Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Ei. Näistä puslista on ollut vuosien saatossa enemmänkin juttua kyllä. Vaihto onnistuu tepulomalla tanko paikallaankin. Itse se tankokin kuluu hieman, joten jos laittaa vaikka uudet kumiset puslat, niin eivät ole pitkäikäinen ratkaisu. Itellä häipy uusilla orggispuslilla kolina n. vuodeksi ja pysyväisratkaisuksi laitoin sitten alimittaiset (tarkoitettu millin pienemällä tangolle) srongflexin punaset.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Puslat saa vaihdettua koskematta apurunkoon. Ei ole mukavaa, eikä välttämättä niin helppoa kuin ajattelisi, mutta erinäisillä apuvälineillä tehtävissä kyllä. Itse vaihtanut nyt kolmeen autoon puslat koskematta apurunkoon. Tankoa ei saa vedettyä pyöränkotelosta pihalle ilman apurungon pudotusta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Älä edes yritä.

Teet kuten täällä foorumilla ohjeistettu: pultit auki ja porakoneella pantojen "laipat" auki, saat puslat vaihdettua paikallaan. Ahdasta on ja ikävää, mutta tehtävissä.

Avatar
Pauliina
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Joulu 2016, 10:32
Car(s): 156 TS 2,0 vm.2000 (2009-2012)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

156 00vm klassinen sähkövika? Eli yhtäkkiä lakkasi toimimasta vilkut, pyyhkijät, etuvalot, peilit. kuitenkin parkit ja hätävilkut pelaa . Virtalukon pohjaa tutkiessa oli siellä hieman paahtuneen näköinen johtonippu, siitä valkoisen muoviliittimen alapuolelta. Nyt mietinkin että meneekö näissä tapauksissa aina se uusiksi se virtalukon pohja? Kaikki tieto tähän aiheeseen liittyen on tervetullutta. Aiheesta keskusteluja löysin, mutta se miten jutut oli sitten ratkennut, niin meni multa ohi niissä. Ja tietty se, että jos ei osa tehä ite, niin millaisia kustannuksia voi odottaa... Jos joku osaa myös vinkata sen että mihin kannattaa Oulussa viedä, niin ois kiva...Että Vappuja vaan kaikille :mrgreen: :drinking:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itsellä oli vastaava vaiva yhdessä -00 TS:ssa ja korjaantui ihan liittimien putsilla ja kontaktien varmistamisella. Yhden johdon pinni oli muistaakseni vähän karannut ja piti painaa takaisin paikalleen.

Toimi tuon jälkeen ilman ongelmia, eikä johtoja tai liittimiä tarvinnut vaihtaa, vaikka valkoinen liitin lämmöstä olikin vähän tummunut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pauliina
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Joulu 2016, 10:32
Car(s): 156 TS 2,0 vm.2000 (2009-2012)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

Alfissimo kirjoitti:
01 Touko 2021, 09:20
Itsellä oli vastaava vaiva yhdessä -00 TS:ssa ja korjaantui ihan liittimien putsilla ja kontaktien varmistamisella. Yhden johdon pinni oli muistaakseni vähän karannut ja piti painaa takaisin paikalleen.

Toimi tuon jälkeen ilman ongelmia, eikä johtoja tai liittimiä tarvinnut vaihtaa, vaikka valkoinen liitin lämmöstä olikin vähän tummunut.
Olisipa pikkuisen ihana jos näin vähällä selviää, pitää testailla. kiitti vinkistä :)

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

^Mulla on ylimääräisenä virtalukon pohja mikäli tarvetta tulee.

