Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
16%
Ostan sitten joskus
261
57%
Tuskin
46
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 456

Avatar
Tiige
Viestit: 2994
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

155156 kirjoitti:
21 Touko 2025, 12:13
jmi kirjoitti:
21 Touko 2025, 11:41
Ota kiinni tangosta, loppuuko ääni? Omaani vaihdettiin aikoinaan takuuna koko turbo pelkästään väljän tangon takia.
Joo, naputus/räminä vähenee radikaalisti, kun estää tankoa hakkaamasta molemmissa päissä oleviin tappeihin. Olen jotain kotikonsteja yrittänyt äänen vaimentamiseksi, mutta vaatimattomin tuloksin. Outoa että kyseistä rakennetta ole parannettu, kun kyseessä on noin yksinkertainen asia.
Kylmänä kun laittaa käyntiin niin omassa kuuluu melko voimakas metallinen kalina/räminä joka kuuluu sen aikaa kun käy korotettua tyhjäkäyntiä. Loppuu kun laskee normaalille tyhjäkäynnille. Voi tottumattoman korvaan kuulostaa löysältä ketjulta. :mrgreen:

Euroopasta saa myös ilmeisesti vähän paranneltua versiota. Tuossa ei tosin näytä olevan laakerointia.

https://jtd-performance.com/en/product/ ... io-2-0t-2/
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

nepa
Viestit: 56
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Onko tuo sellainen osa, jonka voi itse vaihtaa helposti? Onko miten näkyvillä vai pitääkö edestä purkaa jotain? Ja onko tuo sellainen, mikä olisi hyvä tsekata, että on kunnossa? Itselläkin kylmänä pitää kalinaa, mutta ääni häipyy sitten.
En ole käynyt konepellin alle kurkkaamassa tuon osalta, joten ajattelin täällä kysäistä.

Avatar
155156
Viestit: 2223
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

nepa kirjoitti:
22 Touko 2025, 10:00
Onko tuo sellainen osa, jonka voi itse vaihtaa helposti? Onko miten näkyvillä vai pitääkö edestä purkaa jotain? Ja onko tuo sellainen, mikä olisi hyvä tsekata, että on kunnossa? Itselläkin kylmänä pitää kalinaa, mutta ääni häipyy sitten.
Näyttää helpolta vaihdettavalta, mutta en tiedä vielä. Moottorin muovinen näkösuoja ensin pois ja sitten 1 tai 2 alumiinista lämpösuojaa turbon ympäriltä ruuvattava irti. Sen jälkeen pitäisi vaihdettavan kohteen olla esillä. Paikka on sinänsä helppo, kun on ihan moottorin päällä eli ei missään ahtaassa välissä.

Turbon hukkaportin käyttömekanismi - erityisesti se metallinen tanko - alkaa takuuvarmasti naputtamaan ja rämisemaan ajan mittaan jokaisessa 2.0T-moottorissa, ellei raaka-aineissa ja toteutuksessa ole myöhemmin tapahtunut muutoksia. En kuitenkaan usko että on muuttunut mihinkään myöhemmissä vuosimalleissa.

Tässä tuore 3 minuutin video Giulian MultiAir-moottorin käyntiäänestä kylmänä ja muuttumisesta koneen hieman lämmetessä:
https://www.youtube.com/watch?v=1kPOJVvhMKY

Avatar
155156
Viestit: 2223
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulia 952 ja rämisevän hukkaportin tangon korvaaja

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155156 kirjoitti:
20 Touko 2025, 13:23
Tällaisiakin löytyy nykyään, mutta toimitus USA:sta: https://www.centerlinealfa.com/catalog/ ... stelvio-20

Titaania ja päät laakeroitu.

Olin jo vähällä tilata, mutta hinnan päälle lähetyskulut $46 + ALV Suomeen 41,33 € = yhteensä 203 euroa

[edit] No tilasin sitten kuitenkin. [/edit]
Tilasin osan USA:ta viime tiistaina iltapäivällä ja se on nyt jo perillä!!

