Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei. Näistä puslista on ollut vuosien saatossa enemmänkin juttua kyllä. Vaihto onnistuu tepulomalla tanko paikallaankin. Itse se tankokin kuluu hieman, joten jos laittaa vaikka uudet kumiset puslat, niin eivät ole pitkäikäinen ratkaisu. Itellä häipy uusilla orggispuslilla kolina n. vuodeksi ja pysyväisratkaisuksi laitoin sitten alimittaiset (tarkoitettu millin pienemällä tangolle) srongflexin punaset.
"puhun niin totta kuin osaan"
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puslat saa vaihdettua koskematta apurunkoon. Ei ole mukavaa, eikä välttämättä niin helppoa kuin ajattelisi, mutta erinäisillä apuvälineillä tehtävissä kyllä. Itse vaihtanut nyt kolmeen autoon puslat koskematta apurunkoon. Tankoa ei saa vedettyä pyöränkotelosta pihalle ilman apurungon pudotusta.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älä edes yritä.
Teet kuten täällä foorumilla ohjeistettu: pultit auki ja porakoneella pantojen "laipat" auki, saat puslat vaihdettua paikallaan. Ahdasta on ja ikävää, mutta tehtävissä.
Teet kuten täällä foorumilla ohjeistettu: pultit auki ja porakoneella pantojen "laipat" auki, saat puslat vaihdettua paikallaan. Ahdasta on ja ikävää, mutta tehtävissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 00vm klassinen sähkövika? Eli yhtäkkiä lakkasi toimimasta vilkut, pyyhkijät, etuvalot, peilit. kuitenkin parkit ja hätävilkut pelaa . Virtalukon pohjaa tutkiessa oli siellä hieman paahtuneen näköinen johtonippu, siitä valkoisen muoviliittimen alapuolelta. Nyt mietinkin että meneekö näissä tapauksissa aina se uusiksi se virtalukon pohja? Kaikki tieto tähän aiheeseen liittyen on tervetullutta. Aiheesta keskusteluja löysin, mutta se miten jutut oli sitten ratkennut, niin meni multa ohi niissä. Ja tietty se, että jos ei osa tehä ite, niin millaisia kustannuksia voi odottaa... Jos joku osaa myös vinkata sen että mihin kannattaa Oulussa viedä, niin ois kiva...Että Vappuja vaan kaikille
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä oli vastaava vaiva yhdessä -00 TS:ssa ja korjaantui ihan liittimien putsilla ja kontaktien varmistamisella. Yhden johdon pinni oli muistaakseni vähän karannut ja piti painaa takaisin paikalleen.
Toimi tuon jälkeen ilman ongelmia, eikä johtoja tai liittimiä tarvinnut vaihtaa, vaikka valkoinen liitin lämmöstä olikin vähän tummunut.
Toimi tuon jälkeen ilman ongelmia, eikä johtoja tai liittimiä tarvinnut vaihtaa, vaikka valkoinen liitin lämmöstä olikin vähän tummunut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisipa pikkuisen ihana jos näin vähällä selviää, pitää testailla. kiitti vinkistäAlfissimo kirjoitti: ↑01 Touko 2021, 09:20Itsellä oli vastaava vaiva yhdessä -00 TS:ssa ja korjaantui ihan liittimien putsilla ja kontaktien varmistamisella. Yhden johdon pinni oli muistaakseni vähän karannut ja piti painaa takaisin paikalleen.
Toimi tuon jälkeen ilman ongelmia, eikä johtoja tai liittimiä tarvinnut vaihtaa, vaikka valkoinen liitin lämmöstä olikin vähän tummunut.
