Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi!
Kävin vaihdattamassa talvipyörät alle tänään. Kotimatkalla parin kmn ajon jälkeen tuli kojetauluun kaksin kappalein keltainen ympyrä, jossa huutomerkki keskellä. Ympyrän alaosassa oli ikäänkuin rengaskuvio mielestäni. Isompi merkki hävisi, mutta pienempi jäi. Otin kotiin käyttäjän ohjekirjan, mutta se ei tuntenut tuollaista varotusvaloa. Tunteeko arvoisista foorumilaisista kukaan tuollaista merkkiä?
Kävin vaihdattamassa talvipyörät alle tänään. Kotimatkalla parin kmn ajon jälkeen tuli kojetauluun kaksin kappalein keltainen ympyrä, jossa huutomerkki keskellä. Ympyrän alaosassa oli ikäänkuin rengaskuvio mielestäni. Isompi merkki hävisi, mutta pienempi jäi. Otin kotiin käyttäjän ohjekirjan, mutta se ei tuntenut tuollaista varotusvaloa. Tunteeko arvoisista foorumilaisista kukaan tuollaista merkkiä?
- Polforea
- Viestit: 11263
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!Polforea kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 12:39Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?
https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
- Jiitee
- Viestit: 4357
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
Ainakin vaimon Auriksessa pitää aina kuitata renkaiden vaihdossa resetillä edellisten kumien rengaspaineet. Eli paineet voi olla ok, mutta TPMS:lle pitää tämä "kertoa".aaiitee kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 13:38Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!Polforea kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 12:39Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?
https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
Polforen linkin ohjeen mukaan...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Paineet pitää itse tarkistaa ja säätää. Vähintäänkin silloin, jos ei renkaanvaihtajille ole ohjeita annettu. Muutoin laittavat suosituspaineet, jotka ovat välillä ihan liian matalat (leveisiin läskeihinkin jotain 2,1-2,2).
Rengaspainevalvonta taasen taitaa mulkata pelkästään pyörimisnopeuksia. Mutta intoutuu hälyttämään myös kumien vaihtuessa. Luonnollisesti paineiden on syytä olla kohdillaa silloin, kun painevahti resetoidaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Lämpimät renkaat alle sisätiloissa ja paineet ohjeitten mukaisesti ja ulosajo, niin paineet laskee kylmällä ilmalla, josta seuraa varoitus tauluun. Sen takia pitäis min 2.5 laittaa lämpimiin renkaisiin sisällä, about.aaiitee kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 13:38Itsekin tuota hetken arvelin, mutta on outoa kun rengashotelli hoitaa renkaat. Täytyykin käydä uudelleen paikalla!Polforea kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 12:39Ettei vaan olis rengaspainevalvonta?
https://www.irls.eu/tpms-reset-alfa-rom ... sure-light
Voisihan nuo paineet itsekin tarkistaa, mutta kun maksan heille tuosta, niin hyvä heidän on tietää asiasta...
- Kari
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään kävin akuttamassa autoni. Otin ensimmäisenä puheeksi tuon keltaisen varoitusvalon. Automilanon kaveri katsoi valoa ja viuh-sanoi, että nyt on valo poissa. Kävin akun vaihdon aikana pyynnöstä pienellä kävelyllä ja kysyin palattuani, miten tuo valo häipyi? Kuulemma radion vasemmalla piolella on set-nappi, josta sen valon sai pois. Koska set terkoittaa asetuksia, niin koitin kysellä polkua. Minulle puhuttiin jotain ABSstä, kun kysyin miten tuo rengaspaineen valvonta toimii. Jäi asian ydin epäselväksi...Radion vasemmalla puolella on 4 nappia.
Renkaiden paineissa ei kuulemma ollut vikaa.
Kuulemma radion kello ei ollut oikeassa ajassa(minulla ei ole orkkis-radiota). Kello oli aivan ajassa kun tarkistin asian. Radio oli hakenut maailmankellosta ajan.
Aiemmin liikennevaloissa pysähtyessäni s&s katkoi radion musiikkia(sekunti/puolitoista) kun lähdin valoista liikkeelle. Nyt kun laitoin s&sn toimintaan niin ei tätä enää esiintynyt lainkaan!!
Muutenkin ajo muuttui paremmaksi-sivistyneemmäksi. Miten ihmeessä akun vaihto voi vaikuttaa tuollaiseen? Hämmästyttävää!
Ilmeisesti radio oli ottanut itseensä radion asennusvaiheessa ja kun akku vaihdettiin, niin häröt häipyivät radiosta, tai jotain.
Renkaiden paineissa ei kuulemma ollut vikaa.
Kuulemma radion kello ei ollut oikeassa ajassa(minulla ei ole orkkis-radiota). Kello oli aivan ajassa kun tarkistin asian. Radio oli hakenut maailmankellosta ajan.
