Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ai sulla on tämmönen nyt alla. Pitää poiketa ihmettelemässä..
edit; menikin eri sivulle näköjään.
edit; menikin eri sivulle näköjään.
Giulia Super -69
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Piti käydä poikkeamassa kun ajelin mökille, mutta kun oli helle keli ja ruoka tavarat autossa ni ei voinut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tänään jatkui koukun asennus Silvioon.
Takaluukun osuus asennettu. Aika suoraviivainen homma Westfalian ohjeilla.
Ainoa surkeasti kuvitettu kohta tähän mennessä on ollut takasumuvalon releen asennus. Toivottavasti meni oikein.
Vielä täytyy vetää pelkääjän jalkatilaan yksi johtonippu, jossa on CAN-väylän ja jarruvalon signaalit.
Samalla korjaantui (ehkä) tankin hätäaukaisin. Edellinen omistaja oli nypännyt narun poikki.
Järjetön ohjain systeemi narulle on rakennettu kun se katkaisee 99% varmuudella narun, jos vetää vähänkin liikaa.
Naru tuli korjattua solmimalla päät yhteen. Kun olin saanut takaluukun verhoilut takaisin kiinni ja vein varastoon työkaluja huomasin varaosa 159:sin luukun mekanismin hyllyllä. Siinä näytti olevan samanlainen naru ehjänä. Pituus ehkä olisi ollut vähän eri, mutta olisi varmasti toiminut.
Takaluukun osuus asennettu. Aika suoraviivainen homma Westfalian ohjeilla.
Ainoa surkeasti kuvitettu kohta tähän mennessä on ollut takasumuvalon releen asennus. Toivottavasti meni oikein.
Vielä täytyy vetää pelkääjän jalkatilaan yksi johtonippu, jossa on CAN-väylän ja jarruvalon signaalit.
Samalla korjaantui (ehkä) tankin hätäaukaisin. Edellinen omistaja oli nypännyt narun poikki.
Järjetön ohjain systeemi narulle on rakennettu kun se katkaisee 99% varmuudella narun, jos vetää vähänkin liikaa.
Naru tuli korjattua solmimalla päät yhteen. Kun olin saanut takaluukun verhoilut takaisin kiinni ja vein varastoon työkaluja huomasin varaosa 159:sin luukun mekanismin hyllyllä. Siinä näytti olevan samanlainen naru ehjänä. Pituus ehkä olisi ollut vähän eri, mutta olisi varmasti toiminut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mökkeilijän elämään tuntuu kuuluvan paarmat, jatkuva alaselän jomotus, oman kodin uudelleen löytynyt arvostus ja lisääntyneet ajokilometrit! Tänään osuvasti K-Raudan parkissa piti ikuistaa numerot.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kuskin jakkara naksuu! Terävät pomput tai nopeat heitot puolelta toiselle saavat aikaan hyvin kuuluvan *POKS* äänen, jota voi seurata *nar-nari*.
Ymmärrän että elopainoni on ”hieman” karannut. MUTTA pidän Stelvion protestointia lähes ilkeilynä!
Onko arvon palstatoverit törmänneet tähän? Jos, niin miten korjasitte? Muuta kuin laihduttamalla?
Ymmärrän että elopainoni on ”hieman” karannut. MUTTA pidän Stelvion protestointia lähes ilkeilynä!
Onko arvon palstatoverit törmänneet tähän? Jos, niin miten korjasitte? Muuta kuin laihduttamalla?
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mitossa mulla naksuu vaikka olen höyhensarjalainen. Siinäkin ääni tulee niskatuesta jonka rauta tuntuu ylettävän penkin selkänojan puoliväliin asti.
Giulissa mulla naksui ovisarana jonka luulin tulevan penkistä. Rasvalla poistui.
Giulissa mulla naksui ovisarana jonka luulin tulevan penkistä. Rasvalla poistui.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Täällä oli jossain vaiheessa ongelmaa ja kirjoitinkin siitä. Jossain vaiheessa penkin alta löytyi muutama laakerikuula ja sen jälkeen ei ole naksunut.lerppu kirjoitti: ↑29 Kesä 2023, 13:09Kuskin jakkara naksuu! Terävät pomput tai nopeat heitot puolelta toiselle saavat aikaan hyvin kuuluvan *POKS* äänen, jota voi seurata *nar-nari*.
Ymmärrän että elopainoni on ”hieman” karannut. MUTTA pidän Stelvion protestointia lähes ilkeilynä!
Onko arvon palstatoverit törmänneet tähän? Jos, niin miten korjasitte? Muuta kuin laihduttamalla?
