Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
258
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 452

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Autoissa on nykyään paljon erilaisia turvallisuusjuttuja jotka saattavat toimia epäloogisesti tms. Miten hyvin Giuliassa toimivat vai aiheuttavatko vain kiusaa?

Esim. FCW (foreward collision system eli Automaattinen hätäjarrutus), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist eli Kaistavahti (LKA) jne. Yleensä saa pois päältä mutta esim FCW:n kohdalla lukee että tulee taas päälle kun auto käynnistetään. Luistonestoa ei taida saada edes pois päältä kuin QF:ssä.

Miten pelittää peruutuskamera talviolosuhteissa kun lumi pöllyää? VW:ssä menee piiloon merkin taakse mutta ei vissiin Giuliassa.

Huoltomuistuttimesta: ainakin Ducati -moottoripyörässä nollaus ei onnistu kuin merkkihuollossa, joten epäilen tuota EU sääntöä.
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1539
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Hei

No, näissä voi olla eroja vuosimalleissa, mutta vanhempi 2017 on talvisin sokea joka suuntaan. Kesällä ja hyvällä kelillä nuo turvavarusteet vaikuttaa toimivan kuten pitääkin. Luistoneston saa pois asentamalla race-moden. EU sääntö menee kuten tuossa kerrottiin, mutta usein jää kertomatta se puoli, ettei se ole ilmaista, mutta se on mahdollista. Voit ostaa monimerkkitesteriin lisenssit FCA:lta vaikkapa noin 5000€ vuosihintaan ja sen jälkeen se monimerkkitesteri osaa nollata huoltovälit ja vaikkapa päivittää firmikset autoon.

jmi
Viestit: 1567
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Petteri kirjoitti:
24 Loka 2023, 15:56
Paljon kiitoksia tiedoista! Tämä on kyllä ihan huippufoorumi. Vielä askarruttaa että saako Multiecuscannerilla tai vastaavalla hoidettua huoltokuittaukset ja selvitettyä vikakoodit jos on uusi auto. Luin että uudemmat (2017 ->) mallit olisivat suojattu jollakin SGV modulilla. Scannerisoftan sivulla sanotaan että sen voisi saada ohitettua käyttämällä "SGV bypass device" -laitetta tai ohittamalla SGV. Onko onnistunut?

On vähän hankalaa jos esim. öljynvaihdon takia pitää ajaa monta tuntia viralliseen huoltamoon että öljyvaihdon saa kuitattua.
Itse olen ainakin huollot kuitannut ihan MES:llä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

matti_vuorio kirjoitti:
25 Loka 2023, 14:30
jälkeen se monimerkkitesteri osaa nollata huoltovälit ja vaikkapa päivittää firmikset autoon.
Tässäpä se hauskuun onkin, kun kuluttajalla on oltava valinnanvapaus korjaamosta, kunhan se tehdään ohjeiden mukaan. En tiedä, voiko siihen sisällyttää vaatimusta käyttää jotain kallista testeriä, mitä ei pystytä perustelemaan. Joku viksumpi vois ehkä antaa kantaa tuohon....

Teknisesti tuollainen keinotekoinen rajaava pakote vie kuluttajalta valinnanvapauden korjaamosta pois, joka on direktiivin vastaista. Eri asia, jos puhuttaisiin jostain oikeasta ohjelmoinnista tms säädöstä, mutta nyt on kyse pelkästään huoltotiedon nollauksesta.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Alfan Suomi -sivulla (https://www.alfaromeo.fi/model/giulia-my20/ puhutaan että uusissa Giulioissa olisi vielä Xenon valot mutta Italian sivuilla sanotaan että on jo "Full Led Adaptive Matrix 3+3 Headlights". Suomihinnastossakin lukee "LED Matrix ajovalot". Sitten kun soittaa Delta myyjille niin sanovat että ei ole tapahtunut mitään muutoksia ainakaan kahteen vuoteen. Onkohan niin ettei kukaan enää osta Giuliaa kun eivät tiedä mitään vai missä vika? Toivottavasti ei ole niin että yrittävät dumpata Suomeen vanhaa varastoa.
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Facelift-mallissa eli 2023 eteenpäin on LED-valot (jotka on allekirjoittaneen mielestä rumemmat kuin Giulian alkuperäiset xenon+LED -valot). Stelviossa taas päin vastoin eli pidän uusia valoja paremman näköisenä.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Toivottavasti eivät ole muuttaneet penkkejä(?). Ennen sporttipenkeissä oli maininta että ovat säädettäviä kahdeksaan suuntaan. Nyt Italian ja saksan konfiguraattorissa lukee että vain kuuteen. Käytännössä olisi jätetty pois istuinosan kallistuksen säätö sekä istuinosan etuosan säätö. Tosin suomihinnastossa puhutaan vielä että olisi 8-suuntaan Velocessa.
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6709
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Petteri kirjoitti:
25 Loka 2023, 13:38
Miten pelittää peruutuskamera talviolosuhteissa kun lumi pöllyää? VW:ssä menee piiloon merkin taakse mutta ei vissiin Giuliassa.
Kyllähän se linssi sumentuu, mutta ei ole vaikea putsata.

