Juu, -20/21 / uusi näyttö ja uusi vaihdekeppi niin ainakin siinä mallissa saa pois easy entryn valikosta.nepa kirjoitti: ↑11 Helmi 2025, 19:37Enpä saanut tuolla konstilla penkin siirtymistä pois päältä. Ei lähtenyt mihinkään suuntaan liikkumaan sen jälkeen, kun paineli nuo, mitä käskettiin. Ehkä tuo toimii sitten vain tietyissä vuosimalleissa yms. Netissä sanottiin myös, että tarpeeksi uudessa infotainmentissa olisi tuohon asetus. Noh, pitääpä tutkia vielä.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1224
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Kari
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo on ärsyttävä ja nolo toiminto kun mukana on takamatkustaja. Mutta kunhan muistaa painaa säädön etäisyys nappia heti kun istuin lähtee liikkeelle niin toiminto keskeytyy ja se pysyy siinä.
- Polforea
- Viestit: 11730
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mahdollisesti softapäivityksiä pukkaa, BSM:ssä bugia tai konffisvirhettä, joka voi ilmeisesti poistaa sähköjarrutoiminnon käytöstä, jolloin pitää jarrutella hätähytikalla:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 5a5b886276
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/17573
Ameriikan NHTSA:n lapussa on enempi tekstiä. Tuo lappu rajautuu vain Quadrifoglioihin, mutta en ole varma että se tarkoittaisi vian rajautumista vain veekuutosiin:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/R ... 2-9886.pdf
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 5a5b886276
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/17573
Ameriikan NHTSA:n lapussa on enempi tekstiä. Tuo lappu rajautuu vain Quadrifoglioihin, mutta en ole varma että se tarkoittaisi vian rajautumista vain veekuutosiin:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/R ... 2-9886.pdf
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Traficomin sivun mukaan takaisinkutsu koskisi vain viittä ajoneuvoa, joten olisiko sitten juuri Quadrifoglioista kyse.Polforea kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 09:45Mahdollisesti softapäivityksiä pukkaa, BSM:ssä bugia tai konffisvirhettä, joka voi ilmeisesti poistaa sähköjarrutoiminnon käytöstä, jolloin pitää jarrutella hätähytikalla:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 5a5b886276
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/17573
Ameriikan NHTSA:n lapussa on enempi tekstiä. Tuo lappu rajautuu vain Quadrifoglioihin, mutta en ole varma että se tarkoittaisi vian rajautumista vain veekuutosiin:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/R ... 2-9886.pdf
- Polforea
- Viestit: 11730
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ah, niinhän onkin, jotenkin pääsi tuo iteltä ohitse.
Myös kun luki tarkemmin tuota jenkkiversiota, niin se Quadrifoglion erillinen käsijarrusatula jää jossain tilanteessa laahaamaan ja ja tuhoaa sitä kautta jarrulevyn.
Myös kun luki tarkemmin tuota jenkkiversiota, niin se Quadrifoglion erillinen käsijarrusatula jää jossain tilanteessa laahaamaan ja ja tuhoaa sitä kautta jarrulevyn.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osaako joku suositella (näin etukäteen) Giulialle osaavaa huoltopaikkaa Jyväskylästä tai lähialueilta? Merkkihuolto Hedin tiedossa, mutta onko se sitten osaava ja hyvä...?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eilen käynnistin auton ilman ongelmia, mutta sitten hetken päästä tuli check engine -teksti. Auto kyllä toimi moitteetta eikä mennyt vikatilaan yms. Tarkistin lukijalla ja yleinen p250b-koodi oli eli Oil Level Sensor. Öljyn taso kyllä infotainmentin mukaan oli vähän puolen välin yläpuolella, missä se on aina ollut. Nollasin koodin ja sitä ei enää ole tullut. Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Voiko olla ihan vain kulunut sensori, joka kaipaa vaihtoa? Jos on, niin onko iso homma vaihtaa? Vai voiko tuo olla oire jostain isommasta?
edit: Internetsin mukaan ko. virhe voi tulla, jos auto on jätetty käyntiin kaltevalle pinnalle. Nyt, kun mietin niin tuo virhe tuli juuri silloin, kun jätin auton käyntiin pihalle hetkeksi aikaa ja kun menin autolle takaisin, niin sillä aikaa oli tuo virhe tullut. Voisiko tuossa olla siis siitä vain kyse, että öljyn taso oli jotenkin väärä, jos auto oli vähän kallellaan...?
edit: Internetsin mukaan ko. virhe voi tulla, jos auto on jätetty käyntiin kaltevalle pinnalle. Nyt, kun mietin niin tuo virhe tuli juuri silloin, kun jätin auton käyntiin pihalle hetkeksi aikaa ja kun menin autolle takaisin, niin sillä aikaa oli tuo virhe tullut. Voisiko tuossa olla siis siitä vain kyse, että öljyn taso oli jotenkin väärä, jos auto oli vähän kallellaan...?
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Mulla parkkihallissa auto on jatkuvasti kallellaan ja öljyntaso aina ollut Max:ssa. Siihen liittyviä vikakoodeja ei ole ilmennyt.
