Chippaus...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Chippaus...

Viesti Kirjoittaja PJS »

eli, onko kenelläkään kokemusta / tietoa, miten onnistunut juttu on T. Muukkosella 156 GTA +16 hv chippaus?
Ei nyt mitenkään mahdottomasti lupaa lisätehoa, mutta kuitenkin kohtuullisesti n.400 ekillä vapaasti hengittävään. Jos sen lisäksi saisi vielä jonkinverran vääntöäkin lisää, niin voisin kokeilla :?
Olisi kuitenkin mukavampaa kyseinen toimenpide antaa tehdä, jos jollakin olisi ihan oikea faktaa kyseisestä jutusta. Ei tarvitsisi itse niin paljon arvuutella ja olla ns. koe kaniini...

-Pete
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Itsekin suunnitellut samaa, mutta kuin ei oikein viitsi ilman luotettavia dynolappuja kokeilla.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

No miksei onnistuisi? Itse en muukkosella hommaa teetättänyt, mutta he tekivät lastun ja sain itse sillä tuosta pienemmästä kutosesta 10hv lisää tehoa... =) joten tuo gta:n 16hv kuulostaisi ihan mahdolliselta, kun ottaa lähtökohdat huomioon... Itsellä homma kustansi muistaakseni 570e...
Omat dynopaperit löytyvät täältä: http://inte.lnet.lut.fi/%7Eraketti/Alfa/enginemods.html
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Okei, itselläni on dyno-lappu St-Motorsin penkittämänä tältä vuodelta, ja arvot oli silloin 253 Hv / 312 Nm. Nuo lukemat kun saisi chippaamalla paranneltua esimerkiksi noin 270 hv / 330 Nm niin olisi naama :-D.
Eiköhän tuo kone / laatikko kuitenkin kestä tuon tehon lisäyksen ihan normaalissa ajossa. Kaikenhan saa rikki "älyttömällä" käsittelyllä...
Toisaalta, onko tuossa sitten mitään järkeä, niin siitä voidaan tietysti olla montaa mieltä :wink:
Täytyypä nyt hiukan mietiskellä..."kutina" on kyllä kova...
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

PJS kirjoitti:Toisaalta, onko tuossa sitten mitään järkeä, niin siitä voidaan tietysti olla montaa mieltä :wink:
No ei varmaan ole mitään järkeä. Mutta tarvitseeko kaikessa ollakaan.. :wink:

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

No niin, nyt on sitten vietetty Muukkosella yksi kokonainen "työpäivä". Tuona aikana GTA:lla vedettiin kuusi (6) vetoa penkissä ja loppu tulos oli lähtökohtaan +-0% hyötyä!

Vakio ohjelma antoi 1.vedossa 254 hv ja 312 Nm koneesta (ST-Motorsin penkissä keväällä 253 hv ja 311 Nm, eli hyvin samat arvot). Sitten ohjelma sähköpostilla Roomaan ja paremmaksi "korjattuna" sisään ladattuna siis aika monta kertaa. Uusia vetoja tehtiin päivän aikana siis vielä viisi (5) kertaa erilailla ohjelmilla, ja jokainen oli huonompi kuin vakio softa. No, eihän siinä paljon meikäläiseltä hymyä irronnut, mutta kuten sanotaan, aina ei voi voittaa...

Korostan kuitenkin nyt sitä, että vika ei ollut Muukkosen toiminnassa, vaan siinä, että miehet maapallon toisessa kolkassa ei osanneet / pystyneet muokkaamaan jo autossa olevaa softaa enää paremmaksi. Kolme vetoa tehtiin myös sellaisilla softilla, jotka olivat moniin muihin GTA:hin kuulemma antaneet hyvällä tuloksella lisää tehoa / vääntöä. Meikäläisen autoon nillä oli esimerkiksi tehossa -2-5 hv hyöty, eli ei kovin mairittelevaa...