En löytänyt mistä oli irronneet ja itse ongelma jäi selvittämättä kun ääni hävisi.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kiitän!jmi kirjoitti: ↑29 Kesä 2023, 14:44Täällä oli jossain vaiheessa ongelmaa ja kirjoitinkin siitä. Jossain vaiheessa penkin alta löytyi muutama laakerikuula ja sen jälkeen ei ole naksunut.lerppu kirjoitti: ↑29 Kesä 2023, 13:09Kuskin jakkara naksuu! Terävät pomput tai nopeat heitot puolelta toiselle saavat aikaan hyvin kuuluvan *POKS* äänen, jota voi seurata *nar-nari*.
Ymmärrän että elopainoni on ”hieman” karannut. MUTTA pidän Stelvion protestointia lähes ilkeilynä!
Onko arvon palstatoverit törmänneet tähän? Jos, niin miten korjasitte? Muuta kuin laihduttamalla?
En löytänyt mistä oli irronneet ja itse ongelma jäi selvittämättä kun ääni hävisi.
Ratkaisu on myös mieleeni. Odotan siis että menee ohi.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Minulla on molemmissa Stelvioissa ollut kuskin penkin istuimen ja selkänojan nivelessä narinaa, poistunut kun on ruikkinut silikonispraylla saranaan voiteluainetta. Vaatii spraypulloon pitkää pilliä että menee oikeeseen paikkaan.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kumarrus ja kiitos. Tähtäilen saranaan heti huomenna!
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko Stelvion etupäässä joku osa joka alkaa kolahdella kuopissa?
Oma auto tuntuisi välillä pitävän kolinaa, mutta ei aina.
Mieleen tulee 156:sen vakaajatanko, jonka pusliin tuli välystä ja pehmeä kolina oli arkipäivää.
Voi olla tietty koiranluutkin valmiit 150tkm jälkeen.
En pysty kuitenkaan korvalla erottamaan kummalta puolelta kolisee.
Oma auto tuntuisi välillä pitävän kolinaa, mutta ei aina.
Mieleen tulee 156:sen vakaajatanko, jonka pusliin tuli välystä ja pehmeä kolina oli arkipäivää.
Voi olla tietty koiranluutkin valmiit 150tkm jälkeen.
En pysty kuitenkaan korvalla erottamaan kummalta puolelta kolisee.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jos kuuluu kun vaan toinen puoli ”tipahtaa”, niin antaisin ääneni koiranluille.Maunu kirjoitti: ↑01 Heinä 2023, 23:04Onko Stelvion etupäässä joku osa joka alkaa kolahdella kuopissa?
Oma auto tuntuisi välillä pitävän kolinaa, mutta ei aina.
Mieleen tulee 156:sen vakaajatanko, jonka pusliin tuli välystä ja pehmeä kolina oli arkipäivää.
Voi olla tietty koiranluutkin valmiit 150tkm jälkeen.
En pysty kuitenkaan korvalla erottamaan kummalta puolelta kolisee.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Täytyy varmaan vaihtaa koiranluut. Eivät kuitenkaan ole kuin muutaman kympin kappale. Jos sillä hiljenee, niin kannattaa kokeilla.
Eilen sain koukun sähköt vihdoin asennettua. Nyt vaikuttaisi valot toimivan, tosin jostain syystä vaunun vilkut vilkkuu itsekseen kun auto on sammuksissa. Ei mitenkään häiritsevästi, mutta kuitenkin pieni välke siellä on. Ehkä nuo Puuilon halvimmat led valot eivät ole ihan parhaat.
Auto myös valittaa perävaunun valoista. Tämä kaiketi johtuu siitä, ettei vasen ja oikea takavalo tule omasta johdostaan koukulta asti, vaan on jaettu yhdestä johdosta. Onneksi murheet ovat tätä tasoa.
Eilen sain koukun sähköt vihdoin asennettua. Nyt vaikuttaisi valot toimivan, tosin jostain syystä vaunun vilkut vilkkuu itsekseen kun auto on sammuksissa. Ei mitenkään häiritsevästi, mutta kuitenkin pieni välke siellä on. Ehkä nuo Puuilon halvimmat led valot eivät ole ihan parhaat.
Auto myös valittaa perävaunun valoista. Tämä kaiketi johtuu siitä, ettei vasen ja oikea takavalo tule omasta johdostaan koukulta asti, vaan on jaettu yhdestä johdosta. Onneksi murheet ovat tätä tasoa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Stelvio sai eilen uudet nappulat rattiin ja DNA kytkimen itsetehdyn päivityksen.
Nappien vaihto oli aika simppeli homma, mutta voimaa saa käyttää, että nappien runko painuu nahan taakse.
