Kiihdyttää kyllä melko hyvin sen jälkeen takaisin asetettuun nopeuteen, kun edessä on taas tilaa. Tesla jää arpomaan ja ajamaan hitaasti ärsyttävän pitkäksi ajaksi vaikka baana olisi auki.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, kiihdyttää kyllä. Lähinnä rasittavaa silloin kun edessä menevän vauhti seilaa… normaalissa vauhdissa ei ole ihan niin hermostuneen oloinen.Cloverleaf kirjoitti: ↑16 Elo 2023, 17:38Kiihdyttää kyllä melko hyvin sen jälkeen takaisin asetettuun nopeuteen, kun edessä on taas tilaa. Tesla jää arpomaan ja ajamaan hitaasti ärsyttävän pitkäksi ajaksi vaikka baana olisi auki.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Lähinnä tuli Giuliassa käytettyä vakkaria maantie- ja moottoritienopeuksissa. Ainut huono puoli mitä jäi mieleen oli että nopeus vaihteli -1 ja +3 välillä asetetusta ja mielestäni auto ajoi liian lähellä edellä ajavaa vaikka etäisyys oli säädetty maksimille.
Teslassa saa etäisyyden säädettyä riittäväksi edellä ajavaan. Teslan vakkarin ärsyttävimmät ominaisuudet on pakotetut pyyhkijät ja haamujarrutukset. Lisäksi jos pyöräilijä ajaa tien sivussa, niin se vetää sen kunniaksi liinat kiinni. Tällaisiä hölmöyksiä Giuliassa ei ole.
Teslassa saa etäisyyden säädettyä riittäväksi edellä ajavaan. Teslan vakkarin ärsyttävimmät ominaisuudet on pakotetut pyyhkijät ja haamujarrutukset. Lisäksi jos pyöräilijä ajaa tien sivussa, niin se vetää sen kunniaksi liinat kiinni. Tällaisiä hölmöyksiä Giuliassa ei ole.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Puhumattakaan siitä että Teslan cruise on löytänyt historian kirjoista että tässä kohtaa moottoritietä on joskus ollut tietyö ja 60 km/h rajoitus...Cloverleaf kirjoitti: ↑16 Elo 2023, 22:34^ Lähinnä tuli Giuliassa käytettyä vakkaria maantie- ja moottoritienopeuksissa. Ainut huono puoli mitä jäi mieleen oli että nopeus vaihteli -1 ja +3 välillä asetetusta ja mielestäni auto ajoi liian lähellä edellä ajavaa vaikka etäisyys oli säädetty maksimille.
Teslassa saa etäisyyden säädettyä riittäväksi edellä ajavaan. Teslan vakkarin ärsyttävimmät ominaisuudet on pakotetut pyyhkijät ja haamujarrutukset. Lisäksi jos pyöräilijä ajaa tien sivussa, niin se vetää sen kunniaksi liinat kiinni. Tällaisiä hölmöyksiä Giuliassa ei ole.
Viimeksi muokannut FinPat, 17 Elo 2023, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En oo ihan täydellistä adaptiivista vielä nähnyt. Aina ne on liian varovaisia (lagaa kun edessä oleva vaihtaa kaistaa pois edestä) tai sitten liian hermostuneita. Mut niin porchesta volvoon oon uusimpia totetutuksia kokeillut ja Giulia pärjää tässä luokassa erittäin hyvin. Ei täydellinen mutta sellaista ei olekkaan.
Ja toi 1-3 km heitto asetetusta nopeudesta on mielestäni ihan merkityksetön asia. Ducatossa tulee ylämäki niin se on -15km/h ja alamäki niin se on +10 km/h
Ja toi 1-3 km heitto asetetusta nopeudesta on mielestäni ihan merkityksetön asia. Ducatossa tulee ylämäki niin se on -15km/h ja alamäki niin se on +10 km/h
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saako tuota acc:tä kytkettyä perusvakkariksi jostain?
Stelvioon tuli asennettua Futurezilta ostettu acc nappi.
Hyvin toimii, mutta jos vaikka talvella tutka on lumen peitossa, niin pysyykö laite toiminnassa.
Jos tuon acc:n saisi siis jotenkin perus vakkariksi nappeja painelemalla. Tyhmä kysyy kun ei ole jaksanut ohjeita lueskella eikä nappeja kauheasti kokeilla.
Stelvioon tuli asennettua Futurezilta ostettu acc nappi.
Hyvin toimii, mutta jos vaikka talvella tutka on lumen peitossa, niin pysyykö laite toiminnassa.
