Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Renkaissa mulla on ollut tähän asti kokemusta 3x kesä- ja 2x talvikumeista. Hiljaisimmat kokeilemistani ovat:
Talvi: 205/55 16" Nordman RS2
Kesä: 225/45 17" Roadhawk
Talvi: 205/55 16" Nordman RS2
Kesä: 225/45 17" Roadhawk
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Kiitokset taas hyvästä informaatiosta kaikille.
Näyttää olevan varsin haastava työ löytää hyvä käytetty Giulietta. Kovat hinnat ja kehno kunto tuntuvat olevan päivän trendi. Tuontiyksilöt alkavat houkuttaa, mutta sellainen touhu saattaa tulla kalliiksi myöskin. Saksassa autojen hinnat voivat paikoin olla jopa Suomea kovemmat, ja vielä veroa pitäisi maksaa päälle kulujen lisäksi.
Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?
Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?
Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.
Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
Näyttää olevan varsin haastava työ löytää hyvä käytetty Giulietta. Kovat hinnat ja kehno kunto tuntuvat olevan päivän trendi. Tuontiyksilöt alkavat houkuttaa, mutta sellainen touhu saattaa tulla kalliiksi myöskin. Saksassa autojen hinnat voivat paikoin olla jopa Suomea kovemmat, ja vielä veroa pitäisi maksaa päälle kulujen lisäksi.
Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?
Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?
Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.
Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olet väärässä! Kun tarjoat vaihdossa hyväkuntoista Alfa Romeo Giuliettaa, niin onpa Alfa halpa auto. Yritä vaikka...TurboJ kirjoitti: ↑20 Marras 2022, 15:17Kiitokset taas hyvästä informaatiosta kaikille.
Näyttää olevan varsin haastava työ löytää hyvä käytetty Giulietta. Kovat hinnat ja kehno kunto tuntuvat olevan päivän trendi. Tuontiyksilöt alkavat houkuttaa, mutta sellainen touhu saattaa tulla kalliiksi myöskin. Saksassa autojen hinnat voivat paikoin olla jopa Suomea kovemmat, ja vielä veroa pitäisi maksaa päälle kulujen lisäksi.
Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?
Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?
Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.
Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
Minä yritin kaksi kertaa. Kolmanteen kertaan en enää tuhlaa aikaani vaan taidan ajaa Alfa Romeoni loppuun mieluummin.
Joka puolella noita huijarikauppiaita, sielläkin mistä ostin Alfani viimeksi ja yleinen käytettyjen Alfojen myyjä.
Giuliaankin ilmeisesti myyjä oletti asiakkaan tekavän puoleen autoon paikkamaalauksen pensselillä. Kauhea maalipinta ja hinnassa ei oteta sitä lainkaan huomioon. Ilmankos ei mene kaupaksi tuollainen. Aivan järjetöntä. Eipä tuollainen asenne houkuta auton vaihtoon.
e: Giuliettoihini olen ollut kohtuullisen tyytyväinen. Pellit ovat olleet kohtuullisen hyvässä kuosissa, eikä tekniikassakaan ole ollut mitään ihmeitä ongelmia.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
On kaksoismassa ainakin Multiair ja JTDm.TurboJ kirjoitti: ↑20 Marras 2022, 15:17
Anyway, onko Giulietassa manuaalivaihteiston yhteydessä aina kaksoismassavauhtipyörä?
Entä TCT-vaihteistot, kuinka pitkään näillä yleensä pääsee ennenkuin aletaan tarvita remontointia?
Ja onkohan mainostettu tasauspyörästön lukkoa jäljittelevä toiminto mukana kaikissa Giulietta-malleissa? Jarrujahan se ilmeisesti tuohon käyttää ABS-yksikön avustuksella.
Ohjaustuntuma: joku aiemmin mainitsi, että ensimmäisen faceliftin jälkeen tehostimen toiminta hieman muuttui. Omakin kokemukseni tukee oletusta, jonka mukaan fl-malli voisi olla parempi ajettava kuin ykkössarjan auto. Voikohan tehostimen ohjelmointia muuttaa niin, että vanhaan saisi uudemman softan? Ja vielä, sijaitseeko ohjaustehostimen sähkömoottori hammastangon vai ohjausakselin yhteydessä?
