Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei välttämättä - jos kaikki pyörät on maassa, niin tilanne on ok.
Jos nostaa vaikka vaan keulan puomille ja etupyörät on lukossa ja takapyörät maassa, niin se on kielletty tilanne, eli aina lavahinaus niin on käytännössä turvassa.
Jos nostaa vaikka vaan keulan puomille ja etupyörät on lukossa ja takapyörät maassa, niin se on kielletty tilanne, eli aina lavahinaus niin on käytännössä turvassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5462
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuinkahan lie katsastuksen jarrudynon kanssa?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jyrkkä ehkä, vastaus löytynee ohjekirjasta tai valmistajan matskuista trafikoomikoille. Ainakin periaatteessa nelivetomoodillinen dyno, joka pyörittää rullia eri suuntaan, on näissäkin ok jos ei kummallakaan akselilla ole lukkoa, mutta neuvoisin silti inssiä varmistamaan valmistajan ohjeista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvä pointti, mulla katsastus vasta 2024, mutta pitääpi yrittää ottaa valmiiksi selvää, miten hoituu. Ent.elämässä annoin Autokeskuksen hoitaa xdrive bimmerin katsastuksen. Eli siellä ainakin tiedettiin, mihin viedä.Polforea kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 09:17Jyrkkä ehkä, vastaus löytynee ohjekirjasta tai valmistajan matskuista trafikoomikoille. Ainakin periaatteessa nelivetomoodillinen dyno, joka pyörittää rullia eri suuntaan, on näissäkin ok jos ei kummallakaan akselilla ole lukkoa, mutta neuvoisin silti inssiä varmistamaan valmistajan ohjeista.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pikainen Googlaus ei löytänyt tragikoomikkojen ohjeita iDriveen tai Q4:n mutta esim. Haldex Volvoihin löytyi ohjeistus.Polforea kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 09:17Jyrkkä ehkä, vastaus löytynee ohjekirjasta tai valmistajan matskuista trafikoomikoille. Ainakin periaatteessa nelivetomoodillinen dyno, joka pyörittää rullia eri suuntaan, on näissäkin ok jos ei kummallakaan akselilla ole lukkoa, mutta neuvoisin silti inssiä varmistamaan valmistajan ohjeista.
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ositus.pdf
Voisin kuvitella Magna Actimax autojen kuitenkin pärjäävän paremmin kuin Torsen keskilukolla olevien. Kuinka jarrutestaus 159 Q4 katsastuksissa on mennyt?
P.S. Linkki videoon Magnan erilaisten AWD toteutusten talvitestauksesta (2016):
https://www.youtube.com/watch?v=PbFNBw5PWtE&t=2s
Viimeksi muokannut FinPat, 08 Joulu 2022, 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Baijerin pajalta Trafikoomikoilla on paperi, jossa kerrotaan että jarrudyno on ok, mutta kaasuun ei saa koskea. Tämä, koska penari pitää kytkimen täysin auki jos kaasu on kokonaan ylhäällä ja kone tyhjäkäynnillä. Tämä kuitenkin on softariippuvaista, joten en uskalla veikata, tekeekö Giorgio samaa.
Meidän paikallisaseman (Kantolan Autokatsastus) dynossa on tuollanen kelivetomoodi, jossa rullat pyörii eri suuntiin ja akseliperä kumoaa vaikutuksen. Meidän keskitorsenit ovat käyneet tuossa testattavina ihan ongelmitta.
Meidän paikallisaseman (Kantolan Autokatsastus) dynossa on tuollanen kelivetomoodi, jossa rullat pyörii eri suuntiin ja akseliperä kumoaa vaikutuksen. Meidän keskitorsenit ovat käyneet tuossa testattavina ihan ongelmitta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 14 Huhti 2021, 10:18
- Car(s): Brera 3.2 V6 JTS Q4 -08
156 2.0 JTS Sportwagon -05
147 2.0 T.S -03
156 2.0 T.S -02
156 1.8 T.S Sportwagon -04
147 1.6 T.S -02
Stilo "Abarth" 1.8 "carbiolet" -02
Bustner Viseo 707 (Ducato 2.3 TD) -12
EX Alfat 33 1.5 *2 84-85, 33 1.5 SW-85, 33 P4 *2, 75 2.0-86, 75 3.0, Sprint, 164 3.0 *2, 147 2,0 -08, 156 1.8 - Paikkakunta: Hankasalmen Asema
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Brera 3.2 Q4:sta eivät ole katsastuksessa rullille ajanu.
