Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Ilpoluk
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2023, 19:33

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ilpoluk »

Eiku tarkotit varmaan tuota kontin lippaa😂.

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €74.19 15% Off | Carbon Fiber / FRP Car Rear Spoiler Wing Trunk Lip For Alfa Romeo Giulia Spoiler Sedan 2015 - 2021 Rear Trunk Spoiler Boot Wing
https://a.aliexpress.com/_EvXTjy1

Näkyyköhän linkki.

IlleX
Viestit: 64
Liittynyt: 21 Heinä 2022, 13:45
Car(s): Giulia super 2017
ex. 159 SW 3.2 Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja IlleX »

Ilpoluk kirjoitti:
24 Helmi 2024, 23:30
Eiku tarkotit varmaan tuota kontin lippaa😂.

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €74.19 15% Off | Carbon Fiber / FRP Car Rear Spoiler Wing Trunk Lip For Alfa Romeo Giulia Spoiler Sedan 2015 - 2021 Rear Trunk Spoiler Boot Wing
https://a.aliexpress.com/_EvXTjy1

Näkyyköhän linkki.
Joo kiitos, kyllä näkyy. Pitää shoppailla tommonen

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jännä tapaus tänään. Tankkasin ja käynnistin:

-polttoainemittari ei saa arvoja
-suuntavilkut lakkasuvat toimimasta
-taka-, peruutus-, päivä- ja ajovaloista tuii herja "tarkista"
-kotipihassa keskuslukko ei toiminut

Noin 90 minuutin lorvailun jälkeen kokeilin ja kaikki taas ok. Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Akkua lataa 10A:n ylläpitolaturi 2 h/pvä.

JanV
Viestit: 936
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Oisko bcm imassu vettä

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

JanV kirjoitti:
27 Helmi 2024, 08:07
Oisko bcm imassu vettä
Vaikea sanoa, kun tomumajani tehokkaasti estää fyysisiä toimintoja. Töllöhän pimeni, kun vein kiesin parkkihalliin siksi aikaa, että polttoaineensyöttöaukon kansi sulaisi.

Pitänee soittaa Luigille ja vaihdattaa samalla takaiskarit.

Avatar
Maunu
Viestit: 3478
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

h_lauri kirjoitti:
26 Helmi 2024, 22:18
Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.

No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Maunu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 07:51
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.
Giulian radion/keskinäytön On/Off-katkaisin on jotain muuta kuin premium-laatua. Oman kinnerin kohdalla kävi kerran niin, että kun luulin sammuttaneeni "mankan" ennen auton jättämistä parkkiin, niin katkaisin jäi mekaanisesti johonkin välitilaan ja jossain vaiheessa pompsahti takaisin ylös ja samalla soitin lähti päälle. Huomasin tämän vasta seuraavana päivänä, kun poppi raikui autosta. Akku oli niin paljon tyhjentynyt, että ei enää startannut. Laturissa pitämisen jälkeen lähti käyntiin, mutta ensimäistä kertaa pääsin tutustumaan siihen varoitusviestien kavalkaadiin, mikä akun tyhjenemisestä seuraa. Tämän jälkeen olen muistanut varmistaa, että On/Off-katkaisin palaa takaisin yläasentoon, kun soittimen sammuttaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