TCT voi kestää tai sitten ei. Molempia tarinoita löytyy. Mitään täystuhoa ei ole kuitenkaan tiedossa, vaan lähinnä kulunutta kytkintä tai viallista solenoidia. Sähkövian ajaminen ulos saattaa vaan olla vaikeaa, jos sitä esiintyy harvoin.
Elektroninen Q2 on jokaisessa mallissa, jos katsotaan 2011 painettua esitettä. Se aktivoituu vain Dynamic ja All weather -moodeissa.
Giulietan tehostinmoottori on osa hammastankoa kun taas MiTO:ssa se on ohjausakselilla. Giulietassa on lisäksi DST, joka vaikuttaa ohjauspyörään ja opastaa kuskia oikaisemaan kylkimyyryn ajoissa. Alfan päivityspolitiikan tuntien tuota ohjausta on mahdotonta päivittää.
Re: Giulietta 940
Onko normaalia,että moottorin vikakoodi check engine sytty kun menee pakkasen puolelle.Ajosta on yleensä kulunut noin 10 min.
Kun anannan moottorin käydä tyhjäkäyntiä reilut 5min.kovallakin pakkasella, niin silloin välttyy moottorihäiriöltä.
Auto on 2011.Ajettu reilut 80 Th.Käytän moottorin viimasuojaa,ja esilämmitystä.
Kun anannan moottorin käydä tyhjäkäyntiä reilut 5min.kovallakin pakkasella, niin silloin välttyy moottorihäiriöltä.
Auto on 2011.Ajettu reilut 80 Th.Käytän moottorin viimasuojaa,ja esilämmitystä.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Ei ole normaalia. Normaalisti Check engine valo syttyy kun laittaa virrat ja käynnistää auton mutta se sammuu heti kun auto on käynnistynyt.
- Kari
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Jep. Ajossa syttyvä helikopterivalo kertoo siitä, että moottorinohjaus havaitsee ongelman ja merkitsee siitä muistiin vikakoodin.
Eli auto diagnostiikkatietokoneen vierelle ja tutkimaan, että mikä sitä riivaa.
Eli auto diagnostiikkatietokoneen vierelle ja tutkimaan, että mikä sitä riivaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?
Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?
"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?
"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Ei toivottavasti enää tarvitse tänä vuonna tehdä lumiauran hommia talvisin Näyttää myös huomattavasti paljon ryhdikkäämmältä auto parkkiksella seisoessaan kun ei ole enää sitä keskeltä roikottavaa pohjamuovia.
Paikalla
Re: Giulietta 940
Eikö näissä 1750 TBi koneisissa ainakin joskus ollut KKK / Borg Warner turbojen voitelun kanssa jotain ongelmaa joka sitten johti turbovaurioihin?TurboJ kirjoitti: ↑25 Marras 2022, 13:15Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?
Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?
"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Joo, en muista tarkkoja vuosimalleja missä 1750:ssä turbon öljysyötön putki menee pakosarjan takana ilman mitään lämpösuojaa ja öljy voi kokkaantua kiinteäksi mössöksi putkeen. Toinen ongelma on sama kuin 1.4 T-Jetissä ja MultiAirissa, eli turbon päässä olevassa banjopultisa on semmoinen nylon-suodatin mikä voi tukkeentua ajan myötä. Ekaan ongelmaan on ratkaisuna aika raskaasti lämpöeristetty päivitetty syöttöputki, ja toiseen ongelmaan samat ratkaisut kuin 1.4 koneisiin eli joko sitä banjopulttia voi vaihtaa ajoittain huollettavana osana, tai sitten sen suodatinverkon voi vaan kokonaan poistaa sieltä pultin sisältä.FinPat kirjoitti: ↑27 Marras 2022, 22:43Eikö näissä 1750 TBi koneisissa ainakin joskus ollut KKK / Borg Warner turbojen voitelun kanssa jotain ongelmaa joka sitten johti turbovaurioihin?TurboJ kirjoitti: ↑25 Marras 2022, 13:15Osaako joku kertoa 1750 TBi -moottorin mahdollisista tyyppivioista?