Paikalla
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Melkein vuoden tauon jälkeen Giulian 2.0T -moottori kävi taas kuin viimeisiään vetelevä vanha diesel eli ihan voimaton ja koko auto hytkyi mukana. Samalla käynnistyksellä mittaristoon tuli "Change engine oil!" kehoitus. Öljyillä (Selenia Dikitek P.E. SAE 0W-30 ACEA C2) ajettu jokseenkin tasan 10 000 km ja lähes pelkkää 100+ km matkaa.
Ei kai ilmojen kylmetessä moottoriöljyyn joskus ilmaantuva kellertävä vaahto ole tämän ilmiön syynä? Vaahto pääsee multiair-yksikköön, joka "lyö tyhjää" kunnes vaahto huuhtoutuu pois oikeassa olomuodossa olevan öljyn tieltä.
Ei kai ilmojen kylmetessä moottoriöljyyn joskus ilmaantuva kellertävä vaahto ole tämän ilmiön syynä? Vaahto pääsee multiair-yksikköön, joka "lyö tyhjää" kunnes vaahto huuhtoutuu pois oikeassa olomuodossa olevan öljyn tieltä.
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saatko autoa lämmitettyä ennen kylmästarttia ? Öljypohjaa esim ? Tuo vaahto voisi olla selittävä tekijä. Ihmeen kranttuja nämä 2,0 T - moottorit tuntuvat olevan öljyn laadulle. Se helposti vaihdettavissa/puhdistettavissa oleva MultiAir-suodatin olisi talvikäytössä varmaan kova sana..155156 kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 12:17Melkein vuoden tauon jälkeen Giulian 2.0T -moottori kävi taas kuin viimeisiään vetelevä vanha diesel eli ihan voimaton ja koko auto hytkyi mukana. Samalla käynnistyksellä mittaristoon tuli "Change engine oil!" kehoitus. Öljyillä (Selenia Dikitek P.E. SAE 0W-30 ACEA C2) ajettu jokseenkin tasan 10 000 km ja lähes pelkkää 100+ km matkaa.
Ei kai ilmojen kylmetessä moottoriöljyyn joskus ilmaantuva kellertävä vaahto ole tämän ilmiön syynä? Vaahto pääsee multiair-yksikköön, joka "lyö tyhjää" kunnes vaahto huuhtoutuu pois oikeassa olomuodossa olevan öljyn tieltä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ vähän samaan liittyen: muutaman kerran Rosso Veloce nykinyt hetken kylmänä kun lähtee liikkeelle. Vikakoodeja muistissa runsaasti kun huollossa tarkisteltin. Tänään aamulla oli jo tyhjäkäynti aika humppaa ja ajoin nilkuttaen Deltaan kilometrin matkan.
Vikakoodit lukuun ja lopputulema: multiair vaihtoon lukemalla 56000 km.
Multiair- yksiköitä maassa 7 kpl , joten löytyy muillekin nopeasti.
Huoltopäällikkö luki tarinaa jostain toisesta jossa samat oireet: ensin herjaa häiriöistä sylinterissä, sitten vaihdettu tulppaa ja puolaa ja puolan kiinnikettä ja ongelmat loppuneeet multiair-yksikön vaihtoon.
Päätettiin ohittaa noi alkuverryttelyt ja vaihdetaan suoraan multiair.
Jokuhan tän jo ennusti meikäläiselle .
Vikakoodit lukuun ja lopputulema: multiair vaihtoon lukemalla 56000 km.
Multiair- yksiköitä maassa 7 kpl , joten löytyy muillekin nopeasti.
Huoltopäällikkö luki tarinaa jostain toisesta jossa samat oireet: ensin herjaa häiriöistä sylinterissä, sitten vaihdettu tulppaa ja puolaa ja puolan kiinnikettä ja ongelmat loppuneeet multiair-yksikön vaihtoon.
Päätettiin ohittaa noi alkuverryttelyt ja vaihdetaan suoraan multiair.
Jokuhan tän jo ennusti meikäläiselle .
- Kari
Paikalla
Minulle ei ole selvinnyt, että miksi multiair-yksiköitä vaihdetaan niin herkästi ainakin Suomessa. Mikä niissä menee rikki?
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Operaation hinta kiinnostaa, vaikka sinun auton tapauksessa taitaa mennä takuuseen.
Minulle ei ole selvinnyt, että miksi multiair-yksiköitä vaihdetaan niin herkästi ainakin Suomessa. Mikä niissä menee rikki?