En tiedä onko MES:ssä öljyntason kalibrointia josta voisi hyötyä.
Myös öljyn määrän pitäminen lähempänä Max:ia olisi hyvä harkita mutta toivoisi että vika ei liittyisi siihen.
En tiedä onko MES:ssä öljyntason kalibrointia josta voisi hyötyä.
Myös öljyn määrän pitäminen lähempänä Max:ia olisi hyvä harkita mutta toivoisi että vika ei liittyisi siihen.
- 155156
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvä kysymys. Siellä eli Ex- Delta Autossa olen Giuliaa käyttänyt, mutta on kallis (144 euroa tunti) ja palveluasenne täysin riippuvainen siitä, kuka tiskillä sattuu olemaan. Tuo jälkimmäinen on sellainen asia, josta ex-Konela ei tunnu koskaan pääsevän eroon.
Tuleva 120 tkm huolto on tarkoitus käydä teettämässä paikassa Nokian Autotalo, josta minulla ei ole vielä kokemuksia huoltopaikkana.
- Tiige
- Viestit: 2975
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa olla softabugi:nepa kirjoitti: ↑19 Helmi 2025, 08:15Eilen käynnistin auton ilman ongelmia, mutta sitten hetken päästä tuli check engine -teksti. Auto kyllä toimi moitteetta eikä mennyt vikatilaan yms. Tarkistin lukijalla ja yleinen p250b-koodi oli eli Oil Level Sensor. Öljyn taso kyllä infotainmentin mukaan oli vähän puolen välin yläpuolella, missä se on aina ollut. Nollasin koodin ja sitä ei enää ole tullut. Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Voiko olla ihan vain kulunut sensori, joka kaipaa vaihtoa? Jos on, niin onko iso homma vaihtaa? Vai voiko tuo olla oire jostain isommasta?
edit: Internetsin mukaan ko. virhe voi tulla, jos auto on jätetty käyntiin kaltevalle pinnalle. Nyt, kun mietin niin tuo virhe tuli juuri silloin, kun jätin auton käyntiin pihalle hetkeksi aikaa ja kun menin autolle takaisin, niin sillä aikaa oli tuo virhe tullut. Voisiko tuossa olla siis siitä vain kyse, että öljyn taso oli jotenkin väärä, jos auto oli vähän kallellaan...?
search.php?keywords=p250b&terms=all&aut ... ubmit=Etsi
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuota itsekin mietin, kun nettiä luin, vaan oma auto on vuosimallia 2018 ja mielestäni tuo bugi koski vain vuosimallia 2017. Tosin niin mielestäni piti myös tuon infotainmentin näytön halkeamisen koskea vain aiempaa vuosimallia. Joten liekö oma on vm. 2017, mutta otettu käyttöön vasta loppuvuonna 2018...Tiige kirjoitti: ↑19 Helmi 2025, 13:12Taitaa olla softabugi:nepa kirjoitti: ↑19 Helmi 2025, 08:15Eilen käynnistin auton ilman ongelmia, mutta sitten hetken päästä tuli check engine -teksti. Auto kyllä toimi moitteetta eikä mennyt vikatilaan yms. Tarkistin lukijalla ja yleinen p250b-koodi oli eli Oil Level Sensor. Öljyn taso kyllä infotainmentin mukaan oli vähän puolen välin yläpuolella, missä se on aina ollut. Nollasin koodin ja sitä ei enää ole tullut. Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Voiko olla ihan vain kulunut sensori, joka kaipaa vaihtoa? Jos on, niin onko iso homma vaihtaa? Vai voiko tuo olla oire jostain isommasta?
edit: Internetsin mukaan ko. virhe voi tulla, jos auto on jätetty käyntiin kaltevalle pinnalle. Nyt, kun mietin niin tuo virhe tuli juuri silloin, kun jätin auton käyntiin pihalle hetkeksi aikaa ja kun menin autolle takaisin, niin sillä aikaa oli tuo virhe tullut. Voisiko tuossa olla siis siitä vain kyse, että öljyn taso oli jotenkin väärä, jos auto oli vähän kallellaan...?
search.php?keywords=p250b&terms=all&aut ... ubmit=Etsi
Mistä muuten autosta löytyy jokin tarra yms. jossa on kerrottu valmistusajankohta? Ovenpielessä oli yksi tarra, mutta mielestäni siinä ei tuota kerrota.
- karila
- Viestit: 1224
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rosso Veloce kävi 100 000 huollossa. Normihuollon lisäksi vaihdettiin peräöljyt, etuperäöljyt ja jakolaatikon öljyt. Katotaan ne vaihteistoöljyt vähän myöhemmin kun tuo ZF näyttää sen sietävän ja vaihteiston toiminta on ihan mallikasta. AutoFilaro hoiti homman.
- Kari
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa mittari lähestyy 150 000 ja vaihteistoöljyt + suodatin pakko vaihdattaa kun historiaa kyseiselle ei ole.
