Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä se kaksoismassavaihtipyörä voi aiheuttaa tärinää/jytkytystä. Luulen et ajoittainen tärinä tuossa mun dieselissä johtuu myös kaksoismassasta.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo pistin jo pm:ää.
Lukon irroitus autosta oli ihan suht helppoa, mutta lukon avaus ei niinkään.
Lukon irroitus autosta oli ihan suht helppoa, mutta lukon avaus ei niinkään.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuinka kellonajan saa oikeaksi? Jokaisen valinnan kautta aika heittää tunnilla tai kahdella ja manuaalisesti kelloa ei taida saada mitenkään asetettua?
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^ Onko navigointi? Se kuulemma sekottaa sekottaa kellon. Mulla navi poistettu ja kellon saa säädettyä nyt manuaalisesti.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Navi löytyy, mutta en ole siihen vielä tutustunut. Kuinka sen saa pois päältä?
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Välillä lämmityslaite ei lähde päälle ja lukee vain "off", onko joku liitos löysä tms.,kokemuksia?
Ics ei soita cd-levyjä, onko yleistä syytä tälle?
Pitäisikö pitkien xenonien kanssa syttyä myös halogeenit? Xenonien vieressä olevat lamput ei syty missään asennossa.
Ics ei soita cd-levyjä, onko yleistä syytä tälle?
Pitäisikö pitkien xenonien kanssa syttyä myös halogeenit? Xenonien vieressä olevat lamput ei syty missään asennossa.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos vilautat pitkiä niin halogeenin pitäisi syttyä. Eli viiksestä vetämällä halogeeni, työntämällä xenon. Korjatkaa jos muistan väärin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Juurikin näin ne toimivat, erikoinen systeemi että vilautuspitkille on laitettu omat valot.Satakuusnelonen kirjoitti: ↑14 Syys 2023, 21:51Jos vilautat pitkiä niin halogeenin pitäisi syttyä. Eli viiksestä vetämällä halogeeni, työntämällä xenon. Korjatkaa jos muistan väärin.
Ja kiva kun joku vastailee, aika hiljaista taitaa 166:sen osalta olla jo täälläkin.
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilman xenoneita esim mun autossa nuo on ne ainoat pitkät. Joten ei noita xenon -valollisiin ole poiskaan otettu, tosin miksi ei sitten pala ihan apuvaloina pitkinä niin en tie.. joku valotehon raja ylittyny vai mikä?
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ajattelin aluksi että ovat samanlaiset kuin Giulietassa että halogeenit ovat vielä apuna.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sama homma Quattroportessa että Bi-xenonien kautta hoidettu pitkät ja "vilautus" tuon ylimääräisen halogenin kautta. Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy? Vähän hassu kyllä ettei ole lisäpitkiksi valjastettu noita kun ovat jo kerran olemassa.. Siihen voi olla joku eu-säädös esteenä.jmi kirjoitti: ↑15 Syys 2023, 09:12Ajattelin aluksi että ovat samanlaiset kuin Giulietassa että halogeenit ovat vielä apuna.
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lisäksi xenonia kuluttaa pääsääntöisesti sytytys ja vilkuttelulla niitä helposti paukkuisi kovempaa tahtia. Halogeeneja on halvempi uusia, minkä osalta on onneksi päädytty tuohon monessa autossa.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑15 Syys 2023, 13:54Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Isola
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikään säädös ei estä kunhan kokonaisvalovirta ei ylity. Thesiksessähän on pitkinä sekä sama xenon-projektori kuin lähivaloilla että halogeeni lisänä. Väläytys tehdään pelkillä halogeeneilla juuri syttymisviiveen takia. Olisi hölmöä jos väläytys tulisi vasta pari sekuntia viiksen vetäisyn jälkeen. Useimmissa Euroopan maissa on ajeltu pimeänä ennen kuin huomiovalot ("DRL") keksittiin uudestaan, joten syttymisviive on oleellinen.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑15 Syys 2023, 13:54Sama homma Quattroportessa että Bi-xenonien kautta hoidettu pitkät ja "vilautus" tuon ylimääräisen halogenin kautta. Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy? Vähän hassu kyllä ettei ole lisäpitkiksi valjastettu noita kun ovat jo kerran olemassa.. Siihen voi olla joku eu-säädös esteenä.
