Airbag merkkivalo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Airbag merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Onkos muilla toi merkkivalo jäänyt palamaan? toihan on kuitattava huollossa. Katsastuspoika hylkäsi kaunokaiseni moisen merkkivalon takia,vaikka olin sen teipillä peittänyt :mrgreen: :oops: :oops:
- Alfaholic -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ittelläei oo Alfassa sattunu moista -luullu olen kylläkin. Olikohan tällä palstalla vai jollain muulla, että kannattaa yrittää saad liikkeen/takuun piiriin tuo kuittaus kun airbagin + oheisvermeiden pitäsi toimia ainakin 10 vuotta.

Joku "tiesi" tai tiesi, että ne malli, joissa ei tuplatyynyä oikuttelee herkemmin, koska softat tehty tuplatyynylliseen malliin. Omassa -00 mallissa tuplatyynyin ei oo ollut vielä ongelmia tuon suhtee 80 tkm:n matkalla.
MP

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

On joo, kaksikin kertaa syttynyt. Ainakin -98 mallisessa johtunee pelkääjän puolen airbagin anturista. Ressukka rupeaa jossain vaiheessa luulemaan, että sen puolen bagissa on vikaa, vaikka sitä ei edes kuulu varustukseen!

jariay
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Touko 2003, 17:46
Paikkakunta: Kitee

sama vika

Viesti Kirjoittaja jariay »

156 2,4 JTD -98, miten sen valon saa pois ja mitä maksaa?
Jari

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: sama vika

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

jariay kirjoitti:156 2,4 JTD -98, miten sen valon saa pois ja mitä maksaa?
Pitää vilauttaa jotain testeriä, joka saa apparaatin taas järkiinsä. Ei kestä kauaa luullakseni, joten tuskin maksaa paljoa esim. Automilanossa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

lueskelin alfa newsseista tuosta ongelmasta , aika monesti ongelma on tullut jos auto on startattu apukaapeleilla tai muuten akun kanssa touhuttu :lol: ja toinen syy on liitos/sensori penkin alla "(the mechanic told me that the sensors under the front
seats are just too sensitive and when the seats are adjusted that problem occurs") , penkin liikuttelu aiheuttaa tuon?.
Jos tuo resetoidaan huollossa kannattaisi kai samalla tarkistaa tuo liitos.Ettei tarvitse joka kuukausi resetoida. Itselläni ei ole ollut tuon kanssa mitään ongelmia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

jariay
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Touko 2003, 17:46
Paikkakunta: Kitee

156 airbag merkkivalon kuittaus

Viesti Kirjoittaja jariay »

teetin tänään Joensuun PK-autossa. Maksoi 30 eur. Voi asentajan mukaan
johtua useista eri syistä ja on tyypillä esiintyvä vika. Minulla häiriö johtui
kellojousesta ja jos toistuu, kehoitettiin kellojousi uusimaan.
Nyt katsastukseen...
Jari

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Moi! Minulla 147 parin litran koneella. Auto Milanossa kuittasivat airbagin valon 60 tkm huollossa. Kuulemma jousikello temppuilee... kuulemma merkin tyyppivika... :lol: Tietääkö kukaan uuden jousikellon hintaa? :crazyeyes:

JJ
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Maalis 2003, 11:05
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja JJ »

mikä on jousikello ja missä se sijaitsee??

jariay
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Touko 2003, 17:46
Paikkakunta: Kitee

jousikello

Viesti Kirjoittaja jariay »

hei,

Itse kuittautin valon kesällä ja taas syttyi. kts edelliset viestit , kehoitus uusia jousikello. en muista onko jousikello vai kellojousi oikea nimitys, mutta se sijaitsee ratin alla kojelaudan alapuolella. Huoltomies purki rattitunnelin ympäristöstä viimeksi muovit ja siellä se sijaitsee. Työtähän siinä ei paljoa ole, mutta se osa maksanee maltaita?? en ole vielä uusinut.
Jari

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sama laulu, valo pysyi pimeänä kuukauden päivät. tällä kertaa sammutin hänet lopullisesti, rauha hänen sielulleen...
terv. sivuleikkuri :mrgreen:
- Alfaholic -

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Viime kesänä huollossa kuittasivat valon omasta Alfastani (156/-99) ja taas syttyi. Sitä vaan, että onko tässä airbag-hommassa se vaara, että jos vikavalo palaa ei airbagi toimi (joku esto)? Ois aika ikävä ylläri kolarissa :P

Eli vika vois olla:

1) Kellojousi
2) Joku fucking liitin istuimessa
3) Yhden airbagin malleissa softa haahuilee toista (?). Vaikea uskoa...
... oliko muitakin?