Gusse
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Petteri kirjoitti:
27 Loka 2023, 09:51
Alfan Suomi -sivulla (https://www.alfaromeo.fi/model/giulia-my20/ puhutaan että uusissa Giulioissa olisi vielä Xenon valot mutta Italian sivuilla sanotaan että on jo "Full Led Adaptive Matrix 3+3 Headlights". Suomihinnastossakin lukee "LED Matrix ajovalot". Sitten kun soittaa Delta myyjille niin sanovat että ei ole tapahtunut mitään muutoksia ainakaan kahteen vuoteen. Onkohan niin ettei kukaan enää osta Giuliaa kun eivät tiedä mitään vai missä vika? Toivottavasti ei ole niin että yrittävät dumpata Suomeen vanhaa varastoa.
Hauskasti sivuilla kuvat on vielä ei faceliftatusta versiosta, mutta hinnastossa on sitten kuvat facelift versiosta :-D Vai saako faceliftin myös ilman ledejä?

jmi
Viestit: 1567
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kyllä Alfalla on aina hieno maahantuoja, mikään ei ole kunnossa :-D

On kyllä niin kalliita Giuliat nykyään että ei noita osta kuin rikkaat, siksi ei niitä näykään liikenteessä yhtään. Muistan kun Giulia tuli niin lähtöhinta oli n. 40 000€.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

jmi kirjoitti:
27 Loka 2023, 13:46
Kyllä Alfalla on aina hieno maahantuoja, mikään ei ole kunnossa :-D

On kyllä niin kalliita Giuliat nykyään että ei noita osta kuin rikkaat, siksi ei niitä näykään liikenteessä yhtään. Muistan kun Giulia tuli niin lähtöhinta oli n. 40 000€.
Joo ollaan mersun ja bemarin hintaluokassa. Taitaa kuitenkin jäädä vielä hieman alle jos ottaa vastaavan mallin varusteilla. Se on sitten eri asia haluaako bemarin tai mersun :-D .
"I’m too old to drive boring cars"

Dfin
Viestit: 409
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Nämä viimeisimmät vuosikerrat ovat kyllä jo aika lähellä ”täydellistä” käyttöautoa, kun sisustatkin on päivitetty oikeasti loistavalle tasolle. Ei sillä, ei omassa 2016-mallisen sisustassakaan ollut varsinaista valittamista. Empiria on näyttänyt, että taloudellisessa mielessä ajatellen Giulia on parasta ostaa n. 2 vuotta ja 50tkm ajettuna, jolloin hinnasta on sulanut noin puolet, mutta selviää seuraavat ~ 150tkm perushuoltoja tekemällä.

Omalla giulialla ajaessa ei käynyt kertaakaan mielessä vaihto kilpailijan vastaavaan tuotteeseen, sen verran loistava ajettavuus Giuliassa oli. Se vaihtuikin olosuhteiden pakosta isompaan ja nelivetoiseen, tylsään kotteroon.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Onko maavara tuottanut ongelmia? Speksien mukaan olisi vain 10 cm. Omassa Polo GTI:ssä on normipoloa matalampi alusta ja siinäkin on 12,7 cm. Giulietassa piti vähän varoa mutta siinä muovipanssari roikkuikin aika pahasti.
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
karila
Viestit: 1183
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Petteri kirjoitti:
28 Loka 2023, 15:42
Onko maavara tuottanut ongelmia? Speksien mukaan olisi vain 10 cm. Omassa Polo GTI:ssä on normipoloa matalampi alusta ja siinäkin on 12,7 cm. Giulietassa piti vähän varoa mutta siinä muovipanssari roikkuikin aika pahasti.
Ei.
- Kari

