Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varta AGM G14 ollu vuoden päivät ilman ongelmia..
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Race-modesta taas kerran. Luin sen pitkän (ja sekavan) ketjun läpi Giulia foorumilta ja pääsin sellaiseen lopputulemaan, ettei ole merkitystä valitseeko type-2 vaiko type-3 tilan tuolle nappulalle. Erona olisi lähinnä se, että type-2 -tilassa myös keskinäyttö aktivoituu ja näyttää sitten race-moodin ajotilana. Type-3 taas ei tee muuta kuin sytyttää merkkivalot mittaristoon. Tekniikan puolesta kaikki boxit käyttäytyvät samalla tavalla riippumatta kumpi on valittuna. Miinuksena, että kaasupolkimen vaste on aina N-asennossa riippumatta ajotilasta.
Meneekö tuo nyt kuten olen ymmärtänyt?
Meneekö tuo nyt kuten olen ymmärtänyt?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
type 3:ssa ei oo mitään etua vs type 2. Molemmat on N tilassa kaikissa ajotiloissa (siis myös esim a modessa)
type 3 on vain traction control. Type 2 on kaikkea muutakin, riippuen vähän ymmärtääkö yksiköt sen. Eli ojauksen vaste ainakin ja käsittääkseni myös vaihteisto.
Eli en näe mitään syytä valita muuta kuin mode 2
Kato myös että vedät oikealla mes versiolla tai muuten saat sen jumiin. 4.7R1 ainakaan ei toiminut abs yksikköön. 4.6 on ok. 4.7R3 saattaa olla ok koska olen virheen raportoinut Yanille. En ole kuitenkaan vielä testannut sitä.
type 3 on vain traction control. Type 2 on kaikkea muutakin, riippuen vähän ymmärtääkö yksiköt sen. Eli ojauksen vaste ainakin ja käsittääkseni myös vaihteisto.
Eli en näe mitään syytä valita muuta kuin mode 2
Kato myös että vedät oikealla mes versiolla tai muuten saat sen jumiin. 4.7R1 ainakaan ei toiminut abs yksikköön. 4.6 on ok. 4.7R3 saattaa olla ok koska olen virheen raportoinut Yanille. En ole kuitenkaan vielä testannut sitä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, mulla on ollu jotain ongelmia tuon MES:in ja auton kanssa 4.7 sekä 4.7R1 -versioissa. Pari kertaa olen saanut väylän nurin jos vaikka ensin ottaa korinohjaimeen yhteyden ja sitten heti perään moottorinohjaimeen. Vai oliko se toisinpäin. Vanhemmalla 4.6 versiolla sai siirtyä purkkien välillä ihan vapaasti, eikä vastaavaa ongelmaa ollut. Jos sitten varulta downgreidaa tuon 4.6 versioon ennen operaatiota. Vielä on hakusessa prosessissa vaadittava tasainen lattia, mutta jospa kaverin hallissa olisi sen verran tilaa.
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa kovaa faktaa. Adaptive Cruisen takaisinkutsu oli maaliskuussa 2019. Tuolloin takaisinkutsun piirissä oleva ABS-softaversiolista sisälsi version 8381. Takaisinkutsun jälkeinen softaversio pitäisi olla 8B0B.Cloverleaf kirjoitti: ↑02 Heinä 2021, 19:46Päivityksiä omaan Giuliaan liittyen, kattavammin tulee omaan ketjuun.
Softapäivitykset:
Lohjan PP-auto sanoi kuukausi sitten, että autoon ei ole päivityksiä saatavilla. Tänään Konalan Deltassa sama homma. Penkinlämmitin menee yhdestä napsusta pienimmälle asetukselle, joten yleinen mielipide on että tässä on vanhat softat. Sain Deltasta tällaisen lapun. Tietääkö joku näistä softaversioista enemmänkin, tai onko jollain 2016 mallisen dieselin omistajalla vastaavaa paperia niin näkisi onko softat ajan tasalla... Lupasivat kysyä vielä maahantuojalta asiasta, mutta Deltallakin uskoivat että maahantuoja ei vastaa mitään järkevää.