Aiemmin liikennevaloissa pysähtyessäni s&s katkoi radion musiikkia(sekunti/puolitoista) kun lähdin valoista liikkeelle. Nyt kun laitoin s&sn toimintaan niin ei tätä enää esiintynyt lainkaan!!
Muutenkin ajo muuttui paremmaksi-sivistyneemmäksi. Miten ihmeessä akun vaihto voi vaikuttaa tuollaiseen? Hämmästyttävää!
Ilmeisesti radio oli ottanut itseensä radion asennusvaiheessa ja kun akku vaihdettiin, niin häröt häipyivät radiosta, tai jotain.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Ihan normaalia etenkin TCT:n kanssa, että toimii paremmin ehjällä akulla. Samoin radion sammuminen voi hyvinkin johtua siitä, kun akun jännite kyykkää tarpeeksi.
Voi myös olla, että tuossa ohessa tuli kevyt resetti ja se vaikuttaa myös - mene ja tiedä näistä.
Voi myös olla, että tuossa ohessa tuli kevyt resetti ja se vaikuttaa myös - mene ja tiedä näistä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No tuntumat eivät varmaan sitten olleet luuloa, en sitä uskonutkaan. Tuota jännitteen laskemista minäkin mietin.Aquatica kirjoitti: ↑11 Marras 2021, 14:51Ihan normaalia etenkin TCT:n kanssa, että toimii paremmin ehjällä akulla. Samoin radion sammuminen voi hyvinkin johtua siitä, kun akun jännite kyykkää tarpeeksi.
Voi myös olla, että tuossa ohessa tuli kevyt resetti ja se vaikuttaa myös - mene ja tiedä näistä.
Ei minulle mistään resetoinnista puhuttu, joten en usko siihen.
Nyt ainakin on akku kunnossa vuosia eteenpäin. Hyvä mieli, että muutama asia tuliparemmaksi tuolla akun vaihdolla-kyllä kannatti!
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hyvä tietää. Enpä arvannut, että tuo aiempi radion kenkkuilu viittasi akun huonoon kuntoon. Samat oireet tosiaan kuin sinullakin.Cloverleaf kirjoitti: ↑11 Marras 2021, 15:59Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.
Eipä ole tuollaista ollut muissa autoissa, tosin on ensimmäinen tämän tyypin automaattikin. Koko ajan oppii uutta. Kantapään kautta tottakai.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Silloinen merkkihuolto, Espoon Arita, mainitsi että TCT on tosi nirso jännitteelle ja alkaa oireilla ennen kuin akun/latauksen vikavalo tulee tauluun.aaiitee kirjoitti: ↑11 Marras 2021, 16:19Hyvä tietää. Enpä arvannut, että tuo aiempi radion kenkkuilu viittasi akun huonoon kuntoon. Samat oireet tosiaan kuin sinullakin.Cloverleaf kirjoitti: ↑11 Marras 2021, 15:59Tosiaan mulla kun laturi+akku oli kuolemassa, niin S&S toimi, mutta radio boottaili ja TCT hyytyi.
Eipä ole tuollaista ollut muissa autoissa, tosin on ensimmäinen tämän tyypin automaattikin. Koko ajan oppii uutta. Kantapään kautta tottakai.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ainakin 2017-mallisessa G:ssa oli oma resetointinappi rengaspaineille. Sitä piti painaa auton ollessa paikallaan, kunnes järjestelmä ilmoitti että resetointi oli valmis. Tämän jälkeen muutama kilsa ajoa maantienopeudella, niin järjestelmä saa haistelluksi uudet asetukset. Kaksi kertaa vuodessa, helppo homma ja toimi hyvin. Onnea ovat itseresetoitavat (nopeusantureista mittaavat) TPMS:t. Ohjekirjassa oli kyllä ihan hyvä opastus asiaan.aaiitee kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 12:34Moi!
Kävin vaihdattamassa talvipyörät alle tänään. Kotimatkalla parin kmn ajon jälkeen tuli kojetauluun kaksin kappalein keltainen ympyrä, jossa huutomerkki keskellä. Ympyrän alaosassa oli ikäänkuin rengaskuvio mielestäni. Isompi merkki hävisi, mutta pienempi jäi. Otin kotiin käyttäjän ohjekirjan, mutta se ei tuntenut tuollaista varotusvaloa. Tunteeko arvoisista foorumilaisista kukaan tuollaista merkkiä?
Nyky-Fiatissa TPMS on valikon takana, muttei mikään mahdoton käyttää ole tuokaan. Oma nappi on kyllä mielestäni varmin tapa saada käyttäjät ihan itse resetoimaan järjestelmä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuntuu hienolta tuon moottorin optimoinnin jälkeen, kun vääntöhuippu on 2000-3000 r:n välillä.Liikennevaloista lähtiessä auto kiihtyy oikein mukavasti.
