Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
^ "Low battery charge" on tosiaan GT:n tapa kertoa että ei lataa. Iso homma siinä laturin vaihdossa on. Voi kai se tuurilla onnistua apparin puolen vetarin irroittamalla mutta kannattanee henkisesti varautua apurungon tiputtamiseen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Korjaamo kertoi, että oikea takajarrusatula ei toimi kunnolla. Onkohan se korjattavissa (ja missä) vai kannattaako hankkia uusi osa (ja mistä)?
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Uuden satulan kanssa helpoin ja varmin korjaus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Ei se korjaaja viitsinyt selvittää, mikä siellä ei toimi, monesti liukutapit vain jumissä kun takajarrut vähäisellä käytöllä? Uudet saa muutamalla kympillä jos hiominen ja voitelu ei auta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
^Siihen kyllä vaihdettiin jarrupalat ja silloin huomasivat asian. Uskaltaisikohan uskoa että noi toimenpiteet on tehty ja tilais uuden satulan. Täältä ainakin löytyis: https://ricambi.alfisti.net/en/Spare-Pa ... 12538.html
Tarviikohan tuohon tilata muuta lisäksi. Onko muita ehdotuksia hankintapaikasta?
Tarviikohan tuohon tilata muuta lisäksi. Onko muita ehdotuksia hankintapaikasta?
- Turre
- Viestit: 331
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
^ Jos ei tartte punainen olla niin vaikkapa PP-marketista tai Sparetosta löytyy satulaa aika paljon halvemmalla.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Kävin ajamassa pienen lenkin ja tein reippaita jarrutuksia. Jarrut tuntuivat hyviltä. Rohkaisin mieleni ja vein auton katsastukseen. Ei ne loppujen lopuksi kovin huonossa kunnossa olleet.
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Alfa jatkaa kapinointia.. Pahimmassa teini-iässä taitaa olla. Laturinvaihdon jälkeen laitettiin kynnykset kuntoon ruosteista jonka jälkeen AMG talviunille ja Alfalle vielä aikaa lumien tuloon asti. No Keskiviikkona työkavereiden kanssa lounaalle ja pitkästä aikaa neljä henkilöä autossa. Mutkassa oikealta takaa pamahdus ja rengas tyhjäksi savun ja kuminhajun kanssa. No rauhallisesti viereiselle parkkipaikalle ja selvittämään mistä renkaat ja hinaus. Onneksi hinausvakuutus oli ja auto lähti rengasliikkeeseen. Meinasin tyytyä Matadoreihin mutta ei ollut kovin iso hintaero niin valitsin Continental SportContact 7:t. Vasta taka-akselille ja myöhemmin ehkä etupäähänkin. Kaikki vaikutti siltä että homma hoituu kivan helposti kunnes soittelivat rengasliikkeestä ja kertoivat miksi rengas oli räjähtänyt. Jousilautanen oli irronnut ja rikkonut renkaan.
Rengasliikkeen vieressä toimiva autokorjaamo selvittelee nyt koska ja mihin hintaan saisi takaiskarin. Nyt pyöräillään hetki ja korjaamo ja rengasliike hoitaa yhdessä auton kuntoon. Eli uusi rengas vaihdetaan hajonneelle puolelle vasta kun uusi iskari on vaihdettu.
Onneksi ei ollut 120kmh vauhtia motarin liittymässä...
Rengasliikkeen vieressä toimiva autokorjaamo selvittelee nyt koska ja mihin hintaan saisi takaiskarin. Nyt pyöräillään hetki ja korjaamo ja rengasliike hoitaa yhdessä auton kuntoon. Eli uusi rengas vaihdetaan hajonneelle puolelle vasta kun uusi iskari on vaihdettu.
Onneksi ei ollut 120kmh vauhtia motarin liittymässä...
- Macela
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
^ Mulla meni kans 156:sta tällä viikolla, tuurilla tosin rengas säily ehjänä kun pamahti just työpaikan pihaan kääntäessä.
- Giovinazzi
- Viestit: 488
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
^^ Mulla meni kans 147 mallista muutama vuosi sitten.
Onneks marketin parkkiksen hidastetöyssyssä.
Pari tuntia aiemmin oli menty isookovaa motarilla.
Molempien puolien lautaset takana oli ihan haperoo, oli vaan ajan kysymys, että koska napsahtaa..
