Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 635
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Jes, pitää olla tarkkana tuon rasvan kanssa. tilasin nyt uudet tapit kun ei ne kymppiä enempää per puoli olleet. Hätäratkaisuna testasin toiselle puolelle sitä, että sorvasin kumiholkin osuuden tapista n. 0,5mm ohuemmaksi, jolloin liukuvastus oli pienempi. Tuntui ettei tuolla reijopatentilla enää jumittele, mutta eihän kumiosatkaan ole ikuisia joten menkööt nyt uusiksi...
932 937 955 955
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Mi.To
Onko kukaan koskaan käyttänyt MiTossa optiona ollutta navi radiota, jossa siis pääyksikössä näyttö. Lienee kosketusnäyttö? Onko se ihan täysin vanhentunut laite?
Onko modernien karttojen hankinta miten työlästä? SD kortti näyttää olevan karttasäilönä tai karttojen tuontimetodina.
Jotenkin alkuperäinen kiinnostaisi. Säilyisi rattinapitkin. Miinuksena (ehkä) modernien puhelimesta bt:lla soittojen jne itsestään selvyyksien puute.
Onko modernien karttojen hankinta miten työlästä? SD kortti näyttää olevan karttasäilönä tai karttojen tuontimetodina.
Jotenkin alkuperäinen kiinnostaisi. Säilyisi rattinapitkin. Miinuksena (ehkä) modernien puhelimesta bt:lla soittojen jne itsestään selvyyksien puute.
- Tommi
- Viestit: 669
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Tuosta versiosta ei tietoa, mutta kyllä jo -10 mallin MiTossa oli bt-yhteys puhelimeen tavallisen radion kanssa. Aika kankea versio, mutta kyllä sillä puhuttua sai.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Mi.To
Kyllä minullakin puhelin kiinni radiossa on, mutta en pidä sitä ikinä päällä. Todennäköisesti jos tuon uuden vaihtaisin kartta siinä vaan olisi päällä ja äänettömällä kuten muissa autoissa. Modernisoisi vähän sisustaa.
-
- Viestit: 635
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Itse mietin tuon orkkiksen hommaamista mutta päädyin tähän:
https://www.erisin.com/products/erisin- ... romeo-mito
On pelannut ihan mallikkaasti, radion kuuluvuus vaan on huonohko.
https://www.erisin.com/products/erisin- ... romeo-mito
On pelannut ihan mallikkaasti, radion kuuluvuus vaan on huonohko.
932 937 955 955
Re: Mi.To
Mitä arvelisitte viaksi seuraavasta: MiTo QV vm -12 alkoi pitää metallista kolinaa ja arvelivat sen huollossa johtuvan vetoakseleista, joissa oli kuulemma havaittavaa kulumaa, välystä tms. No vaihdatin ne kummatkin ja niin, että vaihdetuksi tuli kummatkin päät niissä. Autolla ajettu nyt 135000km (Jurillekin tiedoksi…
).
Mutta kolina, rämähtävä ääni, ei poistunut (ja nyt vaan lisääntynyt). Ääni kuuluu käännöksissä ja kiihdyttäessä sekä kumpareiden yli ajettua. Ei lainkaan aina noissa tilanteissa, mutta usein. Kun oikein varovasti ajelee, niin räminöitä tulee vähemmän. Pienillä vaihteilla ajaessa tulee selvästi enemmän. Moottoritiellä suoraa ajaessa ei ole mitään ongelmia (paitsi silloin tällöin kiihdyttäessä vähän kuuluu).
Mikähän voisi olla…?
Mutta kolina, rämähtävä ääni, ei poistunut (ja nyt vaan lisääntynyt). Ääni kuuluu käännöksissä ja kiihdyttäessä sekä kumpareiden yli ajettua. Ei lainkaan aina noissa tilanteissa, mutta usein. Kun oikein varovasti ajelee, niin räminöitä tulee vähemmän. Pienillä vaihteilla ajaessa tulee selvästi enemmän. Moottoritiellä suoraa ajaessa ei ole mitään ongelmia (paitsi silloin tällöin kiihdyttäessä vähän kuuluu).
Mikähän voisi olla…?
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Mi.To
Jotakin kallistuksenvakaajan suunnalla (sisältäen koiranluut) tai pakoputki pääsee liikkumaan liikaa ja osuu johonkin joka on korissa kiinni. Tuossa ne matalalla roikkuvat hedelmät poimittavaksi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4990
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mi.To
Mikäs on kokemuspohjaisesti QV vaihteistoon öljy jonka olette tunteneet että 1.vaihteen kytkeytyminen helpottuu? Tai mitä ette suosittele lainkaan.