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mulla on ylimääräisenä virtalukon pohja mikäli tarvetta tulee.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos tarjouksesta, kaveri joka sitä tuli katsomaan, kerkesi jo napata netin puolelta kun kustanti vain kolmisen kymppiä
Siitä paljastuikin, että se pohja oli jotenkin löystynyt, eikä se johtoliitin pysy kunnolla paikallaan, vaikka se oli niin hiiltynyt että osa siitä mureni pois, jotta liittyykö nämä asiat oletettavasti kuitenki toisiinsa. Se pelaa nyt nippusiteillä tuettuna kunnes osa vaihtuu. Vian selvittämiseen hällä meni se kaks minuttia, viimeksi oli 4 ukkoa siinä parkkipaikalla pyörimässä joista ei kukaan oo varmaan Alfaa sen lähempänä ollu ja tiesivät italialaisten hirveät sähköviat kun joku kaveri jossain Shellin baarissa kertonu... klassikko. Tuumasin vaan että enpä oo muita omistanu, enkä omista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfa puhaltaa pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätö naviska on missä tahansa asennossa.. missä vika
- Keltsi
- Viestit: 1869
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ilmastoinnillinen malli, niin mitä näyttää mittariston ulkolämpötilamittari? Oma oireili aikoinaan, kun ulkolämpömittarin anturi kiukutteli...
"No smoke => no power => no hope"
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa kokeilla myös akku irti ja odottaa hetki virrat päällä ennen starttia, että ilmastointi hakee asentonsa. Manuilmastoinnillinen 147 ei totellu lämpöä eikä suuntausta, kun olin startannu suoraan akun kytkemisen jälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
näyttää ihan normaalia
..
Kaikki kikka kolmoset kokeiltu ja pelkkää kuumaa ilmaa tulee, on tämä aika vehje onkos muita ideoita??
Viimeksi muokannut jnyalfa, 07 Kesä 2021, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo se kannattaa akun kytkemisen jälkeen antaa sen auton hakea ne ilmastointiläppien ym asennot itse kohdilleen......Sen kuulee auton sisällä, kun se itse niitä ilmaläppiä "ajelee" kohdilleen...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä nyt ei kyllä mainittu onko mikä versio 156:sesta.
Mutta tuo uudempi tosiaankin vaatii sen läppien opetuksen, jos vaikka akku on sahattu tyhjäksi.
Vartiksi akku irti, radion koodi taskussa, kaapeli kiinni ja virrat päälle minuutiksi, pois päältä hetkeksi ja sitten käymään ja testaamaan.
Itse olen myös tehnyt tämän kylmällä koneella ja käyttänyt koneen tyhjäkäynnillä kuumaksi ekaan flektin käynnistykseen asti.
Sitten sammuksiin minuutiksi ja ajoon vasta sitten.
Mutta tuo uudempi tosiaankin vaatii sen läppien opetuksen, jos vaikka akku on sahattu tyhjäksi.
Vartiksi akku irti, radion koodi taskussa, kaapeli kiinni ja virrat päälle minuutiksi, pois päältä hetkeksi ja sitten käymään ja testaamaan.
Itse olen myös tehnyt tämän kylmällä koneella ja käyttänyt koneen tyhjäkäynnillä kuumaksi ekaan flektin käynnistykseen asti.
Sitten sammuksiin minuutiksi ja ajoon vasta sitten.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tuo läppien asemointihan tapahtuu heti, kun akun kengän yhdistää... Näin ainakin kahdessa ilmastoidussa 156:ssa omien kokemusten mukaan ('01 ja boselift).
Kuulee äänestä, kun alkaa surina käymään.
Tuo läppien asemointihan tapahtuu heti, kun akun kengän yhdistää... Näin ainakin kahdessa ilmastoidussa 156:ssa omien kokemusten mukaan ('01 ja boselift).
Kuulee äänestä, kun alkaa surina käymään.
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt olis näinkin tyhmää kyssäriä kuin laajakaistalambdaa vanhaan tessun raaton. Ymmärtääkö OE-ecu laajakaistalambdojen päälle vai pitääkö megasquirtiä tms koneen kaveriks ja yrittää leimalle? Itsellä ei ole aiempaa kokemusta mutta tässähän sitä kokemusta kertyy kun lähtee kokeilemaan
ps auton raato on siis myynnissä ja korjailen kunhan keksin miten mutta ainakin toistaiseksi tuntuis olevan kaikki kunnossa ja haluaa vaan käydä pirun rikkaalla joten ecu lienee sitten yhteistyössä haluton. Ihanaa Sähkövika siis ja vm 99 ettei ois liian helppoa päästä ecuun sisälle.
ps auton raato on siis myynnissä ja korjailen kunhan keksin miten mutta ainakin toistaiseksi tuntuis olevan kaikki kunnossa ja haluaa vaan käydä pirun rikkaalla joten ecu lienee sitten yhteistyössä haluton. Ihanaa Sähkövika siis ja vm 99 ettei ois liian helppoa päästä ecuun sisälle.
