75:sen herättelemistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
porinfirina
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

75:sen herättelemistä

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Mulla on 75 3.0 mikä on seisonut edellisellä omistajalla väh. vuoden ja mulla nyt 8 kk. M inulla seisonut sen takia että ajoin kyseisen auton monttuun n. 4 h oston jälkeen, ja kuskinpuolen vääntösauvan takapää murtui rungosta. No se siitä tuurista, mutta 3 litrasten omistajat ja tietäjät sanokaas mitä kannattais käydä läpi kun auton laittaa joskus kuntoon. Itse tiedän perusjutut tietysti kuten jarrut yms. mutta jostain kardaanin päittäisvälyksistä tms. ei ole mitään hajua. Tunnetut viat ovat vääntösauvan lisäksi ; kardaani tärisee, kannatinlaakeri on kyllä huono, mutta onko muuta ? Lämmintä ei tule koppiin, kenno tukossa/ hana jumissa, kumpi on yleisempää ? Lähivalot eli lyhkäset ei pelaa, missäköhän mahtaa olla releet, tai sähköt mennä ? Etupää narisee töyssyissä, onko puslat vai alapallot kuivat ? Vastailkaa nyt jos viitsitte tai tiedätte... :cry: ps. jos porin alueelta joku tietää todella hyvää hitsaria, niin sanokaa ihmeessä... itse kun ei oikeen ehtis, tai viittis...

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

No purat auton palasiksi ja kunnostat/vaihdat kaikki kuluneet osat uusiin, sillä siitä pääsee. 8)
Tuohon lämpö hommaan sen verran että siellä on varmaan se hanan avaus/sulku mekanismi on särki.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuntuuko se lämmönsäätönuppeli kankealta tai hervottomalta? Noista tahtovat ne lämppärin hanaa ja läppiä kääntelevät pianolangat ryytyä jökkeliin, tarvittava fiksaus on rautakaupasta pari metriä uutta pianolankaa ja kojelaudan purku/kasaus.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:ja kojelaudan purku/kasaus.
Joka onkin sitten elämys. Vkloppuna harjoteltiin isukin lelu 75:llä..

porinfirina
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Lämpösäädin tuntuu kyllä ihan normaalilta, en tiedä sitten täytyy tutkia... Olisko kellään niihin lähivaloihin jotain tietoa, rele kyllä napsahtaa jossain koetaulussa kun vääntää valot päälle, onko jossain joku muu rele ?

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Mulla oli omassa 75:ssa sama ongelma pätkien kanssa. Ongelma korjaantui perinteisellä, "ei taidolla, vaan tuurilla" menetelmällä. Kävin lävitse sulakerasian ja jälkiasennetun valomuistisysteemin johdot ja releet sekä liitokset, mistään ei löytynyt vikaa, mutta tämän jälkeen valot pelasivat jälleen :-D

Releet taisivat olla ratin alla sulaketaulussa, osa saatoi kyllä olla siinä repsikan jalkatilassa olleessa valosysteemissä.

porinfirina
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Nyt vasta tajusin etei siinä ole mitään valomuistia, eli ei edes parkit syty... Onko jossain apumiehen jalkatilassa jotain valomuistiasennuksia yleensä vai ?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Valomuisti rakennettu useimpiin jälkikäteen. Keskikonsolin etureunasta (yleensä) löytyy relepaketti. Siihen on vedetty virrat rosvoilla (jotka ovat se heikoin kohta) jotka löytyvät sulakerasian takaa/sen "kolikko"rasian takaa joka on sulakerasian yläpuolella ja lähtee vetämällä pois.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Voi olla siinä pötikässä/sen kytkennöissä tosiaan hyvinkin. Itellä oli viime vuonna niin, että keväällä alkoi valomuisti pelittää ja sitten kun ilmat taas kylmeni syksyllä, lakkasi pelittämästä. Sillä erotuksella, että parkit jäi toimimaan valomuistilla. Jännityksellä odotan, että alkaako toimia taas normaalisti kun kelit lämpiää. No, niin kauan kun valot toimii, en aio asiasta ressata.

Vastaa Viestiin