Olisipa aiemmin tietänyt tuosta akun suuresta roolista vaihteistonkin toimintaan. Onhan täällä ollut tuota akun roolia sivuavaa juttua, mutta olisi pitänyt osata lukea rivien välistä silloin.
Toinen hyvä asia on tosiaankin tuo, että radion toiminnassa ei enää ole noita katkoksia lainkaan. Ei-ä tuollaista ole osannut arvata akun aiheuttamaksi. Se on ilmeisesti TCT-vaihteistoon liittyvä asia, manuaalissa ei tuollaista ollut lainkaan...
Olisipa aiemmin tietänyt tuosta akun suuresta roolista vaihteistonkin toimintaan. Onhan täällä ollut tuota akun roolia sivuavaa juttua, mutta olisi pitänyt osata lukea rivien välistä silloin.
Toinen hyvä asia on tosiaankin tuo, että radion toiminnassa ei enää ole noita katkoksia lainkaan. Ei-ä tuollaista ole osannut arvata akun aiheuttamaksi. Se on ilmeisesti TCT-vaihteistoon liittyvä asia, manuaalissa ei tuollaista ollut lainkaan...
Re: Giulietta 940
Onko vinkkejä alan yrityksistä. Giuliettaa jo pitkään vaivannut vika on äitynyt niin pahaksi että tarttis tehdä jotain..
Eli kaukon patteri tyhjenee about viikossa.
Toimii moitteetta sen ajan mitä virtaa riittää.
Pariston merkillä ym. ei ole vaikutusta asiaan.
Pitkään oli sellainen että virtaa riitti joskus jopa kahdeksi kuukaudeksi. Nyt ei ole enää viitsinyt patteria vaihdella, vaan kuljetaan avaimella sisään.
Talven ja pakkasten tullessa tuo kauko olisi kyllä varmempi vaihtoehto päästä autoon, jos ei juuri ole mitään lukon sulatus tarpeita käden ulottuvilla.
Toinen kyssäri:
Onko joku onnistunut fiksusti asentamaan led-lisävaloa keulaan?
Omien H7- valojen surkeus pännii näillä keleillä. Autolla liikutaan työmatkoja sellaiseen aikaa ja sellaisilla reiteillä joilla kyllä pystyy kaukovaloilla ajamaan, joten lisävalo tulisi kyllä tarpeeseen.
Vai laitetaanko kattoteline ja koko katon levyinen halko?
Eli kaukon patteri tyhjenee about viikossa.
Toimii moitteetta sen ajan mitä virtaa riittää.
Pariston merkillä ym. ei ole vaikutusta asiaan.
Pitkään oli sellainen että virtaa riitti joskus jopa kahdeksi kuukaudeksi. Nyt ei ole enää viitsinyt patteria vaihdella, vaan kuljetaan avaimella sisään.
Talven ja pakkasten tullessa tuo kauko olisi kyllä varmempi vaihtoehto päästä autoon, jos ei juuri ole mitään lukon sulatus tarpeita käden ulottuvilla.
Toinen kyssäri:
Onko joku onnistunut fiksusti asentamaan led-lisävaloa keulaan?
Omien H7- valojen surkeus pännii näillä keleillä. Autolla liikutaan työmatkoja sellaiseen aikaa ja sellaisilla reiteillä joilla kyllä pystyy kaukovaloilla ajamaan, joten lisävalo tulisi kyllä tarpeeseen.
Vai laitetaanko kattoteline ja koko katon levyinen halko?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minusta sinun kannattaisi vaihtaa normaalit ajovalopolttimet ledeihin. Valoteho paranee huomattavasti. Halogeenien keltainen valo vaihtuu täysin valkoiseksi. Minä tein niin ja polttimoiden vaihto köy sinulta itseltäsikin, vaatii kyllä hieman käärmekättä, mutta onnistuu.
Nuo ledit eivät ole sallittujen listalla suomessa, mutta ovat saksassa. Katsuri ei hylännyt niitä ja nyt ne on hyväksytty minulla kahdeksi vuodeksi.
Malli: Osram PX26d - 12V 19W- 64210DWNB. Käy suoraan halogeenin tilalle, mutta on 2 osassa ja kierrettävä ledin pohja ensin irti, sen jälkeen loppu siihen kantaan.
Tyytyväinen olen ollut!
Nuo ledit eivät ole sallittujen listalla suomessa, mutta ovat saksassa. Katsuri ei hylännyt niitä ja nyt ne on hyväksytty minulla kahdeksi vuodeksi.
Malli: Osram PX26d - 12V 19W- 64210DWNB. Käy suoraan halogeenin tilalle, mutta on 2 osassa ja kierrettävä ledin pohja ensin irti, sen jälkeen loppu siihen kantaan.
Tyytyväinen olen ollut!
Re: Giulietta 940
Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut.