Kuva
Viimeksi muokannut 155156, 09 Kesä 2025, 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Giulian kulku paranee kun titaani on niin paljon kevyempää! (Ja lompakko kevenee koska tullit ja ALV.)

Avatar
silverine
Viestit: 2488
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja silverine »

Liityin joukkoon tummaan, jonka Giuliaan on vaihdettu hanttarin puolen takatolppa, kolisevan tilalle.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
155156
Viestit: 2223
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

silverine kirjoitti:
28 Touko 2025, 18:30
Liityin joukkoon tummaan, jonka Giuliaan on vaihdettu hanttarin puolen takatolppa, kolisevan tilalle.
Iskari vai koiranluu?

Avatar
silverine
Viestit: 2488
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja silverine »

^takatolppa = iskari, minun slangissani
Tai siis näin minulle yrittäjä kertoi, että iskari vaihdettiin. En ole tarkistanut..
Kertomansa mukaan - kun kolisee takana oikealla - syynä on ollut n. 20xiskari versus 2xkoiranluu.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

IlleX
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Heinä 2022, 13:45
Car(s): Giulia super 2017
ex. 159 SW 3.2 Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja IlleX »

silverine kirjoitti:
29 Touko 2025, 12:03
^takatolppa = iskari, minun slangissani
Tai siis näin minulle yrittäjä kertoi, että iskari vaihdettiin. En ole tarkistanut..
Kertomansa mukaan - kun kolisee takana oikealla - syynä on ollut n. 20xiskari versus 2xkoiranluu.
Saakohan tuota todennettua jollain. Oon koittanut paikantaa tuota kolinaa sekä omalla nosturilla että yhdessä leimamiehen kanssa. Puolitoista vuotta tuota nyt kuunneellut, sehän ei häiritse kuin hitaalla vauhdilla soittimen volumen ollessa alhaalla

Avatar
155156
Viestit: 2223
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Koiranluun vaihdolla katosi kolina minun kinneristä. Paikka sama eli oikeanpuolen takakulma. Uusi osa on merkintään Meyle,jonka slogan on ”better than original” tms.

Avatar
silverine
Viestit: 2488
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja silverine »

IlleX kirjoitti:
29 Touko 2025, 12:36
silverine kirjoitti:
29 Touko 2025, 12:03
^takatolppa = iskari, minun slangissani
Tai siis näin minulle yrittäjä kertoi, että iskari vaihdettiin. En ole tarkistanut..
Kertomansa mukaan - kun kolisee takana oikealla - syynä on ollut n. 20xiskari versus 2xkoiranluu.
Saakohan tuota todennettua jollain. Oon koittanut paikantaa tuota kolinaa sekä omalla nosturilla että yhdessä leimamiehen kanssa. Puolitoista vuotta tuota nyt kuunneellut, sehän ei häiritse kuin hitaalla vauhdilla soittimen volumen ollessa alhaalla
No jos leimamiehen kanssa on tutkittu, niin iskari ei ole vuotanut.. Mutta kuuleman mukaan iskarin ei välttis tartte vuotaa, joku siinä rakenteessa menee väljäksi ja rupeaa holottamaan. Ihan sileällä asvaltilla ei ääntä tietenkään, mutta vähänkään röpöä, niin ääntää koko ajan. Monttujen
jälkeenkin. Mutta nyt on rauha palannut.
Todentaminen..ei kai se muu auta kuin ottaa iskari irti
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
h_lauri
Viestit: 6744
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Ääni iskarille täältäkin.

Janlob
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Maalis 2025, 08:23
Car(s): 2022 Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Janlob »

Ajatuksen virtaa mitä muutostarpeita ilmennyt nyt muutaman viikon giulian omistamisen yhteydessä.

Kaasupolkimen asento on "kaasu pohjassa" vain 95%. Vasta kickdown jälkeen menee täydet 100%. Poljinkarttaan pien muutos.

Cold start cycle / cat heating pois. Muissakin autoissa lämpeää katti, niin eiköhän tuo giuliassakin.

