Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tritonus
Viestit: 250
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Dfin kirjoitti:
04 Joulu 2024, 11:13
Ongelmasta seuraavaan, oman yksilön kokemaan talvikankeuteen.

Ilmeisesti ulkokahvan vetämä vaijeri haluaa nyt pysyä ”auki” asennossa kun oven lukko ei halua sulkeutua kiinni vetäessä. Kosteutta väärässä paikassa -> jäätyminen?
Takaovien kanssa tätä samaa, mutta vaatii omassa yksilössä sen parikymppiä pakkasta. Tuosta päätelly, että kyse on kankeasta rasvasta jossakin lukkomekanismissa. Lämpöä lukon kohdalle niin ovi menee kiinni, toki ärsyttävä ylimääräinen askar, vallankin työaamuna.

Nyt kun nää kelit muuttu talvisimmiksi näitä pikku juttuja tulee ilmi. Liisterimäisen rännän jälkeen tullut pakkanen laittoi taas mittarilla pohtimaan kuinka paljon voimaa tankin luukulle uskaltaa antaa.

Dfin
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Joo, ikävän tästä tekee lähinnä se että vaikuttaa kuskin ovessa ainoastaan :D jähmeä rasva on tällä hetkellä omakin veikkaus.

T-Pie
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Takaikkunan lämmitin ei toimi. Peilien lämmitys toimii. Kun lämmityksen laittaa päälle, takalasinpyyhin alkaa pyyhkimään. Muutenkin se temppuilee kun omasta kytkimestä käyttää, pysähtyy mihin sattuu vaikka johdot on korjattu. On outoa.

Avatar
TeroV.
Viestit: 547
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

T-Pie kirjoitti:
06 Joulu 2024, 16:54
Takaikkunan lämmitin ei toimi. Peilien lämmitys toimii. Kun lämmityksen laittaa päälle, takalasinpyyhin alkaa pyyhkimään. Muutenkin se temppuilee kun omasta kytkimestä käyttää, pysähtyy mihin sattuu vaikka johdot on korjattu. On outoa.
Kannattaa lukaista tämä ketju läpi:

viewtopic.php?f=1&t=40406

T-Pie
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Olipa siellä täyttä asiaa. Vaan silti jäi kummastuttamaan miksi pyyhin menee päälle takalasinlämmittimen painikkeesta.

TurboJ
Viestit: 375
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Pyyhkimet voivat mennä päälle myös ihan kokonaan itsestään silloin kun noissa juotoksissa on vikaa. Siten ei yhtään yllätä jos ne menevät päälle käytettäessä jotain muuta kytkintä.

Dfin
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

https://www.is.fi/autot/art-2000010860880.html

Nyt on onnistuttu saamaan multiairin heikkoudelle näkyvyyttä. Yllättävää kyllä ongelma ei tässä yhteydessä ollut multiairissa, vaan sattumalta rikkoutuneessa sytytystulpassa :-D Aika harvinainen tapahtuma ja täysin sattuman kauppaa, että oli nyt sitten multiair-koneessa tapahtunut :roll:

Gusse
Viestit: 954
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Ja hauskasti kuvassa on Giulietta vaikka ilmeisesti kyseessä oli Fiatin nokalla ollut multiair :-D

Joe Cool
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Loka 2024, 13:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Joe Cool kirjoitti:
20 Marras 2024, 01:03
Dfin kirjoitti:
19 Marras 2024, 14:07
Itsellä nämä viimasuojat nyt kiinni:
https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-30914

-Ma-suodatin on ylemmän jakopäänkopan alla, pari kopan ruuvia auki ja sen jälkeen saa yhdellä pyöräytyksellä itse filtterin pihalle. Tuosta linkkiä hyviin kuviin: https://www.alfaowner.com/threads/chang ... t.1194107/

Lisäksi huohotinpurkkiin on helppo kurkkaista ja tarvittaessa putsata, erityisesti lyhyttä matkaa ajaneilla saattaa kertyä kosteutta ja syntyä majoneesia sinne. Huohotinpurkin päällikannen (pyöreä) saa irti vaikka auton omaa avainta hyödyntäen, kun vaan ei halkaise. :-D
Kiitos, tässä oli hyviä vinkkejä. Tyttären ajot ovat lyhyitä 10 km työmatkoja, mutta auto on kuitenkin siellä peltipurkkitallissa suojassa ja sähkö seinässä.