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
- Polforea
- Viestit: 11263
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^Vaikka vanha kansa toisin tietääkin, niin kaukovalo toimii kyllä alhaaltakin. Toki, se on parhaimmillaan siellä jos valokeila ei ole kauhean korkea ja alareuna laskee hyvin hitaasti, että osuu tiehen vasta kauempana, mutta kyllä halogeenipitkistäkin oli jopa sumaripaikalle asennettuna iloa. Nykyisellä linssitekniikalla päästään tarkempaan valorajaan ja matalampaan valokuvioon (riippuu tietty valaisimesta, miten on toteutettu), niin toimii entistä paremmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Kokeile jos tämä liike korjaa vian.Pele kirjoitti: ↑15 Marras 2021, 20:34Onko vinkkejä alan yrityksistä. Giuliettaa jo pitkään vaivannut vika on äitynyt niin pahaksi että tarttis tehdä jotain..
Eli kaukon patteri tyhjenee about viikossa.
Toimii moitteetta sen ajan mitä virtaa riittää.
Pariston merkillä ym. ei ole vaikutusta asiaan.
Pitkään oli sellainen että virtaa riitti joskus jopa kahdeksi kuukaudeksi. Nyt ei ole enää viitsinyt patteria vaihdella, vaan kuljetaan avaimella sisään.
Talven ja pakkasten tullessa tuo kauko olisi kyllä varmempi vaihtoehto päästä autoon, jos ei juuri ole mitään lukon sulatus tarpeita käden ulottuvilla.
Toinen kyssäri:
Onko joku onnistunut fiksusti asentamaan led-lisävaloa keulaan?
Omien H7- valojen surkeus pännii näillä keleillä. Autolla liikutaan työmatkoja sellaiseen aikaa ja sellaisilla reiteillä joilla kyllä pystyy kaukovaloilla ajamaan, joten lisävalo tulisi kyllä tarpeeseen.
Vai laitetaanko kattoteline ja koko katon levyinen halko?
https://www.autonavaimet.fi/lisatietoa/palveluhinnasto
Re: Giulietta 940
Juu asennuskorkeudella ei taida olla nykyään säädösten suhteenkaan niin nokon nuukaa mitä oli joskus nuoruudessani, ja hyvä niin.Polforea kirjoitti: ↑15 Marras 2021, 22:50^Vaikka vanha kansa toisin tietääkin, niin kaukovalo toimii kyllä alhaaltakin. Toki, se on parhaimmillaan siellä jos valokeila ei ole kauhean korkea ja alareuna laskee hyvin hitaasti, että osuu tiehen vasta kauempana, mutta kyllä halogeenipitkistäkin oli jopa sumaripaikalle asennettuna iloa. Nykyisellä linssitekniikalla päästään tarkempaan valorajaan ja matalampaan valokuvioon (riippuu tietty valaisimesta, miten on toteutettu), niin toimii entistä paremmin.
Re: Giulietta 940
Kiitos vinkistä. Taisi olla tämä firma jonka mainoksen näin Instassa, mutta sitten hukkasin sen. Pitääpä ottaa yhteyttä.Pujazuba kirjoitti: ↑16 Marras 2021, 08:50Kokeile jos tämä liike korjaa vian.
https://www.autonavaimet.fi/lisatietoa/palveluhinnasto
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Eura
Re: Giulietta 940
Naapurissa kun on nykyään biokaasuasema niin tulipa ihmeteltyä kaasuautoja ja tuollainen kaasulle muutettu Giulietta video löytyi..
https://terragas.fi/tuotteet-ja-hinnat/
https://terragas.fi/tuotteet-ja-hinnat/
Re: Giulietta 940
Vähissä vaihtoehdot, jos haluaa selvitä ilman kikkailua tai että ei menetä tiettyjä asetuksia.molsky kirjoitti: ↑12 Loka 2021, 22:17Tulipas päivitettyä firmware tuohon Uconnect 5:n, näköjään oli vielä todella vanha versio käytössä (6.XXX -> 13.00.74.00). Tunti meni kun piti välissä asentaa 13 päähaarasta hieman vanhempi versio alle.
https://www.alfaowner.com/threads/uconn ... t-17538129
Tuli tutkittua mitä vaihtoehtoja olisi jos lähtisi tuota koko yksikköä joskus vaihtamaan. Alpinella näyttäisi olevan suht selkeät vaihtoehdot ja selvästi kerrottu, että myös nuo Uconnectin kautta löytyvät auton asetukset saa käyttöön: https://finland.alpine-europe.com/p/Pro ... it-7ar-940
Pioneerin osalta taas jäi hieman epäselväksi, saako noita tiettyjä Uconnect yksikön taakse piilotettuja asetuksia enää käyttöön. Esimerkiksi:
https://www.pioneer-car.eu/de/en/produc ... 0Receivers
Meneekö nuo valo yms. asetukset sitten tuon Pioneerin ratti adapterin kautta perille?
