Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HANU
Viestit: 1473
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

lerppu kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:13
FinPat kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:07
jmi kirjoitti:
31 Touko 2024, 15:17


Olen monestikin, mutta hintataso on sellainen, että karsii 95% halukkaista pois.
Toiseksi 280hv-malli on jo riittävän nopea Suomen teille.
210 hp dieselilläkin pärjäsi ihan hyvin liikenteessä. Stellantiksen mukaan 6.6s 0-100 km/h mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo möhkö oikeasti ihan noin vikkelä.

QF on sitten varmasti ihan eri tasolla.
Pärjää - kyllä! Mutta tuleeko mielenvikainen virne kasvoille huomaamatta? Ei tule. Onneksi on muutamaa 500+ hevosvoimaista polttomoottori-autoa päässyt ajamaan, olotilaa kuvannee parhaiten kohtaus klassikkoelokuvasta Mitäs me vakoojat:
Pulled some Gees.jpg
Kaikki minimoottorimallit Stelviosta ovat surullisia ajettavia kun on myynyt sielunsa BiTurbo V6:lle. QF Stelvio on huima kokemus, mutta sitä ei tunnu porukka tajuavan. Ei sitä voi verrata tavan autoon.
Autokaupan ammattilainen

MeSoma
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

”Kaikki minimoottorimallit Stelviosta ovat surullisia ajettavia kun on myynyt sielunsa BiTurbo V6:lle. QF Stelvio on huima kokemus, mutta sitä ei tunnu porukka tajuavan. Ei sitä voi verrata tavan autoon.”

Toisaalta voisi ajatella niinkin, että vakiotehoinen Stelvio Qf on surullinen ajettava, jos tarjolla olisi vaikka ”maltillisesti lastutettu” 540 heppainen…☺️

Avatar
Jiitee
Viestit: 4631
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 17:02
lerppu kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:13
FinPat kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:07


210 hp dieselilläkin pärjäsi ihan hyvin liikenteessä. Stellantiksen mukaan 6.6s 0-100 km/h mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo möhkö oikeasti ihan noin vikkelä.

QF on sitten varmasti ihan eri tasolla.
Pärjää - kyllä! Mutta tuleeko mielenvikainen virne kasvoille huomaamatta? Ei tule. Onneksi on muutamaa 500+ hevosvoimaista polttomoottori-autoa päässyt ajamaan, olotilaa kuvannee parhaiten kohtaus klassikkoelokuvasta Mitäs me vakoojat:
Pulled some Gees.jpg
Kaikki minimoottorimallit Stelviosta ovat surullisia ajettavia kun on myynyt sielunsa BiTurbo V6:lle. QF Stelvio on huima kokemus, mutta sitä ei tunnu porukka tajuavan. Ei sitä voi verrata tavan autoon.
Giulia ja Stelvio QF- mallit ovat tulevaisuuden klassikkoja ja sijoituskohteista, toki hankintaan, ylläpitoon ja
” säilöntään” saa pistää reilusti enemmän tuohta tiskiin vs 4-sylinteriset mallit. Sopii ajonautinnoista tajuaville rahahenkilöille.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 17:02
lerppu kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:13
FinPat kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:07


210 hp dieselilläkin pärjäsi ihan hyvin liikenteessä. Stellantiksen mukaan 6.6s 0-100 km/h mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo möhkö oikeasti ihan noin vikkelä.

QF on sitten varmasti ihan eri tasolla.
Pärjää - kyllä! Mutta tuleeko mielenvikainen virne kasvoille huomaamatta? Ei tule. Onneksi on muutamaa 500+ hevosvoimaista polttomoottori-autoa päässyt ajamaan, olotilaa kuvannee parhaiten kohtaus klassikkoelokuvasta Mitäs me vakoojat:
Pulled some Gees.jpg
Kaikki minimoottorimallit Stelviosta ovat surullisia ajettavia kun on myynyt sielunsa BiTurbo V6:lle. QF Stelvio on huima kokemus, mutta sitä ei tunnu porukka tajuavan. Ei sitä voi verrata tavan autoon.
Uskon pohjavireen, vaikka kauppamiehen mausteet ovatkin osuvia! Joitain saman mallin eritehoisia ja erialustaisia malleja koetelleena ero voi olla joskus melkoinen. Mutta tuo oma 300+ lastutettu on jo sekä potkultaan että ajettavuudeltaan kevyenä laitteena aika herkullinen. Siihen kun lisäisi äänet ja oikean potkun - miksei kunnon jarrutkin ja jämäkät alustapalikat - uskon että ollaan hyvän äärellä! Olisin jo kaupassa, jos olisi moiseen varaa.