Omassa tapauksessa homma on se, että ostin auton kesällä käytettynä (66 kkm ajettuna) ja autokaupassa sovittiin, että airbaginvalovika korjataan hintaan. No se "korjattiin" tekemällä se vika-analyysi, jolloin valo sammui. Kone ilmoitti viaksi jonkin häiriön tms. No nyt valo syttyi taas ja auton ostosta aikaa vain 4 kk, joten minusta korjaus, oikea korjaaminen (kellojousen vaihto?) kuuluisi saada autoliikkeen piikkiin. Eikö? Vastaavia kokemuksia?

Francesco78
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2003, 03:04
Paikkakunta: Belluno Italia

Re: sama vika

Viesti Kirjoittaja Francesco78 »

jariay kirjoitti:156 2,4 JTD -98, miten sen valon saa pois ja mitä maksaa?
Italiassa me sanotaan että pitää antaa olla :lol:
Tuo on tunnettu vamma mutta on aika vaikeaa poistaa :?
Alfa 147 JTD 16v Distinctive 140Hv Distinctive

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ääk :crazyeyes:

Nyt mullakin syttyi tuo airbagin lyhty ensimmäisen kerran.

Pitää näköjään viedä Italian ihme huoltoon. Toivottavasti ei vaan maksa maltaita...

:cry:
Ammattina autokauppa

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Sanokaas Alfa-tuntijat miten toimisitte tilanteessa, jossa olette ostamassa muuten kunnollista 156:sta, mutta jossa tuo kyseinen airbagvalo palaa. En haluaisi tuijotella ylimääräisiä varoituksia, eli jonkinmoista kunnollista ratkaisua pitäisi saada aikaan (ei polttimon poistamista). Saako vian kuntoon jollakin muulla konstilla kuin pelkällä nollaamisella, vai joutuuko vian kanssa elämään?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Maclane kirjoitti:Sanokaas Alfa-tuntijat miten toimisitte tilanteessa, jossa olette ostamassa muuten kunnollista 156:sta, mutta jossa tuo kyseinen airbagvalo palaa. En haluaisi tuijotella ylimääräisiä varoituksia, eli jonkinmoista kunnollista ratkaisua pitäisi saada aikaan (ei polttimon poistamista). Saako vian kuntoon jollakin muulla konstilla kuin pelkällä nollaamisella, vai joutuuko vian kanssa elämään?
ton vian kanssa on vaan elettävä. valo ei saa palaa katsastuksessa, kuittaus malmin deltassa 20€..
eikai moinen pikkujuttu ostamista estä, paloi toi mullakin ostaessa 8)
- Alfaholic -

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

jari64 kirjoitti:ton vian kanssa on vaan elettävä. valo ei saa palaa katsastuksessa, kuittaus malmin deltassa 20?..
eikai moinen pikkujuttu ostamista estä, paloi toi mullakin ostaessa 8)
juu, käsittääkseni airbagit ei toimi, jos kys. varoitusvalo palaa? Silloinhan autoin passiivinen turvallisuus on huomattavasti huonompi.

Omakohtaisesti tuli jouluattoiltana testattua tuota Alfan passiivista turvallisuutta, kun aktiivinen ei riittänyt. :( :( :( . Pitää tässä pistää juttua tarkemmin asiasta, kun enemmän innostuu tilittään. Tällä hetkellä kaunotar on kuitenkin melko ajokelvoton ja saa nähdä korjataanko sitä.... Ihmisvahingoilta säästyttiin ja airbagit eivät ainakaan pahentaneet tilannetta. :wink:
Kuva