ZF ilmoittaa öljynvaihtoa viimeistään 150 000 km kohdalla mutta olen nähnyt muutaman öljypohjan tarviketoimittajan suosittelevan vaihtoväliksi 80 000 km / 5v. Näillä on toki liikeinteressiä.
Peräöljyn aijon ehdottomasti vaihdattaa samalla kun tätä pidemmälle ei haluaisi voimalinjan voitelua venyttää.
ZF ilmoittaa öljynvaihtoa viimeistään 150 000 km kohdalla mutta olen nähnyt muutaman öljypohjan tarviketoimittajan suosittelevan vaihtoväliksi 80 000 km / 5v. Näillä on toki liikeinteressiä.
Peräöljyn aijon ehdottomasti vaihdattaa samalla kun tätä pidemmälle ei haluaisi voimalinjan voitelua venyttää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin kokeilemassa vanhaa 2 tn hallitunkkiani Giulian alle. Ei mene. Olisiko joku onnistuneesti käyttänyt tätä mallia, eli onko riittävän pitkä? : https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12962
- giils
- Viestit: 304
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96
Saab 90 2.0 -87
Mazda MX-5 1.6 -98
Giulia 2.2 -16 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on tämä ja menee mun giulian alle, normitunkki ei mene. Vm 2016 takaveto.TeroST kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 20:47Kävin kokeilemassa vanhaa 2 tn hallitunkkiani Giulian alle. Ei mene. Olisiko joku onnistuneesti käyttänyt tätä mallia, eli onko riittävän pitkä? : https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12962
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri tätä oli muut kokeilleet ja vahvistaneet sopivuuden.TeroST kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 20:47Kävin kokeilemassa vanhaa 2 tn hallitunkkiani Giulian alle. Ei mene. Olisiko joku onnistuneesti käyttänyt tätä mallia, eli onko riittävän pitkä? : https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12962
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jarrupalojen merkkivalo näyttäytyy mittaristoon mutta ei ole jatkuvasti päällä.
Ulkoapäin katsottuna joka nurkassa näyttäisi olevan väh. 5mm kitkapintaa paloissa.
Voiko syy olla muu kuin kuluma?
Ulkoapäin katsottuna joka nurkassa näyttäisi olevan väh. 5mm kitkapintaa paloissa.
Voiko syy olla muu kuin kuluma?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienoa, että tietää sopivan. Käyn hakemassa renkaanvaihtoja varten. Yllättävän matala autogiils kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 21:25Mulla on tämä ja menee mun giulian alle, normitunkki ei mene. Vm 2016 takaveto.TeroST kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 20:47Kävin kokeilemassa vanhaa 2 tn hallitunkkiani Giulian alle. Ei mene. Olisiko joku onnistuneesti käyttänyt tätä mallia, eli onko riittävän pitkä? : https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12962

- Tiige
- Viestit: 2975
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuohon väliin sitten joku kumitalla tai muuten muljaa nostopaikan huonoksi.TeroST kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 21:57Hienoa, että tietää sopivan. Käyn hakemassa renkaanvaihtoja varten. Yllättävän matala autogiils kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 21:25Mulla on tämä ja menee mun giulian alle, normitunkki ei mene. Vm 2016 takaveto.TeroST kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 20:47Kävin kokeilemassa vanhaa 2 tn hallitunkkiani Giulian alle. Ei mene. Olisiko joku onnistuneesti käyttänyt tätä mallia, eli onko riittävän pitkä? : https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12962![]()
Itse käyttänyt piha nosteluissa tätä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000044394
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Myös tämä tunkki sujahtaa hyvin Giulian alle ja on tukevan tuntuinen laitos:
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12963
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=80-12963
- Jiitee
- Viestit: 4597
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-autom ... t=80-7653
Noita mulla yhden järeämmän mallin kanssa 2 tallissa, kevyt ja nopeakäyttöinen … racing
Noita mulla yhden järeämmän mallin kanssa 2 tallissa, kevyt ja nopeakäyttöinen … racing


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Paikalla
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Madalletun 916 Spiderin takia hommasin Bachon matala- ja pitkänokkaisen nostimen.
- 155156
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla tämä sama. Suosittelen.Jiitee kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 14:14https://www.motonet.fi/tuote/mtx-autom ... t=80-7653
Noita mulla yhden järeämmän mallin kanssa 2 tallissa, kevyt ja nopeakäyttöinen … racing![]()
- 155156
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa kinnerissä teki samaa viime vuonna ja näytti että pintaa on vielä jarrupaloissa. No jarrupalat takana kuitenkin olivat syylliset ja menivät vaihtoon.
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tämä taitaa olla yleistä, kiitos tiedosta.
Anturi taitaa myös olla vain levyjen taempana olevissa paloissa. Tässä tapauksessa hyvä niin.
Anturi taitaa myös olla vain levyjen taempana olevissa paloissa. Tässä tapauksessa hyvä niin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
DNA-valitsimen N-kohdan valo pimeni. Nyt pimeässä paistaa vain D ja A. Onkohan tuota lediä mitenkään mahdollista vaihtaa itse? Vai meneekö koko nuppi vaihtoon?