Ja ovatko nämä suoraruiskuja ja varustettu muuttuvalla venttiilinajoituksella/-nostolla?
"Tavallisissa" Giulietoissa myös ohjaustehostimen ohjelmointi on erilainen facelift-malleissa (ohjaustuntumaa parannettu). Koskeekohan sama myös QV / Veloce 1750 -malleja?
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Ilmeisesti kuitenkin jo tehtaalla tehtiin jonkinasteinen korjaus näihin jossain vaiheessa?ArttuNaattor kirjoitti: ↑28 Marras 2022, 01:29Joo, en muista tarkkoja vuosimalleja missä 1750:ssä turbon öljysyötön putki menee pakosarjan takana ilman mitään lämpösuojaa ja öljy voi kokkaantua kiinteäksi mössöksi putkeen.
Mistähän saisin selville missä vaiheessa tuo päivitys lienee tehty? Jos yksittäistä autoa vain katsoo omin silmin, niin kaipa tuo päivitys on voitu tehdä siihen myös jälkikäteen.
Ja vielä ihan toiseen aiheeseen: Multiairin huohotinjäätymiset. Tästähän on ollut vuosien varrella paljonkin juttua ja paljon siitä ehdin jo itsekin lukea. Tuliko asiaan koskaan ns. lopullista selvyyttä jolla ongelman voisi kokonaan kiertää? Puhdistamalla kerääjän ennen talvea ja käyttämällä ahkerasti viimasuojaa ilmeisesti moni on saavuttanut melko huolettomia talvia? Kuitenkin joillain on ollut jäätymisongelmaa kaikista varotoimista huolimatta.
Jos ja kun huohotin jäätyy, mitä auto silloin käytännössä tekee - jääkö matka kesken? Mietin voisiko valikoimaa sittenkin laajentaa Multiair-autoihin - euroissa säästö olisi kuitenkin huomattava verrattuna QV-malleihin... Mutta mikäli tällainen tyyppivika tekee autosta jo oikeasti epäluotettavan perillepääsyn kannalta, niin huono hommahan sellainen on varta vasten hankkia
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Voit myös välttää kaikki yllä olevat hankkimalla dieselin. Vääntää kuin Hercules ja polttoainekulutus/menot paremmat kuin bensan.
Paikalla
Nyt kun juuri tällä hetkellä dieseliä vainotaan ja vihataan niin hinnatkin varmaankin kohdallaan. Toki ovat diesel Giuliatkin edullisia, alle 25 k€ löytyy useita ja jos kissa kelpaa niin Jaggen XE:tä saa dieselinä alle 15k€ hintaan. Takavetoisia, hauskoja autoja ajaa ja nykyaikainen turbodiesel sopii hyvin automaatin kaveriksi.
Re: Giulietta 940
Ja eikös näissä tullut dieselin mukana vielä tuplaputket taakse?
Nyt kun juuri tällä hetkellä dieseliä vainotaan ja vihataan niin hinnatkin varmaankin kohdallaan. Toki ovat diesel Giuliatkin edullisia, alle 25 k€ löytyy useita ja jos kissa kelpaa niin Jaggen XE:tä saa dieselinä alle 15k€ hintaan. Takavetoisia, hauskoja autoja ajaa ja nykyaikainen turbodiesel sopii hyvin automaatin kaveriksi.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Diesel ei nyt tule kysymykseen.
Paikalla
Bensan tuomasta hauskuudesta saa sitten maksaa uloshengityskaasujen tuottopotentiaalista extraa mutta diesel-veron välttää. Ja markkinasentimentin tuomat alennukset pienempiä.
Re: Giulietta 940
Ymmärrettävää.
Bensan tuomasta hauskuudesta saa sitten maksaa uloshengityskaasujen tuottopotentiaalista extraa mutta diesel-veron välttää. Ja markkinasentimentin tuomat alennukset pienempiä.
Viimeksi muokannut FinPat, 28 Marras 2022, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 5934
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Paholaisenmehu ja Alfa Romeo voivat olla järkevä vaihtoehto. Tässähän nyt taisi olla hakusessa nimenomaan sellainen hiukan vähemmän järjellä ja enemmän tunteella -kulkine...