Vanhan napiston aukaisin ja totesin, että siitäkin saa tehtyä ACC napillisen katkaisemalla tuosta tyhjästä täytteestä neljä muoviväkästä.
Voi olla että vielä pitäisi laittaa joku vastus piirilevylle että toimii eteenpäin, mutta nappi kyllä toimii ja yhdistää.
DNA nappiin lisäsin yhden katkaisijan ja vastuksen internetin ohjeiden mukaisesti ja leikkasin kaksi muoviväkästä pois, jotta napin liike menee race modeen asti.
Molemmat nappisysteemit paikoilleen, sitten proxyä, vikakoodien poistoa ja kalibrointia.
Mikään ei toiminut kunnolla ja kaikki oli sekaisin. Lopuksi ABS yksikkö lopetti toimintansa ja silloin välähti päässä, että akku taitaa olla tyhjä.
Älylaturi kiinni ja sehän ilmoitti akun varaustasoksi peräti 20%. Laturi sai jäädä yöksi lataamaan.
Aamulla uusi yritys ja ei toimi vieläkään. No sitten proxy muutokset takaisin ja yritys saada kaikki toimimaan normaalisti.
Tähän meni noin tunti, mutta sitten auto toimi taas normaalisti, paitsi herjasi have engine checked. Mitään vikakoodia ei ollut missään järjestelmässä.
No koeajolle ja kaikki toimi normaalisti. Sammutus, lukitus ja uusi yritys niin sitten auto toimi jo normaalisti, paitsi cruise. No uusi proxy asetus ACC+ päälle ja normi cruise pois. Tämän jälkeen taas proxyt ja abs kalibroinnit, niin alkoi toimimaan.
Race mode suostui toimimaan, kun auto oli muuten sekaisin. Voi olla ettei toimi ilman voimansiirron ohjelmistopäivitystä. Näin ainakin jenkkifoorumilla joillakin on ollut, tosin bensa Stelvioissa. Nyt siis ollaan taas normi DNA:lla, mutta voi olla että jossain vaiheessa jaksaa taas yrittää eri asetuksilla tuotakin toimimaan.
Nappien vaihto oli aika simppeli homma, mutta voimaa saa käyttää, että nappien runko painuu nahan taakse.
Vanhan napiston aukaisin ja totesin, että siitäkin saa tehtyä ACC napillisen katkaisemalla tuosta tyhjästä täytteestä neljä muoviväkästä.
Voi olla että vielä pitäisi laittaa joku vastus piirilevylle että toimii eteenpäin, mutta nappi kyllä toimii ja yhdistää.
DNA nappiin lisäsin yhden katkaisijan ja vastuksen internetin ohjeiden mukaisesti ja leikkasin kaksi muoviväkästä pois, jotta napin liike menee race modeen asti.
Molemmat nappisysteemit paikoilleen, sitten proxyä, vikakoodien poistoa ja kalibrointia.
Mikään ei toiminut kunnolla ja kaikki oli sekaisin. Lopuksi ABS yksikkö lopetti toimintansa ja silloin välähti päässä, että akku taitaa olla tyhjä.
Älylaturi kiinni ja sehän ilmoitti akun varaustasoksi peräti 20%. Laturi sai jäädä yöksi lataamaan.
Aamulla uusi yritys ja ei toimi vieläkään. No sitten proxy muutokset takaisin ja yritys saada kaikki toimimaan normaalisti.
Tähän meni noin tunti, mutta sitten auto toimi taas normaalisti, paitsi herjasi have engine checked. Mitään vikakoodia ei ollut missään järjestelmässä.
No koeajolle ja kaikki toimi normaalisti. Sammutus, lukitus ja uusi yritys niin sitten auto toimi jo normaalisti, paitsi cruise. No uusi proxy asetus ACC+ päälle ja normi cruise pois. Tämän jälkeen taas proxyt ja abs kalibroinnit, niin alkoi toimimaan.
