Airbag-valo loimottaa, MES+KLL+3-pin adapterilla pääsee auton moottorin ecuun kiinni, mutta airbagin ecuun kun koittaa mennä MES tarjoaa ensin varoituksen "disconnect the squibs and insert simulation resistors by following the safety instructions!!" Kokeilin ensin kaapeli irti että mitä tapahtuu jos painaa y... tulee lisävaroitus "Diagnostics of this module is dangerous. You can continue on YOU OWN risk!" Mitäs nyt? mitä noi simulointivastukset on? mihin väliin ne pitäis laittaa? vai onko tuo kysymys vain koodarin ylivarovaisuutta, ja tuossa kohtaa y on oikea vastaus ja ecuyhteys syntyy? Monen Alfan airbageissa olen tuolla ohjelmalla ollut kiinni, eikä tuollaista varoitusta ole näytölle hypännyt
Muistaaksen VAG puolella suositellaan että jos ton moduulin kanssa roplaa, otetaan bagit irti piuhasta ja tilalle laitetaan joku plugi joka leikkii bagia. Ettei oikeat poksahda vahingossa.
Juu ne bägit kannattaa varmuudeksi irroittaa testin ajaksi. Koitin sitä itse selvitellä, en löytänyt ainuttakaan keissiä missä ne ois poksunut. Ihan virallisissakin korjausohjeissa käsketään ne bägit irrottamaan ja korvaamaan testivastuksilla.
3,3 ohmia on oikean kokoinen vastus. viewtopic.php?p=648953#p648953 tuossa oma diagnosointini. Omalla kohdalla auttoi toimivan käytetyn boksin hankinta.
Boksi on siis ilmeisesti TRW 60652259 (1995 - 1998 mallit). Viime kesänä puljattiin kaverin samanvuotisen Spiderin kanssa. Tein johtosarjan, johon integroin nuo vastukset. Tuo piuha sopii suoraan VAG-com kaapeliin ja toimii MES:n kanssa. Otin sähköt ulkoisesta virtalähteestä, mutta toimiihan tuo tietysti akunkin kanssa. Boksin päässä liittimet, jotka sopivat niihin pinneihin.