Through difficulties to defeat
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ecu ei ymmärrä laajakaistan päälle, mutta monet laajakaistaohjaimet osaavat emuloida kapeakaistaa, eli ei tarvitse tehdä reikää ylimääräiselle anturille.
Pelkkään kertaluonteiseen vianhakuun kyllä vaikuttaa liioittelulta.
Pelkkään kertaluonteiseen vianhakuun kyllä vaikuttaa liioittelulta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän saisi uudet lambda-anturit ennen katalysaattoria?
Kuvio on mennyt tähän mennessä niin, että tilasin autodocilta nämä: https://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1149390 . Korjaamolla kerrottiin, että eivät käyneet. Seuraavaksi hommattiin korjaamon kautta, nekään eivät käyneet. Nyt on kysytty myös Deltalta alkuperäisiä, eikä kuulemma ole saatavilla. Ovat ilmeisesti erimallisia ja vain toisen olisi saanut.
Autona on 156 JTS 2.0 vuosimallia 2005. Tarkempia auton tietoja nyt en osaa tähän laittaa, kaivelen kyllä jos tulee vinkkejä, mitä kaivella.
Jos ei suoraan löydy kauppaa mistä hommata, niin varaosanumerot saattaisi helpottaa, jos vaikka ebaysta tai muualta internetistä etsisi.
Kuvio on mennyt tähän mennessä niin, että tilasin autodocilta nämä: https://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1149390 . Korjaamolla kerrottiin, että eivät käyneet. Seuraavaksi hommattiin korjaamon kautta, nekään eivät käyneet. Nyt on kysytty myös Deltalta alkuperäisiä, eikä kuulemma ole saatavilla. Ovat ilmeisesti erimallisia ja vain toisen olisi saanut.
Autona on 156 JTS 2.0 vuosimallia 2005. Tarkempia auton tietoja nyt en osaa tähän laittaa, kaivelen kyllä jos tulee vinkkejä, mitä kaivella.
Jos ei suoraan löydy kauppaa mistä hommata, niin varaosanumerot saattaisi helpottaa, jos vaikka ebaysta tai muualta internetistä etsisi.
Viimeksi muokannut olli, 01 Kesä 2021, 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Jaaha, sun 156 on siis niitä ihan viimisiä. Muuttivat viimehetkillä liittimen Osanumeroksi veikkaan 55198785. Bosch nummero
0258007301. Näkyy noita eksoottisia merkkejä olevan tarjolla, mutta boschia huonosti. En osaa sanoa, että toimiiko ollenkaan tai miten noit eksootiset. Eli jos bosch 0258007156 ei sovi, niin kyllä se sitten tuo uudempi luulis olevan.
0258007301. Näkyy noita eksoottisia merkkejä olevan tarjolla, mutta boschia huonosti. En osaa sanoa, että toimiiko ollenkaan tai miten noit eksootiset. Eli jos bosch 0258007156 ei sovi, niin kyllä se sitten tuo uudempi luulis olevan.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttäisi tuolla 55198785 numerolla löytyvän useampaakin tarvikemerkkiä. Ei tosin sano nuo merkit mitään, onko kellään kokemuksia/suosituksia. Meat & Doria, EPS, Ridex, Facet, Stark, Fispa.
Pitää vielä sitä Boschia metsästää jos jostain löytyisi.
Edit. Meat & Doria vaikuttaa parhaalta noista mitä saatavilla. Italialainen pitkän linjan pulju. Ei juuri pahoja sanoja löytynyt toisin kuin noista muista merkeistä.
Pitää vielä sitä Boschia metsästää jos jostain löytyisi.
Edit. Meat & Doria vaikuttaa parhaalta noista mitä saatavilla. Italialainen pitkän linjan pulju. Ei juuri pahoja sanoja löytynyt toisin kuin noista muista merkeistä.