Race mode suostui toimimaan, kun auto oli muuten sekaisin. Voi olla ettei toimi ilman voimansiirron ohjelmistopäivitystä. Näin ainakin jenkkifoorumilla joillakin on ollut, tosin bensa Stelvioissa. Nyt siis ollaan taas normi DNA:lla, mutta voi olla että jossain vaiheessa jaksaa taas yrittää eri asetuksilla tuotakin toimimaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Secutiry Gateway Module bypass asennettu Stelvioon, harvinaisen v****mainen homma. Kolme tuntia meni kahden piuhan irroittamiseen ja neljän jatkopiuhan asennukseen.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jouduin Googlelta kysymään että miksi - mutta sieltähän se vastaus löytyi! Onnittelut langattomasta Stelvion aivon sorkintakyvystä. Toivottavasti on vaivan arvoinen.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eiköhän se maksa itsensä takaisin kun ei tarvitse merkkihuollossa luetuttaa vikakoodit ja nollata huoltolaskuria a 100,- kerta.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Sopiikohan tällä forumilla nostaa esille Stelvioon liittyvien osien myynti-ilmoituksia? (poistakaa jos on täysin sopimatonta, mutta arvelin, että täällä hyvät ja tarpeelliset upgradet voisi löytää uuden omistajan):
Myynnissä: Stelvio QV -vanteet 20" renkaineen (sopii "perus" Stelvioon.) viewtopic.php?f=2&t=40040
Myynnissä Squadra -tuning -paketti Stelvio AT8 (200 hp)
- Squadra Tuning Powergate 200 hp -> 300 hp
- Squadra Tuning Traction Controller Q4
- Squadra Tuning Remote Start
Ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa
Myynnissä: Stelvio QV -vanteet 20" renkaineen (sopii "perus" Stelvioon.) viewtopic.php?f=2&t=40040
Myynnissä Squadra -tuning -paketti Stelvio AT8 (200 hp)
- Squadra Tuning Powergate 200 hp -> 300 hp
- Squadra Tuning Traction Controller Q4
- Squadra Tuning Remote Start
Ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa Stelviossa / Giuliassa eli turvavyö pitää kitinää/kolinaa kohdasta josta se tulee ulos B pilarista?
Aika ärsyttävä ääni kun tulee vielä ihan korvan vierestä.
Toinen ärsyttävä asia on takaluukku. Sateen jälkeen kun avaa luukun niin vettä tulee pellin ja muovin välistä norona alas. Tuo täytyy varmaan avata ja katsoa miten saisi paremmin veden tulemaan pois luukku alhaalla. Ruostuu joskus kuitenkin rikki, jos jotain ei tee asialle.
Etupää kolisee enemmän nykyään. Ei ole ollut aikaa vielä kertaakaan nostaa autoa ylös tutkimuksia varten.
Onko näissä muuten mitään night panel toimintoa niin kuin 159:sissä? Keskinäytön saa sammutettua, mutta onko joku nappulayhdistelmä mittariston pimentämiseksi, siis muu kuin tuo perinteinen dimmer toiminto.
Aika ärsyttävä ääni kun tulee vielä ihan korvan vierestä.
Toinen ärsyttävä asia on takaluukku. Sateen jälkeen kun avaa luukun niin vettä tulee pellin ja muovin välistä norona alas. Tuo täytyy varmaan avata ja katsoa miten saisi paremmin veden tulemaan pois luukku alhaalla. Ruostuu joskus kuitenkin rikki, jos jotain ei tee asialle.
Etupää kolisee enemmän nykyään. Ei ole ollut aikaa vielä kertaakaan nostaa autoa ylös tutkimuksia varten.
Onko näissä muuten mitään night panel toimintoa niin kuin 159:sissä? Keskinäytön saa sammutettua, mutta onko joku nappulayhdistelmä mittariston pimentämiseksi, siis muu kuin tuo perinteinen dimmer toiminto.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tarkista ettei ole kuitenkin penkki joka narisee, mulla narissut sekä vakio että velocepenkki. Nariseva kohta on ovenpuoleinen selkänojan nivel, silikonisprayllä kun ruikkii sinne niveleen niin hiljenee.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Taas elämää Stelvion kanssa.
Tänään auto ilmoitti taas kerran alhaisesta öljynpaineesta. Sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei ongelmaa.
Tilasin jo aikaisemmin öljypumpun solenoidin, joka vaihtuu jakopään kanssa. Vielä matkaa hihnan vaihtoon about 5tkm 60tkm hihnan ja öljyn 20tkm vaihtovälillä. Näitä solenoideja oli myyty Ebayssa runsaasti, joten voi olla että vikaa noissa on.
Pari kertaa auto on väittänyt ulkona olevan -22 astetta pakkasta. Nyt viimeksi näytti +9 vaikka ulkona ainakin 20 astetta.
Voisikohan nuo johtua jostain liittimestä ym. Tarkastin auton sähkökeskuksen pelkääjän jalkatilassa eikä se ainakaan ollut märkä. Joku sinne oli jo aikaisemmin asentanut muoviverhon lootan eteen.
Tänään auto ilmoitti taas kerran alhaisesta öljynpaineesta. Sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei ongelmaa.
Tilasin jo aikaisemmin öljypumpun solenoidin, joka vaihtuu jakopään kanssa. Vielä matkaa hihnan vaihtoon about 5tkm 60tkm hihnan ja öljyn 20tkm vaihtovälillä. Näitä solenoideja oli myyty Ebayssa runsaasti, joten voi olla että vikaa noissa on.