Avatar
Pauliina
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Joulu 2016, 10:32
Car(s): 156 TS 2,0 vm.2000 (2009-2012)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

JMC kirjoitti:
02 Touko 2021, 17:56
^Mulla on ylimääräisenä virtalukon pohja mikäli tarvetta tulee.
Kiitos tarjouksesta, kaveri joka sitä tuli katsomaan, kerkesi jo napata netin puolelta kun kustanti vain kolmisen kymppiä :)
Siitä paljastuikin, että se pohja oli jotenkin löystynyt, eikä se johtoliitin pysy kunnolla paikallaan, vaikka se oli niin hiiltynyt että osa siitä mureni pois, jotta liittyykö nämä asiat oletettavasti kuitenki toisiinsa. Se pelaa nyt nippusiteillä tuettuna kunnes osa vaihtuu. :new-alien: Vian selvittämiseen hällä meni se kaks minuttia, viimeksi oli 4 ukkoa siinä parkkipaikalla pyörimässä joista ei kukaan oo varmaan Alfaa sen lähempänä ollu ja tiesivät italialaisten hirveät sähköviat kun joku kaveri jossain Shellin baarissa kertonu... klassikko. Tuumasin vaan että enpä oo muita omistanu, enkä omista. :lol:

Avatar
jnyalfa
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

alfa puhaltaa pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätö naviska on missä tahansa asennossa.. missä vika :D

Avatar
Keltsi
Viestit: 1869
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jos ilmastoinnillinen malli, niin mitä näyttää mittariston ulkolämpötilamittari? Oma oireili aikoinaan, kun ulkolämpömittarin anturi kiukutteli...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kannattaa kokeilla myös akku irti ja odottaa hetki virrat päällä ennen starttia, että ilmastointi hakee asentonsa. Manuilmastoinnillinen 147 ei totellu lämpöä eikä suuntausta, kun olin startannu suoraan akun kytkemisen jälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jnyalfa
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

Keltsi kirjoitti:
11 Touko 2021, 14:49
Jos ilmastoinnillinen malli, niin mitä näyttää mittariston ulkolämpötilamittari? Oma oireili aikoinaan, kun ulkolämpömittarin anturi kiukutteli...
näyttää ihan normaalia :|

..
Alfissimo kirjoitti:
11 Touko 2021, 15:20
Kannattaa kokeilla myös akku irti ja odottaa hetki virrat päällä ennen starttia, että ilmastointi hakee asentonsa. Manuilmastoinnillinen 147 ei totellu lämpöä eikä suuntausta, kun olin startannu suoraan akun kytkemisen jälkeen.
Kaikki kikka kolmoset kokeiltu ja pelkkää kuumaa ilmaa tulee, on tämä aika vehje 😃 onkos muita ideoita??
Viimeksi muokannut jnyalfa, 07 Kesä 2021, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Joo se kannattaa akun kytkemisen jälkeen antaa sen auton hakea ne ilmastointiläppien ym asennot itse kohdilleen......Sen kuulee auton sisällä, kun se itse niitä ilmaläppiä "ajelee" kohdilleen...

A Bart
Viestit: 1868
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tässä nyt ei kyllä mainittu onko mikä versio 156:sesta.
Mutta tuo uudempi tosiaankin vaatii sen läppien opetuksen, jos vaikka akku on sahattu tyhjäksi.
Vartiksi akku irti, radion koodi taskussa, kaapeli kiinni ja virrat päälle minuutiksi, pois päältä hetkeksi ja sitten käymään ja testaamaan.
Itse olen myös tehnyt tämän kylmällä koneella ja käyttänyt koneen tyhjäkäynnillä kuumaksi ekaan flektin käynnistykseen asti.
Sitten sammuksiin minuutiksi ja ajoon vasta sitten.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo läppien asemointihan tapahtuu heti, kun akun kengän yhdistää... Näin ainakin kahdessa ilmastoidussa 156:ssa omien kokemusten mukaan ('01 ja boselift).

