moottori 936 A6.000

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jmi
Viestit: 1592
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja jmi »

Moottoria 936 A6.000 3.2 on asennettu GTV-malleihin. Osaako joku sanoa mitä eroa tässä moottorissa on muihin 3.2-litrasiin nähden?
Olin viemässä merkkikorjaamoon jaon tarkastukseen vikakoodien vuoksi, mutta korjaamo ilmoitti että 3.2-lukkopalat eivät sovi eli minun 166:ssa on sama moottorikoodi kuin GTV 3.2:ssa.

En itse ainakaan ole tällaisesta kuullut koskaan ennen. Yritin eperistä vielä katsoa moottorikoodia, mutta ohjelma ei tunnista VIN:ä.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2945
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Olen vahvasti siinä uskossa että kaikki 3.2 bussot on osiltaan samat. Nokat myös ja niiden ajoitus. Korjatkaa toki jos jollain on parempaa tietoa.

Näyttää ricambi listaavan myös samat palat kaikille:
https://ricambi.alfisti.net/en/Special- ... :7867.html

Alfan alkuperäiset palat saattaa olla eri osanumerolla eri moottoreille vaikka olisivatkin samat.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

jmi
Viestit: 1592
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja jmi »

https://outillages.afd67diffusion.com/e ... 74098.html

Tässä linkissä mainintaa ettei kävisi 936 A6.000. 166 moottorikoodi on 936 A.000, en ymmärrä miten omassani olisi eri moottorikoodi.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2945
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Tiige »

3.2 imunokat on isommalla nostolla joten ihmettelen suuresti tuota listausta minkä mukaan kävisivät melkekn kaikkiin 2.5-3.2. Eli perinteisesti 2.5 ja 3.0 bussoille on samat palat ja 3.2 omansa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

jmi
Viestit: 1592
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tiige kirjoitti:
14 Joulu 2023, 22:03
3.2 imunokat on isommalla nostolla joten ihmettelen suuresti tuota listausta minkä mukaan kävisivät melkekn kaikkiin 2.5-3.2. Eli perinteisesti 2.5 ja 3.0 bussoille on samat palat ja 3.2 omansa.
Näin minäkin olen ymmärtänyt.

Avatar
Quattroruote
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Quattroruote »

Lancia Thesis 3.2 vaatii omat lukituspalat.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.

jmi
Viestit: 1592
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja jmi »

Quattroruote kirjoitti:
15 Joulu 2023, 23:27
Lancia Thesis 3.2 vaatii omat lukituspalat.
Mikä ero Thesiksessä on?

Avatar
Quattroruote
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Quattroruote »

Teho 230 hv pienempi kuin Alfoissa ja enemmän painotettu käynnin sitkeyttä alakierroksilla.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.

jmi
Viestit: 1592
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja jmi »

Quattroruote kirjoitti:
19 Joulu 2023, 21:36
Teho 230 hv pienempi kuin Alfoissa ja enemmän painotettu käynnin sitkeyttä alakierroksilla.
Mut siis varmaan samat lukkopalat käyvät kuin Alfaan?

Avatar
Quattroruote
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Quattroruote »

Eivät käy, eivät edes 3 litraisen Busso Thesiken lukituspalat.

Thesiksiä isolla Bussolla valmistettiin vain vähän yli 900 kpl, joten after market- valmistajilla ei ole ollut kaupallista intressiä tehdä paloja noin pientä kysyntää varten.

Osittain em. syistä johtuen olen teettänyt hihnan vaihdon Saksassa Fiat- merkkihuollossa (tähän mennessä 3 kertaa). 17 vuotta ja 200 000 km toistaiseksi ilman ongelmia.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.

Avatar
dnapekko
Viestit: 620
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Quattroruote kirjoitti:
20 Joulu 2023, 11:50
Thesiksiä isolla Bussolla valmistettiin vain vähän yli 900 kpl, joten after market- valmistajilla ei ole ollut kaupallista intressiä tehdä paloja noin pientä kysyntää varten.
Ohoh, ei noita siis liikaa ole, taisi kannattaa teettää iso huolto merkkiliikkeessä Saksassa ennen kotiinajoa pari vuotta sitten )
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001

Coltti
Viestit: 234
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)

Re: moottori 936 A6.000

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Nyt olisi hyvä sauma tehdä kipsivalokset oikeista nokan asennoista ykk:ssa ja niiden pohjalta lukituspalat thesikseen :)
Osaavaa Alfa Romeo huoltoa/korjausta Tampereella
Www.ET-AutoTech.fi
O4O7481428

Vastaa Viestiin