Velttous johtuu melko varmasti kulissista ja keskitysongelma varmuudella laatikon päällä sivusiirtoakselin holkeista. Linkin kuvassa kaksi mustaa. Holkit on helppo vaihtaa, kulissijumppa sitten enempi perseestä.dnapekko kirjoitti: ↑11 Elo 2022, 12:20…todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.
Olisiko tässä ratkaisu: https://ricambi.alfisti.net/en/Spare-Pa ... 12181.html
Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mistä voi johtua, kun tuossa 147:ssa palaa mittaristossa se turvatyynyn varoitusvalo (ei siis sammu, kun auto käynnistyy)...Onko jokin homma, mikä nyt kannattaisi tehdä? Auto on 2006 vuosimallin 147 2.0 TS.
- Polforea
- Viestit: 11810
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
^Siellä on joku vika. Mikä vika, sitä on aika mahdoton sanoa autoa näkemättä. MES kiinni ilmapallo-ohjaimeen ja kyselemään, että mikähän nyt on hätänä (eli suomeksi vikakoodit lukuun airbag-järjestelmältä).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Osaaks joku sanoo, että mistä kannattaa etsiä H7 polttimon kiinnitysjousta?
Valokuvassa olevan tapaista etsin.
Semmoset nakkisormet mulla, että olen onnistunut hukkaamaan.
Valokuvassa olevan tapaista etsin.
Semmoset nakkisormet mulla, että olen onnistunut hukkaamaan.
- Liitteet
-
- IMG_20221223_164146-picsay.jpg (59.31 KiB) Katsottu 13340 kertaa
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- dnapekko
- Viestit: 644
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Kysymyksiä alfa 147
Lagunasta kun edellinen omistaja oli korvannut nuo jouset nppusiteillä, löytyi apu paikalliselta autohajottamolta, otin varulle useammankin, eikä edes maksanut mitään )Giovinazzi kirjoitti: ↑27 Helmi 2023, 18:45Osaaks joku sanoo, että mistä kannattaa etsiä H7 polttimon kiinnitysjousta?
Valokuvassa olevan tapaista etsin.
Semmoset nakkisormet mulla, että olen onnistunut hukkaamaan.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re: Kysymyksiä alfa 147
Moro. Uusi 147 1.6TS 2001 omistaja tässä. Mistä vois johtua että kiihdyttäessä katoaa välillä tehot kokonaan ihan sekunniksi vain ? Tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan diesel moottorilta eli varmaan toi ajoituksen säädin on entinen ainakin, mutta voiko toi tehon katoaminen johtua siitä kanssa ? ja sit miten tarkka toi 3v jakopään vaihto väli on ? tohon tehty 2019 mutta seissyt lämpimässä tallissa melkein koko korona ajan 2vuotta. Kiitos
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Moro vaan ja tervetuloa kerhoon.
Itellä 2.0 TS ja alusta asti kuulostanut hiukan dieselmäiseltä tyhjäkäynnillä, ekalla koeajolla piti vielä varmistaa että olihan tää varmasti se bensa ku liikkeessä oli toinen 147 diesel..
Mitään remppaa ei oo koneelle tehty eli dieselmäinen omaan korvaan vieläkin. Luultavasti vaan ominaisuus.
Ite menny 5v vaihtovälillä, sen verran vähän tulee nykyään kilometrejä, että tuossa vaiheessa ei se 60tkm oo noillakaan vuosilla lähellä.
Asiantuntijoista en tiedä, että mitä mieltä ovat, mut ite teen tuollain...
Öljynvaihtovälinä oon menny 10tkm ja aikaa siihen menee 1.5-2v mutta tuotahan sä et ees kysyny
Itellä 2.0 TS ja alusta asti kuulostanut hiukan dieselmäiseltä tyhjäkäynnillä, ekalla koeajolla piti vielä varmistaa että olihan tää varmasti se bensa ku liikkeessä oli toinen 147 diesel..