Kuulee äänestä, kun alkaa surina käymään.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Nyt olis näinkin tyhmää kyssäriä kuin laajakaistalambdaa vanhaan tessun raaton. Ymmärtääkö OE-ecu laajakaistalambdojen päälle vai pitääkö megasquirtiä tms koneen kaveriks ja yrittää leimalle? Itsellä ei ole aiempaa kokemusta mutta tässähän sitä kokemusta kertyy kun lähtee kokeilemaan :silly:

ps auton raato on siis myynnissä ja korjailen kunhan keksin miten mutta ainakin toistaiseksi tuntuis olevan kaikki kunnossa ja haluaa vaan käydä pirun rikkaalla joten ecu lienee sitten yhteistyössä haluton. Ihanaa Sähkövika siis ja vm 99 ettei ois liian helppoa päästä ecuun sisälle.
Through difficulties to defeat

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Ecu ei ymmärrä laajakaistan päälle, mutta monet laajakaistaohjaimet osaavat emuloida kapeakaistaa, eli ei tarvitse tehdä reikää ylimääräiselle anturille.

Pelkkään kertaluonteiseen vianhakuun kyllä vaikuttaa liioittelulta.

Avatar
olli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 12:32

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja olli »

Mistähän saisi uudet lambda-anturit ennen katalysaattoria?

Kuvio on mennyt tähän mennessä niin, että tilasin autodocilta nämä: https://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1149390 . Korjaamolla kerrottiin, että eivät käyneet. Seuraavaksi hommattiin korjaamon kautta, nekään eivät käyneet. Nyt on kysytty myös Deltalta alkuperäisiä, eikä kuulemma ole saatavilla. Ovat ilmeisesti erimallisia ja vain toisen olisi saanut.

Autona on 156 JTS 2.0 vuosimallia 2005. Tarkempia auton tietoja nyt en osaa tähän laittaa, kaivelen kyllä jos tulee vinkkejä, mitä kaivella.

Jos ei suoraan löydy kauppaa mistä hommata, niin varaosanumerot saattaisi helpottaa, jos vaikka ebaysta tai muualta internetistä etsisi.
Viimeksi muokannut olli, 01 Kesä 2021, 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Jaaha, sun 156 on siis niitä ihan viimisiä. Muuttivat viimehetkillä liittimen :-D Osanumeroksi veikkaan 55198785. Bosch nummero
0258007301. Näkyy noita eksoottisia merkkejä olevan tarjolla, mutta boschia huonosti. En osaa sanoa, että toimiiko ollenkaan tai miten noit eksootiset. Eli jos bosch 0258007156 ei sovi, niin kyllä se sitten tuo uudempi luulis olevan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
olli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 12:32

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja olli »

Näyttäisi tuolla 55198785 numerolla löytyvän useampaakin tarvikemerkkiä. Ei tosin sano nuo merkit mitään, onko kellään kokemuksia/suosituksia. Meat & Doria, EPS, Ridex, Facet, Stark, Fispa.

Pitää vielä sitä Boschia metsästää jos jostain löytyisi.

Edit. Meat & Doria vaikuttaa parhaalta noista mitä saatavilla. Italialainen pitkän linjan pulju. Ei juuri pahoja sanoja löytynyt toisin kuin noista muista merkeistä.
Viimeksi muokannut olli, 01 Kesä 2021, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfoissa olen huomannut lambdoistatoimineen lähinnä vain NGK/Bosch :/ Vanhemmissa voi saatavuus olla jo ongelma, joten paha sanoa...

Facetin termarit ainakin ihan romuja (toimi se kai 8 tkm), niiden Lambda ei ees toiminu sen vertaa et herja olis poistunut ja mitähän näitä on. Myös Walterin lambda 156:ssa ei toiminut tuon taivaallista.