Jos jälkimmäinen, niin melkein sama olisi sitten asentaa race-nappula ja -moodi myös.
Sinänsähän tuosta ledin hajoamisesta ei haittaa ole muuta kuin, että ärsyttää.
Jos jälkimmäinen, niin melkein sama olisi sitten asentaa race-nappula ja -moodi myös.
Sinänsähän tuosta ledin hajoamisesta ei haittaa ole muuta kuin, että ärsyttää.
- Cloverleaf
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Multa saa postikulujen hinnalla DNA-kytkimen. Jäi ylimääräiseksi, kun vaihdatin Race-moodin.nepa kirjoitti: ↑10 Maalis 2025, 08:33DNA-valitsimen N-kohdan valo pimeni. Nyt pimeässä paistaa vain D ja A. Onkohan tuota lediä mitenkään mahdollista vaihtaa itse? Vai meneekö koko nuppi vaihtoon?
Jos jälkimmäinen, niin melkein sama olisi sitten asentaa race-nappula ja -moodi myös.
Sinänsähän tuosta ledin hajoamisesta ei haittaa ole muuta kuin, että ärsyttää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitoin privaa.Cloverleaf kirjoitti: ↑10 Maalis 2025, 17:40Multa saa postikulujen hinnalla DNA-kytkimen. Jäi ylimääräiseksi, kun vaihdatin Race-moodin.nepa kirjoitti: ↑10 Maalis 2025, 08:33DNA-valitsimen N-kohdan valo pimeni. Nyt pimeässä paistaa vain D ja A. Onkohan tuota lediä mitenkään mahdollista vaihtaa itse? Vai meneekö koko nuppi vaihtoon?
Jos jälkimmäinen, niin melkein sama olisi sitten asentaa race-nappula ja -moodi myös.
Sinänsähän tuosta ledin hajoamisesta ei haittaa ole muuta kuin, että ärsyttää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yhtenä aamuna pakkasella Giulia käynnistymistämisen jälkeen tärisi niin, että koko auto heilui.
Ajaminen sinänsä kyllä onnistui, mutta risteykseen pysäytettäessä oli kuin olisi tehosekoittimessa ollut. Sen jälkeen on taas toiminut ihan ookoo.
Mitään vikakoodeja ei tullut ja tuntui, että kovempaa ajaessa auto kyllä toimi moitteetta ja suorituskykyäkin oli. Mutta pysähtyessä oli aika tärinää. Mietin ensin, että olisiko lunta ja jäätä voinut kertyä jonnekin, kun oli ensin kunnon lumisateet ja plussalla kävi ja sen jälkeen veti pakkaselle ja pyöränkaaristakin piti melkein jo isommilla työkaluilla irrottaa jäät, kun oli niin juminut paikoilleen.
En tuota niin murehtinut silloin, mutta ajattelin kuitenkin tänään vähän googletella.
Ja sinänsä paljon juttua löytyy aiheesta, mutta ei mitään yksiselitteistä syytä. Joillakin on ollut ihan moottorinkiinnikkeet syynä, mutta toisaalta silloin tuo olisi jatkuvaa. Toisilla on ollut syy huonossa akussa. Mietin, että vaikka tuohon uusi akku vaihdettiinkin ja ylläpitolaturi laitettiin, niin lämpimien säiden vuoksi en juurikaan ole pitänyt autoa roikan nokassa. Todella paljon tulee lyhyttä muutaman kilometrin pätkäajoa, joten olisiko uudenkin akun varaus jo voinut mennä huonoksi? Tuo voi olla, koska yksi päivä aika hitaasti tuntui taas takalasinlämmitin toimivan. Taisi lähteä kunnolla päälle vasta, kun penkinlämmittimet otin pois päältä.
Jotta että pitääkö tuosta tärinästä miten huolestua ja voiko tuo olla oire jostain paljon isommasta? Kävikö kenties vain kolmella sylinterillä? Tosin siinä tapauksessa varmaan suorituskyky olisi selkeästi huonompi? Ja varmaan jotain vikakoodia antaisi, jos kolme sylinteriä olisi vain ollut käytössä?
Ajaminen sinänsä kyllä onnistui, mutta risteykseen pysäytettäessä oli kuin olisi tehosekoittimessa ollut. Sen jälkeen on taas toiminut ihan ookoo.
Mitään vikakoodeja ei tullut ja tuntui, että kovempaa ajaessa auto kyllä toimi moitteetta ja suorituskykyäkin oli. Mutta pysähtyessä oli aika tärinää. Mietin ensin, että olisiko lunta ja jäätä voinut kertyä jonnekin, kun oli ensin kunnon lumisateet ja plussalla kävi ja sen jälkeen veti pakkaselle ja pyöränkaaristakin piti melkein jo isommilla työkaluilla irrottaa jäät, kun oli niin juminut paikoilleen.
En tuota niin murehtinut silloin, mutta ajattelin kuitenkin tänään vähän googletella.
