Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Romeo y Julieta
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Itsellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia huohottimen kanssa. Kaksi MultiAir-Giuliettaa ollut käyttöautoina tässä viimeisen 6 vuoden aikana ja ajot hyvin vaihtelevia, välillä paljon pelkkää kaupunkiajoa, mutta suhteellisen usein myös satojen kilometrien maantiereissuja. Kummassakaan autossa en ole koskaan käyttänyt viimasuojia, öljyt olen itse vaihtanut aina 10 tkm välein. MultiAirin mikrofiltterin puhdistan brake cleanerilla joka toisen öljynvaihdon yhteydessä, myös turboahtimen ns. banjopultti kannattaa aika ajoin tarkistaa ja puhdistaa, tarvittaessa vaihtaa. Öljyinä mulla on aina ollut käytössä Total Quartz INEO 5W-40.

Ensimmäisessä Giuliettassa oli tiettävästi alkuperäinen MA-yksikkö siihen saakka kunnes auto vaihtui nykyiseen noin 160 tkm ajettuna. Nykyiseen vaihdettu uusi yksikkö jo uudekseltaan jossain 40 tkm kohdalla, nyt kilsoja takana 165 tuhatta eikä ongelmia ole ilmennyt.

Kaiken kaikkiaan siis todella huolettomia autoja olleet ainakin nämä omalle kohdalle osuneet yksilöt. Nykyisen ostin syksyllä 2022 ja tarkoitus on pitää omassa käytössä vielä vuosia eteenpäin.

Vastaa Viestiin