Siellähän se on b-pilarin juuressa. Mieti nyt kuitenkin vielä kerran, että lähdetko korjaamaan itse turvalaitteen, jonka toimimattomuus voi tappaa. Samalla työllä sinne menee uusi vyö ja koneisto, mikä toimii taas vuosia. Omassa oli aikoinaan sama vika ja vaihtamalla vyöstä tuli myös huomattavasti kevyemmin toimiva.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Turvalaite -> viallisen vaihto uuteen.
En tiedä olisiko vastaavan osan korjaus edes sallittua jos työn olisi tekemässä ammattilainen.
En tiedä olisiko vastaavan osan korjaus edes sallittua jos työn olisi tekemässä ammattilainen.
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Nupit kaakkoon (eli lämpötilaksi "LO"). Jos ei tule kunnolla kylmää, kylmäaine vähissä, kylmästöintilaitteen läpissä vikaa tms.
Jos kylmää tulee manuaalisesti käskytettynä, niin sitten taitaa jäädä jäljelle ongelmat lämpötilan mittauskessa. Pelittääkö ulkolämpötilaanturi eli mitä auto raportoi lämpötilaksi mittaristossa? Tosin näissähän ei tarvi edes anturin olla rikki, ongelmaa voi olla väyläliikenteessäkin (nimim. kokemusta on).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Ulkolämpötila näyttää ihan järkeviä lukemia. Eilen töistä lähtiessä ulkolämpötila oli noin 33 astetta mittarin mukaan ja ajelin noin 5 kilometriä ennenkuin puhallusilma muuttui kylmäksi. Pyynti oli ensin 20 ja laskin vielä 17 asteeseen kun tuntui että mitään ei tapahdu.insinörtti kirjoitti: ↑01 Heinä 2023, 08:42Nupit kaakkoon (eli lämpötilaksi "LO"). Jos ei tule kunnolla kylmää, kylmäaine vähissä, kylmästöintilaitteen läpissä vikaa tms.
Jos kylmää tulee manuaalisesti käskytettynä, niin sitten taitaa jäädä jäljelle ongelmat lämpötilan mittauskessa. Pelittääkö ulkolämpötilaanturi eli mitä auto raportoi lämpötilaksi mittaristossa? Tosin näissähän ei tarvi edes anturin olla rikki, ongelmaa voi olla väyläliikenteessäkin (nimim. kokemusta on).
Täytyy aloittaa kylmäaineiden vaihdosta ja katsoa, muuttuuko tilanne.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15154
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Kokeile sillä LO-asennolla eka.
Tuossa vaiheessa sisätilan lämpöanturia ei kuunnella, vaan puhalletaan just niin kylmää kuin saadaan. Kaikki LO tai HI-asetusten välillä seuraa sisätilan lämpöanturia ja ne ei tosiaankaan ole ikuisia.
Mulla 159:ssä esim. anturi lämpenee hiljalleen, joten kone puskee aina vaan kylmempää ilmaa ajomatkan pidentyessä. Parin tunnin ajelu pakkaskelillä pakottaa nostamaan lämpöjä jonnekin 27 nurkille, että ei tule vilu
Tuossa vaiheessa sisätilan lämpöanturia ei kuunnella, vaan puhalletaan just niin kylmää kuin saadaan. Kaikki LO tai HI-asetusten välillä seuraa sisätilan lämpöanturia ja ne ei tosiaankaan ole ikuisia.
Mulla 159:ssä esim. anturi lämpenee hiljalleen, joten kone puskee aina vaan kylmempää ilmaa ajomatkan pidentyessä. Parin tunnin ajelu pakkaskelillä pakottaa nostamaan lämpöjä jonnekin 27 nurkille, että ei tule vilu

- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
1) Onko kukaan törmännyt JTDm2 -Giuliettan kohdalla suutinvikoihin tai suuttimen sähkövikoihin?
2) Onko kellään hajua suuttimien korjausarvojen maksimihaarukasta?
