Pakkasongelmia 156:lla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Pakkasongelmia 156:lla

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Tulipa taas ensimmäisillä pakkasilla mieleen viime talvenakin jo havaitut ongelmat.

Tuli tuolla pohjoisessa pyörittyä ja näytti se mukavasti lähtevän tulille ilman piuhaa hotellin pihasta, vaikka kajaanissa oli 28 astetta ja joensuussa 29 astetta. Ikävästihän se vinkasee mutta käyntiin lähtee. Saisivat kyllä hommata enemmän piuhapaikkoja.

Todelliset ongelmat tulevat esiin matka-ajossa, kun kaasuläpän väliin kertyy jäätä, joka jumittaa kaasun "tarpeeksi" korkeille kierroksille. Ohituksen jälkeen on kiva huomata, kun kierrokset hakkaa rajoittimelle.

Mistä sinne pääsee tuota nestettä, ei kai sille voi olla oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo kannen huohotusletku.
Jää oli sellaista kusen keltaista.
30 asteen pakkasessa ei ole kiva irroitella imuilma letkua ja sulatella jäätä paljain käsin. prkl.
Autossa lämmöt kohdallaan ja keulakin peitetty.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Onko niihin löytynyt ratkaisuja?
Viimeksi muokannut jaskas, 20 Tammi 2006, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Sellaista havaitsin tänään että -29C kelissä tyhjäkäynti ontuu (tärähtelee) ja kenguroi hieman - tiedä sitten miksi. Ohjaustehostin myös ilmoitti itsestään muutaman sekunnin startin jälkeen.

Muuten soi ja kukkuuu.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Ruokoton kirjoitti:Sellaista havaitsin tänään että -29C kelissä tyhjäkäynti ontuu (tärähtelee) ja kenguroi hieman - tiedä sitten miksi. Ohjaustehostin myös ilmoitti itsestään muutaman sekunnin startin jälkeen.

Muuten soi ja kukkuuu.
Samat havainnot myös minulla tänä aamuna.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Have kirjoitti:Samat havainnot myös minulla tänä aamuna.
Sittenhän ne eivät ole vikoja vaan ominaisuuksia :lol:

Tomppa73
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 22:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Tomppa73 »

Juu, tänään aamulla -32, alfa 2h roikassa käyntiin hyvin mut ohjaus tehostin vinkas ilkeästi.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Keskiviikkona pesin autoni ja annoin kuivua
nelisen tuntia duunin parkkihallissa.
Kyseisenä iltana iski isäntään tauti ja Alfa seisoi
pihassa tähän päivään..kahden päivän pakastimessa
olon jälkeen mylly tärähti laakista käyntiin, tosin
aikamoisen ujelluksen saattelemana.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11269
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tehostinko siellä huutaa kuin kissa vähän aikaa käynnistyksen jälkeen? Voiko äänelle tehdä jotain - vaimoa kuulemma hävettää käynnistää autoa työpaikan parkkiksella?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi tehdä, vaihtaa uudet, synteettiset nesteet sisään. Säästää korvia ja luultavasti myös tehostimen pumppua. Luulisi ehkäisevän myös letkuliitinten pettämistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Minulla ohjaustehostin alkoi vinkumaan, kun vaihdon siihen uudet öljyt. Tämä vaiva kuitenkin hävisi viikossa ja sen jälkeen ei ole ääntä pitänyt edes näillä 25-30 asteen pakkasilla. Suosittelen siis vaihtoa, jos et ole jo sitä tehnytkin.

Auto toimii muutenkin pakkasesta huolimatta loistavasti ja on lämmin matka-ajossa ilman pahvia edessä. Mitä nyt hieman kankea, mutta kukapa ei aamulla ole. Ei ole enää yhtään ikävä viime talvista Audi A4:sta tai sitä edeltävää bemaria. Tämä italiaano on tulinen kovallakin pakkasella...

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Tuota ujellusta minäkin olen kuunnellut pakkasilla, hyvä kun selvis syy.
Akku olis vaihdon tarpeessa, ei jaksanut tässä muutama viikko sitten käynnistää konetta kylmänä. Johdon päästä kyllä lähtee hienosti, paitsi tuo ujellus. Mutta ajelen noilla kakkos ja kolmos autoilla näin pakkasilla kun ei ole tarvetta hienompaan kyytiin.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Mitähän hintaluokkaa tuommoinen tehostimen öljynvaihto on? Ja onko sinne laitettava jotain huippuharvinaista Made in Italiy and Designed for Alfa Romeo's only -litkua vai löytyykö sitä keskivertokorjaamoltakin?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mobil ATF SHC ainakin parantaa tilanetta eikä se mitään huippukallista ole, ihan hiljaiseksi se ei tuollakaan tule
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ei tule joo... mullakin pitää ihan pienen "kurinan" käynnistyksen yhteydssä, mutta vaimenee heti pois, ja just nämä mobilin litkut sisässä,vaihdettu viime huhtikuussa koko pumppu ja öljyt... on muuten kallis se pumppu,edellinen omistaja oli maksanut vaihtoineen pumpusta 782€... että on se öljyn vaihto halvempaa kuin uusi pumppu :wink:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kokeilkaapa Shellin synteettistä Donax TX Dexron III:sta. Deltasta sain 7,50 € per litra. Mobilin vastaavasta olen maksanut varaosaliikkeessä n. 11-12 € litra. Toistaiseksi öljy on toiminut todella hyvin, voin suositella.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pitääpä käydä katsomassa kuitista mitä Milanossa laittoivat. Ongelmia ei ole ollut,mutta ajatelin vaihdattaa uudet samalla kun kaikki muutkin nesteet. Ajoitus oli ainakin kohdallaan noin viikko ennen kovia pakkasia.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ainakin mun rotteloon Milanon kundit näytti käyttävän tuota Mobilin ATF SHC:tä.
Ei ole pahemmin tehostaja parkunut näillä(kään) keleillä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ihmeen hyvin käynnisty siihen nähden, ettei ollut lohkossa kiinni & ajanut autolla pariin päivään. Alusta tosin oli normaalia "jämäkämpi" ja jokainen pienikin töyssy tuntui penkeissä.
Ovenkahvatkin alko jo toimimaan niinku pitää. Onhan sitä lukkosulaa jo muutamaan otteeseen kahvojen ympärille tullut uitettua.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Nelli kirjoitti:Ainakin mun rotteloon Milanon kundit näytti käyttävän tuota Mobilin ATF SHC:tä.
Tätä ovat minullekin Milanossa laittaneet (kolmekolmoseen). Hiljaisena on pysynyt pari edellistä talvea (nyt en ole vanhuksella ajellut kun tuli tuoreempaa kalustoa pihaan).

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Auto ajamatta pari päivää lämpötilassa <-20deg. Käynnistys ilman lohkolämmitystä.

1. Startti pyörittää raskaasti, tosin akun vika.
2. Käynnistyy, mutta konepellin alta "ujeltaa" aluksi häijysti n. 5min
3. Ajossa kaasu hirttää kiinni toistuvasti (läppu jumii?) ja palautuu kun polkaisee kunnolla pedaalia uudelleen.
4. Kierrokset heijaa tyhjäkäynnissä 1200-400. Yrittää aina sammua valoihin, vaikka valomerkki ei ole vielä tullutkaan. Tuen kuomaa lisädrinkillä.

Eli ei mikään herkullinen kauppareissu. Pakko oli tehdä, kun piti valita rääkkääkö vauvaa vai autoa.

Vastaa Viestiin