kangasta tms. istuinosan ja penkin kylkimuovin väliin?
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa
jonilaht
Viestit: 58
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JanV kirjoitti:En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa
Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.
Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa
Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.
Luultavasti takavalot alkavat toimia "oikein", kun vaihdat MESin proxy alignmentillä maakoodin Suomeksi.
jonilaht
Viestit: 58
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Unique kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:En mäkään oo itseasiassa kattonu palaaks noi vai ei, mut jossain maissa ei kyl giuliassa pala. Onks mahdollista että suomiautoissa sit kuitenkin palaa ja joissain tuontiautoissa ei. Näinhän on esim. lexuksessa
Itsellä tuontiauto, ei pala takavalot päivävalojen kanssa.
Luultavasti takavalot alkavat toimia "oikein", kun vaihdat MESin proxy alignmentillä maakoodin Suomeksi.
En omista moista.
Avatar
JT Newman
Viestit: 333
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JT Newman kirjoitti:Uuden radiomoduulin vaihto meni hiukan pieleen, kun huolto sai väärän osan. Eli tilanne siltä osin stabiili.
Ei saakeli. :mrgreen:

Toinenkin radiomoduuli oli väärä. Eli tilanne edelleen stabiili. Ilmeisesti autossa oli yksi pistokkeellinen johtoja enemmän mitä moduulissa sopivia reikiä. Pitänee ottaa kaikki osanumerot talteen ja tehdä ei-vastaavuustaulukko.

Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.

4v/60tkm huoltoon on varattu aika 2kk päähän. Vähän "isompi", eli lisänä lähinnä sytytystulppien vaihto.

Muutes, noista valoista:

onko kukaan vielä pelannut MESin kanssa ja katsonut, saako noita jenkkityylin kylkivaloja palamaan umpioissa? Onkohan siellä lamppuja paikallaan ensinkään?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

se asetus messistä löytyy mut en oo kokeillu koska vaik ne toimis ni ne on karseet, kuten kaikki jenkkijutut ja siks ne haluaaki aina muuttaa ne eu tyylisiks. Mut umpio on varmaan eri koska niil on keltainen se sivuosa.
Avatar
JT Newman
Viestit: 333
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JanV kirjoitti:vaik ne toimis ni ne on karseet, kuten kaikki jenkkijutut j
Kuulostaa haasteelta, joka on otettava vastaan :twisted:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Avatar
155156
Viestit: 1762
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

JT Newman kirjoitti:Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.
Mikäs niissä on vikana?
Avatar
JT Newman
Viestit: 333
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

155156 kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.
Mikäs niissä on vikana?
Edelliseltä sivulta:
JT Newman kirjoitti:Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.
Alkoi kuulua ylimääräisiä paukahduksia jo normiajossakin. Vaihtoaika saatiin tuohon lokakuun 1-2. päiville. Taas pääsee ajamaan sijaisauto-Fiestalla. Yllättävän hyvä ajaa tietuntumaltaan, muuten perinteinen muovinen pikkukippo. 86hp riittää johonkin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
jmi
Viestit: 1052
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

JT Newman kirjoitti:
155156 kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Positiivisena seikkana mainittakoon, että etupään vetoakseleiden vaihtoon tuli Finntakuulta vihreää valoa. Ei tarvita omaa rahaa.
Mikäs niissä on vikana?
Edelliseltä sivulta:
JT Newman kirjoitti:Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.
Alkoi kuulua ylimääräisiä paukahduksia jo normiajossakin. Vaihtoaika saatiin tuohon lokakuun 1-2. päiville. Taas pääsee ajamaan sijaisauto-Fiestalla. Yllättävän hyvä ajaa tietuntumaltaan, muuten perinteinen muovinen pikkukippo. 86hp riittää johonkin.
Eikä liity tähän "normaaliin" renkaan sortamiseen mitenkään? Stelvio ainakin muljahtaa eturenkaista jos lähtee esim. ruudusta renkaat reilusti käännettynä? Rasittaakohan tämä ominaisuus myös vetareita?
Stickl
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Mullakin Giulia muljahtaa mutta samalla kyllä rutinaa kuuluu, kuuluuko se asiaan ton "normaalin" sortamisen kans?