Jos tuon acc:n saisi siis jotenkin perus vakkariksi nappeja painelemalla. Tyhmä kysyy kun ei ole jaksanut ohjeita lueskella eikä nappeja kauheasti kokeilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Raikkoo
- Viestit: 295
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri tämä mainitsemasi asia on suurin heikkous koko autossa, nolla keli ja räntää tutkan pleksi täyteen. En ole löytänyt keinoa pois kytkentään. Vaikka loskat siitä itsestään häipyisi, niin acc ei palaudu käyttöön ennen auton uudelleen käynnistystä.Maunu kirjoitti: ↑17 Elo 2023, 20:52Saako tuota acc:tä kytkettyä perusvakkariksi jostain?
Stelvioon tuli asennettua Futurezilta ostettu acc nappi.
Hyvin toimii, mutta jos vaikka talvella tutka on lumen peitossa, niin pysyykö laite toiminnassa.
Jos tuon acc:n saisi siis jotenkin perus vakkariksi nappeja painelemalla. Tyhmä kysyy kun ei ole jaksanut ohjeita lueskella eikä nappeja kauheasti kokeilla.
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tutka tai sen lokaatio on vähän heikkous talvella. Nostaa aika helposti kädet pystyyn tosiaan loskassa. Ja lennosta ei saa vaihdettua vakio vakkariksi tota. Mä ajan niin vähän talvisin maantiellä että se ei varsinaisesti vaivannut, mutta huomasin asian kyllä.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm, Oulun korkeudella kaksi talvea ajellut ja onkohan kerran tai kaksi tehnyt noin että tiltannut acc. En pitäisi isona ongelmana, jos nyt verrataan vaikka tuulilasin jäätymiseen niin sehän on joka viikkoista talvella eikä silti olla huutelemassa että pitäisi olla lämmitettävät tuulilasit niinkuin esim. Fordeissa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä on täällä alhaalla enemmän tota loskaa. n. 6kk vuodessa. Teillä on sentään kunnon talvia. Mut ei sinänsä, kyl uuden clion tutkakin oli kokoajan juntturassa talvella.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviolla ykköstietä riittävästi kyntäneenä sanoisin että Stelvion tutka tukossa loskasta helpommin kuin BMW X1 tai 228i:n. Ja Teslan kamerapohjainen ACC on persuuksista kun vertaa esim. Stelvioon.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia herjaa jarrupalojen kuntoa, vaikuttaisi silmämääräisesti vielä olevan hieman laiffia jäljellä, mutta kysytäänpä suosituksia jarrupaloiksi käytännössä maantieajoa varten. Eli pitkä kesto > maksimaalinen purenta.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä herjasi Stelviossa ja sisämpi pala oli melkein loppu eli kannattaa melko pian vaan vaihtaa. Ulommassa palassa oli enemmän, liukutapeissa ei tehtaalta tullessa ollut pahemmin rasvaa. Brembot laitoin ja kokemuksen mukaan ovat hyvät.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa )
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Höh. No - mitä tilalle?Jiitee kirjoitti: ↑25 Elo 2023, 16:37No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa )
-
- Viestit: 937
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Veikkaan 500E:tä, josta oli jossakin toisessa ketjussa puhelerppu kirjoitti: ↑26 Elo 2023, 16:52Höh. No - mitä tilalle?Jiitee kirjoitti: ↑25 Elo 2023, 16:37No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa )
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep. E - cinquecento tuli , uudenkarhea bianco.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.
Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)
DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.
Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)
DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tilanteet muuttuu ja tarpeet ja intohimon kohteet elää siinä mukana. Onnea uuden äärelle!Jiitee kirjoitti: ↑28 Elo 2023, 12:46^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.
Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)
DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Itse aion vielä ihan tylysti käyttöautottaa Stelviota niin kauan kuin mahdollista. 2 kertaa on talvirenkaat autossa omassa käytössä olleet alla ja Stelvio olisikin loistava talvikulkine, jos saisin aikaiseksi sen RDNA:n. En jaksa siitä MA:sta huolehtia, kilahtaa jos kilahtaaa.
- h_lauri
- Viestit: 6709
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
-Itse ulkoistanut huollot ja korjaukset jo vuodesta 1983. Siltä pohjalts on helppo pitää kiesiä myös talvisin - mutta toisaalta pirun hankala hommata kesäkulkinetta.Jiitee kirjoitti: ↑28 Elo 2023, 12:46^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.
Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)
DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suurin syy Juuliankin myyntiin minulla oli 5 autoa markilla/katoksessa/talleissa ( 2), joista vaimolla 1 ja mulla 4h_lauri kirjoitti: ↑29 Elo 2023, 11:57-Itse ulkoistanut huollot ja korjaukset jo vuodesta 1983. Siltä pohjalts on helppo pitää kiesiä myös talvisin - mutta toisaalta pirun hankala hommata kesäkulkinetta.Jiitee kirjoitti: ↑28 Elo 2023, 12:46^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.
Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)
DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Laihialaisviritteinen kalkulaattori sanoi nyt 4 auton casessa, että kiinteissä autokustannuksissa tuli 500e:n hankinnan jälkeen
noin 800-1000 eur säästö vuodessa ... leluja oli vaan yksi liikaa. Kahta koukkuautoa ei kahden hengen talous tarvitse, enkä
mää kolmea kesäautoa... hmm. VW- projektin jälkeen toki on niitä sitten taas 2. Bensalenkkari ei pääse lenkkareista kovin helpolla eroon näemmä ....
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TCT
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliettan kaverina Giulia nyt keväästä asti ja tyytyväinen olen autoon ollut. Olen lueskellut ketjua läpi ja paljon hyviä vinkkejä täällä löytyy. Kiitoksia niistä.
Nyt kun takuu loppusuoralla 9/23 niin sopivasti vikavalo alkoi vilkkua ennen takuun päättymistä. Auto oli huollettu 10000km kohdalla ja nyt ajettu 15000km.
Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
Toinen kysymys eli useimmiten vesisateen aikana ajaessa syttyy Forward Collision Warning merkkivalo. Ilmeisesti anturit ei pidä vesisateesta. Onko muilla samaa vaivaa?
Nyt kun takuu loppusuoralla 9/23 niin sopivasti vikavalo alkoi vilkkua ennen takuun päättymistä. Auto oli huollettu 10000km kohdalla ja nyt ajettu 15000km.
Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
Toinen kysymys eli useimmiten vesisateen aikana ajaessa syttyy Forward Collision Warning merkkivalo. Ilmeisesti anturit ei pidä vesisateesta. Onko muilla samaa vaivaa?
- Liitteet
-
- Öljyn ilmoitukset.JPG (30.65 KiB) Katsottu 19361 kertaa
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, anturit ei tykkää vesisateesta tai auringon välähdyksistä eikä lumi/räntäsateesta.
Huomasitko öljynvaihdon jälkeen mitä antoi km määräksi seuraavaan öljynvaihtoon ?
Jos nyt näyttää työkalun kuvaa startatessa ja auton tiedoissa, niin jäänyt varmaan nollattua.
Huomasitko öljynvaihdon jälkeen mitä antoi km määräksi seuraavaan öljynvaihtoon ?
Jos nyt näyttää työkalun kuvaa startatessa ja auton tiedoissa, niin jäänyt varmaan nollattua.
- Kari
- TCT
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sitä en tiedä mitä huollon jälkeen öljystä näytti kun auto ei ollut vielä silloin minulla. Täytyy kysäistä vielä huollosta mitä kommentoivat.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.TCT kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 10:48Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
- TCT
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo aika kyllä täsmäisi eli huolto oli tehty 19.09.22 eli 11 kuukautta tuon jälkeen alkoi herjaamaan ”Change engine oil”. Veikkaan herjan ajastusta mutta odotan vielä mitä huolto vastaa kunhan nyt vastaavat takaisin soittopyyntöön.155156 kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 13:30Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.TCT kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 10:48Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
- TCT
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Huollon vastaus eli ajastus kyseessä: "Auto herjaa öljynvaihdosta, sillä huolto alkaa pian olemaan ajankohtainen. Yleensä auto alkaa ilmoittamaan huollosta hyvissä ajoin. Autosi huoltoväli on 1v / 15TKM, kumpi täyttyy ensin. Tässä tapauksessa aika."TCT kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 13:41Tuo aika kyllä täsmäisi eli huolto oli tehty 19.09.22 eli 11 kuukautta tuon jälkeen alkoi herjaamaan ”Change engine oil”. Veikkaan herjan ajastusta mutta odotan vielä mitä huolto vastaa kunhan nyt vastaavat takaisin soittopyyntöön.155156 kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 13:30Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.TCT kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 10:48Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pitäähän siitä vaihtotarpeesta huomauttaa ennenkö aika on täynnä, että ajoissa ehtii varata huollon ja vielä toteuttaakin sen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TCT
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo toki täytyy huollosta ennakkovaroittaa ja nythän huollosta on jo ennakkovaroitus xxx km ja xx päivää.
Kun sen lisäksi tulee satunnaisesti käynnistyksen yhteydessä erikseen ilmoitus huollon yksityiskohdasta (vaihda öljy) niin alkaa epäillä onko öljyssä vikaa, onko sitä liian vähän vai onko antureissa vikaa.