Ja sinänsä paljon juttua löytyy aiheesta, mutta ei mitään yksiselitteistä syytä. Joillakin on ollut ihan moottorinkiinnikkeet syynä, mutta toisaalta silloin tuo olisi jatkuvaa. Toisilla on ollut syy huonossa akussa. Mietin, että vaikka tuohon uusi akku vaihdettiinkin ja ylläpitolaturi laitettiin, niin lämpimien säiden vuoksi en juurikaan ole pitänyt autoa roikan nokassa. Todella paljon tulee lyhyttä muutaman kilometrin pätkäajoa, joten olisiko uudenkin akun varaus jo voinut mennä huonoksi? Tuo voi olla, koska yksi päivä aika hitaasti tuntui taas takalasinlämmitin toimivan. Taisi lähteä kunnolla päälle vasta, kun penkinlämmittimet otin pois päältä.
Jotta että pitääkö tuosta tärinästä miten huolestua ja voiko tuo olla oire jostain paljon isommasta? Kävikö kenties vain kolmella sylinterillä? Tosin siinä tapauksessa varmaan suorituskyky olisi selkeästi huonompi? Ja varmaan jotain vikakoodia antaisi, jos kolme sylinteriä olisi vain ollut käytössä?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5466
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Löysitkö tähän tärinään ratkaisun tukikumeista? Oma alko nyt kolahtamaan käntiinlähtiessään ihan kuin joku ottaisi koriin kiinni. aamulla kun kylmänä raapaisi käyntiin -18 kelistä niin ekaa kertaa kolautti isommin, veikkaus tukikumille täältäkin mutta voisko olla joku muu? ylimääräsiä tärinöitä ei ole kyllä ollu..Polforea kirjoitti: ↑05 Joulu 2024, 10:13Hokkuspokkuksella viitattaneen siihen tapaan, jossa peilit avataan mekaanisesti käsin ja sekoitetaan automatiikka sillä. Toisaalta, se ei tosiaan kauhean montaa minuuttia ota napsutella taitto MESsillä pois päältä ilman pienintäkään mekaanista riskiä.
Onkos kukaan vielä tutustunut Giulian moottorituentaan? Vaimon dieselissä tulee etenkin kylmänä tärinät koriin asti ihan liian kanssa, oma paheksuva katse suuntaa ekana moottorituentaan. Aeromotors kauppaa moottorituen nimellä kolmea puslaa, joita yleisemmin pääosin tasauspyörästön eli perämurikan pusliksi kutsutaan, vähän herättää epäilystä.
- Polforea
- Viestit: 11730
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Taisivat tarkistella kumeja huollossa mitään ihmeellistä löytämättä. Tuo siis ei kolise, vaan efekti on juurikin Nepan kuvaama tilanne, että koko auto tärisee ihan kuin moottori olisi jäätynyt koriin kiinni - mikä voi pitääkin paikkansa, koska esiintyy nimenomaan pakkasilla. Helpottaa tietty kierrosten noustessa kun pyörivien osien inertia lisääntyy, iskutaajuus nousee yms seikat joiden ansiosta se moottorin tärinä vähenee. Kun kone lämpenee, koriin päässevä tärinä vähenee myös, joka myös puhuu jäätymisen puolesta.
Vaikea keksiä miten tuo voisi akusta tulla, mutta lie se mahdollista jos tyhjä akku innostuu ottamaan isosti virtaa vastaan (hämmentävä ajatus pakkasella), kuormittaen laturia ja samalla hämmentäen moottorinohjausta että tyhjäkäynti alenee. Toisaalta, meillä se ei oikein voi akusta johtua - tuolla harvoin ajetaan alle 20km pätkää startin jälkeen eikä mitään varusteita putoile pois päältä. Kesällä tankin tyhjennyttyä pitkien ja lukuisten starttiyritysten jälkeen kun lähti ainetta saatuaan tulille, sammutti SS auton heti ekassa risteyksessä ja toimi moitteetta, mikä kertoo minulle että akku on kyllä ihan hyvässä kunnossa.
Vaikea keksiä miten tuo voisi akusta tulla, mutta lie se mahdollista jos tyhjä akku innostuu ottamaan isosti virtaa vastaan (hämmentävä ajatus pakkasella), kuormittaen laturia ja samalla hämmentäen moottorinohjausta että tyhjäkäynti alenee. Toisaalta, meillä se ei oikein voi akusta johtua - tuolla harvoin ajetaan alle 20km pätkää startin jälkeen eikä mitään varusteita putoile pois päältä. Kesällä tankin tyhjennyttyä pitkien ja lukuisten starttiyritysten jälkeen kun lähti ainetta saatuaan tulille, sammutti SS auton heti ekassa risteyksessä ja toimi moitteetta, mikä kertoo minulle että akku on kyllä ihan hyvässä kunnossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tommi
- Viestit: 675
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä aikoinaan Giuliassa kerran teki talvella tuota. Ihan kamala tärinä, joka hissukseen tasaantui ja auton lämmettyä katosi kokonaan.
Jotenkin muistelisin, että mahdollisesti lunta/loskaa olis voinut päästä johonkin ja jäätyä yön aikana. Pakkanen tähän kuitenkin liittyi.