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuohon vaahtohommaan. Kyse ilmeisesti kylmälimasta mitä voi muodostua öljykorkkiin ja huohotusjärjestelmään. Öljypumppu imee öljyn öljypohjan pohjalta ja jos sielläkin on vaahtoa niin kyllä siinä menee kangen laakerit ja muut multiairin lisäksi. Eli ei sen öljyn pitäisi vaahtoa olla öljypohjassa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaikkien "oikeiden" ja jopa "semioikeiden" nelivetojen kaa katsurit on aina skipannu jarrudynon ja testaavat jarrut vaan käytännössä. Ei sitä kannata pelätä, ne tietää kyllä mitä tekee.
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oma päätelmä on, että jonkinlainen sähkövika(multiairin solenoidi?), joka esiintyy vain käynnistyksessä ja AINA päivän ensimmäisessä käynnistyksessä. Tällaisia käynnistyksiä ollut reilun kolmen vuoden aikana ehkä 10. Ongelma poistuu muutamalla/yhdellä uudelleenkäynnistyksellä. Ei vaikuta öljy, on ollut Seleniaa/Shelliä ja ihan uutta ja 10tkm nähnyttä.
Itse en ainakaan näillä oireilla vielä vaihda multiairia.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, takuuhommia, mutta kysäsen hintaa.
4 tuntia on ohjetyöaika.
Itsellä oireilee satunnaisesti vain pakkasaamun ensimmäisessä kylmästartissa ja hetken ajossa sen jälkeen. Kun kone hieman lämpiää, ei ongelmaa.
- Kari
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä vikakoodeja siellä oli?karila kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 13:52^ vähän samaan liittyen: muutaman kerran Rosso Veloce nykinyt hetken kylmänä kun lähtee liikkeelle. Vikakoodeja muistissa runsaasti kun huollossa tarkisteltin. Tänään aamulla oli jo tyhjäkäynti aika humppaa ja ajoin nilkuttaen Deltaan kilometrin matkan.
Vikakoodit lukuun ja lopputulema: multiair vaihtoon lukemalla 56000 km.
Multiair- yksiköitä maassa 7 kpl , joten löytyy muillekin nopeasti.
Huoltopäällikkö luki tarinaa jostain toisesta jossa samat oireet: ensin herjaa häiriöistä sylinterissä, sitten vaihdettu tulppaa ja puolaa ja puolan kiinnikettä ja ongelmat loppuneeet multiair-yksikön vaihtoon.
Päätettiin ohittaa noi alkuverryttelyt ja vaihdetaan suoraan multiair.
Jokuhan tän jo ennusti meikäläiselle .
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oletko koskaan kokeillut käynnistää uudelleen ja antaa tyhjäkäynnin tasaantua ennen ajoa?karila kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:07Juu, takuuhommia, mutta kysäsen hintaa.
4 tuntia on ohjetyöaika.
Itsellä oireilee satunnaisesti vain pakkasaamun ensimmäisessä kylmästartissa ja hetken ajossa sen jälkeen. Kun kone hieman lämpiää, ei ongelmaa.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, ennen ei ole nykinyt jos on antanut tyhjäkäynnin tasoittua sinne 800 kierrokseen.jmi kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:08Oletko koskaan kokeillut käynnistää uudelleen ja antaa tyhjäkäynnin tasaantua ennen ajoa?
Tänään alkoi heti täristämään tyhjäkäynnillä ei loppunut vaikka kierrokset 800 eli siinä normissa.
Tuo sammutus ja uudelleenkäynnistys pitänee kokeilla koska aika huoltoon multiairin vaihtoon on vasta ensi vkolla.
- Kari
- mutt
- Viestit: 5462
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaa katsoa, että on huolloissa käytetty oikeaa öljyä, jolla on luokitukset nimenomaan Alfan/Fiatin taholta. Multiairilla on vaatimuksensa, ja ainakin suomalaisilla huolloilla taas perinteisesti leväperäinen suhtautuminen yksityiskohtiin, kunhan viskositeetti on sinne päin. Kylmälimaa ei öljypumpulle pitäisi päästä merkittäviä määriä, ja nekin vähät luulisi sekoittuvan viimeistään suodsttimessa, mutta eri asia on, onko sitä kertynyt multiair-yksikköön. Se selittäisi, miksi päivän ensimmäinen kylmästartti oireilee, muttei enää seuraavat. Jos yksikön saisi lämmitettyä samalla kuin moottorin, ongelmaa ei ehkä tulisikaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Selenia Digitek PE 0w-30 näyttää olevan laitettu.
Tulee mieleen, että onko 15.000 km vaihtoväli liikaa multiairille eli pitäiskö vaihtaa 10.000 km välein Suomen olosuhteissa ?