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

olli kirjoitti:
01 Kesä 2021, 17:26
Näyttäisi tuolla 55198785 numerolla löytyvän useampaakin tarvikemerkkiä. Ei tosin sano nuo merkit mitään, onko kellään kokemuksia/suosituksia. Meat & Doria, EPS, Ridex, Facet, Stark, Fispa.
Pitää vielä sitä Boschia metsästää jos jostain löytyisi.
Edit. Meat & Doria vaikuttaa parhaalta noista mitä saatavilla. Italialainen pitkän linjan pulju. Ei juuri pahoja sanoja löytynyt toisin kuin noista muista merkeistä.
Joo-o, meat doriassa on myös mainittu oe numero 55198786 eli GT jts lambda. Liitin ja sensori sama, mutta n.19cm pidempi kaapeli. Eli melkein sitten suoraan gt:n bosch, joita on saatavana. Hoitaa sen ylimääräsen pituuden vaikka siellä johtosarjassa jotenkin. Sitä lambdan kaapelia ei parane hullusti laittaa ja asianmukainen kiinnitys liittimelle. Voishan sitä vaihtaa sinne johtosarjaan vanhanmallin liittimen ja sitten vanhanmalliset lambdat. Mutta joo, jos vain jostain ne boschit löytyisi, niin vähimmällä pääsis.
Viimeksi muokannut palkus, 01 Kesä 2021, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja eikös noi Boschilaiset ota verrokkihapen liittimen läpi, eli ei parane pätkiä ja jatkella sitä yms...

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juu ja jokainen boschin tunnistin on erikseen säädetty kohilleen liittimessä olevalla vastuksella
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
jnyalfa
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

jnyalfa kirjoitti:
11 Touko 2021, 18:23
Keltsi kirjoitti:
11 Touko 2021, 14:49
Jos ilmastoinnillinen malli, niin mitä näyttää mittariston ulkolämpötilamittari? Oma oireili aikoinaan, kun ulkolämpömittarin anturi kiukutteli...
näyttää ihan normaalia :|

..
Alfissimo kirjoitti:
11 Touko 2021, 15:20
Kannattaa kokeilla myös akku irti ja odottaa hetki virrat päällä ennen starttia, että ilmastointi hakee asentonsa. Manuilmastoinnillinen 147 ei totellu lämpöä eikä suuntausta, kun olin startannu suoraan akun kytkemisen jälkeen.
Kaikki kikka kolmoset kokeiltu ja pelkkää kuumaa ilmaa tulee, on tämä aika vehje 😃 onkos muita ideoita??

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

jnyalfa kirjoitti:
07 Kesä 2021, 16:58
jnyalfa kirjoitti:
11 Touko 2021, 18:23
Keltsi kirjoitti:
11 Touko 2021, 14:49
Jos ilmastoinnillinen malli, niin mitä näyttää mittariston ulkolämpötilamittari? Oma oireili aikoinaan, kun ulkolämpömittarin anturi kiukutteli...
näyttää ihan normaalia :|

..
Alfissimo kirjoitti:
11 Touko 2021, 15:20
Kannattaa kokeilla myös akku irti ja odottaa hetki virrat päällä ennen starttia, että ilmastointi hakee asentonsa. Manuilmastoinnillinen 147 ei totellu lämpöä eikä suuntausta, kun olin startannu suoraan akun kytkemisen jälkeen.
Kaikki kikka kolmoset kokeiltu ja pelkkää kuumaa ilmaa tulee, on tämä aika vehje 😃 onkos muita ideoita??
Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.

Avatar
jnyalfa
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

Alfa Milano kirjoitti:
08 Kesä 2021, 18:02
jnyalfa kirjoitti:
07 Kesä 2021, 16:58
jnyalfa kirjoitti:
11 Touko 2021, 18:23


näyttää ihan normaalia :|

..