Jotenkin muistelisin, että mahdollisesti lunta/loskaa olis voinut päästä johonkin ja jäätyä yön aikana. Pakkanen tähän kuitenkin liittyi.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, tuota itsekin mietin, että miten tuo voisi olla akusta kiinni, mutta ilmeisesti jollakin on noin ollut.
Itsellä ei ole tuo SS toiminut vähään aikaan, joten voi olla, että akkukin on jo vähän latausta vailla. Tosin talvella se ilmeisesti vähän harvemmin muutenkin toimii, mutta uuden akun laiton jälkeen muutamana päivänä toimi ja sen jälkeen ei ole. Laitoin auton jo nyt aamusta roikan nokkaan, jotta latailee akkua. Toki ehkä näin pakkasella lataa vähän hitaammin, mutta eiköhän sinne kuitenkin virtaa mene.
Jos tuo tärinä nyt toistuu jossain vaiheessa, niin pitää sitten tarkemmin tutkia. Tuo tuli tosiaan lämmintä ja sohjoista päivää seuraavana pakkaspäivänä, jolloin ihan varmasti oli moottoritilaankin edellisenä päivänä mennyt kaikenlaista märkää ja sohjoa, joka ei ole ehtinyt kuivaa ja on voinut sitten jäädyttää moottoria paikoilleen tai jotain.
Itsellä ei ole tuo SS toiminut vähään aikaan, joten voi olla, että akkukin on jo vähän latausta vailla. Tosin talvella se ilmeisesti vähän harvemmin muutenkin toimii, mutta uuden akun laiton jälkeen muutamana päivänä toimi ja sen jälkeen ei ole. Laitoin auton jo nyt aamusta roikan nokkaan, jotta latailee akkua. Toki ehkä näin pakkasella lataa vähän hitaammin, mutta eiköhän sinne kuitenkin virtaa mene.
Jos tuo tärinä nyt toistuu jossain vaiheessa, niin pitää sitten tarkemmin tutkia. Tuo tuli tosiaan lämmintä ja sohjoista päivää seuraavana pakkaspäivänä, jolloin ihan varmasti oli moottoritilaankin edellisenä päivänä mennyt kaikenlaista märkää ja sohjoa, joka ei ole ehtinyt kuivaa ja on voinut sitten jäädyttää moottoria paikoilleen tai jotain.
- Polforea
- Viestit: 11730
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, kyllä tuossa sohjosetissä on oivalliset olosuhteet jäätymiseen.
Pakkasella akku tosiaan ottaa virtaa hitaammin vastaan, mutta toisaalta se lämpiää samalla, joten ottaa sitten startin jälkeen auton laturilta paremmin vastaan. Kyllä se ylläpitolatailu ehdottomasti kannattaa jos pätkämatkaa ajaa, parantaa akun kestoikää myös kun pysyy täydempänä.
Pakkasella akku tosiaan ottaa virtaa hitaammin vastaan, mutta toisaalta se lämpiää samalla, joten ottaa sitten startin jälkeen auton laturilta paremmin vastaan. Kyllä se ylläpitolatailu ehdottomasti kannattaa jos pätkämatkaa ajaa, parantaa akun kestoikää myös kun pysyy täydempänä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2017 AWD Giulia Veloce
2012 Giulietta MA170 (kiitos palvelusvuosista)
2006 Fiat Punto 60 Dynamic
1995 Fiat Uno - Paikkakunta: Uuleopori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä oli viikonloppuna samanlaisia käynnistyksiä parina päivänä. Yhteistä molemmille päiville oli lähtöhetkellä 0-1 asteen lämpötila ja kylmäkäynnistys. Parin ensimmäisen risteyksen ajan tuntui selkeä ylimääräinen tärinä. Sen jälkeen katosi eikä ole palannut muinakaan päivinä.
Sohjokelin aiheuttamia ihanuuksia lienee. Vikakoodeja kun ei autossa ole nykyisiä eikä muistissakaan mitään, niin paha tässä on lähtä piruakaan vielä seinälle maalaamaan.
Sohjokelin aiheuttamia ihanuuksia lienee. Vikakoodeja kun ei autossa ole nykyisiä eikä muistissakaan mitään, niin paha tässä on lähtä piruakaan vielä seinälle maalaamaan.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä kans tärisi yhtenä aamuna -15 pakkasta. Oli parkkihallissa puoli tuntia, ei enää tärinää. Ilmeiseti oli jäätä muodostunut sopivaan paikkaan arveli korjaamon tyyppi
- mutt
- Viestit: 5774
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa olla moottorin tuenta samaa kumia, kuin aikoinaan -99 Puntossa. Siinä moottori oli yhtä puuta korin kanssa aina riittävän kovilla pakkasilla. -95 Puntossa ei moista oiretta esiintynyt, kun siihen oli vaihdettu tarvikekumet.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2017 AWD Giulia Veloce
2012 Giulietta MA170 (kiitos palvelusvuosista)
2006 Fiat Punto 60 Dynamic
1995 Fiat Uno - Paikkakunta: Uuleopori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin sitten vihdoin tutustumassa kesärenkaisiin tarkemmin, tiedossa oli jo ostohetkellä että parissa vanteessa on hiukan kanttirupea. Muuten kyllä pesun jälkeen asiallisen näköiset vanteet. Mitäpä luulette, saako noista vanne-expertti sen näköiset, ettei eroa muusta sarjasta kanttirupien häivytyksen jälkeen?