Onneksi ilmoitus oli vaan näitä Alfan erikoisuuksia.
- Liitteet
-
- Huolto ja öljy.JPG (32.31 KiB) Katsottu 19245 kertaa
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sille öljynvaihdolle on huollon lisäksi oma muistutuslaskurinsa ja sen toimesta tuo öljymuistutus hyppii nyt esille.
Yleensä erillinen öljymuistutus pian huollon jälkeen johtuu siitä, että öljymuistutus on unohdettu erikseen nollata huollon yhteydessä, mutta jos kohta tosiaan on öljynvaihdon aikaraja täynnä, niin silloinhan muistutin toimii ihan oikein ja auto vain kaipaa öljynvaihtoa, nyt siis ymmärtääkseni sekä öljynvaihtoa että huoltoa.
Yleensä erillinen öljymuistutus pian huollon jälkeen johtuu siitä, että öljymuistutus on unohdettu erikseen nollata huollon yhteydessä, mutta jos kohta tosiaan on öljynvaihdon aikaraja täynnä, niin silloinhan muistutin toimii ihan oikein ja auto vain kaipaa öljynvaihtoa, nyt siis ymmärtääkseni sekä öljynvaihtoa että huoltoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä näin. Minulle kävi viime vuonna Giulian kanssa niin, että ajokilometrit jäi 2-3000 paikkeille, ja vaihdatin öljyt vasta seuraavana keväänä talviseisonnan jälkeen. 1 vuoden limiittiaikaraja oli tällöin ylitetty. No probmlem kun syyn tietää.Polforea kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 16:13Sille öljynvaihdolle on huollon lisäksi oma muistutuslaskurinsa ja sen toimesta tuo öljymuistutus hyppii nyt esille.
Yleensä erillinen öeljymuistutus pian huollon jälkeen johtuu siitä, että öljymuistutus on unohdettu erikseen nollata huollon yhteydessä, mutta jos kohta tosiaan on öljynvaihdon aikaraja täynnä, niin silloinhan muistutin toimii ihan oikein ja auto vain kaipaa öljynvaihtoa, nyt siis ymmärtääkseni sekä öljynvaihtoa että huoltoa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Auto takasi. Jos jotai hyvää nii tuntuu nii ku ois ostanu uuden auton kuitenkaa ostamatta uutta autoa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On se vain niin hieno.
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitetään Giulian multiairin vaihtohinta: multiairyksikkö 2200 euroa + työt , yht n 3200 euroa .
Oli just Turun Deltassa johonkin vaihturiin tehty.
Muistakaa vaihtaa ne öljyt ajoissa
Oli just Turun Deltassa johonkin vaihturiin tehty.
Muistakaa vaihtaa ne öljyt ajoissa
- Kari
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On se edelleen hyvin suolainen hinta. Jep, puolitus toimi ainakin omalla kohdalla eli 6000-8000 km:n välein öljynvaihto. Ei 15 000 km
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole. Minulla kajahti mittarilukemilla 80 ja 170 tkm tuo rele, jälkimmäinen oliUusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 14:27Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
kuulemma ns. parannettu malli
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
167tkm menty ja tiettävästi edelleen alkuperäinen rele. Takapaksissa on toki varalla uusi.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 14:27Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Starttireleen kulumahan riippuu huomattavasti enemmän käynnistysmääristä kuin kilometreistä, joten hajoamishetkien mittarilukemista tulee melko reilu hajonta, eikä releen väsymistä voi oikein mittarin perusteella ennustaa.
Vaikkei minulla (ainakaan vielä) olekaan Giuliaa ollut, niin yleisen autoilukokemuksen syvällä rintaäänellä kehtaan olettaa, että tuo rele on mukavampi vaihtaa tallissa huollon yhteydessä kuin kolmelta aamuyöllä, kun pitäisi päästä baarista kotiin parinkympin pakkasella. Tällä perusteella varmaan itse vaihtaisin sen releen ensimmäisessä huollossa - sen jälkeen tietää käyttöprofiilin, käyttömäärän ja sen, että rele on viimeisintä versiota. Sen vanhan voinee tarkastaa ja jättää varalle, jos on vielä hyvä.