Avatar
HANU
Viestit: 1473
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

lerppu kirjoitti:
31 Touko 2024, 19:02
HANU kirjoitti:
31 Touko 2024, 17:02
lerppu kirjoitti:
31 Touko 2024, 16:13

Pärjää - kyllä! Mutta tuleeko mielenvikainen virne kasvoille huomaamatta? Ei tule. Onneksi on muutamaa 500+ hevosvoimaista polttomoottori-autoa päässyt ajamaan, olotilaa kuvannee parhaiten kohtaus klassikkoelokuvasta Mitäs me vakoojat:
Pulled some Gees.jpg
Kaikki minimoottorimallit Stelviosta ovat surullisia ajettavia kun on myynyt sielunsa BiTurbo V6:lle. QF Stelvio on huima kokemus, mutta sitä ei tunnu porukka tajuavan. Ei sitä voi verrata tavan autoon.
Uskon pohjavireen, vaikka kauppamiehen mausteet ovatkin osuvia! Joitain saman mallin eritehoisia ja erialustaisia malleja koetelleena ero voi olla joskus melkoinen. Mutta tuo oma 300+ lastutettu on jo sekä potkultaan että ajettavuudeltaan kevyenä laitteena aika herkullinen. Siihen kun lisäisi äänet ja oikean potkun - miksei kunnon jarrutkin ja jämäkät alustapalikat - uskon että ollaan hyvän äärellä! Olisin jo kaupassa, jos olisi moiseen varaa.
QF:ää ja tavan autoa ei voi verrattakkaan, vaikka tavan Stelvion kuinka optimoi, uskoo ja toivoo. Osamaksusopimuksen kun sähköisesti allekirjoittaa ja sen jälkeen ajaa innosta vapisten QF:n kanssa auringon laskuun, niin sitten tietää mistä puhutaa ja kirjoitetaan. Siinä kohtaa on onnellinen, että korvat rajoittaa hymyä pään halkeamiselta. Sen verran QF tuo iloa ilmeeseen.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Jiitee
Viestit: 4631
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ on sillä kaupparatsun manuaali hallussa :mrgreen:

Siirtykää nyt ihmeessä jo YV- asteelle hieromaan….
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Smiik
Viestit: 235
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Aiemmin ketjussa oli vetokoukusta ja sen käytöstä puhetta. Omassa Stelviossa on kiinteä vetokoukku (hyi), jolle on kyllä ollut tarvetta. Mieluummin kiskon kärryjä ja trailereita omalla autolla kuin esim. vaimon S-MAXilla tai jollain muulla lainavehkeellä. Eilen pääsi vetokykyä ihan kunnolla hyödyntämään, kun GT piti viedä trailerilla vähän etäämmälle korjaamolle. Tästäkin Stelvio suoriutui moitteita, toki polttoaineenkulutuksesta huomasi ettei ihan ilmaiseksi tuollainen +2000 kg kuorma tule perässä.
Tuo "kiinteä" koukkuhan on muuten yhdellä pultilla kiinnitetty ja siten näyttäisi olevan oikeasti ihan irrotettavissakin. On käynyt mielessä, että voisikohan sen ruuvailla pois perää rumentumasta ja ruostumasta ja pultata kiinni vain tarvittaessa? Onko jollain vastaavasta toiminnasta kokemusta?
Liitteet
Stelvio GT hinaus.jpg
Stelvio GT hinaus.jpg (192.15 KiB) Katsottu 6034 kertaa

Avatar
Cotzy
Viestit: 1147
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Oijoi, upea Stelvion use case :-D . Hyvin kulkee GT perässä. Tuollaista pikkutraileria tekisi vähän mieli itselläkin Stelvion monikäyttöisyyden hyödyntämiseksi paremmin.

Cotzy

Avatar
Maunu
Viestit: 3624
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Omaan autoon asensin west falian kiinteän koukun. Mielestäni on täysin sama runko kuin irrotettavassakin. Kahdella pultilla on koukku kiinni ja saa periaatteessa irti suht helposti. Nyt en muista oliko sähköt kiinni noissa pulteissa

Oma koukku on jo todistanut toimivuutensa kiinteässä muodossa, kun peruutin päin valopylvästä. Tarkka osuma koukkuun ei jättänyt jälkiä autoon :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3624
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään tuli hankittua uusi kärry Stelvion perään. Kulutus Lohjalle mennessä maltilliset 6.2l/100km.
Kärry perään ja takaisin päin. Ajotietokoneen kulutusmittari oli tapissa lähes kokoajan. Tasaisella meni jopa toiseksi viimeiseen pykälään eli 12,5l/100km.

