moottori 936 A6.000
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1592
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
moottori 936 A6.000
Moottoria 936 A6.000 3.2 on asennettu GTV-malleihin. Osaako joku sanoa mitä eroa tässä moottorissa on muihin 3.2-litrasiin nähden?
Olin viemässä merkkikorjaamoon jaon tarkastukseen vikakoodien vuoksi, mutta korjaamo ilmoitti että 3.2-lukkopalat eivät sovi eli minun 166:ssa on sama moottorikoodi kuin GTV 3.2:ssa.
En itse ainakaan ole tällaisesta kuullut koskaan ennen. Yritin eperistä vielä katsoa moottorikoodia, mutta ohjelma ei tunnista VIN:ä.
Olin viemässä merkkikorjaamoon jaon tarkastukseen vikakoodien vuoksi, mutta korjaamo ilmoitti että 3.2-lukkopalat eivät sovi eli minun 166:ssa on sama moottorikoodi kuin GTV 3.2:ssa.
En itse ainakaan ole tällaisesta kuullut koskaan ennen. Yritin eperistä vielä katsoa moottorikoodia, mutta ohjelma ei tunnista VIN:ä.
Paikalla
- Tiige
- Viestit: 2945
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: moottori 936 A6.000
Olen vahvasti siinä uskossa että kaikki 3.2 bussot on osiltaan samat. Nokat myös ja niiden ajoitus. Korjatkaa toki jos jollain on parempaa tietoa.
Näyttää ricambi listaavan myös samat palat kaikille:
https://ricambi.alfisti.net/en/Special- ... :7867.html
Alfan alkuperäiset palat saattaa olla eri osanumerolla eri moottoreille vaikka olisivatkin samat.
Näyttää ricambi listaavan myös samat palat kaikille:
https://ricambi.alfisti.net/en/Special- ... :7867.html
Alfan alkuperäiset palat saattaa olla eri osanumerolla eri moottoreille vaikka olisivatkin samat.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1592
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: moottori 936 A6.000
https://outillages.afd67diffusion.com/e ... 74098.html
Tässä linkissä mainintaa ettei kävisi 936 A6.000. 166 moottorikoodi on 936 A.000, en ymmärrä miten omassani olisi eri moottorikoodi.
Tässä linkissä mainintaa ettei kävisi 936 A6.000. 166 moottorikoodi on 936 A.000, en ymmärrä miten omassani olisi eri moottorikoodi.
Paikalla
- Tiige
- Viestit: 2945
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: moottori 936 A6.000
3.2 imunokat on isommalla nostolla joten ihmettelen suuresti tuota listausta minkä mukaan kävisivät melkekn kaikkiin 2.5-3.2. Eli perinteisesti 2.5 ja 3.0 bussoille on samat palat ja 3.2 omansa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Quattroruote
- Viestit: 29
- Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
- Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004 - Paikkakunta: Vantaa
Re: moottori 936 A6.000
Lancia Thesis 3.2 vaatii omat lukituspalat.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
-
- Viestit: 1592
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: moottori 936 A6.000
Mikä ero Thesiksessä on?
- Quattroruote
- Viestit: 29
- Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
- Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004 - Paikkakunta: Vantaa
Re: moottori 936 A6.000
Teho 230 hv pienempi kuin Alfoissa ja enemmän painotettu käynnin sitkeyttä alakierroksilla.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
-
- Viestit: 1592
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: moottori 936 A6.000
Mut siis varmaan samat lukkopalat käyvät kuin Alfaan?Quattroruote kirjoitti: ↑19 Joulu 2023, 21:36Teho 230 hv pienempi kuin Alfoissa ja enemmän painotettu käynnin sitkeyttä alakierroksilla.
- Quattroruote
- Viestit: 29
- Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
- Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004 - Paikkakunta: Vantaa
Re: moottori 936 A6.000
Eivät käy, eivät edes 3 litraisen Busso Thesiken lukituspalat.
Thesiksiä isolla Bussolla valmistettiin vain vähän yli 900 kpl, joten after market- valmistajilla ei ole ollut kaupallista intressiä tehdä paloja noin pientä kysyntää varten.
Osittain em. syistä johtuen olen teettänyt hihnan vaihdon Saksassa Fiat- merkkihuollossa (tähän mennessä 3 kertaa). 17 vuotta ja 200 000 km toistaiseksi ilman ongelmia.
Thesiksiä isolla Bussolla valmistettiin vain vähän yli 900 kpl, joten after market- valmistajilla ei ole ollut kaupallista intressiä tehdä paloja noin pientä kysyntää varten.
Osittain em. syistä johtuen olen teettänyt hihnan vaihdon Saksassa Fiat- merkkihuollossa (tähän mennessä 3 kertaa). 17 vuotta ja 200 000 km toistaiseksi ilman ongelmia.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
- dnapekko
- Viestit: 620
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: moottori 936 A6.000
Ohoh, ei noita siis liikaa ole, taisi kannattaa teettää iso huolto merkkiliikkeessä Saksassa ennen kotiinajoa pari vuotta sitten )Quattroruote kirjoitti: ↑20 Joulu 2023, 11:50Thesiksiä isolla Bussolla valmistettiin vain vähän yli 900 kpl, joten after market- valmistajilla ei ole ollut kaupallista intressiä tehdä paloja noin pientä kysyntää varten.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: moottori 936 A6.000
Nyt olisi hyvä sauma tehdä kipsivalokset oikeista nokan asennoista ykk:ssa ja niiden pohjalta lukituspalat thesikseen