Spider, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 620
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mi.To
Mulla on Castrol Transmax Manual FE 75W GL-4 ja sillä ei ainakaan ykkönen ole helppo. Taitaa se kyllä johtua kytkentähampaista, tai niiden tylppyydestä sekä synkrorenkaan liiasta tarraamisesta, kuin öljystä?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4990
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mi.To
Kiitos, tietysti otanta pieni mutta ehkä kokeilen jotain toista. Tuo kyllä oletettavasti ettei öljyllä voi paljoa asiaan vaikuttaa.
Itse mietin jos kokeilisi redline MTL, MT-LV 70W/75W tai MT-90
Redline öljyvalinnasta löysin Jeep Compass jossa oli C635 ja siellä oli tuo MT-LV 70W/75W. Tosin vuosimalli tais olla 2020 kohdin ja neliveto.
Itse mietin jos kokeilisi redline MTL, MT-LV 70W/75W tai MT-90
Redline öljyvalinnasta löysin Jeep Compass jossa oli C635 ja siellä oli tuo MT-LV 70W/75W. Tosin vuosimalli tais olla 2020 kohdin ja neliveto.
Spider, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 620
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mi.To
Tuohon vaihteistoon eper näytti synkrorenkaiden vaihtuvan 12/2010 ja rattaan ja kytkentäholkin 12/2012. Jotain siinä on kehitetty kun maailmaltakin saanut lukea alkupään QV ykkösen kytkentäongelmista.
Minä ajattelin tuon kanssa pärjätä, korjataan sitten kun ei ykkönen enää kytkeydy ollenkaan tai vaihteistoon tulee muuta vikaa.
Minä ajattelin tuon kanssa pärjätä, korjataan sitten kun ei ykkönen enää kytkeydy ollenkaan tai vaihteistoon tulee muuta vikaa.
-
- Viestit: 635
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Sama näkemys, ei korjaannu öljyllä. Minulla oli aiemmin manuaali QV, jonka nihkeää ykkösvaihdetta ensin paranneltiin öljyillä, sitten vaijereilla, ja lopulta koko loota aukaistiin ja synkrot vaihdettiin.
932 937 955 955
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4990
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mi.To
Ajaessa menee kyllä kaikki vaihteet loistavasti mutta paikallaan lähtiessä on käynyt että vaihde ei ollutkaan vielä perillä. Nyt se helpottunut, ehkä sitten vaan itse oppinut jos öljyillä ei niinkään väliä. Tietysti vielä se että tämä ja kesäisin Spider ainoat manuaalit mitä ajelen.
Spider, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4990
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mi.To
Onkos tässä muuten mitään huoltoväli nollausta?
Spider, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4990
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mi.To
Juu en.
Onneksi foorumilla oli ohjeet.

Spider, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: Mi.To
Oliko kellään ajantasaista tietoa mistä kannattaa tilata kunnostettu ohjaustehostinyksikkö nykyään?
Hinta/laatu/nopeus.
Meni ekan kerran vikatilaan 1km katsastuksen jälkeen
Hinta/laatu/nopeus.
Meni ekan kerran vikatilaan 1km katsastuksen jälkeen

-
- Viestit: 253
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS
Mito QV
145 1.3 Boxer
33 1.7 IE
Sprint projekti
156 V6 projekti
GSX-R 1200 urbo
MG MG5 - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Mi.To
Olin sanomassa että autodocista saa ohjauskulma-anturin/torque sensorin 90€
Mutta pitää korjata että vuonna 2023 sai 90, nyt maksaa 145€
Aika simppeli vaihtaa, vaatii tarkkuutta kylläkin ja MEsin että saa kohdalleen..
Ohjaustehostimeen siis..
Mutta pitää korjata että vuonna 2023 sai 90, nyt maksaa 145€
Aika simppeli vaihtaa, vaatii tarkkuutta kylläkin ja MEsin että saa kohdalleen..
Ohjaustehostimeen siis..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
Re: Mi.To
Heinäkuusssa 2023 ostin kunnostetun ohjaustehostimen täältä, https://www.powersteering-specialist.com/
Maksoi toimituskuluineen 276 € + pantti 149 €. Asennus oli helppo, ei tarvinnut kalibroida mitään.
Maksoi toimituskuluineen 276 € + pantti 149 €. Asennus oli helppo, ei tarvinnut kalibroida mitään.