Tielle jättöä...?

Alfoista

Valvoja: Moderators

alba
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 14:17
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alba »

A) ei kertaakaan.
B) kerran, akku finito.
sul on mun luonto

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Vuosi 2005 :-D
A) Ei kertaakaan
B) Ei kertaakaan

Ainoa hankalampi juttu nykyisen autoni kanssa oli heti alkuun sattunut ajonestolaitteen toimimattomuus vai pitäisikö sanoa liiallinen toiminta kun ko laite meinasi estää ajelut kokonaan.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Reilut 20tkm takana ja

a) saldo 0
b) saldo 0

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

a) Kerran Sprintillä. Kaasuvaijeri katkesi.
b) Ei kertaakaan.
Mikä on riittävä koko autotallille?

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Tielle jättöä...?

Viesti Kirjoittaja Campari »

Täytyyhän täällä yksi huonotuurinenkin olla..

>A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)

Kerran, moottori hajosi 100km päässä kotoa. Se riitti, vaihtoon meni heti.
Kilometrejä 70tkm, auto 147.

>B) Montako kertaa vuonna 2005

Ei 2005, mutta 2003
aiempi 156:n kerran, kun starttimoottori sanoi sopimuksen irti aikansa raakuttuaan ja pari kertaa vanhan akun tyhjennyttyä.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Re: Tielle jättöä...?

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Pasi kirjoitti:A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
A) Kerran jätti hetkeksi viime kesänä, kun kaasu "hirtti" kiinni. Vika onneksi paikallistui Deltan avulla apukuskin jalkatilassa oleviin liittimiin, jotka tuli putstattua tienpäällä, hyvin on toiminut tämän jälkeen. Joskus on ihan kiva että puhelimella saa jonkun kiinni joka ymmärtää alfan sielunelämää.

B) Kerran. Tosin akun huono kunto oli jo tiedossa, mutta pakkaskelit pääsivät yllättämään ja akku pimahti lopullisesti :oops:

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

A) Yritti kerran ja onnistuikin lopulta. 33:sta polttoaineletku murtunut liitoksesta, ruikki satunnaisesti bensat luontoon minkä seurauksena rupesi käymään rykien ja sammuikin sitten. Lähti vielä käymään ja sama kuvio toistui pariin otteeseen. Olisin ehkä päässyt kotiin mutten jaksanut enää kikkailla (ongelman syy ei selvinnyt tien päällä). Auto katsastettu viikkoa aiemmin - huomautuksitta :roll: (*)

Pitää vielä todeta, että tiettyä urheiluhenkeä on pelissä ollut kun ajelee 13 v . vanhalla autolla päivittäin työ- ja muita matkoja 100 km päivässä. Em. tapauksen jälkeen sitten annoin periksi ja toteutin pitkäaikaisen haaveeni kun oli sopiva sportwagon tyrkyllä.

B) Ei kertaakaan. (**)

(*) Kerran aiemmin vuonna 2000 on tarvittu hinausapua saman auton kanssa etupään jousilautasen petettyä ajossa. Jousi pamahti rengasta vasten eikä pyörä pyörinyt enää. Silloin oli katsastuksesta jo muutama viikko. Mistäköhän sielläkin maksetaan :?

(**) Koskee kaikkia Alfojani, eli vuodesta 2000 tähän päivään. Kerran olen tosin kävellyt aamulla naapurikortteliin akkukauppaan ja vaihtanut Alfaan patterit ennen kuin pääsin liikenteeseen, mutta akun huono kunto oli tiedossa ja olin vain odottanut koska tämä tapahtuu, joten en huoli tästä tilastomerkintää.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

A) ei tähän mennessä kertaakaan
B) ei tätäkään lajia ole ollut

tylsää vai mitä :silly:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

A) 0 kertaa

B) 0 kertaa

hyvä kirjoittaa nuo lukemat kun en omistanut alfaa kuin kolme kuukautta viime vuonna :mrgreen: mutta kuitenkin, nollat taulussa(kuskilla ainakin) :crazyeyes:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

1. Kaksi kertaa (tasauspyörästö & jakohihna)

2. Kerran (akku)

Toivottavasti tästä vuodesta tulee halvempi.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

1. Ei kertaakaan *koputtaa puuta*

2. Kerran (legendaarinen akku)

samivaan
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2005, 00:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samivaan »