Mitään remppaa ei oo koneelle tehty eli dieselmäinen omaan korvaan vieläkin. Luultavasti vaan ominaisuus.
Ite menny 5v vaihtovälillä, sen verran vähän tulee nykyään kilometrejä, että tuossa vaiheessa ei se 60tkm oo noillakaan vuosilla lähellä.
Asiantuntijoista en tiedä, että mitä mieltä ovat, mut ite teen tuollain...
Öljynvaihtovälinä oon menny 10tkm ja aikaa siihen menee 1.5-2v mutta tuotahan sä et ees kysyny

"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Missäkohtaa sijaitsee Kampiakselin Asentotunnistin/tunnistimet, onko kytkinkopassa ja kampiakselin hihnapyörän vieressä?...Auto on Alfa Romeo 147 2.0 TS -06.....Onko jokin tietyn merkkinen asentotunnistin, mikä kannattaa hommata,? ja mitä ei taas missään tapauksessa.
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Koneen takana vaihdelaatikon reunassa. Imusarjan päältä ruskea liitin ja johtoa seuraamalla viimeistään löytyy
. Valeo on ainakin todettu toimivaksi, eikä juuri kalliimpikaan.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei ole ainakaan meidän alfassa imusarjan päällä yhtään ruskeaa liitintä, just tallissa etsin sitä....yksi johto tulee auton johtosarjasta, ja menee startin alapuolella olevaan johonkin tunnistimeen, jossa on heti siinä tunnistimen perässä kelta/musta liitin

- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Nythän on oma muistijälki sekoittunut vanhempiin TwinSparkeihin
. Ei ole omaan 147:aan tarvinnut vaihtaa vielä.
Kyllä se itseasiassa 147:n liitin on siellä anturin päässä juuri kuvailemassasi paikassa.

Kyllä se itseasiassa 147:n liitin on siellä anturin päässä juuri kuvailemassasi paikassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mistäkohtaa löytyy moottorin numero, eli 2.0 TS Alfa romeo 147 -06 ?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kyseessä 170tkm ajettu 2.0TS, 2007, joka on ensimmäinen Alfa ja kokeneempien mielipiteitä kysytään:
Nitinä ja kolina montuissa. Etenkin hidastekorokkeissa melkoinen meteli. Renkaiden vaihdon yhteydessä tunkilla ei löytynyt mitään erityisen väljää. Pitää yrittää tutkia lisää, ideoita? Onko näissä joitakin tyypillisesti tällä km vaihtoon meneviä puslia tms?
Lämmöt. Maantiellä ei nouse juurikaan yli 60 asteen. Taajamassa ja kaupungissa hieman reippaammalla kaasujalalla saattaa saada jopa 80. Termostaatti vaihtoon?
Vaihdekeppi. Keskityksen jumitus tuli jo korjattua https://www.youtube.com/watch?v=UQdMRYYRiF8 6:17 kohdalla näkyvän tapin molemmat pään tahmat ja ruosteet kun poisti, sekä holkin missä tuo kääntyilee, niin hyvin keskittää. Mutta tuntuma ei ole erityisen tarkka. Onkohan sille jotain tehtävissä?
Nitinä ja kolina montuissa. Etenkin hidastekorokkeissa melkoinen meteli. Renkaiden vaihdon yhteydessä tunkilla ei löytynyt mitään erityisen väljää. Pitää yrittää tutkia lisää, ideoita? Onko näissä joitakin tyypillisesti tällä km vaihtoon meneviä puslia tms?
Lämmöt. Maantiellä ei nouse juurikaan yli 60 asteen. Taajamassa ja kaupungissa hieman reippaammalla kaasujalalla saattaa saada jopa 80. Termostaatti vaihtoon?
