Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

jmi kirjoitti:
10 Maalis 2024, 13:20
mutt kirjoitti:
08 Maalis 2024, 17:00
Niille liittimille löytyy varaosanumero, jonka alati avulias Delta-Auton asiakaspalveluvastaava naputtelee koneelle ja pistää tilaukseen muodollista korvausta vastaan. Niin liitinrungoille, kuin pinneillekin.
Ei ainakaan paikallinen merkkihuolto löytänyt yksittäistä liitosta, koko johtosarjan ostamalla olisi saanut liittimenkin.
Minulla nyt ei ole pääsyä niin uuteen Eperiin, että Stelvio siitä löytyisi, mutta aika käsittämätöntä olisi, jos niinkin tavallisesti hajoavia osia, kuin liittimet ja niiden rungot ei saisi erikseen. Ilmeisesti merkkihuollon jantteri ei vain osannut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

jmi
Viestit: 1511
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

mutt kirjoitti:
10 Maalis 2024, 22:20
jmi kirjoitti:
10 Maalis 2024, 13:20
mutt kirjoitti:
08 Maalis 2024, 17:00
Niille liittimille löytyy varaosanumero, jonka alati avulias Delta-Auton asiakaspalveluvastaava naputtelee koneelle ja pistää tilaukseen muodollista korvausta vastaan. Niin liitinrungoille, kuin pinneillekin.
Ei ainakaan paikallinen merkkihuolto löytänyt yksittäistä liitosta, koko johtosarjan ostamalla olisi saanut liittimenkin.
Minulla nyt ei ole pääsyä niin uuteen Eperiin, että Stelvio siitä löytyisi, mutta aika käsittämätöntä olisi, jos niinkin tavallisesti hajoavia osia, kuin liittimet ja niiden rungot ei saisi erikseen. Ilmeisesti merkkihuollon jantteri ei vain osannut.
Ei noihin vanhoihinkaan kyllä löydy liittimiä, johtosarjoja Eper tarjoaa esim. 166:seen.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Näköjään 2000-luvun alussa on lakanneet niitä listaamasta. Esim. Lancian tapauksessa vielä Lybraan ja Y:hyn ne on listattu, mutta Thesis ja Ypsilon saa vain koko johtosarjoja. :fist:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Paitsi moottoritilan liittimiä näkyy edelleen tarjottavan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

KL
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja KL »

No nyt löytyi pesun jälkeen pieni naarmu maalipinnasta. Onko tietoa mistä löytää värinumeron? Perinteistä tarraa ei kummastakaan luukusta löytynyt.

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

KL kirjoitti:
22 Maalis 2024, 20:02
No nyt löytyi pesun jälkeen pieni naarmu maalipinnasta. Onko tietoa mistä löytää värinumeron? Perinteistä tarraa ei kummastakaan luukusta löytynyt.
Katsoppas kuskin tai apparin ovenpielestä. B-pilarissa iso tarra jossa myös värikoodi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

KL
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja KL »

Kuskin puolelta löytyi. Kiitokset!

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

DS järjesti sunnuntaiaamun samppisbrunssit Vantaan show roomissa.
Olivat DS9 ja DS4 kovin tyylikkäitä. Ja Jeepin Wrangler PHEVinäkin on rouhean pystyvä laite. Kaikki DS:t ja Jeepit vain kovin värittömiä pelejä, siis joko mustia, valkoisia tai niiden yhdisteitä.

Onneksi siellä oli myös Alfa Romeon upeimmat uudet ulkovärit kuolattavana, eli Tonale Montrealin vihreänä ja Stelvio Quadrifoglio Misanon sinisenä.

Tuo Stelvio QF on kyllä makea paketti, kaikki optiotkin mukavasti kohdillaan. Vain se 169 kiloa puuttuu :wink: .
No, kai vähemmänkin riittäisi vaihturilla.

Vaimo innostui kovasti Tonale PHEVistä. En hennonut silti moittia moisesta, vaikka Stelvio QF on kyllä enemmän omaan makuun.