155156 kirjoitti:
28 Helmi 2024, 09:28
Maunu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 07:51
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.
Giulian radion/keskinäytön On/Off-katkaisin on jotain muuta kuin premium-laatua. Oman kinnerin kohdalla kävi kerran niin, että kun luulin sammuttaneeni "mankan" ennen auton jättämistä parkkiin, niin katkaisin jäi mekaanisesti johonkin välitilaan ja jossain vaiheessa pompsahti takaisin ylös ja samalla soitin lähti päälle. Huomasin tämän vasta seuraavana päivänä, kun poppi raikui autosta. Akku oli niin paljon tyhjentynyt, että ei enää startannut. Laturissa pitämisen jälkeen lähti käyntiin, mutta ensimäistä kertaa pääsin tutustumaan siihen varoitusviestien kavalkaadiin, mikä akun tyhjenemisestä seuraa. Tämän jälkeen olen muistanut varmistaa, että On/Off-katkaisin palaa takaisin yläasentoon, kun soittimen sammuttaa.
Miksi soitin pitää sammuttaa? Oletan että Giulia ja Stelvio ovat käyttiksen osalta identtiset... Onko tähän valikossa joku asetus, jolla poppimasiina tosiaan jää jytäämään itsekseen? Tai siis kertomasi mukaan varmaan näin on, vaikka nappi onkin tässä tapauksessa jumitellut (ja siis erikseen saanut laitteen käynnistymään)... Mutta sammuttamisen tarve on itselleni uutta, ainakin pre-infotainmentlift mallissa rytmi- ja musiikkiorkesteri lopettaa jammailun kun laittaa ovet lukkoon avain auton ulkopuolella. Sen verran olen tyypitellyt, että vaikka jenkkapelin sammuttaisi, niin käynnistyy automaagisesti kun seuraavan kerran auton starttaa. Siksi vaiennan mokoman volyyminapista nollille, jos siltä joskus tuntuu; tämän asennon auto muistaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Maunu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 07:51
h_lauri kirjoitti:
26 Helmi 2024, 22:18
Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.

No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin :-D
Anteeksi, unohdin mainita, että kokonaismatkamittarilukema vilkkuu ja että jos radio sattuisikin olemaan pois päältä, virrat kytkettäessä töllössä pyörähtää firman logo.

Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

lerppu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 10:34
Miksi soitin pitää sammuttaa?
Laitan soittimen/keskinäytön päälle yleensä vasta Puuppolan kohdalla eli suomeksi sanottuna en halua että se lähtee päälle kun kun auton käynnistää. Ajan lyhyet matkat / alkumatkan soitin kiinni. Pätee muihinkin autoihin, ei vain Giulia.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

155156 kirjoitti:
28 Helmi 2024, 11:09
lerppu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 10:34
Miksi soitin pitää sammuttaa?
Laitan soittimen/keskinäytön päälle yleensä vasta Puuppolan kohdalla eli suomeksi sanottuna en halua että se lähtee päälle kun kun auton käynnistää. Ajan lyhyet matkat / alkumatkan soitin kiinni. Pätee muihinkin autoihin, ei vain Giulia.
Asia selvä. Itsekin tosiaan usein volyymit nollilla, mutta keskinäytöstä en ole osannut häiriintyä. Hyvä tietää että auto muistaa olla näyttö sammuksissa, jos sen on sulkenut. Kunhan nappi ei jumiudu.

Avatar
Maunu
Viestit: 3478
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

h_lauri kirjoitti:
28 Helmi 2024, 10:58
Maunu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 07:51
h_lauri kirjoitti:
26 Helmi 2024, 22:18
Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.

No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin :-D
Anteeksi, unohdin mainita, että kokonaismatkamittarilukema vilkkuu ja että jos radio sattuisikin olemaan pois päältä, virrat kytkettäessä töllössä pyörähtää firman logo.
Eli proxy on sekaisin ja/tai joku laite on oikeasti rikki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Sikäli kuin muistan, Delta-Auto Konala irroitti sulakkeen ja nollasi vikakoodit, kun viimeksi tapahtui. Luigi taisi tehdä saman hihnanvaihdon yhteydessä, mutta ehkä jokin todellakin on särki.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos se nyt jo kolmatta kertaa kaatuilee se telkkari niin kyllä siinä jotain on oikeasti rikki. Kerta ehkä menee satunnaisena, kaksi tosi paskana tuurina mutta kolmas kerta viimeistään indikoi jo vikaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1517
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