https://chrysler.oemdtc.com/1316/safety ... cedure%20A
Mielestäni on itsestäänselvää, että akku on 99% varmuudella syypää ongelmiisi. Ei tuollaisia laajamittaisia sähköongelmia synny oikeastaan mitenkään muuten. Ja se Start/Stop kannattaa deaktivoida akun vaihdon lisäksi. Siitä ei ole kuin haittaa.Cloverleaf kirjoitti: ↑02 Heinä 2021, 19:46Vikakoodit ja -valot:
Deltalla oltiin sitä mieltä, että kaikki viittaa akkuun. Lisäksi heidän mielestään 80 Ah on ehdottoman alimitoitettu tähän autoon. Heidän tarjous 95 Ah akunvaihdolle oli n. 400 €. Mitäs akkuja muut näihin ovat laittaneet ja mihin hintaan? Muistelen, että joku laittoi Boschin AGM-akun?
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei pääse alkua pidemmälle asiassa. Jos yrittää käynnistää sen proxi alignment -toiminnon messistä, niin se herjaa, ettei yhteys BCM:n onnistu. Erikseen voi kuitenkin käydä BCM:ssä tai moottorinohjaimessa. Oiskohan se tuo minun OBDkey 1.40 jotenkin yhteensopimaton tälle operaatiolle tai peräti jotenkin viallinen. Se näyttäisi kaatavan edelleenkin väylän autosta ja BCM:n vikakoodiksi tulee U1713-2F ja U1701-86 mitkä molemmat viittaavat ongelmaan can-väylän signaalissa. Viat ja helikopteri lähtee toki pois jos muutaman kerran käynnistää auton, mutta proxi hommia ei saa alkua pidemmälle. Millä interfacella tämä operaatio on todistettavasti onnistunut?
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä toimii ainakin moitteetta:matti_vuorio kirjoitti: ↑04 Heinä 2021, 20:23Ei pääse alkua pidemmälle asiassa. Jos yrittää käynnistää sen proxi alignment -toiminnon messistä, niin se herjaa, ettei yhteys BCM:n onnistu. Erikseen voi kuitenkin käydä BCM:ssä tai moottorinohjaimessa. Oiskohan se tuo minun OBDkey 1.40 jotenkin yhteensopimaton tälle operaatiolle tai peräti jotenkin viallinen. Se näyttäisi kaatavan edelleenkin väylän autosta ja BCM:n vikakoodiksi tulee U1713-2F ja U1701-86 mitkä molemmat viittaavat ongelmaan can-väylän signaalissa. Viat ja helikopteri lähtee toki pois jos muutaman kerran käynnistää auton, mutta proxi hommia ei saa alkua pidemmälle. Millä interfacella tämä operaatio on todistettavasti onnistunut?
https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/
Myös siis proxi-alignment toimii, vaikka Bluetooth-adapteri onkin.
Onko tuo Obdkey Bluetooth-versio? Tuo OBDLINK MX+ on tiettävästi ainoa bluetooth-adapteri universumissa, jolla proxi-alignment toimii ongelmitta MESin kanssa.
Ja tämä on hyväksi todettu paikka tilata tuo OBDlink MX+:
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tämä myös. Nimenomaan toi idiagnosticsin laite. Kiina vastaavat, toimii ehkä 10% jos sitäkään.
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
bt ei riitä yleensä high speediin mikä tarvitaan että proxia voi käynnistää. Voi tosiaan olla että joku pystyy mutta itse en sellaista löytänyt.
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
bt ei riitä yleensä high speediin mikä tarvitaan että proxia voi käynnistää. Voi tosiaan olla että joku pystyy mutta itse en sellaista löytänyt.
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OBDlink MX+ toimii täydellisen luotettavasti Proxi Alignmentin kanssa ja on siis markkinoiden ainoa bluetooth-adapteri, joka siihen pystyy.JanV kirjoitti: ↑04 Heinä 2021, 22:29tämä myös. Nimenomaan toi idiagnosticsin laite. Kiina vastaavat, toimii ehkä 10% jos sitäkään.
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
bt ei riitä yleensä high speediin mikä tarvitaan että proxia voi käynnistää. Voi tosiaan olla että joku pystyy mutta itse en sellaista löytänyt.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eilen Käytin Giulian pienellä pajalla takajarruosien vaihdossa. Taakse tuli siis uudet EBC levyt ja Ultimax2 jarrupalat, sopivuus 100%.