Kesärenkaat sen sijaan olisivat kaivanneet hieman syvempää vilkaisua oston yhteydessä. Nimittäin en veikkaa että kahden gislavedin ja kahden pirellin runflatin (todennäköisesti auton alkuperäiset nämä flatit) antama ajonautinto olisi kovinkaan hyvä. Gisleissä kyllä olisi enemmän pintaa, mutten näitäkään nyt jätä kyllä alle jos toisen rengasparin korvaan.
Suosituksia kesärengassarjaksi? Vanteita taikka rengastusta ei nykyisellään ole "staggeroitu" (eikä tälle käsittääkseni AWD-autossa olekaan monia järkisyitä) joten 225/45/18 koossa mentäisiin joka nurkkaan.
Kesärenkaat sen sijaan olisivat kaivanneet hieman syvempää vilkaisua oston yhteydessä. Nimittäin en veikkaa että kahden gislavedin ja kahden pirellin runflatin (todennäköisesti auton alkuperäiset nämä flatit) antama ajonautinto olisi kovinkaan hyvä. Gisleissä kyllä olisi enemmän pintaa, mutten näitäkään nyt jätä kyllä alle jos toisen rengasparin korvaan.
Suosituksia kesärengassarjaksi? Vanteita taikka rengastusta ei nykyisellään ole "staggeroitu" (eikä tälle käsittääkseni AWD-autossa olekaan monia järkisyitä) joten 225/45/18 koossa mentäisiin joka nurkkaan.
- Liitteet
-
- Rupia osa 1
- vanne1.jpg (62.89 KiB) Katsottu 2222 kertaa
-
- Rupia osa 2
- vanne2.jpg (55.19 KiB) Katsottu 2222 kertaa
- karila
- Viestit: 1224
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ itsellä Rossovelocessa kesällä Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/40 R19, jotka tuntuvat oikein hyviltä.
Sitä ennen oli Continental Sport contact 6 samassa koossa, jotka myös antoivat tarkan ohjaustuntuman.
Itsellä talvivanteina noi samat 18 tuumaset.
Itse korjautin vastaavat ruvet kesävanteista, lopputulos erinomainen. Uskoisin että helppo homma.
Sitä ennen oli Continental Sport contact 6 samassa koossa, jotka myös antoivat tarkan ohjaustuntuman.
Itsellä talvivanteina noi samat 18 tuumaset.
Itse korjautin vastaavat ruvet kesävanteista, lopputulos erinomainen. Uskoisin että helppo homma.
- Kari
- 155156
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bensa-moottoristen Giulia & Stelvio tuotannon loppu on lähellä:
https://moparinsiders.com/alfa-romeo-wi ... io-models/
Kiire on, jos meinaa uuden uuden tilata.
https://moparinsiders.com/alfa-romeo-wi ... io-models/
Kiire on, jos meinaa uuden uuden tilata.
Viimeksi muokannut 155156, 20 Maalis 2025, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1619
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Surullista, mutta ehkä kerran vielä voi päivittää bensamallin uudempaan.155156 kirjoitti: ↑19 Maalis 2025, 11:40Bensa-moottoristen Giulia & Stelvio tuotannon loppu on lähellä:
https://moparinsiders.com/alfa-romeo-wi ... io-models/
- Xehpuk
- Viestit: 810
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuinkahan monta vuotta seuraajia saadaan odotella155156 kirjoitti: ↑19 Maalis 2025, 11:40Bensa-moottoristen Giulia & Stelvio tuotannon loppu on lähellä:
https://moparinsiders.com/alfa-romeo-wi ... io-models/
Kiire on, jos meinaa uuden uuden tilata.


-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2017 AWD Giulia Veloce
2012 Giulietta MA170 (kiitos palvelusvuosista)
2006 Fiat Punto 60 Dynamic
1995 Fiat Uno - Paikkakunta: Uuleopori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään töistä lähtiessä auto tarjosi ensimmäisen vikakoodin yhteisellä taipaleella. ELM-lukijalta sai tiedoksi kyseessä olevan P0116 (Engine coolant temperature (ECT) sensor - range/performance problem). Nollauksen jälkeen vikakoodi jäi pois ja ainoastaan archived-osioon jäi kyseinen merkintä. Kävin ajelemassa lenkin ja auton toiminta oli taas aivan normaalia ilman mitään erikoista.
Liekö aiheuttaja ollut letkulämmitin? Laitoin aamulla työpaikan pihalla taas normaalisti lämmitystolppaan kiinni ja päivän aikana ilman lämpötila oli noussut kuitenkin jo viisi astetta plussan puolelle.
nimim. Pitääkö olla huolissaan?