Viimeksi muokannut olli, 01 Kesä 2021, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfoissa olen huomannut lambdoistatoimineen lähinnä vain NGK/Bosch :/ Vanhemmissa voi saatavuus olla jo ongelma, joten paha sanoa...
Facetin termarit ainakin ihan romuja (toimi se kai 8 tkm), niiden Lambda ei ees toiminu sen vertaa et herja olis poistunut ja mitähän näitä on. Myös Walterin lambda 156:ssa ei toiminut tuon taivaallista.
Facetin termarit ainakin ihan romuja (toimi se kai 8 tkm), niiden Lambda ei ees toiminu sen vertaa et herja olis poistunut ja mitähän näitä on. Myös Walterin lambda 156:ssa ei toiminut tuon taivaallista.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo-o, meat doriassa on myös mainittu oe numero 55198786 eli GT jts lambda. Liitin ja sensori sama, mutta n.19cm pidempi kaapeli. Eli melkein sitten suoraan gt:n bosch, joita on saatavana. Hoitaa sen ylimääräsen pituuden vaikka siellä johtosarjassa jotenkin. Sitä lambdan kaapelia ei parane hullusti laittaa ja asianmukainen kiinnitys liittimelle. Voishan sitä vaihtaa sinne johtosarjaan vanhanmallin liittimen ja sitten vanhanmalliset lambdat. Mutta joo, jos vain jostain ne boschit löytyisi, niin vähimmällä pääsis.olli kirjoitti: ↑01 Kesä 2021, 17:26Näyttäisi tuolla 55198785 numerolla löytyvän useampaakin tarvikemerkkiä. Ei tosin sano nuo merkit mitään, onko kellään kokemuksia/suosituksia. Meat & Doria, EPS, Ridex, Facet, Stark, Fispa.
Pitää vielä sitä Boschia metsästää jos jostain löytyisi.
Edit. Meat & Doria vaikuttaa parhaalta noista mitä saatavilla. Italialainen pitkän linjan pulju. Ei juuri pahoja sanoja löytynyt toisin kuin noista muista merkeistä.
Viimeksi muokannut palkus, 01 Kesä 2021, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja eikös noi Boschilaiset ota verrokkihapen liittimen läpi, eli ei parane pätkiä ja jatkella sitä yms...
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juu ja jokainen boschin tunnistin on erikseen säädetty kohilleen liittimessä olevalla vastuksella
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Alfa Milano
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): Tsekkiferrari
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jnyalfa kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 16:58Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa Milano kirjoitti: ↑08 Kesä 2021, 18:02Okei täytyy viikonloppuna ottaa se keskikonsoli auki ja kattella että missä sellanen palikka onjnyalfa kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 16:58Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.
- Alfa Milano
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): Tsekkiferrari
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jnyalfa kirjoitti: ↑08 Kesä 2021, 18:22Tuossa pari vanhaa ketjua aiheesta:Alfa Milano kirjoitti: ↑08 Kesä 2021, 18:02Okei täytyy viikonloppuna ottaa se keskikonsoli auki ja kattella että missä sellanen palikka onjnyalfa kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 16:58
Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.
viewtopic.php?t=14708
viewtopic.php?f=1&t=14929&p=188177#p188177
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään hajosi meidän 156 V6 Alfasta se letku, joka on siinä hammastangon alaosassa, eli näkyy, kun katsoo auton altapäin, ja tilaahan ei luonnollisesti ole liikaa ....sen verran purkasin, että otin koneen alta sen muovisuojan pois, ja myös vasemman etupyörän kotelosta purkasin sisälokasuojan pois....Ja huomasin, että nyt näkyy, jo sen hajonneen letkun alapääkin ....Joten kysymystä, eli tarviiko/kannattaako hommata originelli letku tuohon, vai meneekö ns:"yleisletkulla"?....Ei muuten, mutta en todellakaan haluisi hetikohta sitä Taas vaihdella .....Tämä kyseisen letku siis sijaitsee aikasen lähellä vasemman puolen vetoakselia (etenkin letkun alapää)....Ja kyseessä on -99 mallinen Alfa 156 v6.