No vaunussa oli 2,2m korkea kapelli paikoillaan, joten tuulivastusta oli ihan riittävästi. Tämä tuli kärryn mukana, joten kotiin se piti tuoda.
Kärry on muutenkin omamassaltaan vähän korkea 640kg, mutta tuskin tuo vaikuttaa kulutukseen mahdottomasti. Tunneleissa ajettaessa kulutus tippui huomattavasti.
Liitteet
Kärry
Kärry
uusikärry.jpg (86.52 KiB) Katsottu 5875 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Peräkärry schmeräkärry - tänäänkin roijasin möksälle vuodesohvan patjoineen, tyynyineen, peittoineen Stelviolla. Toki aivan tuhannen ****un päreinä ja luovalla asettelulla, mutta sinne livahti kabiiniin 200x160 avattuna vieraita nukuttava (ja suljettuna istuttava) mööbeli. Ja kun tässä koukuttoman Stelvion monikäyttöisyyttä hehkutetaan, niin todettakoon että koko mökki on kalustettu Stelviolla kuskaten! Välillä aika vauhdikkaastikin! Tämä hämmentävä tosiasia on jopa vaikea uskoa kun siellä ympärilleen kuikuilee - mutta totta se on! (Toki pitänyt osata valita kalusteita niiden pakkauskokoja tutkien tai suoraan autoon osissa aseteltuna, mutta kuitenkin - todella hämmentävä suoritus Alfa Romeolta - kotimaisen mökkeilijän järkiauto robustiin käyttöön!)

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Onko samassa autossa ollut myös perhe mukana? :roll: Jos on, niin sitten on hatunnostoinen suoritus :-D .

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Gusse kirjoitti:
16 Kesä 2024, 23:03
^ Onko samassa autossa ollut myös perhe mukana? :roll: Jos on, niin sitten on hatunnostoinen suoritus :-D .
Borsalinoa ei tarvitse tällä kertaa nostella. Perheen kulkemisen logistiikkaa auttaa kahden auton taktiikka… Joku voisi väittää että tämä vapauttaa Stelvion työjuhdan rooliin. Niille sanon vain että olette täysin oikeassa! Mutta siltikin kaksi autoa voittaa auton ja peräkärryn. Autot voivat mennä eri paikkoihin eri aikaan. Peräkärry harvemmin.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1633
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Piti ajaa huomenna Stelviolle, mutta puolet siitä on kiinni. Ja just se suunta mistä ois ollut sinne meno.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

TeroPee kirjoitti:
17 Kesä 2024, 22:17
Piti ajaa huomenna Stelviolle, mutta puolet siitä on kiinni. Ja just se suunta mistä ois ollut sinne meno.
Äh. Aina ei pääse Stelviota ajamaan. :(

Itsekään en ole tuolla käynyt, Tonalen solan lähellä kerran työmatkalla. Mutta Stelvio jäänee omalta osalta vain automallina koetuksi. Matkatoimistoni ei järjestä tuonne matkoja…

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Tuli tänään melkein ostettua Stelvio ja kaikki olikin jo sovittu ja vain auton livenä näkeminen ja koeajo oli jäljellä. Auto näyttikin livenä ihan oklta mitä nyt lasi oli halki, huolto pitkällä ja hihna vaihtamatta. Nämä toki myyjä olisi laittanut kuntoon, mutta eniten tuossa jäi vaivaamaan pieni tutina yli satasen vauhdissa, töksähtelevä laatikko pikkuvaihteilla ja laiskan oloinen meno 210 heppaan nähden. Vai miten tuollaisen diesel Stelvion pitäisi kulkea? Kuuluisiko vielä lähteä iloisesti kiihtymään 90+ vauhdeista vai odotinko liikoja? Nyt tuntui tosin siltä kun ei meinannut pysyä edellä menevien kiihdytyksissä mukana kun laittoi kaasun pohjaan. Ei tosin tuntunut myöskään alle noiden nopeuksien mitenkään räjähtävältä ja alle 7 sekunnin autolta vaikka oli dynamic päällä. Muistelisin että 180 heppainen f-pacekin oli aikanaan pirtsakampi. Ainakin sama vaihdelaatikko siinä toimi hienommin. Vai onko tässä itse tottunut nykyisillä liian pirtsakkaan menoon?

Avatar
Maunu
Viestit: 3624
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pitäisi kiihtyä suht reippaasti vaikka olisi mikä tahansa asento DNA kytkimessä.
Tietty manuaali tilassa voi revitellä enemmän.
Softat kun saa ajan tasalle niin vaihteisto ja voimansiirto toimii paremmin.

Omaan Stelvioon vaihdoin tänään öljyt. 10kk ja noin 18tkm. Auto alkoi pari päivää sitten taas herjaamaan öljynpaineesta hetkellisesti, joten vaihtoaika taisi tulla täyteen. Toivotaan että ilmoitukset pysyvät taas pois vuoden päivät eikä tarvitse alkaa pumppua ja öljypohjaa vaihtamaan.
Kylmäsi vähän katsoa youtube videoita diesel giulian ja stelvion oil pressure low ilmoituksista.
Pumppu on vielä kohtuu edullinen hankkia, mutta jakopään joutuu purkamaan. Viisaana olisi pitänyt vaihtaa pumppu keväällä, kun jakopää tuli vaihdettua.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