Se on sitten eri asia käytetäänkö xenoneita myös pitkinä. Jos lähivaloxenonia halutaan käyttää myös kaukovalona, pitää umpioon saada jotakin mekaanista liikettä. Thesiksessä homma hoidetaan mekaanisella kaihtimella, joka leikkaa kokonaisvalokuviosta liiat pois jotta saavutetaan lähivalon kuvio. Saman voisi tehdä myös liikuttamalla linssiä, heijastinta tai valonlähdettä, ja varmasti tällaisiakin toteutuksia on.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
166:ssa on samoin kait kuin Thesiksessä, pitkä valokuvio tulee kun solenoidi työntää metallilätkän nurin ja lähivaloilla jousi vetää lätkän pystyyn, jolloin tulee lähivalokuvio.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tarvitseeko akku irroittaa jos vaihtaa Xenon-polttimon vai riittääkö vaan että virrat ovat pois?
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ainakin mulla on ollut akunkenkä kiinni.
- Isola
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei sinne umpiolle mitään kun ovat sammuksissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok, kiitos varmistuksesta, täytyy ekaa kertaa vaihtaa xenon-polttimot
Toinen valoista on hieman punertavan sävyinen jo, näytti 166:ssa olevan melko hyvin tilaakin.
Toinen valoista on hieman punertavan sävyinen jo, näytti 166:ssa olevan melko hyvin tilaakin.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vaihdoin etuoven lukkomoottorin ja ovipahvi jäi yläosastaan hieman irvistämään. Pitäisikö siellä yläosassa olla joku "lista" tms. johon ovipahvi pitäisi kiinnittyä? Eperin mukaan siinä olisi joku lista, joka mielestäni omastani puuttuu.... Toinen etuovi on tiiviisti kiinni.
Jos jollain muuten etuoven lukkomoottorit temppuilee niin T.Muukkoselta niitä saa.
Jos jollain muuten etuoven lukkomoottorit temppuilee niin T.Muukkoselta niitä saa.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla oli kyllä pohjan alla viisi ruuvia ja edessä vielä yksi joka kiinnittyi sisälokariin.Satakuusnelonen kirjoitti: ↑21 Elo 2023, 22:30Yksi ruuvi helman takaosassa, loput kiinnikkeet liukuu auki kun kopauttaa johonkin suuntaan. (muistaakseni eteenpäin) Luultavasti muutama kiinnikkeistä hajoaa, kannattaa hankkia varalle. 60613413 oikea puoli, 60621555 vasen puoli.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nyt selvisi, miksi lämmityslaite ei aina ole lähtenyt päälle, avain liikahti virtalukossa hieman niin laite käynnistyi, onko vikaa virtalukossa vai pohjassa?jmi kirjoitti: ↑13 Syys 2023, 21:08Välillä lämmityslaite ei lähde päälle ja lukee vain "off", onko joku liitos löysä tms.,kokemuksia?
Ics ei soita cd-levyjä, onko yleistä syytä tälle?
Pitäisikö pitkien xenonien kanssa syttyä myös halogeenit? Xenonien vieressä olevat lamput ei syty missään asennossa.
Virtalukko on hieman löysä kyllä eli pääsee hieman kääntyilemään.
Cd:t alkoivat soida kun luin cd-boksista että label-puoli tulee alaspäin
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Raskaasti lähti 166:n omistus käyntiin. Ostaessa autossa tyhjäkäynti oli hieman täristävä, mutta muuten auto toimi suhteellisen hyvin.
Pielessä olevaa jakoa epäiltiin, mutta nyt selvisi että 3.sylinterissä puristuspaine oli vain 7, muissa n.15. Samassa sylinterissä oli ostovaiheessa vikakoodia sytytyskatkoksesta ja vaihdoin sinne tulpan ja puolan. Vikakoodi ei ole uusiutunut.
Taisi olla viimeinen kerta kun ostan auton yksityiseltä, maksumieheksi pääsee aika mukavasti tässä vaiheessa.