Kaverin Giulietta ontuu ja tuntusi käyvän ajoittain kolmella. Nelosen suutinta korjataan plussalle - testilenkillä maksimi oli 5,8, mutta 40% ajasta korjaus on 5 tai yli, minusta aika paljon siellä suurimman tapahtumeen tuntumassa. Mulle kävisi järkeen, että nelonen ei kokoaika käy, koska suutin ei saa (kunnolla) virtaa ja tiedän, että vanhemmissa implementaatioissa (159, GM-merkit) on ollut liitinongelmia. Sekin käy järkeen, että jos pytty ei kokoaika käy, niin auto yrittää primääristi jelpata antamalla - tai siis yrittämällä antaa - lisää soppaa (mikä ei tapahdu, jos sähkö ei kulje) ja ruuvaa sillä perusteella korjausarvoa ylätapin suuntaan.
2) Onko kellään hajua suuttimien korjausarvojen maksimihaarukasta?
Kaverin Giulietta ontuu ja tuntusi käyvän ajoittain kolmella. Nelosen suutinta korjataan plussalle - testilenkillä maksimi oli 5,8, mutta 40% ajasta korjaus on 5 tai yli, minusta aika paljon siellä suurimman tapahtumeen tuntumassa. Mulle kävisi järkeen, että nelonen ei kokoaika käy, koska suutin ei saa (kunnolla) virtaa ja tiedän, että vanhemmissa implementaatioissa (159, GM-merkit) on ollut liitinongelmia. Sekin käy järkeen, että jos pytty ei kokoaika käy, niin auto yrittää primääristi jelpata antamalla - tai siis yrittämällä antaa - lisää soppaa (mikä ei tapahdu, jos sähkö ei kulje) ja ruuvaa sillä perusteella korjausarvoa ylätapin suuntaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Giulietta 940
Olisikohan joku viisaampi paininut vastaavan homman kanssa ja tietäisi enemmän Giulietan radion sielunelämästä?
Vaihdoin antennijalan jokunen viikko sitten kun kyllästyin katselemaan melkein vuoden hyllyssä odottanutta osaa ja kanavat alkoivat kuulumaan taas kunnolla, normaalissa käytössä on ollut BlueMusicin palikka jolla saa puhelimen juttelemaan radion kanssa eli FM-taajuuksia tulee harvemmin kuunneltua mutta onhan se silti mukavaa että kaikki toimii kuten kuuluukin.
Nyt kuitenkin vaihdoin tilalle 2-din soittimen kun rupesi kyllästyttämään puhelimen kanssa säätäminen ja kaikki muu pelaa täydellisesti, mutta kanavien löytämisessä on taas ongelmia. Fiksuna en tietenkään tajunnut vielä alkuperäisen radion ollessa paikoillaan testata niitä, mutta en oikein usko että tuo muutaman viikon paikoillaan ollut antennijalka olisi tällä kertaa syyllinen kun laitoin silikoniakin siihen kumihelman sisäpuolelle suojaamaan.
Mulla on jonkinlaiset kytkentäkuvat Giulietan sähköjärjestelmistä ja niissä näkyy että radion ja antennijalan välillä menee yksi koaksiaalikaapeli ja saman näkee kun sitä jalkaa vaihtaa. Samassa dokumentissa se on kuitenkin hämmentävästi nimetty "aerial power supply". Aftermarket antennijaloissa on yleensä koaksiaalikaapelin lisäksi erillinen virransyöttö jos ne sisältävät vahvistimen, mutta miten tuo Giulietan jalka pelaa?
Syöttääkö se alkuperäinen radio tuota koaksiaalikaapelia pitkin virtaa jotenkin ja pitäisi hommata joku adapteri uuden radion ja antennin väliin vai kulkeeko tuohon antennijalallle ylipäätään virtaa ja dokumentissa on vain joku käännösvirhe?
Vai onko virransyöttö joku näistä kolmesta mitkä jäivät ylimääräisiksi ja tulkitsin ne (virheellisesti(?)) turhiksi kun mallikohtaisessa johtosarjassa ne ei kytkeytyneet enää mihinkään.

Vaihdoin antennijalan jokunen viikko sitten kun kyllästyin katselemaan melkein vuoden hyllyssä odottanutta osaa ja kanavat alkoivat kuulumaan taas kunnolla, normaalissa käytössä on ollut BlueMusicin palikka jolla saa puhelimen juttelemaan radion kanssa eli FM-taajuuksia tulee harvemmin kuunneltua mutta onhan se silti mukavaa että kaikki toimii kuten kuuluukin.