Kaikki kikka kolmoset kokeiltu ja pelkkää kuumaa ilmaa tulee, on tämä aika vehje 😃 onkos muita ideoita??
Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.
Okei täytyy viikonloppuna ottaa se keskikonsoli auki ja kattella että missä sellanen palikka on 🤔

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

jnyalfa kirjoitti:
08 Kesä 2021, 18:22
Alfa Milano kirjoitti:
08 Kesä 2021, 18:02
jnyalfa kirjoitti:
07 Kesä 2021, 16:58


Mulla oli kerran samainen vaiva 156:ssa (vm -99). Erityisen ikävä lämpöisillä kesäkeleillä. Vika löytyi keskikonsolin uumenista. Siellä on lämmönsäätöä ohjaava palikka (?), josta oli säätimen kosketuspinta kärähtänyt. Hoitui putsaamalla. Oli vähän hankala kaivaa se palikka esiin sieltä, kun en ollut ennen (enkä sen jälkeen) avannut keskikonsolia. Voi olla, että joutui myös repsikan puolen jalkatilan verhoiluja poistamaan, että siihen pääsi käsiksi. Itse palikka oli helppo avata, ja kärähtänyt kosketuspinta näkyi heti kun otti muovikuoren auki. Aikaa meni n. 2 tuntia, rahaa 0 e ja hermot 100%.
Okei täytyy viikonloppuna ottaa se keskikonsoli auki ja kattella että missä sellanen palikka on 🤔
Tuossa pari vanhaa ketjua aiheesta:

viewtopic.php?t=14708

viewtopic.php?f=1&t=14929&p=188177#p188177

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Tänään hajosi meidän 156 V6 Alfasta se letku, joka on siinä hammastangon alaosassa, eli näkyy, kun katsoo auton altapäin, ja tilaahan ei luonnollisesti ole liikaa :lol: ....sen verran purkasin, että otin koneen alta sen muovisuojan pois, ja myös vasemman etupyörän kotelosta purkasin sisälokasuojan pois....Ja huomasin, että nyt näkyy, jo sen hajonneen letkun alapääkin :shock: ....Joten kysymystä, eli tarviiko/kannattaako hommata originelli letku tuohon, vai meneekö ns:"yleisletkulla"?....Ei muuten, mutta en todellakaan haluisi hetikohta sitä Taas vaihdella :? .....Tämä kyseisen letku siis sijaitsee aikasen lähellä vasemman puolen vetoakselia (etenkin letkun alapää)....Ja kyseessä on -99 mallinen Alfa 156 v6.

Mistä muuten saa hommattua uusia letkuja tuohon hammastangon kohdille, vai voiko sinne tehdä tavallisesta öljynkestävästä letkusta uudet?

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Mikä öljy on sopiva 156 V6:n ohjaustehostimeen?....Järjestelmä on kohtalaisen tyhjä, joten järjestelmän täyttö on nyt ajankohtainen :? .....Auto on 156 V6 -99 Mallinen Sedan...

seppo
Viestit: 1369
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos on kyseessä tämä paluuputkisto, niin semmoinen pitäisi löytyä. Yhteys PM
086.jpg
086.jpg (23.38 KiB) Katsottu 11585 kertaa

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

seppo kirjoitti:
14 Kesä 2021, 08:58
Jos on kyseessä tämä paluuputkisto, niin semmoinen pitäisi löytyä. Yhteys PM
086.jpg
Ei ole/ollut tuo osa kyseessä....vaan se letku, mikä tulee hammastangosta (pituus noin 20cm)....Sain jo vaihdettua sen (aikaa ei mennyt kuin noin 3h) :roll:

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Minkälainen homma on vaihtaa 156:seen hammastangon suojakumi.....Näyttäisi siltä, että vasemmalle puolelle pitäs kohtpuolin vaihtaa :roll: ....Tiedän homman, että raidepää pitää ottaa pois, mutta saako sen hammastangon suojakumin sisäpään mitenkä pienillä ponnistuksilla otettua, ja uuden laitettua....Tilaa kun ei tuollakaan näköjään liikaa ole.?......Auto on -99 mallinen V6 Sedan

Mila
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Heinä 2021, 11:51
Car(s): Alfa 159 tbi , Alfa 156 2.5 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mila »