Lopulta sitten tuli tuo Alpinen kitti tilattua, kun vielä Saksan Amazonista sai ostettua ja taitaa olla ainoa vaihtoehto jos haluaa kaiken toimivan kuten tuolla uConnect päätteellä. Ja saatavuus tälle asennuspaketille alkaa olemaan heikko.
Yksi vaihtoehto, joka vaatii hieman kikkailua (että saa ainakin ne jotkut asetukset takaisin siihen ajotietokoneen omaan vanhaan valikkoon). Taisi olla jopa samat tuotteet mitä Pioneer mainosti sivuillaan
https://connects2.com/Product/ProductItem/CTKAR08
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Giuliettaani laitettiin jokin aika sitten etulokarien takaosaan kiveniskumassa. Kuulemma parempi kuin teippaus. Teippi kuulemma irtoaa. Minkälaista kokemusta muilla on? Onko teippaus toiminut hyvin, vai onko kiveniskumassa parempi?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^
Häh?
Mä olen teippejä nähnyt 15v+ ikäisissäkin jäljellä, joten en oikein ymmärrä tuota väitettä.
Häh?
Mä olen teippejä nähnyt 15v+ ikäisissäkin jäljellä, joten en oikein ymmärrä tuota väitettä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minullakin oli yhdessä autossa n.3v ajan teipit ja mielestäni ne pysyivät kiinni. Kai se riippuu siitä miten teippaus on tehty(siis teippien sijainnista).
No nykyisessä autossa on tuo kineniskemämassa. Kai se on sitten vähemmän huomiotaherättävä...
No nykyisessä autossa on tuo kineniskemämassa. Kai se on sitten vähemmän huomiotaherättävä...
- ari.aa
- Viestit: 67
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Moro, kävin katsastuksessa ja huomasivat, että oikea sivuvilkku on pimeänä.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.
Autolle tulee ens kuussa 10 vuotta täyteen ja tuo on ensimmäinen vika katsastuksessa !
Lisäjarruvalon johtosarja ja blue & me boxi vaihdettu takuuna, siinä 10 vuoden vikaluettelo.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.
Autolle tulee ens kuussa 10 vuotta täyteen ja tuo on ensimmäinen vika katsastuksessa !
Lisäjarruvalon johtosarja ja blue & me boxi vaihdettu takuuna, siinä 10 vuoden vikaluettelo.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Jos jättää ulkolaiset väliin, niin paikalliset AD/Fixus yms. saa tukkurilta, jos viitsivät, eikä pitäisi maksaa edes montaa kymppiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Itse laitoin kiinni orkkis kattotelineeseen ja hyvin näkyyPele kirjoitti: ↑15 Marras 2021, 22:23Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut.
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Vaihdoin itse myös tuon kerran. Muistaakseni tilasin Spareto:ta kohtuulliseen hintaan.ari.aa kirjoitti: ↑01 Joulu 2021, 08:33Moro, kävin katsastuksessa ja huomasivat, että oikea sivuvilkku on pimeänä.
Löytyykö vinkkiä mitä kautta tuo ledivalo kannattaisi hankkia.
Autolle tulee ens kuussa 10 vuotta täyteen ja tuo on ensimmäinen vika katsastuksessa !
Lisäjarruvalon johtosarja ja blue & me boxi vaihdettu takuuna, siinä 10 vuoden vikaluettelo.
Re: Giulietta 940
No tuolla varmasti maisema valkeneekin!ArttuNaattor kirjoitti: ↑02 Joulu 2021, 12:20Itse laitoin kiinni orkkis kattotelineeseen ja hyvin näkyyPele kirjoitti: ↑15 Marras 2021, 22:23Kokeilin Philipsin ledejä. Niiden asennukseen löytyy jopa YouTube videokin. Valo on valkoisempaa, mutta muutoin teho ei juurikaan parantunut.
Valokuvio oli seinääpäin katsoen kyllä ihan ok, mutta kantama käytännössä ei.
Nyt vaihdoin takaisin Philipsin X-Treme Visioneihin kun kävin leimalla. Ja ne myöskin saavat jäädä.
Umpiot on ok. kunnossa. Lasitkaan ei ole harmaat tai naarmuiset.
Aattelin että jos tuonne maskin taakse tai ritilöiden alle saisi jotain lediä siististi piiloon.
Tosin vähän turhan alhaalla ovat tuolla ritilöiden takana, mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi.
Re: Giulietta 940
Paluumatkalla ei suostunut puhaltamaan ollenkaan ilmaa sisälle, vaikka lämpöä oli ja mittaritkin vihjaili, että pitäisi puhaltimessa olla kierrokset päällä. Ostoskeskus pysähdyksen jälkeen taas suostui toimimaan kun oli ollut lämpimässä parkkihallissa. Yllätyskovat pakkaset taisi kerrankin yllättää, pitäisikö tuosta nyt huolestua?