Liekö aiheuttaja ollut letkulämmitin? Laitoin aamulla työpaikan pihalla taas normaalisti lämmitystolppaan kiinni ja päivän aikana ilman lämpötila oli noussut kuitenkin jo viisi astetta plussan puolelle.
nimim. Pitääkö olla huolissaan?

- mutt
- Viestit: 5774
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moottorin lämmitys voi aiheuttaa juurikin tuota vikakoodia, jos on lämmitetty paljon, ja lämpö ei ole kerennyt jakautumaan tasaisesti. Vesipumppu kun lähtee pyörimään, pääsee anturille eri lämpöistä vettä, ja sähköaivo alkaa epäillä anturia vialliseksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- h_lauri
- Viestit: 6742
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeisimmän vuosihuollon jälkeen alkoi esiintyä käryä kabiinissa. Luigi tsiigas, kiristi yhden suuttimen, putsas koneen "katon" ja kas, ongelma hävisi. Tosin, tiistaina skujasin motarilla ja hiukan oli vaimeata tuoksua, oletan että jossain on vielä naftaa ja se sopivissa olosuhteissa roiskuu esim. pakoputken päälle.
Pitänee kyllä jossain vaiheessa pyytää katsomaan pohjaa (laatikko) kans, siellä on vielä märkää. Tallin lattia ei kuitenkaan ole kastunut enempää.
Pitänee kyllä jossain vaiheessa pyytää katsomaan pohjaa (laatikko) kans, siellä on vielä märkää. Tallin lattia ei kuitenkaan ole kastunut enempää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pilasin sitten Giulian maineen ja hankin hylkäyksen katsastuksesta. Olin kyllä huomannut oikean takaiskunvaimentimen kolisevan, mutt oletin vielä pääseväni sillä läpi kun ei autokorjaamon katsatustestauksessa löytynyt. Oaikallinen korjaamo tarjoaa KYBiä. Liekö kelvollinen, onko kokemusta?
- mattijus
- Viestit: 5302
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lienee OK. Mutta tarvitseeko katsastustestauksesta maksaa jos siellä ei ole huomattu hylkyperustetta?Savo kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 18:54Pilasin sitten Giulian maineen ja hankin hylkäyksen katsastuksesta. Olin kyllä huomannut oikean takaiskunvaimentimen kolisevan, mutt oletin vielä pääseväni sillä läpi kun ei autokorjaamon katsatustestauksessa löytynyt. Oaikallinen korjaamo tarjoaa KYBiä. Liekö kelvollinen, onko kokemusta?
VMP
- Raikkoo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oma 159 meni aikoinaan ihan pilalle KYB:n alustalla ja jos sun juliaano ei ole aktiivialustalla niin alkuperäinen ei taida maksaa yli kahta sataa.mattijus kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 18:59Lienee OK. Mutta tarvitseeko katsastustestauksesta maksaa jos siellä ei ole huomattu hylkyperustetta?Savo kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 18:54Pilasin sitten Giulian maineen ja hankin hylkäyksen katsastuksesta. Olin kyllä huomannut oikean takaiskunvaimentimen kolisevan, mutt oletin vielä pääseväni sillä läpi kun ei autokorjaamon katsatustestauksessa löytynyt. Oaikallinen korjaamo tarjoaa KYBiä. Liekö kelvollinen, onko kokemusta?
- Macela
- Viestit: 2687
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
156:ssakin KYB:in takaiskarit hirveet pakkaskeleillä. En ostais toista kertaa samaa merkkiä.
- Pujazuba
- Viestit: 2393
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kesärenkaat joihin asenneettiin uudet paineanturit vuosi sitten näyttää nyt renkaiden vaihdon jälkeen hölynpöly paineita. Edessä 2.4-2.5 ja takana 2.0 baria vaikka huoltoaseman letkusta kahdesti tarkistettu että edessä on 2.2 ja takana 2.4.
Ajoakin on ollut muutama kymmentä kilometria kyseisillä renkailla mutta koelaudan painehäly ja yo lukemat on silti päällä.
Pitää kai hankkia rengaspainemittari tai kurvaa toiseen paikkaan säätämään paineet. Huoltoasemien ilmalaitteisto pääsee huonoon kuntoon tähän aikaan vuodessa.
Edit
Nyt vasta anturit alkoivat käyttäytymään nätisti. Ihme että talvirenkaita kun tuli viimeksi laitettua alle niin nämä asiat oli melkein heti kunnossa. Ero voi olla antureissa tietysti. Kesärenkaissa halvat tarvikeanturit.
Ajoakin on ollut muutama kymmentä kilometria kyseisillä renkailla mutta koelaudan painehäly ja yo lukemat on silti päällä.
Pitää kai hankkia rengaspainemittari tai kurvaa toiseen paikkaan säätämään paineet. Huoltoasemien ilmalaitteisto pääsee huonoon kuntoon tähän aikaan vuodessa.
Edit
Nyt vasta anturit alkoivat käyttäytymään nätisti. Ihme että talvirenkaita kun tuli viimeksi laitettua alle niin nämä asiat oli melkein heti kunnossa. Ero voi olla antureissa tietysti. Kesärenkaissa halvat tarvikeanturit.