JanV
Viestit: 1016
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

ei mitään ongelmaa maavaran kanssa. Ja eikös nelivedossa ollut korkeampi maavara. Ainakin siinä jää julmetusti enemmän tilaa pyöränkaariin. Ensimmäisissä QV malleissa käsittääkseni oli vähän maavara ongelmaa ja siksi Alfa nosti sitä myöhempiin malleihin.

Avatar
Tommi
Viestit: 659
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kyllä mulla ainakin tuossa alkupään takavetomallissa on ärsyttävän matala maavara.
Talvella rahisee pohja joka paikassa. Pari kertaa olen jäänyt kiinnikin huonosti auratuilla (auraamattomilla) pikkuteillä. Tämä siis pääkaupunkiseudun ongelma. Nähtävästi muualla aurataan paremmin.
Myös osa hidastetöyssyistä pitää ylittää todella hitaasti.
Mutta nelivetomalli on kyllä selkeästi korkeampi. Monta kertaa tullut verrattua parkissa, niin kyllä siinä useita senttejä korkeuseroa on.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Jostakin luin että alun perin Giulia tehtiin matalampana, mutta olisivat nostaneet maavaraa sen jälkeen.
"I’m too old to drive boring cars"

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
"I’m too old to drive boring cars"

JanV
Viestit: 1016
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

on normaalia. Ihan et oo ensimmäinen joka kysyy :-D
riippuu tosiaan renkaasta ja leveydestä myös kuinka paljon tekee.

Avatar
karila
Viestit: 1183
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Petteri kirjoitti:
30 Loka 2023, 18:33
Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
Ackerman geometria.
- Kari

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

JanV kirjoitti:
30 Loka 2023, 19:10
on normaalia. Ihan et oo ensimmäinen joka kysyy :-D
riippuu tosiaan renkaasta ja leveydestä myös kuinka paljon tekee.
Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua :-D
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6709
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Petteri kirjoitti:
30 Loka 2023, 18:33
Koeajoin Giuliaa joka oli kesärenkailla ja 19-tuuman vanteilla. Onko miten normaalia että kun kääntää etupyörät täysin linkkuun ja tekee hitaasti u-käännöksen niin pitävällä asfalttipinnalla etupyörä "jynksähtelee"? Ikään kuin etupyörä ei pystyisi noudattamaan kääntöympyrää vaan hypähtäisi kerran kierroksessa hieman sivuttain. Voisiko johtua siitä että etu- ja takapyörä ovat erilevyisiä? Luulisi että jos ottaa johonkin kiinni niin hinkkaisi koko ajan.
Jännäntuntuistaa ja -kuuloista joo. Itellä alkanu jynksähdellä, kun pintaa enää nelisen milliä. Miten niin takarenkaat erilevyiset? Jotain 9" niinko itellä?

Avatar
mutt
Viestit: 5592
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Petteri kirjoitti:
30 Loka 2023, 19:21
Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua :-D
Joku melko tuore mersun malli ainakin tekee tuota aika vahvastikin. Varmaan moni vanhempikin auto olisi tehnyt, jos silloin olisi ollut renkaina samanlaisia leveitä vannenauhoja, kuin nykyisin. Silloin vain jäi u-käännöksessä asvaltiin haalea musta kaari ilman isompaa draamaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cotzy
Viestit: 901
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Petteri kirjoitti:
30 Loka 2023, 19:21
JanV kirjoitti:
30 Loka 2023, 19:10
on normaalia. Ihan et oo ensimmäinen joka kysyy :-D
riippuu tosiaan renkaasta ja leveydestä myös kuinka paljon tekee.
Kiitos. Jotenkin tuntui siltä että on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Vähän oudon tuntuista kun ei muissa autoissa ole ollut vastaavaa, mutta johtunee ohjausgeometriasta tms. Pitäisi joskus ottaa urakka ja lukea kaikki vanhat Giulia viestit, mutta kun niitä on jo 176 sivua :-D
On ominaisuus ja ilmenee sitä helpommin, mitä kuluneemmat ja sivuiltaan jäykemmät renkaat alla.
Kiva keskustelunavaus autojen diversiteettiin.
Giulia-ketjun välipaloina kannattaa lukea myös Stelvio-ketjua. Lähisukulaisia kun ovat, voi saada myös sieltä hyviä vinkkejä :) .