Toinen juttu minkä oon huomannu, tuntuu ettei toi Giulia (2.0T, 200hp) lämpene oikeen/tarpeeksi. Esimerkiksi sunnuntaina kun ajelin välin Jyväskylä-Savonlinna niin ulkolämpötilan ollessa 15C näytti lämmöt vain kolmea pykälää ja esim.isommassa ylämäessä lämmöt nousi neljään pykälään eli lämmöt seilasi kolmen ja neljän pykälän välillä. Edellisiin, diesel autoihin verrattuna tuntuu myös kaupunkiajossa lämpeevän hitaasti ainakin näin mututuntumalla.
Onko muilla ollut samanlaista, onko normaalia ja mikäli ei niin mistähän lienee johtuu?
jmi
Viestit: 1052
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Mitään rutinaa ei minun autosta kuulu.
280hv:ssa lämpömittari on ollut kesällä keskellä eli onko se nyt neljä pykälää ja kylmemmällä kelillä yhden pykälän alle keskivälin.
Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Stickl kirjoitti:Mullakin Giulia muljahtaa mutta samalla kyllä rutinaa kuuluu, kuuluuko se asiaan ton "normaalin" sortamisen kans?
Ohjauksen "rutina" ääriasentoon käännettäessä on Giulian ja Stelvion ominaisuus. Tällainen ääni ei ole itsessään merkki minkäänlaisesta ongelmasta.
Avatar
Tiige
Viestit: 2301
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Noista lämmöistä sen verran että ainakin Stelviossa se lämpömittari on öljynlämpömittari. Olettaisin että näin myös Giuliassa. Ei jäähdytysnesteen kuten yleensä. Öljythän lämpenee paljon hitaammin kuin jäähdytysneste ja riippuen toteutuksesta myös niiden lämpö seilaa helposti enemmän kuin jäähdytysnesteen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

HAH!

Enpä oo tajunnukkaan mutta niinhän se onkin. Jotenkin automaattisesti ajattelin sen olevan vedenlämpö. No se selittää aika paljonkin ku lämmintä tulee mut mittari tosiaan nousee puoliväliin aika hitaasti. Ja kesällä tosiaan puoleen väliin ja talvella saattaa jäädä yhden pykälän allekkin.
jmi
Viestit: 1052
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ja tosiaan öljynlämpömittari.
Avatar
Jiitee
Viestit: 3406
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:HAH!

Enpä oo tajunnukkaan mutta niinhän se onkin. Jotenkin automaattisesti ajattelin sen olevan vedenlämpö. No se selittää aika paljonkin ku lämmintä tulee mut mittari tosiaan nousee puoliväliin aika hitaasti. Ja kesällä tosiaan puoleen väliin ja talvella saattaa jäädä yhden pykälän allekkin.
Jep, kuittaan tämän. Kesällä puoleen väliin mittaria nousee öljynlämpö 200 hp , 2,0T- bensassa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Avatar
Raikkoo
Viestit: 211
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.
Avatar
TeroPee
Viestit: 1127
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.
Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.
Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?
FinPat
Viestit: 2614
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alamajy kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?
Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.
Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?
Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.
Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...
Avatar
Raikkoo
Viestit: 211
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.
Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.
Verotusarvo 25 ke, vero 3700 e.
Avatar
Raikkoo
Viestit: 211
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

alamajy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?
Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.
Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...
Itselleni laitettiin Quantum Tuningin ohjelma tähän 180 hp versioon, ja ainakin samat specsit antaa 150 hp versiolle. 220 hp / 530 Nm
Avatar
Tiige
Viestit: 2301
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Raikkoo kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli veropäätös kotterosta, -18 2.2D 132kw 14 000 km. Veroprosentti 14,9%.

Ihan vain jos joku miettii uittamista.
Verotusarvo ja veron määrä toki kiinnostavat.
Verotusarvo 25 ke, vero 3700 e.
Mistä maasta muuten uitit autosi? Tässä olen samaa hommaa alkamassa tekemään ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.
Paria Giuliaa olen katsonut Italiasta ja Latviasta. Auto-saksasta.fi on myös antanut muutaman arvion avaimet käteen periaatteella uitettavista autoista. Käytitkö tätä palvelua vai jotain vastaavaa vai ihan ite hait?

