Hmm. Siinä ensimmäinen järjellinen selitys siihen, miksi nelivetoon laitettu mehulinko TCT:n sijaan.
Kiitokset kanssa Matti Vuoriolle ja JPeltolalle. Aika vahvasti näyttää, että olisi takakonttiin pudotettu sama n. 110 hv sähkömoottori kuin konsernin muissakin vehkeissä ja keulalla sitten remmivetoinen käynnistingeneraattori. Tosin edelleen jää vaille selitystä, miksi mehulingossa vain 6 vaihdetta ja miten 2 l bensaneliveto toimii. Lataushybridin huippunopeus rajoitettu sähkömoottorin vuoksi ja sen vuoksi 6 pykälää katsottu riittäväksi?
BTW poltto- ja sähkömoottorien tehoja tai vääntöjä ei voi suoraan summata, jos maksimiarvot eivät osu samalle kierros/ajonopeudelle.
Vaikka tämä polttomoottorilla edestä ja sähköllä takaa konsepti ei täydellinen ole, niin olisi tämän huonomminki voinut tehdä, kuten jo aiemmin puitu. Vaan taitaa tämä lataushybridi olla myös hemmetin kallis, kun samaan pakettiin kuuluu myös aktiivialusta ym. Etuvedot ei ladattavia = ei tarvita tekniikalle paljoa lisätilaa, joten möhköfanttiolemus on niiden kohdalla vielä vaikeampi antaa anteeksi.