No normaali tilassa sai poljinta painaa aika reippaasti, että jotakin tapahtui. Tuntui normal tilassa vähän samalta kuin aikanaan f-pace eco tilassa :lol: . Eli ehkä tuossa ei sitten ollut kaikki ihan kunnossa. Oli ruotsin tuonti ja kaikki huollot kyllä tehty alfa liikkeessä, joten luulisi että olisi uusimmat softat tai sitten siellä on softien osalta sama meininki kuin täällä. Siinä oli hedin bil tarratkin kyljissä vielä :-D

Avatar
Maunu
Viestit: 3624
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei tuo välttämättä ole mikään todellinen vika. Voi olla, että Stelviosta on akku kyykännyt jossain vaiheessa. Sitten on vaan ladattu akkua, jotta on saatu kone käyntiin ja lähdetty heti ajamaan. Tästä syystä kaikki itse oppiminen voi olla sekaisin ja auto on jossain osittaisessa safe modessa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
hjpp
Viestit: 2006
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kas, samat havainnot, kuin omalla Stelvion koeajollani kevättalvella. Eri auto oli kuitenkin kyseessä.

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:25
Kas, samat havainnot, kuin omalla Stelvion koeajollani kevättalvella. Eri auto oli kuitenkin kyseessä.
Eli se voikin olla, että koeajamani yksilö menikin kuten kuului ja odotukset vain oli liian korkealla. Tuossa tosin hämää itseäni, että jaggen versio pienemmällä teholla tuntui pirteämmältä ja halukkaammalta menemään. Teitkö kuitenkin kaupat ja jos teit, niin paraniko kulku ja voisi johtua Maunu mainitsemasta syystä?

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^En paholaisenmehulla kulkevista tiedä, mutta bensaa latkivakin oli herkkä akun kunnolle - varsinkin kaasuvasteen ja vaihteiston toiminnan osalta! Oma on toki softattu ja 4-pyttyiseksi hämmentävän vikkelä huonollakin akulla… Mutta kaverin laimeampi diesel Giulia tuntuu suht pystyvältä, joten kulkupuolen vajavaisuus lienee merkki rikkinäisyydestä jossain!

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:04
No normaali tilassa sai poljinta painaa aika reippaasti, että jotakin tapahtui. Tuntui normal tilassa vähän samalta kuin aikanaan f-pace eco tilassa :lol: . Eli ehkä tuossa ei sitten ollut kaikki ihan kunnossa. Oli ruotsin tuonti ja kaikki huollot kyllä tehty alfa liikkeessä, joten luulisi että olisi uusimmat softat tai sitten siellä on softien osalta sama meininki kuin täällä. Siinä oli hedin bil tarratkin kyljissä vielä :-D
Moi, oliko tämä se Sakalla oleva harmaa ruotsista tuotu? Eilen meinasin myyjälle laittaa viestiä siitä mutta oli kadonnut nettiautosta.

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

sataviisviis kirjoitti:
19 Kesä 2024, 10:59
Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:04
No normaali tilassa sai poljinta painaa aika reippaasti, että jotakin tapahtui. Tuntui normal tilassa vähän samalta kuin aikanaan f-pace eco tilassa :lol: . Eli ehkä tuossa ei sitten ollut kaikki ihan kunnossa. Oli ruotsin tuonti ja kaikki huollot kyllä tehty alfa liikkeessä, joten luulisi että olisi uusimmat softat tai sitten siellä on softien osalta sama meininki kuin täällä. Siinä oli hedin bil tarratkin kyljissä vielä :-D
Moi, oliko tämä se Sakalla oleva harmaa ruotsista tuotu? Eilen meinasin myyjälle laittaa viestiä siitä mutta oli kadonnut nettiautosta.
Joo, juuri se. Katosi, kun kaupat oli periaatteessa etänä jo sovittu ja vain koeajo oli jäljellä. Kova oli heillä kyllä yritys myydä ja hyvitys nykyisestä oli roima ja olisin päässyt pienemmille kuluille, mutta ei tarpeeksi vakuuttanut. Tulee varmaan kohta taas nettiautoon tai oli siitä eilen toinenkin kysellyt. Tai voi myös olla, että vaihtavat tuulilasin ennen jatkomyyntejä.

Päältä päin kuitenkin siisti tai yksi naarmuinen lommo tankinluukun yläpuolella. Ulkoväri oli melkeinpä hienompi vielä luonnossa ja vanteet juuri sopivat. Talvikitkat eivät ehkä enää parhaimmat ja hyvin outoa merkkiä.

FinPat
Viestit: 8450
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 08:52
hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:25
Kas, samat havainnot, kuin omalla Stelvion koeajollani kevättalvella. Eri auto oli kuitenkin kyseessä.
Eli se voikin olla, että koeajamani yksilö menikin kuten kuului ja odotukset vain oli liian korkealla. Tuossa tosin hämää itseäni, että jaggen versio pienemmällä teholla tuntui pirteämmältä ja halukkaammalta menemään. Teitkö kuitenkin kaupat ja jos teit, niin paraniko kulku ja voisi johtua Maunu mainitsemasta syystä?
Kyllä 210hp diesel ainakin oman persukseni alla tuntui ihan siltä kuin pitääkin. Vajaa akku vaikuttaa kyllä yllättävän paljon jopa kaasupolkimen vasteeseen. Ja vähän kaikkeen muuhunkin.