Samassa yhteydessä tietty myös StartStop pois päältä.

Tuskin ainoa, ketä nuo häiritsee?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Janlob kirjoitti:
01 Kesä 2025, 08:03
Ajatuksen virtaa mitä muutostarpeita ilmennyt nyt muutaman viikon giulian omistamisen yhteydessä.

Kaasupolkimen asento on "kaasu pohjassa" vain 95%. Vasta kickdown jälkeen menee täydet 100%. Poljinkarttaan pien muutos.

Cold start cycle / cat heating pois. Muissakin autoissa lämpeää katti, niin eiköhän tuo giuliassakin.

Samassa yhteydessä tietty myös StartStop pois päältä.

Tuskin ainoa, ketä nuo häiritsee?
Ei häirinnyt noista mikään, start- stopinkin opin neljän vuoden
aikana heti napsautttamaan pois. Mutta olenkin messitön juulianisti
ja Toyota/ Lexuksen helppouteen oppinut… :wink:

Noi muut on asiallisia, mutta olisiko järkevää kuitenkin pitää Katin kylmäkäynnistys- lämmityssykli päällä ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Soon tuo pensakone semmonen. Nelipyttynen dieseli tärrää vielä sen verta, että S&S on mukavuusvaruste (no, auton omistaja ei ole samaa mieltä).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

harde
Viestit: 363
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Oikea takaiskari meni täälläkin. Aluksi ihmeteltiin kolinoita siltä nurkalta, muutama viikko ja iskari sylki aineet pihalle..

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jo suorittaneet iskarinvaihtajat, 2 kysymystä:

A) Onko koliseva tolppa sähkösääitöinen iskari vai perus kiinteäsäätöinen?
B) Millä olette korvanneet? Orggis? Tarvike, mikä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Polforea kirjoitti:
02 Kesä 2025, 16:08
Jo suorittaneet iskarinvaihtajat, 2 kysymystä:

A) Onko koliseva tolppa sähkösääitöinen iskari vai perus kiinteäsäätöinen?
B) Millä olette korvanneet? Orggis? Tarvike, mikä?
Oikea takaiskari alkoi kolisemaan, kyseessä sähkösäätöinen ja korvasin käytetyllä osalla. Iskarin toiminnassa ei ollut moittimista.

harde
Viestit: 363
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Perus KYBit

nepa
Viestit: 56
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Raikkoo kirjoitti:
02 Kesä 2025, 18:26
Polforea kirjoitti:
02 Kesä 2025, 16:08
Jo suorittaneet iskarinvaihtajat, 2 kysymystä:

A) Onko koliseva tolppa sähkösääitöinen iskari vai perus kiinteäsäätöinen?
B) Millä olette korvanneet? Orggis? Tarvike, mikä?
Oikea takaiskari alkoi kolisemaan, kyseessä sähkösäätöinen ja korvasin käytetyllä osalla. Iskarin toiminnassa ei ollut moittimista.
Onko siis ihan perus Superissakin sähkösäätöisiä? Mistä tietää, mikä omassa autossa on. Varmaan ihan normi itsellä on, mutta pakko kysyä, kun luulin, että noita sähköisiä on vain paremmissa malleissa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Taisi olla saatavilla kaikkiin, muistaakseni sisältyi suomessa johonkin elite driving packiin jossa tuli mukana myös lukkoperä. Pitäisi kait kabiinissa tunnistaa iskarinapista DNA-kytkimen keskellä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Oma Superi on sekä "veloce-interior packilla" että performance packilla varustettu ja sisältää juurikin Polforean mainitsemat ominaisuudet. Lisäksi sen mukana tulee Veloce-varustelutason jarrut.

Auto on siis uitettu Saksasta ja oli aiemmin merkkiliikkeen esittelyautona.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mites tuo manuaalivoimansiirtolinja toimii ja kestää Juulia-riisselin jatkona ?- bensaanhan sitä ei kai saanutkaan.
En tyrmää ollenkaan manuaalia pitkän matkan ajossa.