lerppu kirjoitti:
28 Helmi 2024, 10:34
Onko tähän valikossa joku asetus, jolla poppimasiina tosiaan jää jytäämään itsekseen?
Ei varsinaisesti asetusta, mutta bugi. Mankka käynnistyy itsekseen oikeissa olosuhteissa, vaikka se ei ole alun perin päällä. Tässä vanhassa mallissa jos poistuu autosta puhelun ollessa päällä, niin mankka käynnistyy, jos puhelun lopettaa siinä vaiheessa kun on jo poistunut autosta tai poistut Bluetooth kantaman ulkopuolelle. Mankka sammuu kun avaa lukituksen ja pitiköhän sitten käyttää kuskin vaiko vänkärin ovea auki ja läimästä se takaisin kiinni. Tämä on tympeä ominaisuus, kun joutuu katkaisemaan meneillään olevan puhelun, irtaantumaan autosta ja sitten soittamaan takaisin.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Polforea kirjoitti:
28 Helmi 2024, 20:36
Jos se nyt jo kolmatta kertaa kaatuilee se telkkari niin kyllä siinä jotain on oikeasti rikki. Kerta ehkä menee satunnaisena, kaksi tosi paskana tuurina mutta kolmas kerta viimeistään indikoi jo vikaa.
Toinen kertahan tuo vasta, edellinen kerta -21 jouluaattona. Silloin tosin ei ollut ihan tämänvuotisen kaltaisia lämpötilan ja kosteuden vaihteluita, muistelen.

JanV
Viestit: 936
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jos odo vilkkuu kun vika esiintyy niin sehän viittaa että joku moduuli katoaa väylästä. Eli just esim se näyttö.

Avatar
Tiige
Viestit: 2841
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.

Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tiige kirjoitti:
29 Helmi 2024, 18:48
Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.

Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
Sisso kiesus, mun iPöhelimessä tais tuohon aikaan olla epähuomiossa BT päällä ja Wifi aivan varmasti. Toinen varma asia on, että tietyissä tilanteissa ahtopaineen asentoanturi A havaitsee liian korkean jännitteen ja sitten ontuu kuskin lisäksi autokin.

FinPat
Viestit: 7264
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Liittykö tämä siihen Imparaton lausuntoon että Alfoista ei tule telkkareita pyörien päällä? :silly:

Gusse
Viestit: 886
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

h_lauri kirjoitti:
01 Maalis 2024, 12:00
Tiige kirjoitti:
29 Helmi 2024, 18:48
Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.

Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
Sisso kiesus, mun iPöhelimessä tais tuohon aikaan olla epähuomiossa BT päällä ja Wifi aivan varmasti. Toinen varma asia on, että tietyissä tilanteissa ahtopaineen asentoanturi A havaitsee liian korkean jännitteen ja sitten ontuu kuskin lisäksi autokin.
Eikös se iphone hajoittanut myös uusia bemareita :lol:

FinPat
Viestit: 7264
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Gusse kirjoitti:
01 Maalis 2024, 13:37
Eikös se iphone hajoittanut myös uusia bemareita :lol:
Toisin päin, BMW:n langaton lataus kiehautti iLuurin NFC toiminnallisuuden.

https://www.neowin.net/news/apple-ackno ... BMW%20cars.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

iPhone + Alfa Romeo + BMW yhteensopivuuksista on jotain kokemuksia.

Tällä hetkellä perheessä pojalla iPhone 12, itsellä 13 mini ja rouvalla 14, autoina Stelvio ja 2-sarjalainen. Kaikki luurit naitettuna molempiin autoihin, biimerissä langaton lataus. Näissä ei ongelmia. Ei näyttöjen tai autojen kanssa.

Historiallisesti iLuurin alusta ollut kutakuinkin kaikki mallit ja Bemareita sinä aikana vajaa kymmenen sekä Alfoja melkein toinen mokoma. Ei hajoamisia, toki blue&me oli aikoinaan aika synkkä kokemus…

Tämän pohjalta vaikea syyttää onppufirmaa tai BMW:tä tai Alfa Romeota tai näiden yhdistelmää vikaantumisista… - Ei se tietty mahdotonta ole!

Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155156 kirjoitti:
22 Huhti 2022, 11:18
Mitkä kaikki öljyt Veloce Q4-mallin pitää vaihtaa esim. 100 000 km kohdalla: automaattivaihteiston ja mitä vielä sen lisäksi?
Tiige kirjoitti:
22 Huhti 2022, 17:23
Ei pidä mutta kannattaa vaihtaa siinä 100tkm nurkilla kaikki voimansiirron öljyt. Loota+suodatin, jakolaatikkoon, etuperään ja takaperään. Q4 stelvion ohjekirjassa näistä vaihettaviksi taitaa olla määritelty vain jakolaatikon öljyt 120tkm välein.
OEM liemiä löytyy esim tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_591.html
Palaanpa tähän aiheeseen. Vaihteiston öljyt+pohjan vaihtoi Team F40 viime syksynä, mutta muut harvoin vaihdettavat öljyt ovat vielä alkuperäiset (koska Team F40 ei saanut tarvittavia öljyjä).

Takaperä, jakolaatikko ja etuperä:
- Onko noihin kaikkiin kolmeen vaihtokohteeseen helppo pääsy eli että ei tarvitse purkaa autosta mitään suurempaa?
- Onko kukaan arvon lukijoista vaihdattanut kerralla takaperän, jakolaatikon ja etuperän öljyjä? Paljonko maksoi?

Meinasin kysyä hinta-arvioita paikallisesta Delta-autosta näille + moottoriöljyn vaihto, ja jonkinlainen pohjatieto mahdollisesta hinnasta olisi itsellä hyvä olla olemassa, koska Delta-auto voi olla välillä melko arvaamaton hinnoittelija.

Avatar
Tiige
Viestit: 2841
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

155156 kirjoitti:
12 Maalis 2024, 11:40
Takaperä, jakolaatikko ja etuperä:
- Onko noihin kaikkiin kolmeen vaihtokohteeseen helppo pääsy eli että ei tarvitse purkaa autosta mitään suurempaa?
Jakolaatikon ja takaperän proput on helpossa paikassa. Diesel Stelvion etuperän täyttöproppu taisi olla vähän hankalampi mutta ei siinäkään mitään erikoista tarvinnut purkaa. Hinnoista en osaa sanoa kun olen vaihtanut itse.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

h_lauri kirjoitti:
22 Huhti 2022, 10:51
^Voi niille ollakin, itselle pitäisi vaihtaa molemmat lonkat, niin en ole jaksanut paneutua.

ZF taitaa laatikolle suositella 100 tkm -väliä ja netistä luin, että peräölpät kannattaa hoitaa samalla. Tosin spottasin sen vasta laatikkokamojen vaihdon jälkeen.
Kun etsin ZF:n huolto-ohjetta Giulian vaihteistolle sain selville että öljyn suositeltu vaihtoväli on 150 tkm. Auton valmistaja ei kuitenkaan suosittele asiaan liitteyn mitään jos laatikkoa ei avata. Itse ajon noudattaa tuota 150 tkm ehdotusta.
Kyseinen homma on muuten aika tarkkaa touhua ohjeiden perusteella. En vaihdattaisi missä tahansa jossa vain lasketaan vanhat öljyt ja kaadetaan uutta tilalle. Öljypiste sivujensa mukaan tuntee kyseisen laatikon.
Kuva

Avatar
hjpp
Viestit: 1917
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hjpp »

https://aftermarket.zf.com/app/controll ... 90da53.pdf

No ei tuo monimutkaista ole. Zf:n vaihteistoja on ruuvattu kiinni niin moneen autoon, että luulisi Pärnäsen korjaamollekin jo olevan tuttu värkki.

GiuliaGuzziman
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Maalis 2024, 19:41
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0b

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja GiuliaGuzziman »

Moi!
Yleisiin kirjoitinkin ekasta Alfastani ja tänne voisin vähän tarkentaa Giuliani kanssa. 5500 km ja vajaa 2 kk ja yhtä hymyä nyt vielä: todella kiva auto!
Olen bongannut vain pari Giuliaa liikenteestä tässä ajassa, eli mukavan yksilöllinen laite ja olen huomannut, että punainen Alfa herättää positiivisen kommentin joskus myös ei-autoista-innostuneilta, onhan se nyt jonkinlainen käsite.