Mutta huohotin tosiaan kannattaa lyhyiden matkojen takia putsata ja suodatin tarkistaa ja katsoa huoltohistoriasta, mitä edellinen omistaja on sille suodattimelle tehnyt vai onko mitään.
Päivitystä tähän. Auton fiksattiin kynnyksen etukulmien maalit ja asennettiin roiskeläpät (autodocilta jollain tapaa merkkikohtaiset). Maalifirma skannasi bensakorkin kannesta ja väri osui käsittämättömän hyvin kohdalleen.

MA filtteri putsattiin, kun uutta ei äkkiä google löytänyt muuten kuin Euroopasta tilaamalla. Huoltohistoriassa ei ollut mitään mainintaa sen vaihdosta tai putsauksesta. Olihan siellä likaa jonkin verran, mutta lähti bräkleenillä ja paineilmalla. Sinistä lukitetta reilusti ja kevyellä rannemomentilla kiinni.

Huohottimen kotelo oli niin täynnä limaa ja vettä lirisi suoraan ihan norona. En viitsinyt aloittaa putsausta, vaan hain Moronetista uuden orggiksen suoraan hyllystä 109e. Pitää se vanha availla ja putsailla rauhassa sitten. Pitäisiko se aueta siitä reunan kolosta varovasti vääntämällä, vai pitääkö niitä lukituskynsiä painella sisään?

Mutta nyt on auto talvikunnossa ja tytär on siihen ollut erittäin tyytyväinen reilun 1000 km nyt ajettuaan.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Auto tulossa perjantaina niin alustavasti täytyy jo kysellä että miten 2011 malliin saa helpoiten yhdistettyä iPhonen Spotifyn käyttöä varten? Onko vakiona joku portti toimiva vai täytyykö hankkia joku bluetooth-boksi johonkin?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 580
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Hanskalokerosta löytyy USB-liitin. Itse olen kokenut sen kaikista helpoimmaksi ja varmimmaksi, vaikkakin vanhanaikaiseksi tavaksi toistaa sisältöä puhelimelta. Samalla hoituu luurin latauskin, langattomasta latauksesta kun ei ollut tuolloin reilut 10 v sitten vielä tietoakaan.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kyllä se USB-liitin on paras itselleni ollut. Äänenlaatu parempi kuin BT ja juurikin se lataus samalla. Kaikissa alkuperäissoittimissa ei vain tunnu tuo USB osaavan musiikin streamausta vaan haluaisi jonkun usb-tikun.. Hyvä homma jos Alfa tuon osaa.

Avatar
tritonus
Viestit: 250
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Heeetki, soittaako muka piuhalla hanskalokeron USB:n kautta?
Kun mä olen ton mielestäni kokeillu ja ei se kyllä mitään soittanu puhelimesta, ainoastaan muistitikulta osas lukea mp3:t.

Olen ollu kenties virheellisesti käsityksessä, että Blue n Me soittaisi puhelinta vain sen erillisen BT-kikkareen kautta.

Mut mitä täällä pelkästään hämmästelemään, tarttee kokeilla heti kohta uusiksi kun töistä lähtee.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1556
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Eikö se vaadi tämän siihen väliin?

https://www.amazon.nl/-/en/Original-Med ... B004KLCHP6

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 580
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Mulla on molemmissa Giuliettoissa toiminut ihan pelkällä kaapelilla. Eroina autojen välillä se, että vanhemmasta puuttui AUX kokonaan, uudemmasta se löytyy USB:n vierestä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11639
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mitään Giuliettan audiopuolesta tietämättä, niissä saattaa olla vuosimalli/varustelu/yms/tms/jne -kohtaisia eroja autojen välillä. Kannustan kokeilemaan niin tietää toimiiko omassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Dfin
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Mulla ollut molemmissa ekan vuosimallin giuliettoissa tuo usb-paikka mutta tunnistaa ainoastaan ipodit yms. laitteet, joissa massamuistissa musiikkikirjasto.