Vaihdekeppi. Keskityksen jumitus tuli jo korjattua https://www.youtube.com/watch?v=UQdMRYYRiF8 6:17 kohdalla näkyvän tapin molemmat pään tahmat ja ruosteet kun poisti, sekä holkin missä tuo kääntyilee, niin hyvin keskittää. Mutta tuntuma ei ole erityisen tarkka. Onkohan sille jotain tehtävissä?
- dnapekko
- Viestit: 644
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Kysymyksiä alfa 147
Minulla samanlaisessa ainakin pari puslaa pitävät aika nitinää varsinkin kylmällä säällä, nyt alkutalven lumipatikoissa koliseekin, tosin kesäkuussa ei katsuri havainnut mitääm ongelmia. Monesti koiranluut menevät ensimmäisenä.Den Haag kirjoitti: ↑07 Marras 2023, 07:22Kyseessä 170tkm ajettu 2.0TS, 2007, joka on ensimmäinen Alfa ja kokeneempien mielipiteitä kysytään:
Nitinä ja kolina montuissa. Etenkin hidastekorokkeissa melkoinen meteli. Renkaiden vaihdon yhteydessä tunkilla ei löytynyt mitään erityisen väljää. Pitää yrittää tutkia lisää, ideoita? Onko näissä joitakin tyypillisesti tällä km vaihtoon meneviä puslia tms?
Lämmöt. Maantiellä ei nouse juurikaan yli 60 asteen. Taajamassa ja kaupungissa hieman reippaammalla kaasujalalla saattaa saada jopa 80. Termostaatti vaihtoon?
Vaihdekeppi. Keskityksen jumitus tuli jo korjattua https://www.youtube.com/watch?v=UQdMRYYRiF8 6:17 kohdalla näkyvän tapin molemmat pään tahmat ja ruosteet kun poisti, sekä holkin missä tuo kääntyilee, niin hyvin keskittää. Mutta tuntuma ei ole erityisen tarkka. Onkohan sille jotain tehtävissä?
Lämmöt pysyvät itsellä kuin nakutettuna 90 asteessa, joten lienee syytä epäillä termostaattia.
Tuo keskitysongelma pitäisi korjata itsekin, aika epämääräinen tuo vaihteensiirto on. Siihen on saatavilla jotain korjaussarjojakin, ainakin haku alfa romeo 147 gear lever repair kit tuo kaikenlaisia tuloksia, mutta en osaa toimivuudesta sanoa.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ainakin 156ssa vaihdekepin kulissien alla oleva muoviholkki voi haljeta ja aiheuttaa epämääräisyyksiä, mutta en tiedä aiheuttaako keskittämisongelmia.
Lämpötiloista: termostaatti vaihtoon ja se on sillä hyvä.
Kolinat on helposti koiranluu tai ylätukivarsi. Jos narisee myös, niin melkein varmuudella löytyy sieltä vika.
Toinen kova kolisija on kallistuksenvakaajan runkopuslat, kettumaiset vaihtaa mut tehtävissä kotikonsteinkin. Jossain täällä foorumilla on keskustelu kuvineen. Pikafiksinä monet poranneet pusliin ruuveja, kun pystyy pitkällä jatkolla aika helposti porailemaan... Ei ole tosiaankaan ikuinen, mutta hetken rauhan siitä saa.
Renkaidenvaihdossa ei paljoa saa välyksiä esille, jos ei kevennä reilusti esim alapallosta keventämällä.
Lämpötiloista: termostaatti vaihtoon ja se on sillä hyvä.
Kolinat on helposti koiranluu tai ylätukivarsi. Jos narisee myös, niin melkein varmuudella löytyy sieltä vika.
Toinen kova kolisija on kallistuksenvakaajan runkopuslat, kettumaiset vaihtaa mut tehtävissä kotikonsteinkin. Jossain täällä foorumilla on keskustelu kuvineen. Pikafiksinä monet poranneet pusliin ruuveja, kun pystyy pitkällä jatkolla aika helposti porailemaan... Ei ole tosiaankaan ikuinen, mutta hetken rauhan siitä saa.