Pari kertaa auto on väittänyt ulkona olevan -22 astetta pakkasta. Nyt viimeksi näytti +9 vaikka ulkona ainakin 20 astetta.
Voisikohan nuo johtua jostain liittimestä ym. Tarkastin auton sähkökeskuksen pelkääjän jalkatilassa eikä se ainakaan ollut märkä. Joku sinne oli jo aikaisemmin asentanut muoviverhon lootan eteen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Käytä vänkärin oven liitin irti ja myrkytä se kunnolla jollain aineella. Lämpötila laskee, kun vastusarvo AAT anturin virtapiirissä kasvaa esimerkiksi huonon kontaktin vuoksi. Jos ei auta, niin sitten vänkärin ovipahvin sisällä on yksi liitos ennen peilin lämpötila-anturia.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vaihdoin takajarrulevyt ja palat Stelvioon, tunti/per puoli tällaiselta amatööriltä. Ihmeen huonoksi oli mennyt levyt 60tkm matkalla ja palat loppu. Auto ilmoitti jo että "Check brake pads" vaikka siinä kohtaa pitäisi jo lukea Change. Vaihdoin varmuuden vuoksi ulkona, kun luin ulkomaiselta foorumilta että auto ei välttämättä palauta "brake serviceä", jos tutkat havaitsee kohteita. Auto luulee olevansa tällöin liikkeessä tai vastaavaa.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Olisikohan tuo automaatti käsijarru palojen ja levyjen kulumisen suurin syy. Oma auto ainakin lähtee eteenpäin aina palojen ollessa osittain kiinni.
Aikoinaan käsijarrut ei toimineet katsastuksessa automaattiautoissa, kun käsijarrua ei kukaan edes tajunnut käyttää P-asento kun riitti mainiosti.
Itse tulee käytettyä Stelviossa käsijarrua myös liikennevaloissa, kun auto ryömii muuten eteenpäin, jos ei paina jarrua. Selespeed on tässä suhteessa huomattavasti mukavampi vaihteisto, ei ryömi ja lähtee kuitenkin hienosti kaasua painettaessa.
Aikoinaan käsijarrut ei toimineet katsastuksessa automaattiautoissa, kun käsijarrua ei kukaan edes tajunnut käyttää P-asento kun riitti mainiosti.
Itse tulee käytettyä Stelviossa käsijarrua myös liikennevaloissa, kun auto ryömii muuten eteenpäin, jos ei paina jarrua. Selespeed on tässä suhteessa huomattavasti mukavampi vaihteisto, ei ryömi ja lähtee kuitenkin hienosti kaasua painettaessa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jos tarkoitit automaattikäsijarrua niin itsellä se ei ole käytössä. Täällä on veikkailtu että aktiivinen ajonvakautus kuluttaisi jarruja, mutta itsellä ainakin levy oli todella huonokuntoinen ja epätasaisesti kulunut, että olisiko valmistuvikaa tms. Tosin liukutapeissa ei ollut mitään rasvaa että silläkin voi olla vaikutusta, nyt on kuparitahnat.. 200€ nuo vaihtaa että melko halpaa.Maunu kirjoitti: ↑13 Elo 2023, 18:29Olisikohan tuo automaatti käsijarru palojen ja levyjen kulumisen suurin syy. Oma auto ainakin lähtee eteenpäin aina palojen ollessa osittain kiinni.
Aikoinaan käsijarrut ei toimineet katsastuksessa automaattiautoissa, kun käsijarrua ei kukaan edes tajunnut käyttää P-asento kun riitti mainiosti.
Itse tulee käytettyä Stelviossa käsijarrua myös liikennevaloissa, kun auto ryömii muuten eteenpäin, jos ei paina jarrua. Selespeed on tässä suhteessa huomattavasti mukavampi vaihteisto, ei ryömi ja lähtee kuitenkin hienosti kaasua painettaessa.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Olisiko suosituksia audioiden uppauksesta Stelvioon? Plug & Play ois kiva ylläri.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mitenkäs Stelviot kuluttaa renkaita? Talvirenkaat ovat epätasaisesti kuluneet, joka viittaisi sutimiseen.
Kuluuko etu vai takarenkaat enemmän?
Tietäisi mille akselille laittaa vähemmän pintaa omaavat renkaat. Uudet käytetytkin saapuivat eilen, mutta ajattelin ajella vähän aikaa vielä vanhoilla.