- pahakeisari
- Viestit: 107
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Giulietta 940
Itselläni teki viimevuonna samaa. Syyksi paljastui puhaltimen moottori. Uusi maksoi n100e.molsky kirjoitti: ↑08 Joulu 2021, 13:26Paluumatkalla ei suostunut puhaltamaan ollenkaan ilmaa sisälle, vaikka lämpöä oli ja mittaritkin vihjaili, että pitäisi puhaltimessa olla kierrokset päällä. Ostoskeskus pysähdyksen jälkeen taas suostui toimimaan kun oli ollut lämpimässä parkkihallissa. Yllätyskovat pakkaset taisi kerrankin yllättää, pitäisikö tuosta nyt huolestua?
Re: Giulietta 940
Alpinen radio Alpinen omalla kitillä asennettu ja aika plug&play homma. Suurin haaste saada tuo paneelia lukittava ruuvi auki ja kiinni ilman että alkaisi purkamaan koko hansikaslokeroa edestä.
Radioasemia tuntuu taas kerran löytyvän paremmin kun tuon oman päätteen päivittää hieman parempaan.
Radioasemia tuntuu taas kerran löytyvän paremmin kun tuon oman päätteen päivittää hieman parempaan.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi,
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumitutti.
Mistähän pk-seudulta saisi halvimmalla tuon kumin? Kaikkea pientä puutosta näkyy löytyvän ajan mittaan. Mitähän vielä löytyykään...
Giuliettastani näköjään puuttuu takaluukun vasemmasta alareunasta tuo topparikumitutti.
Mistähän pk-seudulta saisi halvimmalla tuon kumin? Kaikkea pientä puutosta näkyy löytyvän ajan mittaan. Mitähän vielä löytyykään...
Re: Giulietta 940
Tuossa aiemmin kun tuli kirjoiteltua Giuliettan heikoista valoista (Halogeeni) niin tuli tehtyä myös havainto että tehdas säädöillä näyttää turhan alas. Tämän havainnon taisi joku muukin täällä tehdä jo aiemmin omassa autossaan.
Auto kävi nyt 180tkm huollossa, niin samassa yhteydessä säädettiin korkeutta niin että aiempi 0-asento vastaa nyt 2-asentoa.
Valot kyllä korjaantuivat aika paljon. Etenkin lähivalojen kantama sekä myös leveys.
Kannattaa kokeilla jos on samaa ongelmaa.
No, vikojakin on tässä pakkasilla pukannut.
Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Auto kävi nyt 180tkm huollossa, niin samassa yhteydessä säädettiin korkeutta niin että aiempi 0-asento vastaa nyt 2-asentoa.
Valot kyllä korjaantuivat aika paljon. Etenkin lähivalojen kantama sekä myös leveys.
Kannattaa kokeilla jos on samaa ongelmaa.
No, vikojakin on tässä pakkasilla pukannut.
Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.
Onko kokemuksia vastaavasta?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Hetkinen.
0-asento on korkein asento, siitä sitten lasketaan alemmas (mitä kovempi kuorma, sen alemmas manuaalisesti rullataan, ettei häikäise vastaantulijoita)?
Tai ainakaan yksikään auto ei ole toisin toiminut tässä taloudessa
Re: Giulietta 940
Nimenomaan.
Eli kun umpioiden säätöruuveista ruuvattiin näyttämään ylemmäs, niin 0-asennossa näyttävät nyt reilusti ylemmäksi kuin mitä ennen.
Kun hytin säädöstä säätää näyttämään alemmaksi, eli valitsee 2.asetuksen, niin näyttävät yhtä alas kuin ennen 0-asennolla.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Noniin, tässä onkin järkeä. Edellinen viesti vaan sanoo, että "aiempi 2. asento vastaa 0-asentoa", josta sain käsityksen siitä et... joo.
Mutta siis tarkoitit, että nyt 2. asento on sama, kuin ennen 0-asento? Se kuulostaa jo aika paljon paremmalta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
P0101 olisi tutumpi ja syykin yleensä selvä. P0069 (Manifold Absolute Pressure Barometric Pressure Correlation) koodille on tarjolla vain itse anturin toimintaan ja johtosarjaan liittyviä vianselvitysvaiheita. Ehkä kannattaa lähteä siitä, että tuo näyttää imuilman lämpötilalle järkevää lukemaa kun sekin mitataan tuolla samalla potikalla. Sitten että ilmakehän paine on moottori sammutettuna uskottava ja myös tyhjäkäynnillä lukema on järkevä. Luultavasti tyhjäkäynnillä pitäisi olla tuo 300mbar lukema mihin viitataan P0101 vianselvityksessä.Pele kirjoitti: ↑26 Joulu 2021, 10:46Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.
Onko kokemuksia vastaavasta?