Cotzy

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Tuli nyt sitten tehtyä kaupat 2022 Velocesta, joten Polo lähtee kiertoon. Ei ole vielä kotona, joten pitää odotella vielä joku viikko ennen kuin pääsee tutkimaan tarkemmin.

Tuli mieleen että vieläkö Alfalla on samaa ongelmaa sisälokareissa? Eli kun ovat pehmeää huopamaista tavaraa niin talvella kerää lunta ja huopa ei tahdo kestää paikallaan vaan "lähentelee" renkaan pintaa. Jos näin niin oletteko keksineet mitään mikä auttaa?
Viimeksi muokannut Petteri, 31 Loka 2023, 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I’m too old to drive boring cars"

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Onnittelut hankinnasta! 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuulostaa siltä, että ensi talvena viihdyt ratin takana paremmin kuin edellisenä. Giulia Veloce on varsin hieno auto, onnisttelut hankinnasta!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

tuplauk
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 20:27
Car(s): Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tuplauk »

Perinteinen eli kelit viilenee, auto kylmänä käyntiin, käy kolmella ja pukkaa koodin P0304, “Cylinder 4 Misfire Detected”.

Autossa just vaihdettu öljyt, akku ja muutenki ajettu pitkä reissu, päivän seisonnan jälkeen noita pukkas ja jäi muistiin. Nollasin jo pois, auto käy ihan normaalisti, ja kulki hyvin vaikka oli CEL / koodi kunhan vain uudellenkäynnisti.

Myyjäliikkeeltä monkumaan uutta Multiairia? 37 tkm ja 3 vuotta tuolla nyt taitaa olla ikää, öljyt ja muut ohjelman mukaan.

E: mitä tulee edellisiin viesteihin niin komppaan samaa, eli jos on ajanu jotain uudempaa mersua niin tuo geometria on niistä tuttu. Kokeilee / havannoi kun joku kääntää pyöriä et miten ne siellä liikkuu ja millasessa kulmassa lepäävät ni syy on selkeä.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Kun testailin noita Giulioita niin ajoin kahdella eri autolla. Ensimmäisessä oli alla jotkut kitkat ja 18 vanteet. Se oli erittäin pintakovan tuntuinen. Tiedä sitten olisiko kitkoissa ollut väärät rengaspaineet.

Toisessa oli Pirelli P Zero kesäkumit 19-tuuman vanteilla ja oli paljon parempi. Ajattelin ensin että johtuisi alustasta koska jälkimmäisessä oli säädettävät iskarit.

Mutta onko renkaissa eroja? Luulisi että kitkat ovat pehmeämmät ajella. Oletteko todenneet mitkä (lähinnä nasta)renkaat sopisivat talveksi Giuliaan kun pääpaino hiljaisuudessa sekä mukavuudessa?
"I’m too old to drive boring cars"

jmi
Viestit: 1567
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

tuplauk kirjoitti:
31 Loka 2023, 19:59
Perinteinen eli kelit viilenee, auto kylmänä käyntiin, käy kolmella ja pukkaa koodin P0304, “Cylinder 4 Misfire Detected”.

Autossa just vaihdettu öljyt, akku ja muutenki ajettu pitkä reissu, päivän seisonnan jälkeen noita pukkas ja jäi muistiin. Nollasin jo pois, auto käy ihan normaalisti, ja kulki hyvin vaikka oli CEL / koodi kunhan vain uudellenkäynnisti.

Myyjäliikkeeltä monkumaan uutta Multiairia? 37 tkm ja 3 vuotta tuolla nyt taitaa olla ikää, öljyt ja muut ohjelman mukaan.