Tulee mieleen, että onko 15.000 km vaihtoväli liikaa multiairille eli pitäiskö vaihtaa 10.000 km välein Suomen olosuhteissa ?
- Kari
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse vaihtanut aina kerran vuodessa/10tkm. Eikö sinulla tule pyyntöä vaihtaa öljyjä jo 10tkm kohdalla? Itsellä ainakin siinä vaiheessa öljyt enää n.20%.
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Huonokäyntisyyttä esiintyy joskus myös ihan kesällä.mutt kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 17:19Kannattaa katsoa, että on huolloissa käytetty oikeaa öljyä, jolla on luokitukset nimenomaan Alfan/Fiatin taholta. Multiairilla on vaatimuksensa, ja ainakin suomalaisilla huolloilla taas perinteisesti leväperäinen suhtautuminen yksityiskohtiin, kunhan viskositeetti on sinne päin. Kylmälimaa ei öljypumpulle pitäisi päästä merkittäviä määriä, ja nekin vähät luulisi sekoittuvan viimeistään suodsttimessa, mutta eri asia on, onko sitä kertynyt multiair-yksikköön. Se selittäisi, miksi päivän ensimmäinen kylmästartti oireilee, muttei enää seuraavat. Jos yksikön saisi lämmitettyä samalla kuin moottorin, ongelmaa ei ehkä tulisikaan.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä tuli change oil- ilmoitus n 500 km ennen kuin 15000 km tuli täyteen.
Tämä viimeinen huonokäyntisyys tapahtui nyt öljynvaihdon jälkeen, joten öljyissä ei pitäisi olla vikaa ?
Pitääpä harkita tuota 10.000 km joka tapauksessa, ei siitä haittaakaan ole.
- Kari
-
- Viestit: 1501
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä paljon kaupunkiajoa, joten tulee varmaan siitä syystä nopeammin.karila kirjoitti: ↑09 Joulu 2022, 10:57Itsellä tuli change oil- ilmoitus n 500 km ennen kuin 15000 km tuli täyteen.
Tämä viimeinen huonokäyntisyys tapahtui nyt öljynvaihdon jälkeen, joten öljyissä ei pitäisi olla vikaa ?
Pitääpä harkita tuota 10.000 km joka tapauksessa, ei siitä haittaakaan ole.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistäs lähtis tonkimaan ratkaisua nyt ilmenneisiin toimimattomiin peilin lämmittimiin ja takalasinlämmittimeen? Tarkastin eilen F94 sulakkeen joka oli ehjä. Tupakansytytin kuitenkin toimii jos kyseessä on keskikonsolin lokerossa oleva.
Akun jännite kunnossa.
EDIT:
Googlettaminen tuottaa tulosta että olisiko IBS sensori syynä. Saako tuon resetoitua jotenkin järkevästi?
Akku on kertaalleen ladattu älylaturilla niin että laturi oli kytketty ohjekirjan ohjeistuksen mukaisesti suoraan akkuun.
Akun jännite kunnossa.
EDIT:
Googlettaminen tuottaa tulosta että olisiko IBS sensori syynä. Saako tuon resetoitua jotenkin järkevästi?
Akku on kertaalleen ladattu älylaturilla niin että laturi oli kytketty ohjekirjan ohjeistuksen mukaisesti suoraan akkuun.
- mutt
- Viestit: 5462
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös tuon IBS:n takia juurikin pitäisi ladata niin, että plussa suoraan akkuun kiinni, ja miinus koriin? Konsernin ohjekirjan ohje on kyllä myös 500:ssa mainittu niin, että latauksenvalvonnan johto irti, ja laturi suoraan akkuun kiinni, toisaalta toisessa kohdassa sanotaan, ettei latauksenvalvonnan johtoa saa koskaan muulloin irrottaa, kuin akkua vaihtaessa... Mutta eihän kiinteilläkään latureilla ole muuta vaihtoehtoa, kuin olla miinus korissa, eihän siellä ketään ole valvontapiuhoja irrottelemassa. Ja jos laturi on suoraan akussa kiinni, niin IBS:llä ei ole mahdollisuutta tietää latauksesta mitään, jolloin laskuri menee sekaisin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli latasin juuri näin kun ohjeistetaanmutt kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 13:17Eikös tuon IBS:n takia juurikin pitäisi ladata niin, että plussa suoraan akkuun kiinni, ja miinus koriin? Konsernin ohjekirjan ohje on kyllä myös 500:ssa mainittu niin, että latauksenvalvonnan johto irti, ja laturi suoraan akkuun kiinni, toisaalta toisessa kohdassa sanotaan, ettei latauksenvalvonnan johtoa saa koskaan muulloin irrottaa, kuin akkua vaihtaessa... Mutta eihän kiinteilläkään latureilla ole muuta vaihtoehtoa, kuin olla miinus korissa, eihän siellä ketään ole valvontapiuhoja irrottelemassa. Ja jos laturi on suoraan akussa kiinni, niin IBS:llä ei ole mahdollisuutta tietää latauksesta mitään, jolloin laskuri menee sekaisin.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
IBS muistaakseni nollautuu, kun akun irrottaa. Alkaa sen jälkeen haistelemaan akkua uudelleen.
