Selespeed

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Selespeed

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kertokaas Alfa ihmiset miten selespeedillä tehdään kunnon repäisevä lähtö 0-100km/h? Sillä kun kierrokset on tyhjäkäynnillä lähdössä.
No ok, joku tietty sanoo että mitä tarvetta siihen, mutta kiinnostaa silti!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Pystyykös sillä nostamaan ensin kierroksia jarrua vastaan, niin ne ainakin tekee tavallisilla automaateilla..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Siinäpä se, ei pysty nostaan rpm.
Jos tekee niin että kaasu pohjaan ja sit N->1, lähteekö vai hajooko loota??
Makaroonia jo vuodesta -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

puuha kirjoitti:Siinäpä se, ei pysty nostaan rpm.
Jos tekee niin että kaasu pohjaan ja sit N->1, lähteekö vai hajooko loota??
Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerralla :shock:

Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerralla :shock:

Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.
Ei taida mennä ykkönen päälle kaasu pohjassa... :?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerralla :shock:

Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.
Ei taida mennä ykkönen päälle kaasu pohjassa... :?
Paikaltaan tuo ei tietenkään toimi. Tarkoitin lähinnä vauhdista 2:lle ja eteenpäin.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Eikai tuo "tavallisella" automaattilootalla tehty kaasua ja drivea päälle niin kovin pahaa laatikolle tee. Eikös siellä vaan vähän öljyt loisku ja hetken hiukkasen lämpene - vetoakselit ja -nivelet päässee tuossa paljon vähemmällä iskulla kuin manuaalilootalla, jossa ainoat jotka joustaa on kumpat ja kytkin.
Selellä en itte kyllä moista harrastaisi, sehän on mekaaninen loota ja vaihtaa (kai) 400ms sisällä, joten hetkellinen iskukuorma kaikkiin voimansiirron osiin on kova.. vaan enpäs ole itte ajanut joten tää on teoriaa. Korjatkoon kuka kykenee :) Taaaaaaaannoin meni kaverilta GTV:stä vetoakselin nivel juuri tuollaisessa on-off lähdössä, kun ratapäiville mennessä piti valoissa pelleillä. Eli: ken kokeilee niin tietää!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

If you want to accelerate quickly with a Selespeed, you have to switch ASR off. Otherwise it won't allow you to start with high revs. If you put the pedal to the metal with ASR on, the sprint starts with around 2,000 revs which is way too low to get a good time. Starting the acceleration with ASR off you win over a second from 0-62 mph
En selestä mitään tiedä mutta tuollaisen neuvon hyvän tai sitten huonon löysin.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Vastaa Viestiin