Alfoista
Valvoja: Moderators
iski
Viestit: 22 Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti
Viesti
Kirjoittaja iski » 31 Maalis 2006, 05:22
Onko tietoo paljo imee löpöä satasella?
Sattuuko jollain forumistilla olemaan tällästä?
Tekis vähän mieli saksanmaalta lähteä hakemaan, kun ei tunnu TS antavan tarpeeks vastusta remppa mielessä
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################
alfa 156 v6
Viestit: 5479 Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c, Giulia harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu
Viesti
Kirjoittaja alfa 156 v6 » 31 Maalis 2006, 12:14
Ainakin GTV:ssä menovesi maistuu 7-18ltr/100km välillä. matkassa 7-7,5 litraa ja radalla vähän enemmän.
Keskikulutus ~11ltr/100km pelkällä kesäajolla. Luulis että 164 haukkaa enemmän huonomman (?) ilmanvastuksen takia. Toisaalta 164 on jonkinverran kevyempi
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 31 Maalis 2006, 15:05
Enpä tiedä mikä on 166:sen ilmanvastuskerroin, mutta 164 sijoittui kaikkienaikojen listalla aikas hyvin. En nyt tietenkään löytänyt listaa mistään, ykkösenä taitaa edelleen olla Opel Calibra
Rolle
Site Admin
Viestit: 7799 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja Rolle » 31 Maalis 2006, 15:23
Niin puhutaanko nyt pelkästä ilmavastuskertoimesta vai itse ilmanvastuksesta? Se kerroin ei paljoa lämmitä ilman otsapinta-alan tietoa..
Ainakin 164 TS ja V6 menee suhteessa aika vähällä.
V6
Viestit: 5200 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja V6 » 31 Maalis 2006, 15:38
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Cuore Sportivo
Viestit: 5766 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi Spider 3.0 V6 75 2.0 TS Multipla X1/9 Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 31 Maalis 2006, 15:41
Alfa Romeo GTV 94- 0,33 2 0,66
Alfa Romeo GTV V6 Turbo 94- 0,32 2,06 0,6592
Kertokaa tyhmälle, että mistä tuo ero tulee?
Muitakin vastaavia löytyi..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
V6
Viestit: 5200 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja V6 » 31 Maalis 2006, 15:45
spoilereita tms matalampi alusta jne...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Laba
Viestit: 377 Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Laba » 31 Maalis 2006, 16:24
Aika erikoista muuten että 156 SW:ssä on pienempi ilmanvastus kuin sedanissa.
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 31 Maalis 2006, 17:11
Eiköhän se johdu juuri siitä että se suhteutetaan pinta-alaan, ja koska SW:n pinta-ala on isompi, niin ilmanvastusta voi olla enemmän... ja silti lopputulos pienempi.
jknracing
Viestit: 3075 Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jknracing » 01 Huhti 2006, 02:09
Laba kirjoitti: Aika erikoista muuten että 156 SW:ssä on pienempi ilmanvastus kuin sedanissa.
Sedanissa tulee yksi pyörre ensin takaikkunan päälle ja toinen perään, SW:ssä tulee vain se takapyörre.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free