1. Kerran, eilen. Hinaukseen meni, huomenna saa tietää tuomion. Muuten aavistustakaan missä vika, mutta se tuskin tietää hyvää kun koneesta valuu öljyä kannen seutuvilta ja konepellin alla kuullostaa ajelevan traktori :(

2. kolmesti. hidas ja huonosti oppiva omistaja jätti kahden viikon aikana kolmesti sisävalot päälle 8)

Hansu
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Syys 2005, 09:07
Paikkakunta: lepaa

Viesti Kirjoittaja Hansu »

A) kerran. Viikon käytön jälkeen laturin laakeri jämähti. En uskaltanut ajaa kotiin asti, vaan hinaus ja korjaus meni Deltan piikkiin. :lol:

B) 0 kertaa.
Alfa 156 SW 1.8 -01

rajaniemi4
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rajaniemi4 »

a)ei kertaakaan
b) Olin lähdössä kauppaan ja ihmettelin että miksi ei edes startti naksahda ja katsoin konepellin alle ja startin pultit oli tippunu ja startti irronnut.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Alfalla 16 vuotta ja 240 tuhatta km, vielä ei ole koskaan jättänyt tielle.
TPP

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

samivaan kirjoitti:1. Kerran

2. kolmesti
mites kun mulla sammuu valo itsestään vaikka jäisikin päälle... palaa tietyn ajan ja sammuu :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
MilleMiglia
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

KauGoH kirjoitti: mites kun mulla sammuu valo itsestään vaikka jäisikin päälle... palaa tietyn ajan ja sammuu :roll:
Sama täällä. Valo sammuu itsestään muutaman minuutin kuluttua eli ei saa jätettyä päälle vaikka olis ovet auki. Mites takakontin valon kanssa? Sammuuko sekin kun kansi on tarpeeksi kauan auki?

Ja alkuperäiseen aiheeseen:
1. Ei kertaakaan
2. Ei kertaakaan

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

MilleMiglia kirjoitti:Mites takakontin valon kanssa? Sammuuko sekin kun kansi on tarpeeksi kauan auki?
Ainakin mun ex 147:ssa ei edes mankkaa pystynyt huudattamaan yli 10 min, ellei virrat ollu päällä. Eli kaikki sähkövermeet sammuu ajastetusti viimeistään 10min päästä virtojen katkaisusta.

Ja aiheeseen

1. Ei kertaakaan
2. 33:sesta petti kytkimen työsylinteri kerran ja akku kahdesti. 147:ssa se kampuran tunnistin anturi esti käynnistämisen kolmesti ja meni vaihtoon, josta tarinaa löytyy täältäkin palstalta.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

-tommi- kirjoitti: Loppuhan se polttoaine kerran...

Jos toisenkin :roll: .
Melkoinen onni onnettomuudessa; Menovesi loppui mäen nyppylällä josta lähes kilometri loivaa alamäkeä nesteen kylmäasemalle. Kertaakaan matkanaikana ei tarvinut pysähtyä tai työntää lisää vauhtia :mrgreen: .

Edit: eli tavallaan OffTopic kun ei kerran tielle jättänyt

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Bensa on kertaalleen loppunut 75:stä. Yleensä pessimistisen bensamittarin neula ei silloin edes ollut tappiaan vasten, valokin vasta vilkahteli. Silloin kyllä otti pattiin. Kännykän hankin 5 vuotta myöhemmin.

Tapahtunut myös samalla autolla:

Solenoidi rikki -> ei käynnistynyt pihalla ilman mäkistarttia

Tempralla akku ei talvella enää latautunut -> kaupan p-paikalla ei ilman apusähköä käynnistynyt
Samoihin aikoihin pakoputki keskeltä poikki ja laahaamaan maata vasten. Pääsin kotiin, kuulo oli tosin mennyt.
2006 alkukesällä laturivikaisena ei käynnistynyt kirjaston pihalla. Auto oli lainassa ja laturin viallisuus tiedossa muuta pääsi silti yllättämään. Kävin antamassa apusähköä nykyisellä 75:llä.

Kummasti nuo viat aina tulevat samaan aikaan autoihin. Syy miksi Fiat oli lainassa oli se että heidän oma kulkupeli oli korjattavana ja peltikorjaustyö kesti muutaman viikon. Fiatin vika paheni nopeasti ja lopulta aiheutti siis käynnistämättömyyden. Ei ollut varsinainen tarkoitus että 75:lle olisi tullut näin nopeasti oikeaa tarvetta. Mutta niin vain kävi.