(check that the value of parameter "intake pressure" is 300mbar with engine warmed-up)
Re: Giulietta 940
Juu täytyy ottaa tutkintaan alkuvuodesta kun tulee sopivaa aikaa. Nyt jotain antureita oli puhdistettu ym. ja vika pysyi sen jäljeen vuorokauden ajan ja useamman käynnistyksen verran poissa.matti_vuorio kirjoitti: ↑27 Joulu 2021, 11:38P0101 olisi tutumpi ja syykin yleensä selvä. P0069 (Manifold Absolute Pressure Barometric Pressure Correlation) koodille on tarjolla vain itse anturin toimintaan ja johtosarjaan liittyviä vianselvitysvaiheita. Ehkä kannattaa lähteä siitä, että tuo näyttää imuilman lämpötilalle järkevää lukemaa kun sekin mitataan tuolla samalla potikalla. Sitten että ilmakehän paine on moottori sammutettuna uskottava ja myös tyhjäkäynnillä lukema on järkevä. Luultavasti tyhjäkäynnillä pitäisi olla tuo 300mbar lukema mihin viitataan P0101 vianselvityksessä.Pele kirjoitti: ↑26 Joulu 2021, 10:46Helikopterin kuva on loistanut jo jonkun aikaa mittaristossa. Näin ollen DNA-valinta ei toimi, eikä myöskään Start/Stop-toiminto. Sitä nyt tosin pidän muutenkin täysin turhana, tosin niin on myös tuo DNA, koska saisi olla kyllä koko ajan D- asennolla..
Olin varma että vika johtuisi akusta ja sen heikosta varauksesta. Olihan meillä yhä alkuperäinen akku vuodelta 2011.
Akku uusittiin ja koodattiin, ja vikakoodit luettiin /nollattiin.
Koodeja oli kaikenlaisia alkaen takalasin pyyhkijästä, mutta mielestäni ainut moottorin toimintaan liittyvä on tämä:
P0069 -Ilmakehän ja ahtopaineen erotus- Signaali virheellinen.
Onko kokemuksia vastaavasta?
(check that the value of parameter "intake pressure" is 300mbar with engine warmed-up)
Anturivikaan tuo oletettavasti viittaisi. Toivotaan että olisi niin simppeli homma.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Huomenna pitäisi vaihtaa bensa 147, 157tkm ajettuun 2.0 JTDm TCT Giuliettaan.
Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.
Onko jotain ongelma kohtia, jota kannattaa erityisesti syynätä?
Giulietta koeajettu kaverin toimesta eilen ja todettu että kaikki toimii poislukien kuskin penkinlämmitintä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
1. Elääkö takalasinpyyhin omaa elämäänsä (takaluukun johtosarja)?
2. Kuuluuko radio maaseudulla (hapettunut antennijalka)?
3. Aukeneeko ja lukkiutuuko bensatankin luukku (sarana tai solenoidi rikki)?
Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
2.0 JTDm on Giuliettassa hyvä mylly. Vääntää kuin painija ja luotettava kuin auringonnousu. Ja paritettuna TCT:n kanssa on varsin herkku kun manuaalin vaihteet on hitaat.
Tarkistaisin lisäksi nämä:
- Toimiiko S&S. Jossain tapauksissa toimimattomuus liittyy vialliseen anturiin.
- Onko ajovalojen pesusuuttimien kansi tiukasti paikallaan. Itse kansi on € parinkympin osa mutta suutin 150 € luokkaa.
- Vaikuttaako kytkin/k.m. vauhtipyörän toiminta terveeltä ilman ylimääräistä värinää ja ääntä. Ollut jossain tapauksissa tyyppivika. Jos kytkinremonttia on tehty ja samalla k.m. vauhtipyörä uusittu niin se on plussaa.
- Jakopäähuolto on 4v/140 tkm intervalin tehtävä. Tarkista kuitenkin auton vm mukaisen huolto-ohjelmasta tarkemmin.
- Onko huoltohistoria kunnossa ja onko oikeita öljyjä käytetty -> oikea viskositeetti ja oikea ACEA luokitus. Väärät öljyt voi tarkoittaa kallista koneremonttia ja mahdollisesti pilattua DPF:ä.
- Konehuoneessa EGR voi vuotaa tai sen kansi tietääkseni. Hieman hintava osa jos huonossa kunnossa.
- Korin kortti (BCM) on kallis osa joka vaatii ohjelmointia vaihdossa ja usein sen vialliseksi päättymiseen syy on takaluukun johtosarjan oikosulut. Hyvä varmistaa että kaikki elektroniikka, mittaristo, valaistus jne toimii kuten pitää. Lisäksi jos takaluukun johtosarjan korjauskittiä ei ole jo vaihdettu paikalle niin tekisin sen ennaltaehkäisevästi itse. Uusimmissa malleissa kyseinen ongelma on ratkaistu.
Tämä siis lista tiedossani olevista tyyppivioista. Muuten itselläni ei ole ollut kaikkia yo ongelmia ja melkein neljän vuoden aikana auto on ollut pelkkää iloa.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
-S&S toimiiPujazuba kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 23:202.0 JTDm on Giuliettassa hyvä mylly. Vääntää kuin painija ja luotettava kuin auringonnousu. Ja paritettuna TCT:n kanssa on varsin herkku kun manuaalin vaihteet on hitaat.