95tkm ja rapiat kesti alkuperäiset takajarruosat
Hintaa töille tuli 85€.
Koko kierroksen hinta jarruosille oli siis 385€. EBC sileät levyt ja Ultimax2 palat eteen ja taakse.
Etujarruosat vaihdan itse tässä joku päivä kun on sopivan vilpoinen ilma.
95tkm ja rapiat kesti alkuperäiset takajarruosat
Hintaa töille tuli 85€.
Koko kierroksen hinta jarruosille oli siis 385€. EBC sileät levyt ja Ultimax2 palat eteen ja taakse.
Etujarruosat vaihdan itse tässä joku päivä kun on sopivan vilpoinen ilma.
- h_lauri
- Viestit: 6681
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mun vessan takajarrut meni täysvaihtoon ehkä 76 tonnissa. Luigi ihmetteli vähän, en tie mitä palikoita sinne meni tilalle.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Anteeksi off-topicci Giulian osalta, mutta osaako joku kertoa että mistä tää vessa-nimitys autoille tulee? Paskooko jengi niihin vai hä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- h_lauri
- Viestit: 6681
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^En osaa sanoa alkuperästä mitään, tältä porukalta sen ekan kerran muistan kuulleeni.
- Dio Natale
- Viestit: 861
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juontaa 80 luvulta kun puhuttiin vanhoista amerikan autoista mitkä jotkut tosiaan haisi sille .
molex to sata, lose all your data.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä tuore velocen omistaja hämmentävä juttu käynyt nyt muutamaan otteeseen tullessa alas parkkihallin yläliuskaa, auto vetää yhtäkkiä liinat kiinni ja sammuu? onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän moinen saattaisi johtua?
- Cotzy
- Viestit: 836
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Forward Collision Warning (FCW) on vain innokkaana. Tekee tuota varsinkin, jos alaspäin vievän rampin taitteessa on myös hidastetöyssy. Ei pitäis sammuttaa, mutta on itsellekin tehnyt kerran niin, jos vauhtia on enemmän, eikä ota jarrulla yhtään vastaan.
Toinen FCW-ylläripaikka ovat kaivantojen päälle laitetut teräslevyt. Jos on vähänkään tuumaa vahvempi teräslevy, saattaa etureunan kohdalla iskeä jarrut kiinni.
Cotzy
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yes ja PRKL!!!Cotzy kirjoitti: ↑14 Heinä 2021, 19:12Forward Collision Warning (FCW) on vain innokkaana. Tekee tuota varsinkin, jos alaspäin vievän rampin taitteessa on myös hidastetöyssy. Ei pitäis sammuttaa, mutta on itsellekin tehnyt kerran niin, jos vauhtia on enemmän, eikä ota jarrulla yhtään vastaan.
Toinen FCW-ylläripaikka ovat kaivantojen päälle laitetut teräslevyt. Jos on vähänkään tuumaa vahvempi teräslevy, saattaa etureunan kohdalla iskeä jarrut kiinni.
Cotzy
Deltan huollosta lähdettäessä lähes pyydystin takanatulijan Stelvion takapuskuriin kun FCW oli huollon jäljiltä jossakin touchy-feely asennossa. Ei tarvitse olla tien pinnassa kovinkaan paljoa estettä kun se vain on sopivan terävä.
- Aquatica
- Viestit: 15044
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa vois ehkä olla mainintaa huollon suuntaan, että osaisivat edes varottaa tsekkaamaan asetukset....
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämän postauksen rohkaisemana sain itsekin päivitettyä adaptiivisen cruisen, kiitokset jäsenet Newman ja JanV. Ennen operaation ryhtymistä kannattaa käydä Proxy Alignmentissa testaamassa yhteys, omalla purkilla ja vanhoilla asetuksilla pääsi sujuvasti muihin moduleihin mutta Proxy Alignment oli vailla high speed tilaa, joka kuitenkin onneksi lähti toimimaan sekin. Pahimmassa tapauksessa olisi ollut ratti muutettuna ja Aligment sitten jäänyt tekemättä.JT Newman kirjoitti: ↑10 Tammi 2020, 11:54Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
Tarvitset:
-snip-
Kasauksen jälkeinen Alignment meni sukkana läpi adapterien vaihtoineen mutta sitten alkoi kuumottelemaan koska olin kasatessa jättänyt epähuomiossa bagin liittimen varmistuklipsun auki. Bägille oli yhteys mutta vasta klipsu pohjassa vastusarvo asettui oikeaan haarukkaan. Onneksi bägi hyppää pikalukituksella irti ja vika oli nopea löytää ja korjata.