Nyt kuitenkin vaihdoin tilalle 2-din soittimen kun rupesi kyllästyttämään puhelimen kanssa säätäminen ja kaikki muu pelaa täydellisesti, mutta kanavien löytämisessä on taas ongelmia. Fiksuna en tietenkään tajunnut vielä alkuperäisen radion ollessa paikoillaan testata niitä, mutta en oikein usko että tuo muutaman viikon paikoillaan ollut antennijalka olisi tällä kertaa syyllinen kun laitoin silikoniakin siihen kumihelman sisäpuolelle suojaamaan.
Mulla on jonkinlaiset kytkentäkuvat Giulietan sähköjärjestelmistä ja niissä näkyy että radion ja antennijalan välillä menee yksi koaksiaalikaapeli ja saman näkee kun sitä jalkaa vaihtaa. Samassa dokumentissa se on kuitenkin hämmentävästi nimetty "aerial power supply". Aftermarket antennijaloissa on yleensä koaksiaalikaapelin lisäksi erillinen virransyöttö jos ne sisältävät vahvistimen, mutta miten tuo Giulietan jalka pelaa?
Syöttääkö se alkuperäinen radio tuota koaksiaalikaapelia pitkin virtaa jotenkin ja pitäisi hommata joku adapteri uuden radion ja antennin väliin vai kulkeeko tuohon antennijalallle ylipäätään virtaa ja dokumentissa on vain joku käännösvirhe?
Vai onko virransyöttö joku näistä kolmesta mitkä jäivät ylimääräisiksi ja tulkitsin ne (virheellisesti(?)) turhiksi kun mallikohtaisessa johtosarjassa ne ei kytkeytyneet enää mihinkään.

Re: Giulietta 940
170hv Multiair ja heikko alavääntö. Erityisesti risteyksissä kakkosvaihteella ajaessa tuntuu todella ponnettomalta.
En tiedä, onko kaikki tehot muutenkaan tallella, mutta tätä on persdynolla vaikea todeta. Helikopterivalo ei pala.
Onko vinkkejä/kokemuksia vastaavasta?
En tiedä, onko kaikki tehot muutenkaan tallella, mutta tätä on persdynolla vaikea todeta. Helikopterivalo ei pala.
Onko vinkkejä/kokemuksia vastaavasta?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Alfissimo
- Viestit: 8721
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Kokeile ensialkuun nollata self learn.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8721
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
MES:n avulla onnistuu
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Onnistuu akun irrotuksella. Miinusnavan pikaliitin irti vaan akusta väh. puoli tuntia. Sitten takaisin kiinni ja mene lyhyelle vaihtelevalle ajolle.
Re: Giulietta 940
Jahas mukava yllätys odotti pihalla kun tuli huomattua, että kuskin puolen valojen pesurin paneeli on nähtävästi pettänyt ja lentänyt tiehensä.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Muistaakseni tilasin Puolasta 3d tulostetun osan tuohon eBayn kautta. Osa oli väritön niin spray ja lakkapurkit piti vielä hommata rautakaupasta jotta sain osan viimeisteltyä.
Re: Giulietta 940
"FIT TO ALFA ROMEO GIULIETTA 10> FRONT WASHER HEADLIGHT NOZZLE COVER BUMPER L+R"
Ebaysta tuolla hakusanalla löytyy parit tai yksittäiskappaleet, melkein sama tuo pari tilata kun voi varmaan olettaa että joskus tuo toinenkin lentää matkoihinsa.
Nopeasti tällainen setti löytyi (nero etna met - vr 805 - glasurit / R-M) jos ulkomailta tilaisi.
https://www.vernicispray.co.uk/p-58334- ... na-met.jsp
Onko tuossa asentamisessa sitten mitään erikoista, ainakin nopeasti näyttäisi että tuo suutinpää pitäisi vetää ulos että saa kiinnitettyä paikalleen.
Ebaysta tuolla hakusanalla löytyy parit tai yksittäiskappaleet, melkein sama tuo pari tilata kun voi varmaan olettaa että joskus tuo toinenkin lentää matkoihinsa.