E: mitä tulee edellisiin viesteihin niin komppaan samaa, eli jos on ajanu jotain uudempaa mersua niin tuo geometria on niistä tuttu. Kokeilee / havannoi kun joku kääntää pyöriä et miten ne siellä liikkuu ja millasessa kulmassa lepäävät ni syy on selkeä.
Kyllä se multiair-ongelmalta kuulostaa, Stelvio-osiossa enemmän pohdintaa aiheesta. Näköjään ongelmia on myös uudemmissakin :(

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2358
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Liityin Giulia kerhoon vihdoin kauniin punaisen Superin avulla. Näin urani neljäs peräkkäinen Alfa Romeo lähtee käyntiin enkä voi olla tyytyväisempi.
Edellinen oli Giulietta ja sitä edellinen 156.
Giulia on ollut kauan bucket listallani. Mies sinisessä paidassa- ajalta oleva kuumaverinen (ehkä viimeinen sellainen) Alfa Romeo takavedolla ja erinomaisella ajotuntumalla, malli jota tosialfisti ei saa jättää väliin.
On mukava palata isomman auton rattiin. Tonale koeajon jälkeen joitakin kuukausia sitten sisälläni syttyi Giulia liekki ja autoilun sähköistyksen tuoma ruma hintataso, ylimääräinen paino, kyseenalaistava akkujen raakamateriaali sekä naurettava 'maasturi' trendi sen kun sinetöivät tämänhetkisen suuntani.

Heti kysymyksiin. Onko tapa estää muistilla varustetun kuljettajan penkin palua ääri-taka asentoon auton sammutuksen yhteydessä? Tämä ei ole käytännöllistä jos takana istuu joku.
Kuva

MeSoma
Viestit: 89
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Minulla kokemusta vain 2019 ja tuoreimmista malleista ja ainakin näissä tuon ”easy entry” toiminnan saa päältä pois ihan helposti näytön valikoista.

FinPat
Viestit: 7902
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Koska en halua viedä Polforean 159 ketjua kokonaan harhateille niin kysytään tässä ketjussa, onko kenelläkään Giulia Velocea "Perfomance Pack" tms. kanssa jossa olisi mekaaninen lukko takana? Tai ehkä jopa molemmilla akseleilla?

FinPat
Viestit: 7902
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

MeSoma kirjoitti:
01 Marras 2023, 17:28
Minulla kokemusta vain 2019 ja tuoreimmista malleista ja ainakin näissä tuon ”easy entry” toiminnan saa päältä pois ihan helposti näytön valikoista.
Taisi mennä niin että wanhoissa 2016-2018 malleissa tuo ei onnistu.

Werneri
Viestit: 604
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Mikä logiikka on noissa Giulian etusumuvaloissa? Kai ne sumarit on puskurin alaosassa , pienet pyöreät? Jos olen oikein katsonut, niin halogeeni valojen kanssa ne on, mutta xenoneissa ei, yleensä ainakaan.

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Automaattisesti kääntyvistä peileistä. Luin että toiminto ei aktivoidu jos auton lukitsee ovesta ennen sulkemista. Hassua ettei tuota saa pois päältä asetuksista. Tietääkö kukaan saisiko Multiecuscannerillä? Auto Veloce Q4 -2022.
"I’m too old to drive boring cars"

IlleX
Viestit: 72
Liittynyt: 21 Heinä 2022, 13:45
Car(s): Giulia super 2017
ex. 159 SW 3.2 Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja IlleX »

Petteri kirjoitti:
02 Marras 2023, 21:30
Automaattisesti kääntyvistä peileistä. Luin että toiminto ei aktivoidu jos auton lukitsee ovesta ennen sulkemista. Hassua ettei tuota saa pois päältä asetuksista. Tietääkö kukaan saisiko Multiecuscannerillä? Auto Veloce Q4 -2022.
En tiiä MESsistä mutta tosiaan tästä ketjusta sivulta 119 löytyy toimiva ohje:

quote=90 post_id=627548 time=1571163572 user_id=8]
Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin :lol:
[/quote]

JanV
Viestit: 1016
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »


Avatar
karila
Viestit: 1183
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