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

R@gdoll kirjoitti:Omakohtaisesti tuli jouluattoiltana testattua tuota Alfan passiivista turvallisuutta, kun aktiivinen ei riittänyt. Pitää tässä pistää juttua tarkemmin asiasta, kun enemmän innostuu tilittään. Tällä hetkellä kaunotar on kuitenkin melko ajokelvoton ja saa nähdä korjataanko sitä.... Ihmisvahingoilta säästyttiin ja airbagit eivät ainakaan pahentaneet tilannetta.
Älä perkele... :( Mitä tapahtui? Hirvi?
Hyvä, ettei kuitenkaan ihmisvahinkoja tullut.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Ikävä juttu tuo onnettomuus, ja toimi airbag tai ei valon palaessa ei noiden kanssa viitsisi leikkiä. Ainakin kolmiovisessa Citroen Xsarassa on ollut samanlaista vikaa ja penkin liittimiä rassaamalla tms.. viat on saatu kuntoon. Ilmeisesti Alfassa homma tuntuu uusiutuvan silti? En usko, että auton hankinta tuollaiseen kysymykseen kaatuu, mutta tarkkana ihmisenä ratkaisu kiinnostaisi. Luulisi nyt jonkun insinöörin löytävän pysyvän ratkaisun?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

juu, käsittääkseni airbagit ei toimi, jos kys. varoitusvalo palaa?

tohon en kyllä usko, sillä testerin mukaan missään ei ole vikaa..
jostain tärähdyksestä tms. toi valo syttyy?? mutta alfassa sitä ei voi sammuttaa kuin tuolla testerillä.
esim. sitikassa toi valo kuittaantuu käyttämällä virrat pois :?
- Alfaholic -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jari64 kirjoitti:juu, käsittääkseni airbagit ei toimi, jos kys. varoitusvalo palaa?
Ei SAA toimia jos valo palaa. Virhetoiminnan vaara...

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

alfa 156 v6 kirjoitti:
jari64 kirjoitti:juu, käsittääkseni airbagit ei toimi, jos kys. varoitusvalo palaa?
Ei SAA toimia jos valo palaa. Virhetoiminnan vaara...
hmm.. mistäs ton tiedon sait ?
en tietty väitä vääräksi.
- Alfaholic -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jari64 kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
jari64 kirjoitti:juu, käsittääkseni airbagit ei toimi, jos kys. varoitusvalo palaa?
Ei SAA toimia jos valo palaa. Virhetoiminnan vaara...
hmm.. mistäs ton tiedon sait ?
en tietty väitä vääräksi.
Ainakin näin koulussa väittivät, ei kai se mikään absoluuttinen totuus ole :lol:
Edes sen komponentin tulisi käsittääkseni olla hiljaa joka vikaa herjaa. Ja komponentteja ei nyt kauheasti ole ja kaikki kutakuinkin aiheesta siellä että luulisi ettei toimi halutusti jos jouku palikka mykkänä :roll:

Avatar
Ghost
Viestit: 465
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ohjekirjassa muuten sanotaan, että: Airbag-järjestelmä ei tarvitse huoltoa. Valmistaja antaa airbag-järjestelmälle kymmenen vuoden takuun!!! Käsittääkseni tähän pitäisi sisältyä myös jousikellot ja valojen kuittaamiset... eikös ne kuitenkin airbag-järjestelmään kuulu???

vanhala
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vanhala »

Ohjekirjassa kyllä puhutaan 10vuoden takuusta, mutta kun tiedustelin asiaa Delta-Autosta, niin he eivät olleet kuulleetkaan moisesta. Italkon taas myönsi, että ensimmäisissä ohjekirjoissa puhutaan 10 vuodentakuusta, mutta siinä on kuulemma käännös virhe. Tekstin pitäisi olla jotenkin näin. "Alfa Romeo takaa järjestelmälle 10vuoden käyttöajan." Tämän jälkeen pitäisi vaihtaa mm. bagit.

Avatar
Ghost
Viestit: 465
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Jaahas, pitänee hankkia jostain englanninkielinen ohjekirja ja tehdä oma tulkintansa. Jos vaikka tulisi asiaa kuluttaja-asiamiehelle... Mitähän siinä uudemmassa ohjekirjassa sitten sanatarkasti sanotaan.

vanhala
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vanhala »

Englanninkielisestä en tiedä mutta. mulla on Saksankielinen jos täältä löytyy saksan osaaajia.

Das Airbag-System erfordert keine Wartung; de Wirksamkeit erstreckt sich über 10 Jahre. Der Verfallstermin ist auf einem Schild
angegeben, das an der Säule der fahrerseitigen Tür befestigt ist.