Lyhyesti sanottuna ihan turha reissu (lähtö Porvoosta aamulla klo:04.30 ja paluu yöllä kotiin klo:01.15). Väsyttää vieläkin :)

Johonkin toiseen autoon tehonlisäys varmasti on onnistunut / onnistuu, mutta tällä kertaa ainakin näin :cry:
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Täällä nostetaan hattua moiselle kokeilulle, ja etenkin sille ettei vaan lyödä uutta ohjelmaa sisään ja sitten kehuskellaan että on siinä nyt 280 heppaa ei ole vaan ehtinyt penkittämään vielä..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jeppaan dynovedot on näköjään tehty eri vaihteilla, mikä saattaa hieman vääristää tuloksia. :?
Kimmo

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiva nähdä mustaa valkoisella. Kutittelisi itsekin tosiaan jossain vaiheessa vielä putki vaihtaa ja sitten dynottaa. Alku tilanteesta ei tietysti ole vertailukohtaa, mutta luulisin että jos on +-5 hevosvoimaa/newtonmetriä paperilla (verrattuna tehtaan lupauksiin) niin voi todeta että aivan turhaa touhua/ei vaikutusta. Ja itseasiassa näin epäilen käyvän, mutta johonkin kaivoon ne on vähäiset rahansa kaadettava kun golf ei kiinnosta :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ja itseasiassa näin epäilen käyvän, mutta johonkin kaivoon ne on vähäiset rahansa kaadettava kun golf ei kiinnosta :wink:
Siis tosiasiahan on, että ei niitä rahoja nykykoroilla ainakaan pankkitilillä kannata makuuttaa! :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

On mulla kyllä säästötilikin inflaation syötävänä :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uudessa AutoItaliassa on juttu brittiläisen Monzasportin käsittelemistä sataviiskutosista. GTA:han löytyy parikin settiä (298 ja 312 hv). Supersprintin palikoita sekä uudelleenmäppäystä - hinnat 1900£:sta ylöspäin (ilman veroja).

http://www.monzasport.co.uk/tuning.htm

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

kterkkila kirjoitti:Jeppaan dynovedot on näköjään tehty eri vaihteilla, mikä saattaa hieman vääristää tuloksia. :?
No enpä ollut tuollaista itse huomannutkaan =) Ensimmäinen veto on näemmä 4.- vaihteella ja uuden lastun kanssa tehty vetäisy on 5.- vaihteella... Eiköhän muutaman viikon päästä toivottavasti saada uutta faktaa, kun muukkonen saa auton valmiiksi ja penkitettyä uusine muutoksineen =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Kaitsu
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Kesä 2003, 19:01
Paikkakunta: Tallinn

Muukkosen penkitys

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

:shock: Alfoja Treelta Ähtävässä huollattamassa käydessä en ole kyllä dynoa siellä nähnyt, tosin viimeisin käynti syyskuun lopulta. Aikoinaan ostin 33 16v Squadran Chipin joka toi selvästi perstuntumall alisää kulkua ja sen että 190 tkm kytkin luistaa nyt 2 vaihdettaessa. t. K.

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Eikös tuo vapaastihengittävien chippaus ole aikamoista kusetusta?

Esim. vapareiden chippauksessa yleisimmin ohjelmoidaan kaasupolkimen asennontunnistusta siten, että aiemmin 1/2-kohdassa tuntuva kohta onkin sitten uudella lastulla 1/4-kaasussa..

eli auto tuntuu liikkuvan paremmin...

Perstuntuma paranee, mutta suorituskyky ei lainkaan. Ja huipputehot ovat olleet esim. Alfan V6:ssa dynossa 186hv -> 172hv.

Pyytäkää ennen chippausta edes takuu siitä, että ellette saa toivomaanne tehonlisäystä samalla dynamometrillä samoilla kierroksilla ja samalla vaihteella ennen ja jälkeen chippauksen , niin saatte rahanne takaisin. Ja tulokset on katsottava samalla dynamometrillä samalla kalibraatiolla!

En ole koskaan nähnyt luotettavaa dataa hevosvoimien / väännön lisäämisestä vapareiden chippauksella.

Turbot ovat asia erikseen...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

en noista sähkösistä kaasuläpistä niin tiedä mutta eihän tota kaasuläppää vaijerivälitteisenä voida muutella. veijari vetää saman kuin ennenkin... Sytytystä ja bensakartaahan niillä kyllä korjaillaan, joskus onnistuen joskus ei...