Mistä muuten saa hommattua uusia letkuja tuohon hammastangon kohdille, vai voiko sinne tehdä tavallisesta öljynkestävästä letkusta uudet?
Mistä muuten saa hommattua uusia letkuja tuohon hammastangon kohdille, vai voiko sinne tehdä tavallisesta öljynkestävästä letkusta uudet?
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä öljy on sopiva 156 V6:n ohjaustehostimeen?....Järjestelmä on kohtalaisen tyhjä, joten järjestelmän täyttö on nyt ajankohtainen .....Auto on 156 V6 -99 Mallinen Sedan...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos on kyseessä tämä paluuputkisto, niin semmoinen pitäisi löytyä. Yhteys PM
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkälainen homma on vaihtaa 156:seen hammastangon suojakumi.....Näyttäisi siltä, että vasemmalle puolelle pitäs kohtpuolin vaihtaa ....Tiedän homman, että raidepää pitää ottaa pois, mutta saako sen hammastangon suojakumin sisäpään mitenkä pienillä ponnistuksilla otettua, ja uuden laitettua....Tilaa kun ei tuollakaan näköjään liikaa ole.?......Auto on -99 mallinen V6 Sedan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heip.
Polttoaineen syötön kuvake palaa, tukehtuu vaihtaessa jos kiekat alle 3 tonnia ja vikakoodi ajopolkimen anturista.
Menisikö putsaamalla vai tuliko potentiometrin osto..? Onko varminta ottaa Boschin osa? Kannattaako samalla vaihtaa ilmamassamittari? Kyseessä 2,5 V6.
Polttoaineen syötön kuvake palaa, tukehtuu vaihtaessa jos kiekat alle 3 tonnia ja vikakoodi ajopolkimen anturista.
Menisikö putsaamalla vai tuliko potentiometrin osto..? Onko varminta ottaa Boschin osa? Kannattaako samalla vaihtaa ilmamassamittari? Kyseessä 2,5 V6.
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Syy on vahvalla todennäköisyydellä hanskalokeron takana olevassa kaasupolkimen liittimessä. Hanskalokeron alakautta pääsee käsiksi, neliön muotoinen, huonosti muistaen 4 tai 5 johtoinen valkoinen liitin. Saattaa olla klipsissä kiinni konsolin tukiraudassa, mutta todennäköisemmin käyty ennenkin ja roikkuu vapaana. Liitin auki, vähän kontaktisprayta ja takas kiinni. Ongelma pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 ja vilkun rele mallia "helppo vaihtaa" eli sijaitsee ohjauspylvään alapuolella. Pitääkö se rele olla juuri samaa tyyppiä kuin alkuperäinen (A 727 / 7573490 / 719075) vai käykö siihen joku tarvikeosa*?
En ole muistaakseni koskaan vaihtanut relettä mihinkään ja googletus aiheella tuo lähinnä varaosakaupan/kauppojen mainoksia.
*esimerkiksi tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000017800
En ole muistaakseni koskaan vaihtanut relettä mihinkään ja googletus aiheella tuo lähinnä varaosakaupan/kauppojen mainoksia.
*esimerkiksi tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000017800
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarvike käy, jos mahtuu. Jos autossa VDC niin tila on äärimmäisen ahdas ja tarvike on liian pitkä. Mä itse tein siten, että vetäsin releelle jatkojohdot sulakerasiaan ja laitoin releen sinne - parempi olisi ollut laittaa relepohja ja siihen johdot, mutta hyvin se toimi. Oli siis se mun 2002 mallin 156 super 1.8TS.155156 kirjoitti: ↑12 Heinä 2021, 11:41156 ja vilkun rele mallia "helppo vaihtaa" eli sijaitsee ohjauspylvään alapuolella. Pitääkö se rele olla juuri samaa tyyppiä kuin alkuperäinen (A 727 / 7573490 / 719075) vai käykö siihen joku tarvikeosa*?
En ole muistaakseni koskaan vaihtanut relettä mihinkään ja googletus aiheella tuo lähinnä varaosakaupan/kauppojen mainoksia.