Cotzy
Liitteet
StelvioQF_Tonale_2024.jpg
StelvioQF_Tonale_2024.jpg (130.23 KiB) Katsottu 4967 kertaa
StelvioQF_Tonale_takaa.jpg
StelvioQF_Tonale_takaa.jpg (131.45 KiB) Katsottu 4967 kertaa

Avatar
HANU
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy kirjoitti:
29 Maalis 2024, 18:43
DS järjesti sunnuntaiaamun samppisbrunssit Vantaan show roomissa.
Olivat DS9 ja DS4 kovin tyylikkäitä. Ja Jeepin Wrangler PHEVinäkin on rouhean pystyvä laite. Kaikki DS:t ja Jeepit vain kovin värittömiä pelejä, siis joko mustia, valkoisia tai niiden yhdisteitä.

Onneksi siellä oli myös Alfa Romeon upeimmat uudet ulkovärit kuolattavana, eli Tonale Montrealin vihreänä ja Stelvio Quadrifoglio Misanon sinisenä.

Tuo Stelvio QF on kyllä makea paketti, kaikki optiotkin mukavasti kohdillaan. Vain se 169 kiloa puuttuu :wink: .
No, kai vähemmänkin riittäisi vaihturilla.

Vaimo innostui kovasti Tonale PHEVistä. En hennonut silti moittia moisesta, vaikka Stelvio QF on kyllä enemmän omaan makuun.

Cotzy
Älä ole ilman QF Stelviota kun Suomessa on yksi myynnissä ja vielä ihan kotikonnuilla. Kyllä niillä hybrideillä ehtii ajamaan sitten myöhemminkin.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

HANU kirjoitti:
29 Maalis 2024, 20:25
Cotzy kirjoitti:
29 Maalis 2024, 18:43
DS järjesti sunnuntaiaamun samppisbrunssit Vantaan show roomissa.
Olivat DS9 ja DS4 kovin tyylikkäitä. Ja Jeepin Wrangler PHEVinäkin on rouhean pystyvä laite. Kaikki DS:t ja Jeepit vain kovin värittömiä pelejä, siis joko mustia, valkoisia tai niiden yhdisteitä.

Onneksi siellä oli myös Alfa Romeon upeimmat uudet ulkovärit kuolattavana, eli Tonale Montrealin vihreänä ja Stelvio Quadrifoglio Misanon sinisenä.

Tuo Stelvio QF on kyllä makea paketti, kaikki optiotkin mukavasti kohdillaan. Vain se 169 kiloa puuttuu :wink: .
No, kai vähemmänkin riittäisi vaihturilla.

Vaimo innostui kovasti Tonale PHEVistä. En hennonut silti moittia moisesta, vaikka Stelvio QF on kyllä enemmän omaan makuun.

Cotzy
Älä ole ilman QF Stelviota kun Suomessa on yksi myynnissä ja vielä ihan kotikonnuilla. Kyllä niillä hybrideillä ehtii ajamaan sitten myöhemminkin.
Jonkin aikaa olen ajatellut kysyä - ja nyt kerännyt rohkeutta tarpeeksi - onko se siis virallisesti QF? Ei QV?
Quadrifoglio Verde on kavereille vain quadrifoglio? Haluan olla yksi viileistä tyypeistä ja käyttää sitä katu-uskottavaa nimitystä aiheesta! Vaikken ole kuin MiToa ja Giuliettaa nelilehtisellä vihreällä ajellut.

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Joo, vain neliapila-nimitys käytössä Giuliassa ja Stelviossa. Vihreyttä ei saatu mahtumaan edes markkinointikikoilla tähän voimailuversioon, siksi QF.

^^ Pitää tulla QF-koeajolle jahka tiet putsattu hieman. Vaikka mulla on paha värivamma, voi mieli silti muokkautua helpommin unelma-auton ratin takana :lol: .

Cotzy

Avatar
Polforea
Viestit: 11285
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sellainen poikkeus, että jos Quadrifoglionsa ostaa vihreänä, on minusta ihan hyväksyttävää kutsua sitä Verdeksi :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
HANU
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy kirjoitti:
30 Maalis 2024, 12:29
^ Joo, vain neliapila-nimitys käytössä Giuliassa ja Stelviossa. Vihreyttä ei saatu mahtumaan edes markkinointikikoilla tähän voimailuversioon, siksi QF.

^^ Pitää tulla QF-koeajolle jahka tiet putsattu hieman. Vaikka mulla on paha värivamma, voi mieli silti muokkautua helpommin unelma-auton ratin takana :lol: .