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Jos tulee uudelleen myyntiin niin täytyy varmaan käydä koeajamassa, kun ei ole kokemusta Stelviosta millään koneella. Saisi tuntumaa miltä mainitsemasi nuhaisuus tuntuu.

Gusse
Viestit: 973
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

sataviisviis kirjoitti:
19 Kesä 2024, 13:56
Jos tulee uudelleen myyntiin niin täytyy varmaan käydä koeajamassa, kun ei ole kokemusta Stelviosta millään koneella. Saisi tuntumaa miltä mainitsemasi nuhaisuus tuntuu.
Siinä sen on takaisin https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14351146

On fyysisesti Tuusulassa tai ainakin oli eilen. Kerro sitten miltä vaikutti.

Avatar
hjpp
Viestit: 2006
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 08:52
hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:25
Kas, samat havainnot, kuin omalla Stelvion koeajollani kevättalvella. Eri auto oli kuitenkin kyseessä.
Eli se voikin olla, että koeajamani yksilö menikin kuten kuului ja odotukset vain oli liian korkealla. Tuossa tosin hämää itseäni, että jaggen versio pienemmällä teholla tuntui pirteämmältä ja halukkaammalta menemään. Teitkö kuitenkin kaupat ja jos teit, niin paraniko kulku ja voisi johtua Maunu mainitsemasta syystä?
Olisin varmaan tehnyt, mutta myyjä lupasi soittaa tarjouksen, kun saa sen aikaisemsi. Ei soittanut ja auto hävisi myynnistä.

Vertailin aiemmin Stelvioita samantehoiseen Breraan. Kävin Breralla katsastuksessa viime viikolla ja nokia polkaistessa tein jonkinlaisen mittauksen 0-108 km/h välillä. Käsiajalla meni lähemmäs seitsemää kuin luvattua lähes kahdeksaa sekuntia eli olisi pitänyt aika Stelviolta tuntua. No Stelvio lähti kuin nivelvaivainen mummo rollaattorilla ylämäkeen.

FinPat
Viestit: 8450
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 19:45
No Stelvio lähti kuin nivelvaivainen mummo rollaattorilla ylämäkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=7DQo5dr8NCc

6.7s 0-100km/h

Tuosta videosta ei näy kuinka paljon alamäkeä oli jne.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 19:45
Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 08:52
hjpp kirjoitti:
19 Kesä 2024, 00:25
Kas, samat havainnot, kuin omalla Stelvion koeajollani kevättalvella. Eri auto oli kuitenkin kyseessä.
Eli se voikin olla, että koeajamani yksilö menikin kuten kuului ja odotukset vain oli liian korkealla. Tuossa tosin hämää itseäni, että jaggen versio pienemmällä teholla tuntui pirteämmältä ja halukkaammalta menemään. Teitkö kuitenkin kaupat ja jos teit, niin paraniko kulku ja voisi johtua Maunu mainitsemasta syystä?
Olisin varmaan tehnyt, mutta myyjä lupasi soittaa tarjouksen, kun saa sen aikaisemsi. Ei soittanut ja auto hävisi myynnistä.

Vertailin aiemmin Stelvioita samantehoiseen Breraan. Kävin Breralla katsastuksessa viime viikolla ja nokia polkaistessa tein jonkinlaisen mittauksen 0-108 km/h välillä. Käsiajalla meni lähemmäs seitsemää kuin luvattua lähes kahdeksaa sekuntia eli olisi pitänyt aika Stelviolta tuntua. No Stelvio lähti kuin nivelvaivainen mummo rollaattorilla ylämäkeen.
Varttiysejä eri konfiguraatioilla ponnistelleena kyllä Stelvio/Giulia on oleellisesti vikkelämpi. Brera lienee aika samaa kuin 159. Käsiajalla pulska pelkääjän kellotti lihavalle kuskille viisipisteviisi paikaltaan sadan kilometrin tuntivauhtiin. Tietty tiptop bensanelikolle maltillisilla kilsoilla, mutta tuo tuntuu aivan hemmetisti nopeammalta kuin esim 159 aussiveekuusi. Ja manuaali diesel Giulia ihan julmetusti vikkelämpi kuin rivineljä varttiysi. Jotain feelua on nyt kyllä.