Heip.
Polttoaineen syötön kuvake palaa, tukehtuu vaihtaessa jos kiekat alle 3 tonnia ja vikakoodi ajopolkimen anturista.
Menisikö putsaamalla vai tuliko potentiometrin osto..? Onko varminta ottaa Boschin osa? Kannattaako samalla vaihtaa ilmamassamittari? 🤷 Kyseessä 2,5 V6.
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Syy on vahvalla todennäköisyydellä hanskalokeron takana olevassa kaasupolkimen liittimessä. Hanskalokeron alakautta pääsee käsiksi, neliön muotoinen, huonosti muistaen 4 tai 5 johtoinen valkoinen liitin. Saattaa olla klipsissä kiinni konsolin tukiraudassa, mutta todennäköisemmin käyty ennenkin ja roikkuu vapaana. Liitin auki, vähän kontaktisprayta ja takas kiinni. Ongelma pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

156 ja vilkun rele mallia "helppo vaihtaa" eli sijaitsee ohjauspylvään alapuolella. Pitääkö se rele olla juuri samaa tyyppiä kuin alkuperäinen (A 727 / 7573490 / 719075) vai käykö siihen joku tarvikeosa*?

En ole muistaakseni koskaan vaihtanut relettä mihinkään ja googletus aiheella tuo lähinnä varaosakaupan/kauppojen mainoksia.

*esimerkiksi tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000017800

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

155156 kirjoitti:
12 Heinä 2021, 11:41
156 ja vilkun rele mallia "helppo vaihtaa" eli sijaitsee ohjauspylvään alapuolella. Pitääkö se rele olla juuri samaa tyyppiä kuin alkuperäinen (A 727 / 7573490 / 719075) vai käykö siihen joku tarvikeosa*?

En ole muistaakseni koskaan vaihtanut relettä mihinkään ja googletus aiheella tuo lähinnä varaosakaupan/kauppojen mainoksia.

*esimerkiksi tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000017800
Tarvike käy, jos mahtuu. Jos autossa VDC niin tila on äärimmäisen ahdas ja tarvike on liian pitkä. Mä itse tein siten, että vetäsin releelle jatkojohdot sulakerasiaan ja laitoin releen sinne - parempi olisi ollut laittaa relepohja ja siihen johdot, mutta hyvin se toimi. Oli siis se mun 2002 mallin 156 super 1.8TS.

Ohjeet ja kuvat löytyy tältä foorumilta muistaakseni ihan omasta ketjustaan, kun en projektitopikkiin tainnut paljoa laitella.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vanhemmassa (-97-01, ennen boselift) vilkkurele on ihan tilavasti. Rattiakselin alamuovi pois ja vaihto on naks pois, naks tilalle. No okei, vanha voi olla vähän jumissa, mutta silti vain irtipois.

Edit:
Maailmalta esim. https://m.autodoc.fi/vemo/2291349

Ja paikallisista kivijaloistakin voi toki löytyä, jos vähän jaksavat jäljittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

nonzero
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Löytyisikö joltain PK-seudulta kykyä ja laitteita nollata airbag vikavalo vuoden 98 bussosta? Pitäisi katsastaa parin viikon sisään ja voisi ainakin helpot viat korjata.

Typpi
Viestit: 250
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Typpi »

Kysytäänhän nyt täältäkin... Onko kellään twin spark ja motronic 1.5.5 ecun kanssa ollut ongelmia käynnistymisen ja käynnissäpysymisen kanssa?
145 2.0TS koneella päätti lakata käymästä ja heittää seuraavia herjoja: Kuva

Tarkistin ja puhdistin jo päämaadotukset ja akun navoissa olevat liitännät, ei auttanut.
Vaihdoin ilmamassamittarin ja kampuran anturin uuteen valeon malliin. Kierroslukumittari heiluu kuin heinämies ajoittain virtojen ollessa päällä... Alkaa ajatukset loppumaan kesken :crazyeyes:

Edit:
Sain ratkeamaan putsaamalla kaikki releenkannat ja sulakekannat konehuoneen puolelta, jotain hapettumaa siellä oli.
viewtopic.php?f=4&t=37354&p=662213#p662213

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Suositelkaas pallonivelen ulosvedintä, jolla saa sekä ylemmän, että alemman tukivarren nivelet irti.