Onneks marketin parkkiksen hidastetöyssyssä.
Pari tuntia aiemmin oli menty isookovaa motarilla.
Molempien puolien lautaset takana oli ihan haperoo, oli vaan ajan kysymys, että koska napsahtaa..
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Tänään soittelivat korjaamolta että he ei saa kuin alkuperäisiä iskareita. 1200€ asennettuna molemmat ja toimitus Italiasta voi olla 1-1,5kk.. Tilasin iskarit Alvadilta ja toivottavasti tulee perjantaina niinkuin arvio sanoo..
Olisikohan tuo Novitecin setti ollut hintansa arvoinen?
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :7407.html
Olisikohan tuo Novitecin setti ollut hintansa arvoinen?
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :7407.html
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Miten pysyy tarkastamaan jousilautasen kunnon?
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Jousilautanen saattaa näyttää alapuolelta aivan terveeltä, mutta kun purkaa jousen irti, niin jousen ja lautasen välissä olevan muovisuojan alta saattaa paljastua pahoin syöpynyt lautanen. Näin kävi omassa GTA:ssa. Tarkastin aina renkaanvaihdon yhteydessä jousilautasten kunnon, aina näytti hyvältä, kunnes eräänä päivänä toinen antoi perikksi. Molemmat kyllä näyttivät alapuolelta ihan terveiltä, mutta olivat ihan mätiä. Uudet iskarit ja jouset löytyivät paljon parjatusta Autodoc:sta, iskarit TRW, jouset Eibach. Samassa rytäkässä laitoin myös uretaanit tukivarsiin.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Myös ihan nostamalla kulma ylös, rengas pois ja piikillä koputtelu. Yhden pahasti mädän, mutta vielä kasassa pysyvän jousilautasen löysin ruuvimeisselillä. Se näytti ihan hyvältä, mutta tökkäämällä oli pehmeetä. En montaa tökkäsyä tehnyt kun vetäydyin turvallisen etäisyyden päähän
Ja yhdestä omasta viisysistä se petti niin, että alkoi murtumaan toisesta päästään ja jousi meni kieroksi, mutta ei kokonaan irronnut kuitenkaan. Olivat korjaamolla joutuneet "hieman" säätämään, että sai purettua paketin ilman et räjähti käsille, kun puristin ei meinannut tarttua kieroon jouseen millään.
Ja yhdestä omasta viisysistä se petti niin, että alkoi murtumaan toisesta päästään ja jousi meni kieroksi, mutta ei kokonaan irronnut kuitenkaan. Olivat korjaamolla joutuneet "hieman" säätämään, että sai purettua paketin ilman et räjähti käsille, kun puristin ei meinannut tarttua kieroon jouseen millään.
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Auto odottaakin siellä jo että huomenna töiden jälkeen pääsen noutamaan. Puhelimessa ei tietenkään huonot uutiset koskaan lopu ja varoitteli että vanne taisi ottaa tuossa rytäkässä vähän nokkiinsa ja on hieman soikea. Pystyy ajamaan mutta tuntuu..
- hjpp
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Käyt Kometissa oikaisuttamassa, niin on taas hyvä.
- Giovinazzi
- Viestit: 488
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Ton kunto oli ainakin helppo tsekata.
Jotenkin mielestäni älytön rakenne, ku kuravesi jää muhiin tonne kuppiin,
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Siellä on vesireiät, jotka pitäisi saada pidettyä auki.
- Giovinazzi
- Viestit: 488
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Juu, hyvin on pysyneet auki
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Tiistaina tuon Alfan sai takaisin. Nyt on uudet iskarit ja koiranluutkin menivät prkl vaihtamaan uusiin. Ja SportContact 7:t vaikuttaa siltä että kyllä ne eteenkin voi laittaa.
Tuo vannekeissi taitaa olla sellanen että on tosiaan ollut varmaan aiemminkin jo soikea. Nyt kun huomattiin tasapainotuksessa niin nyt sen huomaa vasta itsekkin. Mutta vain pienemmässä vauhdissa tuntuu pieni nypytys tai "keikutus". Normaaleissa korkeammissa nopeuksissa tasapainotus hoitaa homman. Mutta kyllä tuo talven aikana täytyy suoristaa. Paitsi jos jollain sattuu olemaan vajaa sarja suoria ylimääräisenä.