*esimerkiksi tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000017800
Ohjeet ja kuvat löytyy tältä foorumilta muistaakseni ihan omasta ketjustaan, kun en projektitopikkiin tainnut paljoa laitella.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhemmassa (-97-01, ennen boselift) vilkkurele on ihan tilavasti. Rattiakselin alamuovi pois ja vaihto on naks pois, naks tilalle. No okei, vanha voi olla vähän jumissa, mutta silti vain irtipois.
Edit:
Maailmalta esim. https://m.autodoc.fi/vemo/2291349
Ja paikallisista kivijaloistakin voi toki löytyä, jos vähän jaksavat jäljittää.
Edit:
Maailmalta esim. https://m.autodoc.fi/vemo/2291349
Ja paikallisista kivijaloistakin voi toki löytyä, jos vähän jaksavat jäljittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyisikö joltain PK-seudulta kykyä ja laitteita nollata airbag vikavalo vuoden 98 bussosta? Pitäisi katsastaa parin viikon sisään ja voisi ainakin helpot viat korjata.
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysytäänhän nyt täältäkin... Onko kellään twin spark ja motronic 1.5.5 ecun kanssa ollut ongelmia käynnistymisen ja käynnissäpysymisen kanssa?
145 2.0TS koneella päätti lakata käymästä ja heittää seuraavia herjoja:
Tarkistin ja puhdistin jo päämaadotukset ja akun navoissa olevat liitännät, ei auttanut.
Vaihdoin ilmamassamittarin ja kampuran anturin uuteen valeon malliin. Kierroslukumittari heiluu kuin heinämies ajoittain virtojen ollessa päällä... Alkaa ajatukset loppumaan kesken
Edit:
Sain ratkeamaan putsaamalla kaikki releenkannat ja sulakekannat konehuoneen puolelta, jotain hapettumaa siellä oli.
viewtopic.php?f=4&t=37354&p=662213#p662213
145 2.0TS koneella päätti lakata käymästä ja heittää seuraavia herjoja:
Tarkistin ja puhdistin jo päämaadotukset ja akun navoissa olevat liitännät, ei auttanut.
Vaihdoin ilmamassamittarin ja kampuran anturin uuteen valeon malliin. Kierroslukumittari heiluu kuin heinämies ajoittain virtojen ollessa päällä... Alkaa ajatukset loppumaan kesken
Edit:
Sain ratkeamaan putsaamalla kaikki releenkannat ja sulakekannat konehuoneen puolelta, jotain hapettumaa siellä oli.
viewtopic.php?f=4&t=37354&p=662213#p662213
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suositelkaas pallonivelen ulosvedintä, jolla saa sekä ylemmän, että alemman tukivarren nivelet irti.
Mtx:n valurautaisesta meni kierteet, eikä haarukallakaan auennut. Annettu kuitenkin asetyleenitöhöllä lämpöä ja kylmäainetta pulttiin.
Muutkin niksit ovat tervetulleita. Ei ole meinaan aikaisemmin ikinä näin tiukassa olleet.
Mtx:n valurautaisesta meni kierteet, eikä haarukallakaan auennut. Annettu kuitenkin asetyleenitöhöllä lämpöä ja kylmäainetta pulttiin.
Muutkin niksit ovat tervetulleita. Ei ole meinaan aikaisemmin ikinä näin tiukassa olleet.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lauantaina Kemorassa katselemassa Alfa Romeoita radalla. Liikenteessä 156:lla ja muuten mukava päivä, kunnes takaisin ajaessa alkoivat jarrut pehmenemään. Oikealta puolelta edestä jarruputki ilmaisesti halkesi. Jarruneste roiskuu konetilan puolelta alhaalta poljinta painaessa, mutta tarkkaa paikkaa ei päältäpäin näy.
Kysymys: onko miten työlas homma (ammattilaiselle, ei minulle) vaihtaa oikean puolen jarruputki eteen, siis johonkin sinne moottorin ja rintapellin väliin? Auto 156 2.5 V6.
