Multiair-jauhantaa
Valvoja: Moderators
- Smiik
- Viestit: 236
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Multiair-jauhantaa
Omassa Stelviossa en kyllä ole nähnyt ikinä kolmea palkkia enempää, edes kesällä. Mitään hirveää runtua se kyllä ei ole saanutkaan. Mutta ainakin viime talvena kylmimpinä päivinä jäi vielä kahteen palkkiin usein, jos ajoa oli vain 20-30 km kerrallaan. Viimasuojan kun askarteli maskiin niin alkoi kolme palkkia tulla useammin. Ei kai noiden öljylämpöjen kanssa ole edes samanlaista "normaalia" kuin jäähdytysnesteen kanssa? Vaihtelua on varmaan enemmän kuitenkin, nestejäähdytys termareineen lienee tarkemmin säädelty. Multiairissahan on ilmeisesti kuitenkin se oma lämpöanturi öljylle, jonka perusteella laskee viskositeettia ja sitä kautta ohjaa solenoidien toimintaa(?), jos noista videoista oikein ymmärsin.
Re: Multiair-jauhantaa
Omassa giuliassa tuo neljä palkkia vaatii kyllä varsin lämpimän päivän ja kovaa ajoa. Jollain helteiselle ratapäivällä oon saanut jopa viisi pykälä mittariin. Kolme palkkia on se "normaali" lämpötila jonka jälkeen yleensä kytken dynamicin päälle.
Re: Multiair-jauhantaa
Lueskelin tuota viewtopic.php?f=1&t=39641 ja tuli tuosta mieleen et miten noissa Jaguareissa on tuo Multiair toiminut? Ingeniumeissahan tuo on lisenssillä ostettuna, mut noiden kanta taitaa olla vielä ohuempi kuin näiden Alfojen kun Jaget on järjestään kaikki tupaöljykoneita?
- mutt
- Viestit: 5802
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Multiair-jauhantaa
Ainakin tämän sivun perusteella Ingeniumin ongelmat ovat ihan muualla, kuin venttiilikoneistossa:
https://4x4-specialists.com/ingenium-en ... solutions/
https://4x4-specialists.com/ingenium-en ... solutions/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- matti_vuorio
- Viestit: 1561
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Multiair-jauhantaa
Tuolta oli pakko nostaa esiin nämä kaksi AJ200 -moottoria. Ensimmäinen on melko pitkälle samoilla lukemilla kuin Veloce. Toinen on sitten se moottori, jonka tekemiseen Alfalla ei riittänyt uskallusta. Se on myös se moottori, jonka puute näkyy 2020 -luvun myyntilukemissa.
1,997 cc (121.9 cu in)
221 kW (300 PS) @ 5,500
400 N⋅m (295 lb⋅ft) @ 1,500 – 4,000
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain
1,997 cc (121.9 cu in)
297 kW (404 PS)
640 N⋅m (472 lb⋅ft)
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain, PHEV (P400e)
1,997 cc (121.9 cu in)
221 kW (300 PS) @ 5,500
400 N⋅m (295 lb⋅ft) @ 1,500 – 4,000
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain
1,997 cc (121.9 cu in)
297 kW (404 PS)
640 N⋅m (472 lb⋅ft)
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain, PHEV (P400e)
Re: Multiair-jauhantaa
Tuosta jälkimmäisestä 85 kW on sähköä, ja tuota vastaavan saa kyllä Stellantiksen valikoimasta mm. Maserati Ghibliin, Grecaleen ja useampaan Jeepiin, joskin heikommalla sähkömoottorilla ja pienemmällä akulla.matti_vuorio kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 17:22Tuolta oli pakko nostaa esiin nämä kaksi AJ200 -moottoria. Ensimmäinen on melko pitkälle samoilla lukemilla kuin Veloce. Toinen on sitten se moottori, jonka tekemiseen Alfalla ei riittänyt uskallusta. Se on myös se moottori, jonka puute näkyy 2020 -luvun myyntilukemissa.
1,997 cc (121.9 cu in)
221 kW (300 PS) @ 5,500
400 N⋅m (295 lb⋅ft) @ 1,500 – 4,000
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain
1,997 cc (121.9 cu in)
297 kW (404 PS)
640 N⋅m (472 lb⋅ft)
DOHC I4, Twin-Scroll Turbochargers, electrohydraulic valvetrain, PHEV (P400e)
Todennäköisesti näihin pienempiin ei vain ole mahtunut isompaa akupakettia josta tuon isomman sähkötehon olisi ottanut irti, kun tuota JLR 400e:tä on saatavissa lähinnä vain Land Rovereissa.