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Kyllä se Alfa on mut tielle jättänyt ihan yhtä ysein kuin muutkin merkit. Joskus n. 10v sitten sprintistä irtos vetari ja traileria tarvittiin. Olisko ollut -99 kun bellaitaliasta tullessa spiderin öljyproppu otti hatkat ja hinausköydelle tuli käyttöä. Ja sitten ne muut, lancerista irtosi takapyörä laakereineen ja jarruineen, sekä chevy vanista hajos bensapumppu (kyllä luit oikein bensapumppu).

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tielle jättöä...?

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Pasi kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää...

A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)

B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
A) 2005 ei kertaakaan. Eikä yksikään kolmesta Alfasta jotka alla on ollut. Kerran Tessulla joutui nilkuttamaan huoltoon kun toinen pyörijä pyöri kuin hullun "se" mielipuolisen "siellä".

B) 2005 kerran. Päälle jätetty sisävalo tyhjensi akun. Keväällä taas sama päälle jätetty sisävalo tyhjensi akun tällä kertaa perusteellisesti.
Saman teki v. 2000 (ilmeisesti) varashälytin tessussa kun seisoi kolme kuukautta yhteen soittoon parkissa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

A & B, ei kertaakaan kahden vuoden aikana.
Hinattavaksi olen kerran jäänyt 10v aikana. Renault 5 GT Turbon bensapumppu ei lähtenyt enää koputtelemallakaan pelaamaan.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

A) Kerran (Vetari hajos kun olin menossa vaihtaan uutta)

B) Kaksi kertaa (Akku) :-D

Kilometrejä ei kylläkään tullut mahdottoman paljoa (työmatka á 10km)

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

joopas

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Eikö olisi aika ottaa sama tilasto vuodesta -06

A: ei kertaakaan.

B: 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla startti levisi huoltsikan pihaan(ex. ts) ja viime viikolla akku ei suostunu ottamaan virtaa vastaan V6 (emäntä autolla duunissa H-Linnassa ja meikäläinen forssasta viemään uutta patteria).....

Ja asian sivusta: Kuinka kauan on kolleegoiden orkkis-akut kestäny? mun oli vm. -99
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:A) 0 kertaa

B) 0 kertaa

hyvä kirjoittaa nuo lukemat kun en omistanut alfaa kuin kolme kuukautta viime vuonna :mrgreen: mutta kuitenkin, nollat taulussa(kuskilla ainakin) :crazyeyes:
jatketaan samalla linjalla. itse itseäni lainaten lukemat pysyneet nollassa, ja hyvä niin!!! :wink:

tosin auto on nyt ollut reilun vuoden ja pelannut kuin unelma!!!

CARF0663
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:55
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja CARF0663 »

A: Eipä ole vielä Alfa jättänyt tienpäälle kertaakaan

B: Vielä on lähtenyt aina käyntiin, kun on ollut tarvis. Onneksi tuo työ-

matka on sen verran lyhyt, että ei muutaman kilometrin takia kan-

nata sitä autolla kulkea, joten siltä osin on sama käynnistyykö vai

ei, mutta ainahan se itselle on mukavampi, että Italian autot on kun-

nossa.

Terveisin

CARF0663

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

A: Kerran, jakohihna korkkasi.
B: Sellaista päivää ei vastaan tullut.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Mikäköhän tänään tuli?? :shock:

Onnistuin sammuttamaan auton liikennevaloihin (vai sammuiko se itsestään, ken tietää?). Joka tapauksessa käyntiin se ei enää lähtenyt. Sain nilkutettua vaaditut pari metriä pois muiden jaloista startin avulla, ja sitten ihmettelemään oireita.
Muutamaan kerran yritin startata (kun olin ensin kurkannut kotelon raosta että jakopää tosiaan on ehjä ja kireällä... :mrgreen: ), mutta kun ei, niin ei. Sitten perään viiden minuutin tutkimus sisältäen polttoaineen syötön turvakytkimen, sulakkeet konehuoneen puolelta, akunkenkien kiinnitys, öljyjen määrä, lämmöt, pään raapimista, ja paljon rumia sanoja. En löytänyt mitään näkyvää syytä, joten hyppäsin autoon varoitusvaloja pällistelemään. Virrat päälle jolloin ruiskun merkkivalo vilkahti ja jäi palamaan sammumisen sijaan, jassoo...ja just just. Hetken kiroilun jälkeen päätin vielä startata, jolloin kärry lähtee laakista käymään ja varoitusvalot sammui niinkuin pitääkin. Loppu pari kilometriä kotiin sujuikin sitten niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Olihan tänään hieman kostea keli, mutta on tuolla autolla paljon pahemmassakin kelissä oltu ilman mitään oireita, joten tuskin se siitä johtui. Hämärää kertakaikkiaan.