Race-palikan hankkiminen Futurezilta oli sujuva toimenpide. Giulia menee liukkailla mutkat luontaisesti tasapainoisesti (kuten esim. XJ40 Jaguarkin oli) , ei mikään driftauslaite kyseessä, kuten esim. tätä edeltävä E46 BMW:ni, joka oli lähes koko ajan pienessä sivuluisussa. Toki provosoimalla sitten kun lähtee perä sivulle, pitää oikeasti olla hereillä, koska tapahtuu nopeasti asioita, mutta onneksi ohjaus on niin mainio. Nyt kun alkaa kevään tullen olemaan asfalttia jäisten teiden sijaan, niin tykkään ohjauksesta entistä enemmän.
Bensakoneessa 2,0 huomaan, että sittenkin ajan oletettua enemmän "a" -moodissa vrt "d" kulutuksen takia. Ajotietokonehan on varsin tarkka ja vähän liiankin hyvin huomaan ajotavan vaikutuksen kulutukseen mutkateillä, mutta maantielläkin jos jää "d" tai d-RACE päälle, nousee kulutus.
Koska alle 2018 valmistettu auto, tuo "easy entry" -toiminnon poiskytkemättömyys on tehnyt autosta nousemiseen rutiinin: heti pikainen painallus penkin muistipaikasta, kun avaan kuskin ovea. Ei mene takana istuvan jalat tohjoksi. Olisi kyllä ollut mukavampaa, jos toiminnon oikeasti olisi saanut disabloitua.

Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon? Start/Stop en tiedä oliko se valikoissa, mutta ei ole ainakaan minulla käytössä ollut eikä starttauskertoja ole mitenkään erityisen paljoa.

Pirkanmaalla missähän olette käyttäneet merkkihuollossa, vai voisinko käyttää samaa luottokorjaajaa, joka korjaa muitakin tällaisia uudehkoja autoja, jos käytössä on auton korjausmanuaalikin? Vanhempia autojani olen huoltanut pitkälti itse ja Giuliaan ajatus jotain jarruremppa-tasoa huoltaa, mutta en kovin pitkälle uskalla sörkkiä itse. Minulla on hankittuna iCarSoft vikakoodinlukija: saankohan sillä luettua Giuliasta asioita, vai voiko olla haitaksi kokeillakaan?

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

GiuliaGuzziman kirjoitti:
14 Maalis 2024, 17:54
Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon?
Kannattaako sitä varastossa pitää? Ei ne nyt kuitenkaan tuhansia maksa, niin lyö sen uuden paikoilleen ja jaa onnellisena seuraavan 100tkm tms sopivan huoltovälin.

Vanhan toimivan voi pitää varalla jos haluaa, mutta sillä uudella on enempi startteja jäljellä, joten minä ainakin ajasin mieluummin sillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

GiuliaGuzziman
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Maalis 2024, 19:41
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0b

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja GiuliaGuzziman »

Polforea kirjoitti:
14 Maalis 2024, 18:11
GiuliaGuzziman kirjoitti:
14 Maalis 2024, 17:54
Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon?
Kannattaako sitä varastossa pitää? Ei ne nyt kuitenkaan tuhansia maksa, niin lyö sen uuden paikoilleen ja jaa onnellisena seuraavan 100tkm tms sopivan huoltovälin.

