166:sta kysymyksiä.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitäs kokemuksia, vinkkejä talvea vasten 166:seen? Auto oli pihassa ajon jäljiltä ja kaikki kahvat oli ihan jumissa. Sulatus lämpöpussilla ja talliin. Onko tuossa muuten ovet/kahvat kuinka hankalia talvella?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mitäs kokemuksia, vinkkejä talvea vasten 166:seen? Auto oli pihassa ajon jäljiltä ja kaikki kahvat oli ihan jumissa. Sulatus lämpöpussilla ja talliin. Onko tuossa muuten ovet/kahvat kuinka hankalia talvella?
Ei kertaakaan ollut ovien kanssa mitään häikkää, eikä kyllä mitään muutakaan erikoista talviongelmaa. Mistähän tuo jäätyminen sulla mahtaa johtua.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mitäs kokemuksia, vinkkejä talvea vasten 166:seen? Auto oli pihassa ajon jäljiltä ja kaikki kahvat oli ihan jumissa. Sulatus lämpöpussilla ja talliin. Onko tuossa muuten ovet/kahvat kuinka hankalia talvella?
En muista että kahvat olisivat kiinni asti jäätyneet. Aika usein huomaa että ne ovat hieman napsahtaneet jäähän, mutta aina on ovet auenneet ilman repimistä (toisin kuin 164sen kohdalla). Usein tulee käytettyä sisätilan lämmitintä joka varmaankin poistaa tuon ongelman. Ehkä keli oli poikkeuksellinen kun kaikki ovet olivat jumissa?

Talvikokemukset ovat pelkästään positiivisia, en tältä istumalta muista mitään ongelmia vaikka auto viettää taivasalla lähes koko talven. Valtava parannus esimerkiksi 164sen talviominaisuuksiin ja luotettavuuteen(huurteenpoisto, huohotusjärjestelmä, lukot, etupään pito,...). Tai no, tuulilasin pyyhkimet ovat edelleen piilossa ja vaikeasti puhdistettavia, onneksi tuulilasin alaosa on lämmitettävä. Loistava ajettavuus myös talvella kruunaa kokonaisuuden.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Kahvojen kanssa eikä muutenkaan ongelmia.

Edelleen lämmittämätön nahkapenkki tuntuu välillä vilakalta. Kone kalkattaa kylmänä vähän.

Plussalle jää, ja PALJON!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 410
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Muistaakseni meidän autossa ei kahvat jäädy, tiivisteet kylläkin. Niihin saa laittaa silikonipuikolla melko aktiivisesti ainetta (käytän sitä Korrekin valkoista puikkoa).

Mitens muuten Alfistipohjoosesta, oletko saanut sen vilkun palauttamaan?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Se pelasi korjauksen jälkeen n.kk ja nyt toimii välillä. Pitänee purkaa vielä, käsi on vaan jo tottunut palauttamaan niin hyvin että työmaallakin tulee manuaalisesti vilkku palautettua. Tarkennuksena tuohon jäätymiseen että kahvat oli jäässä. Pitää nyt puhdistaa ne hyvin ja muutenkin tehdä syyshuolto.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Minkälainen homma oli vilkun palautuksen korjauksessa, mulla on vähän samaa ongelmaa.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 410
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Niin mimä koitin korjailla sitä tossa jokin aika sitten. Purin ne muovit pois ja ruiskuttelin ensin sähkölaitteiden puhdistusspaylla paikat ja sen jälkeen sitä wyrtin synteettistä rasvaa, mutta pelitti hyvin vain jonkin aikaa.

Nyt toimii välillä ja välillä ei (mutta se onkin vilkku, heh kirjoittajan huumoria). Mutta käsipalautuksesta tulee kyllä ihan automaatti.

Sillä kyselin, että oletko ottanut ratin pois ja ihan oikeesti koittanut korjata sitä palautusta. Veikkaan, että siellä on jotkin muovilärpäkkeet jotka on vähän sikin sokin ja sillei.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sillähän minäkin siihen innostuin kun sen irroitus muissakin ollut niin helppoa. En edes sitten rattia yrittänyt irroittaa. Koko paketti varmasti maksaa ihan maltaita. Toisaalta onpa ne aina alkanut toimimaan kun käteen asti on irroittanut. Sinne on huono näkyväisyys mutta näytti että sitä lirpaketta joka ottaa rattiakseliin(tai sen ympärillä olevaan muoviin) kun hieman painoi niin palautti aina ihan normaalisti.
Tarkoitus kyllä korjata. Pitää sitten ottaa vaikka kuvaa. Jos et ehdi ennemmin. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MK kirjoitti:Minkälainen homma oli vilkun palautuksen korjauksessa, mulla on vähän samaa ongelmaa.
Täytyy liittyä porukkaan eli sama ongelma on itselläkin. Oikealle käännyttäessä ei palauta. Kahden vuoden aikana oppinut tuon itse-palautuksen niin hyvin että tulee muillakin autoilla tehtyä samaa... :wink:

Vastaa Viestiin