Kytkin , onko kaksoismassapyörää tms. herkemmin rikkoutuvaa?
Ainakin ZF8 HP:hen verrattuna vääntömomenttikäyrää on tuunattu alemmaksi... kestävyyssyistäkö ?

Softatuunattu manuaaliriisseli saattaa sitten olla kyllä aika nopsaan ( alle 200tkm ) finito ?

Hiukkasloukun toiminta Suomen talvessa-loskakelissä ? Ad Blueta ei näissä liene ?

Ajatuksia ? Kokemuksia ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
05 Kesä 2025, 12:06
Mites tuo manuaalivoimansiirtolinja toimii ja kestää Juulia-riisselin jatkona ?- bensaanhan sitä ei kai saanutkaan.
En tyrmää ollenkaan manuaalia pitkän matkan ajossa.

Kytkin , onko kaksoismassapyörää tms. herkemmin rikkoutuvaa?
Ainakin ZF8 HP:hen verrattuna vääntömomenttikäyrää on tuunattu alemmaksi... kestävyyssyistäkö ?

Softatuunattu manuaaliriisseli saattaa sitten olla kyllä aika nopsaan ( alle 200tkm ) finito ?

Hiukkasloukun toiminta Suomen talvessa-loskakelissä ? Ad Blueta ei näissä liene ?

Ajatuksia ? Kokemuksia ?
Ei ole kokemuksia mutta kaksoismassavauhtipyörä löytyy speksien mukaan. Manuaalissa ilmeisesti 380Nm - 400Nm vääntöä lähteestä riippuen ja ZF8HP:llä sitten 450Nm. Ja kuriositeettina 150HP dieselissä internetistä löytyvien speksien mukaan automaatilla 450Nm.

Ja ilmeisesti hardis on sama kaikissa pois lukien 210HP version turbon kierroslukuanturi ja vesi-ilmavälijäähy ahtoilmalle joka "heikommista" malleista puuttuu.

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aika vähän taitaa yleensä manuaaliaskeja paukkua softavireillä, vaikka huippuvääntö askin speksin ylittäisikin. Sillä huippuväännöllä ollaan kuitenkin yleensä aika pieni osa auton liikkumisajasta ja osissa on toleranssiakin - myös kuski ja ajotapa voi vaikuttaa kestoon merkittävästi. Ja toki softan voi tehdä niinkin, että nostaa vääntökäyrää vasta sieltä missä se laskee eikä koske siihen alempaan alueeseen.

Enemmän minua kiinnostaisi, että mistä se manuaaliaski on kotoisin? Kenen valmistama se on ja onko se kuinka Giulia-spesifinen, vai saattaako olla esim. samaa perua kuin XE:n manuaali? Tai Bemarin?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
05 Kesä 2025, 17:43
Aika vähän taitaa yleensä manuaaliaskeja paukkua softavireillä, vaikka huippuvääntö askin speksin ylittäisikin. Sillä huippuväännöllä ollaan kuitenkin yleensä aika pieni osa auton liikkumisajasta ja osissa on toleranssiakin - myös kuski ja ajotapa voi vaikuttaa kestoon merkittävästi. Ja toki softan voi tehdä niinkin, että nostaa vääntökäyrää vasta sieltä missä se laskee eikä koske siihen alempaan alueeseen.

