Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Autoissa on nykyään paljon erilaisia turvallisuusjuttuja jotka saattavat toimia epäloogisesti tms. Miten hyvin Giuliassa toimivat vai aiheuttavatko vain kiusaa?
Esim. FCW (foreward collision system eli Automaattinen hätäjarrutus), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist eli Kaistavahti (LKA) jne. Yleensä saa pois päältä mutta esim FCW:n kohdalla lukee että tulee taas päälle kun auto käynnistetään. Luistonestoa ei taida saada edes pois päältä kuin QF:ssä.
Miten pelittää peruutuskamera talviolosuhteissa kun lumi pöllyää? VW:ssä menee piiloon merkin taakse mutta ei vissiin Giuliassa.
Huoltomuistuttimesta: ainakin Ducati -moottoripyörässä nollaus ei onnistu kuin merkkihuollossa, joten epäilen tuota EU sääntöä.
Esim. FCW (foreward collision system eli Automaattinen hätäjarrutus), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist eli Kaistavahti (LKA) jne. Yleensä saa pois päältä mutta esim FCW:n kohdalla lukee että tulee taas päälle kun auto käynnistetään. Luistonestoa ei taida saada edes pois päältä kuin QF:ssä.
Miten pelittää peruutuskamera talviolosuhteissa kun lumi pöllyää? VW:ssä menee piiloon merkin taakse mutta ei vissiin Giuliassa.
Huoltomuistuttimesta: ainakin Ducati -moottoripyörässä nollaus ei onnistu kuin merkkihuollossa, joten epäilen tuota EU sääntöä.
"I’m too old to drive boring cars"
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hei
No, näissä voi olla eroja vuosimalleissa, mutta vanhempi 2017 on talvisin sokea joka suuntaan. Kesällä ja hyvällä kelillä nuo turvavarusteet vaikuttaa toimivan kuten pitääkin. Luistoneston saa pois asentamalla race-moden. EU sääntö menee kuten tuossa kerrottiin, mutta usein jää kertomatta se puoli, ettei se ole ilmaista, mutta se on mahdollista. Voit ostaa monimerkkitesteriin lisenssit FCA:lta vaikkapa noin 5000€ vuosihintaan ja sen jälkeen se monimerkkitesteri osaa nollata huoltovälit ja vaikkapa päivittää firmikset autoon.
No, näissä voi olla eroja vuosimalleissa, mutta vanhempi 2017 on talvisin sokea joka suuntaan. Kesällä ja hyvällä kelillä nuo turvavarusteet vaikuttaa toimivan kuten pitääkin. Luistoneston saa pois asentamalla race-moden. EU sääntö menee kuten tuossa kerrottiin, mutta usein jää kertomatta se puoli, ettei se ole ilmaista, mutta se on mahdollista. Voit ostaa monimerkkitesteriin lisenssit FCA:lta vaikkapa noin 5000€ vuosihintaan ja sen jälkeen se monimerkkitesteri osaa nollata huoltovälit ja vaikkapa päivittää firmikset autoon.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse olen ainakin huollot kuitannut ihan MES:llä.Petteri kirjoitti: ↑24 Loka 2023, 15:56Paljon kiitoksia tiedoista! Tämä on kyllä ihan huippufoorumi. Vielä askarruttaa että saako Multiecuscannerilla tai vastaavalla hoidettua huoltokuittaukset ja selvitettyä vikakoodit jos on uusi auto. Luin että uudemmat (2017 ->) mallit olisivat suojattu jollakin SGV modulilla. Scannerisoftan sivulla sanotaan että sen voisi saada ohitettua käyttämällä "SGV bypass device" -laitetta tai ohittamalla SGV. Onko onnistunut?
On vähän hankalaa jos esim. öljynvaihdon takia pitää ajaa monta tuntia viralliseen huoltamoon että öljyvaihdon saa kuitattua.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässäpä se hauskuun onkin, kun kuluttajalla on oltava valinnanvapaus korjaamosta, kunhan se tehdään ohjeiden mukaan. En tiedä, voiko siihen sisällyttää vaatimusta käyttää jotain kallista testeriä, mitä ei pystytä perustelemaan. Joku viksumpi vois ehkä antaa kantaa tuohon....matti_vuorio kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 14:30jälkeen se monimerkkitesteri osaa nollata huoltovälit ja vaikkapa päivittää firmikset autoon.