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Gusse kirjoitti:
19 Kesä 2024, 15:14
sataviisviis kirjoitti:
19 Kesä 2024, 13:56
Jos tulee uudelleen myyntiin niin täytyy varmaan käydä koeajamassa, kun ei ole kokemusta Stelviosta millään koneella. Saisi tuntumaa miltä mainitsemasi nuhaisuus tuntuu.
Siinä sen on takaisin https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14351146

On fyysisesti Tuusulassa tai ainakin oli eilen. Kerro sitten miltä vaikutti.
Tarpeeksi kun kuhnailee niin säästyy rahat. Oli taas hävinnyt nettiautosta, just kun ajattelin huomenna mennä katsomaan.

jpr
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jpr »

Hei, nyt näyttää siis käytettyä Stelvion dieseliä saavan jo 30 kiloeuron hintatasolla. Mutta osaatteko kokeneemmat sanoa että onko jossakin vuosimallien 18-21 välisissä malleissa tullut sellaisia merkittäviä muutoksia Stelvioon, että kannattaisi huomioida ostaessa?

jpr
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jpr »

jpr kirjoitti:
14 Heinä 2024, 14:09
Hei, nyt näyttää siis käytettyä Stelvion dieseliä saavan jo 30 kiloeuron hintatasolla. Mutta osaatteko kokeneemmat sanoa että onko jossakin vuosimallien 18-21 välisissä malleissa tullut sellaisia merkittäviä muutoksia Stelvioon, että kannattaisi huomioida ostaessa?

Kuikkaa
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Saakos Stelviosta koodattua tuon takapyyhkimen pois käytöstä sillä tavalla että sateella kun laittaa pakin päälle, niin ei alkaisi takalasia pyyhkimään automaattisesti?

KL
Viestit: 244
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja KL »

Kuikkaa en osaa auttaa mutta kiinnostaisi vinkit mukavuuspainotteisten kesärenkaiden hankintaan Stelvioon. Jonkun puoliso oli kuvauttanutkin itsensä lähinnä liian hyvien kesärenkaiden takia, kun haulla yritin etsiä. :-D

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

KL kirjoitti:
01 Elo 2024, 18:47
Kuikkaa en osaa auttaa mutta kiinnostaisi vinkit mukavuuspainotteisten kesärenkaiden hankintaan Stelvioon. Jonkun puoliso oli kuvauttanutkin itsensä lähinnä liian hyvien kesärenkaiden takia, kun haulla yritin etsiä. :-D
Michelinit on olleet lähellä sydäntä viimeiset ajat. Omissa alkuperäisissä Misukoissa pintaa hur såm helveten, kun vasta 50 kiloa rullattu autolla, mutta ajattelin Crossclimatea sitten kun uusimisen hetki tulee - toimi ainakin kolmossarjan nelikon alla hienosti. Mukavuus ja hiljaisuus oli silloinkin kriteerit (Bemarin f-sarjan farkku on kauhee peltiämpäri helisemään sisältä).

Avatar
Maunu
Viestit: 3624
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on 19" Michelin Sport Pilot SUV renkaat. En muista oliko 4:set vai 5:set. Tulivat auton mukana erittäin vähän ajettuna.
Viime kesä tuli niiden kanssa ajettua. Ovat hiljaiset ja mukavat ajaa.

Nyt alla on 18" Good Year Ice Artic 4x4 SUV renkaat, josta on nypitty nastat pois. Nämäkin tulivat auton mukana, mutta kun yksi pari oli talvikelvotonta, niin päätin sitten nyppiä about 800 nastaa irti. Ihan mukavasti nämäkin ovat toimineet. Vähän äänekkäämmät kuin misukat.

Toisaalta oma Stelvio on traktorin moottorilla, joten äänimaailma ei ole muutenkaan mikään ihanteellinen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Kuikkaa
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Minulla on annettuna jotkut 19” Minerva Ecospeed 2set. Oikein mukavat ja hiljaiset, mitään tietoa ei vielä ole kuinka nopeasti kuluvat.

Muutenkin tuosta äänimaailmasta, ihmeellisen paljon sateella vesisuhinat kuuluvat sisälle 🧐
Ero on melkomoinen kuivaan keliin verrattuna.

jmhelm
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Tammi 2014, 13:08
Car(s): Ex 166 2.0 TS & 159 2.0 JTDm
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmhelm »

Eräs tuttava vanhempi herrasmies harkitsee vakavasti Stelvion hankkimista. Bensamalli mielessä. Onko arvon foorumilaisilla tietoa tämän (linkki alla) yksilön historiasta? Ilmeisesti tuontiauto. Onko noilla kilometreillä huomioitavaa, esim Multiair-yksikkö saattaisi olla jo vaihdettu/ajankohtainen pian?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14343998