IlleX kirjoitti:
03 Marras 2023, 21:29
Petteri kirjoitti:
02 Marras 2023, 21:30
Automaattisesti kääntyvistä peileistä. Luin että toiminto ei aktivoidu jos auton lukitsee ovesta ennen sulkemista. Hassua ettei tuota saa pois päältä asetuksista. Tietääkö kukaan saisiko Multiecuscannerillä? Auto Veloce Q4 -2022.
En tiiä MESsistä mutta tosiaan tästä ketjusta sivulta 119 löytyy toimiva ohje:

quote=90 post_id=627548 time=1571163572 user_id=8]
Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin :lol:
[/quote]
Ei ainakaan minulla toiminut tuo käänteistoiminto. Eli laitan talvella sisäpuolelta ovesta auton lukkoon, niin peilit jää auki.
- Kari

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

JanV kirjoitti:
04 Marras 2023, 08:46
Auto folding mirrors
viewtopic.php?p=671487#p671487
Vaikuttaa lupaavalta...
"I’m too old to drive boring cars"

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Löytyykö miten helposti läpivientejä konetilasta matkustamon puolelle? Pitäisi viedä pari kaapelia.
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
Tiige
Viestit: 2908
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Petteri kirjoitti:
10 Marras 2023, 13:10
Löytyykö miten helposti läpivientejä konetilasta matkustamon puolelle? Pitäisi viedä pari kaapelia.
Helppo on suhteellista mutta kuskin jalkatilasta löytyy yksi mikä on ihan saavutettavissa.
viewtopic.php?p=678601#p678601
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2358
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Miten muilla Defan johto etupään kehikossa on toteutettu?
Omassa on melko epäammattimainen tyyli jossa kehikkoa on rikottu miten sattuu ja johdon pää istuu siinä löysänä liikkuen vapaasti sisään/ulos. Eli käytännössä johdon kiinnitys on kahden käden homma.
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1539
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuossahan se on. Sulautuu melko hyvin tuohon ritilään. Tosin Defan johdon liittäminen on aina kahden käden hommaa, kun tuo suojaläppä lähtee melko herkästi irti saranoista, jos sitä väännättää johonkin suuntaan.

Kuva

JanV
Viestit: 1016
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä pohdin tota pitkään ja päädyin tällaiseen. Sai tukevasti kii ja on näkymättömissä ja linjassa tutkan kaa
Defa.png
Defa.png (197.44 KiB) Katsottu 2672 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2358
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Nuo on kauniisti tehty. 👌
Näyttä olevan monta erinäköistä keulaa myös tuosta kohtaa.
Jääköön viimeiseksi valitukseksi mutta auton rikottu takakontin istuinvipu, rikottu kuskin arinkosuojan sarana sekä kruununa jälkiasenteinen LED ajovalopolttimo jossa umpion kannet oli jätetty pois kertoo paljon edellisestä omistajasta. Hyvä kun auto tuli hyvään kotiin. 😊
Liitteet
Screenshot 2023-11-12 193116.png
Screenshot 2023-11-12 193116.png (480.86 KiB) Katsottu 2611 kertaa
Kuva

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Ootteko löytäneet jostain korjaamokäsikirjan?
"I’m too old to drive boring cars"

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2358
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kuva

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Tuo ensimmäinen linkki vaikuttaa lupaavalta. Siellä on kolme osaa; itse manuaali, osakatalogi ja kytkentäkaavio. Maksaa yhteensä yli 200. Ettei mene helppoon ja osta ihan roskaa, onko kokemusta onko kuranttia tavaraa?
"I’m too old to drive boring cars"

Zete
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Joulu 2022, 17:14
Car(s): 159

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Zete »

Tässä on nyt tullut vakavaan pohdintaan perhepiirissä Giulia ja varsinainen kysymys kuuluukin, että kummalla tekniikalla raati suosittelee? Bensa vai diesel, ja nyt voimalinjan luotettavuuden kannalta ainoastaan ajateltuna.

Itse vielä ajattelin 159:llä ajella hetken ennen Giuliaa...

Onko näissä siis polttomoottoritekniikkaan tyypillisesti liittyviä haasteita ollut, ja jos niin minkälaisia? Moottoreissa, ahtimissa, huohottimissa, pakokaasujen käsittelyjärjestelmissä tms?
Käyttöauto: 159 2,4JTDm -08
Kesäauto: 9-5 Aero -04 19T#7

Vastaa Viestiin