Tuplaröörit tulee QV:n kanssa, mutta mörinähän oli vähän liian boiracer? Ei se silti mikään vakava räime ole, vähän enemmän sellainen "lupaa ja toimittaa" tyyppinen murmur.
Eikai ne kaikki MA:t tienposkeen heti jätä. Itsellä ei ollut oikeastaan vaivan vaivaa huohottimen jäätymisestä, kunhan huollon yhteydessä pyysin katsomaan ja puhdistettavaa sieltä tietty löytyi! MiToissa ei ollut mitään tämän suhteen.
Tuplaröörit tulee QV:n kanssa, mutta mörinähän oli vähän liian boiracer? Ei se silti mikään vakava räime ole, vähän enemmän sellainen "lupaa ja toimittaa" tyyppinen murmur.
Eikai ne kaikki MA:t tienposkeen heti jätä. Itsellä ei ollut oikeastaan vaivan vaivaa huohottimen jäätymisestä, kunhan huollon yhteydessä pyysin katsomaan ja puhdistettavaa sieltä tietty löytyi! MiToissa ei ollut mitään tämän suhteen.
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Muisti rakoilee huolto-ohjelman osalta... Jos on 6/2017 ensirekisteröiry yksilö (Stage 3; 1.4 MA + Mauno), niin pitäisikö olla jo muutakin tehtynä, kuin tulpat 2v/15000km ja öljynvaihto+tarkastukset 12/22 / 28000km?
Vähän ajettujen ongelma: tulevat vuodet vastaan...
Vähän ajettujen ongelma: tulevat vuodet vastaan...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
Omat kokemukset ovat rajoittuneet öljytikun nousemiseen.
Huohottimen jäätymisen huomaa kyllä helposti, tai oikeastaan haistaa, en ole kuitenkaan lopettanut matkaa koskaan kesken. Kun öljy alkaa haisemaan nenään, vaihdan toisen huohottimen tilalle. Kauhean montaa kertaa tuota ei pysty pesemään ennenkuin kalvo menee rikki. Uusi taitaa edelleen maksaa sen 100€
En ole koskaan koittanut loppuukö öljyt - pystyykö siis se sylkemään koko öljypohjan tyhjäksi mittatikun reiästä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Giulietta 940
Mistäs tämä on kotoisin, vai onko ihan omavalmiste? Omassa myös roikkuu keskeltä tuo muovinen pohjapanssari, vaikka muuten onkin suht ehjä. Ärsyttävästi auraa esim. mökkiteiden ja muiden sorateiden keskellä olevat korkeat kohdat mukaan..ArttuNaattor kirjoitti: ↑27 Marras 2022, 22:03Ei toivottavasti enää tarvitse tänä vuonna tehdä lumiauran hommia talvisin Näyttää myös huomattavasti paljon ryhdikkäämmältä auto parkkiksella seisoessaan kun ei ole enää sitä keskeltä roikottavaa pohjamuovia.
Re: Giulietta 940
Pitkään ollaan tuskailtu tuo Giuliettan avaimen kanssa, kun söi patteria.
Nyt alkoi mennä jo niin huonoksi ettei kestänyt enää kuin muutaman päivän.
Tänään sitten käytiin teetättämässä uusi.
Vanha saa hoitaa vara avaimen virkaa jos tulee jostain syystä tarvis.
Nyt alkoi mennä jo niin huonoksi ettei kestänyt enää kuin muutaman päivän.
Tänään sitten käytiin teetättämässä uusi.
Vanha saa hoitaa vara avaimen virkaa jos tulee jostain syystä tarvis.
- Liitteet
-
- IMG_20221219_130021.jpg (38.72 KiB) Katsottu 5998 kertaa
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aika kalliita nuo kaukoavaimet. Ensimmäiseen Giuliettaani teetin autoliikkeen laskuun uuden avaimen, koska auton mukana tullut ei avannut takakontin luukkua. Avaimen hinta oli jotain 300€ luokkaa.
Re: Giulietta 940
Juu, tämä oli 200€. Ei siis mikään alkuperäisosa, kuten näkyy ettei ole Alfan logoa. Se on sivuseikka. Pääasia että toimii.