Cotzy
Hopeasta saa teippaamalla minkä värisen vain. Itse en halunnut punaista QF Stelviota.
Autokaupan ammattilainen

KL
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja KL »

Vaikka talvi palasi ainakin Satakuntaan, niin kiinostaisi tietää minkälaisia keksintöjä on saatavana tai olette kehittäneet Stelvion nostamiseen? Eiköhän siinäkin ne nostopaikat ole merkattu helmaan ja siitä kohtaa löytyy joku potero, mihin pitäisi "nostoapuväline" pujottaa?

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

KL kirjoitti:
05 Huhti 2024, 19:26
Vaikka talvi palasi ainakin Satakuntaan, niin kiinostaisi tietää minkälaisia keksintöjä on saatavana tai olette kehittäneet Stelvion nostamiseen? Eiköhän siinäkin ne nostopaikat ole merkattu helmaan ja siitä kohtaa löytyy joku potero, mihin pitäisi "nostoapuväline" pujottaa?
Vilkaise helman alle. Paikat ovat siellä hyvin selkeät. Hallitunkki toimii ihan normisti.

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

lerppu kirjoitti:
05 Huhti 2024, 20:27
KL kirjoitti:
05 Huhti 2024, 19:26
Vaikka talvi palasi ainakin Satakuntaan, niin kiinostaisi tietää minkälaisia keksintöjä on saatavana tai olette kehittäneet Stelvion nostamiseen? Eiköhän siinäkin ne nostopaikat ole merkattu helmaan ja siitä kohtaa löytyy joku potero, mihin pitäisi "nostoapuväline" pujottaa?
Vilkaise helman alle. Paikat ovat siellä hyvin selkeät. Hallitunkki toimii ihan normisti.
Pohjaa kun katsoo niin ei voi erehtyä. Stelvion kanssa ei tarvitse edes kumartaa niin syvään kuin Giulian kanssa. Muoviset nostotornit. Hallitunkki isolla käpälällä ja pehmusteella toimii parhaiten.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

KL
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja KL »

Totta tosiaan. Olisi pitänyt nöyrtyä kumartamaan, ennen kuin alkoi kyselemään hölmöjä. Luigi olikin hatsannut ne kaipaamani "nostoapuvälineet" sinne valmiiksi. :-D

jmi
Viestit: 1511
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
08 Maalis 2024, 14:14
jmi kirjoitti:
08 Maalis 2024, 11:29
Maunu kirjoitti:
08 Maalis 2024, 11:18
En nyt ihan saanut käsitystä mistä kohtaa vika löytyi, mutta useasti purkaamot katkaisevat johdot laitteiden vierestä, ettei mitään myytävä laite hajoa.

Ovokolta löytyy kaikenlaisia osia Stelvioon ja tavarat tulee aina perille.

https://ovoko.fi/osat/atv59897-00505458 ... stakappale

Tuossa on ainakin johto paikoillaan, jos kyse on tuota osasta.

Tietty jos kyse on kahden johtonipun liitoksesta niin siteen vaan abiko tai joku muu korvaava liitos tilalle.
Siis kyseessä takaluukun sisänapit, varaosanumero 156129212. https://ovoko.fi/osat/fbz23610-15612921 ... ike-kytkin

Ongelma on vaan siinä että kytkimeen tuleva sähköjohdon liitin on sulanut kytkimeen eli tarvitsen myös liittimen, jotta voin liittää johdot siihen uudelleen...mutta mistä löydän liittimen?

Suosittelen kyllä Stelvion omistajia avaamaan takaluukun sisänapit ja tarkistamaan liitoksen kunnon, ei varmaan ole yksittäistapaus.
Vettähän sinne liittimeen oli päässyt ja siitä johtuen kärähtänyt. Paikallinen elektroniikkaliike tekohengittää liittimen kuntoon...
Ovokolta tuli ehjä sisänappi ja taas toimii. Todennäköisesti ei kuitenkaan ollut vesi syypäänä vaan mikrokytkin on jumittanut ja käräyttänyt liittimen.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Sumuvalot? Liittyykö johonkin varustepakettiin, vuosimalliin vai mihin? Giuliassa oli alkupään halogenien kanssa mutta Stelvioissa on kai xenonit kaikissa? Käyttöä niille en kyllä keksi omassa ajossa, tuumailen vaan.