jmi
Viestit: 1630
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmhelm kirjoitti:
08 Elo 2024, 18:52
Eräs tuttava vanhempi herrasmies harkitsee vakavasti Stelvion hankkimista. Bensamalli mielessä. Onko arvon foorumilaisilla tietoa tämän (linkki alla) yksilön historiasta? Ilmeisesti tuontiauto. Onko noilla kilometreillä huomioitavaa, esim Multiair-yksikkö saattaisi olla jo vaihdettu/ajankohtainen pian?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14343998
Noilla kilometreillä voi olla jo lähes mitä tahansa vikaa. Omassani ei ole viiden vuoden aikana hajonnut muuta merkittävää kuin multiair, mutta kyllä se tuossa varmaan on jo vaihdettu. Mutta voihan se vaihdettukin multiair myöskin hajota. Multiairin käyntihäiriöt tulevat parhaiten esille talvella kylmäkäynnistyksessä.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

jmhelm kirjoitti:
08 Elo 2024, 18:52
Eräs tuttava vanhempi herrasmies harkitsee vakavasti Stelvion hankkimista. Bensamalli mielessä. Onko arvon foorumilaisilla tietoa tämän (linkki alla) yksilön historiasta? Ilmeisesti tuontiauto. Onko noilla kilometreillä huomioitavaa, esim Multiair-yksikkö saattaisi olla jo vaihdettu/ajankohtainen pian?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14343998
Tuttavan kannattaa lopettaa harkinta. Stelvio kaupasta alle ja ajoon! Alfa Romeo on 7 auton otannalla tismalleen kuten muutkin merkit - Hajoaa joskus, useimmiten ei. Jos näyttää hyvin pidetyltä ja on teknisesti koeajolla vakaa, niin erinomainen valinta. Kaikki muut valinnat ovat huonompia tuohon hintaan!

Avatar
Cotzy
Viestit: 1147
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

lerppu kirjoitti:
09 Elo 2024, 09:52
jmhelm kirjoitti:
08 Elo 2024, 18:52
Eräs tuttava vanhempi herrasmies harkitsee vakavasti Stelvion hankkimista. Bensamalli mielessä. Onko arvon foorumilaisilla tietoa tämän (linkki alla) yksilön historiasta? Ilmeisesti tuontiauto. Onko noilla kilometreillä huomioitavaa, esim Multiair-yksikkö saattaisi olla jo vaihdettu/ajankohtainen pian?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/14343998
Tuttavan kannattaa lopettaa harkinta. Stelvio kaupasta alle ja ajoon! Alfa Romeo on 7 auton otannalla tismalleen kuten muutkin merkit - Hajoaa joskus, useimmiten ei. Jos näyttää hyvin pidetyltä ja on teknisesti koeajolla vakaa, niin erinomainen valinta. Kaikki muut valinnat ovat huonompia tuohon hintaan!
Joo, huoltokirja ja kuittinippu kannattaa käydä läpi ja katsoa onko vielä vaihdettu multiair, turbo, takaiskarit, polttoainepumppu ja ZF:ään öljyt. Ja monennet jarrut ja akku on menossa. Mutta jos on säännöllisesti huollettu ja siisti yksilö, ei kun ajoon vaan. Kun kyseessä on liikkeen myymä yksilö, saa tuohon vielä takuuta. Korroosion ja sähköjen kanssa ei pitäisi olla ongelmia, jos Stelviosta huolta pidetty ohjelman mukaan.
Ei tuohon rahaan saa mitään yhtä maukasta ja tyylikästä all-rounderia, mikä näyttää edelleen tuoreelta tuon ikäisenä.

Vähän kannattaa tingata tai kaivaa säästöjä toisten vanteiden hankkimiseksi, jos tulee vain yksillä pyörillä + talvirenkailla.
Ja kurkata sinne perän alle, jos siellä silti olisi se tehdasasenteinen peräkoukku piilossa.

Cotzy

FinPat
Viestit: 8450
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmhelm kirjoitti:
08 Elo 2024, 18:52
Multiair-yksikkö saattaisi olla jo vaihdettu/ajankohtainen pian?
Tuohon on helppo matemaattinen kaava C = B - A jossa:

A = Multiair -yksikön vaihdon hinta (Esim. ET AutoTech on tehnyt 1 700€ hintaan ja Eeron pajan työnjälki niin Alfa kuin Porsche foorumien kommenttien pohjalta on erittäin hyvä.)
B = Auton pyyntihinta
C = Autosta tarjottava hinta

Ja Stelvio kannattaa käydä koeajamassa, nopea ja tarkka ohjaus hieman korkeammassa autossa ei ole kaikkien mieleen. Varsinkin jos on tottunut nykytrendin mukaisiin täysin tunnottomiin paikasta A paikkaan B kuljettimiin. Niille taas jotka pitävät siitä että tietää missä eturenkaat kulkevat Stelvio on loistava valinta.