Teknisesti tuollainen keinotekoinen rajaava pakote vie kuluttajalta valinnanvapauden korjaamosta pois, joka on direktiivin vastaista. Eri asia, jos puhuttaisiin jostain oikeasta ohjelmoinnista tms säädöstä, mutta nyt on kyse pelkästään huoltotiedon nollauksesta.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfan Suomi -sivulla (https://www.alfaromeo.fi/model/giulia-my20/ puhutaan että uusissa Giulioissa olisi vielä Xenon valot mutta Italian sivuilla sanotaan että on jo "Full Led Adaptive Matrix 3+3 Headlights". Suomihinnastossakin lukee "LED Matrix ajovalot". Sitten kun soittaa Delta myyjille niin sanovat että ei ole tapahtunut mitään muutoksia ainakaan kahteen vuoteen. Onkohan niin ettei kukaan enää osta Giuliaa kun eivät tiedä mitään vai missä vika? Toivottavasti ei ole niin että yrittävät dumpata Suomeen vanhaa varastoa.
"I’m too old to drive boring cars"
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Facelift-mallissa eli 2023 eteenpäin on LED-valot (jotka on allekirjoittaneen mielestä rumemmat kuin Giulian alkuperäiset xenon+LED -valot). Stelviossa taas päin vastoin eli pidän uusia valoja paremman näköisenä.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toivottavasti eivät ole muuttaneet penkkejä(?). Ennen sporttipenkeissä oli maininta että ovat säädettäviä kahdeksaan suuntaan. Nyt Italian ja saksan konfiguraattorissa lukee että vain kuuteen. Käytännössä olisi jätetty pois istuinosan kallistuksen säätö sekä istuinosan etuosan säätö. Tosin suomihinnastossa puhutaan vielä että olisi 8-suuntaan Velocessa.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 937
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hauskasti sivuilla kuvat on vielä ei faceliftatusta versiosta, mutta hinnastossa on sitten kuvat facelift versiosta Vai saako faceliftin myös ilman ledejä?Petteri kirjoitti: ↑27 Loka 2023, 09:51Alfan Suomi -sivulla (https://www.alfaromeo.fi/model/giulia-my20/ puhutaan että uusissa Giulioissa olisi vielä Xenon valot mutta Italian sivuilla sanotaan että on jo "Full Led Adaptive Matrix 3+3 Headlights". Suomihinnastossakin lukee "LED Matrix ajovalot". Sitten kun soittaa Delta myyjille niin sanovat että ei ole tapahtunut mitään muutoksia ainakaan kahteen vuoteen. Onkohan niin ettei kukaan enää osta Giuliaa kun eivät tiedä mitään vai missä vika? Toivottavasti ei ole niin että yrittävät dumpata Suomeen vanhaa varastoa.
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä Alfalla on aina hieno maahantuoja, mikään ei ole kunnossa
On kyllä niin kalliita Giuliat nykyään että ei noita osta kuin rikkaat, siksi ei niitä näykään liikenteessä yhtään. Muistan kun Giulia tuli niin lähtöhinta oli n. 40 000€.
On kyllä niin kalliita Giuliat nykyään että ei noita osta kuin rikkaat, siksi ei niitä näykään liikenteessä yhtään. Muistan kun Giulia tuli niin lähtöhinta oli n. 40 000€.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo ollaan mersun ja bemarin hintaluokassa. Taitaa kuitenkin jäädä vielä hieman alle jos ottaa vastaavan mallin varusteilla. Se on sitten eri asia haluaako bemarin tai mersun .
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nämä viimeisimmät vuosikerrat ovat kyllä jo aika lähellä ”täydellistä” käyttöautoa, kun sisustatkin on päivitetty oikeasti loistavalle tasolle. Ei sillä, ei omassa 2016-mallisen sisustassakaan ollut varsinaista valittamista. Empiria on näyttänyt, että taloudellisessa mielessä ajatellen Giulia on parasta ostaa n. 2 vuotta ja 50tkm ajettuna, jolloin hinnasta on sulanut noin puolet, mutta selviää seuraavat ~ 150tkm perushuoltoja tekemällä.
Omalla giulialla ajaessa ei käynyt kertaakaan mielessä vaihto kilpailijan vastaavaan tuotteeseen, sen verran loistava ajettavuus Giuliassa oli. Se vaihtuikin olosuhteiden pakosta isompaan ja nelivetoiseen, tylsään kotteroon.