Alkuperäinen olisi ollut varmaan sen hintainen että nettiautosta olisi saanut kokonaisen auton sillä rahalla.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Se minun oli alkuperäinen. Halpa auto sinulla!
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^^ Tyhjiä kuoria saa muutamalla eurolla ja niissä on tarvittavat logot jne.
Miten sä sait identtisen avaimen jossa on scudetto muttei logoa?
Maksoin 2014/15 Autokeskuksessa 156:n uudesta avaimesta 500€. Silloin en ollut tietoinen muista paikoista jossa sama homma onnistuu.
Miten sä sait identtisen avaimen jossa on scudetto muttei logoa?
Maksoin 2014/15 Autokeskuksessa 156:n uudesta avaimesta 500€. Silloin en ollut tietoinen muista paikoista jossa sama homma onnistuu.
Re: Giulietta 940
"Tarvike avaimia" saa jo nykyään. Tämän teki Turussa Disne Oy https://www.disneoy.com/auton-avaimen-t ... nen-turku/
Pääkaupunkiseudulla samaa palvelua tarjoaa ainakin https://www.autonavaimet.fi/
Varmaan nämä tarviketoimittajat eivät saa myydä tuotteita automerkin logoilla.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Onneksi logotarroja saa myös netistä niin on mahdollista saada avaimesi tuunattua aidonnäköiseksi.
Itse remppasin kulunutta avainkoteloa tilaamalla siihen uuden scudetton ja logon. Valitettavasti toimitettu scudetto on pehmeää kumia joka ei pysy paikallaan. Kokeilen silikoniliimaa seuraavaksi.
Itse remppasin kulunutta avainkoteloa tilaamalla siihen uuden scudetton ja logon. Valitettavasti toimitettu scudetto on pehmeää kumia joka ei pysy paikallaan. Kokeilen silikoniliimaa seuraavaksi.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi!
Olem aika pitkällä neuvotteluissa tuosta Giulietta Quadrifoglio Verdestä. Tuli myyjäliikkeen edustajan kanssa puhe jakopään vaihdosta.
Onko niin että hihna pitää vaihtaa 4v. välein ja sitten taas 4v. jälkeen sekä hihna+säätöosat+vesipumppu? Jotain tämän suuntaista minulle kerrottiin? Miten se oikein menee?
Kuinka paljon tuo homma maksaa QV:hen verrattuna tuohon 170 heppaiseen Giuliettaan? Huollatan Alfani Automilanossa.
Siis kun QV:ssa on jakohihna vaihdettu marraskuussa 2019, niin miten huollot tästä eteenpäin?
Olem aika pitkällä neuvotteluissa tuosta Giulietta Quadrifoglio Verdestä. Tuli myyjäliikkeen edustajan kanssa puhe jakopään vaihdosta.
Onko niin että hihna pitää vaihtaa 4v. välein ja sitten taas 4v. jälkeen sekä hihna+säätöosat+vesipumppu? Jotain tämän suuntaista minulle kerrottiin? Miten se oikein menee?
Kuinka paljon tuo homma maksaa QV:hen verrattuna tuohon 170 heppaiseen Giuliettaan? Huollatan Alfani Automilanossa.
Siis kun QV:ssa on jakohihna vaihdettu marraskuussa 2019, niin miten huollot tästä eteenpäin?
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Terve. Tästä voi vertailla vähän mitä huollot on maksaneet.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... lfa-romeo/
Ja tästä voi ladata omistajan ohjeet joissa eri variantti en huollot.
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login. ... be_mc_ref=
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... lfa-romeo/
Ja tästä voi ladata omistajan ohjeet joissa eri variantti en huollot.
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login. ... be_mc_ref=
Re: Giulietta 940
Giulietta multiair ja vaihteisto ulisee etenkin 3. Ja 4. Vaihteilla. Pari tollasta vaihteistoa avanneena jo melkeen arvaan missä vika mutta mistä ootte tilannut osia vaihteistoon?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eiköhän kuitenkin jakohihnan vaihtoon kuulu kiristinrulla ja vesipumpun vaihto myöskin. Jos vesipumppu oireilee, niin silloinhan joutuu erikseen vaihtamaan vesipumpun. Ei vaikuta mitenkään kustannustehokkaalta jättää tuollaista halpaa vesipumppua vaihtamatta jakohihnaremontin yhteydessä! Eli tämä on se ns. suurempi huolto.Pujazuba kirjoitti: ↑29 Joulu 2022, 18:41Terve. Tästä voi vertailla vähän mitä huollot on maksaneet.