Vanhan toimivan voi pitää varalla jos haluaa, mutta sillä uudella on enempi startteja jäljellä, joten minä ainakin ajasin mieluummin sillä.
Tarkoitin, että siltä varalta, jos on tilanne päällä, eikä auto lähde käyntiin ja kaupat kaikki tietenkin kiinni. Olisi edes yksi rele, minkä voisi lyödä paikoilleen. Jemmassa yksi, koska releet eivät tuhansia maksa, eivät vie tilaakaan eivätkä erityisesti vanhenekaan kuivassa säilöessä. Mutta siis jos starttireleet kestävät sen 100 tkm ongelmitta, niin eihän se silloin sen kuluvampi osa ole, kuin mikään muukaan auton normaali osa. Sain eri käsityksen, kun monet kerran kirjoittivat niistä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sinänsähän se kuluu starttimäärästä eikä kilometreistä. Jos tulee vähän startteja suhteessa matkaan, niin se 100tkm on minusta ihan realistinen, mutta jos historiasta ja historian starttimääristä ei ole tietoa niin uuden hankkiminen ei ole huono idea. Relettäkin on tietääkseni parannettu ja vanhat tuppasi hajoamaan aikaisemmin.

Mutta siis minä törkkäisin sen uuden paikalleen ja jättäisin vanhan varalle enkä toistepäin. Se vanhakin toimii yhä joten jos tilanne iskee, sen voi vaihtaa paikalleen, mutta kun lykkää sen uuden paikalleen, niin tilanteen iskemiseen on pidempi matka.

Ja kun se rele ei tosiaan kauheita maksa, niin jos niitä vaihtaa sopivassa huoltorytmissä ennenkö vanha hajoaa (kuten muukin huolto autoille yleensä tehdään) niin ennuste relevian aiheuttamalle käynnistymättömyydelle on melko pieni. Jos startteja on vähän suhteessa matkaan, voi pitää pidempää huoltoväliä ja jos taas tulee paljon startteja suhteessa matkaan, voi olla järkevää uusia tiheämmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

GiuliaGuzziman kirjoitti:
14 Maalis 2024, 17:54
Moi!
Yleisiin kirjoitinkin ekasta Alfastani ja tänne voisin vähän tarkentaa Giuliani kanssa. 5500 km ja vajaa 2 kk ja yhtä hymyä nyt vielä: todella kiva auto!
Olen bongannut vain pari Giuliaa liikenteestä tässä ajassa, eli mukavan yksilöllinen laite ja olen huomannut, että punainen Alfa herättää positiivisen kommentin joskus myös ei-autoista-innostuneilta, onhan se nyt jonkinlainen käsite.

Race-palikan hankkiminen Futurezilta oli sujuva toimenpide. Giulia menee liukkailla mutkat luontaisesti tasapainoisesti (kuten esim. XJ40 Jaguarkin oli) , ei mikään driftauslaite kyseessä, kuten esim. tätä edeltävä E46 BMW:ni, joka oli lähes koko ajan pienessä sivuluisussa. Toki provosoimalla sitten kun lähtee perä sivulle, pitää oikeasti olla hereillä, koska tapahtuu nopeasti asioita, mutta onneksi ohjaus on niin mainio. Nyt kun alkaa kevään tullen olemaan asfalttia jäisten teiden sijaan, niin tykkään ohjauksesta entistä enemmän.
Bensakoneessa 2,0 huomaan, että sittenkin ajan oletettua enemmän "a" -moodissa vrt "d" kulutuksen takia. Ajotietokonehan on varsin tarkka ja vähän liiankin hyvin huomaan ajotavan vaikutuksen kulutukseen mutkateillä, mutta maantielläkin jos jää "d" tai d-RACE päälle, nousee kulutus.
Koska alle 2018 valmistettu auto, tuo "easy entry" -toiminnon poiskytkemättömyys on tehnyt autosta nousemiseen rutiinin: heti pikainen painallus penkin muistipaikasta, kun avaan kuskin ovea. Ei mene takana istuvan jalat tohjoksi. Olisi kyllä ollut mukavampaa, jos toiminnon oikeasti olisi saanut disabloitua.

Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon? Start/Stop en tiedä oliko se valikoissa, mutta ei ole ainakaan minulla käytössä ollut eikä starttauskertoja ole mitenkään erityisen paljoa.

