Eli turbon ja EGR:n jäähdytys EI ole samassa kierrossa moottorin kanssa?
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 11853
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli turbon ja EGR:n jäähdytys EI ole samassa kierrossa moottorin kanssa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo
ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin Stelviossa on omassa järjestelmässä, erillään moottorin jäähdytyksestä, sen takia on myös kaksi eri säiliötä. Olettaisin että Giuliassa on sama setuppi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1561
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voisiko tuo varaosalistaus kahdesta sähköpumpusta tarkoittaa yhden ja kahden tankin versioita? Yhden tankin versiossa on myös sähköpumppu, mutta se on asennettu hieman eri paikkaan. Kahden tankin systeemissä pumppu on moottorin edessä ja siinä kierrossa on egr, ic ja turbo. Noita kuvia on useita, mutta en kyllä hoksaa sieltä kahta sähköpumppua.
Yksi tankki:

Kaksi tankkia:

Yksi tankki:

Kaksi tankkia:

- Polforea
- Viestit: 11853
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kiitos. Voi tosiaan hyvin olla ettei kaikkia kolmea pumppua samassa autossa tehtaalta koskaan ole ja tuo ero kävisi hyvin järkeen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tietääkö kukaan miten saa auton vapaalle kun ei sähköt toimi?
- Jiitee
- Viestit: 4658
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaihdelaatikon pohjasta kierretään M6- ruuvi ylöspäin kunnes napsahtaa vaihde vapaalle P:ltä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑13 Heinä 2025, 15:07Tietääkö kukaan miten saa auton vapaalle kun ei sähköt toimi?
Koettu on tuokin. Tunkki ja varmistus yhdellä tolpalla helpottavat kovasti ko. operaatiossa.
Tässä lisäintoa: https://www.giuliaforums.com/threads/u ... ion.38506/

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja tuo ruuvi kannattaa laittaa sinne etukäteen ja pitää hanskalokerossa sopivaa avainta mukana, selviää sitten pienemmälle vaivalla tosi paikan tullen.Jiitee kirjoitti: ↑13 Heinä 2025, 15:15Vaihdelaatikon pohjasta kierretään M6- ruuvi ylöspäin kunnes napsahtaa vaihde vapaalle P:ltä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑13 Heinä 2025, 15:07Tietääkö kukaan miten saa auton vapaalle kun ei sähköt toimi?
Koettu on tuokin. Tunkki ja varmistus yhdellä tolpalla helpottavat kovasti ko. operaatiossa.
Tässä lisäintoa: https://www.giuliaforums.com/threads/u ... ion.38506/