Polttoainekorkin luukkua vähän muotoilin viime viikonloppuna. Huomattavasti paremmin istuu paikoilleen, mutta vielä vähän höröttää, joten taivuttelua täytyy vielä jatkaa. PA muovia näytti olevan, joten 280 asteisella puhalluksella lämmittelin tasaisesti luukun tausta puolelta. Kiilasin rättien ja laudan pätkän kanssa luukun pöydän ja katon väliin. Ei tullut vaurioita maalipintaan.
Takaluukun vesivarasto täytyisi vielä saada tyhjenemään automaattisesti. Nyt luukusta tippuu vettä aina sateen jälkeen luukkua avatessa. Vettä tulee pellin ja muovin välistä. Olikohan siellä joku kumitulppa, täytyy ottaa se ainakin pois jos on. Muuten täytyy ehjä tehdä joku reikä jonnekin.
Kuluuko etu vai takarenkaat enemmän?
Tietäisi mille akselille laittaa vähemmän pintaa omaavat renkaat. Uudet käytetytkin saapuivat eilen, mutta ajattelin ajella vähän aikaa vielä vanhoilla.
Polttoainekorkin luukkua vähän muotoilin viime viikonloppuna. Huomattavasti paremmin istuu paikoilleen, mutta vielä vähän höröttää, joten taivuttelua täytyy vielä jatkaa. PA muovia näytti olevan, joten 280 asteisella puhalluksella lämmittelin tasaisesti luukun tausta puolelta. Kiilasin rättien ja laudan pätkän kanssa luukun pöydän ja katon väliin. Ei tullut vaurioita maalipintaan.
Takaluukun vesivarasto täytyisi vielä saada tyhjenemään automaattisesti. Nyt luukusta tippuu vettä aina sateen jälkeen luukkua avatessa. Vettä tulee pellin ja muovin välistä. Olikohan siellä joku kumitulppa, täytyy ottaa se ainakin pois jos on. Muuten täytyy ehjä tehdä joku reikä jonnekin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Omassa ainakin ovat kuluneet tasaisesti, tosin vaihdan joka vuosi edestä taakse.Maunu kirjoitti: ↑08 Syys 2023, 10:08Mitenkäs Stelviot kuluttaa renkaita? Talvirenkaat ovat epätasaisesti kuluneet, joka viittaisi sutimiseen.
Kuluuko etu vai takarenkaat enemmän?
Tietäisi mille akselille laittaa vähemmän pintaa omaavat renkaat. Uudet käytetytkin saapuivat eilen, mutta ajattelin ajella vähän aikaa vielä vanhoilla.
Polttoainekorkin luukkua vähän muotoilin viime viikonloppuna. Huomattavasti paremmin istuu paikoilleen, mutta vielä vähän höröttää, joten taivuttelua täytyy vielä jatkaa. PA muovia näytti olevan, joten 280 asteisella puhalluksella lämmittelin tasaisesti luukun tausta puolelta. Kiilasin rättien ja laudan pätkän kanssa luukun pöydän ja katon väliin. Ei tullut vaurioita maalipintaan.
Takaluukun vesivarasto täytyisi vielä saada tyhjenemään automaattisesti. Nyt luukusta tippuu vettä aina sateen jälkeen luukkua avatessa. Vettä tulee pellin ja muovin välistä. Olikohan siellä joku kumitulppa, täytyy ottaa se ainakin pois jos on. Muuten täytyy ehjä tehdä joku reikä jonnekin.
Tankin luukku on omassa ollut suorassa kesät/talvet kun liimasin takaosasta kannen ja luukun osan yhteen. Irtoavat toisistaan takaosasta.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Luigin tuotteet ovat parhaita, mutta tästä ominaisuudesta en pitänyt.
Edelleen hämmästyttää, mistä ne löytää aina välillä tuollaisia muovituotteita, jotka eivät toimi. 90/2000-luvulla oli tahmaiset sisäpinnat ja nyt vääntyilevä muovi.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Korvakuulolta sanoisin että taso on - hmm - paska.
Olen jostain syystä sietänyt tätä epätasaista pahviääntä jo puoltoistavuotta, mutta nyt alkaa riittää...
Muutenhan tää on ihan hyvin varusteltu, mutta audiot on alle arvostelun.
En siis tiedä mikä taso. Mutta erittäin heikon ja kuuntelukelvottoman väliltä. Toivottavasti siis matalin mahdollinen.
Kysymyksestäsi päättelen että lähtötaso vaikuttaa upgradepalikkojen hankintaan - joutuuko johdatuksia tekemään yms.