Bei Ablauf dieses Termins muß man sich an den Autorisierten Kundendienst Alfa Romeo wenden.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Tuota,tuota...
Kun noiden ilmatyynyjärjestelmien käyttöikä näyttää olevan sen 10 vuotta lähes kaikissa merkeissä,niin entä sen jälkeen?
Hylkääkö katsastusmies auton mikäli järjestelmää ei ole uusittu,ja paljonkohan uusiminen maksaa ?

Todennäköisestihän pelkkien räjähdyspatruunoiden vaihtaminen riittää.

Muuten olen sitä mieltä,että jos ohjekirjassa lukee,että jollakin laitteella on tietyn pituinen takuu,niin se on sitten niin,eikä muuksi muutu vaikka kuinka muuta huollossa väitetään.

Avatar
Ghost
Viestit: 465
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

vanhala kirjoitti:Englanninkielisestä en tiedä mutta. mulla on Saksankielinen jos täältä löytyy saksan osaaajia.
Kahden vuoden peruskoulusaksan ja melko paljon pitemmän autopainotteisen jatkokoulutuksen (=auto, motor und sport-lehti ja DSF:n auto-ohjelmat) ja sanakirjan voimalla väittäisin, että siinä sanotaan, että:Airbag järjestelmä ei tarvitse huoltoa; toimintakunto (tai jotain sinnepäin) säilyy yli 10-vuotta... sitten sanotaan varmaankin siitä tarrasta kuskin oven pielessä... ja että, kun päivät ovat luetut, niin täytyy kääntyä valtuutetun huollon puoleen.

Eipä siinä tosiaan takuusta mitään puhuta. Toisaalta "tomintakunto säilyy yli 10 vuotta"!!! Voisiko tuohon tarttua?

On tainnut Italkonin kielenkääntäjä löytyä Tapolan makkaratehtaalta... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ghost kirjoitti:On tainnut Italkonin kielenkääntäjä löytyä Tapolan makkaratehtaalta... :lol:
:lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

Syttyipä omassa 2002:ssa 156:ssa airbagin merkkivalo eilen ja käytin tänään DA:ssa. Kuulemma koko ohjainyksikkö pimeänä. Onneksi oli takuuaika. Outoa noitten osien osalta on se, että aina menee leipomiseksi. Nytkin on kaksi vaihtoehtoista yksikköä, joista ensimmäistä testataan ensi torstaina, jos vaikka sopisi ja toinen malli joudutaan tilaamaan Italiasta. Siinä taas menee aikaa, kun ovat kuulemma Italiassa lakossa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kirkinen kirjoitti:Moi! Minulla 147 parin litran koneella. Auto Milanossa kuittasivat airbagin valon 60 tkm huollossa. Kuulemma jousikello temppuilee... kuulemma merkin tyyppivika... :lol: Tietääkö kukaan uuden jousikellon hintaa? :crazyeyes:
Terve taas! Alfa joulumielellä... :lol: Olimme lähdössä Joensuuhun päin Kouvolasta. Auton lastaamisen aikana käydessään päätti sitten näytellä taas joulumieltään ja sytytti airbagin valon. Hienoa, punaista ja vihreää kojelaudassa... Homma kesti läjässä taas noin 50tkm, mittarissa nyt 110tkm. :mrgreen: Pitää palata hommaan 120tkm huollossa... :shock:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Nollattiin taas 120 tkm huollossa. Kuulemma jossain joku liitos, jossa ei oikein sähkö kulkenut.

Tuon jälkeen ajoin noin 2 tkm ja taas palaa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Mulla oli sama homma 156:ssa, kun olin autoa ostamassa nyt kesäkuussa. Eli merkkivalo paloi. Liike josta auton ostin, käytti auton airbagivalon resetoitavana Tampereen Delta-Autossa.

Edelliseltä omistajalta ja Tampereen Deltalta minä sain hieman poikkeavaa ohjeistusta tästä bugista. Tämän tiedon mukaan airbagin merkkivalo jää joskus jumiin siksi, että autoa startatessa airbagien testaussofta ei aina "ehdi mukaan". Tähänhän voisi toki sitten myötävaikuttaa nuo liitinten yms. heikkoudet. Kiertotienä allekirjoittanut ohjeistettiin starttaamaan auto aina siten, että odotetaan airbagin merkkivalon sammumista ennen starttia (eli virrat päälle ja odotusta pari sekkaa). Ota tästä nyt sitten selvää...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