Renkaidenvaihdossa ei paljoa saa välyksiä esille, jos ei kevennä reilusti esim alapallosta keventämällä.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kiitos. Kyllä narinaa kuuluu. Jotenkin olin äänestä kuvitellut, että olisi tullut "alempaa" ja siksi epäilin alatukivartta.
Sitten vielä vilkun viiksi. Oikealta keskitettäessä ei aina palauta vilkkua pois päältä. Ehkä joku klipsu kulunut? Onko ratti helppo käyttää irti, ja onko airbagin suhteen jotain muuta huomioitavaa kuin akunkenkä irti etukäteen?
Sitten vielä vilkun viiksi. Oikealta keskitettäessä ei aina palauta vilkkua pois päältä. Ehkä joku klipsu kulunut? Onko ratti helppo käyttää irti, ja onko airbagin suhteen jotain muuta huomioitavaa kuin akunkenkä irti etukäteen?
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mitenkä irroitetaan 147:sta kuskinoven ulkokahva, eli joutuuko purkamaan oviverhouksen pois?....Mistä kannattaisi alkaa etsimää uutta oven ulkokahvaa?, purkuautot on yksi vaihtoehto myös.
Paikalla
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bilste ... ipu/170597
Saranan saa vaihdettua loppukahva ovessa paikoillaan, verhoilun toki joutuu silloinkin purkimaan.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Kysymyksiä alfa 147
Täytyy purkaa verhoilu. Jos kahva pysyi ehjänä niin kahvan etuosan saranaa saa erikseen. Tässä esim. faceliftiin sopiva sarana:centro style kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 21:33Mitenkä irroitetaan 147:sta kuskinoven ulkokahva, eli joutuuko purkamaan oviverhouksen pois?....Mistä kannattaisi alkaa etsimää uutta oven ulkokahvaa?, purkuautot on yksi vaihtoehto myös.
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bilste ... ipu/170597
Saranan saa vaihdettua loppukahva ovessa paikoillaan, verhoilun toki joutuu silloinkin purkimaan.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Lämmöt korjaantui termarin vaihdolla.Den Haag kirjoitti: ↑07 Marras 2023, 07:22Nitinä ja kolina montuissa. Etenkin hidastekorokkeissa melkoinen meteli. Renkaiden vaihdon yhteydessä tunkilla ei löytynyt mitään erityisen väljää. Pitää yrittää tutkia lisää, ideoita? Onko näissä joitakin tyypillisesti tällä km vaihtoon meneviä puslia tms?
Lämmöt. Maantiellä ei nouse juurikaan yli 60 asteen. Taajamassa ja kaupungissa hieman reippaammalla kaasujalalla saattaa saada jopa 80. Termostaatti vaihtoon?
Eteen vaihdettu ala- ja ylätukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja -suojakumit. Vianor sääti kulmat kohdilleen. Nyt ei nitise eikä kolise, ja kulkee vakaasti

Molempien puolten raidetangon kumit oli kuluneet puhki. Vaikuttaisi että ottaa kiinni vakaajatankoon.. sopivia suojakumeja ei ollut Motonetin hyllyssä, mutta Mersun W203 osat Motonetin numerolla 17-3668 (Lemförder 33624 01) sopii hyvin, kun ottaa ulomman puolen kumikiekon pois. Mutta miksi raidetanko ottaa kiinni vakaajatankoon?
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tällä ohjeella tuli pari kertaa sarana vaihdettua. Ikkunaa ei tarvinnut 147:ssa irrottaa, en tiedä onko GT:ssä eri tilanne.arv kirjoitti: ↑17 Joulu 2023, 06:35Täytyy purkaa verhoilu. Jos kahva pysyi ehjänä niin kahvan etuosan saranaa saa erikseen. Tässä esim. faceliftiin sopiva sarana:centro style kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 21:33Mitenkä irroitetaan 147:sta kuskinoven ulkokahva, eli joutuuko purkamaan oviverhouksen pois?....Mistä kannattaisi alkaa etsimää uutta oven ulkokahvaa?, purkuautot on yksi vaihtoehto myös.