Omalla giulialla ajaessa ei käynyt kertaakaan mielessä vaihto kilpailijan vastaavaan tuotteeseen, sen verran loistava ajettavuus Giuliassa oli. Se vaihtuikin olosuhteiden pakosta isompaan ja nelivetoiseen, tylsään kotteroon.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko maavara tuottanut ongelmia? Speksien mukaan olisi vain 10 cm. Omassa Polo GTI:ssä on normipoloa matalampi alusta ja siinäkin on 12,7 cm. Giulietassa piti vähän varoa mutta siinä muovipanssari roikkuikin aika pahasti.
"I’m too old to drive boring cars"
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ei mitään ongelmaa maavaran kanssa. Ja eikös nelivedossa ollut korkeampi maavara. Ainakin siinä jää julmetusti enemmän tilaa pyöränkaariin. Ensimmäisissä QV malleissa käsittääkseni oli vähän maavara ongelmaa ja siksi Alfa nosti sitä myöhempiin malleihin.
- Tommi
- Viestit: 659
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä mulla ainakin tuossa alkupään takavetomallissa on ärsyttävän matala maavara.
Talvella rahisee pohja joka paikassa. Pari kertaa olen jäänyt kiinnikin huonosti auratuilla (auraamattomilla) pikkuteillä. Tämä siis pääkaupunkiseudun ongelma. Nähtävästi muualla aurataan paremmin.
Myös osa hidastetöyssyistä pitää ylittää todella hitaasti.
Mutta nelivetomalli on kyllä selkeästi korkeampi. Monta kertaa tullut verrattua parkissa, niin kyllä siinä useita senttejä korkeuseroa on.
Talvella rahisee pohja joka paikassa. Pari kertaa olen jäänyt kiinnikin huonosti auratuilla (auraamattomilla) pikkuteillä. Tämä siis pääkaupunkiseudun ongelma. Nähtävästi muualla aurataan paremmin.
Myös osa hidastetöyssyistä pitää ylittää todella hitaasti.
Mutta nelivetomalli on kyllä selkeästi korkeampi. Monta kertaa tullut verrattua parkissa, niin kyllä siinä useita senttejä korkeuseroa on.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jostakin luin että alun perin Giulia tehtiin matalampana, mutta olisivat nostaneet maavaraa sen jälkeen.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
on normaalia. Ihan et oo ensimmäinen joka kysyy
riippuu tosiaan renkaasta ja leveydestä myös kuinka paljon tekee.
riippuu tosiaan renkaasta ja leveydestä myös kuinka paljon tekee.
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ackerman geometria.Petteri kirjoitti: ↑30 Loka 2023, 18:33Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
- Kari
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua
"I’m too old to drive boring cars"
- h_lauri
- Viestit: 6709
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jännäntuntuistaa ja -kuuloista joo. Itellä alkanu jynksähdellä, kun pintaa enää nelisen milliä. Miten niin takarenkaat erilevyiset? Jotain 9" niinko itellä?Petteri kirjoitti: ↑30 Loka 2023, 18:33Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joku melko tuore mersun malli ainakin tekee tuota aika vahvastikin. Varmaan moni vanhempikin auto olisi tehnyt, jos silloin olisi ollut renkaina samanlaisia leveitä vannenauhoja, kuin nykyisin. Silloin vain jäi u-käännöksessä asvaltiin haalea musta kaari ilman isompaa draamaa.Petteri kirjoitti: ↑30 Loka 2023, 19:21Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cotzy
- Viestit: 901
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On ominaisuus ja ilmenee sitä helpommin, mitä kuluneemmat ja sivuiltaan jäykemmät renkaat alla.Petteri kirjoitti: ↑30 Loka 2023, 19:21Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua
Kiva keskustelunavaus autojen diversiteettiin.
Giulia-ketjun välipaloina kannattaa lukea myös Stelvio-ketjua. Lähisukulaisia kun ovat, voi saada myös sieltä hyviä vinkkejä .
Cotzy
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli nyt sitten tehtyä kaupat 2022 Velocesta, joten Polo lähtee kiertoon. Ei ole vielä kotona, joten pitää odotella vielä joku viikko ennen kuin pääsee tutkimaan tarkemmin.