Nopeasti tällainen setti löytyi (nero etna met - vr 805 - glasurit / R-M) jos ulkomailta tilaisi.
https://www.vernicispray.co.uk/p-58334- ... na-met.jsp
Onko tuossa asentamisessa sitten mitään erikoista, ainakin nopeasti näyttäisi että tuo suutinpää pitäisi vetää ulos että saa kiinnitettyä paikalleen.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Onpa suolainen hinta. Ehkä väri on täsmälleen oikein tuossa.
Taisin itse ostaa Motonetistä vastaavan setin. Maksoi tosiaan murto-osan tuosta ja on kestänyt talven yli hyvin.
Taisin itse ostaa Motonetistä vastaavan setin. Maksoi tosiaan murto-osan tuosta ja on kestänyt talven yli hyvin.
- Smiik
- Viestit: 235
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Giulietta 940
Millainen öljynkulutus on 1.4 Multiair 170hv versiolle "normaalia"? Viime öljynvaihdon jälkeen oli näköjään litra öljyä päässyt hupenemaan.. Ehdin jo hieman huolestua, mutta kun tarkistin niin olihan tuossa nyt ehditty noin 11 tkm ajelemaankin. Silti melkein desin kulutus tuhannella kilometrilla vaikuttaa 190tkm ajetulle koneelle vähän suurelta, vaikka mistään VAG/Toyota -luokan kulutuksesta ei vielä puhutakaan. Vuotoja ei ole ja pakoputken pää on hieman musta, mikä voisi ainakin viitata siihen, että palamalla tuo olisi kulunut. Koneeseen laitettu suositeltua Selenian öljyä ja viime syksynä myös RVS-käsittely.
Paikalla
- Cloverleaf
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Muistaakseni mulla tipahti öljynvaihtovälissä korkeintaan max-merkistä noin keskelle min-max väliä.
Re: Giulietta 940
Desi tonnilla on OK. En huolestuisi tuosta vielä. Normaalia tuon ikäiseen ja ajettuun moottoriin. Nykyään tuo olis uuteen moottoriin jo vähän!Smiik kirjoitti: ↑21 Elo 2023, 20:10Millainen öljynkulutus on 1.4 Multiair 170hv versiolle "normaalia"? Viime öljynvaihdon jälkeen oli näköjään litra öljyä päässyt hupenemaan.. Ehdin jo hieman huolestua, mutta kun tarkistin niin olihan tuossa nyt ehditty noin 11 tkm ajelemaankin. Silti melkein desin kulutus tuhannella kilometrilla vaikuttaa 190tkm ajetulle koneelle vähän suurelta, vaikka mistään VAG/Toyota -luokan kulutuksesta ei vielä puhutakaan. Vuotoja ei ole ja pakoputken pää on hieman musta, mikä voisi ainakin viitata siihen, että palamalla tuo olisi kulunut. Koneeseen laitettu suositeltua Selenian öljyä ja viime syksynä myös RVS-käsittely.

- Romeo y Julieta
- Viestit: 585
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Mulla ei kummassakaan omistamassani Multiair Giuliettassa ole koskaan öljytaso pudonnut huoltovälin aikana ollenkaan silmämääräisesti tikusta katsottuna. Molemmissa ollut erinomainen huoltohistoria, käytetty oikeita öljyjä ja vaihdettu max 15 tkm välein alusta asti. Itse olen pyrkinyt vaihtamaan aina öljyt 10 tkm kohdalla, joka kerta mennyt 1-2 tkm sen yli kun ollut muita kiireitä, mutta siis joka tapauksessa lyhkäsillä öljynvaihtoväleillä menty.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Onko kellään muulla ilmennyt semmoista ongelmaa, et kun kiihdyttää mutkassa, nii ratti alkaa tärisemään hieman? Tämä tapahtuu molempiin suuntiin. Pienissä nopeuksissa ei ilmene mitään, mutta isommissa se on voimakkaampaa. Mistähän lähteä etsimään korjauskohdetta, ennen kun lähtee pahenemaan.