Kysymys: onko miten työlas homma (ammattilaiselle, ei minulle) vaihtaa oikean puolen jarruputki eteen, siis johonkin sinne moottorin ja rintapellin väliin? Auto 156 2.5 V6.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6:sta tarkalleen ottaen en osaa sanoa, mutta ainakin 2.4 jtdm oli tehtävissä, joskin kannattaa ottaa vähintään 12 asennusjuomaa. Sen verran v-mäistä oli pujotella putki paikalleen.155156 kirjoitti: ↑09 Elo 2021, 16:26Lauantaina Kemorassa katselemassa Alfa Romeoita radalla. Liikenteessä 156:lla ja muuten mukava päivä, kunnes takaisin ajaessa alkoivat jarrut pehmenemään. Oikealta puolelta edestä jarruputki ilmaisesti halkesi. Jarruneste roiskuu konetilan puolelta alhaalta poljinta painaessa, mutta tarkkaa paikkaa ei päältäpäin näy.
Kysymys: onko miten työlas homma (ammattilaiselle, ei minulle) vaihtaa oikean puolen jarruputki eteen, siis johonkin sinne moottorin ja rintapellin väliin? Auto 156 2.5 V6.
Vedin siis originaalin suoraksi ja tilasin samanmittaisen kupariputken liittimineen. Siitä kerältä sit vetelin paikalleen.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No jo nyt on perkele
Oon nyt rikkonu 3 pallonivelen irroitustyökalua ja yhden haarukan. Palloniveliä on lähtenyt auki 1/6.
Oisko mitään niksejä vai pitääkö vain tylysti vaihtaa olka-akseleita myöten kaikki?
Oon nyt rikkonu 3 pallonivelen irroitustyökalua ja yhden haarukan. Palloniveliä on lähtenyt auki 1/6.
Oisko mitään niksejä vai pitääkö vain tylysti vaihtaa olka-akseleita myöten kaikki?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meillä oli pajalla joskus hydraulinen pallonivelten ulosvetäjä joka runttasi useamman tonnin voimalla. Saisikohan tuollaisia lainattua jostain?wileythecoyote kirjoitti: ↑09 Elo 2021, 22:41No jo nyt on perkele
Oon nyt rikkonu 3 pallonivelen irroitustyökalua ja yhden haarukan. Palloniveliä on lähtenyt auki 1/6.
Oisko mitään niksejä vai pitääkö vain tylysti vaihtaa olka-akseleita myöten kaikki?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puristava haarukka? Muista LYÖDÄ siihen. Lujaa. Siis oikeesti lujaa. 3kg leka on oikeen hyvä.
Siis näihin https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/ ... ulosvetaja esim, tuo kuvassa vasemmalla näkyvä tasanen kohta.
Noista on vielä enempi lyötäväksi tarkoitettuja versioita paremmalla kololla hakkaamista varten, mutta tuo tosiaan nivelen väliin, kunnolla kireyttä ja sitten lekalla perään. Sama pätee haarukkaan, ei ne vääntämistä oikeen kestä, jos paikat oikeesti jumissa.
Ps.
Oon nähnyt hydraulisen ulosvetäjän räjähtävän atomeiksi, kun oli tiukassa. Tais olla joku Volkkarin pallonivel, joka aukesi puhtaasti ihan vaan lämmöllä...
Siis näihin https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/ ... ulosvetaja esim, tuo kuvassa vasemmalla näkyvä tasanen kohta.
Noista on vielä enempi lyötäväksi tarkoitettuja versioita paremmalla kololla hakkaamista varten, mutta tuo tosiaan nivelen väliin, kunnolla kireyttä ja sitten lekalla perään. Sama pätee haarukkaan, ei ne vääntämistä oikeen kestä, jos paikat oikeesti jumissa.
Ps.
Oon nähnyt hydraulisen ulosvetäjän räjähtävän atomeiksi, kun oli tiukassa. Tais olla joku Volkkarin pallonivel, joka aukesi puhtaasti ihan vaan lämmöllä...
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näihin puristaviin ei voi lyödä lainkaan. Varsinkin lämpimänä tuppaavat räjähtään atomeiksi.Aquatica kirjoitti: ↑09 Elo 2021, 23:38Puristava haarukka? Muista LYÖDÄ siihen. Lujaa. Siis oikeesti lujaa. 3kg leka on oikeen hyvä.