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Stelvion First Editionissa 2017 ei ollut eikä ole etusumuvaloja ollenkaan. Jes! :-D
Säästyy myöhemmin Alfa Romeoiden todennäköisimmältä tekemällä tehdyltä hylkäyssyyltä katsastuksissa - sumuvalojen virheeliseltä suuntaukselta :roll: . En tiedä onko niillä mitään käyttöä missään olosuhteissa xenonien kaverina. Mutten ole kyllä kaivannut yhtään.

Cotzy

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Sanoisin mobilea ja bytbilia tutkineena että vain vanhemmista dieseleistä löytyy sumarit, yhdessäkään bensakoneisessa en havainnut.

Avatar
Maunu
Viestit: 3501
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on led sumuvalot omassa 2017 valmistetussa 2018 rekisteröidyssä. Kaiketi alkuperäiset tehtaalla asennetut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jaaha, menee akku Stelviossa vaihtoon huomenna. Työmatkalla löi kaikki perhanan ajoavustin valovaroitukset tauluun ja helikopterivalonkin sytytti. Ajossa ei mitään, mutta kojetaulussa disko. Onneksi tämä ei ole ensimmäinen rodeoni, joten sukellus peräkonttiin, navat irti ja karhunkieltä peliin. - Helikopterivalo sammui, mutta kaikki muut helvetin valot kyllä jäi palamaan ja peilitkään ei kääntyneet yms... Onneksi tämäkään ei ollut ensimmäinen rodeoni, vaan tiesin, että nyt ajetaan ja käännellään rattia molempiin suuntiin linkkuun, niin sitten nollaa. Ja voila! Kaikki varoitukset poissa eikä helikopterivaloa enää päällä. Mutta alkuperäinen akku siellä asennusvuodelta 2017 möllöttää, varasin vaihdolle ajan luottoakkulastani Metsälän Akkupalvelusta. Siellä on ennenkin käyty. Ei jaksa kikkailla tuon akun kanssa enempää, kun kerran vaihtokypsyyttään kiukuttelee. :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jaaha - olin venyttänyt turhaan akunvaihtoa. Olisi ehdottomasti pitänyt vaihtaa akku jo aikapäiviä sitten! En ollut tajunnut että pieni epätasaisuus tyhjäkäynnissä ei kuulu asiaan. Poistui akun vaihdon jälkeen, hyrisee nyt tasaisesti MA2. Toinen - oleellisesti merkittävämpi - asia: Mulla on ollut Stelviossa kaasunvasteessa viive!! :oops:

En ees ole tajunnut. Kun auto suostuu lähtemään, niin sitten mennään, kevyt kori (nykymittapuulla) ja 300+ hevosta potkii sen kyllä liikkeelle. Auto on siis sähkövatkaintenkin joukossa (ihan suorallakin) ripeä. Mutta. Nyt se alkaa tekemään heti kun kaasupolkimeen osuu! Vanhalla akulla oli selkeästi havaittava viive! Luulin kuuluvan asiaan, mutta ei tosiaan... Nyt ei ole ainoastaan ripeä, vaan on myös vikkelä.

Stelvioon voi siis vielä kolmantena käyttövuonna rakastua uudelleen. 8)

Summaten - vaihtakaa akkunne Giorgio bensarivinelosiin ajoissa.

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Hyvä tietää, että huono akku vaikuttaa myös throttle-by-wiren toimintaan.
Käynnin suhteen saattaa huono akku antaa vähän samoja oireita, kuin vaihtokunnossa oleva MA2, tosin ilman vikailmoituksia.
Nyt vain nautiskelua Stelvion responsiivisuudesta 8) .

Cotzy

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Kaikki lienee mahdollista mutta enemmän veikkaisin että akun irroitus on nollannut moottorin adaptaatio arvoja.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tiige kirjoitti:
19 Huhti 2024, 21:43
^Kaikki lienee mahdollista mutta enemmän veikkaisin että akun irroitus on nollannut moottorin adaptaatio arvoja.
Irroitin vanhan akun enste ite eilen ja rassasin navat. Auttoi helikopterivaloon ja ajoavustinten varoitusvaloihin. Mutta kaasuvasteessa ei tapahtunut muutosta, se tuli vasta uuden akun mukana.