Eikös IBS kuitenkin ymmärrä akun tilasta enemmän kuin pelkkä jännitemittaus? Eli ei anna sähköä noille lämmittimille, kun IBS:n %-lukema liian pieni.
Eikös IBS kuitenkin ymmärrä akun tilasta enemmän kuin pelkkä jännitemittaus? Eli ei anna sähköä noille lämmittimille, kun IBS:n %-lukema liian pieni.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa suomenkielisessä käännöksessä selvä virhe. Tai se ainakin helposti väärin tulkittavissa.
Connect the negative terminal of the charger (usually black) to nut 2 next to the negative (-) of the battery.
Eli ei missään tapauksessa suoraan - napaan, vaan sen vieressä olevaan mutteriin (IBS terminaali)
Minä olen irroitettava laturin johdot näin kytkenyt, eikä vajaan 1 1/2 vuoden aikana mitään ongelmia: ei häiriöitä, ei mitään vikavaloaan koskaan.
Connect the negative terminal of the charger (usually black) to nut 2 next to the negative (-) of the battery.
Eli ei missään tapauksessa suoraan - napaan, vaan sen vieressä olevaan mutteriin (IBS terminaali)
Minä olen irroitettava laturin johdot näin kytkenyt, eikä vajaan 1 1/2 vuoden aikana mitään ongelmia: ei häiriöitä, ei mitään vikavaloaan koskaan.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä tuohon mutteriin oli kytketty kuten kuvassa kuten aiemmassa viestissä kerroin.MeSoma kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 14:40Tuossa suomenkielisessä käännöksessä selvä virhe. Tai se ainakin helposti väärin tulkittavissa.
Connect the negative terminal of the charger (usually black) to nut 2 next to the negative (-) of the battery.
Eli ei missään tapauksessa suoraan - napaan, vaan sen vieressä olevaan mutteriin (IBS terminaali)
Minä olen irroitettava laturin johdot näin kytkenyt, eikä vajaan 1 1/2 vuoden aikana mitään ongelmia: ei häiriöitä, ei mitään vikavaloaan koskaan.
- mutt
- Viestit: 5462
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, tuossa ohjeessa kyllä neuvotaan asia oikein (miinuskaapeli ei akkuun, vaan koriin), mutta äkkiseltään voi tulla luettua väärinkin. 2018 Fiat 500C:n ohjekirjassa taas neuvottiin se valvontajohdon irroitus. IBS kai resetoituu, kun akku on ollut irti jonkun aikaa, mutta en tiedä, onko Giuliassa jotain siihen liittyvää huomioitavaa, kai se ohjekirjassa kuitenkin sanotaan.
Nettimaailmassa jotkut on väittäneet IBS-murikan hajoavan, jos suoraan akkuun kytkee laturin, tiedä sitten. Näitä tuli lueskeltua, kun tuohon 500:een vaihdoin akun joku aika sitten (webastokäytöllä alkuperäinen alkoi väsymään.) Sen tapauksessa akun vaihdossa ohje oli, että odotetaan minuutti virtojen sammuttamisen ja kuskin oven sulkemisen jälkeen, sitten otetaan valvontajohto irti, ja sitten akkukaapelit.
Nettimaailmassa jotkut on väittäneet IBS-murikan hajoavan, jos suoraan akkuun kytkee laturin, tiedä sitten. Näitä tuli lueskeltua, kun tuohon 500:een vaihdoin akun joku aika sitten (webastokäytöllä alkuperäinen alkoi väsymään.) Sen tapauksessa akun vaihdossa ohje oli, että odotetaan minuutti virtojen sammuttamisen ja kuskin oven sulkemisen jälkeen, sitten otetaan valvontajohto irti, ja sitten akkukaapelit.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja minä olen ladannut etupäästä konehuoneen puolelta plussa punaiseen ja miinus runkopulttiin, ohjekirjan mukaan
Täytyykin kysäistä Deltasta, miten Defan ylläpitolaturi on kytketty.