Tuli mieleen että vieläkö Alfalla on samaa ongelmaa sisälokareissa? Eli kun ovat pehmeää huopamaista tavaraa niin talvella kerää lunta ja huopa ei tahdo kestää paikallaan vaan "lähentelee" renkaan pintaa. Jos näin niin oletteko keksineet mitään mikä auttaa?
Tuli mieleen että vieläkö Alfalla on samaa ongelmaa sisälokareissa? Eli kun ovat pehmeää huopamaista tavaraa niin talvella kerää lunta ja huopa ei tahdo kestää paikallaan vaan "lähentelee" renkaan pintaa. Jos näin niin oletteko keksineet mitään mikä auttaa?
Viimeksi muokannut Petteri, 31 Loka 2023, 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onnittelut hankinnasta!
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuulostaa siltä, että ensi talvena viihdyt ratin takana paremmin kuin edellisenä. Giulia Veloce on varsin hieno auto, onnisttelut hankinnasta!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Perinteinen eli kelit viilenee, auto kylmänä käyntiin, käy kolmella ja pukkaa koodin P0304, “Cylinder 4 Misfire Detected”.
Autossa just vaihdettu öljyt, akku ja muutenki ajettu pitkä reissu, päivän seisonnan jälkeen noita pukkas ja jäi muistiin. Nollasin jo pois, auto käy ihan normaalisti, ja kulki hyvin vaikka oli CEL / koodi kunhan vain uudellenkäynnisti.
Myyjäliikkeeltä monkumaan uutta Multiairia? 37 tkm ja 3 vuotta tuolla nyt taitaa olla ikää, öljyt ja muut ohjelman mukaan.
E: mitä tulee edellisiin viesteihin niin komppaan samaa, eli jos on ajanu jotain uudempaa mersua niin tuo geometria on niistä tuttu. Kokeilee / havannoi kun joku kääntää pyöriä et miten ne siellä liikkuu ja millasessa kulmassa lepäävät ni syy on selkeä.
Autossa just vaihdettu öljyt, akku ja muutenki ajettu pitkä reissu, päivän seisonnan jälkeen noita pukkas ja jäi muistiin. Nollasin jo pois, auto käy ihan normaalisti, ja kulki hyvin vaikka oli CEL / koodi kunhan vain uudellenkäynnisti.
Myyjäliikkeeltä monkumaan uutta Multiairia? 37 tkm ja 3 vuotta tuolla nyt taitaa olla ikää, öljyt ja muut ohjelman mukaan.
E: mitä tulee edellisiin viesteihin niin komppaan samaa, eli jos on ajanu jotain uudempaa mersua niin tuo geometria on niistä tuttu. Kokeilee / havannoi kun joku kääntää pyöriä et miten ne siellä liikkuu ja millasessa kulmassa lepäävät ni syy on selkeä.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kun testailin noita Giulioita niin ajoin kahdella eri autolla. Ensimmäisessä oli alla jotkut kitkat ja 18 vanteet. Se oli erittäin pintakovan tuntuinen. Tiedä sitten olisiko kitkoissa ollut väärät rengaspaineet.
Toisessa oli Pirelli P Zero kesäkumit 19-tuuman vanteilla ja oli paljon parempi. Ajattelin ensin että johtuisi alustasta koska jälkimmäisessä oli säädettävät iskarit.
Mutta onko renkaissa eroja? Luulisi että kitkat ovat pehmeämmät ajella. Oletteko todenneet mitkä (lähinnä nasta)renkaat sopisivat talveksi Giuliaan kun pääpaino hiljaisuudessa sekä mukavuudessa?
Toisessa oli Pirelli P Zero kesäkumit 19-tuuman vanteilla ja oli paljon parempi. Ajattelin ensin että johtuisi alustasta koska jälkimmäisessä oli säädettävät iskarit.
Mutta onko renkaissa eroja? Luulisi että kitkat ovat pehmeämmät ajella. Oletteko todenneet mitkä (lähinnä nasta)renkaat sopisivat talveksi Giuliaan kun pääpaino hiljaisuudessa sekä mukavuudessa?
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se multiair-ongelmalta kuulostaa, Stelvio-osiossa enemmän pohdintaa aiheesta. Näköjään ongelmia on myös uudemmissakintuplauk kirjoitti: ↑31 Loka 2023, 19:59Perinteinen eli kelit viilenee, auto kylmänä käyntiin, käy kolmella ja pukkaa koodin P0304, “Cylinder 4 Misfire Detected”.