Yksityisemmin voit myös kertoa, jos siltä tuntuuu: alamajy@gmail.com
Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Raikkoo kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 150hp Giuliasta? Onko miten tehottoman tuntuinen?

Ei ole kokemusta 150hp dieselistä mutta eikö tämä ole vain softaongelma? Ja bitit oikeassa järjestyksessä 210 hp liikuttaa muutaman kilon painavampaa ja isomman poikkileikkauspinta-alan omaavaa, etuvetovetoakseleilla varustettua Stelviota ihan riittävästi normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen vaikka mistään varsinaisesta ohjuksesta ei olekaan kyse.
Tämä onkin mielenkiintoista jos tosiaan softan päivtyksellä saa tuota 150hp tehoa nostettua. Varmaan Suomestakin löytyy pajoja joilla tuo onnistuu...

Itselleni laitettiin Quantum Tuningin ohjelma tähän 180 hp versioon, ja ainakin samat specsit antaa 150 hp versiolle. 220 hp / 530 Nm
Missä teetit tuon työn? Quantum Tuningin sivujen search listaa hyvin monta suomalaista pajaa...

edit: etsi toiminta löysikin tämän tiedon: Botnia Performancella .
Mitä suuruusluokkaa kustansi?
Yhtä Giuliaa olisi tarkoitus koejaa nyt lauantaina ja sitten tehdä go/nogo- päätös Giulian hankinnan suhteen.
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Se 150hp ei oo mikään ongelma. Enemmän keskittyisin ostossa varusteisiin kun lähtökohtaisesti toi 150hp malli oli hetken se hinnat alkaen malli joka näkyy myös varusteissa (tai niiden puutteissa)
Avatar
Raikkoo
Viestit: 211
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Mistä maasta muuten uitit autosi? Tässä olen samaa hommaa alkamassa tekemään ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.
Paria Giuliaa olen katsonut Italiasta ja Latviasta. Auto-saksasta.fi on myös antanut muutaman arvion avaimet käteen periaatteella uitettavista autoista. Käytitkö tätä palvelua vai jotain vastaavaa vai ihan ite hait?

Yksityisemmin voit myös kertoa, jos siltä tuntuuu: alamajy@gmail.com
Auto tuli Saksasta, eräs tuontiyritys toi auton auton suomeen. Ei avaimet käteen pakettina, vaan ostin auton suoraan omiin nimiini liikkeestä. Yritys sitten hoiti auton suomeen kaikkine tarvittavine papereineen, veroilmoituksen teon hoidin itse.
Missä teetit tuon työn? Quantum Tuningin sivujen search listaa hyvin monta suomalaista pajaa...

edit: etsi toiminta löysikin tämän tiedon: Botnia Performancella .
Mitä suuruusluokkaa kustansi?
Yhtä Giuliaa olisi tarkoitus koejaa nyt lauantaina ja sitten tehdä go/nogo- päätös Giulian hankinnan suhteen.
Hintaa taisi olla ohjelmoinnilla 450e, voi olla että jonkun kympin heittää muisti. Quantumin tapauksessa ohjelmointi menee siten, että paja suomessa kopio auton softan ja lähettää sen Britteihin valmistajalle muokattavaksi. Sieltä ohjelma takaisin ja ladataan autoon.

Nyt alkaa olla kuukausi ajettu ohjelmoinnin jälkeen, en toki ajanut edes viikkoa vakiona. Mutta ohjelmaa toimii hyvin, ei moitittavaa. Ja suosittelen ehdottomasti laittamaan oli sitten 150 tai 180 hp versio, auton luonne muuttuu huomattavasti tyylilleen sopivammaksi.
FinPat
Viestit: 2614
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tiige kirjoitti:Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.
Käsittääkseni 210hp turbossa on myös kierroslukuanturi tai -vahti joka on kytketty ECU:un toisin kuin 136 - 180hp versioissa. Muuten kai samat, Internjetin mukaan.
Avatar
Tiige
Viestit: 2301
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