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... lfa-romeo/
Ja tästä voi ladata omistajan ohjeet joissa eri variantti en huollot.
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login. ... be_mc_ref=
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Jakohihna + kiristin + rulla kuuluvat yleensä jakohihnanvaihtotyöhön. Pieni jakohihnasarja sisältää nämä kolme.
Vesipumpun vaihto tämän yhteydessä on periaatteessa nyrkkisääntö ja joskus kirjoittamaton sääntö. Iso jakohihnasarja sisältää kaikki neljä.
Mun viimeisessä jakopäähuollossa vaihdettiin myös moniurahihna. Asentaja sanoi että heillä tämäkin tehdään aina.
Vesipumpun vaihto tämän yhteydessä on periaatteessa nyrkkisääntö ja joskus kirjoittamaton sääntö. Iso jakohihnasarja sisältää kaikki neljä.
Mun viimeisessä jakopäähuollossa vaihdettiin myös moniurahihna. Asentaja sanoi että heillä tämäkin tehdään aina.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Se käsitys minullakin on ollut. Edellisen Giuliettani jakopään remontin yhteydessä vaihdettiin vesipumppu. Aikanaan Fiat Bravoon tehtiin samoin, toki kysyttiin ensin lupa.Pujazuba kirjoitti: ↑30 Joulu 2022, 08:10Jakohihna + kiristin + rulla kuuluvat yleensä jakohihnanvaihtotyöhön. Pieni jakohihnasarja sisältää nämä kolme.
Vesipumpun vaihto tämän yhteydessä on periaatteessa nyrkkisääntö ja joskus kirjoittamaton sääntö. Iso jakohihnasarja sisältää kaikki neljä.
Mun viimeisessä jakopäähuollossa vaihdettiin myös moniurahihna. Asentaja sanoi että heillä tämäkin tehdään aina.
Automyyjä on kertonut kyllä minulle omiaan, ihmettelen tuollaisia väitteitä-sehän syö uskottavuutta asiakkaiden silmissä.
Siis jos marraskuussa 2019 on vaihdettu jakohihna, niin se on tehtävä marraskuussa 2023 seuraavan kerran-vesipumpun uusinta myöskin.
Automilanossa on oikea linja, tosin asentaja omistaa itse 6-7 Alfaa, joten kantapääkokemusta löytyy hänellä.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Vm. 2015 Giulietta QV:n TCT-vaihteiston P-asento on muuttunut tosi jäykäksi sekä päälle kytkettäessä että pois vaihdettaessa. Muut asennot ja vaihteisto ajettaessa toimivat normaalisti. Mikähän siinä mättää? Ja se on siis ihan kunnolla jäykkä niin, että saa käyttää voimaa P:lle siirrettäessä. Kysymys ei ole siitä että olisi "lukittunut" parkissa ollessaan.
- lerppu
- Viestit: 5934
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Tähän tosi outo vastaus… Aikoinaan MiTon tct teki samaa. Lopulta ei olisi halunnut P:ltä pois lainkaan. Parantui kuin taikaiskusta vaihtamalla akun uuteen! Viisaammat voi kertoa miksi.
Re: Giulietta 940
Hei! Giulietta QV 2012 tuli hommatuksi tänään. On hurja peli, entinen oli 2008 Bravo. Samanlaisuuden huomaa!
Vänkärin jaloille tulee vain haaleaa ilmaa. Ilmaläpän servo lienee rikki? Bravo teki samaa mutta siinä ilmaa ei tullut vuoteen ollenkaan ja onneksi yhtäkkiä korjautui itsestään. Servon vaihto taitaa olla vähän tympeä homma, mutta oisko kellään heittää ohjetta tai muuta resurssia työhön?
Toinen kyssäri; Bravolle onnistuin löytämään korjaajalle suunnatun virallisen PC-ohjelman jossa neuvotaan vaiheittain erinäiset purku- ja kasaustyöt. Ohjelma tuli .iso-muotoisena "CD:nä". Giulietalle on varmasti samanlainen olemassa mutta mistä sen mahtaisi löytää?