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bilste ... ipu/170597
Saranan saa vaihdettua loppukahva ovessa paikoillaan, verhoilun toki joutuu silloinkin purkimaan.
Täällä näköjään kuvallinen ohje myös. Ja jos löytyy jostain niin kannattaa saranan lisäksi hankkia sisäkahvan peitetulppa valmiiksi, tuo oli lähes mahdoton saada ehjänä irti. Tällainen siis.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Missäkohtaa sijaitsee öljynpaineanturi (Auto on 2.0 ts 147)..?.....Pitää kokeilla vaihtaa, kun tänään emäntä oli tulossa töistä, ja liikenneympyrässä alkoi hälyttää öljynpaineista, koneessa on riittävästi öljyä. teki viime talvena saman homman 

-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ilmeisesti olen ensimmäinen, kenelle tälläinen asia osuu kohdalle.?....Ainakin jos kaikkien vastanneiden takia asiaa pohtiicentro style kirjoitti: ↑17 Tammi 2024, 16:51Missäkohtaa sijaitsee öljynpaineanturi (Auto on 2.0 ts 147)..?.....Pitää kokeilla vaihtaa, kun tänään emäntä oli tulossa töistä, ja liikenneympyrässä alkoi hälyttää öljynpaineista, koneessa on riittävästi öljyä. teki viime talvena saman homman![]()


- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
156TS teki tuota nopeissa liikkeissä parkkialueilla esim., jos leikitytti hieman.
Ei ollut loiskelevyjä (tai tarpeeksi?) öljypohjassa, joten öljyt saattoi päästä sopivalla kombolla karkuun.
Tarkastin lähinnä, että öljyä on tarpeeksi ja olin välittämättä
Ei ollut loiskelevyjä (tai tarpeeksi?) öljypohjassa, joten öljyt saattoi päästä sopivalla kombolla karkuun.
Tarkastin lähinnä, että öljyä on tarpeeksi ja olin välittämättä

-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikähän Alfalle tuli tänään, kun emäntä oli lähdössä töihin, niin mittaristoon tuli teksti "Motor Control system failure", ja tämän jälkeen auto kulki kaasu pohjassa kävelyvauhtia? Auto oli ennen lähtöä lohkolämmittimessä pari tuntia, ja pakkasta oli -23 astetta......Oli kuulemma myös laiskasti startannut kyseessä Alfa Romeo 147 2.0TS -06.
Vein sitten emännän töihin Lada 1700i:llä
Vein sitten emännän töihin Lada 1700i:llä

- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
1: TwinSpark ja lämmitys...
2: käyntiin niin, että lämppäri ollut useamman minuutin (ns. röökinmittainen tauko) irti
Muutenhan yleinen "check engine" ei kerro tuon taivaallista yhtään mistään. Sen sijaan kummastelen ajattelua, et pedaali lattiassa kylmällä autolla kun vika päällä (etenkin, jos ei ole tietoa mikä sen aiheuttaa)
2: käyntiin niin, että lämppäri ollut useamman minuutin (ns. röökinmittainen tauko) irti
Muutenhan yleinen "check engine" ei kerro tuon taivaallista yhtään mistään. Sen sijaan kummastelen ajattelua, et pedaali lattiassa kylmällä autolla kun vika päällä (etenkin, jos ei ole tietoa mikä sen aiheuttaa)

- dnapekko
- Viestit: 644
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kun taas minun TS:ni käynnistyy aivan normaalisti, vaikka lämmityspiuha on vielä paikallaan. Ei mitään eroa mihinkään muuhun omistamaani laitteeseen siinä suhteessa. Lämmitysaika yleensä tunnin tai kaksi.Aquatica kirjoitti: ↑09 Helmi 2024, 22:391: TwinSpark ja lämmitys...