Itse laitoin omaani bluemusic bluetoothadapterin, jonka asensi noin 5minuutissa ja äänenlaatu on kohdallaan siihen nähden mihin tuo vakiojärjestelmä pystyy. Kiva juttu myös, että ainakin tuoreella iphonella pystyy olemaan paritettuna myös blue & me jolloin puhelut puskee läpi sitä kautta.

Gusse
Viestit: 954
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

tritonus kirjoitti:
17 Joulu 2024, 15:10
Heeetki, soittaako muka piuhalla hanskalokeron USB:n kautta?
Kun mä olen ton mielestäni kokeillu ja ei se kyllä mitään soittanu puhelimesta, ainoastaan muistitikulta osas lukea mp3:t.

Olen ollu kenties virheellisesti käsityksessä, että Blue n Me soittaisi puhelinta vain sen erillisen BT-kikkareen kautta.

Mut mitä täällä pelkästään hämmästelemään, tarttee kokeilla heti kohta uusiksi kun töistä lähtee.
Minulla toimi aikanaan -11 mallissa nätisti spotify iphonesta piuhalla. Sitä pystyi jopa ohjaamaan ihan ratin napeilla ja näytti näytöllä tietojakin.

Avatar
tritonus
Viestit: 250
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Testasin. Toimihan se, musiikki soi. Iphone ja Youtube Music.
Näytölle ei tullu mitään tietoja. Rattinappeja en sit edes kokeillu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15128
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

iPhonen kanssa toimii.
Samoin jonkun Windows phonen.

Androidilla tough luck.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

USB johdolla lähti toimimaan kun otti akun hetkeksi irti. Ennen sitä ei löytänyt liitettyä puhelinta.

Avatar
EdotL
Viestit: 918
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kuskinpuolen xenoni punertaa siihen malliin, että vaihto on ajankohtainen. Mites hankala homma tämä on? Jos on ongelmitta tehnyt polttimonvaihdon lukuisia kertoja varttikutoseen, niin onko tarpeeksi kokemuspisteitä? Vai otanko suosiolla umpion irti ja teen homman pöydällä? Ja onko jotain muuta, mitä vaihdossa on hyvä ottaa huomioon?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 580
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Ota suosiolla umpio irti, se ei ole ollenkaan paha homma. Xenonin polttimo on vähän hankalampi vaihtaa kuin halogeeni, koska kannassa ei ole halogeenin tyylistä jousikiinnikettä, vaan muovinen kaulaosa jonka ainakin itse koin todella ärsyttäväksi. En saanut millään kunnon otetta kun umpio oli paikallaan, vaikka omistankin pienet kädet ja sormet.

156:n xenonit olen vaihtanut umpio paikallaan, vei kyllä aikaa jonkun verran mutta onnistui. Hankalinta oli nimenomaan tuon muovisen kaulan paikalleen saaminen oikeassa asennossa, josta sitä täytyy edelleen pyöräyttää myötäpäivään että polttimo lukittuu paikalleen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15128
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Miksi se umpio pitäis irrottaa?

Giuliettaan Xenonin vaihto on noin puolen minuutin työ (josta suurin aika meni taistella se pirun kierrettävä luukku auki) :shock:
159:iin oli vielä helpompi, kun tilaa on ihan vähän lisää.

Ja molemmissa näissä autoissa Bi-xenoneissahan on D1s-polttimot, eli oliko tuon kiinnityksessä sitäkään vähää ihmeellistä.

- Suojakansi pois
- Piuha irti (pitäisi yltää ottamaan myöhemminkin)
- Sitten muistaakseni vastapäivään pieni kierto ja vedä ulos
Tuossa ei tainnut olla edes mitään varsinaista kiinnitysrautaakaan tai mitään.