- karila
- Viestit: 1228
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
- Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Ohjausnivelissä jossain välystä ?harkaniemi kirjoitti: ↑24 Elo 2023, 09:28Onko kellään muulla ilmennyt semmoista ongelmaa, et kun kiihdyttää mutkassa, nii ratti alkaa tärisemään hieman? Tämä tapahtuu molempiin suuntiin. Pienissä nopeuksissa ei ilmene mitään, mutta isommissa se on voimakkaampaa. Mistähän lähteä etsimään korjauskohdetta, ennen kun lähtee pahenemaan.
- Kari
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15154
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Eihän vaan ole ajonvakautus?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 29 Elo 2023, 13:12
- Car(s): Giulietta -13
Re: Giulietta 940
Oiskos kellään antaa vinkkejä mistä noita antennin jalkoja vielä löytyisi?
Purkasin omasta Giulietasta jalan ja jalassa koodi 50511742, käykö tuohon 50529315 Koodillinen?
Motonet tarjosi 51906375/50540987 koodillista mutta tuo on isompi ja kiinnitys erillainen. :\
Purkasin omasta Giulietasta jalan ja jalassa koodi 50511742, käykö tuohon 50529315 Koodillinen?
Motonet tarjosi 51906375/50540987 koodillista mutta tuo on isompi ja kiinnitys erillainen. :\
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Giulietta 940
No, Filaro ainakin joskus jostain järjesti ..ei kai suoraan Italiasta ?
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Kokeile jokin ao toimittajista.Iltatonttu kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 20:17Oiskos kellään antaa vinkkejä mistä noita antennin jalkoja vielä löytyisi?
Purkasin omasta Giulietasta jalan ja jalassa koodi 50511742, käykö tuohon 50529315 Koodillinen?
Motonet tarjosi 51906375/50540987 koodillista mutta tuo on isompi ja kiinnitys erillainen. :\
- Liitteet
-
- Screenshot 2023-09-02 113458.jpeg (61.33 KiB) Katsottu 10160 kertaa
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Tuli viikonloppuna vaihdettua eteen jarrulevyt ja samalla vähän tutkailtua, että mikäs siinä. Selvis että vetoakselissa on väljystä, et varmaan niiden vaihto seuraavaksi, jose vaikka auttaisi. Toki tästä herää kysymys, että onko se vetoakseli, missä on väljystä vai sitten siinä missä se on kiinni ja mikä se sen epätasaisen kulumisen on aiheuttanut. Noh, ehkä se selviää sit kun sen vaihtaa.karila kirjoitti: ↑24 Elo 2023, 11:08Ohjausnivelissä jossain välystä ?harkaniemi kirjoitti: ↑24 Elo 2023, 09:28Onko kellään muulla ilmennyt semmoista ongelmaa, et kun kiihdyttää mutkassa, nii ratti alkaa tärisemään hieman? Tämä tapahtuu molempiin suuntiin. Pienissä nopeuksissa ei ilmene mitään, mutta isommissa se on voimakkaampaa. Mistähän lähteä etsimään korjauskohdetta, ennen kun lähtee pahenemaan.
Muuten, levyjä vaihtaessa tuli vähän raotettua, mitä löytyy eturenkaan lokarin takaa. No siellä oli arkeologisia löytöjä eri maa-aineista. Suosittelen putsaamaan niitä välillä.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Ite kävin ihan merkkihuollosta hakee. Makso kyl jotain 40-50...Iltatonttu kirjoitti: ↑01 Syys 2023, 20:17Oiskos kellään antaa vinkkejä mistä noita antennin jalkoja vielä löytyisi?
Purkasin omasta Giulietasta jalan ja jalassa koodi 50511742, käykö tuohon 50529315 Koodillinen?
Motonet tarjosi 51906375/50540987 koodillista mutta tuo on isompi ja kiinnitys erillainen. :\
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Mitenkäs pre facelift Giulietta QV:n Bose -äänentoistojärjestelmään saisi liitettyä iPhonen musiikin kuuntelua varten? Auton soittimessa on se kojelaudasta nouseva näyttö.
Ja onko näissä se laakeriongelmista tuttu C635 -laatikko?
Ja onko näissä se laakeriongelmista tuttu C635 -laatikko?
- nurmi
- Viestit: 201
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Varmaan samalla palikalla kuin normaali radioon eli:
https://moparstore.co.uk/blue-and-me-ip ... 05430.html
https://moparstore.co.uk/blue-and-me-ip ... 05430.html
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Kiitos vastauksesta, täytyy tutustua laitteeseen! Pojan puolesta kyselen, kun hänellä ei ole tunnareita tänne.