Täytyykin kysäistä Deltasta, miten Defan ylläpitolaturi on kytketty.
- Kari
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohjekirjassa tuo sijainti on tarkoitettu lisävirran antamiseen(esim. boosteri?) tiedä sitten
Paikalla
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin minun kinnerissä ylläpiolaturi on noin kytketty. Jotenkin sellainen fiilis että se ei lataa akkua. Defa-laatikossa pitäisi ledi vilkkua latauksessa. En ole nähnyt sen koskaan vilkkuvan, kun olen kyseistä boksia kurkistanut. Akun navoilla ei jännite muutu, vaikka laittaa ylläpitolataukseen.
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ESS laittoi akkuun kiinni piuhan johon on kätevä liittää tarvittaessa lisälaturi. Mitäään ongelmia ei ole ollut..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla myös CTECK laturi kytketty akkuun kahdella pikaliitin piuhalla, joihin laturin saa hetkessä kiinni. Latauksen etenemisen näkee viiden valopykälän kautta, joista viimeisen Go (jolloin valmis)
Latauksen jälkeen jännitteen nousun näkee selkeästi akun navoilta mitatessa.
Latauksen jälkeen jännitteen nousun näkee selkeästi akun navoilta mitatessa.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, kyllä pitäis vilkkua kun lataa.155156 kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 15:11Ainakin minun kinnerissä ylläpiolaturi on noin kytketty. Jotenkin sellainen fiilis että se ei lataa akkua. Defa-laatikossa pitäisi ledi vilkkua latauksessa. En ole nähnyt sen koskaan vilkkuvan, kun olen kyseistä boksia kurkistanut. Akun navoilla ei jännite muutu, vaikka laittaa ylläpitolataukseen.
- Kari
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sama firma ja saman teki CTEKin piuhalle v.-19. Ylläpidossa aina koko ajan talviseisonnan ajan . Kesällä
luiginkaan suunnittelemat sähköt eivät tarvitse lisäbuustia.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täältä sitten tilasin Brembot ja Lappeenrannan Finn-service vaihtoi hintaan 125 eur ( sis. sijaisauton ).jmi kirjoitti: ↑03 Marras 2022, 13:47Ja n.100€ taitaa vielä säästää kun tilaa täältä
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 9_602.html
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole merkitystä kytkeekö ylläpitolaturin tuohon akkuun vai konehuoneen terminaaliin. Samaa kaapelia se on ja tosiaan miinus aina IBS anturista katsottuna korin puolelle. Oikeastaan miinuksen ainoa väärä kytkentäpaikka on akun miinusnapa. Ylläpitolatauksessa ei ole syytä irroittaa maajohtoa, vaan on parempi, että IBS on tietoinen myös siitä ylläpitolaturin latauksesta.
Täysin tyhjän akun latauksessa sitten maajohto irti ja tuuttaa akkuun mitä sinne menee, kytkee maajohdon takaisin kiinni, pari starttia ja jättää auton lepäämään vähintään 4h ajaksi. Tämän jälkeen IBS on muodostanut jonkinlaisen kuvan akun latauksesta ja kunnosta.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä luulen et tuo meidän pirssi ei taida ehkä olla perillä akun todellisesta tilasta niin en tiedä onko paras vaan repiä virrat autosta hetkeks. Jännite on yleismittarilla mitattuna hyvä levossa pakkasellakin. Mites paljon on odotettavissa vikavaloja? Pärjääkö ilman MES:iä(minulla ei ole kuin OBD-lukija jolla onnistuu koodien nollaus tarvittaessa)?matti_vuorio kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 20:49Ei ole merkitystä kytkeekö ylläpitolaturin tuohon akkuun vai konehuoneen terminaaliin. Samaa kaapelia se on ja tosiaan miinus aina IBS anturista katsottuna korin puolelle. Oikeastaan miinuksen ainoa väärä kytkentäpaikka on akun miinusnapa. Ylläpitolatauksessa ei ole syytä irroittaa maajohtoa, vaan on parempi, että IBS on tietoinen myös siitä ylläpitolaturin latauksesta.