Mtx:n valurautaisesta meni kierteet, eikä haarukallakaan auennut. Annettu kuitenkin asetyleenitöhöllä lämpöä ja kylmäainetta pulttiin.

Muutkin niksit ovat tervetulleita. Ei ole meinaan aikaisemmin ikinä näin tiukassa olleet.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Lauantaina Kemorassa katselemassa Alfa Romeoita radalla. Liikenteessä 156:lla ja muuten mukava päivä, kunnes takaisin ajaessa alkoivat jarrut pehmenemään. Oikealta puolelta edestä jarruputki ilmaisesti halkesi. Jarruneste roiskuu konetilan puolelta alhaalta poljinta painaessa, mutta tarkkaa paikkaa ei päältäpäin näy.

Kysymys: onko miten työlas homma (ammattilaiselle, ei minulle) vaihtaa oikean puolen jarruputki eteen, siis johonkin sinne moottorin ja rintapellin väliin? Auto 156 2.5 V6.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

155156 kirjoitti:
09 Elo 2021, 16:26
Lauantaina Kemorassa katselemassa Alfa Romeoita radalla. Liikenteessä 156:lla ja muuten mukava päivä, kunnes takaisin ajaessa alkoivat jarrut pehmenemään. Oikealta puolelta edestä jarruputki ilmaisesti halkesi. Jarruneste roiskuu konetilan puolelta alhaalta poljinta painaessa, mutta tarkkaa paikkaa ei päältäpäin näy.

Kysymys: onko miten työlas homma (ammattilaiselle, ei minulle) vaihtaa oikean puolen jarruputki eteen, siis johonkin sinne moottorin ja rintapellin väliin? Auto 156 2.5 V6.
V6:sta tarkalleen ottaen en osaa sanoa, mutta ainakin 2.4 jtdm oli tehtävissä, joskin kannattaa ottaa vähintään 12 asennusjuomaa. Sen verran v-mäistä oli pujotella putki paikalleen.

Vedin siis originaalin suoraksi ja tilasin samanmittaisen kupariputken liittimineen. Siitä kerältä sit vetelin paikalleen.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

No jo nyt on perkele 😅

Oon nyt rikkonu 3 pallonivelen irroitustyökalua ja yhden haarukan. Palloniveliä on lähtenyt auki 1/6.

Oisko mitään niksejä vai pitääkö vain tylysti vaihtaa olka-akseleita myöten kaikki?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

FinPat
Viestit: 7902
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja FinPat »

wileythecoyote kirjoitti:
09 Elo 2021, 22:41
No jo nyt on perkele 😅

Oon nyt rikkonu 3 pallonivelen irroitustyökalua ja yhden haarukan. Palloniveliä on lähtenyt auki 1/6.

Oisko mitään niksejä vai pitääkö vain tylysti vaihtaa olka-akseleita myöten kaikki?
Meillä oli pajalla joskus hydraulinen pallonivelten ulosvetäjä joka runttasi useamman tonnin voimalla. Saisikohan tuollaisia lainattua jostain?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Puristava haarukka? Muista LYÖDÄ siihen. Lujaa. Siis oikeesti lujaa. 3kg leka on oikeen hyvä.

Siis näihin https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/ ... ulosvetaja esim, tuo kuvassa vasemmalla näkyvä tasanen kohta.

Noista on vielä enempi lyötäväksi tarkoitettuja versioita paremmalla kololla hakkaamista varten, mutta tuo tosiaan nivelen väliin, kunnolla kireyttä ja sitten lekalla perään. Sama pätee haarukkaan, ei ne vääntämistä oikeen kestä, jos paikat oikeesti jumissa. 8)

Ps.
Oon nähnyt hydraulisen ulosvetäjän räjähtävän atomeiksi, kun oli tiukassa. Tais olla joku Volkkarin pallonivel, joka aukesi puhtaasti ihan vaan lämmöllä...

