156 peilinvarresta maalit irti... TAAS!
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 peilinvarresta maalit irti... TAAS!
... tästä on muistaakseni ollut juttua aikaisemmin mutta en löytänyt ko. keskustelua enää...
eli peilinvarsista kysymys.... Huomasin viime kesänä että ko. varret ovat "hapettuneet" pahasti... niin että maali kuoriutuu päältä pois...
Sitten viime syksynä irroitin molemmalta puolelta peilit, hioin ne puhtaaksi ja puhdistin kaikinpuolin kaikesta liasta .... kävin ihan oikeassa maaliliikkeessä kysymyässä sopivia maaleja projektiini ja sainkin purkin pohjamaalia ja mattamustaa pintamaalia... sanoivat vielä että ko pintamaali on sellattista joka erityisesti kestää kolhuja ym ym ym.....
noh... nyt on sitten apukuskinpuolella 3 pikkurillinpään kokoista kohtaa ilman maalia ... ilmeisesti kiveniskuista johtuen!
Kuskinpuolella ei vielä toistaiseksi ole näkynyt jälkiä........
... noh tottakai maalaan sen vaurioituneen varren uudestaan, mutta se pirun hiominen on ihan jumalattoman rasittavaa johtuen kurvikkaista muodoista.... saisiko jostain jotain tököttiä jossa ko. osaa voisi liottaa niin että maali lähtisi "raapimalla" pois siitä?
muitakin fiksuja ideoita otetaan vastaan!
KIITOS !!!!
eli peilinvarsista kysymys.... Huomasin viime kesänä että ko. varret ovat "hapettuneet" pahasti... niin että maali kuoriutuu päältä pois...
Sitten viime syksynä irroitin molemmalta puolelta peilit, hioin ne puhtaaksi ja puhdistin kaikinpuolin kaikesta liasta .... kävin ihan oikeassa maaliliikkeessä kysymyässä sopivia maaleja projektiini ja sainkin purkin pohjamaalia ja mattamustaa pintamaalia... sanoivat vielä että ko pintamaali on sellattista joka erityisesti kestää kolhuja ym ym ym.....
noh... nyt on sitten apukuskinpuolella 3 pikkurillinpään kokoista kohtaa ilman maalia ... ilmeisesti kiveniskuista johtuen!
Kuskinpuolella ei vielä toistaiseksi ole näkynyt jälkiä........
... noh tottakai maalaan sen vaurioituneen varren uudestaan, mutta se pirun hiominen on ihan jumalattoman rasittavaa johtuen kurvikkaista muodoista.... saisiko jostain jotain tököttiä jossa ko. osaa voisi liottaa niin että maali lähtisi "raapimalla" pois siitä?
muitakin fiksuja ideoita otetaan vastaan!
KIITOS !!!!
Ei alfat enää maistu 

- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5764
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11540
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5764
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Miten kauan sulla Pasi kesti ne maalit? Täällä on ainakin menneen talven pysynyt peilin varren uusi maali hienosti. Pohjamaali oli jotakin helvetin kallista Spiesheckeriä, jonka maalikauppias väitti pysyvän alumiinissa niin hyvin kuin mahdollista. Pintamaali on taas ihan perus mattamustaa. Mitään muita erikoisia myrkkyjä ei hommassa käytetty.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
no siis viime syksynä maalasin... eli noin puolivuotta....Pablo Honey kirjoitti:Miten kauan sulla Pasi kesti ne maalit? Täällä on ainakin menneen talven pysynyt peilin varren uusi maali hienosti. Pohjamaali oli jotakin helvetin kallista Spiesheckeriä, jonka maalikauppias väitti pysyvän alumiinissa niin hyvin kuin mahdollista. Pintamaali on taas ihan perus mattamustaa. Mitään muita erikoisia myrkkyjä ei hommassa käytetty.

tarkastelin vaurioita lähemmin, ja ongelma on näköjään siinä pohjamaalissa, kun on sekin lähtenyt pois (siis paljas alumiini näkyy)

Ei alfat enää maistu 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11540
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- mutt
- Viestit: 5799
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Mitä sitä suotta edes autosta irrottelemaan, eikun vaan suihkuttelee mömmöt siinä paikallaan...Georgios Terziakis kirjoitti:Joo, jos muoviosat vaan saa irti, niin kannattaa ottaa, levittelin ainetta hammasharjalla ja minuutin käytön jälkee harjakset lähti ja muutenki alko harja sulamaa... (mut jos lukee käyttöohjeen...)italia kirjoitti:...kannattaa kuitenkin sitä muovista peilinkuorta hieman varjella...

