75/90 Ei kierrä + ö-paine mittari ongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

75/90 Ei kierrä + ö-paine mittari ongelmia

Viesti Kirjoittaja Midi »

Eli siis mulla on tommonen 75 mihin on vaihdettu 90 alfan 2.0 i.e kone.

Tossa yks päivä kokeilin että paljonko ottaa kierroksia kakkosella kun kiihyttää, jossain 3700-3800 paikkeilla alko pätkimään ihan ku ois rajottajalle hakannu. Lisäksi huipputeho on suunnilleen 2500-3000 välillä, muualla ei tapahdu oikein mitään. Olenkin tässä miettiny että onko koneen luonne vaan tollanen vai olisko sytkä perseellään(paukuttelee putkessa jonkun verta), entä toi imunokan muuttuva ajoitus systeemi, tai jotain?

ps.Voikohan toi pitää paikkansa että huipputeho on 6000rpm:ssä niinkuin täällä väitetään: http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=98362 :shock:
Viimeksi muokannut Midi, 25 Elo 2005, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Mahtaakohan tuossa olla kierrostenrajoitin virranjakajan pyörijässä? Jos on, niin vika vois olla siinä ryörijässä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu tuo rajotin kannattaa tsekata, en nyt muista oliko tuossa 90:n motronicissa rajoitin boxissa vai jakajassa..

tuon huipputehon voisin tarkistaa ihan opuksesta kun ei netti paljon tarjoa tietoa tuosta koneesta mutta muistelisin että huipputehon pitäisi tulla ulos 5400-5800 r/min, joten kyllä tuo 128hv/6000rpm on pikkasen liian isoille kieroksille ilmoitettu..
Viimeksi muokannut 90, 25 Elo 2005, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jees, aattelin tässä muutenkin vaihtaa noi sytkäosat, katsotaan sitten auttaako pyörijän vaihto.

Ihan mielenkiinnosta, löytyisköhän mistään tän koneen tehokäyrää?

Kiitoksia vastauksista jälleen 8)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

...tai pitäisköhän samantien ostaa toi sytkäboxi, musta vaan jotenkin tuntuu että siinä vois se vika olla :-D

Pystyisikö joku tarkastamaan onko se rajoitin pyörijässä vai boxissa?

Lisäksi oon nyt yrittäny saada öljynpaine mittaria toimimaan. Edellisen omistajan mukaan anturi vaihdettiin ja ei silti alkanut pelaamaan. Ite vaihoin nyt mittarin, ei apua.
Elikkä piuhat sitten varmaan kusee, onkos se toi anturi joka on pakosarjan alapuolella, siitä johdosta oli nimittäin yks liitin sulanu kun oli ilmeisesti ottanu kontaktia pakosarjaan. Korjasin sen mutta ei auttanu, voiskos tosta mitata jotain yleismittarilla?

..kiittäen :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Krhm... :oops: ö-paine anturi olikin tuolla startin yläpuolella. Ei se nyt kovin uudelta näyttänyt, ehkäpä vika vois kuitenkin olla siinä. Siihen meni vain yksi johto, onko oikein?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu eli huipputeho 128 hv tulee ulos kierroksilla 5400r/min.

jeps yksi johto siihen mittarin anturiin vain menee..
ja kyllä se rajoitin taitaa olla noissa motroniceissa siellä boxissa, kaikissa versioissa..samoin kuin boxi ohjaa mielestäni myös sytytystä jolloin erilklistä sytytyksenohajusyksikköä ei ole.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jeps eli boxi tilaukseen. Ö-paine anturi on niin kallis että antaa olla nyt vielä.
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

puhun siis ruiskunboxista joka ohjaa myös sytytystä motronic tyyppisissä ruskuissa..ja jos tuossa vika niin luulen että uusi maksaa muutaman satalappusen vähintään.. jos sitä nyt edes noin vanhaan saa enää mistään.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Nojust, motonetissä on tommonen ku Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. 20€.. :?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps mutta taitaa olla tarkoitettu kaasarimalliin jossa taas on erillinen sytytyksenohjausyksikkö..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Niimpä tietenkin, se on sitten vissiin tyytyminen tähän. :x
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

miten moottori ottaa nuo kierrokset tuohon rätinään ja paukkseeseen asti ottaako puhtaasti vai raskaasti/vaikeasti..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ihan puhtaasti mun mielestä.

Löyty yks tommonen boxi joltain purkaamolta, 200€ hintaa :drinking:
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no onpas boxilla hintaa.. :shock:

no mielestäni kannattaa ensiksi kyllä selvittää kaikki muut mahdolliset syyt ja ostaa tuo boxi viimmeisenä..

tai jostain kun saisi samanlaisen boxin lainaksi niin voisi kokeilla..
Viimeksi muokannut 90, 26 Elo 2005, 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jeps, näin tehdään.