Täysin tyhjän akun latauksessa sitten maajohto irti ja tuuttaa akkuun mitä sinne menee, kytkee maajohdon takaisin kiinni, pari starttia ja jättää auton lepäämään vähintään 4h ajaksi. Tämän jälkeen IBS on muodostanut jonkinlaisen kuvan akun latauksesta ja kunnosta.
battery111.PNG
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pärjää ilman vikakoodilukijoita. Ekassa startissa saat kaikki viat mitä vaan voi mutta pieni ajo että kaikki kalibroituu niin taulu tyhjenee.Sampza kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:43Mä luulen et tuo meidän pirssi ei taida ehkä olla perillä akun todellisesta tilasta niin en tiedä onko paras vaan repiä virrat autosta hetkeks. Jännite on yleismittarilla mitattuna hyvä levossa pakkasellakin. Mites paljon on odotettavissa vikavaloja? Pärjääkö ilman MES:iä(minulla ei ole kuin OBD-lukija jolla onnistuu koodien nollaus tarvittaessa)?matti_vuorio kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 20:49Ei ole merkitystä kytkeekö ylläpitolaturin tuohon akkuun vai konehuoneen terminaaliin. Samaa kaapelia se on ja tosiaan miinus aina IBS anturista katsottuna korin puolelle. Oikeastaan miinuksen ainoa väärä kytkentäpaikka on akun miinusnapa. Ylläpitolatauksessa ei ole syytä irroittaa maajohtoa, vaan on parempi, että IBS on tietoinen myös siitä ylläpitolaturin latauksesta.
Täysin tyhjän akun latauksessa sitten maajohto irti ja tuuttaa akkuun mitä sinne menee, kytkee maajohdon takaisin kiinni, pari starttia ja jättää auton lepäämään vähintään 4h ajaksi. Tämän jälkeen IBS on muodostanut jonkinlaisen kuvan akun latauksesta ja kunnosta.
battery111.PNG
Mulla on auto ollut nyt n. 2 viikkoa tossa metrin lumikasan alla pakkasessa. Varmaan kohta lyön käyntiin, mutta uskallan sanoa ettei ensimmäistäkään issueta ole tiedossa. Luotettavampi ku Ruotsi-kiina polestar joka lähti just hinurilla.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minäpäs kokeilen näin sitten et ajan tallille täs joku ilta ja revin virrat autosta hetkeks. Katsotaan sit mitä IBS on mieltä.JanV kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:50Pärjää ilman vikakoodilukijoita. Ekassa startissa saat kaikki viat mitä vaan voi mutta pieni ajo että kaikki kalibroituu niin taulu tyhjenee.Sampza kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:43Mä luulen et tuo meidän pirssi ei taida ehkä olla perillä akun todellisesta tilasta niin en tiedä onko paras vaan repiä virrat autosta hetkeks. Jännite on yleismittarilla mitattuna hyvä levossa pakkasellakin. Mites paljon on odotettavissa vikavaloja? Pärjääkö ilman MES:iä(minulla ei ole kuin OBD-lukija jolla onnistuu koodien nollaus tarvittaessa)?matti_vuorio kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 20:49
Ei ole merkitystä kytkeekö ylläpitolaturin tuohon akkuun vai konehuoneen terminaaliin. Samaa kaapelia se on ja tosiaan miinus aina IBS anturista katsottuna korin puolelle. Oikeastaan miinuksen ainoa väärä kytkentäpaikka on akun miinusnapa. Ylläpitolatauksessa ei ole syytä irroittaa maajohtoa, vaan on parempi, että IBS on tietoinen myös siitä ylläpitolaturin latauksesta.
Täysin tyhjän akun latauksessa sitten maajohto irti ja tuuttaa akkuun mitä sinne menee, kytkee maajohdon takaisin kiinni, pari starttia ja jättää auton lepäämään vähintään 4h ajaksi. Tämän jälkeen IBS on muodostanut jonkinlaisen kuvan akun latauksesta ja kunnosta.
battery111.PNG
Mulla on auto ollut nyt n. 2 viikkoa tossa metrin lumikasan alla pakkasessa. Varmaan kohta lyön käyntiin, mutta uskallan sanoa ettei ensimmäistäkään issueta ole tiedossa. Luotettavampi ku Ruotsi-kiina polestar joka lähti just hinurilla.