Tarkistaisin lisäksi nämä:
- Toimiiko S&S. Jossain tapauksissa toimimattomuus liittyy vialliseen anturiin.
- Onko ajovalojen pesusuuttimien kansi tiukasti paikallaan. Itse kansi on € parinkympin osa mutta suutin 150 € luokkaa.
- Vaikuttaako kytkin/k.m. vauhtipyörän toiminta terveeltä ilman ylimääräistä värinää ja ääntä. Ollut jossain tapauksissa tyyppivika. Jos kytkinremonttia on tehty ja samalla k.m. vauhtipyörä uusittu niin se on plussaa.
- Jakopäähuolto on 4v/140 tkm intervalin tehtävä. Tarkista kuitenkin auton vm mukaisen huolto-ohjelmasta tarkemmin.
- Onko huoltohistoria kunnossa ja onko oikeita öljyjä käytetty -> oikea viskositeetti ja oikea ACEA luokitus. Väärät öljyt voi tarkoittaa kallista koneremonttia ja mahdollisesti pilattua DPF:ä.
- Konehuoneessa EGR voi vuotaa tai sen kansi tietääkseni. Hieman hintava osa jos huonossa kunnossa.
- Korin kortti (BCM) on kallis osa joka vaatii ohjelmointia vaihdossa ja usein sen vialliseksi päättymiseen syy on takaluukun johtosarjan oikosulut. Hyvä varmistaa että kaikki elektroniikka, mittaristo, valaistus jne toimii kuten pitää. Lisäksi jos takaluukun johtosarjan korjauskittiä ei ole jo vaihdettu paikalle niin tekisin sen ennaltaehkäisevästi itse. Uusimmissa malleissa kyseinen ongelma on ratkaistu.
Tämä siis lista tiedossani olevista tyyppivioista. Muuten itselläni ei ole ollut kaikkia yo ongelmia ja melkein neljän vuoden aikana auto on ollut pelkkää iloa.
-Kuskinpuolen ajovalopesurin luukku huonosti kiinni
-Kytkin ja laatikko pelaa hienosti, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu
-Jakopää reilu 4v / 75tkm vanha, menee liikkeen piikkiin vaihtoon.
-Huoltohistoria jakopäätä lukuunottamatta kunnossa, viimmeisin huolto 4/2021 (öljyt + kaikki suodattimet)
-Takana palaa kaikki valot, takaluukku toimii ja pyyhkijä oikeassa asennossa. (Tarkistan viikonloppuna johtosarjat)
-Radio kuuluu myös täällä korvessa
-Polttoaineluukku toimii
Huomenna lyödä obd kiinni ja tutkia MES:llä mitä kivaa sieltä löytyy.
Giulietassa mm. sport pack 2 ja bi-xenon
Re: Giulietta 940
Oliko laturin vaihto iso projekti?Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 20:28Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Espoon Arita hoiti homman, niin en osaa työmäärästä sanoa. Laturi antautui just ennen joulua 2019, ja sitten aatonaattona tulikin väärä laturi, niin ajelin sitten "ilmaisella" sijaisautolla joulusta uuteenvuoteen. Laturi, akku, 120 tkm huolto, jakopää ja vesipumppu oli jotain 1800 €.gaylord kirjoitti: ↑31 Joulu 2021, 13:20Oliko laturin vaihto iso projekti?Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 20:28Nuo kolme tyyppivikaa tuli omassa yksilössäni vastaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä paitsi kun laturi tuli tiensä päähän.
Oireet olivat siis, että radio boottaili itsekseen ja liikennevaloissa seistessä ajovalot vähän välkkyili pari viikkoa. Sitten alkoi TCT oireilla ja antaa vikavaloa, ja lopulta limp mode päälle ja sammui. Eli kaikennäköistä, mutta ei sitä latauksen merkkivaloa voinut näyttää... Kuulemma TCT tarvii isomman jännitteen kuin mikä on raja-arvona latauksen merkkivalolle. Kilometrejä 113 tkm, ja silloinen akku oli 1.5 vuotta vanha.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Vaikuttaa Arita hinnalta. Mutta kai tuollainen setti maksaa aika lähelle tuota muuallakin.
Mulla dieselissä 175 tkm huolto + jakopää vesipumppuineen ja jarrunesteet oli reilusti alle puolet tuosta.
Mulla dieselissä 175 tkm huolto + jakopää vesipumppuineen ja jarrunesteet oli reilusti alle puolet tuosta.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Oli varmaan Arita-hinta, mutta oli ainut järkevä paikka minne sain auton nilkuteltua juuri ennen joulua. Ja samaan konkurssiin käskin laittaa kaikki tulevat huollotkin kuntoon ettei tartte tulla heti uusiksi.