Toinen mikä vastusteli oli ohjauksen kalibrointi keskelle. 0,00astetta pitää kaiketi olla justiinsa eikä melkein ja Electric Steering ja ABS valikoissa sai rampata ennenkuin sain kalibroinnin tehtyä. Toinen näyttää mitä sattuu kulma arvoja ja kalibrointi muka menee läpi mutta ei kuitenkaan.
edit: sellainen huomio myös että itsellä ei ole mitään punaista narua kontin aukaisuun, vaan pimeässä hohtava lukitusvipu kannen sisällä keskellä jonka kayttöä varten kannattaa kääntää takapenkin selkänoja alas hyvissä ajoin, koska selkänojan vapautus taas sijaitsee kontissa...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Onko tietoa, että onko sun softat ajan tasalla (adaptiivisen vakkarin takaisinkutsuun liittyvä päivitys)? Omaani ei ole saatu softia päivitettyä merkkiliikkeiden toimesta, joten olen vähän empinyt uskaltaako tuota adaptiivista asentaa.
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se oli aika marginaalitilanne missä adaptiivinen sekos joten sanoisin että uskaltaa
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ABS softa pitäisi päivittää 8401-> 8541:seen tässä yksilössä takaisinkutsun mukaisesti. Tulostelen tässä ohjeet mukaan joku päivä ja käyn haastamassa merkkihuollon, ohjeet on kyllä selvät.
Talvellahan tuo saattaa tehdä temput moottoritiellä jos vakkari päällä vaihtaa kaistaa lumipolanteen yli. Käsittääksi vastaava tilanne missä yleensä pudottaa vakkarin pois päältä.
Talvellahan tuo saattaa tehdä temput moottoritiellä jos vakkari päällä vaihtaa kaistaa lumipolanteen yli. Käsittääksi vastaava tilanne missä yleensä pudottaa vakkarin pois päältä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kai sitä sitten voisi uskaltaa tuon päivityksen tehdä, jos tuo turvallisuuspäivitys korjaa tilanteen jossa auto automaattisesti ottaa vakkarin pois päältä. Olisi vähän fataalimpaa jos ei itse saisi esim. jarrulla vakkaria itse pois päältä. Yleensä en kyllä talvisin juuri vakionopeudensäädintä käytä. Oma ABS tosiaan joku ikivanha 8381.
Ps. Omat sähköongelmat näköjään ratkesivat uudella 95 Ah AGM-akulla. Viikko painettu ilman ongelmia. Älkää antako ikinä laitattaa Giuliaanne 80 Ah akkua, pelkkiä ongelmia tiedossa.
EDIT: Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Tänään tuli taas valo-show.
Ps. Omat sähköongelmat näköjään ratkesivat uudella 95 Ah AGM-akulla. Viikko painettu ilman ongelmia. Älkää antako ikinä laitattaa Giuliaanne 80 Ah akkua, pelkkiä ongelmia tiedossa.
EDIT: Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Tänään tuli taas valo-show.
Viimeksi muokannut Cloverleaf, 20 Heinä 2021, 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä mitä, 2 autoa tein samalla tavalla.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑18 Heinä 2021, 23:26Tämän postauksen rohkaisemana sain itsekin päivitettyä adaptiivisen cruisen, kiitokset jäsenet Newman ja JanV.JT Newman kirjoitti: ↑10 Tammi 2020, 11:54Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
Tarvitset:
-snip-
Möin tuon Velocen nyt, kokeillaan olla ilman hetki.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä löytyisi Giuliaan varaosanumero Moottoriöljyn keskipakosuodattimen vaihtoa varten?
Google ei osannut auttaa tai hakusanat olivat vääriä.
Google ei osannut auttaa tai hakusanat olivat vääriä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.
Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ äkkiä tulis mieleen, että latauksessa vikaa tai jokin syö virtaa, kun uudella akulla viikko meni hyvin ja taas samat oireet.