Tuo vannekeissi taitaa olla sellanen että on tosiaan ollut varmaan aiemminkin jo soikea. Nyt kun huomattiin tasapainotuksessa niin nyt sen huomaa vasta itsekkin. Mutta vain pienemmässä vauhdissa tuntuu pieni nypytys tai "keikutus". Normaaleissa korkeammissa nopeuksissa tasapainotus hoitaa homman. Mutta kyllä tuo talven aikana täytyy suoristaa. Paitsi jos jollain sattuu olemaan vajaa sarja suoria ylimääräisenä.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Takaiskareiden irrotusta ei kannata aloittaa, ellei ole uusia koiranluita käden ulottuvilla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Unohdin raportoida, että GT:n savutusongelma ratkesi lopulta moottoria vaihtamatta; aiemman kannen omistajan koneistamolla teettämästä ja 300 € kustantaneesta kannen tarkastusremontista huolimatta syynä savutukseen oli venttiilien vuoto. Vein kannen toiselle koneistamolle ja uuden tarkastuksen tuloksena oli, että yhdessä venttiilissä oli selvää kieroutta ja kaikki venttiilit vuotivat, seetit oli koneistettu järjestelmällisesti vinoon.
Nyt on menossa helmojen korjausoperaatio. Ehkä keväällä saan laitteen sellaiseen iskuun, että katsastusta voisi yrittää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Olosuhteita (-19 astetta) uhmaten lähdin käyttämään 3.2 GT:tä uudenvuoden ajelulla. Pääsin pihasta parikymmentä metriä ykkösvaihteella ja yritin vaihtaa kakkoselle. Vaihde ei tuntunut menevän sisään, joten ajattelin käyttää uudestaan ykkösen kautta. Taas tuntui nihkeältä, kuului pieni rusahdus, ja vaihdekeppi muuttui hervottomaksi ykkös-kakkosvaihteen suunnassa. Vaihde jäi ilmeisesti kakkoselle. Nyt keppi tosiaan liikkuu 1-2 vaihteiden suuntaan täysin vapaasti ilman vastusta ja sivuttain ei lainkaan. Pikaisen googleuksen perusteella näyttää, että vaihdekepin alaosan muoviosia näistä voisi hajoilla, mutta oireileeko se näin? Nyt tuolla pakkasessa en viitsi mitään edes yrittää vilkaista, ettei muoviklipsejä hajoile.
Kuulostaako ilmiö kenellekään tutulta ja onko hyviä vinkkejä? Lisäksi otetaan vastaan ehdotuksia mihin kannattaisi viedä korjattavaksi, vai voisiko olettaa minkä tahansa pajan hoitavan asian.. Sijainti on Kouvola, mutta saahan tuon tarvittaessa siirrettyä toisellekin paikkakunnalle.
Kuulostaako ilmiö kenellekään tutulta ja onko hyviä vinkkejä? Lisäksi otetaan vastaan ehdotuksia mihin kannattaisi viedä korjattavaksi, vai voisiko olettaa minkä tahansa pajan hoitavan asian.. Sijainti on Kouvola, mutta saahan tuon tarvittaessa siirrettyä toisellekin paikkakunnalle.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Ei suoraa muistijälkeä, että onkohan 3.2:ssa vaihteiston päässä vaijerissa sama muovinen pikaliitin, kuin nelipyttysissä. Vaikuttaa siltä, että ollut liikaa vastusta ja olisi päässyt laatikon päässä vaijeri irti nivelestä. En ole tuollaiseen törmännyt itse, mutta periaatteessa mahdollista. Jos vaihde on nyt kakkosella, niin sivusiirto ei tietenkään toimi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
V6 Spiderissa ainakin painettavat pallonivelet johtojen päässä.
Kun aikanaan asensin short shifterin niin sen väitettiin olevan yhteensopiva käytännössä kaikkien C530 ja C630 laatikoiden kanssa eli GT V6 (ja 1.9 JTDm) pitäisi olla samanlaisella järjestelyllä.
Kun aikanaan asensin short shifterin niin sen väitettiin olevan yhteensopiva käytännössä kaikkien C530 ja C630 laatikoiden kanssa eli GT V6 (ja 1.9 JTDm) pitäisi olla samanlaisella järjestelyllä.