Enemmän minua kiinnostaisi, että mistä se manuaaliaski on kotoisin? Kenen valmistama se on ja onko se kuinka Giulia-spesifinen, vai saattaako olla esim. samaa perua kuin XE:n manuaali? Tai Bemarin?
Sama aski kuin saman ikäisessä 1-sarjalaisessa. Frendillä sen yksilöstä tuosta jotain porsi (en nyt muista mitä, tänne siitä raportoin kyllä johonkin ketjuun), niin silloin selvisi moinen asia. Taisi olla joku vaihteenvalitsimeen ja sen lukintaan liittyvä juttu… Anyway, tuli kuntoon ja auto palvelee yhä käyttiksenä - oisko jo kuudetta vuotta? Täysin alkuperäisessä kuosissa, mutta kilsoja taitaa olla reilusti alle satkun, kun perheen kuljetin on G-kolmossarjalainen ja harraste nyttemmin 2-gen Camaro… Työmatka-autona siis palvellut oikein hyvin!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
05 Kesä 2025, 18:27
Polforea kirjoitti:
05 Kesä 2025, 17:43
Aika vähän taitaa yleensä manuaaliaskeja paukkua softavireillä, vaikka huippuvääntö askin speksin ylittäisikin. Sillä huippuväännöllä ollaan kuitenkin yleensä aika pieni osa auton liikkumisajasta ja osissa on toleranssiakin - myös kuski ja ajotapa voi vaikuttaa kestoon merkittävästi. Ja toki softan voi tehdä niinkin, että nostaa vääntökäyrää vasta sieltä missä se laskee eikä koske siihen alempaan alueeseen.

Enemmän minua kiinnostaisi, että mistä se manuaaliaski on kotoisin? Kenen valmistama se on ja onko se kuinka Giulia-spesifinen, vai saattaako olla esim. samaa perua kuin XE:n manuaali? Tai Bemarin?
Sama aski kuin saman ikäisessä 1-sarjalaisessa. Frendillä sen yksilöstä tuosta jotain porsi (en nyt muista mitä, tänne siitä raportoin kyllä johonkin ketjuun), niin silloin selvisi moinen asia. Taisi olla joku vaihteenvalitsimeen ja sen lukintaan liittyvä juttu… Anyway, tuli kuntoon ja auto palvelee yhä käyttiksenä - oisko jo kuudetta vuotta? Täysin alkuperäisessä kuosissa, mutta kilsoja taitaa olla reilusti alle satkun, kun perheen kuljetin on G-kolmossarjalainen ja harraste nyttemmin 2-gen Camaro… Työmatka-autona siis palvellut oikein hyvin!

Se pitäisi olla tämä: Getragin G-217 -malli :https://www.automaticchoice.com/en/getr ... -catalogue
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
giils
Viestit: 309
Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96
Saab 90 2.0 -87
Mazda MX-5 1.6 -98
Giulia 2.2 -16
Paikkakunta: Janakkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja giils »

silverine kirjoitti:
28 Touko 2025, 18:30
Liityin joukkoon tummaan, jonka Giuliaan on vaihdettu hanttarin puolen takatolppa, kolisevan tilalle.
Tämä on näköjään itelläkin edessä. Oikea takapää kolisee nyt oikein kunnolla. Kummallinen ääni, iskari on varmaan jo tyhjä. Nopeasti muuttui pienestä kumeasta satunnaisesta kolahduksesta tuommoseksi kunnon kolkotukseksi.

Pistänpä siis takaiskarit tilaukseen jarrulevyjen kaveriksi.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.

Avatar
Tiige
Viestit: 2994
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itsellä ei kolise vielä mikään mutta työmatkan pari heittoa kertoo persdynolle että iskareiden vaimennus ei ole enää ihan sitä mitä pitäisi olla. Bilsteinin B6 ja Eibach pro-kit on harkinnassa. Ennenkin toiminut käyttöautossa kivasti. Eibahcin jouset lähinnä nyt mietityttää. Onko niiden lapuissa vaatimus renkaiden suuntauksesta? Renkaat toki suunnattaisiin mutta muutoskatsastuksen kaikki vihreällä arvot mietityttää...
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
155156
Viestit: 2223
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulia 952 ja rämisevän hukkaportin tangon korvaaja

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155156 kirjoitti:
27 Touko 2025, 18:49
Tilasin osan USA:ta viime tiistaina iltapäivällä ja se on nyt jo perillä!!

Kuva
Kylmänä - ensimmäinen minuutti - ääni ei muuttunut paljoa, mutta nyt kuullostaa lämpimänä jo ihan siedettävältä. Tietty naputus hävisi.

Vastaa Viestiin