Täysin vieraita nämä alle 20v vanhat Alfat itselle
.
Täysin vieraita nämä alle 20v vanhat Alfat itselle
Re: Giulietta 940
C635 kohdalla ei juurikaan ole laakeriongelmaa tullut, se oli vanhempi M32 laatikko mikä porsi koko ajan. Ja mun käsityksen mukaan kaikissa manuaali giuliettoissa olisi tuo C635 (korjatkaa jos väärässä).
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Hyvä homma, jos laatikon laakerivaivat ei koske tuota autoa.
Vaan bluetooth yhteyttä ei olla onnistuttu tekemään. Autosta löytyy Blue&Me -ohjevihkonen ja kuskin aurinkolipassa on tarra, joka kertoo "This car is equipped with a Blue&Me system".
Pitäisikö hansikaslokeron usb-portissa siis olla tuollainen nimimerkki "nurmi":n laittaman linkin mukainen erillinen Blue&Me -mokkula?
Vaan bluetooth yhteyttä ei olla onnistuttu tekemään. Autosta löytyy Blue&Me -ohjevihkonen ja kuskin aurinkolipassa on tarra, joka kertoo "This car is equipped with a Blue&Me system".
Pitäisikö hansikaslokeron usb-portissa siis olla tuollainen nimimerkki "nurmi":n laittaman linkin mukainen erillinen Blue&Me -mokkula?
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuo usb mokkula on vain usb adapteri, joka kytketään auton porttiin ja tuon mokkulan porttiin kytketään iPodille menevä kaapeli. Mitään langatonta toimintoa se ei siihen tuo. Noissa vanhoissa audio järjestelmissä ei ole tukea kuunnella musiikkia Bluetooth yhteyden kautta.
Puhelimen paritus löytyy muistaakseni mittariston valikoiden kautta. Se näyttää näytöllä pin-koodin millä puhelimen saa paritettua ja taisipa se myös selittää ääneen mitä pitää tehdä.
Puhelimen paritus löytyy muistaakseni mittariston valikoiden kautta. Se näyttää näytöllä pin-koodin millä puhelimen saa paritettua ja taisipa se myös selittää ääneen mitä pitää tehdä.
- nurmi
- Viestit: 201
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Juuri niin kuin matti_vuorio selitti eli musiikki kulkee vain piuhalla. Itsellä iphone 11 käytössä ja spotify tottelee ratin nappuloita. Mutta vaatii tuon mokkulan joka toimii vain Applen tuotteiden kanssa.
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Kiitos vastauksista!
Audiohommat saa nyt hetkeksi jäädä, kun neiti räkäisi jostain syystä kytkinnesteet kytkimen ilmausnipasta ulospäin...
Edit: Onpa erikoinen rakenne tuossa "clutch bridge connectorissa".
Pikaisen tutkinnan perusteella näyttää siltä, että kytkimen letku on jostain syystä irronnut osittain tuosta bridge connectorista, jolloin ilmausnipan yhteys ulkoilmaan aukeaa ja nesteet pääsevät siitä pihalle.
Täytyy alkaa etsiä uutta bridge connectoria siltä varalta, että letkun lukitus ei enää onnistu luotettavasti siihen.
Tähän yksilöön on tehty kytkinremppa viime joulukuussa, jolloin on uusittu muistaakseni myös työsylinteri. Olisikohan tuo connectorin lukitus siinä remontissa sitten vaurioitunut..?
Audiohommat saa nyt hetkeksi jäädä, kun neiti räkäisi jostain syystä kytkinnesteet kytkimen ilmausnipasta ulospäin...
Edit: Onpa erikoinen rakenne tuossa "clutch bridge connectorissa".
Pikaisen tutkinnan perusteella näyttää siltä, että kytkimen letku on jostain syystä irronnut osittain tuosta bridge connectorista, jolloin ilmausnipan yhteys ulkoilmaan aukeaa ja nesteet pääsevät siitä pihalle.
Täytyy alkaa etsiä uutta bridge connectoria siltä varalta, että letkun lukitus ei enää onnistu luotettavasti siihen.