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joku ohje (en tiedä kuinka virallinen) oli se että miinusnapa irti. Sitten kiinni. Auto käyntiin (tulee kaikki vikavalot) kääntelee kerran ratin laidasta laitaan ja keskelle takaisin. Sitten sammuksiin. Ovet lukkoon ja antaa olla vähintään 4h. Navan irroituksessa IBS pitäisi nollaantua. Käynnistyksessä jännite kyykkää ja sitten kun se on 4h ajamatta niin haistelee miten se jännite nousee.Sampza kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:52Minäpäs kokeilen näin sitten et ajan tallille täs joku ilta ja revin virrat autosta hetkeks. Katsotaan sit mitä IBS on mieltä.JanV kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:50Pärjää ilman vikakoodilukijoita. Ekassa startissa saat kaikki viat mitä vaan voi mutta pieni ajo että kaikki kalibroituu niin taulu tyhjenee.Sampza kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:43
Mä luulen et tuo meidän pirssi ei taida ehkä olla perillä akun todellisesta tilasta niin en tiedä onko paras vaan repiä virrat autosta hetkeks. Jännite on yleismittarilla mitattuna hyvä levossa pakkasellakin. Mites paljon on odotettavissa vikavaloja? Pärjääkö ilman MES:iä(minulla ei ole kuin OBD-lukija jolla onnistuu koodien nollaus tarvittaessa)?
Mulla on auto ollut nyt n. 2 viikkoa tossa metrin lumikasan alla pakkasessa. Varmaan kohta lyön käyntiin, mutta uskallan sanoa ettei ensimmäistäkään issueta ole tiedossa. Luotettavampi ku Ruotsi-kiina polestar joka lähti just hinurilla.
Näillä eväillä vaihdoin syksyllä akun omaani ja ei ole ollut mitään ongelmia. Ma-pe ajellaan työmatkaa 30km suuntaansa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kiitos tästä. Testaan näin. Meillä tuo auto liikkuu n. 250km/viikko tällä hetkelläTiige kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 12:25Joku ohje (en tiedä kuinka virallinen) oli se että miinusnapa irti. Sitten kiinni. Auto käyntiin (tulee kaikki vikavalot) kääntelee kerran ratin laidasta laitaan ja keskelle takaisin. Sitten sammuksiin. Ovet lukkoon ja antaa olla vähintään 4h. Navan irroituksessa IBS pitäisi nollaantua. Käynnistyksessä jännite kyykkää ja sitten kun se on 4h ajamatta niin haistelee miten se jännite nousee.Sampza kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:52Minäpäs kokeilen näin sitten et ajan tallille täs joku ilta ja revin virrat autosta hetkeks. Katsotaan sit mitä IBS on mieltä.JanV kirjoitti: ↑15 Joulu 2022, 11:50
Pärjää ilman vikakoodilukijoita. Ekassa startissa saat kaikki viat mitä vaan voi mutta pieni ajo että kaikki kalibroituu niin taulu tyhjenee.
Mulla on auto ollut nyt n. 2 viikkoa tossa metrin lumikasan alla pakkasessa. Varmaan kohta lyön käyntiin, mutta uskallan sanoa ettei ensimmäistäkään issueta ole tiedossa. Luotettavampi ku Ruotsi-kiina polestar joka lähti just hinurilla.
Näillä eväillä vaihdoin syksyllä akun omaani ja ei ole ollut mitään ongelmia. Ma-pe ajellaan työmatkaa 30km suuntaansa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raakana napista käyntiin kun metrin lumikinos oli päältä poistettu. Lämmin hetkessä ja perä sladissa mutkiin. On tää nautinto.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaikea kuvitella JanV kiilloitettua Giuliaa metrin lumikinoksessa...
Ja ihan selvästi Giuliakin nauttii talvesta kun pääsee liikkeelle!
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeinen startti ennen huoltoon viemistä. Epätasainen käynti ja sammutin koneen 3 kertaa välillä, sitten tasaantui käynti.jmi kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:08Oletko koskaan kokeillut käynnistää uudelleen ja antaa tyhjäkäynnin tasaantua ennen ajoa?
No nyt on multiair vaihdettu. Sen verran oli ikävä Giuliaa, että unohdin pari asiaa.
1. hinta ( meni siis takuuseen). No Alfaworkshop pyytää aktaattorista 1170 puntaa , ei se varmaan merkkarilla halvempi ole. Siihen 4 h työtä vähintään, niin ollaan varmaan yli 1500 euron. Meni muuten Deltalla yli päivän kun piti jotain Giulian järkeä säätää. No, ajelin siis pari päivää maahantuojan piikkiin sijaisautolla.
2. Vaimo unohtui Deltaan sisälle, kun istuskeli sivummalla ja lähdin innoissani Rosso Velocea hakemaan pihalta. No, muistin auton kohdalla, että rouva jäi ja palasin hakemaan sisältä .
Cotzylle kommenttina absoluuttisesti parhaasta talviautosta: se on subjektiivisella varmuudella Giulia Q4.
Viimeksi muokannut karila, 19 Joulu 2022, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kari