Kiitos tuesta etukäteen! Tuoreen alfa-omistajan tunnetila on jännittyneen innostunut
Vänkärin jaloille tulee vain haaleaa ilmaa. Ilmaläpän servo lienee rikki? Bravo teki samaa mutta siinä ilmaa ei tullut vuoteen ollenkaan ja onneksi yhtäkkiä korjautui itsestään. Servon vaihto taitaa olla vähän tympeä homma, mutta oisko kellään heittää ohjetta tai muuta resurssia työhön?
Toinen kyssäri; Bravolle onnistuin löytämään korjaajalle suunnatun virallisen PC-ohjelman jossa neuvotaan vaiheittain erinäiset purku- ja kasaustyöt. Ohjelma tuli .iso-muotoisena "CD:nä". Giulietalle on varmasti samanlainen olemassa mutta mistä sen mahtaisi löytää?
Kiitos tuesta etukäteen! Tuoreen alfa-omistajan tunnetila on jännittyneen innostunut
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minä taas meinasin osta tuollaisen QVn. Kovasti kiinnosti, mutta totesin että 3 giuliettaa peräkkäin on liikaa!
Ensin oli manuaali G, sitten automaatti G. Välirahakin olisi ollut aika suuri.
Ostinkin Opel Insignia A(GO9) 1.6 turbo. Ei sekään hassumpi auto ole muutaman päivän ajon perusteella.
Auto on iso päältä, mutta pieni sisältä(pituus 485cm, leveys 185cm) ja painoa yli 1600 kilogrammaa. Tehoa on sama kuin Giuliettassa=170Hp.
Täytyy viedä Opel moottorin optimointiin alkuviikosta.
Tuosta Bravon samankaltaisuudesta: olen samaa mieltä kanssasi. Kun vaihdoin Bravosta manuaali-Giuliettaan, niin pidin Bravon ajo-ominaisuuksista enemmän. Tällä foorumilla tuli kyllä äkkiä päinvastainen kuitti, mutta tietysti asia osittain makukysymys. Italialaisten autojen ajettavuus näkyy molemmissa autoissa...
Ensin oli manuaali G, sitten automaatti G. Välirahakin olisi ollut aika suuri.
Ostinkin Opel Insignia A(GO9) 1.6 turbo. Ei sekään hassumpi auto ole muutaman päivän ajon perusteella.
Auto on iso päältä, mutta pieni sisältä(pituus 485cm, leveys 185cm) ja painoa yli 1600 kilogrammaa. Tehoa on sama kuin Giuliettassa=170Hp.
Täytyy viedä Opel moottorin optimointiin alkuviikosta.
Tuosta Bravon samankaltaisuudesta: olen samaa mieltä kanssasi. Kun vaihdoin Bravosta manuaali-Giuliettaan, niin pidin Bravon ajo-ominaisuuksista enemmän. Tällä foorumilla tuli kyllä äkkiä päinvastainen kuitti, mutta tietysti asia osittain makukysymys. Italialaisten autojen ajettavuus näkyy molemmissa autoissa...
Re: Giulietta 940
Katastusukko sanoi että xenonit näyttää taivaaseen. Mistä noita säädetään alemmas?
-
- Viestit: 2639
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Xenoneissa on automaattinen säätö. Jos suuntaus on ihan päin helvettiä tai suoraan taivaaseen, voi olla jousituksen asentoa haisteleva tanko nyrjähtänyt väärään asentoon autoa nosteltaessa (renkaanvaihdossa tai huollossa). Härveli löytyy sekä taka-akselilta että jommasta kummasta etunurkasta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Sanoi, että pitäisi säätää ja herkistellä. En sitten tiiä, mikä homma.
- tritonus
- Viestit: 231
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Mä katsoisin tuon asentotunnistimen ihan ekaksi. Se on apparin puolella, ei välttämättä tartte ottaa edes rengasta irti jos vaan saa autoa nostettua edes vähäsen. Jos oikein muistan, niin sen tunnistimen "nyrjähtämisen" (ja mahdollisesti muutkin viat) huomaa myös siitä, että ajovalot eivät tanssi kun auton käynnistää.