Kai se olisi suoraviivaista vain tipauttaa Stelvio vaikka SK-Autosoundille ja ottaa jonkun budjetin tarjous heiltä, aikoinaan yhden Bemarin audiot heillä laittelin ja hyvä tuli.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Pehmeät "soft touch" muovipinnat löysivät tuolla aikakaudella tiensä ainakin myös Jürgenin designeihin. Yoshiko-san sen sijaan näytti moista välttävän kuten myös Billy-Bob.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Naapurin KIAn bensaluukkua kun talvella katselin, niin osaa Kim Lee Park myös tehdä taipuisia luukkuja.FinPat kirjoitti: ↑08 Syys 2023, 12:19Pehmeät "soft touch" muovipinnat löysivät tuolla aikakaudella tiensä ainakin myös Jürgenin designeihin. Yoshiko-san sen sijaan näytti moista välttävän kuten myös Billy-Bob.
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Niinpä. Luukun käyryydestä näkee heti ollaanko pakkasella vai plussan puolella!
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Arvasit ihan oikein. Siksi kysyin koska jos lähtökohta on tosiaan se "perus" niin siihen joutuu lisäämään enemmän koska siinä vahvistimetkin uupuvat. Ja subbari. Intermediate ei vaatinut kuin subbarin lisäyksen koska se 6x9 "subbari" oli ihan onneton. Keski ja ylä-ääni ihan ok. Harman kardonista mulla ei oo ees kokemuksia. Se lienee mallia välttävä mutta käsittääkseni sekään nyt ei ole mikään tajunnan räjäyttävä juttu.lerppu kirjoitti: ↑08 Syys 2023, 11:57Korvakuulolta sanoisin että taso on - hmm - paska.
Olen jostain syystä sietänyt tätä epätasaista pahviääntä jo puoltoistavuotta, mutta nyt alkaa riittää...
Muutenhan tää on ihan hyvin varusteltu, mutta audiot on alle arvostelun.
En siis tiedä mikä taso. Mutta erittäin heikon ja kuuntelukelvottoman väliltä. Toivottavasti siis matalin mahdollinen.
Kysymyksestäsi päättelen että lähtötaso vaikuttaa upgradepalikkojen hankintaan - joutuuko johdatuksia tekemään yms.
Kai se olisi suoraviivaista vain tipauttaa Stelvio vaikka SK-Autosoundille ja ottaa jonkun budjetin tarjous heiltä, aikoinaan yhden Bemarin audiot heillä laittelin ja hyvä tuli.
- Cotzy
- Viestit: 901
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Omalla ajolla renkaiden vaihdon yhteydessä mitattuna ovat kitkarenkaat kuluneet hieman nopeammin takana ja kesärenkaat edessä.Maunu kirjoitti: ↑08 Syys 2023, 10:08Mitenkäs Stelviot kuluttaa renkaita? Talvirenkaat ovat epätasaisesti kuluneet, joka viittaisi sutimiseen.
Kuluuko etu vai takarenkaat enemmän?
Tietäisi mille akselille laittaa vähemmän pintaa omaavat renkaat. Uudet käytetytkin saapuivat eilen, mutta ajattelin ajella vähän aikaa vielä vanhoilla.
Mutta kierrätyksellä akselien välillä on kuluminen ollut lopulta aika tasaista.
55 tkm kohdalla meni molemmat rengaskerrat ja jarrut uusiksi, joten aika samaan tahtiin noita pysäyttämisen ja ohjaamisen kulutusosia saa vaihdella.
Cotzy
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eli laitetaan kuluneemmat talvirenkaat eteen.
Tänään tuli tilattua S&S systeemin nappiin kiinalainen lisäpalikka. Toivottavasti saa toimimaan niin kuin mainostavat eli S&S valinta pysyy sammutuksenkin jälkeen valittuna eikä aina ole päällä asennossa startin jälkeen.
Tänään tuli tilattua S&S systeemin nappiin kiinalainen lisäpalikka. Toivottavasti saa toimimaan niin kuin mainostavat eli S&S valinta pysyy sammutuksenkin jälkeen valittuna eikä aina ole päällä asennossa startin jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kun on tarkoitus pitää Stelviota vielä PITKÄÄN (jo nyt h y v i n pitkäikäinen auto minulle) ja ajatus häiritsevien asioiden korjaamiseksi sai vauhtia audioiden suunnittelulla, niin seuraavaksi pitäisi myös korjata aneemiset pakoäänet…
Onko kokemuksia esim. tästä? https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9095.html
Popit ja pakoäänet häiritsee lopulta enemmän kuin driftaamisen esto. Sen korjaaminen meni liian monimutkaiseksi tämän yksilön antiikkisen valmistusajankohdan vuoksi (nelivedon päivitys jotta saisi rdna:n), joten se jääköön. Mutta olen myös yytsinyt Velocen jakkaroita sillä silmällä, Latviasta saisi…
Hieman ahdistaa tuleeko Ragazzonin mukana tarpeetonta tasakaasujylinää ja motari-ikävyyttä. Mutta auto voisi kuulostaa siltä miten se Stage 2 moottorinohjauksella tuunattuna liikkuu!