2: käyntiin niin, että lämppäri ollut useamman minuutin (ns. röökinmittainen tauko) irti
Muutenhan yleinen "check engine" ei kerro tuon taivaallista yhtään mistään. Sen sijaan kummastelen ajattelua, et pedaali lattiassa kylmällä autolla kun vika päällä (etenkin, jos ei ole tietoa mikä sen aiheuttaa)![]()
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- MKT
- Viestit: 687
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Kysymyksiä alfa 147
Äänimerkki on lakannut toimimasta. Pienen tutkinnan jälkeen näyttää että molemmat töötit toimivat (toinen vähän aneemisesti mutta kuitenkin), sulake ja rele ovat ehjät. Ongelma paikallistunee rattiin ja siitä löytyikin paljon kohtalotovereita maailmalta. Nyppäsin sen pienen piirilevyn airbagin alta hyppysiin ja näyttäisi että turhan paljon on vastusta siinä missä pitäisi olla lähestulkoon suora johdin. Ei nyt aivan 100% selvä vika mutta melkein. En uskaltanut alkaa heti tinaamaan hyppylankaa tämän ohjeen mukaan https://www.alfaworkshop.co.uk/156_horn_problem.shtml vaan koetin tilata siihen osan 71732817. Sellaista en järjelliseen hintaan löytänyt eikä purkuosa Latviasta oikein kiinnosta kun ei ole kunnosta tietoa.
Kysymys kuuluukin että onko joku onnistuneesti tehnyt tuon Alfaworkshopin modauksen? Tai muutoin törmännyt samaan vikaan ja syy olikin toisaalla (johdotuksissa)?
Tämä sama probleema taitaa koskea 147/GT:n lisäksi myös 156:sta.
Kysymys kuuluukin että onko joku onnistuneesti tehnyt tuon Alfaworkshopin modauksen? Tai muutoin törmännyt samaan vikaan ja syy olikin toisaalla (johdotuksissa)?
Tämä sama probleema taitaa koskea 147/GT:n lisäksi myös 156:sta.
- jargon
- Viestit: 655
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Stelvio 2,0 -17
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Kysymyksiä alfa 147
156:n tein tuon aikanaan, hyvin toimi korjaus ja helppo tehdäMKT kirjoitti: ↑12 Kesä 2024, 12:56Äänimerkki on lakannut toimimasta. Pienen tutkinnan jälkeen näyttää että molemmat töötit toimivat (toinen vähän aneemisesti mutta kuitenkin), sulake ja rele ovat ehjät. Ongelma paikallistunee rattiin ja siitä löytyikin paljon kohtalotovereita maailmalta. Nyppäsin sen pienen piirilevyn airbagin alta hyppysiin ja näyttäisi että turhan paljon on vastusta siinä missä pitäisi olla lähestulkoon suora johdin. Ei nyt aivan 100% selvä vika mutta melkein. En uskaltanut alkaa heti tinaamaan hyppylankaa tämän ohjeen mukaan https://www.alfaworkshop.co.uk/156_horn_problem.shtml vaan koetin tilata siihen osan 71732817. Sellaista en järjelliseen hintaan löytänyt eikä purkuosa Latviasta oikein kiinnosta kun ei ole kunnosta tietoa.
Kysymys kuuluukin että onko joku onnistuneesti tehnyt tuon Alfaworkshopin modauksen? Tai muutoin törmännyt samaan vikaan ja syy olikin toisaalla (johdotuksissa)?
Tämä sama probleema taitaa koskea 147/GT:n lisäksi myös 156:sta.
