Onkos täällä Suomen pohjoisessa kolkassa kenelläkään mitään oikeaa kokemusta tai edes vähän enempää tietoa tällaisesta projektista ja sen toteutuksesta?
Aussifoorumeilla ja internetin ihmeellisessä maailmassa olen törmännyt jokuseen 3.6l konversioon, eli tuosta GM pohjaisesta 3.2JTS koneesta tehdään 3.6l vaihtamalla lohko esimerkiksi Camaron LFX 3.6 lohkoon. Siihen asianmukaisesti kanget ja männät jne. Alfan kiertokanki ja kannet mukamas kävisivät suoraan ja jopa moottorinohjaus menisi ihan suoriltaan (tämä jostakin aussien facebook ryhmästä väitettyä tietoa). Laturin kiinnike ilmeisesti vaatii vähän kustomointia, mutta se on jo melko pieni juttu.
Tiedot mitä olen saanut tuon toteuttamisesta kalasteltua on vielä hieman heikot, mutta alkanut siinä mielessä oikeasti kiinnostamaan, että omasta taisi hajota juuri kone (tämä vielä varmemman selvityksen alla) ja jos menee koneen uudelleenrakentamiseksi, niin miksei sitten samalla tekisi jotain "päivityksiä" siihen. Kyllähän 159 Q4:sessa saisi olla reilusti enemmän runtua, kuin mitä tuo 3.2JTS sellaisenaan tarjoaa. Tuo voisi olla "helppo" tie tehojen parantamiseen, eikä katsurikaan tuollaista helpolla huomaa ulkoapäin katsottaessa, kun paketti näyttää ihan samalta kuin orkkis.

Noita LFX lohkoja näkyisi jokusia löytyvän ihan Euroopastakin, joko purkuosana tai ehkä jopa ihan käyttämättömänä. Tuskin purkuosanakaan riski, kunhan tekee kuntotarkastuksen ennen projektin aloittamista.
Onko kellään ollut intoa tämmöiseen enempää perehtyä ja onko ollut aikomuksia toteuttaa oikeasti?