FinPat kirjoitti:
Tiige kirjoitti:Sama peruskone se on kaikissa dieseleissä. 210hp versiossa hieman eri turbo. Kaikista versioista saa sen ~240hp ohjelmalla. Squadra tuningin sivuilla paljon juttua. Google translate auttaa.
Käsittääkseni 210hp turbossa on myös kierroslukuanturi tai -vahti joka on kytketty ECU:un toisin kuin 136 - 180hp versioissa. Muuten kai samat, Internjetin mukaan.
Joo siis ilmeisesti 210hp turbo on muuten sama kuin pienemmissäkin mutta lisäksi siinä on kierroslukuanturi ja menoa aletaan hillitsemään jos hyrrä pyörii yli 200 krpm.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Stickl
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Tiige kirjoitti:Noista lämmöistä sen verran että ainakin Stelviossa se lämpömittari on öljynlämpömittari. Olettaisin että näin myös Giuliassa. Ei jäähdytysnesteen kuten yleensä. Öljythän lämpenee paljon hitaammin kuin jäähdytysneste ja riippuen toteutuksesta myös niiden lämpö seilaa helposti enemmän kuin jäähdytysnesteen.
No sehän selittääkin paljon, eipä oo tullut itselläkään hoksattua että kyseessä on tosiaan öljynlämpömittari.


Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.
Avatar
JT Newman
Viestit: 333
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Stickl kirjoitti: Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.
Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Avatar
Raikkoo
Viestit: 211
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

JT Newman kirjoitti:
Stickl kirjoitti: Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.
Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.
En tiedä lisääkö Q2 kuinka paljon sortamista ja pauketta, mutta ratin ollessa ääriasennossa sekä eteenpäin ajo että peruuttaminen on kaikkea muuta kuin sivistynyttä. Mutta aika sporttista :-D
JanV
Viestit: 320
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Raikkoo kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Stickl kirjoitti: Tosta rutinasta vielä sen verran että se kuuluu ainakin juuri peruuttaessa kun ratti ääriasennossa mutta samoten myöskin eteenpäin ajaessa, tänään esimerkiksi kun parkkeerasin auton parkkihallissa. Pitänee varmuuden vuoksi se vielä tarkastuttaa ensi huollon yhteydessä mutta näillä perustein todennäkösesti olisi ominaisuudesta kyse.
Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Ja tuo oma, josta koko keskustelu alkoi, on neliveto, ja siinä ne paukkeet ovat oma lukunsa. Se tulee väljistä vetareista.
En tiedä lisääkö Q2 kuinka paljon sortamista ja pauketta, mutta ratin ollessa ääriasennossa sekä eteenpäin ajo että peruuttaminen on kaikkea muuta kuin sivistynyttä. Mutta aika sporttista :-D
Se on totta. Ja aika monelle kyydissä olleelle tota on saanut perustella miksi tekee näin :D
FinPat
Viestit: 2614
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Se on totta. Ja aika monelle kyydissä olleelle tota on saanut perustella miksi tekee näin :D
Perustelu: etupyörät kääntyvät.
FinPat
Viestit: 2614
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti: Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Itseasiassa ainakin USA sivuilla Alfa ilmoittaa web-sivuilla Giula RWD and AWD malleille tasan saman kääntösäteen.
Avatar
JT Newman
Viestit: 333
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

FinPat kirjoitti:
JT Newman kirjoitti: Kyllähän se renkaiden sortaminen aiheuttaa omat äänensä ja tutinansa varsinkin takavetoisissa, koska renkaat kääntyvät enemmän mitä nelivetoisissa.
Itseasiassa ainakin USA sivuilla Alfa ilmoittaa web-sivuilla Giula RWD and AWD malleille tasan saman kääntösäteen.
Jännä. Enpä tiedä, mistä olen saanut käsityksen, että nelikko ei olisi niin ketterä. Eipä ole ensimmäinen kerta, että olisin väärässä.
Joka tapauksessa, huolto löysi vetareista välyksen ja auto on menossa osien vaihtoon. Kuunnellaan sitten uusiksi :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Vastaa Viestiin