- MKT
- Viestit: 687
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kiitos rohkaisusta! Uskalsi helpommin lähteä modaamaan. Vahvistetaan vielä muillekin että tuo helppo korjaus toimii ja taas voi kommunikoida italialaisittain liikenteessä.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Iltaa
Semmonen ongelma tai ominaisuus takapenkin kanssa, että oli tuossa joku aika sitten kaadettuna ja nyt kun yritin nostaa selkänojia pystyyn, niin kapeampi vasen puoli nousi ok asentoon ja lukittui, mutta oikean puolen leveämpi kahden penkin nojat vaan kolisee johonkin stoppariin, eikä edes mene lähellekään lukituskohtaa.
Mikäköhän lukitus on mennyt päälle, vai mikä tuon nyt aiheuttaa? Koskaan aiemmin ei ole tuota tehnyt.
Varmaan ohjekirjastakin saattaisi selvitä, mutta laiskana en jaksa nyt mennä selaileen autohalliin, niin kysäsempä täältä, jos siellä joku lukitusmekanismi tuon tekisi, jota en kuitenkaan ole löytänyt...
Semmonen ongelma tai ominaisuus takapenkin kanssa, että oli tuossa joku aika sitten kaadettuna ja nyt kun yritin nostaa selkänojia pystyyn, niin kapeampi vasen puoli nousi ok asentoon ja lukittui, mutta oikean puolen leveämpi kahden penkin nojat vaan kolisee johonkin stoppariin, eikä edes mene lähellekään lukituskohtaa.
Mikäköhän lukitus on mennyt päälle, vai mikä tuon nyt aiheuttaa? Koskaan aiemmin ei ole tuota tehnyt.
Varmaan ohjekirjastakin saattaisi selvitä, mutta laiskana en jaksa nyt mennä selaileen autohalliin, niin kysäsempä täältä, jos siellä joku lukitusmekanismi tuon tekisi, jota en kuitenkaan ole löytänyt...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jos keskivyö on päässyt liian lyhyeksi ja kela lukkoon, niin voi ahdistaa, mutta ei pitäisi mihinkään kolahtaa.
E: vai ahdistikohan se lyhyt vyö kaataessa. Noh, kannattaa silti tarkistaa, koska jompaan kumpaan suuntaan se selkänojaa vastusti
E: vai ahdistikohan se lyhyt vyö kaataessa. Noh, kannattaa silti tarkistaa, koska jompaan kumpaan suuntaan se selkänojaa vastusti

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Keskimmäisen penkin rulla on selkänojassa, ja toininnan varmistamiseksi rulla on kytketty vaijerilla selkänojan lukkoon. Vyö on vapaa liikkumaan ja lukittavissa vain jos selkänoja on oikein lukittu. Eli leveän osan alasaranassa on vaijerin toinen pää (lukitsin) joka saattaa nyt ahdistaa. Oliko vyö lukittu kun kaadoit sen? Jos oli se on toinen mahdollisuus lukkoutumiseen tällöin sen voi vapauttaa irroittamalla lukitus-soljen lattiasta!
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tuo muuten saattaa selittää tuon lukkiutumisen, sillä keskimmäisen ja vasemman puolen turvavyön vastakappaleissa on nyt kiinni yleismallinen turvavyön pää, joihin ollaan koirien valjaat kytketty autoillessa..
Pitääpä käydä tutkailemassa, kunhan olo helpottaa
Edittiä:
No nii, nyt kävin tsekkaamassa ja sain penkin selkänojan oikeaan asentoon.
Ei ne koiravyön vastakappaleet sentään syynä olleet, vaan tuon leveämmän takapenkin selkänojan vasemmalla puolella ihan alhaalla oli jokin jousitoiminen tappi, jota piti painaa sisään talttapää meisselillä, että alkoi selkänoja toimimaan.
Jotenkin liittyi sen keskivyön rullautumis mekanismiin, koska se vyön rullaus oli alkuun jumissa, mutta alkoi lopulta toimimaan kun muutaman kerran renkkasin.
Kiitos Seppo taas vinkeistä, nii tiesin etsiä oikeasta suunnasta ongelmaa..