Autossa just vaihdettu öljyt, akku ja muutenki ajettu pitkä reissu, päivän seisonnan jälkeen noita pukkas ja jäi muistiin. Nollasin jo pois, auto käy ihan normaalisti, ja kulki hyvin vaikka oli CEL / koodi kunhan vain uudellenkäynnisti.
Myyjäliikkeeltä monkumaan uutta Multiairia? 37 tkm ja 3 vuotta tuolla nyt taitaa olla ikää, öljyt ja muut ohjelman mukaan.
E: mitä tulee edellisiin viesteihin niin komppaan samaa, eli jos on ajanu jotain uudempaa mersua niin tuo geometria on niistä tuttu. Kokeilee / havannoi kun joku kääntää pyöriä et miten ne siellä liikkuu ja millasessa kulmassa lepäävät ni syy on selkeä.
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liityin Giulia kerhoon vihdoin kauniin punaisen Superin avulla. Näin urani neljäs peräkkäinen Alfa Romeo lähtee käyntiin enkä voi olla tyytyväisempi.
Edellinen oli Giulietta ja sitä edellinen 156.
Giulia on ollut kauan bucket listallani. Mies sinisessä paidassa- ajalta oleva kuumaverinen (ehkä viimeinen sellainen) Alfa Romeo takavedolla ja erinomaisella ajotuntumalla, malli jota tosialfisti ei saa jättää väliin.
On mukava palata isomman auton rattiin. Tonale koeajon jälkeen joitakin kuukausia sitten sisälläni syttyi Giulia liekki ja autoilun sähköistyksen tuoma ruma hintataso, ylimääräinen paino, kyseenalaistava akkujen raakamateriaali sekä naurettava 'maasturi' trendi sen kun sinetöivät tämänhetkisen suuntani.
Heti kysymyksiin. Onko tapa estää muistilla varustetun kuljettajan penkin palua ääri-taka asentoon auton sammutuksen yhteydessä? Tämä ei ole käytännöllistä jos takana istuu joku.
Edellinen oli Giulietta ja sitä edellinen 156.
Giulia on ollut kauan bucket listallani. Mies sinisessä paidassa- ajalta oleva kuumaverinen (ehkä viimeinen sellainen) Alfa Romeo takavedolla ja erinomaisella ajotuntumalla, malli jota tosialfisti ei saa jättää väliin.
On mukava palata isomman auton rattiin. Tonale koeajon jälkeen joitakin kuukausia sitten sisälläni syttyi Giulia liekki ja autoilun sähköistyksen tuoma ruma hintataso, ylimääräinen paino, kyseenalaistava akkujen raakamateriaali sekä naurettava 'maasturi' trendi sen kun sinetöivät tämänhetkisen suuntani.
Heti kysymyksiin. Onko tapa estää muistilla varustetun kuljettajan penkin palua ääri-taka asentoon auton sammutuksen yhteydessä? Tämä ei ole käytännöllistä jos takana istuu joku.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla kokemusta vain 2019 ja tuoreimmista malleista ja ainakin näissä tuon ”easy entry” toiminnan saa päältä pois ihan helposti näytön valikoista.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Koska en halua viedä Polforean 159 ketjua kokonaan harhateille niin kysytään tässä ketjussa, onko kenelläkään Giulia Velocea "Perfomance Pack" tms. kanssa jossa olisi mekaaninen lukko takana? Tai ehkä jopa molemmilla akseleilla?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä logiikka on noissa Giulian etusumuvaloissa? Kai ne sumarit on puskurin alaosassa , pienet pyöreät? Jos olen oikein katsonut, niin halogeeni valojen kanssa ne on, mutta xenoneissa ei, yleensä ainakaan.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Automaattisesti kääntyvistä peileistä. Luin että toiminto ei aktivoidu jos auton lukitsee ovesta ennen sulkemista. Hassua ettei tuota saa pois päältä asetuksista. Tietääkö kukaan saisiko Multiecuscannerillä? Auto Veloce Q4 -2022.