Arvauksia, onko kansipahvi vaan vanhuuttaan mennyt vai mikä vikana? Jäähdytinnestettä ei ole kadonnut enää ilmauksen jälkeen ja ei ole öljyistä.
Pielessä olevaa jakoa epäiltiin, mutta nyt selvisi että 3.sylinterissä puristuspaine oli vain 7, muissa n.15. Samassa sylinterissä oli ostovaiheessa vikakoodia sytytyskatkoksesta ja vaihdoin sinne tulpan ja puolan. Vikakoodi ei ole uusiutunut.
Taisi olla viimeinen kerta kun ostan auton yksityiseltä, maksumieheksi pääsee aika mukavasti tässä vaiheessa.
Arvauksia, onko kansipahvi vaan vanhuuttaan mennyt vai mikä vikana? Jäähdytinnestettä ei ole kadonnut enää ilmauksen jälkeen ja ei ole öljyistä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pikkaisen öljyä männän päälle ja uusi yritys.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Männän päältä oli öljyinen eli oli varmaan testattu. Lähtee koneistamolle, epäilys viasta venttiilissä tai nostimessa. Ihan samoilta kyllä venttiilit näytti näin amatöörin silmin. Kannentiivisteessä ei ollut vikaa.
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos auto toimii OK, niin eikö tuossa kannattaisi tehdä ohivuotomittaus ennen isompia purkamisia? Jos auto on ollut tovin käyttämättä, niin voisi olla fiksua ajaa pari tankillista ja uusia mittaus.
VMP
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Siis tyhjäkäynti on ollut huono ties kuinka kauan, itse ostin auton elokuun lopulla. Auto ei ole ollut seisonnassa mutta olen ajanut vähän kunnes pääsen hihnanvaihtoon. Eikä mielestäni kaikki tehot ole ollut tallessa. Korjaamo ilmoitti yhden sylinterin alhaisista paineista ja sanoi että vika löytyy kun kansi otetaan auki. Näin tehtiin ja nyt sanoivat että viedään koneistamolle tarkempaa tutkimusta varten. Onko toimittu jotenkin väärin? Ohivuotomittauksesta ei ollut mainintaa.
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jotenkin kehäpäättelin, että olet itse autoa korjaamassa. Eiköhän ammattilainen korjaamolla tiedä mitä tehdä.
VMP
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
3.sylinterin pakoventtiilit karstoittuneet, varret melko valkoiset, putsataan myös muut pakoventtiilit. Kuinka yleistä on, että Bussossa on pakoventtiilit karstoittuneet? Onko syy 10W60 Selenia-öljyissä joita kuittien mukaan on laitettu vai ihan vaan yksinkertaisesti 19v ikä? Ajokilometrejä kuitenkin vain 150tkm.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aina on olemassa riski et rahaa menee kun vanhan auton ostaa, yksityiseltä yleensä saa halvemmalla kuin liikkeestä, joten säästöä tulee siinä. Monesti liikkeetkin myyvät korjattavaksi tai varaosiksi.jmi kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 10:48Raskaasti lähti 166:n omistus käyntiin. Ostaessa autossa tyhjäkäynti oli hieman täristävä, mutta muuten auto toimi suhteellisen hyvin.
Pielessä olevaa jakoa epäiltiin, mutta nyt selvisi että 3.sylinterissä puristuspaine oli vain 7, muissa n.15. Samassa sylinterissä oli ostovaiheessa vikakoodia sytytyskatkoksesta ja vaihdoin sinne tulpan ja puolan. Vikakoodi ei ole uusiutunut.
Taisi olla viimeinen kerta kun ostan auton yksityiseltä, maksumieheksi pääsee aika mukavasti tässä vaiheessa.
Arvauksia, onko kansipahvi vaan vanhuuttaan mennyt vai mikä vikana? Jäähdytinnestettä ei ole kadonnut enää ilmauksen jälkeen ja ei ole öljyistä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aivan joo, sehän on siinä ihan avoimena kaikelle lialle, ei mitään suojaa siinä kohtaa.
Ihan siistiltä se ainakin näytti eikä varmaan ole syypää uudelle ongelmalle.