Pitääpä käydä tutkailemassa, kunhan olo helpottaa

Edittiä:
No nii, nyt kävin tsekkaamassa ja sain penkin selkänojan oikeaan asentoon.
Ei ne koiravyön vastakappaleet sentään syynä olleet, vaan tuon leveämmän takapenkin selkänojan vasemmalla puolella ihan alhaalla oli jokin jousitoiminen tappi, jota piti painaa sisään talttapää meisselillä, että alkoi selkänoja toimimaan.
Jotenkin liittyi sen keskivyön rullautumis mekanismiin, koska se vyön rullaus oli alkuun jumissa, mutta alkoi lopulta toimimaan kun muutaman kerran renkkasin.
Kiitos Seppo taas vinkeistä, nii tiesin etsiä oikeasta suunnasta ongelmaa..
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Katsastus ja airbagin valo ei syty kun virrat laittaa päälle olis probleemana, muuten ei ollut bilikassa katsurilla moitittavaa. Eli, olisko jotain vinkkiä mitä tsekata ihan itse ennen kun roudaan korjaamolle, kyseessä 2004 1.6 ts 105hv:n versio? Kiitos jo etukäteen.
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei olisi ensimmäinen kerta, että vikavalo päällä ja polttimo pimennetty. Bägin vikavalo ei sammu ilman nollausta.
Vikakoodiluku, esim. multiecuscanilla, antaa suuntaa ja todennäköisesti palavan valon syynä vain huono liitos jossain.
Kylkityynyjen liittimet penkkien alla ja verhojen liittimet takakontin sivuverhoilun takana. Omassani kiukutteli oikean puolen verhon vikakoodi, mutta liittimen putsilla pysynyt härövalo jo pari vuotta pois.
Vikakoodiluku, esim. multiecuscanilla, antaa suuntaa ja todennäköisesti palavan valon syynä vain huono liitos jossain.
Kylkityynyjen liittimet penkkien alla ja verhojen liittimet takakontin sivuverhoilun takana. Omassani kiukutteli oikean puolen verhon vikakoodi, mutta liittimen putsilla pysynyt härövalo jo pari vuotta pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kysymyksiä alfa 147
No joku valopää oli polttimen pimentänyt vessapaperilla mutta auto on nyt leimattu ja matka jatkuu.Alfissimo kirjoitti: ↑11 Heinä 2024, 22:03Ei olisi ensimmäinen kerta, että vikavalo päällä ja polttimo pimennetty. Bägin vikavalo ei sammu ilman nollausta.
Vikakoodiluku, esim. multiecuscanilla, antaa suuntaa ja todennäköisesti palavan valon syynä vain huono liitos jossain.
Kylkityynyjen liittimet penkkien alla ja verhojen liittimet takakontin sivuverhoilun takana. Omassani kiukutteli oikean puolen verhon vikakoodi, mutta liittimen putsilla pysynyt härövalo jo pari vuotta pois.
- Polforea
- Viestit: 11810
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Upea korjausmetodi ollut taas käytössä...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- VMTD
- Viestit: 3387
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Kysymyksiä alfa 147
Saako nuo ajotietokoneen hälytykset jostain pois, mm. lämpötilan laskiessa 3 asteeseen varoittaa mahdollisesta tienpinnan jäätymisestä ja kytkee takalasinlämmityksen päälle samalla. Takasumuvalon vikaa ilmoittaa satunnaisesti ja kaikkea muuta pimpelipomia.
- VMTD
- Viestit: 3387
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko kukaan purkanut sivupeiliä, sain tuosta hajonneesta peilistä taustamuovin irti ehjänä ja voisi ottaa lasinkin talteen, mutta en keksi et miten sen saa irti?
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Peili lähtee ihan vaan kampeamalla leveällä lastalla tms. mahdollisimman suoraan ulospäin, ettei riko lasin kulmaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.