Ciao Wizards,
Itse uusi täällä joten sorry onko oikealla "palsta" osiolla kysymys.
Onko kellään kokemusta tai
mahtuuko 159 malliin tuollaseen vm.2006 / 1.9 JTS taakse 265 leveetä rengasta.
profiilia tietty sen verran vaan että pyörimissuhde ei mene 5% yli että varmaan 35-40 profiili
esim 18" vanteessa.
Millanen Offset siinä pitäisi sitten olla ?
normaali ET 35.
Kiitti etukäteen
159 (939) 1.9 / vm.2006=leveimmät takarenkaat jotka mahtuu?
Valvoja: Moderators
-
- Polforea
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 (939) 1.9 / vm.2006=leveimmät takarenkaat jotka mahtuu?
Palsta/osio on juuri oikea, tervetuloa foorumille!
Lonkalta väittäisin, että mahtuu. Mulla on 3.2:ssa 245:t 8" vakiovanteilla ja kyllä siellä vielä mielestäni tuo pari senttiä tilaa on tarjolla, enkä keksi että miten pikkukoneisessa yhtään ahtaampaa olisi. Jos haluat mittailla, niin Janakkalaan saa tulla hämmästelemään, vielä kotvan on ainakin kesärenkaat alla. Tuossa myös kuvia: viewtopic.php?p=687576#p687576
Saanko uteliaisuuttani kysyä tavoitteen syytä? Ihan vaan ulkonäkö vai olisiko 265:ia edukkaasti tarjolla tai jotain muuta etua havaittavissa?
Lonkalta väittäisin, että mahtuu. Mulla on 3.2:ssa 245:t 8" vakiovanteilla ja kyllä siellä vielä mielestäni tuo pari senttiä tilaa on tarjolla, enkä keksi että miten pikkukoneisessa yhtään ahtaampaa olisi. Jos haluat mittailla, niin Janakkalaan saa tulla hämmästelemään, vielä kotvan on ainakin kesärenkaat alla. Tuossa myös kuvia: viewtopic.php?p=687576#p687576
Saanko uteliaisuuttani kysyä tavoitteen syytä? Ihan vaan ulkonäkö vai olisiko 265:ia edukkaasti tarjolla tai jotain muuta etua havaittavissa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
Moicca & kiitos lämpimistä tervetulotoivotuksista.
No se oli hieno uutinen, en usko että että korissa olisi enemmän/vähemmän tilaa riippuen moottorista,
tietty 3.2 / V6 vois luulla että lokarit levennetty mutta ei taida olla.
Juu ihan ulkonäköön perustuva haave-toive.
Olen ymmärtänyt että katsastuksessa kuitenkin renkaan kulutuspinta pitää olla
lokasuojien sisällä / enintään reunassa.
Ehkä siksi venykumia toiset käyttää eli leveä vanne ja kapeampi kumi.
Vielä se ET sitten mietityttää millanen vanne olisi vai pitäisikö ostaa spacerit
No se oli hieno uutinen, en usko että että korissa olisi enemmän/vähemmän tilaa riippuen moottorista,
tietty 3.2 / V6 vois luulla että lokarit levennetty mutta ei taida olla.
Juu ihan ulkonäköön perustuva haave-toive.
Olen ymmärtänyt että katsastuksessa kuitenkin renkaan kulutuspinta pitää olla
lokasuojien sisällä / enintään reunassa.
Ehkä siksi venykumia toiset käyttää eli leveä vanne ja kapeampi kumi.
Vielä se ET sitten mietityttää millanen vanne olisi vai pitäisikö ostaa spacerit
- Polforea
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Korissa ei tosiaan pitäisi eroa moottorin perusteella olla, varustetasot ja korimalli puolestaan tekee jotain eroja, tuolla pääsee selaamaan osaluetteloa:
https://eper.fiatforum.com/en/SubGroups/R/R/159/X3/700
Kaaren alla/sisällä pitää tosiaan mennä johonkin pisteeseen asti. En muista virallista rajaa, ehkä joku sen kohta vinkkaa, mutta jos sitä äärimmilleen hakee niin se pitää sitten ET:tä millin tarkkuudella laskea/sorvata.
https://eper.fiatforum.com/en/SubGroups/R/R/159/X3/700
Kaaren alla/sisällä pitää tosiaan mennä johonkin pisteeseen asti. En muista virallista rajaa, ehkä joku sen kohta vinkkaa, mutta jos sitä äärimmilleen hakee niin se pitää sitten ET:tä millin tarkkuudella laskea/sorvata.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.