Käyttiksessä sanotaan että öljyn ja suodattimen vaihtoväli on (Giulietta 1.4 Turbo Multi Air) 30 tuhatta km tai 24 kk.
Sitten huom -osiossa että "jos käytetään kaupunkiolosuhteissa tai jos vuosittain ajettu kilometrimäärä on alle 10 000 km", pitäiskin ne vaihtaa 12 kk välein.
Yleensä aina kilttinä tyttönä suoritan kaikki huollot ym. kuten sanotaan mutta nyt on pakko kysyä että onko todellakin näin että kun nyt työpaikan vaihdoksen myötä mulle tulee ajoa vain n. 5000 km/vuosi niin pitää mennä öljyt vaihtamaan kun on edellisestä nyt toi vuosi ja se 5000t km ajettu...?
Huollossa on aina laitettu ns. laadukkaat öljyt niin voiskohan mennä "pärssiilleen" kaikki jos en meniskään kun vuoden päästä jolloin on se 10 000 km tullut
Itsellä kilometrimääräisesti about sama Stelvion suhteen. 28tkm kohdalla teetätin juuri kalenterin mukaan ison 60tkm huollon - mutta olenkin iso nössö ja valitsen lyhyimmän välin mukaisesti huollot.
Tuskin Giuliettaan tulee pipi vaikka ajaisit sillä sen kympin vaihtovälin etkä välitä kalenterista. Tehdastakuukin lienee ummessa ollut jo tuokion...
Joten asiasi on omasi - jälleenmyyntiarvoonkaan tuolla ei varmaankaan ole vaikutusta. Multiair sinänsä on suht tarkka voitelustaan, joten jos ei ajasta tai kapitaalista jää puristamaan, ei ole iso vaiva tarjoilla moottorille tuoreita liukasteita. Vaikka siis ei kampiakseli tule kabiiniin sinua moikkaamaan vaikka kilometrien mukaisesti öljyjä vaihtelisit.
Käyttiksessä sanotaan että öljyn ja suodattimen vaihtoväli on (Giulietta 1.4 Turbo Multi Air) 30 tuhatta km tai 24 kk.
Sitten huom -osiossa että "jos käytetään kaupunkiolosuhteissa tai jos vuosittain ajettu kilometrimäärä on alle 10 000 km", pitäiskin ne vaihtaa 12 kk välein.
Yleensä aina kilttinä tyttönä suoritan kaikki huollot ym. kuten sanotaan mutta nyt on pakko kysyä että onko todellakin näin että kun nyt työpaikan vaihdoksen myötä mulle tulee ajoa vain n. 5000 km/vuosi niin pitää mennä öljyt vaihtamaan kun on edellisestä nyt toi vuosi ja se 5000t km ajettu...?
Huollossa on aina laitettu ns. laadukkaat öljyt niin voiskohan mennä "pärssiilleen" kaikki jos en meniskään kun vuoden päästä jolloin on se 10 000 km tullut
Vaihda vaan vuosittain tai 10tkm välein niin ei tule ongelmia. Multiair on tarkka öljystä ja edesauttaa ettet joudu vaihtamaan koko multiair-yksikköä.
Ääni myös vuosittaiselle vaihdolle. Varsinkin kun tuossakin lienee öljytilavuus muutaman litran, joten ei se ainakaan kustannuskysymys autokuluissa ole.
Mutta tuo ns. laadukkaat öljyt pisti silmään. Eikö tämä Multi Air ollut hyvinkin luokitustietoinen öljyistään?
Öljynvaihto jos mikä on perushuolto, jossa voi olla isohkoja hintaeroja samaakin öljyä käytettäessä. Kun hiukan katsoo missä ne vaihdattaa, niin taloudellinen tuska voi olla paljon pienempi. Sinänsä olen samaa mieltä vaihdon hyödyllisyydestä vaikka ajomatkaa tulisi vähän.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.
Joo, kannattaa vaihdella kerran vuoteen varsinkin pienillä kilsoilla ja seurailla öljytikun rajaa, niin *kop, kop* säästyy MultiAir-ongelmilta.
Edellinen oli ehkä turhan optimistista, mutta oon 13 vuotta ajanut kahdella MultiAir-koneella vuodessa aina alle 10tonnin ja nekin kilsag pääasiassa Kehä I:n sisällä ja siitä ison osan Helsingin keskustassa. Ei oo vielä osunut MA-rikkoa kohdalle, mutta eiköhän se sieltä viimeistään tämän viestin jälkeen hiivi.
Eipä oo tikkua mistä katella. Palkistosta yksi pimeänä 9tkm ajon jälkeen. Vähän epäluotettava kuva tuosta palkkinäytöstä, liekö keltään kone kilahtanut vähien öljyjen takia..