Ihan siistiltä se ainakin näytti eikä varmaan ole syypää uudelle ongelmalle.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuskin, jos maakaapeli on poikki ei auto myöskään starttaa kyllä. Helppohan tuo on kokeilla kuitenkin, starttikaapeli akun miinuksesta moottoriin ja kokeilee.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onpa käynyt itselle niin, että ko. maakaapelin ruuvi on pohjannut, ennenkuin maa on ollut täysin kiinni. Meinasi loppua järki, kun selkeä maavika, mutta kaikki kokeiltuna kiinni, kunnes vahingossa huomasi, että kaapeli heilahtikin ruuvin alla. Prikka lisää ja johan käynnistyi.
Mitä opin? Älä kokeile, onko vain pultti kiinni tai näyttääkö hyvältä. Varmista ja kokeile, että maakaapeli on oikeasti kiinni.
Mitä opin? Älä kokeile, onko vain pultti kiinni tai näyttääkö hyvältä. Varmista ja kokeile, että maakaapeli on oikeasti kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
https://ricambi.alfisti.net/en/Cable-se ... 12458.html
Onko tämä siis xenonien korkeudensäätöanturin liitin?
Itsellä tähän tulee vain kolme johtoa ja yksi johto menee yhdestä pinnistä toiseen? Osaako joku sanoa mikä tuon pinnistä toiseen menevän johdon tarkoitus on? Tuon liittimen mukana tulee viisi johtoa, mutta onko tuo vaan yleismalli eli jossain muussa mallissa johtoja tarvitaan viisi?
Itsellä yksi johto katkennut ihan juuresta ( kiitos hinurin ) ja sain sen sen verran juotettua kiinni että xenonien korkeussäätö toimii taas, mutta olisi hyvä vaihtaa johdonpätkät ja liitin.
Onko tämä siis xenonien korkeudensäätöanturin liitin?
Itsellä tähän tulee vain kolme johtoa ja yksi johto menee yhdestä pinnistä toiseen? Osaako joku sanoa mikä tuon pinnistä toiseen menevän johdon tarkoitus on? Tuon liittimen mukana tulee viisi johtoa, mutta onko tuo vaan yleismalli eli jossain muussa mallissa johtoja tarvitaan viisi?
Itsellä yksi johto katkennut ihan juuresta ( kiitos hinurin ) ja sain sen sen verran juotettua kiinni että xenonien korkeussäätö toimii taas, mutta olisi hyvä vaihtaa johdonpätkät ja liitin.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko kellään kuvaa tai intoa ottaa kuvaa missä asennossa taka-akselin xenon-anturi on ilman kuormaa? Hinuri kolhinut myös rautaa joka on tukivarressa kiinni, johon xenonin tanko pitäisi tulla kiinni. Näkisin missä asennossa tuo rauta kuuluu olla.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sain rautaa vääntämällä ajovalot kohdalleen niin että myös katsastusmies oli tyytyväinen. Ylätukivarsi vain puslasta väljä. Onko samanlainen vaihtaa kuin 156:ssa?
Lisäksi olisi takapään iskarit/jouset hyvä vaihtaa, mutta tietääkö kukaan mistä saa takaiskarin yläpäitä? Ovat kuitenkin ruostuneet....
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Samanlainen on vaihtaa, jos pallonivel on hyvä niin voi vaihtaa vain helaparin, tosin kovin isoa eroa ei ole hinnassa, joten vain itse tehtynä kannattavaa.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Olipas helppo vaihtaa ylätukivarsi, mikään pultti ei ollut mitenkään jumissa. 147/156/GT:hen verrattuna 166:ssa joutuu lokarin irroittamaan, jotta ylätukivarsi mahtuu pois.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sytytyspuolien kuusiokolopulttien kannat ovat hieman huonot, jos ostaisin uudet niin mitähän materiaalia nuo alkuperäiset ovat?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllähän se ruuvi magneettiin tarttuu, joten sikäli ei erikoisempaa. Pinnoituksen laji vaikuttaa ja kiinnostaa enempi, koska OE-ruuvit ei tunnu ottavan korroa itseensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok, eli ei mitään alumiiniseosta. Ruostuukohan tällainen pinnoittamaton nopeasti?
https://www.ikh.fi/fi/kuusiokoloruuvi-m ... gLEd_D_BwE
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004