Vaikkei minulla (ainakaan vielä) olekaan Giuliaa ollut, niin yleisen autoilukokemuksen syvällä rintaäänellä kehtaan olettaa, että tuo rele on mukavampi vaihtaa tallissa huollon yhteydessä kuin kolmelta aamuyöllä, kun pitäisi päästä baarista kotiin parinkympin pakkasella. Tällä perusteella varmaan itse vaihtaisin sen releen ensimmäisessä huollossa - sen jälkeen tietää käyttöprofiilin, käyttömäärän ja sen, että rele on viimeisintä versiota. Sen vanhan voinee tarkastaa ja jättää varalle, jos on vielä hyvä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ hyvää asiaa. Olenkin itse siirtynyt taajama-ajossa sähkövispilään niin Giulian rele kestää pidempään kun auto vain maantieajossa eikä s/s ole koskaan päällä. Pelkkää säästöä siis
Hätätilanteessahan starttireleenä käy viereinen äänimerkin rele. Siis jos ei ole muuta laittaa siellä pakkasessa.
Hätätilanteessahan starttireleenä käy viereinen äänimerkin rele. Siis jos ei ole muuta laittaa siellä pakkasessa.
- Kari
- h_lauri
- Viestit: 6709
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kauppaopiston käynyttä minääni kiinnostaa, koskee kaikkia koneita vaiko vain koko mallia?UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 14:27Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
Itellä 135 tkm, käynnistyskerroistä mitään käryä.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyviä vastauksia ja koko mallia tarkoitin
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo releen kesto näytti olevan 9000 starttia, mitä katsoin historiasta. Hätätilanteessa turvallisin on ottaa peräkontin sähkökeskuksen T17 -rele, joka ohjaa peilien ja takalasin sulatusta. Eipä sitä kestoa voi mitenkään tarkasti määritellä tuollaisessa kipinöintiin perustuvassa kontaktipintojen kulumisessa.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pesin Giulian lauantaina pidemmällä kaavalla eli vaahto > painepesuri > mikrokuitusieni + pesuvesi > huuhtelu. Tämän jälkeen avasin konepellin, niin havaitsin että sisäilman ottoaukon (jossa on se metallinen ritilä) sisäpuolelta valuu vettä moottoritilan puolelle. Kolme ohutta vesivanaa. Sinne oli siis päässyt vettä, mihin sitä ei saisi päästä. Pienen pähkäilyn jälkeen totesin, että vesi ehkä pääsee sisään tuulilasin alareunan ja sen päälle ylettyvän muovisuojan välistä. No.. sattui olemaan mustaa muoviteippiä käsillä, joten laitoin sitä tuulilasin koko alareunan pituudelta lasin ja muovin välisen raon päälle. Visuaalisesti musta muoviteippi häviää taustaan, mutta auttaako se? Sen saamme tietää seuraavan pesun jälkeen.
Kuvassa teippi paikoillaan ja päädyn viistosti leikkaamalla olisi vaikea havaita, että sauman/raon päällä on mitään ylimääräistä.
Juuri tätä ideaa ei ole tullut aikaisemmin vastaan, kun eri paikoista olen lukenut aiheesta Giulian vesivuodot.
Kuvassa teippi paikoillaan ja päädyn viistosti leikkaamalla olisi vaikea havaita, että sauman/raon päällä on mitään ylimääräistä.
Juuri tätä ideaa ei ole tullut aikaisemmin vastaan, kun eri paikoista olen lukenut aiheesta Giulian vesivuodot.
Viimeksi muokannut 155156, 21 Syys 2023, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Erittäin rankan sateen jäljiltä sisäilmanottoaukon alareuna märkä ja vesivaluma aukosta ulospäin jälleen havaittavissa. Edellisen kommenttini "muoviteippu tuulilasin alareunassa" ei sitten ainakaan kokonaan tiivistänyt aluetta, jos oli lainkaan apua.
Mihin muualle vesi pääsee, kun sitä valuu ulospäin paikasta, jossa ei vettä pitäisi olla lainkaan? Luulisi että tällaiset asiat olisi autonvalmistajalle itsestäänselvyys eli että sadevesi ei pääse auton sisälle. Olisi mukava nähdä millainen rakenne on tuulilasin alapuolella, kun se iso musta muovisuojus ei ole näköesteenä.
Mihin muualle vesi pääsee, kun sitä valuu ulospäin paikasta, jossa ei vettä pitäisi olla lainkaan? Luulisi että tällaiset asiat olisi autonvalmistajalle itsestäänselvyys eli että sadevesi ei pääse auton sisälle. Olisi mukava nähdä millainen rakenne on tuulilasin alapuolella, kun se iso musta muovisuojus ei ole näköesteenä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onkos kukaan koittanut askarrella peruutuskameraa jälkiasennuksena?
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eiks suurimmassa osassa oo sellanen vakiona. Myytiinkö ees ilman?