Onko kokemuksia esim. tästä? https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9095.html
Popit ja pakoäänet häiritsee lopulta enemmän kuin driftaamisen esto. Sen korjaaminen meni liian monimutkaiseksi tämän yksilön antiikkisen valmistusajankohdan vuoksi (nelivedon päivitys jotta saisi rdna:n), joten se jääköön. Mutta olen myös yytsinyt Velocen jakkaroita sillä silmällä, Latviasta saisi…
Hieman ahdistaa tuleeko Ragazzonin mukana tarpeetonta tasakaasujylinää ja motari-ikävyyttä. Mutta auto voisi kuulostaa siltä miten se Stage 2 moottorinohjauksella tuunattuna liikkuu!
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ Ei varsinaisesti Stelviosta kokemusta mutta Giuliaan laitoin vastaavan ragazzonin röörin katilta lähtien. Eli ragazzonin keskiputki vaimentajalla ja takapönttö tupla ulostuloilla oem putkenpäihin. Mukavat pikku jytinät. Tasakaasulla ei kuulu koppiin mitään mutta kiihdyttäessä pörähtää vähän miehekkäämmin. Ei se siitä bussoa kuitenkaan soundien suhteen tee. Ainoa vähän häiritsevä ominaisuus on kun kylmänä täräyttää käyntiin niin kopissa jytisee aikalailla. Loppuu heti kun korotettu tyhjäkäynti laskee normaalille tyhjäkäynnille.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
ragazzon on kyl hyvä vaihtoehto. Pre faceliftiin tulee varmasti ihan kivasti jo luonnetta. 2019+ opf syö sit jo niin paljon ääntä että siihen pitää laittaa suorempaa.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Oh my GAWD!
En ollut kuullutkaan Otto Particulate Filteristä…
Kaikkea kamaluutta ne keksii. Pehmeitä rajoittajia yms kakkaa. Kiitos tiedon jaosta, taas on tuska lisääntynyt.
Kiitokset myös Tiigelle kommenteista - näiden pohjalta voi tilausta alkaa raapimaan.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tästä olikin kokemusta 166 kanssa, juurikin näin. Ja Ragazzon oli myös MA MiTossa, jossa se toimi rivinelosen kanssa ihan kivasti. Hyvä että asiallinen myös ”isolohko” MA:n kanssa.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kolmisen vuotta meni ja keskimittari taas pimeäksi eli alkaa taas akku olemaan finaalissa.
- Cotzy
- Viestit: 901
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Itsellä pysynyt akku hengissä kolme vuotta akun säännöllisellä latauksella.
Mutta sumuisena syysaamuna alkoi muutaman yön ulkovärjöttelyn jälkeen Stelvio käymään vajaalla ekalla käynnistyksellä. Hetken odottelun jälkeen kävi taas kaikilla. Tulpat menee vaihtoon nyt syksyn 6-vuotishuollossa. Niillä takana 45 tkm ja reilut 3v. Viimeksi tulpat vaihdettiin takuuseen, nyt ei.
Cotzy
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ei auta tulppien vaihto vajaalla käyntiin.Cotzy kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 20:25Itsellä pysynyt akku hengissä kolme vuotta akun säännöllisellä latauksella.
Mutta sumuisena syysaamuna alkoi muutaman yön ulkovärjöttelyn jälkeen Stelvio käymään vajaalla ekalla käynnistyksellä. Hetken odottelun jälkeen kävi taas kaikilla. Tulpat menee vaihtoon nyt syksyn 6-vuotishuollossa. Niillä takana 45 tkm ja reilut 3v. Viimeksi tulpat vaihdettiin takuuseen, nyt ei.
Cotzy
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Puola voi auttaa, äärimmäinen sitten Multiair2jmi kirjoitti: ↑07 Loka 2023, 21:50Ei auta tulppien vaihto vajaalla käyntiin.Cotzy kirjoitti: ↑04 Loka 2023, 20:25Itsellä pysynyt akku hengissä kolme vuotta akun säännöllisellä latauksella.
Mutta sumuisena syysaamuna alkoi muutaman yön ulkovärjöttelyn jälkeen Stelvio käymään vajaalla ekalla käynnistyksellä. Hetken odottelun jälkeen kävi taas kaikilla. Tulpat menee vaihtoon nyt syksyn 6-vuotishuollossa. Niillä takana 45 tkm ja reilut 3v. Viimeksi tulpat vaihdettiin takuuseen, nyt ei.
Cotzy
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too