Joku, kenellä nyt sattuu Bi-Xenon 159 tai GIulietta olemaan, voipi tarkistaa operaation, mut se ei todellakaan tuon kummoisempi homma ollut.

Avatar
EdotL
Viestit: 918
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kiitos ohjeista, Illemmalla ollaa viisaampia, että kumpi tapa oli helpompi. :)

Avatar
EdotL
Viestit: 918
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Acun metodille pisteet. 8)
Tämähän oli helpompi homma kuin odotin. Mutta oikealla puolella, sitten joskus kun sen aika koittaa, onkin enemmän hommaa. Kyseinen umpio on aikoinaan uusittu (Ricambi original) ja siinä on ballasti/ecu ruuvattuna tuon suojatulpan kohdalle. Pari ilmaputkea irrottamalla sekin voi onnistua paikallaan, mutta ensi vilkaisulla saattaa vaatia tuon umpion irroituksen.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 580
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Jep, tämä oli myös yksi syistä miksi otin itse umpion irti. Kuskin puolella taas akku on tiellä, sen saa tietysti helposti siirrettyä sivuun. Tuo oikean puolen umpiossa kiinni oleva palikka on muistaakseni LED-päiväajovalojen moduuli.

Varsinkin xenonit kannattaisi aina vaihtaa pareittain, muuten polttimojen välillä tuppaa olemaan värieroa. Uusi xenon-polttimo on lämpimämmän värinen ja muuttuu kylmemmäksi = sinisemmäksi ajan myötä. Lopullisen, valmistajan ilmoittaman värilämpötilan polttimo saavuttaa jopa vasta kymmenien käyttötuntien jälkeen. Ihan käyttöikänsä loppuvaiheessa muuttuu punertavaksi.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Giuliettan nyt sellasen neljä päivää omistaneena on nyt varmaan kaikki tyyppiviat joko korjattu tai vasta kohdattu. Eilen esimerkiksi kolvailtiin ne samat vastukset BMC:ltä mitä täälä on ohjeistettu ja sen jälkeen takapyyhkijä on toiminut niinkuin kuuluu. Tänään takaluukun johdoista takalasinlämmitin saatiin kuntoon.. Takaluukun avauskatkaisijalle vedettiin maa muualta ennenkuin johtosarjoja jaksettiin kaivaa esiin ja saatiin sekin toimimaan. Poikki sekin on varmaan johtosarjasta.. Ja tuossa ei todellakaan ole kaikki mitä on korjattu.

Pian alkaa olla otettu kiinni kaikki viat mitä on löytynyt ja pakko todeta että kyllä sitä vaan mielummin ruuvaa Alfaa kun Fordia…

Avatar
palkus
Viestit: 5543
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mandeprkl kirjoitti:
24 Joulu 2024, 01:23
Pian alkaa olla otettu kiinni kaikki viat mitä on löytynyt ja pakko todeta että kyllä sitä vaan mielummin ruuvaa Alfaa kun Fordia…
Kyllä sen foortin tai muun vastaavan kanssa elämä vain on helpompaa. Saapi ajaa hiekkarekan perässä, kun ei ne kiveniskut niin haittaa. Jos joku repsottaa niin repsottakoon. Ruostekukkaset vaan kuuluu asiaan ja joskus kun on pakko pestä, niin halvin pikapesu riittää. Konttorilta vikalista ja vain ne kuntoon, mistä hylky.
"puhun niin totta kuin osaan"

Lumlum
Viestit: 150
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

tritonus kirjoitti:
05 Joulu 2024, 22:05
Dfin kirjoitti:
04 Joulu 2024, 11:13
Ongelmasta seuraavaan, oman yksilön kokemaan talvikankeuteen.

Ilmeisesti ulkokahvan vetämä vaijeri haluaa nyt pysyä ”auki” asennossa kun oven lukko ei halua sulkeutua kiinni vetäessä. Kosteutta väärässä paikassa -> jäätyminen?
Takaovien kanssa tätä samaa, mutta vaatii omassa yksilössä sen parikymppiä pakkasta. Tuosta päätelly, että kyse on kankeasta rasvasta jossakin lukkomekanismissa. Lämpöä lukon kohdalle niin ovi menee kiinni, toki ärsyttävä ylimääräinen askar, vallankin työaamuna.