Tähän yksilöön on tehty kytkinremppa viime joulukuussa, jolloin on uusittu muistaakseni myös työsylinteri. Olisikohan tuo connectorin lukitus siinä remontissa sitten vaurioitunut..?
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Villi veikkaus on että kytkinrempan yhteydessä pitänyt ilmata ja siinä yhteydessä unohtunut taivutella sitä metallistua klipsua takaisin muotoonsa irroituksen jälkeen. Jos sitä ei tee niin menee kyllä paikalleen mutta ei lukitse letkua kunnolla. Jos löytyy se klipsu vielä niin taivuttele se muotoonsa ja paina kokoon sen verran että muistuttaa enemmän U:ta eikä V:tä. Paina letku sisään ja klipsu kiinni. Katsoin tuota ratkaisua silloin kun ilmasin itse kytkimen ja nyt kun vaihdoin moottorin (sekä samalla kytkinhilppeet) ja se on kyllä melkoinen viritys, jokaisen monimerkkikorjaamon painajainenAbarth kirjoitti: ↑10 Syys 2023, 23:15Kiitos vastauksista!
Audiohommat saa nyt hetkeksi jäädä, kun neiti räkäisi jostain syystä kytkinnesteet kytkimen ilmausnipasta ulospäin...
Edit: Onpa erikoinen rakenne tuossa "clutch bridge connectorissa".
Pikaisen tutkinnan perusteella näyttää siltä, että kytkimen letku on jostain syystä irronnut osittain tuosta bridge connectorista, jolloin ilmausnipan yhteys ulkoilmaan aukeaa ja nesteet pääsevät siitä pihalle.
Täytyy alkaa etsiä uutta bridge connectoria siltä varalta, että letkun lukitus ei enää onnistu luotettavasti siihen.
Tähän yksilöön on tehty kytkinremppa viime joulukuussa, jolloin on uusittu muistaakseni myös työsylinteri. Olisikohan tuo connectorin lukitus siinä remontissa sitten vaurioitunut..?
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Joo, otin eilen illalla pimeässä kuvaa kohteesta ja kuvassa näyttäisi ehkäpä siltä, että sokkana toimiva metalliklipsi ei olisi kunnolla paikallaan.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Näkeekö Giuliettan ajovaloumpioista jotenkin ulkoapäin onko xenonit vai ei? Siis ihan autojen myynti-ilmoitusten kuvia katsellen, näissä kun varustetiedot ovat joskus väärin.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 585
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Ulkoapäin ei mitään eroa, halogeenien ja xenonien umpiot ovat ihan samannäköiset. Jos on hyviä sisäkuvia, niin ratin vasemmalla puolella kojelaudassa olevista nappuloista voi tarkistaa löytyykö ajovalojen korkeudensäätö. Halogeenimallissa on namiskat korkeussäädölle, xenoneissa taas on automaattinen korkeussäätö eli ne puuttuvat.
Tuossa osa joka on kyseessä. Lampun kuvia ei siis ole xenon-versiossa: https://www.partsbit.com/cars_parts/hea ... 66223.html
Tuossa osa joka on kyseessä. Lampun kuvia ei siis ole xenon-versiossa: https://www.partsbit.com/cars_parts/hea ... 66223.html
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Ja jos ennen faceliftiä oleva Giulietta, niin xenonit erottaa sisältä myös keskikonsolin keinunapeista. Siellä kun on xenon versioissa valojenkääntymisen esto nappi. Vai oliko vanhemmassa Giulietassa xenoneita myös ilman kääntö ominaisuutta?
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Kiitos hyvästä infosta.
Onkos Giuliettan xenonit aina tupla-xenonit, että myös pitkillä valoilla on xenon? Ja onko kaikissa kääntyvä ominaisuus?
Ja muusta aiheesta:
Onko TCT-vaihteiston yhteydessä aina rattinapit, joilla vaihtaa manuaalisesti?
Missä vuosimallissa on ohjaustehostimen ohjelmointi päivitetty (kun sanotaan, että uudemmissa on parempi ohjaustuntuma etenkin sport-moodissa)?
Onkos Giuliettan xenonit aina tupla-xenonit, että myös pitkillä valoilla on xenon? Ja onko kaikissa kääntyvä ominaisuus?