Tässä joitain penkissä säädettyjä unichip-käppyröitä, eli ei valmiita sipsejä

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Muukkosen penkitys

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Kaitsu kirjoitti::shock: Alfoja Treelta Ähtävässä huollattamassa käydessä en ole kyllä dynoa siellä nähnyt, tosin viimeisin käynti syyskuun lopulta. Aikoinaan ostin 33 16v Squadran Chipin joka toi selvästi perstuntumall alisää kulkua ja sen että 190 tkm kytkin luistaa nyt 2 vaihdettaessa. t. K.
Joo, eipä muukkosella omaa penkkiä olekaan... Mun penkitettiin Lappeenrannassa AMWorksilla, mut lastu tehtiin Muukkosella. Muukkonen käyttää jotain penkkiä, joka sijaitsee siinä lähistöllä... Mulla tuli se 10hv tuon penkin mukaan lisää potkua, en sitten tiedä, että kuinka paljon vaikuttaa se, että on eri vaihteella vetäisty...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ainakin fiatissa kaasuläpän anturia voi muunnella. Vaijeri tulee toiselle puolelle kaasuläppää kuin missä anturi on. Anturissa on sellaiset puolen sentin raot johon voi sovitella kiinnityksen. Eli sitä kautta voi esim. saada tyhjäkäynnin johonkin 3000 kierrokseen jos anturi on väärässä asennossa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Yep, Muukkonen penkittää parissa eri paikassa. Tämä, missä itse olin, pitäisi olla todella tarkka. Siinä vetävät pyörät on kohtisuoraan rullan päällä.

No, St-Motorsin ja tämän penkin ero oli 4-vaihteella vedettäessä 1 hv ja väännössä heittoa 1 Nm, eli sanoisiko samat arvot antoivat.

Kyllä se ihan fakta asia on, että vaparin virittäminen kohtuu kustannuksin on aika "toivotonta", mutta hulluna täytyihin tuokin asia kokeilla :twisted:

Saisikohan muuten mitenkään leimaitettua 156 GTA esim. Novitecin turbo-satsien kanssa meillä pohjolassa :?
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Näin noviisille aika yllättävää tarinaa tässä ketjussa..
Viime joulun tienoilla käydessäni vaihdattamassa
hihnan Muukkosella, tarjoiltiin n. 30 hepan ja Nm:n
parannusta RPM Power systeemeillä, about
tontun hintaan.
No, kyseessähän ei ole mikään pelkkä chippaus..
Yllättävää arpapeliä vaan tuntuu olevan todellisen
hyödyn saaminen...(?!)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Ihminen on tyhmä, eikä usko ennenkuin kokeilee.
Katsotaanpa mitä Harinen saa irti GTA:sta Unichipillä. Ennen säätöä vaihtuu putkisto, katti ja ilmanotto.

Palaan asiaan joko voitonriemuisena tai v****untuneena.
Takuuvarmasti kasvua löytyy ainakin desibelimäärässä.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

24valve kirjoitti:Ihminen on tyhmä, eikä usko ennenkuin kokeilee.
Katsotaanpa mitä Harinen saa irti GTA:sta Unichipillä. Ennen säätöä vaihtuu putkisto, katti ja ilmanotto.

Palaan asiaan joko voitonriemuisena tai v****untuneena.
Takuuvarmasti kasvua löytyy ainakin desibelimäärässä.
Eiköhän tähänkin threadiin saada jotain totuuspohjaista tietoa viimeistään siinä vaiheessa, kun saan autoni takas sieltä muukkoselta. Teen taas siitä uuden jutun tuonne projektisivuilleni ja laitan tietty dynopaperit sinne näkyviin... Sen pohjalta olis sitten helpompi spekuloida, että onko noista muutoksista vaparikoneeseen oikeasti mitään hyötyä. Itse olen siinä uskossa yhä edelleen,että kyllä sieltä sitä tehoa lisää saadaan =) Saa nähdä kauanko menee, että usko horjuu :)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jarama kirjoitti:Ainakin fiatissa kaasuläpän anturia voi muunnella. Vaijeri tulee toiselle puolelle kaasuläppää kuin missä anturi on. Anturissa on sellaiset puolen sentin raot johon voi sovitella kiinnityksen. Eli sitä kautta voi esim. saada tyhjäkäynnin johonkin 3000 kierrokseen jos anturi on väärässä asennossa.


juu kyllä antureissa yleensä tuollainen mahdollisuus onkin, mutta ei se kaasuläppää avaa silti.

