Kytkinnesteet hävis

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Kytkinnesteet hävis

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Sopisi kyllä tuonne avautumisthreadiin, lähdin äsken "työ"paikalta, niin eikös kytkinpoljin jysähtänyt pohjaan, onneksi oli takakontissa jarrunestettä, eikun lisäilemään, ja sain sitten sen verran sitä siinä ilmailtua että pääsi kotiin.
Pitää kohta mennä katsomaan onko taas nesteet karannut johonkin.
:drinking:
Letku oli kyllä ehjä ja kuiva, eli kummassakohan päässä vika voisi olla, kytkimen pääsylinterissä vai työsylinterissä...
Pitää kai aamulla lähteä fillarilla liikenteeseen, eihän tuossa 33:ssa oo vielä talvirinkuloitakaan alla...

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

Veikkaisin työsylinteriä. Tuntuu olevan hieman tyyppivika.
Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.
Hmm, ai on vai? Onhan se, jos työsylinterin saa pois paikaltaan. Sitä pitää paikallaan lukkorengas, jonka saa kyllä irti (paikalleen laitto on hankalampaan), mutta sylinteri voi olla niin jämähtänyt lohkoon, että ei lähe irti. Kun laatikko on paikallaan, ei sinne mielestäni oikein pääse millään lyömäänkään, tai vääntämään.

En tiedä millainen tuon sylinteripaketin kuuluu olla, mutta yksi minkä olen nähnyt on oli sellainen, että se tappi, joka käyttää kytkimen haarukaa, oli irtonaien ja mäntä ei ollut millään kiinni. Tuossa tapauksessa toimii sellainen, että haarukan kampeaa ääriasentoon ja kiilaa siihen jollain (ei ehkä kanata käyttää puupalaa, että silppua ei menisi kytkinkoppaan). Sitten polkee sen työsylinterin männän sieltä pihalla ja vaihtaa kumit.

Toisaalta ko. tapausessa myöhemin piti vaihtaa koko työsylinteri ja uusi oli sellainen, että siinä männän liik oli rajoitettu jotenkin, eli sitä ei olisi saanut ulos sylinteristä ainakaan kovin helposti.

Toivottavasti lähtee kuitekin koko paketti irti, helpottaa kumasti.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

markkul kirjoitti:
Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.
Hmm, ai on vai?
No itse mietin ihan samaa, mutta tässähän puhuttiin nyt taas kakkossarjan 33:sta ilmeisesti kaasarikoneella. On ilmeisesti hieman paremin tilaa. Omastani jouduin aikanaan purkamaan huohottimen, virranjakajan, jotakin vesiletkuja sekä löysäämään imusarjan. Siltikin se sokan irrottaminen oli suht työlästä..

Ainiin ja ilmaaminenhan oli yhtä juhlaa :mrgreen:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Juu, irrotus onnistuu kyllä, pitäis vaan käydä tilailee se tiivistesarja, Motonetissä näyttäis olevan, eli autolla ei ajeta vähään aikaan, tai sitten pitää olla iso pänikkä jarrunestettä matkassa...

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

mikä tästä ilmauksesta tekee vaikean homman,ei ole kytkinremonttia vielä tullut tehtyä alfaan :lol:

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Muutaman kerran ilmauksen tehneenä en ole huomannut siinä mitään vaikeaa, nesteet sisään ja vähäksi aikaa (tupakan ja oluen ajaksi) ilmausruuvi auki, sitten ilmailee sen pumppaustyylillä...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Georgios Terziakis kirjoitti:(tupakan ja oluen ajaksi)
Entä jos ei polta? :drinking:

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

No sitten vaan :drinking: ajaksi... :-D

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

hartza kirjoitti:mikä tästä ilmauksesta tekee vaikean homman,ei ole kytkinremonttia vielä tullut tehtyä alfaan :lol:
Ei tossa ilmauksessa munkaan mielestä mitään niin kauhean ihmeellistä ole. Kaksi kaveria tarvitsee (tai takaiskuventtiilisen letkun). Vähän ahadas paikka se on, jos ei ole sopivaa lenkkiä käytössä. Imusarjan joutuu purkamaan pois, mutta tuohan ei ole kummoinenkaan operaatio.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

hartza kirjoitti:mikä tästä ilmauksesta tekee vaikean homman,ei ole kytkinremonttia vielä tullut tehtyä alfaan :lol:
No kun sitä tilaa ei aivan liikaa siellä työsylinterin päässä ole. Exääni oli tehty vielä jonkin sortin modauksia bensanpaineen säätimen vaihtumisen takia. No siis eihän se tosiaan mahdotonta ole, mutta pirun ahdasta.

Löysin kuvankin, punaisen alueen sisällä sen työsylinterin pitäisi olla ja jotainhan tuostakin kuvasta on jo purettu..
Kuva
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Onneksi on tuo kaasarimalli, ilmanputsarikotelon kun irrottaa ekaks niin tilaa löytyy. Silti veikkaan muutaman kirosanan raikuvan kun käyn sitä lukkorengasta irrottelemaan...

Vastaa Viestiin