FinPat
Viestit: 7438
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
19 Huhti 2024, 23:09
Tiige kirjoitti:
19 Huhti 2024, 21:43
^Kaikki lienee mahdollista mutta enemmän veikkaisin että akun irroitus on nollannut moottorin adaptaatio arvoja.
Irroitin vanhan akun enste ite eilen ja rassasin navat. Auttoi helikopterivaloon ja ajoavustinten varoitusvaloihin. Mutta kaasuvasteessa ei tapahtunut muutosta, se tuli vasta uuden akun mukana.
Laitetaanko uuden akun myötä joku reset/alignment tms. humppaa mitä uudet autot vaativat?

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

FinPat kirjoitti:
21 Huhti 2024, 09:13
lerppu kirjoitti:
19 Huhti 2024, 23:09
Tiige kirjoitti:
19 Huhti 2024, 21:43
^Kaikki lienee mahdollista mutta enemmän veikkaisin että akun irroitus on nollannut moottorin adaptaatio arvoja.
Irroitin vanhan akun enste ite eilen ja rassasin navat. Auttoi helikopterivaloon ja ajoavustinten varoitusvaloihin. Mutta kaasuvasteessa ei tapahtunut muutosta, se tuli vasta uuden akun mukana.
Laitetaanko uuden akun myötä joku reset/alignment tms. humppaa mitä uudet autot vaativat?
Ei tarvitse Giulia/Stelvio mitään erikoisempia taikoja akun vaihdossa. Onhan ne akun vaihtaneessa liikkeessä saattanut toki nollata jotain mutta ei tarvitsisi kertoa autolle uudesta akusta. Kun on käynyt virrattomana niin ensimmäisellä startilla lävähtää kaikki varoitusvalot tauluun. Kääntelee ratin laidasta laitaan ja takaisin keskelle. Sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin häviävät. Tämä taidetaan mainita ihan ohjekirjassa.

Jossain törmäsin sellaiseen ohjeeseen että uusi akku kannattaisi ladata ensin täyteen. Sitten autoon kiinni ja tuo pari käynnistystä. Sen jälkeen sammuksiin ja ovet lukkoon ja antaa olla ajamatta vähintään 4h. Tällöin IBS haistelisi mikä se uuden akun varaus on. En tiedä onko se mikään virallinen ohje tai muutenkaan tarpeellista.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ei tehty muuta kuin uusi akku paikalleen. Itse kääntelin ratista varoitusvalot sammuksiin. Ei siis nollauksia tai vaihdon aikaista virtaa tms.

Ei ole ensimmäinen Alfa Romeo jolle akunvaihto tekee hyvää - muutamaan ennenkin vaihtanut ja aina on jotain muuttunut parempaan suuntaan (siis muutakin kuin akuutit, käyttöä haittaavat/estävät oireet)! :roll:

Kuikkaa
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Welcome entry light.
Eli joo tuli hommattua stelvio, onko kokemusta / näkemystä welcome entry lighteistä? Onko joku hankkinut jostakin, millainen laatu? Euroopasta? Ettei tartte tullin kanssa taikinoida. Pelkkä teksti riittää, ei mtn värillistä logoa.
Eli esim tuollaista: https://www.alfaaccessories.com/giulia- ... ion-lights

JanV
Viestit: 972
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JanV »

Oem saa toki marmorilta. Tuskin paljoo enempää maksaa ku toi. Kiinasta saa huonompia sit ihan muutamalla eurolla.

Kuikkaa
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Ok tänks. Pitääpä käydä tiedustelemassa ja samalla ruinaamassa josko valuttaisivat uusimman softan.

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tunnelmapala jokakeväisestä nautinnosta, mihin Stelvio sopii myös mainiosti :wink: .
Hevonpaskanajosta.

Paskakuorma, kaatiskeikka ja pyykinkuivurin vaihto hoidettu tyylillä, joten kärrynpaska saa taas jatkaa rauhassa maatumistaan takapihalla.
Stelviosta peräkoukku nostettu peräkonttiin taas odottamaan vetohommia 8) .

Cotzy
Liitteet
Stelvio_paskanajossa.jpg
Stelvio_paskanajossa.jpg (132.08 KiB) Katsottu 578 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Voi pyhä vauvajeesus. :crazyeyes:

Avatar
Maunu
Viestit: 3501
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siis eikös Stelvio ole juurikin työjuhta. Vetokoukku tärkein lisävaruste (itsellä tietty kiinteä, koska irrotettava ruostuisi kuitenkin kiinteäksi).
Värinä omassa valkoinen, joka sopii tosi hyvin ainakin vaarallisen jätteen kaatopaikoille ja työmaa-alue käyttöön varsinkin kemian alan tehdasalueille, jossa tiet ovat täynnä jos jonkin sortin tavaraa.