tmv kirjoitti:Kiertotienä allekirjoittanut ohjeistettiin starttaamaan auto aina siten, että odotetaan airbagin merkkivalon sammumista ennen starttia (eli virrat päälle ja odotusta pari sekkaa). Ota tästä nyt sitten selvää...
Nimimerkillä: Valo syttynyt kuittauksen jälkeen ei starttauksen yhteydessä, vaan auton pyöriessä joutokäyntiä ja tavaroita lastattaessa :mrgreen: .
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Kirkinen kirjoitti:Nimimerkillä: Valo syttynyt kuittauksen jälkeen ei starttauksen yhteydessä, vaan auton pyöriessä joutokäyntiä ja tavaroita lastattaessa :mrgreen: .
No tuo kyllä kuulostaisi aika vahvasti joltain johtoihin liittyvältä kosketushäröltä?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

tmv kirjoitti:No tuo kyllä kuulostaisi aika vahvasti joltain johtoihin liittyvältä kosketushäröltä?
Vedettiin eilen Ahvenistolla kylkimyyryä, ei paljon haitannut :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kirkinen kirjoitti:Nimimerkillä: Valo syttynyt kuittauksen jälkeen ei starttauksen yhteydessä, vaan auton pyöriessä joutokäyntiä ja tavaroita lastattaessa :mrgreen: .
Tapahtui kerran myös itselleni. Vein samantien korjattavaksi konalan deltan pikahuoltoon, jossa vika fiksattiin, eikä ole sen jälkeen enään ilmantunu! Se autoa lastattaessa syttyvä valo johtuu ikkuna tyynyjen heppoisesta johtoliitoksesta, joka sijaitsee molemmissa takakulmissa. Liitoksiin pääsee käsiksi niistä lampunvaihto reijistä. Niin ja kaikki Airbageihin liittyvät johdothan ovat sitten keltaisia.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Airbag merkkivalo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Edellisessä alfassa paloi vähän väliä. Turvavyön kiristäjää pariinkertaan ilmoitti syyksi ja viimeisellä kerralla ne "hitsasivat" jotain samalta suunnalta, eikä sen jälkeen ollut ongelmaa. Vaimo käytti autoa silloin huollossa ja minulle jäi epäselväksi, mitä olivat tehneet, mutta tyytyväinen olin vikailmoitusten loppumisesta. Vaimo sanoi, että hitsasivat, voipi olla että juottivatkin vain. Kosketushäiriöstä kuitenkin oli käsitykseni mukaan kyse. Rovaniemen Deltassa korjasivat, Konalassa olisivat tilanneet kokonaan uuden turvavyön 300€. Rovaniemellä näytti olevan laskussa vain 0,5 tunnin työt.

Uuden alfan kanssa ei ole ollut vielä minkäänlaisia murheita, mutta eipä ole vielä syksyn kosteilla ajeltukaan.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Boxer33 kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:Nimimerkillä: Valo syttynyt kuittauksen jälkeen ei starttauksen yhteydessä, vaan auton pyöriessä joutokäyntiä ja tavaroita lastattaessa :mrgreen: .
Se autoa lastattaessa syttyvä valo johtuu ikkuna tyynyjen heppoisesta johtoliitoksesta, joka sijaitsee molemmissa takakulmissa. Liitoksiin pääsee käsiksi niistä lampunvaihto reijistä. .
Tarkennatko, että mitkä reiät on kyseessä? Takalamppujen mahdollisesti? Milanon kaveri sanoi purkaneen toisen oven ja tarkistelleen sieltä liitoksia. Sen jälkeen 2 tkm ja valo paloi uudestaan. Mulla kolme ovinen malli...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kirkinen kirjoitti:Tarkennatko, että mitkä reiät on kyseessä? Takalamppujen mahdollisesti? Milanon kaveri sanoi purkaneen toisen oven ja tarkistelleen sieltä liitoksia. Sen jälkeen 2 tkm ja valo paloi uudestaan. Mulla kolme ovinen malli...
Mulla on myös kolmeovinen ja vika ilmaantui kun takaboksi paiskattiin kovakouraisesti kiinni auton ollessa käynnissä. Liittimet löytyy nimenomaan niistä takalamppujen vaihto reijistä. Ymmärtääkseni liittimet voi irroittaa toisistaan ja fiksata, kunhan vaan virrat ei ole päällä. Mutta jos sulla jo valo palaa, niin senhän joudut jokatapauksessa nollauttamaan jossain..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Boxer33 kirjoitti:niin senhän joudut jokatapauksessa nollauttamaan jossain..
Pääkaupunkiseudulla halpa nollauspaikka jossakin?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kirkinen kirjoitti:Pääkaupunkiseudulla halpa nollauspaikka jossakin?
Itse kävin Automilanossa, jolla on mielestäni kohtuullinen hinta eli 40€. Halvempikin toki saisi olla. Muutamasta PK-seudun DA:sta tarjosivat puhelimessa 60-66€. Että sillei.