- Kari
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos se pelasi viikon kunnolla, sulkee tämä tehokkaasti pois kaikki maadoitus yms. ongelmat. Kuulostaa laturiongelmalta.Cloverleaf kirjoitti: ↑20 Heinä 2021, 14:44Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.
Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vanhalla akulla se toimi viimeiset 6 päivää ennen akunvaihtoa myös ilman vikavaloja.Unique kirjoitti: ↑20 Heinä 2021, 21:30Jos se pelasi viikon kunnolla, sulkee tämä tehokkaasti pois kaikki maadoitus yms. ongelmat. Kuulostaa laturiongelmalta.Cloverleaf kirjoitti: ↑20 Heinä 2021, 14:44Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.
Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
Jännite oli tänään "sähköt päällä" 12.3 V ja IBS 85 %. Onko tuo jännite OK vai turhan alhainen?
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liekö akun vaihto mennyt oikein, tuohan ei ole pelkkä piuhat kiinni juttu,tuli vaan mieleen..
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joko Sampzalla oli nämä tiedot? Kuvassa näkyy segreraattori suodattimen koodi ja tarvittavat tiivisteet yht. n. 68€. Switch panel on adaptiivisen vakkarin rattipaneeli.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hei kiitos isostiJiiTeeÄssä kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 12:46Joko Sampzalla oli nämä tiedot? Kuvassa näkyy segreraattori suodattimen koodi ja tarvittavat tiivisteet yht. n. 68€. Switch panel on adaptiivisen vakkarin rattipaneeli.
20210721_124153.jpg
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin, samassa sopassa meikäläinen , eli Veloce simahti tänään, ei startannut , nakutusääni ja pimpelipom ja varoitusvaloja tauluun !Cloverleaf kirjoitti: ↑20 Heinä 2021, 14:44Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.
Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
Tiepalvelu paikalle , lisävirtaa ja kone käynnistyi heti. Ajoin auton Deltalle ja alkavat tutkimaan akkua / latausta ja syökö virtaa yön aikana.
Katsotaan mitä löytyy...
Alfan tiepalvelun kautta saa sijaisauton max 4 vrk, jotan saa Delta rauhassa tutkia Velocea.
Olikin niin tylsän rauhallista bemun kanssa kun ei ollut mitään onkelmia, mutta eihän se Velocen veroinen ajaa ollut
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Toivottavasti selviää vika.
Tosiaan minulla ei mitään varsinaista vikaa tunnu olevan - ajo jatkuu ja vikavalot kuitataan kun ehditään ellei ehdi itsekseen sammua neljän viattoman startin jälkeen.
Tuskin siinä akunvaihdossa mitään pieleen meni. Sama valoshow oli vanhallakin akulla. Kai se pitää seuraavan shown jälkeen viedä taas Deltalle tai AutoMilanoon, jos jommassa kummassa jotain keksittäisiin.
Tosiaan minulla ei mitään varsinaista vikaa tunnu olevan - ajo jatkuu ja vikavalot kuitataan kun ehditään ellei ehdi itsekseen sammua neljän viattoman startin jälkeen.
Tuskin siinä akunvaihdossa mitään pieleen meni. Sama valoshow oli vanhallakin akulla. Kai se pitää seuraavan shown jälkeen viedä taas Deltalle tai AutoMilanoon, jos jommassa kummassa jotain keksittäisiin.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, toivotaan, että selviää. Tämä akku- /latausongelma näyttää olevan maailmanlaajuinen. Parin tunnin kuukeloinnin jälkeen asiasta löytyy kommenttia euroopasta jenkkeihin.
Eli vaikuttaa siltä, että pääongelma on: auton "järki" , polttoainetta säästääkseen, ei anna ladata akkua riittävästi ajon aikana.
Jollain ongelmana on ollut radion keskikonsolin volunappula , joka on jotenkin jäänyt " tilttiin" ja tyhjentää akkua yön aikana. Samoin nämä easy entry kahvat ovat aiheuttaneet akun purkautumista. ( samaa ollut bemullakin).
Mutta yleisin syy näyttää olevan , ettei Auto ja IBS oikein ymmärrä toisiaan ja auto ei osaa ladata akkua riittävästi.
Lyhyet taajama-ajot + useamman päivän seisonta kesäaikan ei ole myöskään ihan parasta hoitoa autolle tässä tapauksessa.