Kuikkaa
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Muistanko oikein että olikos tuossa pieni mahdollisuus että -17 malliseen ei mmi päivitys mene heittämällä?
Koeajaa kannattaa että tuntee ohjauksen, äänimaailman ja että sopiiko tuo telttajakkara kuskille tai matkustajalle.
Mutta joo, paljon on autoa tuohon rahaan.
Juuri tuo yksilö on ehkä vähän paljon ajettu, mutta kun tarjonta on mitä on niin niitä ostetaan mitä tarjolla on.
Ei Ruotsista eikä Saksasta saa tuolla hinnalla juuri mitään.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Nyt kun on käynyt umpiselväksi, että Stelviota ei näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa tule vaihdettua pois, niin ylläpitoa täytyy tarkastella pidemmän aikavälin tulokulmalla. Sitä silmälläpitäen kilauttelin Auto Milanoon ja tilasin levyt ja palat joka nurkkaan parempaa pysähtymistä varten! Ruuhkaa oli pajalla sen verran, että meni puoleenväliin seuraavaa kuukautta, kai tuo nyt vielä noilla vanhoilla pysäyttimillä sen aikaa stoppaa... Auto täyttää joulukuussa 6 vuotta ja kilsoja on nyt 52tkm, niin ajattelin että nuo kun uusii, niin menee jarrut sitten toiset 6 vuotta ja viiskymppiä. Josko silloin vaihto olisi ajankohtainen? Kun ei tuosta nyt kai ihan puhtaaksi harrastekulkineeksi ole... Toki poika alkaa tuolloin olemaan ajokortti-iän kynnyksellä, josko Stelvion laittaisi suoraan jälkikasvulle! Mutta takaisin tähän päivään, ei tuossa nyt muuta ihan heti tule mieleen kuin huoltoja kalenterin mukaan (ja tietty nyt noi jarrut). Renkaissakin on vielä pintaa, mutta toki talvitassut voi olla kohta liukkaat, kun kitkarenkaalla mennään ja ikää on aika paljon. Katsotaan nyt vielä, mutta ei kai tuo väärin olisi ainakin noita kylmän kauden kumeja laittaa uusiksi... Infotainmentin voisi kyllä myös päivittää, mutta ehkä ei tähän hintaan ainakaan; https://shop2.eng-custom.com/en/oem-spa ... de-benzina - tietääkö raati mistä löytyisi parempaa hinta-laatua?

FinPat
Viestit: 8450
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
23 Elo 2024, 12:16
Sitä silmälläpitäen kilauttelin Auto Milanoon ja tilasin levyt ja palat joka nurkkaan parempaa pysähtymistä varten! Ruuhkaa oli pajalla
Come on, lerppu! Kyllähän sitä nyt miehellä pitää olla rautaa rajalla.

Kuva

Pinosta puutuu vielä Rouvan pikku DS3:n pikku levyt jotka vaihdan... kunhan kerkeän. Lasten Jaggen levyt ovat jo ehtineet RomuRoopen matkaan.

Kuikkaa
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Touko 2024, 15:29
Car(s): Stelvio super

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Kuikkaa »

Madness autoworksilla oli jokin mmi upgrade, mut en tiedä miksi en sitä mut löydä

JanV
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kirjoitus hävis. Uusikaa nyt hyvät kolleegat tää forumin serti jo

Lyhennetty versio ku ei jaksa kirjoittaa uusiks

Eng custom tuote on oem 8.8 näyttö + mittaristo + jotain muuta. Ihan oem kamaa
Oem 8.8 näyttö kannattaa vaihtaa varsinkin jos on toi 6.6:nen tai jos on niitä alkupään näyttöjä jossa se muovi halkeilee. Sen hinta on joku reilu tonnin.
Halvemmista vaihtoehdoista kiinalainen android 10.x jos hyväksyy pienet kiinalaisuudet niin vissiin ihan ok vaihtoehto.

MeSoma
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Komppaan kolleegaa.
Kertakaikkiaan raivostuttavaa, kun kertaalleen kirjoitettu pitempi teksti häviää kun yrität esikatsella tai julkaista sen.
Ainoastaan silloin kun kirjaudut sisään Koti etusivulla ja sen jälkeen siirryt viestiketjuun kommentoimaan, niin useimmiten lähetys onnistuu ensimmäisellä yrittämällä, eikä silloinkaan aina…
Eli kopion olen alkanut nykyään ottaa ennen ensimmäistä lähetysyritystä, sen verran arpomiseksi kun on mennyt.

lerppu
Viestit: 6309
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
23 Elo 2024, 16:16
lerppu kirjoitti:
23 Elo 2024, 12:16
Sitä silmälläpitäen kilauttelin Auto Milanoon ja tilasin levyt ja palat joka nurkkaan parempaa pysähtymistä varten! Ruuhkaa oli pajalla
Come on, lerppu! Kyllähän sitä nyt miehellä pitää olla rautaa rajalla.

Kuva

Pinosta puutuu vielä Rouvan pikku DS3:n pikku levyt jotka vaihdan... kunhan kerkeän. Lasten Jaggen levyt ovat jo ehtineet RomuRoopen matkaan.
Pyydän anteeksi marjanpoimijan asennetta tämän suhteen. Laiskuus on vahva osa luonnettani.

Vastaa Viestiin