Pesetetään joskus kun ehtii, ettei ala ruostumaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Ei sitä pesettää kannata. Ulkopellit kun on enimmäkseen alumiinia niin ei se edes ruostu.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Maunu kirjoitti:
29 Touko 2024, 17:15
Siis eikös Stelvio ole juurikin työjuhta. Vetokoukku tärkein lisävaruste (itsellä tietty kiinteä, koska irrotettava ruostuisi kuitenkin kiinteäksi).
Selkeästi paras vetoauto, mitä on itsellä ollu. Ei tunnu kärry juuri perässä ja vetää hyvin irti myös rutakoista. Ja jos alkaa kärry vatkaamaan, neliveto auttaa rauhoittamaan nopsaan.

Toi nykyinen perintökärry on vain niin paska, että vähän kiinnostaisi jokin laidallinen traileri.
2300 kiloa vetopainoa jarrullisena mahdollistaisi jo kevyempien projektien, kuten vanhempien Alfa Romeoiden, kuskauksen perässä kotipihaan :lol: .

Cotzy

FinPat
Viestit: 7438
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tiige kirjoitti:
29 Touko 2024, 18:10
^Ei sitä pesettää kannata. Ulkopellit kun on enimmäkseen alumiinia niin ei se edes ruostu.
Mustalla kilikalilla maalatun apurungon voisi ehkä pestä? Ettei käy kuten esim 939-sarjalaisten kanssa...

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Cotzy kirjoitti:
30 Touko 2024, 11:47
Maunu kirjoitti:
29 Touko 2024, 17:15
Siis eikös Stelvio ole juurikin työjuhta. Vetokoukku tärkein lisävaruste (itsellä tietty kiinteä, koska irrotettava ruostuisi kuitenkin kiinteäksi).
Selkeästi paras vetoauto, mitä on itsellä ollu. Ei tunnu kärry juuri perässä ja vetää hyvin irti myös rutakoista. Ja jos alkaa kärry vatkaamaan, neliveto auttaa rauhoittamaan nopsaan.

Toi nykyinen perintökärry on vain niin paska, että vähän kiinnostaisi jokin laidallinen traileri.
2300 kiloa vetopainoa jarrullisena mahdollistaisi jo kevyempien projektien, kuten vanhempien Alfa Romeoiden, kuskauksen perässä kotipihaan :lol: .

Cotzy
Hauling capacity -käsitteenä ei itsellä piirrä Stelvion silhuettia mielen silmään. Enemmän ehkä avoimen lavan ja 8 palotilaa keulilla. Mutta onhan se mukava kun taipuu moneen tuo paras auto!

Avatar
Polforea
Viestit: 11285
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sivistyneessä maailmassa tavaran kuljettamisen ei onneksi tarvitse olla ikävää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7438
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
30 Touko 2024, 13:45
Hauling capacity -käsitteenä ei itsellä piirrä Stelvion silhuettia mielen silmään. Enemmän ehkä avoimen lavan ja 8 palotilaa keulilla. Mutta onhan se mukava kun taipuu moneen tuo paras auto!
Kun päivität HANUn QF:n niin sitten Stelvio "hauls ass"?

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

FinPat kirjoitti:
30 Touko 2024, 13:57
lerppu kirjoitti:
30 Touko 2024, 13:45
Hauling capacity -käsitteenä ei itsellä piirrä Stelvion silhuettia mielen silmään. Enemmän ehkä avoimen lavan ja 8 palotilaa keulilla. Mutta onhan se mukava kun taipuu moneen tuo paras auto!
Kun päivität HANUn QF:n niin sitten Stelvio "hauls ass"?
Silloin sontakärryn takalaidan on parasta olla kunnossa. Voi muuten olla tyhjä kärry perillä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cotzy
Viestit: 849
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Ei Stelvio vetojuhtana mikään F-350 Super Duty Texas Edition sentään ole (sellainen paripyöräjärkäle on Kitymarketin pihassa väliin).

Muttei mikään tissiposkiSUVi myöskään tässäkään asiassa.
Ja pätkii tietty myös vispilät vetoasiassa, kun yhdistelmäpainosta jää vielä varaa järkevälle hyötykuormalle.