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:
09 Elo 2021, 23:38
Puristava haarukka? Muista LYÖDÄ siihen. Lujaa. Siis oikeesti lujaa. 3kg leka on oikeen hyvä.

Siis näihin https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/ ... ulosvetaja esim, tuo kuvassa vasemmalla näkyvä tasanen kohta.

Noista on vielä enempi lyötäväksi tarkoitettuja versioita paremmalla kololla hakkaamista varten, mutta tuo tosiaan nivelen väliin, kunnolla kireyttä ja sitten lekalla perään. Sama pätee haarukkaan, ei ne vääntämistä oikeen kestä, jos paikat oikeesti jumissa. 8)

Ps.
Oon nähnyt hydraulisen ulosvetäjän räjähtävän atomeiksi, kun oli tiukassa. Tais olla joku Volkkarin pallonivel, joka aukesi puhtaasti ihan vaan lämmöllä...
Näihin puristaviin ei voi lyödä lainkaan. Varsinkin lämpimänä tuppaavat räjähtään atomeiksi.

Yleensä ei ole tarvinnut mitään muuta kalua kuin toisen tunkin alatukarin pultin alle ja moskalla olka-akseliin, niin on viimestää neljännellä irronnut.
Yhden kerran oon joutunu käyttään avaajaa ja kerran oon joutunu poistaa raidetangon pään haarukalla. Tukivarsia on kuitenkin 4n alfan omistuksen aikana vaihdeltu kymmenisen kappaletta.

Vein sit olka-akselit alatukivarsineen korjaamolle. Toisessa on lisäksi ylätukivarren pallo jumissa ja toisessa raidetangonpää.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Garmund
Viestit: 2138
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Itse olen tunkin ja lekan kanssa irroittanut alapallon ja vain moskan(lyhytvartinen leka) kanssa yläpallon ja raidetangon pään.

Alapallon kaa saa koko kulman painon laittaa siihen tunkin varaan, millä nostaa alapallonivelestä ylöspäin. Sitten vaan auton alta voimalla isolla lekaa olka-akseliin. En muista laitoinko muttern hieman kierteelle, pallonivelen kierteitä suojaamaan.

Yläpallonivel miulla auennut lyömällä moskalla pallonivelen kiinnityskartion kohdalta olka-akselin sivuille, olka-akselissa on siinä ylhäällä tasainen kohtakin sivuilla.

RT-pää kanssa lyönyt (moskalla) sivulta olka-akseliin tai sitten siihenkin tunkki painamaan sitä rt-päätä ylöspäin ja sitten lekaa.

Itsellä motonetin halvat ulosvetäjät vaan hajonneet, eikä edes oikein mahtunut miusta paikalle nivelen suojakumia rikkomati. Jos ei tarvitse ehjänä saada auki, niin sitten lyöntihaarukka varmaan paras.
Suoraan vaan suoraa

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Napsahti äsken vasemman puolen takaovesta ikkunannosto vaijeri poikki, kun olin avaamassa takasivulasia....Onkohan kuinkakin veemäinen homma vaihtaa, vai meneekö vaihtoon koko nostinsysteemi?.....Verhoilun purkasin jo pois, ja totesin tuon vaijerin katkeamisen :evil: ....Auto on 156 Sedan -99 mallinen...

Avatar
Macela
Viestit: 2657
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kävi sama pari vuotta sitten. Päädyin vaihtaa vaan koko nostimen suoraan kun löyty foorumilta ok-hintaan purkuosa. Nostin ei ainakaan itsessään ollu paha vaihtaa mitä nyt yks muoviklipsu tais vähä taistella.

Vastaa Viestiin