Jeps. Alkaa valkeamaan. Juttelin taas vaihteeksi entisen omistajan kanssa ja tässä tuloksia...
1. Ruiskun merkkivalo: Lastutettu kone vaatii 98 oktaanisen polttoaineen. Liian alhainen polttoaineen oktaaniluku aiheuttaa häiriön. (Käytin 95:ä...)
2. Airbagin merkkivalo: Ominaisuus. Kaikki airbagiin liittyvät vermeet on vaihdettu useaan otteeseen, eikä vikaa ole koskaan saatu pois. Aina, alusta asti on valo syttynyt käynnistettäessä kylmää moottoria ja sammunut hetken ajon jälkeen.
Tulpista sen verran että niitä ei ole vaihdettu, vaihtovälihän on 100tkm joka meni jonkin aikaa sitten. VV-auto vaihtaa hihnanvaihtoremontin yhteydessä myös uudet platinatulpat omaan laskuunsa ja kyllä, auto on viettänyt aikaansa fiksarilla omistajansa lomapäivinä jolloin auto on pesty niin sisältä kuin päältäkin, sekä myös vahattu. VV-auto tekee käytännössä kaikki huolto/korjaustyöt Alfaan Delta-Autossa sekä Auto-Salo:lla. Hihnan + tulppien lisäksi korjataan sulakeboksin kannen kiinnitys, tarkistetaan Airbag sekä ruiskun häiriöt ja korjataan tarvittaessa. Lisäksi termari vaihdetaan (koska nykyisellään lämmöt ei nouse) ja syyläri myös mikäli epäilty vuoto osoittautuu todeksi. Lisäksi akku on vaihdettu uuteen liikkeen kustannuksella ja polttimot myös uusitaan.
LOPPUTULOS: Ostin auton!!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Välirahaksi jäi lopulta kiivaan kädenväännon jälkeen mielestäni kohtuullinen 8300 euroa, varsinkin kun autossa on n. 40.000 vanhan markan edestä varusteita asennettuna jälkikäteen. (saan listan / hinnat varusteista vanhalta omistajalta) Sain auton sikäli kivaan hintaan, että vaihdossa entiselle omistajalle Alfasta maksettiin todella reippaasti enemmän mitä siitä itse nyt maksoin.
Tehoja tuossa laitoksessa on entisen omistajansa mukaan 230-240 hv (en tiedä pitääkö oikeasti paikkaansa) ja mittariin kulkee 260km/h. Alusta on nähtävästi Konin käsialaa, novitecin tehoputkisto sekä ehkä turhankin paljon levikettä ja lintulautaa -nekin Deltassa asennettu. Jarrupalat on jotain kisaversioita ja levyjäkin on vaihdettu. Äänentoistopuolella on CD-soitin, erillissarja edessä ja koksut takana. Niitä ajamassa on sitten 4-kanavainen vahvari takakontissa. Mukaan tuli 2 kpl n. vuoden vanhoja rengassatseja, joista kesäkumeina tuossa kuvassa näkyvät muistaakseni Continentalit 17" aluilla ja talvisatsina Continentalin WinterVikingit Alfan omilla 15" aluilla.
Että sellainen tällä kertaa! Nähdään taas tapaamisissa ja ratapäivillä, nyt kun on taas oikea auto alla. (tai no ei ihan vielä, sillä auto viettää aikaansa Deltan hoivissa ensi viikkoon asti).