Siis näihin https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/ ... ulosvetaja esim, tuo kuvassa vasemmalla näkyvä tasanen kohta.
Noista on vielä enempi lyötäväksi tarkoitettuja versioita paremmalla kololla hakkaamista varten, mutta tuo tosiaan nivelen väliin, kunnolla kireyttä ja sitten lekalla perään. Sama pätee haarukkaan, ei ne vääntämistä oikeen kestä, jos paikat oikeesti jumissa.
Ps.
Oon nähnyt hydraulisen ulosvetäjän räjähtävän atomeiksi, kun oli tiukassa. Tais olla joku Volkkarin pallonivel, joka aukesi puhtaasti ihan vaan lämmöllä...
Yleensä ei ole tarvinnut mitään muuta kalua kuin toisen tunkin alatukarin pultin alle ja moskalla olka-akseliin, niin on viimestää neljännellä irronnut.
Yhden kerran oon joutunu käyttään avaajaa ja kerran oon joutunu poistaa raidetangon pään haarukalla. Tukivarsia on kuitenkin 4n alfan omistuksen aikana vaihdeltu kymmenisen kappaletta.
Vein sit olka-akselit alatukivarsineen korjaamolle. Toisessa on lisäksi ylätukivarren pallo jumissa ja toisessa raidetangonpää.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse olen tunkin ja lekan kanssa irroittanut alapallon ja vain moskan(lyhytvartinen leka) kanssa yläpallon ja raidetangon pään.
Alapallon kaa saa koko kulman painon laittaa siihen tunkin varaan, millä nostaa alapallonivelestä ylöspäin. Sitten vaan auton alta voimalla isolla lekaa olka-akseliin. En muista laitoinko muttern hieman kierteelle, pallonivelen kierteitä suojaamaan.
Yläpallonivel miulla auennut lyömällä moskalla pallonivelen kiinnityskartion kohdalta olka-akselin sivuille, olka-akselissa on siinä ylhäällä tasainen kohtakin sivuilla.
RT-pää kanssa lyönyt (moskalla) sivulta olka-akseliin tai sitten siihenkin tunkki painamaan sitä rt-päätä ylöspäin ja sitten lekaa.
Itsellä motonetin halvat ulosvetäjät vaan hajonneet, eikä edes oikein mahtunut miusta paikalle nivelen suojakumia rikkomati. Jos ei tarvitse ehjänä saada auki, niin sitten lyöntihaarukka varmaan paras.
Alapallon kaa saa koko kulman painon laittaa siihen tunkin varaan, millä nostaa alapallonivelestä ylöspäin. Sitten vaan auton alta voimalla isolla lekaa olka-akseliin. En muista laitoinko muttern hieman kierteelle, pallonivelen kierteitä suojaamaan.
Yläpallonivel miulla auennut lyömällä moskalla pallonivelen kiinnityskartion kohdalta olka-akselin sivuille, olka-akselissa on siinä ylhäällä tasainen kohtakin sivuilla.
RT-pää kanssa lyönyt (moskalla) sivulta olka-akseliin tai sitten siihenkin tunkki painamaan sitä rt-päätä ylöspäin ja sitten lekaa.
Itsellä motonetin halvat ulosvetäjät vaan hajonneet, eikä edes oikein mahtunut miusta paikalle nivelen suojakumia rikkomati. Jos ei tarvitse ehjänä saada auki, niin sitten lyöntihaarukka varmaan paras.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Napsahti äsken vasemman puolen takaovesta ikkunannosto vaijeri poikki, kun olin avaamassa takasivulasia....Onkohan kuinkakin veemäinen homma vaihtaa, vai meneekö vaihtoon koko nostinsysteemi?.....Verhoilun purkasin jo pois, ja totesin tuon vaijerin katkeamisen ....Auto on 156 Sedan -99 mallinen...
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävi sama pari vuotta sitten. Päädyin vaihtaa vaan koko nostimen suoraan kun löyty foorumilta ok-hintaan purkuosa. Nostin ei ainakaan itsessään ollu paha vaihtaa mitä nyt yks muoviklipsu tais vähä taistella.