Edit. Eli kierroslukua se ei nosta, kaasuläppäohjatussa jossa ei lambdan arvoilla tehdä mitään se kyllä pistää seokset persiilleen mutta eipä sellaista vakioautoissa tapaa esiintyä.
Viimeksi muokannut GAMMA500, 16 Marras 2005, 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Black Label kirjoitti: Perstuntuma paranee, mutta suorituskyky ei lainkaan. Ja huipputehot ovat olleet esim. Alfan V6:ssa dynossa 186hv -> 172hv.

.
jep skaala on aika iso jossain lehdessä taisi olla aikoinaan 200kin mitattu
tuossa yksi poimittu 156.netistä mittaaja oli sanonut että yli keskiarvon lukemat

http://i26.photobucket.com/albums/c129/ ... 7/scan.jpg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

2.0 TS kokemuksia chippauksesta

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Onko kellään kokemusta ja tuloksia 2.0 TS vakio 155hv chippauksesta? Entä RPM Power -kitistä?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Dieseleiden chippaus tai turbojen yleensä tuo kai selkeästi ja todistetusti lisätehoa. Päinvastoin kuin kyseenalaisessa vaparin ohjelmallisessa virittelyssä.

Kysymys kuitenkin kuuluu, että raukeaako TEHTAAN takuu chippaamisesta. Joillakin merkeillä on tietääkseni "hyväksyttyjä" chippejä. Miten Alfalla esim Novitecin tai Autodeltan tms chipit?

Heräsi omistamisen halu kun näin 156 1,9 JTD videon tuolla video-ketjussa. Lasissa yli 240 vaikka jonkin aikaa siihen meni. Samoin joku kirjoittu kulutus-ketjussa, että JTD kulutus ei juuri ylitä 8 litraa vaikka ajelisi Saksan motareilla... nam... mulle kans

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Saisikohan muuten mitenkään leimaitettua 156 GTA esim. Novitecin turbo-satsien kanssa meillä pohjolassa
Vaikea sanoa GTAsta, kuinka helposti, mutta ainakin 2.0 T.S ja 2.5 V6 turbosatsit saa leimattua, kun ovat TUV hyväksyttyjä ja niistä TUVin päästömittauspaperit, jotta täyttävät kyseisen mallisarjan vaatimukset, niin ei tartte ylimääräisiä mittauksia VTTllä. Ja kun muuttaa tekniikan GTAksi edellä mainituissa.

Tässä muutamia muita 156 turbosatsien saanti paikkoja, kuin Autodelta ja Novitec:

http://www.z-engineering.com/Kit_Alfa156.htm

http://www.deltasport.ch/tuning/preislisten/156.PDF

http://www.z-engineering.com/Kit_Alfa147.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Meikäläinenpäs sai ST-Motorsilla yli 10 hv säätämäällä sytytysennakon kohdalleen. Nyt nakuttaa enää vain satunnaisesti. 8)

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Chippaaminen sux! Ainakin Muukkosen myymä powerchipsin muka +12hv ei tuntunut missään 33 16V QV:ssä. Uskokoon kuka viitsii vaparin chippaamiseen :mrgreen:

Jos joku haluaa ostaa 33 16V QV:n "+12hv" Superchipin minulta hintaan 170Eur niin lähettäköön privaa :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Mikäs tuo on? Ei oikein tuo ranska suju, vaikka oon jonkun alkeiskurssin joskus käynytkin.. :lol:

http://www.fgamotorsport.com/fr/shop/fg ... -24-v.aspx
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sleepperi kirjoitti:Mikäs tuo on? Ei oikein tuo ranska suju, vaikka oon jonkun alkeiskurssin joskus käynytkin.. :lol:

http://www.fgamotorsport.com/fr/shop/fg ... -24-v.aspx
Vastus tai potikka hienossa laatikossa joka huijaa jonkun anturin lähettämää signaalia? selvää höpöhöpöä kuitenkin....

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Mulla jäälin autosäätö mittas 151 kw-vakio-140kw ja 239,3 Nm,onko vakio jotain 222 Nm,lastun tai chippaajan tekijästä ei oo tietoo,oli paikallaan auton ostaessa,lastutuksesta ei oo ees varmuutta,tehot vaan tuli aika korkeilla(6800 rpm),eli n.300 rpm ennen rajoitinta !!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

chippaus.... Aika turhaa puuhaa ja vielä jos maksaa 1000€,tehot ja vääntö huononee ja siirtyy ylemmille kierroksille... Ostakaa mielummin uudet renkaat vaikka :P

Vastaa Viestiin