Oli muuten eka kerta kun Alfa (melkein) jätti tien päälle, toivottavasti myös viimeinen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensimmäisenä veikkaan kampiakselin asentotunnistinta. Ei muuta kuin pajalle, vikamuistista pitäisi löytyä vinkkiä.
- Epäkelpokeräilijä -

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Entinen mies kehuskeli, ettei Mosse ole häntä koskaan tien päälle jättänyt - toisin päin on kyllä käynyt useinkin.

Joo, eli tilastoa kahdeksalta vuodelta ekan omistajan kokemuksella.

1. Kerran katkesi hihna, onneksi se moniura eli apulaitteita käyttävä. TIEDOKSI: ongelman aisti ensiksi NENÄN kautta, sieraimiin tuli tosi outo löyhkä!

2. Yhden kerran en meinannut päästä liikkeelle, koska taivaalta tullut alijäähtynyt vesi oli muurannut kaikki ovet lukkoon. Onneksi se tapahtui omalla parkkipaikalla, jossa on sähkötolppa. Epäonneksi pidän tolpan luukun ainoaa avaintani auton sisällä. Onneksi naapuri oli toisena tolpan käyttäjänä jättänyt luukun lukitsematta. Vaimon föönin avulla ovi aukeni parissa minuutissa.

(Lisää hymiöitä itsepalveluna, en oikeen hallitse niitä tällä foorumilla.)

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ensimmäisenä veikkaan kampiakselin asentotunnistinta. Ei muuta kuin pajalle, vikamuistista pitäisi löytyä vinkkiä.
Kiitos vinkistä! Näin tulkitsin vian itsekin topikkeja läpi kahlatessani. Taidan huomenna pistäytyä Motonetissä ja testata tuon niiden mokkulan toiminnan. Ja jos tuolla ei tokene, niin kohta varmaan saatte lukea lisää kommelluksia.

OT:
Mikähän siinä muuten on, että nuo hyytymiset tapahtuu aina neljän ruuhkassa. Ja liikennevaloissa? Tosin pitää nostaa hattua sille Ford-kuskille joka tänään odotti maltillisesti että sain auton sivuun. Ilman yhtäkään torven törähdystä. Mukava asenne kanssa-autoilijaa kohtaan! :-D

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

EdotL kirjoitti:Tosin pitää nostaa hattua sille Ford-kuskille joka tänään odotti maltillisesti että sain auton sivuun. Ilman yhtäkään torven törähdystä. Mukava asenne kanssa-autoilijaa kohtaan! :-D
Eiköhän tuo tiennyt tunteen... :mrgreen:

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

No niin nyt se sitten tapahtui -> Alfa hyytyi kesken ajon moottoritielle. Takana n. 300 tkm eri Alfoilla ja ensimmäinen tielle jättö. Missäköhän vika kun kone sammui ilman varoitusta kesken ajon 120 km/h vauhtia ja täys kaasu? Polttoaine syötössä vai? Ei siinä auttanut muuta kun hinuria avuksi ja alfa Auto Milanoon. Saa nähdä mitä ne keksii... :(