Edit 2.11.2005
Tuusulan autosähkössä kuittauksen hinta kokonaiset 20€, halpaa kuin näkkileipä :-)
Viimeksi muokannut JiiPee, 02 Marras 2005, 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Dodii...airbagin lamppu oli pimeänä mukavat kolme kuukautta. Eilen tuli säädettyä apukuskin penkki niin pitkälle eteenpäin kuin vaan menee ja sama toiseen suuntaan. Virrat päälle ja kas, airbagin lamppu paloi :evil: Saatanan saatana! Tampereen Deltassa heinäkuussa sanoivat ettei se palaminen johdu mistään liitoksista penkin alla, mut nyt alan oleen kyllä hieman toista mieltä!
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Minun "bägivalo" on ollut hiljaa jo kohta vuoden. Ostaessani auton, se paloi milloin sattui. Käytin autoa Rovaniemen DA:ssa ja huoltomies oli tinannut jotkin liittimet pelkääjän penkin alta yhteen ja siihen loppui reistailu. Suosittelen samaa operaatiota muillekin valon parjaamille :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Suoraan asiaan: Halvin nollauspaikka Oulussa?

Vaimo raportoi kuulleensa 'naksauksen' jonka jälkeen 'joku valo' syttyi koetauluun (öljyvalosta olen toki valistanut :D) - loput voitte arvata...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Unohdin laittaa tänne postin kun mullakin ekaa kertaa syttyi tuo kirottu valo. AlfaMilanossa saivat sen sammumaan mutta vika oli tällä kertaa ohjauspylvään sisällä? Mutta huono kontakti yhtä kaikki.Toivottavasti pysyy sammuksissa mokoma :sleeping:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Wile E. Coyote kirjoitti:... mutta vika oli tällä kertaa ohjauspylvään sisällä? Mutta huono kontakti yhtä kaikki...
Mun Alfassa testi herjasi suunnilleen sitä samaista paikkaa viime heinäkuussa. Diagnoosit ilmoittivat ajoittaista katkosta yhteydessä kuljettajan turvatyynyyn. Tästä suivaantuneena purin tavarat pois ohjauspylväästä ja mittasin mm. kellojousen -> ei vikaa. Epäilykseni kohdistui ratin keskiössä olevan airbagin liittimeen, joka ilmiselvästi oli hieman "löysähkö". Niinpä vahvistin teippaamalla kaikki mahdolliset liitokset ratilta aina airbagin eculle asti. Samalla raivolla vahvistin teipillä myös keskipilareissa olevat turvavöiden esikiristimien johtojen liitokset. Eipä valokaan ole enää syttynyt kolmatta kertaa (oho, jo puolivuotta ilman tätä ongelmaa !?!?). Ja teippinä kaikkeen käyvä ilmastointiteippi.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Voiko nuo bagit laueta jos niihin liittimiin kajoaa akua irroittamatta. Ei kiinnosta (jos tuo vielä syttyilee) laukoa bageja. Siinä voi pian pää irrota/sydän pysähtyä ja kalliiksikin se varmaan tulis :silly:

EDIT: niin mulla syttyi mielenkintoisesti molemmat bagi valot¨, se keltainen ja punainen=Kuskin sekä repsikan(?), ja molemmat jäivät myös palamaan!
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Muistaakseni service CD:llä mainitaan, että akku irti ja odotetaan varoaika, joka kaiketi on 10 tai 15 min (lienee siksi, että airbagin ecu:n konkat tyhjenesivät varmasti ?!?). Em ohjetta olen noudattanut ja hengissä ollaan.

Tyynyjen käsittelyssä on lienee samat periaatteet kuin räjähteiden käsitellyssä yleensäkin. Tiedä sitten näistä uudemmista alfoista. Mulla vuoden -98 mallissa on kuitenkin vain yksi valo ja yksi tyyny.

Muista sitten, että omalla vastuulla :silly:

Vastaa Viestiin