Cotzyn mainitsema valojen Auto-asento saattaa myös aiheuttaa vääriä päätöksiä latauksen tarpeesta.
Itse yritän ajaa ennakoivasti ja vältän voimakasta jarruttamista, joka sekin on huono lautaksen kannalta, koska auto lataa akkua jarruttaessa, ehkä...
Asian yleisyydestä kertoo myös se, että Alfa myy omalla merkillään Ctek -ylläpitolaturia
Kerran viikossa Giulia ylläpitolaturiin ratkaissee ongelman. Alfan oma hybridi-versio on siis saatu markkinoille . Pelkällä sähköllä range = 0 km, mutta pitää ladata viikottain
Eli vaikuttaa siltä, että pääongelma on: auton "järki" , polttoainetta säästääkseen, ei anna ladata akkua riittävästi ajon aikana.
Jollain ongelmana on ollut radion keskikonsolin volunappula , joka on jotenkin jäänyt " tilttiin" ja tyhjentää akkua yön aikana. Samoin nämä easy entry kahvat ovat aiheuttaneet akun purkautumista. ( samaa ollut bemullakin).
Mutta yleisin syy näyttää olevan , ettei Auto ja IBS oikein ymmärrä toisiaan ja auto ei osaa ladata akkua riittävästi.
Lyhyet taajama-ajot + useamman päivän seisonta kesäaikan ei ole myöskään ihan parasta hoitoa autolle tässä tapauksessa.
Cotzyn mainitsema valojen Auto-asento saattaa myös aiheuttaa vääriä päätöksiä latauksen tarpeesta.
Itse yritän ajaa ennakoivasti ja vältän voimakasta jarruttamista, joka sekin on huono lautaksen kannalta, koska auto lataa akkua jarruttaessa, ehkä...
Asian yleisyydestä kertoo myös se, että Alfa myy omalla merkillään Ctek -ylläpitolaturia
Kerran viikossa Giulia ylläpitolaturiin ratkaissee ongelman. Alfan oma hybridi-versio on siis saatu markkinoille . Pelkällä sähköllä range = 0 km, mutta pitää ladata viikottain
- Kari
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ylläpitolaturin asentaminen olisi suomessa aika suositeltavaa jokaiseen nykyautoon, ainakin dieseleihin. Edellinen -16 mallin 320d Bemarikin tyhjensi akun muutaman päivän lyhyessä (15-20km suunta) taajama ajossa.
Giuliaan asensin Defan laturin.
Giuliaan asensin Defan laturin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin no. Vaimon MY 2017 2.2d stelvio alkuperäisellä akulla. 82tkm alla ja ainakaan viimeisen 45tkm aikana sitä ei ole ladattu ulkoisella laturilla. Pakkasilla puoli tuntia webastoa ennen käynnistystä ja kovaa ajoa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Toisaalta se sitten käykin vissiin yleensä ihan lämpimäksi asti startin jälkeen, ehtii vähän lataillakin. Eihän IBS:n sinänsä kuuluisi olla täysin lataamatta, vaan jättää vaan akkuun pieni varasto tyhjäksi, että moottorijarrulta saa energiaa talteen.
Sinällään ylläpitolaturi ei ole huono idea, etenkään jos autoa ylipäätään roikotellaan sähkölämppärin puolesta. Ei kauheita maksa kun samaan satsiin pistää laturin. Miinuspuolena akun kunnon heikkenemistä ei huomaa vähitellen, vaan kuolee näyttävästi kerrasta
Sehän tälläsessä ongelmassa on hienoa (tai no, niin no, ehkä ennemmin "hienoa"), että akun purkautumiseen voi vaikuttaa joku tietty komponentti/varuste, jonkun moduulin softaversio taikka jopa asetus. Melko penseetä hommaa on koettaa kartoittaa, että onko ongelmallisissa autoissa asennettuna aina vaikka penkinlämppärit tai vielä huikeammalla tasolla, että onko vaikkapa ns. pakkipeili aktivoituna. Tai että onko vaikka USB-tökkelissä joku väpytin (muistitikku musiikille?), jonka takia radio ei mene täysin nukkumaan. OBD-murkuloissa, etenkin halvoissa, on myös harmittavan yleistä että murkula ei mene nukkumaan eikä päästä sitten autoakaan kunnolla nukkumaan - ja sitten energiaa kuluu.