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun toin Alfani Etelä-Saksasta se jätti tielle kolme kertaa, tosin kaikki oli laitettavissa väliaikaisten jättöjen nimiin. Ensin irtosi yksi imuletku jolloin sai jonkin aikaa körötellä autobaanalla vähän hitaammin kunnes auto vaivoin kulki eteenpäin, jolloin pääsin linkuttamaan hotellin pihaan ja löysin pimeässä kyseisen vian ja sain juuri ennen myyjältä lähtöä hänen mukaan heittämällään pihdeillä vian kondikseen :mrgreen: Sitten meni ensimmäinen kardaanin tukimunkki paskaksi jonka seurauksena laite ruesi pitelemään sellaista metallien sinfoniaa että luulin matkan jääneen siihen. Kotopuoleen soitto 'Alfaspesialisti' Jkn:lle selvitti että pitäisi voida päästellä vielä puuttuvat 500km suomeen. Ajo oli jatkuvaa 100->130->100->130, ettei mekkala olisi hullu. Sitten 100km ennen satamaa alkoi etujarru laahata pikkuhiljaa. Edessä oli pitkä rupeama puristettua tietä, eli pysäköiminen oli ankarasti kiellettyä.. 15km tämän jälkeen kun auto jaksoin vaivoin enää edes liikkua jarrun puristusvoiman edessä nilkutin huoltikselle jossa jarru oli liekeissä ja laakerirasvaa valui pitkin vannetta. Kun tilanne oli viilennyt lähdin liikkeelle mutta jarrupoljin oli muuttunut kytkinpolkimeksi, ei mitää. Seisontajarrunkin teho oli luokkaa ei kiitos. Tein silti päätöksen ajaa 85km autobaanaa satamaan kokonaan ilman jarruja.. Vielä tänäkin päivänä jarrupoljin on aika tunnoton. Toivottavasti vain osittaisen huonon jarrunesteen takia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Viime perjantaina jäi auto Hyrylässä siihen k-supermarketin vieressä olevaan liikenneympyrään. Vika oli tosin kuljettajassa eikä autossa, bensa nimittäin loppui. :oops:

Ajotietokone näytti että kakkua olis ollut vielä 20km matkaan, mutta ei näköjään kannata tuohon luottaa... Kavereiden luota kun lähdettiin niin vilkaisin rangen ja tuumin vaimolle että pitäis käydä tankkaamassa, mutta poika takapenkillä oli jo niin väsynyt että ajattelin ajaa kotiin asti jotta saataisiin pikkumies nopeasti nukkumaan.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Eilen jäi 75:mma lähtöruutuun. On se perkele kun ei radio kestä päällä paria päivää...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tulipas jäätyä eilen GTV:n kanssa kirjaston parkkipaikalle valot jäi pariksi tunniksi päälle mistä seurauksena että akku tyhjeni..

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

EdotL kirjoitti:Mikäköhän tänään tuli?? :shock:

Onnistuin sammuttamaan auton liikennevaloihin (vai sammuiko se itsestään, ken tietää?). Joka tapauksessa käyntiin se ei enää lähtenyt. Sain nilkutettua vaaditut pari metriä pois muiden jaloista startin avulla, ja sitten ihmettelemään oireita.
Muutamaan kerran yritin startata (kun olin ensin kurkannut kotelon raosta että jakopää tosiaan on ehjä ja kireällä... :mrgreen: ), mutta kun ei, niin ei. Sitten perään viiden minuutin tutkimus sisältäen polttoaineen syötön turvakytkimen, sulakkeet konehuoneen puolelta, akunkenkien kiinnitys, öljyjen määrä, lämmöt, pään raapimista, ja paljon rumia sanoja. En löytänyt mitään näkyvää syytä, joten hyppäsin autoon varoitusvaloja pällistelemään. Virrat päälle jolloin ruiskun merkkivalo vilkahti ja jäi palamaan sammumisen sijaan, jassoo...ja just just. Hetken kiroilun jälkeen päätin vielä startata, jolloin kärry lähtee laakista käymään ja varoitusvalot sammui niinkuin pitääkin. Loppu pari kilometriä kotiin sujuikin sitten niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Olihan tänään hieman kostea keli, mutta on tuolla autolla paljon pahemmassakin kelissä oltu ilman mitään oireita, joten tuskin se siitä johtui. Hämärää kertakaikkiaan.

Oli muuten eka kerta kun Alfa (melkein) jätti tien päälle, toivottavasti myös viimeinen.
sama kävi täälläkin, viime tiistaina sammui liikennevaloihin tultaessa kun painoin kytkimen pohjaan... ekalla starttauksella ei lähtenyt käyntiin mutta seuraavalla lähti! sen jälkeen niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan koskaan ikinä... toimii kuin unelma!!! mitää katsoa josko se olisi se asentotunnistin! pajalle käypi tieni siis...

Vastaa Viestiin