- hjpp
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Jonka saa kyllä nopeassa vaihdossa pullahtamaan irti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Suuret kiitokset kommenteista ja varsin informatiivisista kuvista! Torstaina kun auto pääsee tarkempiin tutkimuksiin, niin nähdään oliko tästä kyse. Täytyy sitten raportoida, mikä oli lopputulos.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Pallo se on joo kaikissa, kuvassa vanhempien versio. 147/GT nelipyttyisissä on hieman erilainen muovipäinen ns. pikaliitin ja jos samanlainen on myös 3.2:ssa, niin hyvinkin oireiden mukaisesti voinut hypätä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Busso GT:n vaihdelaatikon vaihto yms. remontti alkaisi olla loppusuoralla FiLaRolla, mutta vielä viimeisiä pieniä vaivoja koitetaan ratkoa. Jäähdytysnestevuodon takia uusittiin jo pari letkua, mutta nyt nestettä oli vielä moottorin lämpimäksi käymisen jälkeen viikonlopun aikana valunut pieni lammikko. Liitteen kuvan osa 9 on nyt ilmeisesti syypää. Tuo putkihan tulee etummaiseen sylinterikanteen kiinni. FiLaRo ei kuulemma ole sellaisia ennen vaihtanut eikä heille ollut oikein selvää miten tuo sinne kannen puolelle tiivistyy. Mahtaisiko jollain täällä olla tuon rakenteesta jotain tietoa? Epäilivät myös, että tuo voisi vielä itsekseenkin tiivistyä, kun auto pääsee vähän säännöllisempään käyttöön, mutta mieluummin toki korjattaisiin tuokin pois vielä.
- Liitteet
-
- WhatsApp Image 2024-01-05 at 12.35.49.jpeg (38.87 KiB) Katsottu 3584 kertaa
- Keltsi
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Onko noiden kannen tumppien O-renkaat vaihdettu? Omassa ne olivat kuin lasia...
"No smoke => no power => no hope"
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Kaikki muut on nyt vaihdettu sekä vesipumpun että termostaatin puolelle. Tosiaan koekäytön jälkeen oli viikonlopun aikana vuotanut pienen lätäkön ja tänään paikallistivat vuodon tuonne. Tuo putki nyt joka tapauksessa tilattiin, katsotaan sitten miten sen asennuksen kanssa käy.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Putki nro.9 menee kansien välissä vesipumpun kanteen ja tiivistyy molemmista päistään O-renkailla.
E: tai sitten kuva hämää ja sitä väliputkea ei edes ole kuvassa
E: tai sitten kuva hämää ja sitä väliputkea ei edes ole kuvassa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Ei tuo se kansien välissä menevä väliputki kyllä ole. Eperin mukaankin väliputkella ja tuolla putkennatsalla (9) on eri osanumero ja ne näkyvät myös eri kuvissa. Ja tosiaan siihen väliputkeen on molempiin päihin jo vaihdettu O-renkaat. Harmi, ettei Eperistä löydy tuosta sen tarkempaa kuvaa.
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Kansien väliputken lisäksi molemmista kansista tulee putkiyhteet termarikoteloon. Koteloon ne tiivistyy tupla o-renkailla. Kannessa ne saattaisi olla kierteillä ja välissä liima. Tuossa huono kuva aiheesta:Smiik kirjoitti: ↑07 Tammi 2024, 21:59Ei tuo se kansien välissä menevä väliputki kyllä ole. Eperin mukaankin väliputkella ja tuolla putkennatsalla (9) on eri osanumero ja ne näkyvät myös eri kuvissa. Ja tosiaan siihen väliputkeen on molempiin päihin jo vaihdettu O-renkaat. Harmi, ettei Eperistä löydy tuosta sen tarkempaa kuvaa.
viewtopic.php?p=552247#p552247
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Aika hyvinhän nuo tumpit tuossa kuvassa näkyy, ei tosin tietenkään selviä se miten ne sinne kanteen sitten tosiaan kiinnittyvät. Jos on kierre + liima, irrottaminen voi olla aika mielenkiintoista, kun ei tuossa mitään avainväliäkään näy olevan, mistä saisi kiinni. Tosin, tuossa Eperin kuvassakaan ei kyllä näy kierrettä, eli voi olla jokin kartiovirityskin ehkä.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Miten GT:n oven saa irrotettua? Pikaisella tutkimisella ei näyttäisi olevan mahdollista ruuvailla saranoista tappeja 156:n tapaan irti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Niinhän siinä oli käynyt, että vaihteensiirtovaijeri oli napsahtanut poikki, ei pelkästään irronnut. Uuden vaijerin löytyminen ei näytäkään ihan helpolta, Alkuperäisosaa ei ole virallisia kanavia pitkin enää saatavissa Deltan/Hedinin kautta. Kyseessähän on V6-malli, jolloin osakoodi on 71735967. 2.0:n vastaava osa on 71735927.