Ja muusta aiheesta:
Onko TCT-vaihteiston yhteydessä aina rattinapit, joilla vaihtaa manuaalisesti?
Missä vuosimallissa on ohjaustehostimen ohjelmointi päivitetty (kun sanotaan, että uudemmissa on parempi ohjaustuntuma etenkin sport-moodissa)?
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Omassa on xenonit mutta kaukovalot silti halogeenit. Kääntyvä- ominaisuus löytyy mutta en osaa sanoa onko edellämainitut aina näin.
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Sitten kun tietää runkonumeron, niin sillä saa ePeristä haettua tehtaan varustelistan. Pienellä varauksella suhtautuisin siihenkin, mutta vielä en muista virhettä bonganneeni.
^Onko sulla siis kaukovaloina pelkät halogeenit, ettei xenonin edestä väistä varjostin pois?
^Onko sulla siis kaukovaloina pelkät halogeenit, ettei xenonin edestä väistä varjostin pois?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Kyllä ne umpion halogeeniset yläosassa olevat tykit menee päälle kun kytkee kaukovalot. Lähivalot tietysti jää myös päälle.
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Joo, epäilemättä ne halogeenit syttyy ja xenonit jää päälle, mutta muuttuuko xenonin valokuvio?
Bi-xenonihan siis on tyypillisesti toteutettu yhdellä polttimolla (per puoli) niin, että kun vaihtaa lähivalolta kaukovalolle, nousee polttimon edestä pois varjostin, joka leikkaa valokuvion lähivalokuvioksi. En tiedä yhtään autoa, jossa olisi puolellansa kaksi xenon-polttimoa.
Tämän lisäksi on sitten joissain autoissa (esim. 159:ssä) halogeeni, joka syttyy kaukovaloksi tuon xenonin rinnalle ja tuloksena on tyypillisesti varsin hyvät kaukovalot, jotka tehdään neljällä polttimolla (2*xenon ilman varjostinta ja 2*halogeeni).
Todella harvassa automallissa taas on toteutusta, jossa xenon pysyy lähivalona ja kaukovalohalogeenit syttyy rinnalle. Ja syystä - tällä kombinaatiolla tulee todella surkeat kaukovalot, kun silmä adaptoituu xenonin kirkkaaseen lähivaloalueeseen eikä meinaa nähdä mitään kaukohalogeenin alueelta.
Bi-xenonihan siis on tyypillisesti toteutettu yhdellä polttimolla (per puoli) niin, että kun vaihtaa lähivalolta kaukovalolle, nousee polttimon edestä pois varjostin, joka leikkaa valokuvion lähivalokuvioksi. En tiedä yhtään autoa, jossa olisi puolellansa kaksi xenon-polttimoa.
Tämän lisäksi on sitten joissain autoissa (esim. 159:ssä) halogeeni, joka syttyy kaukovaloksi tuon xenonin rinnalle ja tuloksena on tyypillisesti varsin hyvät kaukovalot, jotka tehdään neljällä polttimolla (2*xenon ilman varjostinta ja 2*halogeeni).
Todella harvassa automallissa taas on toteutusta, jossa xenon pysyy lähivalona ja kaukovalohalogeenit syttyy rinnalle. Ja syystä - tällä kombinaatiolla tulee todella surkeat kaukovalot, kun silmä adaptoituu xenonin kirkkaaseen lähivaloalueeseen eikä meinaa nähdä mitään kaukohalogeenin alueelta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
- Cloverleaf
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Giuliettan bi-xenonin varjostimen nousu näkyy tuolla videolla, valokuvion yläreuna nousee ja laskee varjostimen liikkuessa:
https://www.youtube.com/shorts/Kb6GVK9rhw0
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Tuolla tavalla ainakin oman -11 Giulietan xenonit toimi ja halogeenit oli apuna kaukovaloissa. Oli parhaimmat valot mitä itsellä oli siihen saakka ollut ja oli ne sen jälkeisiin verrattuna myös hyvät.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Giulietta 940
Liittyvätkö nämä siis johonkin tiettyyn varustetasoon? Ainakin ko. kytkimiä näkyy sekä MA että TBI-moottorisissa autoissa ja myös ennen faceliftia.