Oli se jalusta sitten alumiini- tai sinkkivalua, niin hapettumat pitäisi saada täydellisesti pois, muuten ei mikään pohjamaali tartu. Tai no, alumiinin tapauksessa se edellyttäisi työn tekemistä öljyssä... Kuitenkin siis kaikki hapettuma pois, ja sitten sopiva pohjamaali. Lancian jalustan arvelin olevan sinkkivalua, ja kun maalikaupastakin oli niiden suosittelema Hammeriten Erikoispohjamaali (muistaakseni tuolla nimellä) loppu, niin hetken ajatustyön jälkeen päädyin ostamaan peltikatoille tarkoitettua pohjamaalia (Rostex Super, taaskin muistinvaraisesti.) Tuo nyt on ehtinyt olemaan paikallaan niin lyhyen aikaa, ettei lopputuloksen kestävyydestä voi vielä mitään sanoa...
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
joo... sen varren saa irti peilistä niin ettei jää kuin pelkkä alu osa käteen....italia kirjoitti:Joo hyvää on aine mutta kannattaa kuitenkin sitä muovista peilinkuorta hieman varjella...Georgios Terziakis kirjoitti:Rautakaupasta Nitro Morsea kehiin, siis se on maalinpoistoainetta ja on kyllä hyvää ainetta
Ei alfat enää maistu 

- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
joo... hapettumat hion pois kyllä 99,99999% syksyllä... pitää varmaan antaa lisää hiomapaperia pinnalle ennen uudelleen maalaamista joka tapauksessamutt kirjoitti:[
Oli se jalusta sitten alumiini- tai sinkkivalua, niin hapettumat pitäisi saada täydellisesti pois, muuten ei mikään pohjamaali tartu.
Ei alfat enää maistu 

- mutt
- Viestit: 5799
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Mulle tarjottiin maalikaupasta (ei siis mikään rautakauppa), mutta totesivatkin sitten, että oli heiltäkin loppu.
Menin sitten ja ostin rautakaupasta sitä Rostex Superia, jos kerran toimii sinkityllä peltikatolla, niin varmaan sitten myös sinkkivalussa. Huono puoli oli, että pienin myyntierä oli 1l.
Tosin eiköhän ne loputkin mene näiden vanhojen kiulujen kanssa...


- Maunu
- Viestit: 3628
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ebaystä tilaamalla peili maksaa noin 40euroa +pk
http://cgi.ebay.co.uk/EL-AUssENSPIEGEL- ... dZViewItem
Laadusta en tiedä, mutta alkuperäistä huonompaa tuskin on saatavilla.
Myyjä ei suoranaisesti lupaa lähettää Suomeen tavaraa, mutta yleensä euroalueelle lähettävät ilman suurempia mutinoita.
http://cgi.ebay.co.uk/EL-AUssENSPIEGEL- ... dZViewItem
Laadusta en tiedä, mutta alkuperäistä huonompaa tuskin on saatavilla.
Myyjä ei suoranaisesti lupaa lähettää Suomeen tavaraa, mutta yleensä euroalueelle lähettävät ilman suurempia mutinoita.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kuinkas laaja tämä ongelma on esim 156? Ja minkä ikäisenä tyypillisesti ryöstäytyy käsistä? Keskusteltiin mm tästä aiheesta "artiste":n kanssa. Meillä kummallakaan ei vielä ole suurta ongelmaa( 2000 ja 2001), mutta tarkkaan katsoen kummallakin on varren juuressa pienenpieni alku sekä kuskin että repsinkan puolella.
Pistäkääs 156 omistajat autojenne vuosimalli ja tilanne tähän jatkoksi. Ja miksei muitakin malleja? Niin, ja kannattaa käydä katsomassa läheltä sitä omaa ennenkuin alkaa paukuttaa niitä kuuluisia henkseleitä
Pistäkääs 156 omistajat autojenne vuosimalli ja tilanne tähän jatkoksi. Ja miksei muitakin malleja? Niin, ja kannattaa käydä katsomassa läheltä sitä omaa ennenkuin alkaa paukuttaa niitä kuuluisia henkseleitä

Ayrton Senna da Silva forever
Tuttu ongelma sekä -99 ts, että -04 jts
Alumiini on aina pinnoitettua koska puhdas alumiini hapettuu voimakkaasti. Jos maaliputiikki ilmoittaa pohjamaalin käyvän alumiinille, he todennäköisesti ajattelevat suojattua alumiinia.
Alfan peilien hapettuminen johtuu todennäköisesti tuon pohjustuksen / suojauksen epätasaisuudesta.
Alumiini on aina pinnoitettua koska puhdas alumiini hapettuu voimakkaasti. Jos maaliputiikki ilmoittaa pohjamaalin käyvän alumiinille, he todennäköisesti ajattelevat suojattua alumiinia.
Alfan peilien hapettuminen johtuu todennäköisesti tuon pohjustuksen / suojauksen epätasaisuudesta.