Tuota pikkukoneisen vaijeria näyttää saavan melkein mistä tahansa, mutta Busson vastaavaa ei sitten mistään. Onkohan noissa oikeasti mitään eroa? Olisiko hyviä ehdotuksia, mistä saisi uuden vaijerin ja auton ajoon?
(edit: päivitetty osan saatavuustieto)
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
EB Spares teetti aikanaan jonkun "kaikkiin 6-lovisiin" sopivan kaapelisetin. Ihan järkihintainen kun vertaa esim. V6 Spiderin OEM naruihin jotka maksaisivat luokkaa 500€+.
https://www.ebspares.co.uk/part/T/EB5/EB8097.cfm
Keskustelufoorumeilla pyörivien huhujen mukaan myös GT 1.9 dieselin OEM kaapelin saisi laitettua V6 GT:hen vaikka piuhat ovatkin ehkä 20cm lyhyemmät mutta luonnollisestikaan en itse pysty näitä huhuja vahvistamaan.
https://www.ebspares.co.uk/part/T/EB5/EB8097.cfm
Keskustelufoorumeilla pyörivien huhujen mukaan myös GT 1.9 dieselin OEM kaapelin saisi laitettua V6 GT:hen vaikka piuhat ovatkin ehkä 20cm lyhyemmät mutta luonnollisestikaan en itse pysty näitä huhuja vahvistamaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Kiitän! Tämä tilattu, ainakin viestittely kyseisen firman kanssa oli nopeaa.FinPat kirjoitti: ↑12 Tammi 2024, 10:43EB Spares teetti aikanaan jonkun "kaikkiin 6-lovisiin" sopivan kaapelisetin. Ihan järkihintainen kun vertaa esim. V6 Spiderin OEM naruihin jotka maksaisivat luokkaa 500€+.
https://www.ebspares.co.uk/part/T/EB5/EB8097.cfm
Keskustelufoorumeilla pyörivien huhujen mukaan myös GT 1.9 dieselin OEM kaapelin saisi laitettua V6 GT:hen vaikka piuhat ovatkin ehkä 20cm lyhyemmät mutta luonnollisestikaan en itse pysty näitä huhuja vahvistamaan.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
ELearnin opiskelun ja tarkemman saranan tutkimisen jälkeen selvisi, että kyllä GT:n saranat ovat aivan samankaltaiset kuin 156:ssa. Hämäsi vain, kun edellinen seppä oli jättänyt saranoiden lukitusruuvit kokonaan asentamatta - ovi oli siis vain painovoimalla kiinni saranoissa.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
GT JTD:n öljynjäähdytin on aika happamassa kunnossa ja edellisen omistajan aikana oli jo tehty "ohitusleikkaus", eli öljy kiertää vain lenkin letkussa, jäähdytin ei ole käytössä. Uudet alkuperäiset letkut ja jäähdytin ovat käsittämättömän kalliita ja koska öljy tuntuu kiertävän jo varsin kylmälläkin koneella mainitussa letkulenkissä, myös termostaatissa taitaa olla sanomista.
Onko kukaan kokeillut asentaa yleismallista termostaatillista öljynjäähdytinsettiä 1.9 JTD:een? Ebayssa näitä näyttää olevan varsin kohtuulliseen hintaan tarjolla, esim: https://www.ebay.com/itm/284786362097 . Öljynsuodattimen kierre taitaa saksalaisissa olla erilainen, mutta kaipa adaptereita on saatavilla muillakin kierteillä.
Onko kukaan kokeillut asentaa yleismallista termostaatillista öljynjäähdytinsettiä 1.9 JTD:een? Ebayssa näitä näyttää olevan varsin kohtuulliseen hintaan tarjolla, esim: https://www.ebay.com/itm/284786362097 . Öljynsuodattimen kierre taitaa saksalaisissa olla erilainen, mutta kaipa adaptereita on saatavilla muillakin kierteillä.