Vetää tasaisen varmasti minkä vain renkaat pitää. Kurassakin.
Rantakivikkoon nyt en orkkisvanteilla lähtis.

Cotzy

Avatar
HANU
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

FinPat kirjoitti:
30 Touko 2024, 13:57
lerppu kirjoitti:
30 Touko 2024, 13:45
Hauling capacity -käsitteenä ei itsellä piirrä Stelvion silhuettia mielen silmään. Enemmän ehkä avoimen lavan ja 8 palotilaa keulilla. Mutta onhan se mukava kun taipuu moneen tuo paras auto!
Kun päivität HANUn QF:n niin sitten Stelvio "hauls ass"?
QF:ään täytyy sitten varmaan ite värkkäillä joku koukku, kun siihen ei taida tehdasvalmisteista olla. Mutta itse kun tekee, niin tulee hyvä.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

QF Stelvio jaksaa aina yllättää kansalaiset/koeajajat/ostajaehdokkaat olemalla ihan eri peli kuin tavan Stelvio. Eikö kukaan ole vaikka JuuTuubista katsonut yhtään videota automallista?
Autokaupan ammattilainen

jmi
Viestit: 1511
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 14:39
QF Stelvio jaksaa aina yllättää kansalaiset/koeajajat/ostajaehdokkaat olemalla ihan eri peli kuin tavan Stelvio. Eikö kukaan ole vaikka JuuTuubista katsonut yhtään videota automallista?
Olen monestikin, mutta hintataso on sellainen, että karsii 95% halukkaista pois.
Toiseksi 280hv-malli on jo riittävän nopea Suomen teille.

Avatar
HANU
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

jmi kirjoitti:
31 Touko 2024, 15:17
HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 14:39
QF Stelvio jaksaa aina yllättää kansalaiset/koeajajat/ostajaehdokkaat olemalla ihan eri peli kuin tavan Stelvio. Eikö kukaan ole vaikka JuuTuubista katsonut yhtään videota automallista?
Olen monestikin, mutta hintataso on sellainen, että karsii 95% halukkaista pois.
Toiseksi 280hv-malli on jo riittävän nopea Suomen teille.
280 heppainen on kyllä tosi flegmaattinen kun on päässyt maistamaan QF:ää.
Autokaupan ammattilainen

FinPat
Viestit: 7438
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:
31 Touko 2024, 15:17
HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 14:39
QF Stelvio jaksaa aina yllättää kansalaiset/koeajajat/ostajaehdokkaat olemalla ihan eri peli kuin tavan Stelvio. Eikö kukaan ole vaikka JuuTuubista katsonut yhtään videota automallista?
Olen monestikin, mutta hintataso on sellainen, että karsii 95% halukkaista pois.
Toiseksi 280hv-malli on jo riittävän nopea Suomen teille.
210 hp dieselilläkin pärjäsi ihan hyvin liikenteessä. Stellantiksen mukaan 6.6s 0-100 km/h mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo möhkö oikeasti ihan noin vikkelä.

QF on sitten varmasti ihan eri tasolla.

Avatar
lerppu
Viestit: 5960
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:07
jmi kirjoitti:
31 Touko 2024, 15:17
HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 14:39
QF Stelvio jaksaa aina yllättää kansalaiset/koeajajat/ostajaehdokkaat olemalla ihan eri peli kuin tavan Stelvio. Eikö kukaan ole vaikka JuuTuubista katsonut yhtään videota automallista?
Olen monestikin, mutta hintataso on sellainen, että karsii 95% halukkaista pois.
Toiseksi 280hv-malli on jo riittävän nopea Suomen teille.
210 hp dieselilläkin pärjäsi ihan hyvin liikenteessä. Stellantiksen mukaan 6.6s 0-100 km/h mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo möhkö oikeasti ihan noin vikkelä.

QF on sitten varmasti ihan eri tasolla.
Pärjää - kyllä! Mutta tuleeko mielenvikainen virne kasvoille huomaamatta? Ei tule. Onneksi on muutamaa 500+ hevosvoimaista polttomoottori-autoa päässyt ajamaan, olotilaa kuvannee parhaiten kohtaus klassikkoelokuvasta Mitäs me vakoojat:
Pulled some Gees.jpg
Pulled some Gees.jpg (12.15 KiB) Katsottu 171 kertaa

Vastaa Viestiin