33 ja 33 qv ero?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

33 ja 33 qv ero?

Viesti Kirjoittaja geetee »

Eli mitä eroa 33 ja 33 qv mallien välillä on ja mistä erottaa että kumpi on?
Eli tarkennukseksi vielä että kyseessä on vm-89 oleva auto tai siis samaa koria olevat, ei siis se uudempi viisto keulainen.

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

33 serie 2:ssa qv on 1.7 ja normi 33 on 1.5,
sisustuksessa saattaa olla jotain eroja, ainakin oma 1,5 ti oli "ladan" penkeillä.
Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen.

Werneri
Viestit: 602
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Moi!

Yleisesti ottaen QV (vihreä neliapila) on ajankohdan mallisarjan tehokkain versio. Yleensä myös parhaiten varusteltu. 33 QV oli alunperin 1,5 litrainen 105 heppanen, mutta sen korvasi -87 1,7 QV joka on sitten helponpi erottaa suomessa. Vanha koppasta 1,7:aa ei taidettu suomeen tuodakaan kuin tuota 118 hv QV mallia. 1,5 QV on harvinainen, minulla yksi sattui olemaan joskus 10v sitten. Erona rinnakkaismalleihin
(1 kaasarinen 85 heppanen ja 2 kaasarinen 95 heppanen) oli räyhäkkäänpi etusäleikkö ja urheiluistuimet, joissa verkko niskatuet. Samoin taisi olla pari pikkumittaria keskikonsolissa alhaalla (öljynpainen ja joku muu). Eli 1,5 QV erittäin harvinainen, jos hyvän löydät pistä heti pumpuliin. Ja 1,7 koneiset lähes aina suomessa QV malleja.

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Yhen tuommosen 1.5 QV:n lähetin paalaimeen... Eipä se kyllä hyvä enää ollu, mut joku ois ehkä siitä jaksanu vielä jotain vääntää...

Werneri
Viestit: 602
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Epäilenpä, että taisi olla sama auto mikä oli minulla kotvan aikaa. Hait todennäköisesti sen Kangasalta. Rek.no: MIM-jotain ja punainen.

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

1.7 QV:n -89 mallin erottaa muista 33:sista helmalevikkeistä, sivuikkunoiden tuulenohjaimista, korinvärisistä puskureista, spoilerista, kattoluukusta.

Muitakin eroavaisuuksia on, mutta tässä mielestäni helpoiten bongattavat erot.

Tuplakaasarit, Weberit tai Dellortot.

Hyvin liikkuva auto, rivakampi kuin uudempi IE, mutta myös ruostealttiimpi.
En tiedä miksi, mutta jokainen näkemäni 89 QV on läpiruostunut oviensa alareunasta, helmoistaan ja takalokariensa sisäpelleistä.

Muutaman vuoden tuoreemmat IE- mallit sitävastoin ovat huomattavasti paremmassa kunnossa.

Mietityttää olivatko kaikki ennen 90-lukua valmistetut 33:set samanlaisia pommeja, vai oliko 80-luvun lopun QV malleissa jotakin omalaatuista, joka aiheutti tämän korin nopean ruostumisen.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Kiitoksia selventävistä tiedoista!

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

33 ruosteessa

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

-89 s2 1,5ti ainakin on "ruostesuojattu" kovalla ruiskumuovimassalla, joka on kuuluisa siitä että ainakin ko. aikakauden mersut mätänivät käsiin. Omassani on reikiä sileissäkin pohjapelleissä tämän muovin alla, muovi on kyllä ehjä mutta pelti karisee kopauttamalla (kondenssi). S1 kori oli ruostealtis muutoin heikon suojauksen ja rakenteen takia. -90 eli s3 korit on ilmeisesti suojattu eri tavalla ja aineilla. Suosittelen kuitenkin tutkimaan myös uudemmat korit tarkoin, mm. takaiskarin torvi ulko- ja sisäpuolelta sekä etupään sivuseinät, palkit ja palkin ulkosivut.

Vanhakorisia 33:a ei ole enää montaa, kannattaa säilöä.

TimoJ

Ps. Tarkistakaa reaktiotankojen kunto, ne voivat olla rapeita ja erittäin vaarallisia jos hajoaa--> se eturipustuksen etupalkkiin johtava peltitanko, hajoaa jarrutuksessa jos mätä.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Vastaa Viestiin