Yhdeksi potentiaaliseksi vaikuttajaksi voisin kuvitella koria vasten kääntyvät ulkopeilit (nehän on näissä yleisiä, ellei peräti vakiovaruste). Jos siellä on rajakytkin katkaisemassa liikkeen, mutta joku roska vaikka estää peiliä pääsemästä rajalle asti, voi olla ettei softa pääse mielestään maaliin ja jää pööpöilemään rajakytkintä odottaessaan.
Sinällään ylläpitolaturi ei ole huono idea, etenkään jos autoa ylipäätään roikotellaan sähkölämppärin puolesta. Ei kauheita maksa kun samaan satsiin pistää laturin. Miinuspuolena akun kunnon heikkenemistä ei huomaa vähitellen, vaan kuolee näyttävästi kerrasta
Sehän tälläsessä ongelmassa on hienoa (tai no, niin no, ehkä ennemmin "hienoa"), että akun purkautumiseen voi vaikuttaa joku tietty komponentti/varuste, jonkun moduulin softaversio taikka jopa asetus. Melko penseetä hommaa on koettaa kartoittaa, että onko ongelmallisissa autoissa asennettuna aina vaikka penkinlämppärit tai vielä huikeammalla tasolla, että onko vaikkapa ns. pakkipeili aktivoituna. Tai että onko vaikka USB-tökkelissä joku väpytin (muistitikku musiikille?), jonka takia radio ei mene täysin nukkumaan. OBD-murkuloissa, etenkin halvoissa, on myös harmittavan yleistä että murkula ei mene nukkumaan eikä päästä sitten autoakaan kunnolla nukkumaan - ja sitten energiaa kuluu.
Yhdeksi potentiaaliseksi vaikuttajaksi voisin kuvitella koria vasten kääntyvät ulkopeilit (nehän on näissä yleisiä, ellei peräti vakiovaruste). Jos siellä on rajakytkin katkaisemassa liikkeen, mutta joku roska vaikka estää peiliä pääsemästä rajalle asti, voi olla ettei softa pääse mielestään maaliin ja jää pööpöilemään rajakytkintä odottaessaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
- Kari
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kaikki nykyautot naksuttelee sitä ja tätä kunnes se menee nukkumaan. Tästä johdanto kaverin uuteen superbiin. Se jätti avaimet fiksuna miehenä kaverille auton sisälle kun se oli sitä seuraavana aamuna tulossa lainaamaan. Lopputulos, auto ei mennyt yöksi nukkumaan joten aamulla akku oli tyhjä. Näin ei siis kannata toimia. Avain kentässä = ei nuku.
- Macela
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ot: Kyllä itselleni tutussa autoliikkeessä hallissa olevissa autoissa kaikissa avaimet sisällä oli auto mikä vain. No vaggilaisissa välillä avaimista loppuu virta mutta muuten ei yleensä ongelmia vaikka olisi useamman viikonkin niin. Giuliakin oli hallissa useamman viikon ajamatta ja avain autossa sisällä, ei aiheuttanu ongelmia.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tästä oli Giulia foorumilla juttua, että mikäli lennon jälkeinen check-list jää puutteellisesti suoritettua, niin seuraavana päivänä akku on tyhjä. Kirjoittajan mukaan mikäli pysäköi auton, laittaan vaihteiston N-asentoon ja painaa Stop -nappia, niin moottori sammuu ja mittaristokin antaa ymmärtää että auto on sammutettu. Autoon jää kuitenkin virrat päälle ja kirjoittajan mukaan oli mittaillu että auto syö 19A virtaa tässä tilassa. Mikäli vaihteiston laittaa P-asentoon ja tekee samat rituaalit, niin sitten auto sammuu kokonaan ja virrankulutus tippuu parissa minuutissa lähes nollille. Tähän olen itsekin törmänny, että jos pysäköinnissä tulee jotain häröiltyä, niin tuo P saattaa unohtua ja auto on hereillä kun sinne seuraavan kerran saapuu.karila kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 10:13Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliassa sama zf8 laatikko kuin bemuissa.
Kun pysäköi ja painaa ensin virtanappulasta moottorin seis, niin vaihteisto menee itse P asentoon. Itse en käytä N asentoa kuin autopesulan kuljettimella.