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En tiiä MESsistä mutta tosiaan tästä ketjusta sivulta 119 löytyy toimiva ohje:
quote=90 post_id=627548 time=1571163572 user_id=8]
Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin
[/quote]
- karila
- Viestit: 1183
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
[/quote]IlleX kirjoitti: ↑03 Marras 2023, 21:29En tiiä MESsistä mutta tosiaan tästä ketjusta sivulta 119 löytyy toimiva ohje:
quote=90 post_id=627548 time=1571163572 user_id=8]
Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin
Ei ainakaan minulla toiminut tuo käänteistoiminto. Eli laitan talvella sisäpuolelta ovesta auton lukkoon, niin peilit jää auki.
- Kari
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Löytyykö miten helposti läpivientejä konetilasta matkustamon puolelle? Pitäisi viedä pari kaapelia.
"I’m too old to drive boring cars"
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Helppo on suhteellista mutta kuskin jalkatilasta löytyy yksi mikä on ihan saavutettavissa.
viewtopic.php?p=678601#p678601
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten muilla Defan johto etupään kehikossa on toteutettu?
Omassa on melko epäammattimainen tyyli jossa kehikkoa on rikottu miten sattuu ja johdon pää istuu siinä löysänä liikkuen vapaasti sisään/ulos. Eli käytännössä johdon kiinnitys on kahden käden homma.
Omassa on melko epäammattimainen tyyli jossa kehikkoa on rikottu miten sattuu ja johdon pää istuu siinä löysänä liikkuen vapaasti sisään/ulos. Eli käytännössä johdon kiinnitys on kahden käden homma.
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä pohdin tota pitkään ja päädyin tällaiseen. Sai tukevasti kii ja on näkymättömissä ja linjassa tutkan kaa
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nuo on kauniisti tehty.
Näyttä olevan monta erinäköistä keulaa myös tuosta kohtaa.
Jääköön viimeiseksi valitukseksi mutta auton rikottu takakontin istuinvipu, rikottu kuskin arinkosuojan sarana sekä kruununa jälkiasenteinen LED ajovalopolttimo jossa umpion kannet oli jätetty pois kertoo paljon edellisestä omistajasta. Hyvä kun auto tuli hyvään kotiin.
Näyttä olevan monta erinäköistä keulaa myös tuosta kohtaa.
Jääköön viimeiseksi valitukseksi mutta auton rikottu takakontin istuinvipu, rikottu kuskin arinkosuojan sarana sekä kruununa jälkiasenteinen LED ajovalopolttimo jossa umpion kannet oli jätetty pois kertoo paljon edellisestä omistajasta. Hyvä kun auto tuli hyvään kotiin.
- Liitteet
-
- Screenshot 2023-11-12 193116.png (480.86 KiB) Katsottu 2611 kertaa
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ootteko löytäneet jostain korjaamokäsikirjan?
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo ensimmäinen linkki vaikuttaa lupaavalta. Siellä on kolme osaa; itse manuaali, osakatalogi ja kytkentäkaavio. Maksaa yhteensä yli 200. Ettei mene helppoon ja osta ihan roskaa, onko kokemusta onko kuranttia tavaraa?Pujazuba kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 02:12Siinä olisi muutama:
https://www.factory-manual.com/alfa-romeo-giulia&52&389
https://haynes.com/en-gb/car-manuals/alfa-romeo
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä on nyt tullut vakavaan pohdintaan perhepiirissä Giulia ja varsinainen kysymys kuuluukin, että kummalla tekniikalla raati suosittelee? Bensa vai diesel, ja nyt voimalinjan luotettavuuden kannalta ainoastaan ajateltuna.
Itse vielä ajattelin 159:llä ajella hetken ennen Giuliaa...
Onko näissä siis polttomoottoritekniikkaan tyypillisesti liittyviä haasteita ollut, ja jos niin minkälaisia? Moottoreissa, ahtimissa, huohottimissa, pakokaasujen käsittelyjärjestelmissä tms?
Itse vielä ajattelin 159:llä ajella hetken ennen Giuliaa...
Onko näissä siis polttomoottoritekniikkaan tyypillisesti liittyviä haasteita ollut, ja jos niin minkälaisia? Moottoreissa, ahtimissa, huohottimissa, pakokaasujen käsittelyjärjestelmissä tms?
Käyttöauto: 159 2,4JTDm -08
Kesäauto: 9-5 Aero -04 19T#7
Kesäauto: 9-5 Aero -04 19T#7