- Isola
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Onko se koko jäähdytin oikeasti puhki vai olisiko vain liitosten tiivistys käynyt hermoille?
Podin samaa tuskaa Thesiksen kanssa. Mikään muu tiiviste siellä ei pidä eikä kestä kuin Viton, ja liitoksia saa hetken temuta auki. Kerran tehtynä oikeilla tiivisteillä on pitänyt.
Podin samaa tuskaa Thesiksen kanssa. Mikään muu tiiviste siellä ei pidä eikä kestä kuin Viton, ja liitoksia saa hetken temuta auki. Kerran tehtynä oikeilla tiivisteillä on pitänyt.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Kennon tiiveydestä en tiedä. Voisi se pitääkin, ei se ulkoisesti pahalta näytä. Jos orggiskennon ottaisi käyttöön, viisaampaa olisi varmaan hitsauttaa siihen jotkut muut liittimet, koska toinen lähtö on pahasti hapettunut. Kenno on ollut tulppaamatta paikallaan todennäköisesti useita vuosia ja imuroinut epäpuhtauksia sisäänsä. Perusteellinen huuhtelu sille pitäisi ainakin tehdä. Tuntuisi järkevämmältä ostaa koko setti uutta tavaraa, varsinkin kun toista letkua nyt ei ole ollenkaan eikä tuo olemassaolevakaan tehtaan jäljiltä ole liittimissä olevista juotoksista päätellen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Raportoidaan nyt lopputulos: EB Sparesin vaijeri toimii V6 GT:ssä käyttäjänäkökulmasta täydellisesti. Hintaa vaijerille tuli posteineen, tulleineen yms. noin 350 €. Huoltoliikkeen mukaan varsinainen vaijerin vaihtaminen oli helppo työ, ja sitten kasattiin auto siihen ympärille. Työtunteja laskulla oli 6, mutta mukana oli moottorin ja laatikon öljynvaihtoa ja muuta perushuoltoa. Yksi heikko kohta siis löytynyt ja korjattu, saa nähdä milloin löytyy seuraava. =)henkkar kirjoitti: ↑12 Tammi 2024, 21:29Kiitän! Tämä tilattu, ainakin viestittely kyseisen firman kanssa oli nopeaa.FinPat kirjoitti: ↑12 Tammi 2024, 10:43EB Spares teetti aikanaan jonkun "kaikkiin 6-lovisiin" sopivan kaapelisetin. Ihan järkihintainen kun vertaa esim. V6 Spiderin OEM naruihin jotka maksaisivat luokkaa 500€+.
https://www.ebspares.co.uk/part/T/EB5/EB8097.cfm
Keskustelufoorumeilla pyörivien huhujen mukaan myös GT 1.9 dieselin OEM kaapelin saisi laitettua V6 GT:hen vaikka piuhat ovatkin ehkä 20cm lyhyemmät mutta luonnollisestikaan en itse pysty näitä huhuja vahvistamaan.
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Tumppiputki vaihdettu ja vuodot vihdoin korjailtu. Tumppi tosiaan tiivistyi Filaron mukaan kanteen ihan kahdella O-renkaalla ja lähti vähän vääntelemällä pois. Ensi viikolla saa hakea kai auton pois pajalta vihdoin.Smiik kirjoitti: ↑08 Tammi 2024, 21:42Aika hyvinhän nuo tumpit tuossa kuvassa näkyy, ei tosin tietenkään selviä se miten ne sinne kanteen sitten tosiaan kiinnittyvät. Jos on kierre + liima, irrottaminen voi olla aika mielenkiintoista, kun ei tuossa mitään avainväliäkään näy olevan, mistä saisi kiinni. Tosin, tuossa Eperin kuvassakaan ei kyllä näy kierrettä, eli voi olla jokin kartiovirityskin ehkä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Onkos tästä Easypartista nyt kellään kokemuksia ja noista GT:n helmoista erityisesti.TeroV. kirjoitti: ↑31 Maalis 2023, 23:44Mistä Salixin valmistamia peltejä voi ostaa? Firman sivuilla ei verkkokauppaa näkynyt. Ebayssä on kyllä puolalaista helmapeltiä tarjolla (https://www.ebay.com/itm/204154194892), mutta tuossa en Salixin nimeä tai mainintaa galvanoinnista huomannut. Brittilästä näyttää löytyvän galvanoitua peltiä (https://www.ebay.com/itm/373993059303), mutta paksuudesta ei ole mainintaa. Suosituksia hankintakanavaksi otetaan mielellään vastaan.