Tilaan tässä tänään nyt tulpat, jakajan kannen, pyörijän ja jotain muutakin hilpettä. Onko ideoita missä muualla voisi syy olla?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ehkö puola kanattaa tarkistaa, eli jaksaako antaa kierroksilla enää kunnon kipinää.. tuossa ajoituksen muuntimessa en usko olevan häikkää koska jos se pimeä niin voiman pitäisi kadota alakierroksilla..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mistäs tuo saa kierrostiedon? Jakajalta vai kammelta? Se anturi (ilmaväli ja yleinen kunto) ja johdotus kannattaa tarkistaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Werneri
Viestit: 602
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kerros nyt vielä onko tuo pätkiminen TÄYSIN riippuvainen kierroksista, vai onko kaasun asennolla eli kuormituksella jotain tekemistä pätkimisen kanssa? Sitten voisit vielä mainita onko Bosch vai Marelli virranjakaja autossasi?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa on varmaan vielä ennakonsäätö keskipakoispainoilla jotka vois olla hyvinkin jumittuneet yhteen asentoon... :? Samalla kannattaa tarkistaa alipaine-ennakonsäätö vaikka oireet eivät siihen viittaakkaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

boxi

Viesti Kirjoittaja gtj »

Kaverilta löytyy boxi 100e. Ei lainaa, eli selvitä nyt ensin onko muualla vikaa. Ja tulpat ei sitten kuulu olla yksikärkisiä!

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Samanlaisia oireita antoi formula tossa eräänä viikonloppuna, alakierroksilla kävi ok, mutta yläkierroksilla (3500-4000 yläpuolella) alko pätkiä ja paukuttaa, syyllinen oli sillä kertaa puola, kannattaa varmaan tarkistaa sekin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Pitää vielä testailla tota että miten pätkii mutta kyllä se siltä vaikutti kuin olis rajotin 3900 paikkeilla. Boschilainen on jakaja.

gtj, kiitos tarjouksesta mutta seuraavan puolenvuoden aikana ei siltikään ole varaa ellei nyt jotain ihmeitä tapahdu.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No nyt kun tarkemmin kokeili niin 3500-4000 pätkii, pitää se puola tarkastaa.

Mitäs hyötyä kaksikärkisistä tulpista, varmempi kipinä? Nyt tossa näyttäs olevan ainaki ihan tavalliset NGK:t.
Alfistipohjoosesta kirjoitti: Tuossa on varmaan vielä ennakonsäätö keskipakoispainoilla jotka vois olla hyvinkin jumittuneet yhteen asentoon... Samalla kannattaa tarkistaa alipaine-ennakonsäätö vaikka oireet eivät siihen viittaakkaan.
Tarkempia ohjeita kaipaisin :oops: , mistäs mä nää tarkistan?

Kunhan sade lakkaa niin meen tutkailemaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kun otat pyörtimestä kiinni ja lähdet kääntämään sitä niin sen kuuluu pyörähtää muutamia asteita toiseen suuntaan ja sitten palata jousien (ne keskipakopunteissa olevat) avulla takaisin (nolla-asentoon) kokeille että jouset palauttavat sen ihan takaisin että käsin kääntämällä ei jää "tyhjää". Alipaineen saat kokeiltua niin että imet siitä säätimeen menevän letkun päästä (toinen pää jossain imusarjassa eli imet letkun tästä päästä) ja silloin systeemi ei saa vuotaa ja reilulla imulla pitäisi jakajan sisällä olevat systeemit kääntyä.
Todennäköisesti pyörtimen alla on akselin sisällä huopa jonka voit poistaa, laittaa siihen öljyä, kastella öljyllä sen huovan ja asentaa takaisin, tuo tulisi tehdä määräajoin jolloin ennakonsäätö ei jumi niin herkästi.
Selostukseni on sitten NIIN sekava... :oops:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Werneri
Viestit: 602
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Jos siinä on 90:n tekniikka, niin taitaa tuo ennakon säätö olla Motronicissa ohjelmoituna. Jakaja vaan jakaa kipinää. Eli jos ei alipaineletkua löydy tai jakajan akseli käänny, niin sitä säätöä ei jakajalle ole tarkoitettukaan. ECU-boksi on kyllä yleensä erittäin toiminta varma, joten kannattaa tarkistaa muut kyllä ensin. Käytä pimeällä ja nosta kierroksia, katso karkaako kipinä jostain maihin. Onhan puola/jakaja/piuhat puhtaita, ettei lyö maihin sieltä. Kokeile jakajanakseli, ettei ole väljä. Hiushalkeamia pyörijässä tai jakajan kannessa? Tulpat karstassa? Ja vielä, eihän tulppien poteroissa ole öljyä? Tuppaa joskus venttiilikoppa tihkumaan ja aikaa myöten tulpat ui öljyssä, kuivaus auttaa. Tässä joitain kaukoparannus ehdotuksia.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Juu ei löydy alipaine letkua. Pitää tuossa illemmalla kokeilla vielä, kiitos vinkeistä.
Joona Karimaa
____________

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kannattaa myös tarkistaa ettei kierroslukumittari huijaa, jos kulku muuten tuntuu olevan kohdallaan ja jos tuntuu siltä että kone rääkyy jo ihan tarpeeksi rajoittimen tultua peliin.
Kimmo