Jos sammuttaa N asennossa niin ilmoittaa näytössä ja muistaakseni ovea avatessa varoitusäänellä.
Kun pysäköi ja painaa ensin virtanappulasta moottorin seis, niin vaihteisto menee itse P asentoon. Itse en käytä N asentoa kuin autopesulan kuljettimella.
Jos sammuttaa N asennossa niin ilmoittaa näytössä ja muistaakseni ovea avatessa varoitusäänellä.
- Kari
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä 2.2 Giulia -17. Alkuperäinen akku ja 96tkm ajettu. Ei ole tarvinnut latailla vielä. Viikonloppuna meinasin käyttää akkutesteriä kiinni että katson missä kunnossa akku muutoin on.
Asiasta toiseen, tilasin sen "keskipakosuodattimen" Delta-Autolta, 48€ ja toimitusaika 2-3 viikkoa.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hm... Mitenkä dieselin akku eroaa bensavehkeestä, isompi ? Oisko laturin toiminta myös erilaisella " järjellä " ?Sampza kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 13:14Meillä 2.2 Giulia -17. Alkuperäinen akku ja 96tkm ajettu. Ei ole tarvinnut latailla vielä. Viikonloppuna meinasin käyttää akkutesteriä kiinni että katson missä kunnossa akku muutoin on.
Asiasta toiseen, tilasin sen "keskipakosuodattimen" Delta-Autolta, 48€ ja toimitusaika 2-3 viikkoa.
- Kari
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomessa winter pack nostaa jo akun kokoa ja akku ja usein myös laturi on dieselissä järeämpi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitenhän ruotsiin alunperin viety Giulia? Olisko samanluokan pakettia sinne viedyissäJiiTeeÄssä kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 13:39Suomessa winter pack nostaa jo akun kokoa ja akku ja usein myös laturi on dieselissä järeämpi.
Meillä tulee toki viikossa mittariin sen ~400-500km niin eipä se akku pääse siitä vajumaan kovin herkästi.
Meillä myös etusumarit Giuliassa joita ei kovin usein ole vastaan ajaneissa Giulioissa ollut.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa tapauksessani autossa on Defan ylläpitolaturi talvea varten eli lataa aina kun on lämmityksessä. En enää käytä S&S ja sen automaattisesti poiskytkevä laite on nyt yli viikon seilannut Vantaalla DHL:n varastolla. Omat ajot pääasiassa moottoritieajoa, vähintään 20-30 km lyhimmät ajot. Seisontapäiviä tulee harvoin yhtä enempää peräkkäin. Tuolla uudella akulla tuli tuossa viikon aikana ajettua n. 1500 km ennen kuin ongelmat taas alkoi. En siis kokisi, että oma ajoni on mitenkään akkua tai autoa kuluttavaa. Mitään laitteita ei ole USB:ssä kiinni.
- jonilaht
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se auto silti pitää jotain raksutuksia ja naksutuksia vaikka auto sammuukin "kokonaan".matti_vuorio kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 12:16Tästä oli Giulia foorumilla juttua, että mikäli lennon jälkeinen check-list jää puutteellisesti suoritettua, niin seuraavana päivänä akku on tyhjä. Kirjoittajan mukaan mikäli pysäköi auton, laittaan vaihteiston N-asentoon ja painaa Stop -nappia, niin moottori sammuu ja mittaristokin antaa ymmärtää että auto on sammutettu. Autoon jää kuitenkin virrat päälle ja kirjoittajan mukaan oli mittaillu että auto syö 19A virtaa tässä tilassa. Mikäli vaihteiston laittaa P-asentoon ja tekee samat rituaalit, niin sitten auto sammuu kokonaan ja virrankulutus tippuu parissa minuutissa lähes nollille. Tähän olen itsekin törmänny, että jos pysäköinnissä tulee jotain häröiltyä, niin tuo P saattaa unohtua ja auto on hereillä kun sinne seuraavan kerran saapuu.karila kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 10:13Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
En tiedä onko infotainment systeemissä joku aikakatkaisu, mutta jos puhut puhelimessa (BT) ja olet lähdössä autosta pois, siirrät puhelun auton bluetoothista puhelimeen (puhelimen valikosta), niin auton järjestelmä ei sammu, ei vaikka pitäisit sitä soittimen virtanappia pohjassa.