EDIT: Tällainen puolalainen korinosien verkkokauppa tuli vastaan: https://easyparts.online/ . Onko kenelläkään tästä kokemuksia?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Onkos tästä Easypartista nyt kellään kokemuksia ja noista GT:n helmoista erityisesti.TeroV. kirjoitti: ↑31 Maalis 2023, 23:44Mistä Salixin valmistamia peltejä voi ostaa? Firman sivuilla ei verkkokauppaa näkynyt. Ebayssä on kyllä puolalaista helmapeltiä tarjolla (https://www.ebay.com/itm/204154194892), mutta tuossa en Salixin nimeä tai mainintaa galvanoinnista huomannut. Brittilästä näyttää löytyvän galvanoitua peltiä (https://www.ebay.com/itm/373993059303), mutta paksuudesta ei ole mainintaa. Suosituksia hankintakanavaksi otetaan mielellään vastaan.
EDIT: Tällainen puolalainen korinosien verkkokauppa tuli vastaan: https://easyparts.online/ . Onko kenelläkään tästä kokemuksia?
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Ei ole Easypartsista kokemusta, ostin helmapellin lopulta Alvadilta. Pellin tarroissa luki "Polcar", joten kyseessä on tämä osa: https://catalog.polcar.com/product/body ... d=17991407 .
Profiilin muoto oli hyvin tarkkaan alkuperäisen helman kaltainen. Sovittelua tarvittiin varsin vähän, kun sitä paikalleen hitsailin.
Profiilin muoto oli hyvin tarkkaan alkuperäisen helman kaltainen. Sovittelua tarvittiin varsin vähän, kun sitä paikalleen hitsailin.
- Smiik
- Viestit: 213
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Navillinen alkuperäissoitin (Magneti Marelli) oli ilman virtaa liian kauan ja nyt pyytää master codea. Tämän mallin soittimestahan ei näköjään pysty sarjanumeron perusteella koodia luomaan, vaan ilmeisesti pitäisi jotain muuta keinoa käyttää. Onko foorumilaisilla kokemusta kyseisestä operaatiosta?
Samalla voisi myös kiinnostaa, että millaisia soittimia on kyseisen navivehkeen tilalle laitettu. Suosituksia ja kokemuksia otetaan vastaan. Autossa on jo alkuperäisen CD-vaihtajan piuhan tilalle kytketty BT-adapteri, jolla voi soitella puheluita ja musiikkia, mutta aika kökösti se käytännössä toimii. Handsfree ominaisuus ja tietysti musiikin striimailu puhelimesta olisivat tarvittavat ominaisuudet, muut mahdolliset sovellukset yms. toissijaisia eli välttämättä mitään Android-vehjettä en edes tarvitsisi.
Samalla voisi myös kiinnostaa, että millaisia soittimia on kyseisen navivehkeen tilalle laitettu. Suosituksia ja kokemuksia otetaan vastaan. Autossa on jo alkuperäisen CD-vaihtajan piuhan tilalle kytketty BT-adapteri, jolla voi soitella puheluita ja musiikkia, mutta aika kökösti se käytännössä toimii. Handsfree ominaisuus ja tietysti musiikin striimailu puhelimesta olisivat tarvittavat ominaisuudet, muut mahdolliset sovellukset yms. toissijaisia eli välttämättä mitään Android-vehjettä en edes tarvitsisi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä
Joskus ainakin sai valtuutetusta huollosta kyseltyä koodia. Riittää jos on esim. kuva radion takana olevasta sarjanumero tarrasta.Smiik kirjoitti: ↑20 Helmi 2024, 21:45Navillinen alkuperäissoitin (Magneti Marelli) oli ilman virtaa liian kauan ja nyt pyytää master codea. Tämän mallin soittimestahan ei näköjään pysty sarjanumeron perusteella koodia luomaan, vaan ilmeisesti pitäisi jotain muuta keinoa käyttää. Onko foorumilaisilla kokemusta kyseisestä operaatiosta?