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

kterkkila kirjoitti:Kannattaa myös tarkistaa ettei kierroslukumittari huijaa, jos kulku muuten tuntuu olevan kohdallaan ja jos tuntuu siltä että kone rääkyy jo ihan tarpeeksi rajoittimen tultua peliin.
Tämäkin kävi mielessä mutta kyllä se tuntuis ihan oikein näyttävän.
Joona Karimaa
____________

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Midi kirjoitti: Tämäkin kävi mielessä mutta kyllä se tuntuis ihan oikein näyttävän.
Tuli vaan mieleen, kun tuossa mun 1.6-koneisessa 75:ssä näyttelee rinkimittari reilusti liian pieniä lukemia.
Kimmo

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Okei tuossa on jo sitten jo tyhjä jakaja. Eli ne tarkistukset voit unohtaa. Mutta samaa mieltä siitä että Boxi viat on niin harvinaisia ja kalliita että sitä ei kannata ottaa lähtökohdaksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jin »

Minulla samaiset oireet johtuivat rikkoutuneesta kampiakselin päässä olevasta "asentoanturista" Saisitko jostain sellaisen lainaan ?
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

jin kirjoitti:Minulla samaiset oireet johtuivat rikkoutuneesta kampiakselin päässä olevasta "asentoanturista" Saisitko jostain sellaisen lainaan ?
En varmaankaan.

Nyt se ei edes käy, pikkusen lupailee välillä mut hiljasta on :?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no olisikohan mahdollista että vika olisi jakajassa, onko päässyt pyörähtämään vai onko sitten niin väljä että liikkuu omia aikojaan..
tätä taisi joku ehdottaakin tuossa ylempänä..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko sitä puolaa kokeiltu vaihtaa?

Eikö tuossa Motronicissa ole erillistä sytkän pääteastemoduulia? Muistaisin että ainakin 75 Sparkissa oli erilliset mutkulat siinä puolien juuressa. Olisi ainakin suht halpa kokeiltava, tosin puola on varmaan todennäköisempi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no puolaa ehdottelin jo tuolla jossain välissä ketjua mutta nepäs sitten tiedä onko kokeiltu toisella..mielestäni motronicissa ei ole erillistä sytytyksen ohjausta..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Riippunee Motronicin versiosta. 164 3.0:ssa ei ollut erillistä pääteastetta mutta TS:ssä taisi olla, niissähän onkin järjestelmän eri versiot.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu oikeassa olet motonetin hinnasto tunnistaa TS:n sytohjausyksikön.. itse ajattelin juuri tuota kolmelitraista josta ohjyksikkö uupuu.
ennakon säätö taisi kuitenkin kaikissa motroniceissa toimia aivolaatikolta..

eli pitänee korjata sen verran aikaisempaa komenttia että kyllä se sytkän ohjausyksikkö tuon perusteella luultavasti löytyy myös vanhasta 90:kin motronicista.. :oops:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Oon tota jakaa nyt pyöritelly ja katoin että puolalta ainakin kipinää tulee. Melkin lähti jo käyntiin mutta ei. Tosin tulpatkin varmaan tossa kastu ja nyt loppu akku.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Käsittääkseni ainakin puolassa voi olla vikaa vaikka kipinää tuleekin. Jollei se ehdi varautua tarpeeksi nopeasti niin kipinää ei riitä korkeammille kierroksille.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu samaa mietlä kuin scuderiakin eli kannattaa jostain hommata ehjäpuola ja kokeilla onko mitään vaikutusta ongelmaan..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jeps, mistähän tuohon sais sopivan puolan, noi on varmaan jotain yleismallisia?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

motonetissä näkyi olevan Boschilla hintaa 24.90€ ja oli tarkoitettu malleihin 75 1.6 i.e/1.8 i.e, luulisi siis käyvän tuohonkin..

varmaan jokin yleismalli käy myös, noitahan pitäisi löytyä ihan varaosaliikkeissä..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Mjoo..

Nyt sain sen välillä käymään niin että kun piti kaasua ni kävi suht nätisti mutta tyhjäkäyntiä ei ollu ollenkaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No nyt käy alfa taas :-D Vaihdoin siihen 127 fiudesta puolan, edelleen tosin ei kierrä enempää ku 3900 mittarin mukaan mutta oon tässä nyt sittenkin alkanu vähän epäilemään näyttääkö oikein.

Mutta kiitoksia neuvoista taas, pääsee vihdoinkin ajelemaan! :multi:
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Paljonko autosi kulkee esim 2. vaihteella kun kierroksia on 3900?

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin tai paljonko satasen vauhdissa on viitosvaihteella kierroksia..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Muistaakseni satasen vauhdissa vitosella 2000.
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei taida sitten jenkamittari ihan oikein näyttää, mielestäni pitäisi näyttää noin 800-1000rpm enemmän.. :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ettei sulla olis 6-pyttyisen kierrosmittari?
VMP

Vastaa Viestiin