Jos se asentoa haisteleva tanko on nyrjähtäny, niin tunkkaa renkaan ilmaan ja kääntää sen takas oikeaan asentoon. Ei tartte irrottaa tankoa tai niveltä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Taka-akselin tunnistin löytyy puolestaan kallistuksenvakaajasta keskeltä autoa, joten sitä ei näe muuten kuin ryömimällä taka-akselin alle. Harvemmin se kuitenkaan on rikki, koska se on paremmassa suojassa.
Re: Giulietta 940
Kiitos vastauksista. Täytyypi huomenna ihmetellä takrkemmin. Valot kyllä "tanssivat" käynnistäessä, mikäli oikein ymmärrän mitä sillä tarkoitetaan.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Se valojen tanssi on lähinnä self-testi, eli sen kuuluisi tapahtua vaikka se anturin linkku olisi väärässä asennossa. Jos anturilta on piuha irti, jäänee tanssit tanssimatta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- tritonus
- Viestit: 231
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Mä olen melko varma - pidätän siis oikeuden muistaa väärinkin - että olisin tältä foorumilta lukenut, että tuo self test jää tekemättä jos tuo asentotunnistin on nurin niskoin.
Vai olisko sit niin, että se testi jää normaalista ikäänkuin vajavaiseksi, kun väärässä asennossa oleva tunnistin asettaa valot väärälle suuntaukselle.
Nyt olis kyllä ihan tunkkailusäät pohjolatallissa, melki vois mennä omalla kokeilemaan
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Vajaaksi se voi jäädä, mutta jos anturi on asteikolla niin senhän vaan pitäisi luulla auton olevan väärässä asennossa ja tosiaan jättää valot väärään suuntaan.
Toki, jos anturi pääsee tuollein asteikoltansa pois niin ettei auto tunnista anturin asentona laisinkaan, niin huutanee vikakoodin (vikavalosta en tiedä) ja jättää aamutanssin tekemättä.
Toki, jos anturi pääsee tuollein asteikoltansa pois niin ettei auto tunnista anturin asentona laisinkaan, niin huutanee vikakoodin (vikavalosta en tiedä) ja jättää aamutanssin tekemättä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 5934
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Mulla pomppasi GT aikoinaan katsastuksessa, kun toinen valo teki liikkeen vain puoliväliin. Silloin oli anturi taka-akselilla vinossa.
(Ko katsastuksesta jäi kyllä oikein nostalgian kylmät väreet. Vanhaa koulua.)
(Ko katsastuksesta jäi kyllä oikein nostalgian kylmät väreet. Vanhaa koulua.)
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Edellinen omistaja oli laittanut giuliettaan madallusjouset, eikä ollu kalibroinut aloituspistettä.. MESiä ku näpräilin ni huomasin..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Romeo y Julieta
- Viestit: 542
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Löytyy sieltä umpiosta ihan manuaalinen säätöruuvi, kuusiokolo muistaakseni. Eli jos probleemana on että perusasennossa näyttää liian ylös niin tuo voisi olla oikea ratkaisu. Itsellä näytti valot todella alas ja ruuvasin vähän ylemmäs, heti parempi eikä ole vastaantulijoita kiusannut.
- Aquatica
- Viestit: 15044
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Mulla näytti valot liian ylös toisel puolella Xenonien kanssa.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑14 Tammi 2023, 00:15Löytyy sieltä umpiosta ihan manuaalinen säätöruuvi, kuusiokolo muistaakseni. Eli jos probleemana on että perusasennossa näyttää liian ylös niin tuo voisi olla oikea ratkaisu. Itsellä näytti valot todella alas ja ruuvasin vähän ylemmäs, heti parempi eikä ole vastaantulijoita kiusannut.
Sitten kun ruuvasivat myyjän pajalla, niin ruuvas väärään suuntaan -> tappi irtosi.
Ja sitten se näytti pilviin.
Tuo korjautui sillä (onneksi), että ruuvattiin toiseen ääripäähän ja se tappi "napsahti" takas paikalleen.
Valo teki tanssin ihan kiltisti tuolla irtonaisella tapillakin...