Pirkanmaalla missähän olette käyttäneet merkkihuollossa, vai voisinko käyttää samaa luottokorjaajaa, joka korjaa muitakin tällaisia uudehkoja autoja, jos käytössä on auton korjausmanuaalikin? Vanhempia autojani olen huoltanut pitkälti itse ja Giuliaan ajatus jotain jarruremppa-tasoa huoltaa, mutta en kovin pitkälle uskalla sörkkiä itse. Minulla on hankittuna iCarSoft vikakoodinlukija: saankohan sillä luettua Giuliasta asioita, vai voiko olla haitaksi kokeillakaan?

Voi vitsit, tää sun kirjoitus herätti mieleen muistot omasta Giuliasta. On erinomainen auto luokassaan ja tarjoaa kyllä jokapäiväiseen autoiluun hieman tavallista enemmän iloa. 8)

Mitä huoltoihin tulee, niin tekisin öljynvaihdot esim. 10tkm välein, vaihteistoöljyt ainakin 150tkm välein, mielellään useammin. Näissä nyt ei sinänsä ole perustekniikassa mitään sellaista mitä ei tavallinenkin korjaamo osaisi tehdä, mutta jos iskee satunnainen tyyppivika, niin merkkispesialisteilla taitaa olla parhaat edellytykset löytää vika.

En nyt muista kuka pirkanmaalla olisi alfa-spesialistin maineessa, mutta perushuoltojen osalta lienee enemmän merkitystä huoltojen säännöllisyydellä kuin sillä, kuka öljyt koneeseen kaataa. :-D Hyviä kilometrejä, toivotaan että palvelee hyvin. PS. Giulia hakuvahti tärähti nettiautoon tulille :roll:

JanV
Viestit: 936
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tohon huoltoasiaan niin melkein ennemminkin käyttäisin jotain hyväksi todettua perushuoltoa, koska merkkihuolto ei ole mitenkään loistanut.
Jos sitten tulee joku erikoisempi huoltokohde niin hakee sitten spesialistin.
Kunhan varmistaa että sinne koneeseen menee oikea öljy niin sen voi tosiaan vaihtaa kuka vaan. https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... ttorioljy/

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Giuliaa varten pitää varmaan hankkia uusi tunkki tulevia renkaanvaihtoja odotellessa. Onko kellään tietoa sopivista nostotyynyistä kun niitä on niin erikokoisia.
Kuva

JanV
Viestit: 936
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Giuliaan käy mikä vaan tai sit ihan ilman ku siinä on autossa se nostotyyny kiinni

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Pujazuba kirjoitti:
15 Maalis 2024, 19:01
Giuliaa varten pitää varmaan hankkia uusi tunkki tulevia renkaanvaihtoja odotellessa. Onko kellään tietoa sopivista nostotyynyistä kun niitä on niin erikokoisia.
Muista ostaa riittävän matala tunkki. Bilteman ja Motonetin perus hallitunkit ei mahtuneet alle. Puuilon matalaprofiilitunkki ei myöskään, kun siinä se matala osuus ei ollut riittävän pitkä. Ajelin sitten renkaat laudan pätkien päälle, niin sai tunkin alle.

IlleX
Viestit: 64
Liittynyt: 21 Heinä 2022, 13:45
Car(s): Giulia super 2017
ex. 159 SW 3.2 Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja IlleX »

Se motonetin 2tn matalatunkki ainakin sopii giulian alle ja hinta on jotain vajaa 50€. Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen:

Onko omatoimikorjaajat löytänyt tuolta pohjasta jonkun paikan jonka varaan auton uskaltaisi laskea pukkien varaan esim. jarruremontin ajaksi. Nosturi kyllä tulossa kun tuo autotalliprojekti tulee valmiiksi mutta saattaa olla vasta ensivuoden hankintalistalla...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos tiedoista. Olin juuri tuota Motonetin matalatunkkia harkinnutkin.
Kuva

FinPat
Viestit: 7264
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »


Avatar
HANU
Viestit: 1218
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja HANU »

FinPat kirjoitti:
21 Maalis 2024, 15:04
Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
On se makea peli. Suosittelen QV Giuliaa ja/tai QV Stelviota kaikille kenen talous kestää sellaisen ostaa ja psyyke kestää kateellisten panettelun.

Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Jiitee
Viestit: 4303
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

HANU kirjoitti:
21 Maalis 2024, 17:29
FinPat kirjoitti:
21 Maalis 2024, 15:04
Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI

Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
Autokauppiaalla selvästi sarkasmi hallussa, propsit siitä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
21 Maalis 2024, 21:28
HANU kirjoitti:
21 Maalis 2024, 17:29
FinPat kirjoitti:
21 Maalis 2024, 15:04
Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI

Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
Autokauppiaalla selvästi sarkasmi hallussa, propsit siitä :wink:
Ehkä snadisti väärä ketju tälle - mutta taloutta pysäyttävä vaikutus tälläkin kansalaisia holhoavalla, paremmin tietävien parempien ihmisten päätöksellä on. En ole fani, toisin kuin Giulian - sitä fanitan kyllä!

MikkoMM
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 23:39
Car(s): Ex: 75 TS '90, Gtv 3.0 V6 24V '98
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikkoMM »

Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?

Edessä puolestaan pitäisi paikata ylimääräiset ruuvin reiät, jotka ei peity Suomi kilven taakse. Vinkkejä millä reiät kannattaa tasoittaa?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Joo, kaikki kilventaustat ovat hirveitä. Ruuvisettiä myydään, missä ruuvit ja niihin ne valkoset hatut ja kilpi suoraan puskuriin kiinni. Imo siistein kilvenkiinnitys. Minä kyllä vihaan myös pikkukilpiä autoissa mihin ne ei kuulu, aivan naurettavan näköiset.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
mattijus
Viestit: 5253
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Sellaisia kilventaustoja on olemassa, mitkä ovat juuri rekisterikilven kokoisia. Tausta kiinni autoon miten parhaaksi katsoo, sitten kilpi kiinni taustaan. Ei tietty peitä reikiä, jotka ovat kilven alan ulkopuolella.
VMP

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

MikkoMM kirjoitti:
21 Maalis 2024, 22:37
Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?
Omassa Giuliassa oli rämisevät Rinta-Joupin kilventaustat. Vaihdoin ne Bilteman kilventaustoihin, joilla näkyy pelkkä kilpi: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sty ... 2000037540

Tausta on ruuveilla pellissä kiinni. En tiedä miten ne Keski-Euroopan reiät asemoituu noiden taustojen kanssa, mutta taustassa on ainakin monta eri variaatiota kiinnityspisteille.


EDIT: Hollannista tuodun Teslan takakilven taustaa kun asensi, niin piti porata uudet reiät tuohon kilventaustaan että asemoitui keskelle.

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Pakko kysyä, mihin noita kilven taustoja oikeasti tarvitaan...

Lumlum
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

MikkoMM kirjoitti:
21 Maalis 2024, 22:37
Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?

Edessä puolestaan pitäisi paikata ylimääräiset ruuvin reiät, jotka ei peity Suomi kilven taakse. Vinkkejä millä reiät kannattaa tasoittaa?
Tarrateippi, niin kuin lasten haalareissa. Ite myllytytin auton ja laitoin kilven kiinni kahdella tarrateipin palalla. Sai kilven irti tarvittaessa pesua varten ja ei ollut taustalevyä sotkemassa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

Werneri kirjoitti:
22 Maalis 2024, 21:23
Pakko kysyä, mihin noita kilven taustoja oikeasti tarvitaan...
Tämä on minullekin epäselvää.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Dali
Viestit: 114
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dali »

Werneri kirjoitti:
22 Maalis 2024, 21:23
Pakko kysyä, mihin noita kilven taustoja oikeasti tarvitaan...
Autoliikkeiden mainosalustoinahan nuo yleensä toimivat, mutta pystyy niillä välttämään ylimääräisten reikien poraamisen tietyissä tilanteissa.

Vastaa Viestiin