Nyt kun nää kelit muuttu talvisimmiksi näitä pikku juttuja tulee ilmi. Liisterimäisen rännän jälkeen tullut pakkanen laittoi taas mittarilla pohtimaan kuinka paljon voimaa tankin luukulle uskaltaa antaa.
Omassa yksilössä oli vasemmalla takaoven lukko totaalisesti jumissa autoa ostettaessa pari vuotta sitten, ei auennut sisältä tai ulkoa. Vaihtoivat lukkolaitteen kaupantekijäisiksi...

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Okei nyt ei aukea takaluukku enää mistään napista. :lol:

No lisää johtosarjojen korjaamista aika varmasti.. eiköhän se siitä narusta aukea kuitenkin.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mistäs kannattaa etsiä vasen lampun pesin? :mrgreen: Italia Ricambissa ainakin maksaa niin birusti.

Lumlum
Viestit: 150
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Mandeprkl kirjoitti:
28 Joulu 2024, 22:06
Mistäs kannattaa etsiä vasen lampun pesin? :mrgreen: Italia Ricambissa ainakin maksaa niin birusti.
Itse olen löytänyt kaksi kappaletta tämän foorumin Ostetaan-palstan kautta. Toisesta maksoin 80€ ja toisesta 100€. Molemmat käyttämättömiä alkuperäisosia. Marmorilta viime talvena olis ollut reilut 300€ se suutinosa ja pesurinkansi vielä 80€ lisää...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8719
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

EdotL kirjoitti:
22 Joulu 2024, 20:18
Acun metodille pisteet. 8)
Tämähän oli helpompi homma kuin odotin. Mutta oikealla puolella, sitten joskus kun sen aika koittaa, onkin enemmän hommaa. Kyseinen umpio on aikoinaan uusittu (Ricambi original) ja siinä on ballasti/ecu ruuvattuna tuon suojatulpan kohdalle. Pari ilmaputkea irrottamalla sekin voi onnistua paikallaan, mutta ensi vilkaisulla saattaa vaatia tuon umpion irroituksen.
Pyöräkotelosta sisälokasuoja irti ja on oikeallakin puolella kaikki olennainen käsillä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EdotL
Viestit: 918
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Alfissimo kirjoitti:
29 Joulu 2024, 23:48
Pyöräkotelosta sisälokasuoja irti ja on oikeallakin puolella kaikki olennainen käsillä.
Tämäpä hyvä tieto, kiitos.

Tietääkö muuten joku minkä kokoinen vararengas kuuluu tällaiseen Bremboilla varustettuun Giuliettaan? Viikonlopun tapahtumien jälkeen totesin, että lienee aiheellista hommata sellainen. Onko se kenties 125/80 R17 ja vanteen ET 25?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1566
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Osaako joku sanoa saako lampunpesimen vaihdettua puskuria irroittamatta esim sisälokasuojaa avaamalla tai alapuolelta pohjamuovia purkamalla? Eipä tuo puskurikaan taida kovin monella ruuvilla olla kiinni. Pitäisi viikonloppuna vaihtaa oikean puolen pesuri.

Avatar
tritonus
Viestit: 250
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Mandeprkl kirjoitti:
30 Tammi 2025, 21:03
Osaako joku sanoa saako lampunpesimen vaihdettua puskuria irroittamatta esim sisälokasuojaa avaamalla tai alapuolelta pohjamuovia purkamalla? Eipä tuo puskurikaan taida kovin monella ruuvilla olla kiinni. Pitäisi viikonloppuna vaihtaa oikean puolen pesuri.
Se pesuri on, tai mulla ainakin oli, niiteillä kiinni ja ne piti porata auki. Muuten vaihto kenties onnistuiskin, mutta poraus voi jäädä tekemättä.
Se puskuri irtoaa tosi helposti. Ruuveja on toki avattavaksi n+1, mutta aika sutjakka homma noin muuten.

Vastaa Viestiin